ελληνική μουσική
    998 online   ·  210.856 μέλη
    movflower
    07.11.2006, 14:59
    Δε μου 'χει μείνει φωνή


    1. Δε μου 'χει μείνει φωνή, δε μου 'χει μείνει λαλιά
    Και μου χρειάζεται καινούργια καρδιά.

    Δε μου 'χει μείνει παλμός και κάπου χάνει ο ρυθμός
    Στην καθημερινή μιζέρια αραχτός.

    2. Καλοκαιράκι γλυκό σε βαποράκι να μπω
    Για ταξιδάκι παραθεριστικό.

    Να γίνω έτσι κι εγώ φρικιό καλοκαιρινό
    Να μοιάζω φρούτο εποχιακό.

    3. Σε κυνηγάω ζωή και δε θα κάνω στροφή
    Ποθώ την έκρηξή σου την πρωταρχική.

    Μα όλα γύρω ταμπά, μπαχά και θανατερά
    Με καθηλώνουνε καμιά φορά
    Melissanthi
    07.11.2006, 15:11
    Παράθεση:

    Το μέλος kozanitis στις 07-11-2006 στις 13:01 έγραψε...

    λοιπόν βασιλούκο και μελισάνθη..... ο άσιμος κατηγορήθηκε για βιασμό....ναι αυτό είναι ένα πραγματικό γεγονός....από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλά πράγματα που έγιναν μέχρι να βγει η απόφαση του δικαστηρίου...και πολλά πριν κατατεθεί η πρώτη μήνυση για βιασμό....πρώτα από όλα η κοπέλα που ισχυρήστηκε για βιασμό ήταν παλιά γκόμενα του άσιμου...και λίγο πριν βγει η απόφαση η ίδια κατέθεσε ότι δεν υπήρξε βιασμός.....δεύτερον ο νικόλας κρεμάστηκε και αυτό όχι γιατί είχε σχιζοφρένεια αλλά γιατί μετά την αθώωσή του δεν μπορούσε να πιστέψει πως κατηγορήθηκε για κάτι το οποίο μισούσε και για το οποίο πάλεψε ο ίδιος όταν και έσωσε την κόρη του από βιασμό στα εξάρχεια σε ηλικία 6 χρονών... αυτό και μόνο τον έκανε να μην μπορέσει να πιστέψει πως "μουντζουρώσαν" την δική του εικόνα παλιές "φίλες" και φίλοι.... αλλά μην ξεχνάμε και την μαρτυρία ενός πολίτη των εξαρχειών όπου και δήλωσε πως δεν γινόταν να την βιασεο ποτέ ο άσιμος εκεί που ισχυρήστηκε η ίδια γιατί το συγκεκριμένο μέρος είχε πάντα μια πόρτα ανοιχτή και δεν είχε καν πόρτα .....όλα φαινόντουσαν και ακουγόντουσαν από τον δρόμο..... όσο για τον ξυλοδαρμό τον συνεχή της γυναίκας του τι να πω...ποτέ δεν ακούστηκε κάτι τέτοιο όυτε από την ίδια ούτε από όσους τους γνώριζαν...αυτό που είναι δεδομένο είναι πως όταν ο νικόλας έφυγε η γυναίκα του έκανε απόπειρα να φύγει και εκείνη αλλά την προλάβανε....αν όντως την χτύπαγε συνέχεια μάλλον δεν θα πρεπε και εκείνη να αισθάνεται ανακουφισμένη που τον ξεμπέρδεψε? όσο για την σχιζοφρένεια ο ίδιος ο νικόλας είχε προβλέψει πως από τον στρατό θα του εκδώσουν του συγκεκριμένο χαρτί και αυτοσαρκαζόμενος έβγαλε και τραγούδι για τον εαυτό του... το λάθος του ήταν με τα ζωάκια που βασάνισε...σκεφτήκατε αν είχατε βγει από το Δαφνί και δεν είχατε κανέναν πια που να αισθάνεστε κοντά πως θα αντιδρούσατε....????? και να φανταστείτε πως το γράμμα που άφησε πριν αυτοκτονήσει ήταν μία τεράστια συγνώμη και στα ίδια τα ζώα που βασάνισε!!!!!!!!!! όλα αυτά δείχνουν μαζί με το τραγούσι του (παπάκι, μπαγάσας κτλ////) πως ο νικόλας απογοητεύτηκε και ένας μπουλάς ποτέ δεν βοηθάεο παρα πάνω από την απόλυτη ελευθερία..... ίσως τα εξάρχεια και το κολονάκι να μην θυμίζουν σε τίποτα την αλήθεια που ο άσιμος πέρασε.... δεν με νοιάζει τι είναι τα δύο αυτά σιχαμερά πλέον μέρη της Αθήνας...αυτό που με νοιάζεει είναι να μην λέγονται ανακρίβειες.... ο ίδιος ο νικόλας ζήτησε ναμην ξανασχοληθούν μαζί του αφού πεθάνει....δεν ζήτησε ποτέ δημοσιότητα.... αυτά όσον αφορά τι ισχυρίζεται ο σεφέρης και κάτι τελευταίο ...ξέρετε γιατί το ζήτησε αυτο;...γιατί όταν ζούσε τον ΄"έγραψαν" όλοι....γιατί να τον θυμούνται αφού θα φύγει? άσχετα να θα πρεπε να είναι ακόμη εδώ και να "βαράει" όλους όσους ντροπιάζουν το νόμο της ελευθερίας.......




    kozaniti, αν είναι αλήθεια αυτά που λες (που θέλω να πιστεύω ότι είναι) τότε, ναι, ανακαλώ. Αυτα περί ηυλοδαρμών, βισμού και βασανισμών πρώτη φορά τα διαβασα στο κείμενο του vasiloukos, δεν το είχα ξανακούσει. Μου φάνηκαν εξωφρενικά γι αυτό κι αντέδρασα έτσι. Αν δεν ισχύουν, πάλι καλά...

    Εξοργίστηκα όταν διάβασα στο κείμενό σου ότι η κόρη του παραλίγο να πέσει θύμα βιασμού μόλις στην ηλικία των 6 χρόνων.. Ξέρουμε λεπτομέρειες ή είναι γνωστό απλώς ως περιστατικό?

    Όμως θα μου επιτρέψεις, στο θέμα των ζώων να είμαι ανένδοτη.Δεν μπορώ να δεχτώ τη βία απέναντι στα ζώα σε οποιαδήποτε περίπτωση. Καταλαβαίνω ότι βγήκε από το Δαφνί και ήταν ολομόναχος αλλά και πάλι αυτό δεν του δίνει κανένα δικαίωμα να βασανίζει και να σκοτώνει ζώα.
    Και πάλι (ειδικά μετά από ένα κείμενο του που διάβασα) δεν το έχω σε υπόληψη τον Άσιμο αλλά τουλάχιστον δεν το καταδικάζω όπως πριν..


    Υ.Γ Το Κολωνάκι γιατί το σιχαίνεσαι?

    kozanitis
    07.11.2006, 15:41
    αν πρόσεξες δεν μίλησα μόνο για το κωλονάκι αλλά και για τα εξάρχεια....δεν είναι ότι δεν συμπαθώ τις συγκεκριμένες περιοχές απλά θεωρώ πως είναι υπερεκτιμημένες..... και γενικώς το στυλ δεξιά είναι οι τρέντι και αριστερά οι αναρχικοί μου φαίνεται πολύ κουλό...... τέλοσπάντων .... όσο για τον βιασμό....ναι είναι αλήθεια.... η μικρή έπαιζε στην πλατεία των εξαρχείων και επειδή από τότε η γυναίκα του νικόλα ήταν καρα..... την έπεσαν και στην μικρή οι ψυαχανώμαλοι με αποτέλεσμα να ορμήσει ο άσιμος και να καταφέρει να την σώσει....χωρίς όμως να τους χτυπήσει...απλά την πήρε και φύγανε..... κοίταξε...βλέπω ότι είσαι μουσικός οπότε μουσικά σίγουρα θα τον εκτιμάς μιας και ηταν και αυτοδίδακτος...εγώ τον συμπαθώ και σαν ανθρωπο όμως και θα σου εξηγήσω γιατί...θεωρώ πως με τα πιστεύω του και τις πράξεις του αλλά το κυριότερο με την αυτοκτονια άλλαξε την φιλοσοφία της αυτοκτονίας. θα μου πεις....έχει φιλοσοφία η αυτοκτονία; όλα έχουν μία σοφία μέσα τους.... και πως την άλλαξε; θέλει μεγάλη συζήτηση ...αν θελήσεις μπορώ να σου πω.....
    Melissanthi
    07.11.2006, 21:32
    Φίλε kozaniti,
    Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω ασχοληθεί μουσικά με τον Άσιμο. Ποτέ. Στιχουργικά που έχω ασχοληθεί πιο πολύ (γιατί πιστεύω ότι αυτό είναι το "γερό του χαρτί") μπορώ να πω ότι κάποια τραγούδια παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Μουσικά μπορώ να σου πω μόνο ότι το "Παπάκι" και τον "Μπαγάσα" τα θεωρώ μεγάλα τραγούδια. Είναι και τα μόνα που έχω βρει να ακούσω. Κι η ερμηνεία του σε αυτά τα δύο τραγούδια είναι εξίσου καλή. Μου θυμίζουν έναν βραχνό καυμό από μια κουρασμένη κι ίσως ταλαιπωρημένη φωνή. Ειδικά στο "Παπάκι" στο σημείο που ακούγεται η φωνή του μαζί με της Χαρούλας...

    Ωραίο αυτό που γράφεις για τη φιλοσοφία της αυτοκτονίας. Ναι μπορεί να έχει "φιλοσοφία" η αυτοκτονία. Πιστεύω ότι φτάνεις σε αυτήν την πράξη μετά από σειρά σύνθετων συλλογιστικών διαδικασιών.Ας μην το κρύβουμε, είναι ίσως η πιο δύσκολη απόφαση που μπορεί να πάρει κάποιος στη ζωή του.Αν θα της δώσει τέλος ή θα την παρατείνει..
    Αν δεν σε βάζω σε κόπο θέλω να μου πεις για το πώς την άλλαξε.



    Υ.Γ Λες ότι η γυναίκα του Άσιμου ήταν καρά....... ???? Πώς συνδέεται η γυναίκα με το περιστατικό?


    movflower
    08.11.2006, 12:59
    Παράθεση:

    Το μέλος Melissanthi στις 07-11-2006 στις 21:32 έγραψε...

    Μουσικά μπορώ να σου πω μόνο ότι το "Παπάκι" και τον "Μπαγάσα" τα θεωρώ μεγάλα τραγούδια. Είναι και τα μόνα που έχω βρει να ακούσω. Κι η ερμηνεία του σε αυτά τα δύο τραγούδια είναι εξίσου καλή. Μου θυμίζουν έναν βραχνό καυμό από μια κουρασμένη κι ίσως ταλαιπωρημένη φωνή. Ειδικά στο "Παπάκι" στο σημείο που ακούγεται η φωνή του μαζί με της Χαρούλας...


    τότε να σου θυμίσω το "Αγαπάω κι αδιαφορώ", το οποίο ειδικά με τη φώνή της Χάρις Αλεξίου, έχει περάσει στα κλασσικά πλέον κομμάτια της νεώτερης Ελληνικής μουσικής.
    προσωπικά, λατρεύω και το Ωιμέ. με αγγίζει πολύ και η μουσική του.
    αυτά......

    φιλιά!!!!
    kozanitis
    08.11.2006, 13:23
    Mελισάνθη μου.....δεν είναι μόνο ότι η γυναίκα του νικόλα ήταν ότι χειρότερο για εκείνον και την κόρη τους αλλά πως με την δική της παρουσία στα εξάρχεια ξεκίνησε ένας διαρκής αμφισβητισμός για το πόσο πιστή ήταν και πόσους είχε πάρει. έτσι αυτό πέρασε και σε όλο τον αλητόκοσμο που έχει να συνουσιαστεί πολύ καιρό...... καταλαβαίνεις πιστεύω τι γνώμη μπορεί να σχηματιστεί για μια γυναίκα και πόσο μαλλον για μια κοπέλα μικρή που αποτελεί τον διάδοχό της....καλά μεταξύ μας αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται και λέγονται.... τεσπα δεμ με ενδιαφέρει τι απέγινε και τι συνέβαινε με την γυναίκα του..... αν θεσ να ακούσεισ και άλλα τραγούδια καλύτερα από αυτά που ξέρεισ επικοινώνησε μαζί μου στο email μου..
    θα χαρώ πολύ να σε βοηθήσω ... ziovanni99@yahoo.gr[addsig]
    spiroos
    16.04.2007, 13:51
    Αφιέρωμα, σήμερα,στον Νικόλα Ασιμο, στις 8 μ.μ., στον Δημοτικό Κινηματογράφο Βύρωνα (Ν. Ελβετίας 34). Μιλά ο Γιώργος Αλλαμανής και ερμηνεύουν τραγούδια του οι Μπάμπης Στόκας, Γιώργος Αρσενίδης (πιάνο), Φοίβος-Αντώνης Νομικός (μπουζούκι).

    πηγή: Ελευθεροτυπία, 16/4/07

    Η ζωή αλλάζει δίχως να κοιτάζει τη δικιά σου μελαγχολία.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : spiroos στις 16-04-2007 13:51 ]


    mmmsss
    16.04.2007, 15:58
    Ενταξει, για τον Ασιμο δεν υπαρχουν λογια..
    Αχχ, ρε μπαγασα... περνας καλα εκει πανω;;
    maraki24
    21.04.2007, 00:47
    Έχετε διαβάσει στο "δίχως καβάτζα" τις επιστολές που άφησε πριν δώσει το τέλος, ε? νομίζω ότι τότε είχε ανακτήσει πλήρως τη λογική του, και ίσως γι' αυτό αποχώρησε...Εκείνη προς τον ιδιοκτήτη του μαγαζιού, που του ζητά "συγγνώμη που τον καθυστέρησε"...δηλαδή που δεν αυτοκτόνησε νωρίτερα...και που παρακαλούσε να φροντίζουν την μικρή του κόρη...είχα ανατριχιάσει μ' αυτά...
    Νομίζω ότι, για τα δικά του δεδομένα και για τη ζωή που έζησε, στάθηκε καλός πατέρας...είχε τρυφερά αισθήματα για την κόρη του...Και αυτό για μένα είναι πολύ σημαντικό...

    Όσο για τα ζώα που βασάνιζε και όλα τα άλλα, δεν είναι η Τέχνη του που τα συγχωρεί αυτά, αλλά εκείνο που στην ιατρική και στα νομικά λέγεται "ακαταλόγιστο"...

    Αλλά πιστεύω ότι η αυτοκτονία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη φήμη του...Αν δηλαδή είχε κάνει όσα έκανε, είχε γράψει αυτά τα εξαιρετικά τραγούδια-ποιήματα, είχε φτάσει σε εκείνο το κρίσιμο σημείο και είχε καταφέρει να κρατηθεί από κάτι στη ζωή, αν είχε ζητήσει βοήθεια, και είχε μπει σε ένα νοσοκομείο, αν τέλος πάντων είχε καταφέρει να βγεί απ' το λούκι και να συνέλθει, και αν ζούσε μέχρι σήμερα, θα πρέπει να ήταν κοντά στα εξήντα, θα είχε αναγνωριστεί το έργο του, όπως έγινε? νομίζω πως όχι...νομίζω ότι όλοι θα τον είχαν ξεχάσει...Και μάλλον ο ίδιος το ήξερε ότι θα γίνει έτσι...και έδωσε τη λύση...
    vasiloukos
    26.04.2007, 04:02
    [Σημείωση: το καλύτερο αφιέρωμα που διάβασα για τον Άσιμο στο esoterica http://www.esoterica.gr/forums/topic.asp?TOPIC_ID=7832]


    http://www.eleftheria.gr/?SCREEN=article&themeID=48&news=1681&rec=0&control_id=37934

    Πρόσωπα - Από τον Αντώνη Λιάνο

    Νικόλας Άσιμος - Κι αν ήταν ροκ!

    Είναι πολύ δύσκολο να αναζητήσεις και να ερευνήσεις για έναν άνθρωπο που όπως πολύ σωστά ειπώθηκε κάποια χρονική στιγμή από φίλους του «ήταν ένας άνθρωπος που δεν έζησε ποτέ». Ο Νικόλας Άσιμος ήταν μία οντότητα, όπως έλεγε κι ο ίδιος, ανατρεπτική όχι μόνο για τους άλλους, αλλά και για τον ίδιο. Η δική του ζωή μοιάζει με εκείνα τα παραμύθια που ενώ έχουν μία ωραία αρχή, το τέλος είναι πάντα δυσνόητο και άσχημο και αυτό διότι πάντα μένει ένα αναπάντητο γιατί... Ας δούμε όμως τα πράγματα από την αρχή, διότι η διαφορά ανάμεσα σε αρχή και τέλος είναι τεράστια και καταδεικνύει το πόσο μπορεί ένας άνθρωπος, ευαίσθητος να επηρεαστεί από δύσκολες καταστάσεις μιας πολύ παράξενης εποχής... Γεννημένος στις 20 Αυγούστου του 1949 στη Θεσσαλονίκη, όπου οι γονείς του μεταφέρθηκαν εκεί μόνο για τη γέννησή του και στη συνέχεια επέστρεψαν στην Κοζάνη, ο Νικόλαος Ασημόπουλος, έζησε μέχρι τα 18 του χρόνια όταν και πήγε στη συμπρωτεύουσα ξανά και αυτό γιατί πέρασε στο Νεοελληνικό Τμήμα Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου. Στην Κοζάνη όπου έζησε βοηθούσε τον πατέρα του Λάζαρο, ο οποίος ασχολούταν με εμπόριο γυαλικών, σαν το μεγαλύτερο παιδί της οικογένειας, αφού είχε άλλα δύο αδέρφια μικρότερα, το Βασίλη και το Δημήτρη. Τη μητέρα του τη λέγανε Μαρία. Ο Νικόλας από μικρός ασχολούταν με τον αθλητισμό και είχε ιδιαίτερες διακρίσεις στον στίβο, στο άλμα εις ύψος, όπου και το 1965 βγήκε τρίτος στους μαθηματικούς αγώνες σχολείων Μακεδονίας. Επίσης άρχιζε να παίζει ποδόσφαιρο στη θέση του τερματοφύλακα και δέχτηκε επίσημη πρόταση από την ομάδα της Κοζάνης, την οποία και απέρριψε δείχνοντας για πρώτη φορά τον ανατρεπτικό του χαρακτήρα με το να μην δέχεται να ενταχτεί στο σύνολο και στην κοινωνία. Αρχίσανε να φαίνονται τα πρώτα δείγματα... Παράλληλα έγραφε στιχάκια και ποιήματα από την πρώτη Γυμνασίου... Στη Θεσσαλονίκη, στη Φιλοσοφική Σχολή εμφανίζει για πρώτη φορά απόψεις για τη ζωή και την πολιτική και αρχίζει να δείχνει τη διάθεσή του να ασχοληθεί με αυτά και να περάσει τα δικά του μηνύματα. Σκεφτόταν παράλληλα να γίνει και δημοσιογράφος. Γράφει λοιπόν ένα άρθρο, χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά ένα ψευδώνυμο και όχι το κανονικό του ονοματεπώνυμο. Υπογράφει σαν Άσιμος. Από τότε το καθιερώνει και δεν το ξαναλλάζει. Ασχολείται επίσης με το θέατρο. Παίζει Αριστοφάνη, Μένανδρο, Μολιέρο. Δείχνει τη φλέβα που έχει μέσα του για μία ακόμη φορά. Αγοράζει την πρώτη του κιθάρα και αυτοδίδακτος ξεκινάει να παίζει στις μπουάτ κάτω από τον Λευκό Πύργο. Συνεργάτες εκείνη την εποχή και μουσικοί οι Δημήτρης Δημητρακόπουλος, Γιώργος Κατσικαβέλης, Νίκος Μωραϊτόπουλος, Joe. Ανυπότακτος αρχίζει να αγνοεί τη λογοκρισία και αντιδρά στις μουσικές εταιρίες οι οποίες του προτείνουν να αλλάξει τους στίχους αν θέλει να του κάνουν δίσκο. Η αντίδρασή του σε όλη σχεδόν την πορεία του φαίνεται από τους στίχους του ξεκάθαρα.

    «δεν τα κάνω εγώ πλακάκια με κανέναν κερατά, μην μ’ ανάψουν τα λαμπάκια και σου κάνω σαματά»

    Το 1973 και λίγο πριν αποφασίσει να ταξιδέψει για την πρωτεύουσα, νοσηλεύεται σε νοσοκομείο στη Θεσσαλονίκη, με πρόβλημα στο στομάχι όπου και σώζεται από θαύμα, διότι ο οργανισμός του αποβάλλει αίμα και είναι πολύ αδύναμος πλέον. Όταν και μετά από μάχη με τους γιατρούς θα βγει από το νοσοκομείο, ξεκινάει με δυο ακόμη φίλους με τα πόδια για την Αθήνα. Οι απόψεις του για τη θητεία του στρατού ήταν αντίθετες και φτάνοντας λίγο έξω από την Πάτρα, κατευθύνεται στην πύλη ενός στρατοπέδου. «Εγώ δεν κατατάσσομαι εκεί. Το έκανα μόνο για τη γιαγιά μου, που μου έλεγε πως πρέπει να πάω στον στρατό. Εγώ αγαπώ τη γιαγιά μου». Μετά από έντονη διαμάχη με τους στρατιώτες, του βγάζουνε απολυτήριο «Σχιζοειδούς Ψυχώσεως» και τον αφήνουνε να φύγει. Απαλλαγμένος πια από στρατιωτικές θητείες και γραφειοκρατικά περιπλέγματα, όπως ο ίδιος τα θεωρούσε, μπαίνει σε ένα λεωφορείο και με ένα ξύλινο καρέκλι στα χέρια κατεβαίνει στην Αθήνα. «Εγώ δεν πήγα στρατό και αυτό γιατί δεν μου αρέσει με τα όπλα που θα μου δώσουν να σκοτώσω τον συνάνθρωπό μου, Έλληνα ή Τούρκο. Θα στρέψω τα όπλα τους εκεί που πρέπει και όταν πρέπει. Εναντίον τους. Μου δώσαν σήμερα το χαρτί. Δεν συμφωνώ πάντως με αυτό που γράφει. Θα έπρεπε να γράφει σχιζοφρενοβλαβίωση. Εγώ πάντως είμαι εντάξει». Επόμενος και τελευταίος σταθμός, Εξάρχεια. Οργανώνεται με άλλους αυτοδίδακτους μουσικούς. Γκαϊφύλιας, Ζωγράφος, Τζαβέλας, Ζουγανέλης, Μπουλάς, Τράνταλης, Ζαφειρέλης, Πανυπέρης, Φιφινής, Μουζακίτης, Σπυρόπουλος, Σλιώμης, Μπίκος, Μανιάτη, Σακελλαρίου, Καλοναίος, Ταρραίος, Πιλατάκης, Στρατηγός, Τόμπλερ, Τρύφων, Εxarhia Square Band, Παπανικολάου, Ζυγομαλάς, Τάκης, Αντρέας, Δεληγιάννης, Πιτροπάκης, Τουρίστας, Στέλιος, Αρβανιτάκης, Ευγένης, Σπύρος Βλασσόπουλος -Λήδα, Πατάκος, Χριστίδου όπως και πολλοί άλλοι. Παίζει σε μπουάτ στην Πλάκα: «Πέμπτη Εποχή», «Ενδέκατη Εντολή», «Μουσικό Θέατρο Φτώχειας», «Χνάρι», «Σούσουρο», «Μουσικό Καφενείο». Στα διάφορα μαγαζιά εκτός από τραγούδια το πρόγραμμά του περιλαμβάνει θεατρικά, πρόζες, συνομιλία με τους θαμώνες. Η δύσκολη εποχή της δικτατορίας και της συνεχόμενης πίεσης που ένιωθε για όλα γύρω του μα και για τον εαυτό του και με τα τραγούδια του να ακούγονται από τον κόσμο της Αθήνας στα Εξάρχεια, την Πλάκα, το Μοναστηράκι τον βάζουν στο... μάτι της αστυνομίας, με αποτέλεσμα να τον συλλάβουν και να κρατηθεί στην Ασφάλεια, όπου και χάνει την ταυτότητά του. Δεν επιχειρεί να βγάλει καινούργια. Αποφυλακίζεται και το 1975 κυκλοφορεί μετά από πολλές προσπάθειες τον πρώτο δίσκο 45 στροφών με τα τραγούδια – «Μηχανισμός», «Πανηγύρι». Παράλληλα αρχίζει την έκδοση και διακίνηση «παράνομων» κασετών με τραγούδια στα Προπύλαια, στο Πολυτεχνείο, στο Μοναστηράκι, στα Εξάρχεια. Ο κόσμος ξεσηκώνεται και ενώ στην αρχή το κάθε μαγαζί που δουλεύει δεν γεμίζει στο τέλος είναι ασφυκτικά γεμάτο. Επηρεασμένος από μουσικά ακούσματα του Σαββόπουλου και της παλιάς ρεμπέτικης σχολής, ο Άσιμος δίνει ένα διαφορετικό χρώμα στο τότε ελληνικό ροκ με μπαλάντες, με κομμάτια από κάθε είδος ελληνικής μουσικής όπως ζεϊμπέκικα, τζαζέ, τσάμικα, παραδοσιακά κοζανίτικα, βλάχικα και παραδοσιακά ποντιακά κομμάτια. Η ζωή του όλη στην καρδιά των Εξαρχείων. Το πρώτο σπίτι του στην οδό Βαλτετσίου, μετά στην οδό Αραχώβης και για πολύ λίγο στην οδό Ζαΐμη. Σύχναζε στην Καλλιδρομίου όπου δούλευε και κοιμόταν κάπου-κάπου σε ένα ψιλικατζίδικο, στην πλατεία Εξαρχείων. Αγαπημένα του στέκια το «Παρασκήνιο», το «Καλλιδρόμιο», το «Τσαφ», το «Ράμπα», το «Ντάντα». Με τους φίλους του συζητά και προβληματίζεται για τα κοινωνικά δρώμενα. Παρέα του τότε και οι Παύλος Σιδηρόπουλος, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Χαρούλα Αλεξίου, αλλά και το άλλο του μουσικό μισό και πολλή φίλη του, η Σωτηρία Λεονάρδου. Η δύσκολη τότε εποχή με τη Χούντα, τους αναρχικούς, τη λογοκρισία κάνουν τον Νικόλα πιο πολιτικοποιημένο με τις ιδέες του. Τα βάζει με την κοινωνική τάξη και το οποιοδήποτε θέμα που αφορούσε στην τότε πολιτική, τα στρώματα, τα σωστά και λάθη...

    «την ψυχή μου δεν πουλάω και τον δρόμο μου τραβάω...»

    Το 1976 από τη σχέση του με τη Λίλλιαν Χαριτάκη, γεννήθηκε η κόρη του Λίλλιαν Κυριακή. Οι φίλοι του που θυμούνται, μας διηγούνται «ο Νικόλας δεν μιλούσε μόνο για την πολιτική. Τα είχε μεν με το σύστημα αλλά ήταν ένας πολύ ήσυχος άνθρωπος και πολύ ερωτικός τύπος. Ψηλός και πάντα αποφασισμένος. Όμορφος, γλυκός και όταν μιλούσε ήταν σαν άγιος. Οι κοπέλες της τότε εποχής γουστάρανε να ασχολείται μαζί τους». Κάποιοι άλλοι τονίζουν «ο Νικόλας ήταν βιβλική φάτσα και τον διακατείχε μία σοφιστική διάθεση. Είχε πάντα μία γκλίτσα και προχωρούσε... Όταν έμπαινε στο μαγαζί τον φωνάζαμε να μας αγιάσει και εκείνος με ένα πλατύ χαμόγελο σαν να ήταν άγιος μάς χτυπούσε φιλικά στο κεφάλι και έτσι παίρναμε τον αγιασμό του». Ο κόσμος τον αγαπούσε γιατί πίστευε στα δικά του ιδανικά και δεν άλλαζε απόψεις, όπως επίσης και για το πλούσιο χιούμορ του. Καλλιτέχνης χωρίς ο ίδιος να το παραδεχτεί ποτέ... Κάποια στιγμή ο ίδιος σώζει την εξάχρονη κόρη του από βιασμό στα Εξάρχεια δείχνοντας για μια ακόμη φορά την ανθρώπινη και υπεύθυνη πλευρά του, απέναντι σε ανθρώπους που αγαπάει. Ακόμη κι αν τον πειράζανε κάποιοι, νευρίαζε για λίγο και τους κυνηγούσε για πλάκα με την γκλίτσα. «Ο Νικόλας ήταν αντιστάρ και παράλληλα τεμπελάκος. Ερχόταν και έλεγε –κανένα κονιακάκι βρε παιδιά- και συνέχιζε να σχολιάζει τα γεγονότα. Κάπνιζε και από κανένα τσιγάρο και όταν δεν είχε λεφτά έλεγε πως δεν τα χρειαζόταν, τι να τα έκανε αφού μπορούσε να μεθύσει και με νερό, τόνιζε γελώντας. Ήταν πάντα έξω από κάθε θέμα που αφορούσε σε πιεστικό πρόγραμμα και σε πίεση με γυναίκες, δουλειές, χρήματα, πράγματα υλικά και μη. Ήταν άθρησκος και όχι άθεος. Πίστευε σε κάτι ανώτερο και αγαπούσε τους ανθρώπους μέχρι εκεί που πίστευε πως έπρεπε».

    «ξερνάω την μπαταρία, δεν εκτελώ εργασία, δεν θέλω ενημέρωση, τροφή και διασκέδαση, γουστάρω ελευθερία...»

    «Είχε νεύρα με τους αστυνομικούς, όταν τους έβλεπε έπιανε τη μύτη του και τους έλεγε πως βρομάγανε... Όλοι μας στον δρόμο κάποιες στιγμές παραμιλούμε. Έτσι κι αυτός. Τρελός λίγο αλλά κρατούσε την τρέλα του για τον ίδιο». Ο Νικόλας Άσιμος δεν ήταν άνθρωπος που θα μπορούσε να κρατήσει κακία σε κανέναν παρά μόνο στον ίδιο τον εαυτό του. Ήταν ένας άνθρωπος άναρχος κι όχι αναρχικός. Διαφορετικός και φιλόσοφος της ζωής. Ανένταχτος μέχρι εκεί που δεν έπρεπε. Δεν καταλάβαινε τους φίλους του που επιδίωκαν την πολιτικοποίηση και το εύκολο και ανόητο χρήμα. Δεν γούσταρε ούτε το χρήμα. Είχε το θάρρος να λέει σε όποιον έβλεπε να κάνει λάθη, τη δικιά του γνώμη. Την ονόμαζε κραυγή και δεν δέχτηκε να αλλάξει τα τραγούδια του και ας ήταν διαφαινόμενη η αποτυχία της καριέρας του στον εμπορικό πάντα χώρο. Είχε το θάρρος να σταθεί απέναντι σε στρατό και στρατιώτες και να μην ενταχτεί ποτέ, γιατί δεν ήθελε να καταπιέσει εαυτό κι αισθήματα. Και τα κατάφερε. Και ας ήξερε πως παρόμοιες καταστάσεις θα τον οδηγούσαν αργότερα στην απόφαση που την καθυστερούσε όλο και πιο λίγο. Το 1977 οδηγείται στη φυλακή με την κατηγορία «εξέχουσες προσωπικότητες που επηρεάζουν αρνητικά το κοινωνικό σύνολο». Οι αστυνομικοί τον παρατηρούν για μέρες και κάποια στιγμή τον συλλαμβάνουν. Αφού θα βγει από το κρατητήριο θα εισαχθεί σε ψυχοθεραπευτική κλινική, όπου και θα νοσηλευτεί με την κατηγορία ότι βίασε μία ανήλικη κοπέλα. Ο ίδιος το αρνείται κατηγορηματικά και τονίζει πως όσοι τον ξέρουν γνωρίζουν πως ο ίδιος δεν θα έκανε ποτέ κάτι τέτοιο. Σε όλους τονίζει «είμαι πάντα πρόθυμος να δεχτώ μαθήματα, είμαι πάντα ανοιχτός να δεχτώ μηνύματα, είμαι πάντα έτοιμος να δεχτώ χτυπήματα. Είμαι αυτό που ήμουν πάντα. Εγώ γεννήθηκα στο κυπαρίσσι». Η όλη ιστορία με τις κατηγορίες τον κάνουν να αισθάνεται πολύ άσχημα και τον παίρνει από κάτω, και τον τελευταίο χρόνο αρχίζει να σκέφτεται σοβαρά την αυτοκτονία.

    «δεν με χωράει ο τόπος ρε παιδιά, βαρέθηκα τα ίδια και τα ίδια, τα δάκρυα

    να κάνω μπιχλιμπίδια...»

    Παρατάει τον εαυτό του τον τελευταίο καιρό. Μένει άπλυτος για μήνες. Δεν μπορεί πλέον να συμβιβαστεί με τον ρυθμό, τη ρουτίνα, την κοινωνία.

    «ανασαίνω κι είμαι μοναχός κι ο ξενιτεμένος είναι άνθρωπος»

    Το 1981 γράφει το βιβλίο «Αναζητώντας Κροκάνθρωπους» και το 1982 βγάζει τον δίσκο «Ο Ξαναπές».

    «πρωτοπουλήσαμε τον έρωτα στο γιουσουρούμ για ένα κουστούμ»

    Το λέει στους φίλους του ότι σκέφτεται να αυτοκτονήσει.

    - «Εσύ ρε Νικόλα θα αυτοκτονήσεις ένας μαχητής της ζωής;»

    - « Επειδή είμαι μαχητής θα αυτοκτονήσω όρθιος»

    Κλείνεται για μέρες στην κάμαρα, στο δωματιάκι του, στο πίσω μέρος του μαγαζιού. Κάθε μέρα αφήνει κι ένα νέο σημείωμα στο τζάμι «θα περιμένω άλλη μια μέρα». Δεκαοχτώ χρόνια αφού είχε χάσει την ταυτότητά του και ενάμιση χρόνο πριν φύγει καταφέρνει να βγάλει μία άλλη με επίθετο πλέον Άσιμος και διευκρίνιση στο σημείο θρησκεύματος το εξής: άνευ θρησκεύματος! Πρωτόγνωρο για εκείνη την εποχή να καταφέρει κάποιος κάτι τέτοιο. Οι απόπειρες για να βάλει τέλος ξεκινούν, αλλά τις δύο πρώτες φορές δεν τα καταφέρνει αφού την πρώτη σπάει το σχοινί και τη δεύτερη η καρέκλα. Η τρίτη είναι και η μοιραία όταν και επιχειρεί να κρεμαστεί με συρματόσχοινο... Λίγο πριν έρθει το τέλος έγραψε ένα σημείωμα στις,17 Μαρτίου του 1988, στον φίλο του στο μαγαζάκι που σύχναζε και δούλευε, αυτοσαρκαζόμενος για την ανικανότητά του να αυτοκτονήσει. «Συγχώρα με Νίκο που δεν σου άδειασα νωρίτερα τη γωνιά, αλλά ως και ο θάνατος δεν με ήθελε». Ένιωθε από παντού την πίεση να τον συνθλίβει. Οδυνηρή μοναξιά και απόλυτο χάσμα στην επαφή και συνεννόηση με τους ανθρώπους. «Κάποτε θυμάμαι ακόμη μίλαγα με τους ανθρώπους. Τώρα πια δεν εξηγώ. Το έχω σταματήσει». Επίσης όσοι ήταν μαζί του εκείνο το βράδυ τον άκουσαν να τους λέει πριν σηκωθεί να φύγει: «Άντε γεια σας μάγκες πάω να αυτοκτονήσω τώρα...!» Ο Νικόλας ήταν ένα περίεργο κράμα ανθρώπου. Από τη μια όταν τον έβλεπες σκεφτόσουν πως είναι απόγονος του ρεμπέτικου τραγουδιού και από την άλλη με το μαύρο του μαλλί και τα γένια του ήταν σαν άγιος. Θύμιζε η εμφάνισή του, τον Ιησού ή ακόμη και τον Μωυσή. «κι εγώ έχω γίνει γομολάστιχα που σβήνει τα κατάστιχα ανθρώπων και θεσμών»

    Το 1989 έρχεται η καταξίωσή του από τον γερμανικό ραδιοφωνικό σταθμό WDR, o οποίος του αφιερώνει τρίωρη εκπομπή στο πλαίσιο του προγράμματος «Οι Αιρετικοί του κόσμου». «Όταν πλακώσει ο θάνατος, αρχίζει η καταγραφή της ζωής. Το καλό με μένα, αλλά και το ζόρι, είναι ότι ξέρω συνειδητά το θάνατό μου και μαζί με την καταγραφή της πεθαμένης ζωής μπορώ να καταγράψω και τον θάνατό μου». Λίγα χρόνια αργότερα ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου και η Χαρούλα Αλεξίου κυκλοφορούν τους δίσκους «Στο Φαλημέντο του κόσμου Γιουσουρούμ» και «Το Φανάρι του Διογένη», στους οποίους τραγουδά ο Άσιμος, μαζί του και η Λεονάρδου. Αργότερα θα κυκλοφορήσει και ένας διπλός δίσκος «Βιομηχανία του Πεζοδρομίου» με όλες τις πρώτες εκτελέσεις με τη φωνή του Νικόλα και ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου θα βγάλει δύο δικούς του δίσκους που τραγουδούσε τραγούδια του Νικόλα και πάλι, τα οποία γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία με τίτλο «Χαιρετίσματα» και «Πες μου ένα ψέμα να αποκοιμηθώ». «Δεν αυτοκτόνησε από τα πολλά λεφτά που ποτέ δεν είχε άλλωστε. Ο ίδιος το είχε πει «εγώ με τις ιδέες μου, εσείς με τα λεφτά σας». Αυτοκτόνησε γιατί αυτά που είχε να δώσει, ήταν λίγα αλλά θεωρούσε πως ήταν αληθινά και τα μόνα και πως δεν θα είχε να δώσει κάτι άλλο. Ίσως να σεβόταν τους συνανθρώπους του και να μην ήθελε να κοροϊδεύει κανέναν και δη τον ίδιο του τον εαυτό», μας διηγείται φίλος του. Ο Νικόλας Άσιμος κηδεύτηκε στο νεκροταφείο της Καλλιθέας και επάνω στον τάφο του γράφτηκαν τα στιχάκια του «Μπαγάσα». Πέντε χρόνια αργότερα τα οστά του μεταφέρθηκαν στην Κοζάνη. Η φίλη του και συνεργάτης Σωτηρία προσπάθησε πολύ να ξεπεράσει τον χαμό του Νικόλα. Η οικογένειά του, σύζυγος και κόρη Χαριτάκη μαζί επέστρεψαν στην Κρήτη. «αφήνω πίσω το σαματά και τους ανθρώπους, έχω χορτάσει κατραπακιές και ψάχνω τρόπους. Πώς να ξεφύγω από τη μοίρα και έχω μέσα μου πλημμύρα ουρανέ.

    Και αν δεν υπήρξα κατεργάρης και θα το θες να με φλερτάρεις γαλανέ.

    Ρε Μπαγάσα περνάς καλά κει πάνω...

    Κάνε πάσα καμιά ματιά και χάμω...

    Κι που κοιμάσαι και αρμενίζεις ξάφνου αστράφτεις και μπουμπουνίζεις

    Κι ό,τι σου ρθει κατεβάζεις, μη θαρρείς πως με ταράζεις

    Γιατί σου φτιάχνω τραγουδάκια με τα πιο όμορφα στιχάκια στο ρεφρέν

    Για τον χαμένο μου αγώνα που τα αστεράκια μείναν μόνα

    να τον κλαιν...»

    Ήταν ανατρεπτικός. Κάποιοι τον είπαν μέχρι και Ρασπούτιν εμφανισιακά. «Ο Νικόλας ήταν μάγκας. Τα έβαλε με όλους μόνο και μόνο για να δείξει πως η ζωή είναι πολύ απλή και μικρή. Όταν έφυγε, η γυναίκα του έκανε παρόμοια κίνηση να φύγει και εκείνη αλλά την προλάβαμε. Η φίλη του Σωτηρία ήταν ζωντανή - νεκρή πλέον. Εκείνον τον καιρό χαθήκανε πολλοί. Άλλοι από κακουχίες, άλλοι από ναρκωτικά και έτσι ο θάνατος του Νικόλα δεν είχε το αντίκτυπο που πολλοί μπορεί να νομίζουν. Ακόμη και σε αυτό ο άτιμος το είχε σχεδιάσει ώστε να μην πονέσουμε. Έφυγε τραγικά αλλά και πάλι σιωπηλά...» διηγούνται όσοι τον θυμούνται. Και τον θυμούνται πολλοί. Και όλο και περισσότεροι τον ανακαλύπτουν. Ο αριθμός των τραγουδιών του φθάνει στα 140. Η καρδιά των Εξαρχείων θυμίζει Άσιμο. Θυμίζει έναν καλλιτέχνη της ζωής που όπως οι ζωγράφοι φτιάχνουν όμορφα πράγματα και μετά τα μουτζουρώνουν έτσι και ο ίδιος έκανε τη ζωή του μία ζωγραφιά και την έδειξε σε μικρούς και μεγάλους, για να μαθαίνουν... Έζησε μόλις τριάντα εννιά χρόνια. Ούτε καν σαράντα... Μπορεί να τα έβαλε με όλους μας το πιο πρωτόγνωρο ήταν πως τα έβαλε με τον Κύριο, τον αποκάλεσε Μπαγάσα και έδειξε πως όποιος έχει τραγουδήσει σε ροκ ρυθμούς, πάντα είναι πιο ανατρεπτικός από όλους τους υπόλοιπους. Και φυσικά όποιος έχει ζήσει σε ροκ ρυθμούς..


    Anthos
    26.04.2007, 08:53
    Όταν συνεχίστηκε αυτή η συζήτηση έλειπα από το board και δεν είχα την ευκαιρία να απαντήσω σε κάποια από τα γραφόμενα.

    1. Ο Μπουλάς επιμένω ότι μίλησε με πικρία. Ξαναδιαβάστε τι λέει και μετά αναρωτηθήτε αν ο ίδιος έχει καταλάβει την ουσία του "Μηχανισμού" ως στίχου?? Αφού ο ίδιος ο Άσιμος λέει ότι τον πείσανε να γίνει ρεβιζιονιστής και να πουλά τα τραγούδια του για να ζήσει. Παραδέχεται. Και ο Άσιμος παραδέχτηκε αμέτρητες φορές τα λάθη του σε αντίθεση με πολλούς "επαναστάτες" του 70.

    2. Ανάμεσα στις παραδοχές του ήταν και για τα ζωάκια. Όταν προς το τέλος είχε βρει τα λογικά του, ζήτησε στο τελευταίο του σημείωμα συγνώμη. Τι σας λέει όταν κάποιος γράφει το τελευταιό του σημείωμα και απολογήται στα ζώα που βασάνισε??

    3. @ Melissanthi

    Παράθεση:
    Μουσικά μπορώ να σου πω μόνο ότι το "Παπάκι" και τον "Μπαγάσα" τα θεωρώ μεγάλα τραγούδια. Είναι και τα μόνα που έχω βρει να ακούσω. Κι η ερμηνεία του σε αυτά τα δύο τραγούδια είναι εξίσου καλή. Μου θυμίζουν έναν βραχνό καυμό από μια κουρασμένη κι ίσως ταλαιπωρημένη φωνή.


    Πως μπορείς να θεωρείς ΜΟΝΟ 2 τραγούδια μεγάλα αφού μόνο 2 άκουσες???

    Μπορώ στιχουργικά να σου παραθέσω 20-25 τραγούδια και κάπου 15 μουσικά που μπορούν να θεωρηθούν διαμάντια...

    4. @ maraki24

    Παράθεση:
    Αλλά πιστεύω ότι η αυτοκτονία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη φήμη του...Αν δηλαδή είχε κάνει όσα έκανε, είχε γράψει αυτά τα εξαιρετικά τραγούδια-ποιήματα, είχε φτάσει σε εκείνο το κρίσιμο σημείο και είχε καταφέρει να κρατηθεί από κάτι στη ζωή, αν είχε ζητήσει βοήθεια, και είχε μπει σε ένα νοσοκομείο, αν τέλος πάντων είχε καταφέρει να βγεί απ' το λούκι και να συνέλθει, και αν ζούσε μέχρι σήμερα, θα πρέπει να ήταν κοντά στα εξήντα, θα είχε αναγνωριστεί το έργο του, όπως έγινε? νομίζω πως όχι...νομίζω ότι όλοι θα τον είχαν ξεχάσει...Και μάλλον ο ίδιος το ήξερε ότι θα γίνει έτσι...και έδωσε τη λύση...


    Παρόλη την συμπάθεια μου προς το άτομο του, ο Άσιμος μυθοποιήθηκε μετά τον θάνατο του όπως συμβαίνει με πολλούς ανά το παγκόσμιο καλιτέχνες. Δεν λέω ότι άδικα αναγνωρίστηκε το έργο του αλλά έχεις απόλυτο δίκαιο. Αν ζούσε δεν θα ήταν το ίδιο. Το ίδιο και με τον Παύλο. Δες τους περισσότερους "επαναστάτες" εκείνου του καιρού. Ο Μπουλάς και ο Ζουγανέλλης αυτά είχαν υπόψη τους το 70?
    Ο θάνατος και των δύο τουλάχιστον δείνει σε κάποιους ρομαντικούς την ευκαιρία να ικανοποιούν το υποσηνείδητο τους ότι κάποιοι κάποτε πέθαναν πιστεύοντας σε μια κοινωνία υγιές. Ότι πιο αντίθετο από την κοινωνία που ζούμε σήμερα...

    5. Γενικά παιδιά, πολλοί καλιτέχνες είναι πολύ εκκεντρικοί (σημ. πραγματικοί καλιτέχνες διότι την σήμερον ημέρα και ειδικά στην Ελλάδα έχουμε χάσει την σημασία του καλιτέχνη) ανά το παγκόσμιο. Πόσοι έχουν αυτοκτονήσει? Σκεφτήκαμε ποτέ γιατί? Έτσι ήταν και ο Άσιμος και όπως προφητικά (ακόμα μία φορά) είχε πει ότι ή θα φάει το σύστημα ή θα τον έτρωγε αυτό. Όταν ακούσεις τα τραγούδια του μετά που μάθεις για την ζωή του, θα τα ακούσεις διαφορετικά. Θα δακρύσεις, θα κουνήσεις το κεφάλι σου και θα εκτιμήσεις τα διαμαντάκια που έγραφε μέσα στην πείνα (ναι πήρε λεφτά μετά τα Χαιρετίσματα αλλά πολύ προς το τέλος αφού τα είχε γράψει στην υπόγα πάνω σε παράνομες κασσεττες). Όταν ακούσεις τον Μπαγάσα ξέρωντας τι πέρασε δεν μπορείς παρά να μείνεις σκεφτικός για λεπτά μετά που τελειώνει το τραγούδι...

    6. Μην με ξεκινήσετε για τον Βασιλάκη τώρα

    Τα σέβη μου...
    vasiloukos
    26.04.2007, 12:02
    Anthos, μία φορά το χρόνο θα συζητάμε για τον Νικόλα:) Πλάκα κάνω..:) Δε θα σου πω για το Βασιλάκη, ok:)

    Δε ξέρω, η περίπτωση του Νικόλα είναι μοναδική, έχω διαβάσει αρκετά πράματα κι αυτό που διακρίνει κανείς με την πρώτη είναι οι διαφορετικές απόψεις των ανθρώπων. Απόψεις και μαρτυρίες που συχνά η μία αναιρεί την άλλη. Μια μεγάλη γκάμα προσωπικών εκτιμήσεων ή περιστατικών που είδαν ή άκουσαν - διαφορετικότητα απόψεων, άλλοι είναι τρυφεροί και ρομαντικοί, άλλοι κυνικοί και ''πικραμένοι'' όπως είπες (γιατί;), άλλοι εριστικοί και μεροληπτικοί..... Άντε να βρεις άκρη και να εξακριβώσεις τι απ' όλ' αυτά που ακούγονται πλησιάζει την πραγματικότητα. Αλλά μάλλον την ''πραγματικότητα'' -και ειδικά στην περίπτωση του Νικόλα- οι περισσότεροι, και μέσα σ' αυτούς βάζω και τον εαυτό μου, δεν την καταλαβαίνουν ή την αντιλαμβάνονται ο καθένας με τον τρόπο του....

    Ξέρω, γενικολογώ -πάλι- αλλά ίσως έχουμε να κάνουμε μ' έναν καλλιτέχνη με όλη τη σημασία της λέξης, ο οποίος αφ' ενός ΔΕΝ μπορεί να τοποθετηθεί σε καλούπια και να χαρακτηριστεί, αφ' ετέρου -βαθύτερα- με όλη τη στάση ζωής του και τον πολύπλοκο χαρακτήρα του χρειάζονται τόμοι και τόμοι για να μπορέσεις, αν όχι να ψυχολογήσεις, τουλάχιστον να πιάσεις κάτι απ' τον παλμό του Άσιμου, βασιζόμενος σε πολλά σημεία και στο κλίμα των Εξαρχείων του '70 - '80.

    Δύσκολα να φανταστείς πώς θα ήταν στις μέρες μας αυτοί οι άνθρωποι και πώς θα αντιδρούσαν. Να σας πω ένα παράδειγμα;;; Κάπου στην Ηλιούπολη -κι αυτο είναι επιβεβαιωμένο- σε μια τρώγλη πραγματικά ''ζει'' ένας τύπος που οι περισσότεροι όταν είναι στον δρόμο τον βλέπουν σαν ζητιάνο, σαν απόβλητο πώς το λένε - ΑΥΤΟΣ ο τύπος ήτανε κάποτε κιθαρίστας του Σιδηρόπουλου, είχανε παίξει μαζί σε συναυλίες κλπ. Τώρα;;; Τίποτα. Ακολουθεί τα χνάρια του Παύλου, δυστυχώς.... Δε ξέρω λοιπόν πώς θα ήταν σήμερα αν ζούσε ο Άσιμος, ο Σιδηρόπουλος, η Γώγου, ο Λοίζος, ο Ξυλούρης.... είναι κυνικό αλλά οι άνθρωποι δε ζούνε πια κι όλες οι υπόθέσεις στην τελική είναι για τον.... %$#^%&^ (συγνώμη).

    Παρεπιπτόντως, για να τελειώσουμε με το μουσικό έργο του Νίκόλα, κάποιοι λένε ότι έχουν στην κατοχή τους live του Νικόλα.... νομίζω είχαμε αναφερθεί σ' αυτό και παλιότερα. Χωρίς να θέλω να πιέσω κανέναν, θα πρότεινα στα άτομα αυτά να επικοινωνήσουν με τα παιδιά που έχουν ανεβάσει ολόκληρο το έργο του Νικόλα στο internet γιατί αυτά τα live είναι ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ και αν χαθούνε θα μας πάρει ο διάολος και καλα θα μας κάνει. Νομίζω ότι είναι υποχρέωση αυτών που τα κατέχουνε να τα κάνουν γνωστά και σ' αυτούς που διψάνε για το έργο του Άσιμου, γιατί από ''επίσημα'' live σωθήκαμε - άκουγα χτες το ''Πάλι στην Ξεφτίλα'' απ' τους Ήχους του Χειμώνα και μ' είχε πιάσει σύγκρυο.... Με όλη τη καλή διάθεση, πάρτε μια πρωτοβουλία να γίνει κάτι μ' αυτά τα πράματα. Είναι κρίμα να χαθούν.....

    Να στε όλοι καλά.

    Ω, πριγκιπομαστούρηδες κι αλητοβασιλιάδες....

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : vasiloukos στις 26-04-2007 12:04 ]


    Vyron
    27.04.2007, 23:06
    Πρόσφατα έμαθα πως έμενε στο υπόγειο της οδού Αραχώβης 41, απ΄ όπου περνάω καθημερινά. Πήγα και κοιτόυσα τα κουδούνια, ένιωσα λίγο περίεργα.
    kozanitis
    28.04.2007, 00:00
    γαμησε τα...Ξέρεις πως νιώθω εγώ που παρότι μένω γλυφάδα περνάω κάθε μέρα από εκει???????????????????? Άσε και έχω κάνει και ένα ρεπορτάζ για τον νικόλα μέσα εκεί και με το χιόνι να τρυπάει το κόκκαλο...Αναμνησεις
    movflower
    28.04.2007, 04:30
    θέλω να σταθούμε λίγο σε κάτι που ανέφερε ο Βασιλούκος.
    "Δε ξέρω λοιπόν πώς θα ήταν σήμερα αν ζούσε ο Άσιμος, ο Σιδηρόπουλος, η Γώγου, ο Λοίζος, ο Ξυλούρης.... είναι κυνικό αλλά οι άνθρωποι δε ζούνε πια κι όλες οι υπόθέσεις στην τελική είναι για τον.... %$#^%&^ (συγνώμη). "

    Ναι, σίγουρα, οι καλλιτέχνες με τον πρόωρο θάνατο τους, περνούνε στον Μύθο. Και ουδείς ξέρει αν οι συγκεκριμένοι που ανέφερες, θα ήτανε σεβαστοί μουσικοί, σήμερα.
    Προσωπικά, ενώ πάντα λάτρευα τον στίχο της Γώγου, όταν άκουσα την ίδια να απαγγέλει, στο δίσκο που κυκλοφόρησε πέρσι, φοβήθηκα. Για τα δικά μου μέτρα, η υστερία και η χροιά της φωνής της, έμοιαζαν να προέρχονται από γυναίκα στα όρια της τρέλας.
    Κάτι που δεν συνέβηκε ποτέ με καμιά από τις κασέτες του Άσιμου, και ας τον λέγανε ό,τι τον λέγανε.

    Τέλος, δεν μπορείς να συγκρίνεις τον Λοϊζο και τον Ξυλούρη με τους πρώτους τρεις. Διότι διαφέρουνε στον πυρήνα ως άνθρωποι και ως καλλιτέχνες.Οι πρώτοι είχανε τάσεις αυτοκαταστροφής. Για αυτό και έφυγαν νωρίς.
    Οι δεύτεροι δεν επέλεξαν να φύγουν. Μάλιστα, πάλευαν ως το τέλος, να κρατηθούνε στη ζωή, που τόσο αγάπησαν.
    Και που τόσο, οι άλλοι, κατέκριναν.





    sea_like_eyes
    04.07.2007, 02:43
    γεια σου ρε Νικολα...τι κι αν εφυγες...μεσα απο την μουσικη...ζεις!
    τι το ηθελα ξημερωματα να μπω στον φακελο με τα τραγουδια του...

    LifelessDead
    28.07.2007, 19:31
    Πρώτα ιδεολόγος και ακτιβιστής και μετά τραγουδοποιός. Όσο να ναι ήταν μέρος του έργου, απλά! Εννοείται ότι το εκτιμάω βαθύτατα, μη παρεξηγηθούμε!


    "Όταν πλακώσει ο θάνατος αρχίζει η καταγραφή της ζωής. Κ έτσι κυκλοφορούν τα βιβλία.
    Το καλό με μενα αλλά και το ζόρι είναι που ξέρω συνειδητά τον θάνατό μου και μαζί με την καταγραφή της πεθαμένης ζωής μπορώ και καταγράφω τον θάνατο.
    Ενώ οι πιο πολλοί που καταγράφουν τη ζωή στο θάνατό της δεν το ξέρουν και το νομίζουν αυτό ζωή. Χα;
    Ζωή και Κίνηση. Με τον καθένα στο καβούκι του, που δεν είναι καν προσωπικό, κλεισμένοι στον τάφο, χωρίς καν την δύναμη του τυμβωρύχου, μ'ένα βιβλίο στο χέρι να κόβει φως. [...]"
    Μετά τον πρόλογο στους Κροκανθρώπους...
    asxetos
    30.09.2007, 04:06
    Ενα τραγουδι του Ασιμου αφιερωμενο για ολους/ες και σε ενα φιλαρακι ειδικα.
    Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

    LathosPathos
    30.09.2007, 12:59
    ". . .Παράτα τα θρανία και τ’ αμφιθέατρα
    Να ‘ρθης στη παραλία να κάνουμ’ έρωτα. . ."


    pafa
    30.09.2007, 19:45
    Μιλάμε για ένα μεγάλο καλυτέχνη, αυτό ειναι σίγουρο, που δεν καρπώθηκε τίποτα απο τα αριστουργήματα που άφησε. Θυμάμε το 86 νομίζω το καλοκαίρι στο Λυκαβητο σε μια σθναυλία του Παπάζογλου τον Νικόλα εξω να πουλάει τις κασέτες του. Στεναχοριέμαι τώρα που δεν έκατσα να τον γνορίσω που δεν αγόρασα κι εγω μια κασέτα του απο τον ίδιο αλλά πολύ αργότερα CD κάποιας εταιρείας . Συγνώμη Νικόλα.!!!