ελληνική μουσική
    720 online   ·  210.884 μέλη

    Φυσαρμόνικα (παρτιτούρες)

    vasst
    25.03.2011, 20:06

    Ενδιαφέροντα πράγματα γράφονται...

    Ο νέος είμαι εγώ???

    Χα....θα κάνουμε πολλά χρόνια παρέα...Και ναι μπίνγκο με λένε Βασίλη....

    Δεν είναι η πρώτη μου παρτιτούρα...Κάπου στη προηγούμενη σελίδα υπάρχει και το "μινόρε της αυγής" και στο τέλος του μυνήματος υπάρχει και σε ακουστικό attachment (Βίντεο δεν ανεβάζω δε γράφω καλά στο φακό)...Το έχω παίξει σε αργό τέμπο με καποιους χρωματισμούς δικούς μου απλά για ακούγεται καλύτερα αν και οι μισες νότες χάθηκαν στη συρρίκνωση του αρχείου που επιβαλλόταν να γίνει για να ανέβει εδώ.(max.100kb)

    Τώρα αυτό με δύο φυσαρμόνικες στη παλάμη πρώτη φορά το ακούω....Ή χασάπης ξηγιέσαι ή ξυλοκόπος και η χούφτα σου χωράει 2 φυσαρμόνικες....εγώ αμα σηκώσω τη φυσαρμόνικα όρθια πρέπει να την περνάω στο πόντο..Και γιατί δεν την έχεις μπροστά σου να αλλάζεις να μην χάνεις και το τρέμουλο?

    Στέφανε τα είδα όλα τα βιντεάκια σου...Καλή δουλειά έχεις κάνει...Κάπου σε γουστάρω ,κάπου δε συμφωνώ αλλά ωραία δουλειά που κάθησες και ασχολήθηκες τόσο..{#emotions_dlg.thumbup}.Και μου αρέσει το μινορομάτζορο...Και έκλεψα και κάποια πραγματάκια το νεούδι...{#emotions_dlg.whistling}

    Τώρα η δική μου η ταπεινή άποψη για το bending ....

    άμα δε παιζεις αμερικανιές όπου αναγκαστικά θα το κάνεις γιατι ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ,τότε απλά αλλάζεις φυσαρμόνικα...δε μπορεί σε ένα δρόμο είναι γραμμένα τα τραγούδια.Πιστεύω ότι με δυο σχετικές φυσαρμόνικες π.χ(C-Am Harmonic) έχεις καλύψει το 90% των ελληνικών τραγουδιών...Τώρα άμα δεν κάθεται για μια νότα τη "τρως" κιόλας...Η αλλιώς κάνεις bend...εγώ τη τρώω...στη τελική σε κανα τραπέζι μετά το φαγητό και το ουζάκι παίζω και δε ρίχνω μπετόβεν να κλάψει η μαντάμ στη πρώτη σειρά......ούτως ή άλλως με το κεφάλι καζάνι θα ρίξω και την "πρασινιά" μου..το να "φάω" μία πειράζει???

    Στη τελική άμα παίζει και κανα άλλο οργανάκι ας ρίξει και αυτό τη δικιά του τη πενιά να με καλύψει.

    Βέβαια άμα είσαι άρρωστος με το οργανάκι θα πάρεις at least που θα έλεγε και ο Στεφανος μια ντουζίνα ματζόρε και άλλη μια μινόρε να μπορείς να παίζεις σε όποιο τόνο θέλεις...Άσε που άμα φτάσεις να έχεις 24 φυσαρμόνικες ξέρεις και bending...(εγώ τις έχω αλλά bending κάνω στη τύχη και αν δεν έχω φάει φασολάδα)

    Παίζω τη "προσωπογραφία της μητέρας μου"...

     

    Και που σαι sonetakia???  παρτιτούρα δώσαμε, ηχητικό ντοκουμέντο ΄δωσαμε θες και βιντεάκι...Εσύ θα μας κεράσειςτίποτες ή ξεροσφύρι θα την παλέψουμε???{#emotions_dlg.thumbdown}

    Progressive βρήκες τη μινόρε και εξαφανίστηκες???που σαι?Εχεις πιάσει κανά φανάρι???{#emotions_dlg.happycrazy}


    PAVLICIOUS
    25.03.2011, 21:43

    Γουστάρω !!! Το topic έχει πάρει φωτιά! Συμφωνώ με τον vasst. Κι εγώ δεν ξέρω να κάνω bending, αλλά δεν μου λείπει στα ελληνικά που παίζω. Βεβαια ο,τι ξέρει κανείς, καλό είναι. Και οι αμερικανιές και όλα. Κάποτε θα το προσπαθήσω κι εγώ... Οπως έχω ξαναγράψει, έχω μια ECHO HARP της HOΗNER που έχει δύο κλίμακες.  Μπροστά Αm και πίσω C. Έχει δύο σειρές τρύπες από κάθε πλευρά και ήχο σαν ακορντεόν. Δεν μπορείς να κάνεις τρέμολο με τα χέρια. Όταν θέλεις να αλλάξεις κλίμακα, την γυρνάς 180 μοίρες!  Να ρίξω μια ιδέα; Υπάρχει περίπτωση να οργανώσουμε μία συνάντηση; Τουλάχιστον όσοι είμαστε στην Αθήνα. Μακάρι να μπορέσουμε να το πραγματοποιήσουμε και, ποιος ξέρει, ίσως μπορέσουμε να συναντηθούμε κάποτε και με τους Σαλονικιούς και τους Κερκυραίους...  Τι λέτε;


    progressive
    25.03.2011, 22:55
    άσε Βασίλη, κόλλημα! πήρα την μινόρε μόνιμα στο αυτοκίνητο και σταματάω να παίζω μόνο όταν αλλάζω ταχύτητα -μην το δοκιμάσετε μόνοι σας σπίτι (ή στο αυτοκίνητο)! θα επανέλθω σύντομα με κάποια κομματάκια. όσον αφορά το bending :πραγματικά δεν χρειάζεται στα ευρωπαικά κομμάτια. παρ όλα αυτά κάποιες νότες με "λύγισμα" έχουν πολύ όμορφο χρώμα. θα προσπαθήσω να γράψω κάποιο ηχητικό για δείγμα. παύλο, δεν θυμάμαι αλλά νομίζω πως η echo έχει δύο σειρές από τρύπες. σε αυτή την περίπτωση δεν μπορεί να γίνει λύγισμα. Στέφανε συνέχισε με τα βιντεάκια, θα βοηθήσεις πολύ κόσμο! σονετάκια μου άρεσε πολύ το αν θυμηθείς τ όνειρό μου.κάνεις και ένα γρήγορο σε δυο σημεία που προσπαθώ να το πετύχω! θα ήθελα να καλέσω και άλλους όμως στην παρέα μας που έχουν καιρό να μας γράψουν! κανονίστε γιατί την επόμανη φορά θα πω ονόματα! τις ευχές μου σε όλους λόγω της ημέρας.
    vasst
    25.03.2011, 23:28
    Πάρε αυτοματο αυτοκίνητο....που είναι το αν θυμηθεις το ονειρο μου???σε ποια σελίδα??? πιο γρήγορο σημείο???Μιλήστε θα τα πάρω...εσύ το νου σου στο τιμόνι!!!
    vasst
    25.03.2011, 23:36
    Ωπα!!!! το βρήκα...ανέβασε και δε μίλησες...ωραίος αναλαφρος με τις διπλές σου και όμορφο τελείωμα...(εγώ το παίζω καλύτερα αλλά μη σε πάρει από κάτω)....και ωραία στολίδια...Δε σου λέω μπράβο...απλά άψογος... Αλήθεια έκανες λογαριασμό στο google που ζητάει το youtube???και έδωσες τηλέφωνο που ζητάει στο ΄τελος???εγώ τα πήρα και δεν το έκανα
    sonetakias
    25.03.2011, 23:53

    Έχει δίκιο ο Παύλος!!! Η συζήτηση στο Topic ΑΝΑΨΕ για τα καλά και μ’ αρέσειειειει….

    Βασίλη στο Youtube γιατί δεν ασχολείσαι με τη φυσαρμόνικα;;; Κάποιος σου έχει στείλει ν’ ακούσεις κάτι …Smile

    (δεν σας προλαβαίνω…..)

    Βασίλη το θέμα με το τηλέφωνο δεν ισχύει θα τα πούμε (θα σου γράψω άλλη ώρα ΕΔΩ για να βλέπουν ΟΛΟΙ)

    Στέφανε, ασχολούμαι με τη φυσαρμόνικα από την πρώτη 10ετία της ζωής μου και πάντα έχω απορίες και αναζητήσεις… Θα επανέλθω στο θέμα, αλλά χρειάζομαι λίγο χρόνο γιατί η περίπτωση είναι σαν τις… βλάβες που αντιμετώπιζα σαν τεχνικός για 40 χρόνια… και έπρεπε να κάνουμε… διάλειμμα και να επανέλθουμε… (χαχαχααα…)

    Λεωνίδα το π…..κο το bending χρειάζεται και εδώ!!!... Το βλέπεις σε πολλά τραγούδια Μάνου, Μίκη και άλλων…

    Σταματάω και το στέλνω για να προλάβει ο γέροντας τους ταχύποδες νέους!...


    PAVLICIOUS
    26.03.2011, 00:20

    Στέφανε, είδα όλα τα βίντεο που έχεις ανεβάσει. Μεγάλε, έχεις κάνει τρομερή δουλειά ! Κάποια μέρα ( ή νύχτα... ) θα ψάξω να δω και του Vasst και του Sonetakia. Καλό ξημέρωμα παιδιά !


    sonetakias
    26.03.2011, 00:51

    Βασίλη. είναι καιρός τώρα που η Google ελέγχει (αγόρασε;;;) την Youtube και ενώ είχαμε ελευθερία να φτιάξουμε πολλά κανάλια στο Youtube με το ίδιο email τώρα η Google απαιτεί ΕΝΑ ΛΟΓ/ΜΟ για κάθε email. Απλά λοιπόν, φτιάχνεις ένα καινούριο email και το βάζεις εκεί που σε ρωτάει και δεν χρειάζεται να γράψεις τηλέφωνα και τέτοια!...Αν αργήσεις να το κάνεις, κάποια ώρα δεν θα σε αφήνει να μπεις στο Λογ/μό!!! Με αυτόν τον τρόπο βέβαια μπορούν(;;;) (κατά τη γνώμη μου) να "ελέγχουν" πιο εύκολα τα "ψαξίματα" και τις συνδέσεις σου στο διαδίκτυο. Αλλά αυτά αφορούν τους "κρυπτόμενους" (κατά τη γνώμη μου πάλι) και όχι εκείνους που βαδίζουν σε καθαρούς ουρανούς...

    Καλή μέρα πλέον σε όλους!!!...

    Υ.Γ.

    Κατά την ταπεινή μου γνώμη, το Youtube είναι Υπηρεσία στην μόρφωση, ενημέρωση, ψυχαγωγία ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ!!! Την Κυριακή το πρωί είδα ζωντανά από το Youtube αυτό το καταπληκτικό


    Link
    " target="_blank">https://www.youtube....com/watch?v=LnKJpYGCLsg (προειδοποίηση!... Είναι συναυλία διάρκειας 2 ωρών και 45 λεπτών)

    STEFANOS604
    27.03.2011, 16:31

    Κι όμως φίλε VASTT

    παίρνω τη φράση σου .....''άμα δε παιζεις αμερικανιές όπου αναγκαστικά θα το κάνεις γιατι ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ,τότε απλά αλλάζεις φυσαρμόνικα...δε μπορεί σε ένα δρόμο είναι γραμμένα τα τραγούδια...... ''''.

    Τα τραγούδια πράγματι είναι γραμμένα σε κάποιο δρόμο , όμως οι φυσαρμόνικες φτιάχνονται στη Δύση , όπου ναι μεν ανήκουμε όμως θα πρέπει να κάνεις ειδική παραγγελία harmonica tuning (αν φυσικά γίνεται.....θέμα κατασκευαστικό....)

    ρίξε μια ματιά στο video
    https://www.youtube.com/watch?v=N7glZGtl9eQLink

    >

    ή διάβασε τα παρακάτω:

     ΓΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΑΤΖΟΡΕ

    Αν σ' ένα Ματζορε τραγούδι -όπως π.χ η εισαγωγή του ΞΗΜΕΡΩΝΕΙ - υπάρχει ύφεση , τότε υποχρεωτικά
    πρέπει να κάνεις Bending ή να παραλείψεις τη νότα αλλιώς θα ηχεί παράφωνα

    ΓΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΙΝΟΡΕ

    Υπάρχουν βασικά δύο δρόμοι μινόρε [Minor Modes]:
    1. το Φυσικό Μινορε (Natural Minor) στο οποίο παίζεται η πλειονότητα των Blues , Rock , Country , Latin... τραγουδιών και οι αντίστοιχες φυσαρμόνικες Ναt Minor είναι σχεδιασμένες να παίζουν σε Cross Harp Position(2nd Position) βλέπε τα αντίστοιχα videos:
    2. το Αρμονικό Μινόρε (Harmonic Minor) στο οποίο παίζεται η πλειονότητα των Ανατολικο-Ευρωπαϊκών τραγουδιών καθώς και για τραγούδια μινόρε από Ελλάδα , Ιταλία , Τσιγγάνικη Μουσική , μερικών Ασιατικών χωρών και Μέσης Ανατολής καθώς και Ρωσικών και οι αντίστοιχες φυσαρμόνικες Harmonic Minor είναι σχεδιασμένες να παίζουν σε Straight Harp Position(1nd Position) βλέπε τα αντίστοιχα videos:
    Όμως με αυτές τις φυσαρμόνικες Αρμονικού Μινόρε (Harmonic Minor) δεν μπορούμε να παίξουμε ΠΛΗΡΩΣ μια μεγάλη γκάμα ελληνικών και μερικών ξένων τραγουδιών.
    Όταν λέω ΠΛΗΡΩΣ εννοώ το εξής: Ας το δούμε όμως με ένα παράδειγμα:
    Ας πάρουμε ένα τραγούδι σε Am.(Για αυτούς που γνωρίζουν μουσική ή παίζουν κιθάρα τα πλεον χρησιμοποιούμενα ακομπανιαμέντα είναι τα Am -- Dm -- E7 -- F και G.
    Σε πολλά λοιπόν τραγούδια κυρίως του Μάνου Χατζηδάκη αλλά και άλλων Ελλήνων συνθετών (π.χ Θα πιώ απόψε το φεγγάρι -- Οι Μοιραίοι -- Ηρθα κι απόψε στα σκαλοπάτια σου -- Εσένα που σε ξέρω τόσο λίγο -- ίσως φταίνε τα φεγγάρια ........) όταν αυτά τα παίξουμε με Am Αρμονική φυσαρμόνικα συνοδευόμενη με κιθάρα θα διαπιστώσουμε ότι σε κάποιο σημείο που το ακομπανιαμέντο κιθάρας αντιστοιχεί στο G η φυσαρμόνικα δεν ανταποκρίνεται. Δηλαδή πρέπει να σταματήσουμε και να ξανα-ξεκινήσουμε σε άλλη αλλαγή ακομπανιαμέντου αλλιώς η νότα θα ηχεί παράφωνα

    Αυτά δηλαδή τα τραγούδια τα παίζουμε μερικώς.
    Ενας δεύτερος λοιπόν λόγος που αγόρασα τη Χρωματική SEYDEL 10 C ήταν να μπορώ να παίζω πλήρως αυτά τα μινόρε τραγούδια που είναι δεκάδες.... (ο πρώτος λόγος ήταν για Χιτζαζ).

     


    STEFANOS604
    27.03.2011, 18:13

    ........σαν συνέχεια από το προηγούμενο μακρσκελές κείμενο και μια άσκηση:

    Προσπαθήστε να παίξετε τον Εθνικό Υμνο από το δεύτερο στιχάκι και μετά (...Απ' τά κόκκαλα βγαλμένη...)

    Αν παίζεις με τη C major τότε το ..κκα  είναι Bb και έχει και άλλα παρακάτω...

    Σε τέτοια λοιπόν ματζόρε που σποραδικά έχουν σημεία αλλοιώσεως ή θα κάνεις bending (με οποιαδήποτε διατονική  φυσαρμόνικα) ώστε να βγάλεις το Bb ή θα παραλείψεις το Bb -αλλιώς παραφωνία - ή θα χρησιμοποιήσεις χρωματική φυσαρμόνικα.

    Προσπάθησε ομοίως να παίξεις τις γνωστές μελωδίες στις οποίες υπάρχουν σποραδικά σημεία αλλοιώσεως (υφέσεις - διέσεις):

    • AVE MARIA
    • Ζούσα μοναχός χωρίς αγάπη
    • Ο,τι κι αν πω δε σε ξεχνώ
    • Ποιός δρόμος είναι ανοιχτός (Καζαντζίδης)
    • Θέλω στα μπουζουκια απόψε να με πας
    • Απορώ με μένα απορώ
    • Περα από τη θάλασσα περα από τα δάση
    • Πιο καλή η μοναξιά
    • Τα πήρες όλα κι έφυγες
    • ...........

     

     

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : STEFANOS604 στις 30-03-2011 18:09 ]


    vasst
    30.03.2011, 15:21

    Φυσικά και δεν θα μπω σε αντιπαράθεση αλλά το bending είναι μια μεγάλη ιστορία που δεν τελειώνει ποτέ...και ανάλογα από ποια πλευρλα θα το πιάσεις...Οπότε σταματάω εδώ

    Ο καθένας έχει τις απόψεις του και τον τρόπο παιξίματος του.Εμένα δε με ενδιαφέρει να παίζω τα lyrics των τραγουδιών.Το κάνω όταν θα κάτσω σε κανα τραπεζάκι και είμαι μόνος μου με τη φυσαρμόνικα μου οπότε πιάνω το σκοπό σε όποιο τέμπο ΄θέλω εγώ και πετάω και μερικούς "χρωματισμούς".

    Εγώ γουστάρω να "χρωματίζω" τα τραγούδια και αυτός είναι ο λόγος που συνήθως παίζω όταν βρίσκεται καμιά κιθάρα ή κανάς τζουράς στη παρέα...Να πέρνουν το τραγούδι πάνω τους με τα ακόρντα τους και εγώ απλά να "χρωματίζω".Θεωρώ ότι όσο πιο λίγα παίζεις με τη φυσαρμόνικα αν υπάρχει και άλλο όργανο τόσο καλύτερα είναι...

    Βέβαια γούστα είναι αυτά...Οι πιο πολύ φίλοι μου που παίζουμε παρέα με κράζουν που στα "κλαψιάρικα" τραγούδια "τραβιέμαι" λίγο παραπάνω και επίτηδες βγαίνω από το μέτρο δίνοντας έμφαση στο "κλάμα" του τραγουδιού.Αν παίζεις μόνο με μουσικούς -έστω ερασιτέχνες- δεν υπάρχει πρόβλημα διότι ξέρουν πότε θα "μπουν" στο κομμάτι...Αλλά αν είσαι σε μια παρείτσα και τραγουδάνε όλοι , εκεί υπάρχει πρόβλημα...Εκεί πρέπει να είσαι πιο "αυστηρός" με το παίξιμο σου διότι παραφωνία κάργα...

    Απλά "καταθέτω" τα γούστα μου...Έτσι ξύπνησα και γούσταρα να γράψω..

    Προχθές πάιζαμε 3 φυσαρμόνικες παρέα..2 Am Harmonic και μία C...πρώτη φορά το δοκίμασα...οι 2 μινόρε φράση φράση εναλλάξ το τραγούδι και η ντο χρωματισμούς...Έπαθα πλάκα...Απίστευτες δυνατότητες τα οργανάκια...Ειδίκ με τις 2 μινόρε που στην ουσία παίζανε το ίδιο σκοπό αλλά από την διαφορετικότητα του παιξίματος-φυσήματος-τρεμουλου του κάθε παίχτη έμαθα και κατάλαβα αρκετά χρήσιμα πραγματάκια"...Καλή εμπειριά...

    Και τώρα πάμε στις ερωτήσεις μας για να επανέλθει και ο διάλογος στο τόπικ...

    Sonetakia άκουσα το "αν θυμηθείς το όνειρο μου"...(αν και το παίζω καλύτερα {#emotions_dlg.tt2}μην επαναλαμβανόμαστε) η φυσαρμόνικα σου έχει πολύ καθαρό ήχο.

    Είμαι έτοιμος να αγοράσω 12 ματζόρε και 12 αρμονικές. Οπότε θα τα σκάσω...Χρησιμοποιώ τις seydel sohne favorite (από 68 τις παίρνω 45) αλλά μου φαίνεται ότι φαλτσάρουν εύκολα.Και μπουκώνουν και εύκολα...Και τώρα κατάλαβα ότι δεν έχουν και τόσο καθαρό ήχο...(έλα τώρα μη το παίρνεις τα πάνω σου...αφού το ξέρεις είμαι καλύτερος σου).Παρόλα αυτά (και μετά το "κράξιμο" που σου χωσα) έχεις τη ευγενή καλοσύνη να μας πεις τι ράτσα είναι το οργανάκι σου???

     

    Stefane μια που σαι και εσύ λίγο μεγαλύτερος μου και θα έχεις αλλάξει καμπόσες άμα θες μου λες κι εσυ την άποψη σου για για κάποια μάρκα φυσαρμόνικας που να τα σκάσω αλλά να αξίζει...Όπως και όποιοσδήπωτε άλλος γουστάρει ρίχνει την άποψη του...

    Από σένα θέλω να μου πεις αν αξίζει να πάω να αγοράσω μια χρωματική υπόψιν ότι παίζω 5-6 μήνες και το αν λειτουργεί όπως και η διατονική (φύσα-ρούφα,τέταρτο κανάλι ντο?) κτλ.

    Εντάξει τελειώνω !!!

    ξέρει κάποιος κανα "συνεργείο" στην Αθήνα? θέλω να ξέρω αν μπορώ να επισκευάσω 2 φυσαρμόνικες που έχουν ξεφύγει από την τονικότητα τους κάποιες νότες...Και έχω και μία που βουλώνει μια νότα την ανοίγ , την καθαρίζω, παίζει 2 μ΄ρες και μετά ξανά "συναχώνεται"...

    ΑΥΤΑ ...ΚΑΛΗΜΕΡΑ   αν και μεχρι να τελειωσω ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΣΕ


    STEFANOS604
    30.03.2011, 19:09

    Γειά σας

    Μπορεί να ξέρω μουσική –κιθάρα-κορνέττα  , αλλά φυσαρμόνικα κι εγώ άρχισα πριν 7 μήνες.Θεωρώ το παίξιμο μου , μέχρι στιγμής μέτριο αλλά επειδή σε μικρό χρονικό διάστημα τα κατάφερα ενώ με την κιθάρα μετά 10ετίες ακόμα μαθαίνω και επειδή αυτά που έμαθα πιστεύω ότι μπορώ να τα μεταδώσω σε άλλους γι αυτό έκανα τα video και τους Ετοιμους ρυθμούς ντράμς.Φυσικά ,σαν συνταξιούχος προτιμώ μια τέτοια απασχόληση  παρά να κάθομαι στο καφενείο καπνίζοντας...Παρ' όλο που έχω πρόβλημα με τους πνεύμονες(Χ.Α.Π) μεγάλη  βελτίωση είδα με τη φυσαρμόνικα.(Μπορώ να παίζω συνεχώς για 2 -3 ώρες...)

    Φίλος μου καλός παίχτης φυσαρμόνικας έχει τις περισσότερες μάρκες σε Lee Oscar.

    Πράγματι έχουν πιο καλό και δυνατότερο ήχο (κατασκευασμένες από την Tombo στην Ιαπωνία)  και γλυστρούν εύκολα στα χείλη.

    Εγώ εκτός από τις Lee Oscar (A-Bb-C- highF- Am-Bbm-Bm-Cm) στα (33 Euro )

    έχω D και Bm σε Hohner Marine Band (25 Euro).Οταν λέμε Marine Band φυσαρμόνικα εννοούμε ότι το χτένι της είναι από ξύλο (πεύκης). Γιαυτό χρειάζεται προσοχή στο βύθισμα της στο νερό για να αποφύγουμε το ‘’φούσκωμα’’.Εχει όμως πολύ γλυκό ήχο.

    την low G σε Hohner Silver Star (8 Eυρώ).Το μοντέλο Sιlver Star  θέλει πολύ ενέργεια (κούραση σε λίγο χρόνο)

    και σε Dm Gm Golden Cup (4 Euro)

    και τη χρωματική SEYDEL-10 C (49 Ευρώ).

    Η Golden Cup είναι καλή (διάφορες μινόρε -ματζόρε θα κοστίσουν Χ4 ευρώ η μία) για αρχάριους αλλά και γι αυτούς που θέλουν να συμπληρώσουν τη σειρά των κλειδιών που χρησιμοποιούν ελάχιστα.Μετά από πολλά παιξίματα το μεταλλικό περίβλημα , επειδή μάλλον δεν είναι από χρώμιο, αρχίζει να σκουριάζει οπότε την πετάς.

    Ρίξε , αν δε βαριέσαι ,  μια ματιά στα 3 video να τις ακούσεις όλες και να διαλέξεις :


    https://www.youtube.com/watch?v=cX78TWnnDZkLink

    > Για τις ματζόρε.


    https://www.youtube.com/watch?v=zSz-99uxnHgLink

    > Για τις μινόρε


    https://www.youtube.com/watch?v=XqNNKE1zivo
    Link

    > Για την χρωματική

    Οσο για τη χρωματική SEYDEL-10 είναι πολύ καλή  για εκπαιδευτικούς σκοπούς αλλά θα διαπιστώσεις έχει ένα ‘βόμβο’ το λεγόμενο buzzer επειδή δεν έχει βαλβίδες . Ηδη παράγγειλα , και την περιμένω εντός των ημερών (Γύρω στα 180 Ευρώ με τα ταχυδρομικά) μια CX-12 Α Hohner από το Internet δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχουν. (Η Chrometta της Hohner που υπάρχει – 50 Ευρώ- είναι ίδια με τη SEYDEL-10).

    Μόλις τη λάβω και εξασκηθώ θα ανεβάσω ένα video για πληροφόρηση.

    Πάντως αξίζει τον κόπο ειδικά αν θέλεις να παίζεις ΧΙΤΖΑΖ που είναι η πλειονότητα της παραδοσιακής μας μουσικής αλλά και ρεμπέτικα πχ (Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι,Πήρα τη στράτα κι έρχομαι,Μισιρλού , Ζαϊρα,Ζινγουάλα,Σαλπάρει το καράβι,Μέρα Μαγιού κ….α που είναι αδύνατο να παίξεις με διατονικές αν δεν είσαι εξπέρ στο bending)

    Οσον αφορά το tuning - που λέγεται Solo - της χρωματικής είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό της διατονικής και στην αρχή θα μπερδευτείς. Εγώ την έχω περίπου 1,5 μήνα και τώρα άρχισα να τη συνηθίζω.Εδώ αν μάθεις τις 4 τρύπες (1 οκτάβα) οι επόμενες ανά τέσσερις είναι ίδιες.

    Solo Tuned 12 οπών Chromatic Harmonica σε κλειδί του C

    Hole

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    11

    12

    Blow, Slide In  Φύσα

    C#

    F

    G#

    C#

    C#

    F

    G#

    C#

    C#

    F

    G#

    C#

    Blow, Slide Out

    C

    E

    G

    C

    C

    E

    G

    C

    C

    E

    G

    C

    Draw, Slide Out Ρούφα

    D

    F

    A

    B

    D

    F

    A

    B

    D

    F

    A

    B

    Draw, Slide In

    D#

    F#

    A#

    C

    D#

    F#

    A#

    C

    D#

    F#

    A#

    D

    Richter tuned 10 οπών Διατονική  σε κλειδί του C

    C       E        G       C       E        G       C       E        G       C

    1       2        3       4       5        6       7       8        9       10

    D       G       B       D       F        A       B       D       F        A

    ΄Με τις  Lee Oscar έχεις τη δυνατότητα να αγοράσεις μόνο ματζόρε και μια μινόρε και διάφορα ανταλλακτικά χτένια  των υπόλοιπων κλειδιών στη μισή τιμή (17 Ευρώ)>Η αλλαγή γίνεται σε 2 λεπτά αρκεί να έχεις ένα καλό σταυροκατσάβιδο. Επίσης διαθέτει εργαλειοθήκη (50 Ευρώ) με ειδικές λίμες για συντονισμό και διόρθωση των γλωσσιδίων (reeds).

    Πιστεύω να βοήθησα.

    Στέφανος

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : STEFANOS604 στις 31-03-2011 09:32 ]


    progressive
    31.03.2011, 03:16

    Καλησπέρα ή μάλλον καλημέρα.

    Σίγουρα vasst θα ήταν καλό να περιμένεις πριν πάρεις ολόκληρη σειρά. Αυτό γιατί θα σου πρότεινα να δοκιμάσεις τουλάχιστον 3-4 μοντέλα πριν διαλέξεις σε πιο θέλεις να δώσεις τόσα πολλά χρήματα. Μπορείς να ξεκινήσεις να συμπληρώνεις τη συλλογή σου με μία φυσαρμόνικα από κάθε μοντέλο που θα αποφασίσεις να τεστάρεις, αλλά σε κοντινά κλειδιά μεταξύ τους για να μην έχουν έντονες διαφορές και επηρεάσουν την απόφασή σου. Πχ μην πάρεις μία Σολ από το ένα και μία Φα από το άλλο για να κάνεις σύγκριση- είναι τεράστιες οι διαφορές, καθώς η μία είναι η πιο χαμηλή (Σολ) και η άλλη η πιο ψηλή. Αν καταλήξεις σε 4 πάρε πχ Σι ύφεση , Ντο , Ντο δίεση και Ρε. Και όταν διαλέξεις συμπληρώνεις τα υπόλοιπα κλειδιά.

    Προσωπικά θεωρώ κορυφαία φυσαρμόνικα τη Hohner Special 20. Αν ήθελα να πάρω σειρά θα την επέλεγα. Αξιόπιστη, με την καλύτερη απόκριση και με το πιο εύκολο παίξιμο. Είμαι ερωτευμένος όμως με τον ήχο αλλά και την αίσθηση (κυρίως) της Hohner Marine Band.Λέω κυρίως γιατί δεν νομίζω πως κάποιος πέρα εκείνου που παίζει , μπορεί να καταλάβει διαφορά στον ήχο των διάφορων μοντέλων. Αλλά η αίσθηση είναι κάτι τελείως προσωπικό. Πχ  προτιμώ την γεύση (εντός και εκτός εισαγωγικών) του ξύλου της Marine Band. Αλλά και το πιο στενό της στόμιο. Από την άλλη η Lee Oscar δεν μου ταιριάζει. Είναι και αυτή αξιόπιστη, μάλλον καλύτερης ποιότητας από την hohner, αλλά την θεωρώ πολύ σκληρή.

    (Δυστυχώς ) αν ήθελα Lee Oscar  ή Suzuki θα τις αγόραζα σύντομα και όχι μετά από ένα-δύο χρόνια... Καλύτερη ποιότητα από όλες θεωρώ τις Suzuki, αλλά έχουν και αυτές κάποια τεχνικά προβλήματα .;Έχω και Herring, από τις αγαπημένες μου σε αίσθηση, αλλά μέτρια γενικότερα. Ακόμη τεστάρω την Hohner Crossover. Μέχρι στιγμής θεωρώ ότι δεν αξίζει τα παραπάνω λεφτά σε σχέση με Special 20 και Marine Band. Θα δείξει όμως η διάρκεια.

    Για χρωματική έχω πάρει από το thomann.de μία 18 €. είμαι πολύ ευχαριστημένος για δύο λόγους. Μέχρι στιγμής δουλεύει μια χαρά και, επειδή τελικά προτιμώ τις διατονικές, δεν κλαίω τα λεφτά μου.

    Οι διαφορές στις νότες σε σχέση με τη διατονική ματζόρε δεν με δυσκόλεψαν σχεδόν καθόλου. Βέβαια με δυσκολεύει ιδιαίτερα ο μοχλός...Νομίζω μπορώ να παίξω μόνο με παρτιτούρα (Ακούς Στέφανε;!)

    Αυτά τα ολίγα... Καλημέρα σας!

     


    STEFANOS604
    31.03.2011, 10:11

     

     

    Γειά σου Θεσσαλονικιέ progressive (Κι εγώ από Χαλκιδική κατάγομαι) τώρα:

    Για να διευκολύνουμε  λίγο τα πράγματα όταν πάμε για αγορά:

    1.     Υπάρχουν Low G και High GLow F και High F. Οι High G και  F απαιτούν υψηλή ενέργεια (ζόρισμα) θα δεις όμως ότι για ταχείες μελωδίες θα ‘’πετάς’’ .

    Ρίξε μια ματιά στο video:


    https://www.youtube.com/watch?v=HLJVsfrvPzkLink

    >

    2.     H Suzuki είναι από τις πιο ακριβές μάρκες .Πήρα ,πριν 3 μήνες ,μία D την ΜR-350 Valved (43 Ευρώ) αλλά ακόμα δεν μπορώ να τη συνηθίσω (όσον αφορά την καθαρότητα μιας νότας) ίσως επειδή οι οπές της αντί για τετράγωνα είναι παραλληλόγραμμα. Επίσης ψάχνοντας είδα ότι το χτένι της είναι από αλουμίνιο αντί πλαστικό ή ξύλο και μόλις προ ημερών διαπίστωσα ότι αν την προ- ζεστάνεις για αρκετή ώρα (ειδικά το χειμώνα) , τρίβοντας την με τις παλάμες , το παίξιμο γίνεται πιο εύκολο. Μόλις τη συνηθίσω θα ανεβάσω ένα video για πληροφόρηση.

    3.     Σύμφωνα με τα σχέδια tuning της προηγούμενης απάντησης μου , φαίνεται ότι ενώ στη διατονική η οπή 4 φύσημα είναι το C και η οπή 5 φύσημα το E στην χρωματική η οπή 4 φύσημα είναι το C και η οπή 5 φύσημα είναι πάλι το C.και συνεχίζεται η διαφορά…Όμως με την εξάσκηση ξεπερνιέται.

    4.       Ξανά μια λέξη για τις παρτιτούρες. Εγώ θα επιμείνω ότι αν ξέρεις να σφυρίζεις μια μελωδία τότε θα την παίξεις αμέσως χωρίς να δίνεις σημασία στο τη νότα έχει κάθε οπή. Αν όμως σας διευκολύνουν οι παρτιτούρες καμιά αντίρρηση.

    5.      Για τους αρχάριους αντί στην αρχή να μάθετε πολλά τραγούδια μέτρια , καλύτερα δυό τρία άριστα και μετά θα '' πετάτε''.

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : STEFANOS604 στις 31-03-2011 10:16 ]


    sonetakias
    31.03.2011, 10:34

    Καλημέρα σε όλους!...

    Και ευχαριστώ για την αποδοχή της φιλίας που σας ζήτησα, αν και από ότι βλέπω δεν είναι συνηθισμένη διαδικασία εδώ στο musicheaven…

    Οι φυσαρμόνικές μου: Στην αρχή είχα Hohner Marine Band αλλά όλες οι ματζόρε μου χάλασαν διπλές και τριπλές φορές, έτσι κατέληξα στις Lee Oscar που έχουν πλεονέκτημα ανθεκτικότητας (κατά τη γνώμη μου) και ο πλαστικός “κορμός” εξασφαλίζει άνεση στο παίξιμο και δεν σκίζει τα ακρόχειλα. Επί πλέον η Hohner δεν έχει εύκολο σύστημα αλλαγής των χτενιών μια και χρησιμοποιεί καρφάκια και όχι βίδες για τη στήριξη. Υπήρχε ένα e-shop στη Γερμανία (www.harponline.de) με θαυμάσιες τιμές και τις πληρέστερες οδηγίες λειτουργίας και επισκευής φυσαρμόνικας, (που δυστυχώς έκλεισε τώρα) και είχα προλάβει μια παραγγελία με εφεδρικές και ανταλλακτικά χτενάκια (νότες) και έχω βολευτεί.

    Οι μινόρε μου είναι όλες Hohner (παραδόξως δεν έχει χαλάσει καμία αν και είναι τουλάχιστον 10ετίας!!!) ενώ έχω και τρία “κομμάτια” σπάνια Hohner από εδώ και 35 χρόνια (μία C+, μία D- και μια E-) που το μοντέλο τους είναι Hohner Orchestrale και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι ότι τα “δόντια” του ξύλου (τα χωρίσματα των οπών) είναι “ντυμένα” με λάμα επινικελωμένη (!!!). Θαυμάσιος ο ήχος και οι διαστάσεις (λιγάκι πιο μικρό μέγεθος).

    Στέφανε έχεις κάνει ωραία δουλειά στο Youtube και νομίζω είσαι ο μοναδικός Έλληνας που δίνει τα φώτα του στους εραστές της φυσαρμόνικας, ΕΥΓΕ!!!

    Συγχαρητήρια και για τις οδηγίες του Midinotate Composer (δεν το γνωρίζω γιατί χρησιμοποιώ από εδώ και χρόνια το FINALE 2007).

    Ναι έχω καταφέρει να παίζω με δυο φυσαρμόνικες στη χούφτα, γιατί δεν κρατάω τη φυσαρμόνικα όπως οι περισσότεροι με αντίχειρα και δείκτη αλλά η φυσαρμόνικα στερεώνεται και στους δυο αντίχειρες με τη χούφτα σαν σφαίρα από κάτω. Είναι λιγάκι ζόρικο να κάμεις “τρέμουλο” με δυο φυσαρμόνικες στη χούφτα, και δεν το… ρισκάρω πάντα, αλλά μερικές φορές, το “θυσιάζω” για την ευκολία αλλαγής όταν χρειάζεται και δεν μπορούν οι τραγουδιστές να… περιμένουν την “αλλαγή”…

    Βασίλη εδώ λες [[έχω κατεβάσει πολλές παρτιτούρες σε σολ ματζόρε για μπουζούκι και τις παίζω στη φυσαρμόνικα]] πρέπει να ανεβάσεις κάτι να σε ακούσουμε!... Εγώ αποκαλύφθηκα όπως και ο Στέφανος και ο Λεωνίδας. Όλοι έχουμε ανάγκη από ακούσματα !!!...

    Το οργανάκι είναι ζηλευτό και αγαπημένο!!! Και όχι μόνο στους ασχολούμενους αλλά και στους άλλους που το ακούνε και το θεωρούν και θαυμαστό. Και δεν έχουν άδικο, γιατί είναι το μοναδικό όργανο που αποκλείει την “ορατή προσπάθεια” του φυσαρμονίστα, κρύβοντας έναν εκφραστικό μυστικισμό… Όσοι το ακούνε, δεν μπορούν να καταλάβουν πως ένα “τόσο δα” πραγματάκι εκτείνεται σε δυο οκτάβες…

    Σήμερα αναγνώρισα τον φυσαρμονίστα του “Καϊκτσή” που δεν είναι άλλος από τον Μάνο Αβαράκη τον μεγάλο φυσαρμονίστα του Χατζιδάκι και άλλων μεγάλων συνθετών. Αυτός ΔΕΝ κάνει Bending (το έχει πει σε συνέντευξη) αλλά παίζει “παπάδες” ο Άνθρωπος!!!

    Όποιος παίξει “σωστά” ένα μινόρε της Ελληνικής μουσικής, απλά “κολλάει” στα Ελληνικά μαζί με τα Αμερικάνικα μπλουζ. Προσωπικά  οι άλλες οι γρήγορες αμερικανιές, δεν με συγκινούν παρά μόνο θαυμάζω την ικανότητα του γρήγορου Bending!... Από όσα έχω πληροφορηθεί, ο Lee Oscar θέλοντας να διευκολύνει κάτι ανίκανους στο Bending σαν κι’ εμένα, σχεδίασε και έφτιαξε τις Melody Maker φυσαρμόνικες που είναι μόνο σολιστικές (δεν παίζουν συγχορδία) και είναι δομημένες έτσι που εξυπηρετούν σε περιπτώσεις, όχι αναγκαστικά ειδικές. Φτιάχνει A,C,D,E,G . Έχω ήδη αγοράσει μια G, αλλά δεν την έχω πολύ ψάξει λόγω έλλειψης χρόνου (πρόβες σε δυο χορωδίες και ένα ερασιτεχνικό συνολάκι). Αν υπάρχει κανένας να μας πει κάτι για τις ΜΜ θα ήμουν ευγνώμων!!!

    Η SUZUKI ισχυρίζεται ότι με τις φυσαρμόνικες VALVED είναι “ευκολότερο ” το Bending αλλά δεν γνωρίζω την πραγματικότητα γιατί δεν έχω αγοράσει τέτοια. Αν ξέρει κανείς, ας μας πει κάτι παραπάνω.

    (Μόλις τώρα γράφοντας είδα το μήνυμα του Στέφανου που αναφέρεται στις VALVED και βέβαια θα περιμένω νεώτερα…

    Στέφανε, διάβασα για το πρόβλημά σου με το ΧΑΠ (είμαι καπνιστής και του λόγου μου και ακόμη δεν το έχω κόψει (( ) και επειδή σε είδα πως παίζεις, αν μου επιτρέπεις, θα σε συμβούλευα να δοκιμάσεις περισσότερη φυσαρμόνικα μέσα στο στόμα και κλείσιμο των άχρηστων οπών με τη γλώσσα. Η επαφή της γλώσσας στην φυσαρμόνικα, μικραίνει τον στοματικό όγκο φυσήματος  και αυξάνει την πίεση του αέρα προς την οπή, με τελικό αποτέλεσμα δυνατότερο ήχο και καλύτερο έλεγχο της φυσαρμόνικας, ακόμη και στην κίνησή της στο στόμα, μια και υπάρχει η εσωτερική επιφάνεια στήριξης της φυσαρμόνικας, σε αντίθεση με το απλό φύσημα που τα χείλη πιέζονται από το κράτημα της φυσαρμόνικας (δύναμη χεριών) και δεν προσφέρεται σταθερότητα. Αυτά για όποιον δεν κάνει Bending φυσικά.

     

     


    STEFANOS604
    31.03.2011, 12:25

    Ευχαριστώ για τα καλά λόγια

    Εχεις δίκιο για το ότι η φυσαρμόνικα όσο πιο βαθιά στο στόμα τόσο πιο καθαρές και πιο δυνατές οι νότες. Εγώ φυσικά όταν έκανα τα video δεν προσπάθησα να δείξω το παίξιμο μου αλλά  να δώσω παραδείγματα και έτσι ασυναίσθητα δεν έδινα σημασία  σ’ αυτό το tip.

     

    Πραγματι η διατονική φυσαρμόνικα Valved MR-350 Suzuki έχει βαλβίδες σ’ όλες τις οπές ,οπότε μπορείς να κάνεις bending αλλά και over blow σ’ όλες τις οπές και μάλιστα εύκολα.

    Με το over blow εννοώ το αντίστροφο του bending.Δηλαδή ενώ με το bending πετυχαίνεις τις αλλοιώσεις (υφέσεις – διέσεις ) με το ρούφηγμα με το over blow πετυχαίνεις τις αλλοιώσεις (υφέσεις – διέσεις ) με το το φύσημα.

    Και λίγα λόγια για τις  φυσαρμόνικες με βαλβίδες (valved)

    Οι βαλβίδες στις φυσαρμόνικες είναι πιο  γνωστές με το όνομα windsavers.

    Φτιάχνονται από στενές λουρίδες πλαστικό που κολλιέται στα γλωσσίδια (reeds) .[ολες οι ακριβές χρωματικές έχουν windsavers ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΟΠΕΣ].

    Τα παρακάτω τα διάβασα –δεν τα έχω ακόμα διαπιστώσει.

    Με τις βαλβίδες ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΟΠΕΣ στις διατονικές , με αρκετή εξάσκηση πετυχαίνουμε να βγάλουμε νότες –μέσω του bending- που είναι πράγματι χρωματισμένες.

    Ετσι πολλοί παίχτες που ενδιαφέρονται για επίτευξη ήχων χρωματισμένων είτε εστιάζονται στην φυσαρμόνικα Valved είτε στην τεχνική overblow.

    Ετσι άλλοι πιστεύουν ότι το bending με  φυσαρμόνικα Valved ηχεί καλύτερα από το over blow και άλλοι ότι ο χρωματισμός με over blow είναι καλύτερος από το bending.

    Όπως βλέπετε τα πράγματα είναι υποκειμενικά.

    Μόλις εξασκηθώ με την Valved MR-350 Suzuki που πρόσφατα αγόρασα θα σας πω τη γνώμη μου. Προς το παρόν ασχολούμαι μόνο με την χρωματική SEYDEL-10 C

    Γράφεις για 2 φυσαρμόνικες ταυτόχρονα στη χούφτα .Πράγματι είναι πολύ δύσκολο. Για ρίξε όμως μια ματιά γράφοντας στο Google  double Sided Harmonicas .Δηλαδή 2 φυσαρμόνικες στο ίδιο χτένι. Απ’ ότι είδα τις βγάζει η Hohner και είναι σε ζεύγη των :

    Bb/F ή C/G ή A/D.

     

    Τώρα όσον  αφορά την Melody Maker της Lee Oscar Προσοχή είναι σε Cross Harp. Αυτό σημαίνει ότι για να πάρεις πλήρη κλίμακα ματζόρε πρέπει να ξεκινήσεις από τη τη ΔΕΥΤΕΡΗ ΟΠΗ ΡΟΥΦΗΜΑ που στο κλειδί του C είναι η νότα G.Αυτό μπερδεύει πολύ τους Ελληνες που παίζουμε σε Straight Harp.

    Ρίξε μια ματιά στο Video από διάρκεια 1:10 – 1:52 για να μη βαρεθείς με το αρχικό μπλά - μπλά:Εδώ θα διαπιστώσεις ότι παίζω την ίδια μελωδία πρώτα με μια Α ματζόρε και μετα με μια φυσαρμόνικα που είναι φτιαγμένη για Cross Harp – ανάλογη με την Melody Maker


    https://www.youtube.com/watch?v=4lMz1CL3TgQ¨
    Link

    >

    Αν παρατηρήσεις θα δείς ότι με την πρώτη ξεκινώ με ΦΥΣΗΜΑ ενώ με τη δεύτερη με ΡΟΥΦΗΜΑ

    Γειά σας



    vasst
    31.03.2011, 12:42

    Φωτιά πάλι το τόπικ...Από που να αρχίσω...Με την σειρα λοιπόν...

    Στέφανε δε θα ασχοληθώ με τα ποστ σου ξανά...{#emotions_dlg.scared}...Κάθε φορά που διαβάζω ένα μου βγαίνουν εκατό ερωτήσεις...Απλά θα τα απολαμβάνω...και θα "κλέβω" ότι μπορώ !!! Όσο για την συμβουλή του Σονετάκια αν μου επιτρέπεις και εμένα συμφωνώ μαζί του και επαυξάνω...

    Proggressive το όλο μου σκεπτικό έχει να κάνει με την πρώτη σου παράγραφο ...Αυτός και ο λόγος που ήθελα όλοι να πουν την άποψη τους...Δε μπορώ να μην σεβαστώ τη γνώμη μεγαλύτερων...Και όχι γιατί είστε μεγαλύτεροι ηλικιακά αλλά επειδή το φυσάτε το οργανάκι πιο πολλά χρόνια και σίγουρα γνωρίζετε αρκετά πράγματα από τα χρόνια που έχετε στο κουρμπέτι...

    ΜΗ ΚΟΛΛΑΤΕ ΜΕ ΤΟ ΥΦΟΣ ΜΟΥ...ΕΙΜΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΛΙΓΟ ΕΙΡΩΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΚΑΛΟ ΣΚΟΠΟ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΣΕΒΟΜΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ...ΑΠΛΑ ΠΕΤΑΩ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΜΟΥ ΝΑ ΣΠΑΕΙ Ο ΜΟΝΟΤΟΝΟΣ ΤΗΣ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ...

    Σονετάκια ( εσύ μου έχεις κλέψει τη καρδιά τώρα τελευταία με τα ποστ σου)...

    Όταν πραγματικά νιώσω έτοιμος να προσφέρω κάτι θα το δώσω...Πριν κανα μήνα ανέβασα εδώ σε attachment το "μινόρε της αυγής"...Το ειχα τελειοποιήσει...τώρα το ακούω και γελάω...πρέπει να το έχω τελειοποιήσει καμιά δεκαριά φορές ακόμα από τότε...Βελτιώνοντας το παίξιμο μου βλέπω και κρίνω τον εαυτό μου...Και έχω δρόμο ακόμα...Δε ντρέπομαι εννοείτε...Απλά ακούγοντας το "αν θυμηθείς το ονειρο μου" κόλλησα με την ακουστική και τη καθαρότητα της νότας σου(σίγουρα χρησιμοποιείς γλώσσα)...Θα μου πεις "εγώ γιατί να μην ακούσω και σένα???" και δίκιο θα έχεις...θα κοιτάξω να ανεβάσω κάτι λοιπόν για να προσφέρω και εγώ όσο μπορώ...

    Τέλος απλά δηλώνω μέσα από τα γραφόμενα του Σονετάκια ότι για μπλουζ ξεκίνησα (όπου είναι και η μουσική που συμπαθώ πιο πολύ ) και τελικα καψουρεύτικα το κλάμα στα ελληνικά τραγούδια.Φαν της μινόρε φυσαρμόνικας..Τόσο φαν που μια μερα διαβαζω μινορε (παιζω τραγουδια) και μια ματζορε(κανω μονο κλιμακες){#emotions_dlg.happycrazy}.

    Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας σχετικα με τις φυσαρμόνικες.θα τα χαζέψω όλα ...Δώστε λίγο χρόνο διότι ακόμα προσπαθώ να αποκρυπτογραφήσω το πρώτο μήνυμα του Στέφανου που πρέπει να μου έχει γράψει γύρω στις 200 διαφορετικές...

     

    Υ.Γ.1  Στέφανε το "νύχτωσε χωρις φεγγαρι" ξεκινώντας με μια μινόρε αρμονική από το κανάλι 6 φυσημα δεν χρειάζεται πουθενα bending... (6 -7 -6 6 -5 -6 6 αν θυμάμαι καλά δεν έχω φυσαρμόνικα στη δουλειά)

     

    Υ.Γ.2 Σονετάκια ονόματα δε λέμε..Κάνω μαθήματα....¨Εμαθα να μην κάνω bending ποτέ αλλά να "τρώω" νότα χωρίς να ακούγεται...Παίζω αυστηρά με γλώσσα...μου αρέσει να χρωματίζω...Μακάρι κάποια μέρα να παίζω τα μισά από αυτά που παίζει...Τιμή μου που τον βλέπω μια φορά την εβδομάδα...{#emotions_dlg.whistling}

     

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ ΑΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΣΕ !!!



    vasst
    31.03.2011, 15:25

    Πάμε παρακάτω...Μπήκα στα 3 site (hohner , lee oskar , suzuki)

    Έχουμε και λέμε

    SUZUKI

    ενταξει ο Στέφανος εξηγήθηκε με την VALVED...

    και εχει promaster , promaster hamond , manji ... Ρε Στεφανή ??? ξέρεις διαφορές μεταξύ τους???

    μινόρε δεν βρήκα..δεν έχει ή είμαι άχρηστος στο ψάξιμο?

    LEE OSCAR (με pdf order form)

    Εδώ παραξενεύτηκα που την G#m thn ονομάζει Αbm.Νομίζω ότι η δεν υπάρχει Αbm αλλά G#m.άμα το πάρεις το πράγμα βάση θεωρείας η G παίρνει αύξηση στην εβδόμη για να γίνει αρμονική οπότε έχουμε φα διπλή δίεση (στην ουσία σολ αλλά είναι φα διπλή δίεση).Δηλώνοντας Abm κάνεις μείωση στην όγδοη και όχι αύξηση στην εβδόμη.Και νομίζω ότι σωστά λέγεται G#m...Θα το ψάξω εκτός και αν το ξέρετε...

    Εδώ την διαφορά μεταξύ major diatonic και medody maker μας την έλησε ο Στέφανος (να ναι καλά)...Και ρωτάω ...Άλλη σειρά δεν έχει από την major diatonic ? Και ρωτάω διότι είδα απλά μια σειρα ενώ παρακάτω...

    HOHNER (pdf με όλες τις φυσαρμόνικες)

    Εδώ απλά έχασα τον μπούσουλα...Έχει 3875638765389230 διαφορετικές και μπλόκαρα...


    STEFANOS604
    31.03.2011, 16:29

    Γειά σας

    Ξανά εδώ φουντώσαμε ……

    Λοιπόν η Promaster valved είναι αυτή που αγόρασα εγώ με τις βαλβίδες.

    Hammond σημαίνει μικρή σε μέγεθος φυσαρμόνικα αλλά με βροντερό ήχο και τονικότητα..

    H Hammond απλώς έχει μαυριδερό  χτένι  καθώς και μαυριδερό  λάκ  κάλυμμα  που πολλοί το προτιμούν περισσότερο (όπως συμβαίνει και στα χρώματα αυτοκινήτων)

    Πιστεύουν (έτσι διαφημίζεται ότι το μαύρο βάψιμο έχει καλύτερη τονικότητα)

    Ακουσε την Hammond σε σχέση με την ProMaster εδώ:


    https://www.youtube.com/watch?v=rCchREHrEckLink

    >

    Αν θέλεις κάτι διαφορετικό δες εδώ την valved ProMaster MR350-V και  MR350-GV:


    https://www.youtube.com/watch?v=sHuiExkUH4ELink

    >

    Manji ονομάστηκε μια νέα διατονική που πήρε το όνομα της από τον ιδρυτή της Suzuki.Αρα διαφημιστικά θα πουλούσε αφού για να δοθεί το ονομα του σημαίνει καλή κατασκευή και τονικότητα.

    Οσον αφορά την ονοματολογία που αναφέρεις ‘’ G#m την ονομάζει Αbm’’ αυτό είναι το πιο σωστό.

    Για να μη μπλεχτούμε με θεωρίες της μουσικής με λίγα λόγια θα σου πώ ότι οι νότες που ηχούν το ίδιο αλλά γράφονται διαφορετικά ονομάζονται στη μουσική ΕΝΑΡΜΟΝΙΕΣ.

    Τέτοιες είναι:

    1. C#  =   Db

    2. D#  =   Eb           {όλα αυτά τα 1. έως 4. είναι τα μαύρα πλήκτρα του πιάνου) 

    3. G#  =   Ab

    4. A#  =   Bb

    Στα πνευστά έχει επικρατήσει να ονομάζονται από τις υφέσεις (ή όπως είναι πιο γνωστά ως μπεμόλ)

    Ετσι π.χ έχουμε κορνέτες Bb και Eb. Το ίδιο ισχύει και για τις φυσαρμόνικες.

    Τώρα από το E στο F και από το B στο C το διαστημα είναι ΗΜΙΤΟΝΙΟ

    Τώρα θα μου ρωτήσεις Fb δεν υπάρχει;Απάντηση:Αφού Ε-F = ΗΜΙΤΟΝΙΟ άρα Fb=E .Υπάρχει αλλά αφού ισούται με φυσική νότα σπανίως χρησιμοποιείται.

    { Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε E#=F ούτε E=Fb ούτε B#=C  ούτε  B=Cb αν και δεν είναι ουσιαστικό λάθος ...)

      Ε-F = ΗΜΙΤΟΝΙΟ ,   F-G  = Τόνος , G-A  = Τόνος  , A-B  = Τόνος , B-C = ΗΜΙΤΟΝΙΟ

    Τώρα για όλους όσους δεν καταλαβαίνουν από τόνους και ημιτόνια άλλο  ένα παράδειγμα είναι τα διαστήματα στην κιθάρα που λέγονται τάστα. Από τάστο σε τάστο έχουμε 1 ημιτόνιο.


    Στο άλλο σου ερώτημα η απάντηση είναι ΝΑΙ . Η SUZUKI δεν βγάζει μινόρε βγάζει όμως τέλειες Πανάκριβες  Χρωματικές .

    Όπως Η Lee Oscar Δεν βγάζει Χρωματικές.

    Με τη Hohner πράγματι γίνεται χαμός. Είναι όμως η πρώτη εταιρεία κατασκευής φυσαρμόνικων

    Πιστεύω να σε κάλυψα

    [

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : STEFANOS604 στις 01-04-2011 17:15 ]


    STEFANOS604
    31.03.2011, 19:07

    Και μια απάντηση στον VASST:

    Εχεις δίκιο για το’’Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι’’ . To Χιτζάζ  είπαμε είναι η 5η της αντίστοιχης αρμονικής μινόρε: Βλέπε το video:


    https://www.youtube.com/watch?v=M0J0ZU2xkswLink

    >

    1.       Ετσι αν το παίξεις σε C  τότε έχει μέσα C# , Fm και  Bbm. θα πρέπει τότε να κάνεις  bendings για να το παίξεις. Το μαγνητοφώνησα πρόχειρα στο κινητό μου με την  C χρωματική SEYDEL-10.Ακουσε το σε mp3. http://uploading.com/files/c2fm6d26/%25CE%259D%25CF%2585%25CF%2587%25CF%2584%25CF%2589%25CF%2583%25CE%25B5%2BChromatic%2BC.mp3/,Νυχτωσε_Chromatic_C.mp3

    2.       Επίσης σύμφωνα με το video μου  μπορείς να το παίξεις με Fm αρμονική φυσαρμόνικα (αφού η 5η της Fm είναι η C) .Επειδή δεν έχω Fm φυσαρμόνικα θα σας το παίξω με την Am αρμονική .Αρχίζω από τη οπή -8 . Ακουσε το σε mp3. http://uploading.com/files/c1243491/%25CE%259D%25CF%2585%25CF%2587%25CF%2584%25CF%2589%25CF%2583%25CE%25B5%2BHarmonic%2BAm.mp3/,Νυχτωσε_Harmonic_Am.mp3

    3.       Αυτά όσον αφορά το ‘’καθαρό’’ ρεμπέτικο

    4.       Αν όμως παίζοντας το με αρμονική έχει μέσα G τότε , όπως τόνισα σε προηγούμενη απάντηση  στις  27.03.2011, 16:31 τα πράγματα δυσκολεύουν.Μελετήστε αυτή την απάντηση και το ξανασυζητάμε.  Π. χ προσπαθήστε να παίξετε  »Η Γάτα» ή «Η νυχτερίδα» …..

    5.       Μια άλλη παρατήρηση μου είναι η ‘’εισαγωγή’’ του ’’Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι’’. Ετσι την έχω στο μυαλό μου έτσι την έπαιξα. Οτι μάθεις στραβό είναι δύσκολο να το ξε-μάθεις.

    ΤΑ δό αυτά  mp3 είναι πολύ πρόχειρα μαγνητοφωνημένα με κινητό τηλέφωνο και χωρίς καμιά  πρόβα. Το ‘κανα επίτηδες για να σας δείξω ότι άμα ξέρεις στο μυαλό τη μελωδία την παίζεις αμέσως  κι αν την προβάρεις μερικές φορές τότε θα είναι  και καλή.

    ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΘΑ ΤΑ ΑΦΗΣΩ ΤΑ mp3 ΣΤΟ SITE ΓΙΑ ΚΑΜΜΙΑ ΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΤΑ ΣΒΗΣΩ.

     

    Αρκετά για σήμερα σας κούρασα και κουράστηκα




    Νέες συζητήσεις
    στην ίδια κατηγορία