ελληνική μουσική
    785 online   ·  210.861 μέλη

    Κούρδισμα τυμπάνων...ένα πικραμένο θέμα!

    ORFEASMIRSINIS
    21.12.2009, 22:37

    Ντράμς ένα όργανο,μα τί όργανο!Λατρεία...!Το πιό δύσκολο,το πιο όμορφο,το πιο απαιτητικό,το πιο συναρπαστικό!...αλλά και το πιο κακοποιημένο!Γιατί δυστυχώς οι περισσότεροι που προσπαθούν να ασχοληθούν δεν έχουν καμμία μουσική παιδεία και δεν αποκτούν ποτέ γιατί τους πείσανε οτι ένα ντάπα ντούπα σε 4/4 είναι ντράμς.Και να το πνίξιμο και να το muffling και να τα μαξιλάρια και να οι κουβέρτες και να οι γάζες τα βαμβάκια και οι επίδεσμοι.Τα ντράμς στην ΕΝΤΑΤΙΚΗ!!! Αφήστε τα να αναπνεύσουνε,αφήστε τα να βγάλουν τις νότες τους!Κουρδίστε τα,βγάλτε τρίτες,πέμπτες,εβδόμες,παίξτε μελωδικά τους ρυθμούς,βάλτε κλίμακες και ως δια μαγείας θα δείτε οτι το θεωρούμενο συνοδευτικό όργανο είναι ΤΟ solo όργανο!Βαρέθηκα να βλέπω και να ακούω ακόμα και επαγγελματίες να παίζουν σε στραγγαλισμένες ντράμς,εγώ ο καραερασυτέχνης,χομπίστας,λάτης όλων των απανταχού ανα την υφήλιο κακοποιήμένων,στραγγαλισμένων αλλά τόσο υπέροχων ντραμσετς!!!


    noizreduction
    22.12.2009, 11:51
    Απο την πλευρα του ηχοληπτη θα ελεγα πως το προβλημα περα απο ακουστικο ειναι και ηχοληπτικο, διοτι πολλες φορες αναγκαστηκα να κολλησω τη μιση μου χαρτοταινια πανω σε κακοκουρδισμενα toms και kicks. Και το χειροτερο που εχω δει ειναι ντραμερ να τεντωνει περα των οριων τους τα δερματα για να εχει..."σκασιμο" ( βεβαια τον κοροϊδευα λεγοντας του πως παει το..."σκαψιμο" )
    ORFEASMIRSINIS
    22.12.2009, 14:57

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 22-12-2009 στις 11:51 έγραψε...

    Απο την πλευρα του ηχοληπτη θα ελεγα πως το προβλημα περα απο ακουστικο ειναι και ηχοληπτικο, διοτι πολλες φορες αναγκαστηκα να κολλησω τη μιση μου χαρτοταινια πανω σε κακοκουρδισμενα toms και kicks. Και το χειροτερο που εχω δει ειναι ντραμερ να τεντωνει περα των οριων τους τα δερματα για να εχει..."σκασιμο" ( βεβαια τον κοροϊδευα λεγοντας του πως παει το..."σκαψιμο" )

    Μόνο σκάψιμο αγαπητέ μου.Κουτρουβάλισμα απο σκάλες!'εχεις ακούσει γκαζοτενεκέ να ροβολάει κλιμακοστάσιο απο τον πέμπτο μέχρι το υπόγειο;Καημένες ντράμς!Την κιθάρα μου δεν τολμάω να την ακουμπήσω έστω και ένα ημιτόνιο να είναι ακούρδιστη μια χορδή,στα ντράμς κανένας σεβασμός ωρέ! Τίποτα:!!!


    djmetronomos
    22.12.2009, 20:13

    Είναι θέμα πείρας αλλά και μουσικού γούστου... Ο καλός ντραμίστας έχει φροντίσει κι έχει αλλάξει δέρματα πριν την ηχογράφηση... Μπορεί να τα έχει κουρντισμένα χαλαρά ή και πολύ τεντωμένα... οι τζαζίστες ας πούμε σφίγγουν παραπάνω τα κλειδιά απ' ό,τι οι ροκάδες... παίζουν μικρές αξίες (16α, 32α, κλπ) και χρειάζονται άμεση ανταπόκριση από το δέρμα... Αρκεί να μην προσπαθεί κάποιος να ξεπεράσει τα όρια που το ίδιο το τύμπανο του θέτει, δηλαδή δεν μπορείς να κάνεις ένα βαθύ ν' ακουστεί σαν τομ 12", ούτε ένα τομ 13" ν' ακουστεί σα βαθύ 18"...
    Έχω έρθει σε σύγκρουση με ηχολήπτες διότι δεν μου αρέσει να βάζω ταινίες στα ντραμς... Η θεωρία μου είναι: "αυτό τον ήχο βγάζει το τύμπανο... μπορείς να τον συλλάβεις σε ταινία ή σε hard-disc?"... Είναι πολύ εύκολο να νεκρώσεις τα τύμπανα και να προσθέσεις μετά βάθος από την κονσόλα. Όμως, την ακουστική κιθάρα την τυλίγεις με κουβέρτα? Ή το τσέλο? Το ίδιο και με τα ντραμς... Είναι η φυσική τους ιδιότητα να "κουδουνίζουν" λίγο, αυτό όμως το "ring" χάνεται μέσα στα υπόλοιπα όργανα... Φυσικά, έχω καταλήξει στα δέρματα που ταιριάζουν στα Ludwig μου... Πάντοτε Ambassador white coated στο ταμπούρο και Pinstripe σε τομ, βαθύ και κάσα... Τα κάτω δέρματα Diplomat clear, ελαφρώς πιο τεντωμένα από τα πάνω... Κουρντίζω με τετάρτες, ξεκινώντας από το βαθύ... έχοντας στο μυαλό μου τη μελωδική απόσταση στις δύο πρώτες νότες του "Here Comes The Bride"... κάτι που έμαθα στην Αμερική - πολύ αποτελεσματικό...
    Αν διαβάσετε το "A Thunder Of Drums" (η βιογραφία του John Bonham), θα διαπιστώσετε ότι όχι μόνο δεν έβαζε ταινίες στα ντραμς του, στούντιο ή λάιβ, αλλά τα κούρντιζε σαν τους ντράμερ της τζαζ... πολύ τεντωμένα τα δέρματα... Φανταστείτε μια τεράστια κάσα, 26", με το μπροστινό δέρμα ανέπαφο (χωρίς τρύπα), τίγκα κουρντισμένο και χωρίς ίχνος από μόνωση μέσα - ο εφιάλτης του κάθε ηχολήπτη... ακούστε όμως τον ήχο του στους Led Zeppelin... όλα τα λεφτά !!!

     


    Hastaroth
    22.12.2009, 20:46

    Αυτές τίς πατέντες μέ τίς ταινίες και τίς χαρτοπετσέτες δέν τίς καταλαβαίνω.Υπάρχουν ειδικά mufflerάκια μέ κλιπάκια που πιάνουν στά στεφάνια τών τυμπάνων,υπάρχουν εσωτερικά mufflers γιά τό bass drum,υπάρχουν πλαστικοί "δακτύλιοι" που εφαρμόζουν πάνω στά δέρματα....Ολα αυτά είναι σχεδιασμένα και μελετημένα ώστε να κόβουν τό "κουδούνισμα" χωρίς να χάνεται η ποιότητα και η δυναμική τού ήχου.Γιατί πρέπει να καταφεύγουμε σέ αυτοσχέδιες πατέντες που τελικά μόνο επιθυμητό αποτέλεσμα δέν έχουν;

    Τό κούρδισμα,όπως γράφει και ο μετρονόμος πιό πάνω,είναι πράγματι θέμα γούστου (κυρίως) καί εμπειρίας.Γιά να είμαστε όμως ακριβείς,ο ήχος τών τυμπάνων δέν είναι ακριβώς μουσικός φθόγγος (μέ την έννοια που έχει αυτό στην θεωρία τής μουσικής,δηλαδή νά είναι σαφής τόνος).Ετσι,δέν έχει νόημα η χρήση διαστημάτων μέ τόν ίδιο τρόπο που έχει γιά τά μελωδικά όργανα.Δηλαδή ο ήχος π.χ. τού ταμπούρου δέν απέχει ακριβώς μία "καθαρή τέταρτη" από τόν ήχο τού μικρού τόμ.Απλώς "θυμίζει" την τονική αυτή απόσταση.

     


    noizreduction
    22.12.2009, 22:17
    Μακαρι να ειχαν οι εν λογω ντραμερ που αναφερω και τις απαραιτητες "ροδελες" ( οπως τις λεω ) για να mufflαρουν απο μονοι τους τον ηχο! Οχι ομως, εξακολουθω να χαλαω μια χαρτοταινια για τον καθε ντραμερ που επιμενει πως ο ηχος του ειναι καλυτερος οταν το δερμα θυμιζει παλιατσο απο τα μπαλωματα των τεχνητων mufflers που βαζω! :D
    ORFEASMIRSINIS
    23.12.2009, 00:11

    Λάθη!Λάθη και ανακρίβειες!Με όλα τα παραπάνω διαφωνώ κάθετα με όλους εκτός απο τον ηχολύπτη που καλείται ο καημένος να βγάλει το φιδι απο την τρύπα.Ας βάλομε τα πράγματα στη θέση τους.Και φυσικά τα τύμπανα βγάζουνε Κανονικότατους και καθαρότατους φθόγγους όπως όλα τα μελωδικά όργανα.Και φυσικά μπορώ να παίξω στα ντράμς μου οποιδήποτε μελωδία θελήσω.Και βέβαια δεν χρειάζεται  ιδιαίτερη φιλοσοφία για τα δέρματα.Απλά ,μονά λεπτά δέρματα που να ακούνα άμεσα όλες τις δονήσεις.Απο τους ντζαζίστες ελάχιστοι κουρδίζουν,δε λέω σωστά γιατί δεν υπάρχει σωστό ή λάθος κούρδισμα υπάρχει κουρδίζω ή του Κίτσου η μάνα κάθονταν.Και βέβαια ο ντράμερ έχει απείρως δυσκολότερο έργο απο τον κιθαρίστα,τον μπασίστα όσον αφορά το κούρδισμα.Το τύμπανο αρχίζει να παράγει ήχο με το ελάχιστο ομοιόμορφο σφίξιμο στις βίδες,ίσα που δονείται.Απο εκεί και πέρα με έλάχιστο περαιτέρω κούρδισμα ανεβάζει μια οκτάβα.Πέρα απο αυτό το σημείο χαλάει.Αρχίζει να τυμπαλίζει.Και εάν ανεβάσεις μια οκτάβα ακόμα χαιρέτα μας!Το πνιξες το στραγγάλισες.Σας πληροφορώ οτι οι περισσότεροι απο εκεί ξεκινούν να κουρδίζουν.Πως να μην κουδουνίσει,πώς ο φιλος ο ηχολύπτης να μην καταναλώσει το μισό Praktiker σε χαρτοταινία!¨Οπως είπα μια οκτάβα απο το ελάχιστο κούρδισμα απο εκεί που με το χεράκι μόνο σφίγγουν οι βίδες.Και απο την οκτάβα περίπου στη μέση βγάζει την πραγματική νότα του.Δηλ. ξεκινά απο φα υπολόγισε περίπου στο ντο θα σου βγάλει το καλύτερο του ήχο.Βαθύ,μελωδικό,όμορφο.Φρόντισε όλες οι βίδες πάνω και κάτω να είναι στον ίδιο τόνο και φίλε μου θα ακούσεις τη δημιουργία του σύμπαντος μέσα απο το τύμπανό σου.Και βέβαια χωρίς τριξίματα,χωρίς overtunes,χωρίς τίποτα που να πρέπει να πνίξεις!Τι νότες θα παίζεις;εξαρτάται απο τι διάμετρο των τυμπάνων σου.Δε θα έβαζες ποτέ στην κιθάρα σου τη μι τη λεπτή να παίξει στη θέση της μι της χοντρής.Πώς περιμένεις το δεκατριάρι σου το τόμ να βγάλει με φυσικότητα τη νότα που θα έπρεπε να βγάλει ένα οκτάρη αλλά εσύ πήρες το σετάκι σου με δωδεκάρι και δεκατριάρι και θέλεις ντε και καλά να ανέβεις μια δυο οκτάβες για να γίνεις ντζαζ.Ε!Τα ξεπατώνεις στο σφίξιμο μόνο ντράμς δεν παίζεις και ο ηχολήπτης ψάχνει την ταινία και τα ... χάπια του!!!


    djmetronomos
    23.12.2009, 01:54

    Παράθεση:

    Το μέλος ORFEASMIRSINIS στις 23-12-2009 στις 00:11 έγραψε...

    Λάθη!Λάθη και ανακρίβειες!Με όλα τα παραπάνω διαφωνώ κάθετα με όλους εκτός απο τον ηχολύπτη που καλείται ο καημένος να βγάλει το φιδι απο την τρύπα.


    Ε, συγγνώμη, πόσα άλμπουμ έχεις ηχογραφήσει? Και πόσες συναυλίες έχεις παίξει...?
    Όλα αυτά που γράφω, τα εφαρμόζω εδώ και πολλά χρόνια με απόλυτη επιτυχία...
    Σε Ελλάδα και Αμερική... Και λειτουργούν... Τυχαίνει να έχω και καθαρό, στακάτο χτύπημα, πράγμα που βοηθάει στην ηχοληψία...


    djmetronomos
    23.12.2009, 01:58

    Φίλε Hastaroth, ξέχασα να το αναφέρω... Το ταμπούρο το αφήνω εκτός, όταν κουρντίζω τομ και βαθύ. Είναι από μόνο του μια ξεχωριστή οντότητα και κοιτάω να βγάζει τον ήχο που του ταιριάζει, ανάλογα με το αν είναι ξύλινο (έχω ένα DW 6") ή μεταλλικό (Ludwig Supraphonic 6 1/2")...


    Hastaroth
    23.12.2009, 20:01

    Πρέπει όμως ο ήχος τού ταμπούρου να ταιριάζη και μέ τόν ήχο τών υπολοίπων τυμπάνων τού σέτ.Εγώ το συμπεριλαμβάνω στό κούρδισμα,απλώς αφού δώ οτι "σέ γενικές γραμμές" έχει ταιριάξει,κάνω ένα περαιτέρω "adjustment" (που λένε και στόν Ανω Ουμπάγκι) ώστε νά μήν ακούγεται "ψεύτικο".

     

     


    Hastaroth
    23.12.2009, 20:20

    Παράθεση:

    Το μέλος ORFEASMIRSINIS στις 23-12-2009 στις 00:11 έγραψε...

    Και φυσικά τα τύμπανα βγάζουνε Κανονικότατους και καθαρότατους φθόγγους όπως όλα τα μελωδικά όργανα.Και φυσικά μπορώ να παίξω στα ντράμς μου οποιδήποτε μελωδία θελήσω.

    Τά drums ΔΕΝ βγάζουν καθαρώτατους μουσικούς φθόγγους επειδή ΔΕΝ είναι μελωδικά όργανα.Ωστε δέν μπορείς να παίξης "όποια μελωδία" θελήσης.Ακόμα και τά concert timpani,που θεωρείται οτι ο ήχος τους πλησιάσει περισσότερο πρός τούς μουσικούς φθόγγους από όλων τών λοιπών κρουστών (μέ εξαίρεση τά μεταλλόφωνα,ξυλόφωνα κλπ παρόμοια),δέν μπορούν να αποδώσουν μιά μελωδία.

    Παράθεση:

    Και βέβαια δεν χρειάζεται  ιδιαίτερη φιλοσοφία για τα δέρματα.Απλά ,μονά λεπτά δέρματα που να ακούνα άμεσα όλες τις δονήσεις.

    Δηλαδή τά λεγόμενα δέρματα "λαδιού" δέν ανταποκρίνονται άμεσα σ'όλες τίς δονήσεις;Τότε γιατί επινοήθηκαν;

    Παράθεση:

    Απο τους ντζαζίστες ελάχιστοι κουρδίζουν

    Δηλαδή οί υπόλοιποι κάθονται και παίζουν απλώς,ακόμα κι'άν ο ήχος τους είναι ντενεκές;Τότε δέν είναι "ντζασίστες",αλλά "ντενεκίστες",καθ'ότι υποτίθεται πως ένας που παίζει τζάζ έχει μελετήσει αρκετά ώστε να είναι σέ κάποιο σημαντικό επίπεδο. 

    Παράθεση:

    ,δε λέω σωστά γιατί δεν υπάρχει σωστό ή λάθος κούρδισμα υπάρχει κουρδίζω ή του Κίτσου η μάνα κάθονταν.

    ..τό οποίον σημαίνει τί;

    Παράθεση:

    Και βέβαια ο ντράμερ έχει απείρως δυσκολότερο έργο απο τον κιθαρίστα,τον μπασίστα όσον αφορά το κούρδισμα.

    Καί πού να δής τον πιανίστα τί δύσκολο έργο έχει...

    Παράθεση:

    Το τύμπανο αρχίζει να παράγει ήχο με το ελάχιστο ομοιόμορφο σφίξιμο στις βίδες,ίσα που δονείται.Απο εκεί και πέρα με έλάχιστο περαιτέρω κούρδισμα ανεβάζει μια οκτάβα.

    Ε;

    Παράθεση:

    Πέρα απο αυτό το σημείο χαλάει.Αρχίζει να τυμπαλίζει.

    Τί είν'τούτο πάλι;

    Παράθεση:

    Και εάν ανεβάσεις μια οκτάβα ακόμα χαιρέτα μας!Το πνιξες το στραγγάλισες.Σας πληροφορώ οτι οι περισσότεροι απο εκεί ξεκινούν να κουρδίζουν.Πως να μην κουδουνίσει,πώς ο φιλος ο ηχολύπτης να μην καταναλώσει το μισό Praktiker σε χαρτοταινία!¨Οπως είπα μια οκτάβα απο το ελάχιστο κούρδισμα απο εκεί που με το χεράκι μόνο σφίγγουν οι βίδες.Και απο την οκτάβα περίπου στη μέση βγάζει την πραγματική νότα του.Δηλ. ξεκινά απο φα υπολόγισε περίπου στο ντο θα σου βγάλει το καλύτερο του ήχο.Βαθύ,μελωδικό,όμορφο.Φρόντισε όλες οι βίδες πάνω και κάτω να είναι στον ίδιο τόνο και φίλε μου θα ακούσεις τη δημιουργία του σύμπαντος μέσα απο το τύμπανό σου.Και βέβαια χωρίς τριξίματα,χωρίς overtunes,χωρίς τίποτα που να πρέπει να πνίξεις!Τι νότες θα παίζεις;εξαρτάται απο τι διάμετρο των τυμπάνων σου.Δε θα έβαζες ποτέ στην κιθάρα σου τη μι τη λεπτή να παίξει στη θέση της μι της χοντρής.Πώς περιμένεις το δεκατριάρι σου το τόμ να βγάλει με φυσικότητα τη νότα που θα έπρεπε να βγάλει ένα οκτάρη αλλά εσύ πήρες το σετάκι σου με δωδεκάρι και δεκατριάρι και θέλεις ντε και καλά να ανέβεις μια δυο οκτάβες για να γίνεις ντζαζ.Ε!Τα ξεπατώνεις στο σφίξιμο μόνο ντράμς δεν παίζεις και ο ηχολήπτης ψάχνει την ταινία και τα ... χάπια του!!!

    Καί τά δικά μου χάπια επίσης.

     



    inkve
    23.12.2009, 20:58

    ο τροπος κουρδισματος του djmetronomos ειναι οντως λειτουργικος....

     

    δεν ειναι οτι κουρδισα τυμπανα και ξερω,αλλωστε κιθαριστας ειμαι..

     

    απλα καπου καποτε  ειχαμε τζαμαρει με τον metronomo και τον ειχα δει να τα κουρδιζει...τα τυμπανα μεσα σε 3-4 λεπτα κουρδισματος [ραγματικα<<αναπνευσαν>>


    djmetronomos
    23.12.2009, 21:13

    ooops.. πότε έγινε αυτό το τζαμ? πάντως, δεν ψάχνω για συγκεκριμένη νότα στο κούρντισμα, ούτε χρησιμοποιώ tuner... φαντάζομαι θα είναι και δύσκολο να "κάτσει" η νότα διότι τα τύμπανα δεν έχουν το sustain στη νότα που έχει ας πούμε μια χορδή... δεν ψάχνω για απόλυτη νότα, απλά σφίγγω ή χαλαρώνω έως ότου δω ότι το τύμπανο ανταποκρίνεται σ' αυτή τη συχνότητα... Εξάλλου αν τα ντραμς έβγαζαν απόλυτες νότες, τότε στη συναυλία, σε κάθε τραγούδι θα έπρεπε ο ντράμερ να κουρντίζει από την αρχή ανάλογα σε τι κλειδί είναι το τραγούδι!!!


    ORFEASMIRSINIS
    23.12.2009, 23:26

    Καλά τα Α! και τα Ε! και τα χάπια του HASTAROTH αλλά ούτε με επιφωνηματα,ούτε με χάπια κουρδίζονται τύμπανα,Και βέβαια όπως και ο DIMETRONOMOS εαν δεν έχεις πιάσει tuner δεν μπορείς  να καταλάβεις τί σημαίνει πραγματικό κούρδισμα.Dimetronome δοκίμασε να κουρδίσεις πάνω στην κλίμακα που παίζει το group τα περισσότερα κομμάτια (σύνηθες το ΛΑ) κάνε τα γυρίσματά σου πάνω στη νότα που ΄παίζει η μελωδία και μετά πές μου τη διαφορά.Σε ότι αφορά τον HASTAROTH λυπάμαι αλλά τα δικά μου παίζουν οποιαδήποτε μελωδία!Ουάου!!! Λέτε να είναι μαγικά;;;!!!


    djmetronomos
    23.12.2009, 23:54

    Μα τι τυχερός άνθρωπος που είσαι... προφανώς δεν χρειάζεσαι ούτε πιανίστα, ούτε κιθαρίστα, αφού τα ντραμς σου μπορούν και παίζουν Keith Jarret και Jimi Hendrix από μόνα τους... Το πήρα απόφαση. Έχω μείνει πίσω στη μουσική. Θα γίνω οδοντίατρος. Έχω εφεύρει ένα μαγικό σφράγισμα από ΣΤΟΚΟ και δεν χρειάζεται και τρυπάνι. Σημαδεύεις από 3 μέτρα το δόντι και πάει και κλείνει την τρύπα. Μαγικό σου λέω...


    ORFEASMIRSINIS
    24.12.2009, 00:26

    Παράθεση:

    Το μέλος djmetronomos στις 23-12-2009 στις 23:54 έγραψε...

    Μα τι τυχερός άνθρωπος που είσαι... προφανώς δεν χρειάζεσαι ούτε πιανίστα, ούτε κιθαρίστα, αφού τα ντραμς σου μπορούν και παίζουν Keith Jarret και Jimi Hendrix από μόνα τους... Το πήρα απόφαση. Έχω μείνει πίσω στη μουσική. Θα γίνω οδοντίατρος. Έχω εφεύρει ένα μαγικό σφράγισμα από ΣΤΟΚΟ και δεν χρειάζεται και τρυπάνι. Σημαδεύεις από 3 μέτρα το δόντι και πάει και κλείνει την τρύπα. Μαγικό σου λέω...



    Κοίτα,η Οδοντιατρική είναι επιστήμη και δεν μπορείς να την αγγίξεις εκ τεκμηρίου.Η διαφορά μας είναι οτι εγώ σαν επιστήμονας μπορώ να προσεγγίσω με επιστημονικό τρόπο την μουσική,πράγμα που εκ τεκμηρίου πάλι εσύ δεν μπορείς!Γιατί αγαπητέ μου η μουσική είναι κατα βάση Φυσική.Η μητέρα όλων των επιστημών.Το ΛΑ π.χ. είναι ηχητική δόνηση 440 Hz.Tώρα αυτά τα Hz είται τα παράγει μια χορδή,είται μία μεμβράνη,είται δύο φωνητικές χορδές το μόνο που αλλάζει είναι η χροιά του ήχου.Τώρα εαν το χειρουργικό μου Laser δουλεύει σe  ΣΟΛ ΤΕΤΆΡΤΗ ΟΚΤΆΒΑ ε είναι και αυτο μαγικό Τί να κάνομε;;!!


    inkve
    24.12.2009, 05:30

    λοιπον...επειδη το θεμα ειναι πολυ ενδιαφερον...

    εγω ο κιθαριστας θα το παιξω πυροσβεστης γιατι δεν θελω η συζητηση να καταληξει σε εξυπνα και χιουμοριστικα μεν μυνηματα που τι λετε ο ενας στον αλλο προκλητικα ομως και καπως προσβλητικα δε...

     

    απλα φιλε ORFEASMIRSINIS τα περι λαθων και ανακριβειων ηταν χωρις κανενα επιχειρημα και λογικο να υπαρχουν αντιδρασεις..

     

    εγω προσωπικα δεν εχω δει ποτε στην ζωη μου tuner τυμπανων...οχι γιατι δεν το ξερω....απλα γιατι ποτε δεν ετυχε να το δω...φαντασου οτι δουλευα και σε μουσικα καταστηματα...εδενα τα κουρδιζα τα τυμπανα με το αυτι...εννοειται οτι δεν τα κουρδιζα οπως πρεπει ετσι??

     

    απο την αλλη ομως εχω βρεθει παρων σε κουρδισμα τυμπανων απο εμπειρους παιχτες...και μπορω να πω οτι η διαφορα δεν ηταν απλα αισθητη...ηταν τεραστια!!

     

     


    cobal
    24.12.2009, 15:29

    Παράθεση:

    Το μέλος inkve στις 24-12-2009 στις 05:30 έγραψε...

    λοιπον...επειδη το θεμα ειναι πολυ ενδιαφερον...

    εγω ο κιθαριστας θα το παιξω πυροσβεστης γιατι δεν θελω η συζητηση να καταληξει σε εξυπνα και χιουμοριστικα μεν μυνηματα που τι λετε ο ενας στον αλλο προκλητικα ομως και καπως προσβλητικα δε

    απο την αλλη ομως εχω βρεθει παρων σε κουρδισμα τυμπανων απο εμπειρους παιχτες...και μπορω να πω οτι η διαφορα δεν ηταν απλα αισθητη...ηταν τεραστια!!

     

     



    Σωστος ο φιλος Inkve...

    Διχως να θελω να προκαλεσω, το κουρδισμα που μας προτεινει ο φιλος Μιρσινης εγω το λεω το κουρδισμα του κουτσου διοτι ειναι το πιο ευκολο και πολλοι ντραμερ το κανουν (γρηγορο και δεν θελει πολυ ψαξιμο και δεν χρειαζεται mufling) και επισης κανει ολα τα τυμπανα να ακουγονται ιδια.

    Βεβαιως στη μουσικη το σωστο και το λαθος ειναι σχετικο...δεν λεω οτι το εν λογω στυλ κουρδισματος ειναι λαθος...

    Σιγουρα αυτο το θεμα απαιτει εμπειρια, στα τυμπανα ιδιως οπου σχεδον ολοι κουρδιζουν με το αυτι ( υπαρχουν και τα δυναμομετρα)...Αλλα το να κουρδισεις ενα τυμπανο εξαρταται και απο το ιδιο το τυμπανο....Αλλο κουρδισμα ταιριαζει στο ενα μοντελο και αλλο κουρδισμα ταιριαζει στο αλλο (επισης και οι μεμβρανες) Το θεμα ειναι να παρεις τον καλυτερο δυνατο ηχο που μπορει να σου δωσει το τυμπανο σου..

    Προσωπικα χρησιμοποιω τα Ο RINGS και μαξιλαρι στη μποτα για να μειωσω τους τυμπανισμους αλλα μερικες φορες μπορει να τα βγαλω οταν θελω κατι αλλο η τζαμαρω μονος μου για πειραματισμο... Σιχαινομαι ταινιες, χαρτοπετσετες και τα λοιπα

    Καλα ειναι να πειραματιζομαστε και να δοκιμαζουμε  διαφορετικα πραγματα στη μουσικη.

    Τα τυμπανα σαφως και δεν ειναι μελωδικο οργανο 

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : cobal στις 24-12-2009 15:32 ]


    ORFEASMIRSINIS
    24.12.2009, 17:17

    Φίλε Inkve εαν προσέξεις το κείμενο θα δεις πολλές αιτιάσεις για τα λάθη και τις ανκρίβειες!Tuner τυμπάνων δεν υπάρχει,χρησιμοποιώ αυτό της κιθάρας μου.Το tuner πιάνει ηχητική συχνότητα ανεξάρτητα απο την πηγή δόνησης και γι αυτό και δε χρειάζεται να υπάρξει

    φίλε Cobal το κούρδισμα που προτείνω το κάνουν ελαχιστώτατοι σε αντίθεση με αυτό που προτείνεις εσύ που το κάνουν σχεδόν όλοι.Διότι το mufling δηλ. το πνίξιμο και το μαξιλάρι στην κάσα και τα δαχτυλίδια στα δέρματα συγγνώμη αλλά μόνο ψάξιμο δε χρειάζονται!Και για να τελιώσει η παραφιλολογία περι μελωδικού οργάνου τα ντράμς είναι ένα ρυθμικό όργανο το οποίο σωστά κουρδισμένο παίζει μελωδικά τους ρυθμούς και στα solo αποδίδει ολοκληρωμένα μουσικά θέματα δημιουργίας του σολίστα πάνω στο ρυθμικό μοτίβο εμπνεύσεως  του ιδίου.Τώρα εαν θέλω  να τραγουδήσω ή να παίξω μια μελωδία θα πιάσω την κιθάρα μου,ή θα κάτσω στο αρμόνιο μου αν και δε το κρύβω ... θα πειραματιστώ και με τα τύμπανά μου!


    djmetronomos
    24.12.2009, 20:02

    Προς εκκολαπτόμενους ντραμίστες: επειδή υπάρχουν άνθρωποι που θα προσπαθήσουν να σας πείσουν ότι το σαλιγκάρι κέρδισε το λαγό στο τρέξιμο, παραθέτω ένα απόσπασμα από έγκυρο drum site...

     

    The Perfect Drum Sound

    The perfect drum sound is the one that makes you feel good.

    If you're not happy. forget it.

    I prefer to use the term "tensioning", rather than "tuning", here because, although pitch can be used as a

    reference, you usually won't be "tuning" drums to specific pitches, the way you would with another

    instrument, such as a guitar. What you need is a variety of low to high

    tones that enable you to blend with

    a band and compliment the sound. The last thing you want to do is spend all your time sitting at the drums

    with a drum key, worrying over every little detail.

    I don't muffle any of the drums, except for a narrow felt strip behind each head of my bass drum. It's my

    opinion that you should first learn to control the drums with your hands and feet, before doing any

    muffling. It's a fact that unmuffled drums have more range and tonal possibilities than muffled ones, and

    that says it all for me. As your experience and needs change, you may find that you want or need to muffle

    your drums, but learn to control the sound first.

    Pitch is used here as a reference in these tensioning examples. It's only used because it's a more specific

    reference than "medium" or "tight", to a new drummer. The exact pitches do not matter.