ελληνική μουσική
382 online   ·  202.984 μέλη

Dm (ΡΕ μινόρε) κλίμακα χωρίς υφέσεις/διέσεις??

inkve
Φθασμένος
Chat
08.04.2012, 17:50

η βασικη συγχορδια της dorian ανεξαρτητου τονικοτητας ειναι 7ης μινορε,,..

μπορεις να την παιξεις και σε απλο μινορε φυσικα ομως προτιματε ο aeolian τροπος..

απο εκει και στο εξης απο την στιγμη που ολοσωστα ο delta66 αναφερε οτι η dorian ειναι η δευτερη βαθμιδα μιας ionian(μειζονας)κλιμακας τοτε εξαρταται απο τον παικτη τι ακουσμα θελει να δωσει....

μπορει ενα τραγουδι να ειναι γραμμενο σε C μειζονα,,,,αυτο δεν εμποδιζει σε τιποτα τον οργανοπαικτη να αυτοσχεδιασει πανω στους υπολοιπους τροπους της C μειζονα που επισης δεν εχουν καμια αλλοιωση στις νοτες που τις σχηματιζουν,,,,απλως οι νοτες στις οποιες θα λυνει τις φρασεις του θα διαφερουν καθε φορα στο μουσικο αποτελεσμα καθως θα ανταποκρινονται σε διαφορετικο διαστημα απο την τονικοτητα,,,,

αν ας πουμε ειναι σε C μειζονα και σολαρει πανω σε D dorian τοτε λογικο ειναι να τονιστει περισσοτερο η 9η...αν αυτοσχεδιασει πανω σε G mixolydian θα τονιζεται περισσοτερο η 5η βαθμιδα....αυτα τα δυο παραδειγματα παντα σε σχεση οτι βρισκομαστε σε C μειζονα...


-----------------
Οταν η δυναμη της αγαπης υπερνικησει την αγαπη για δυναμη,ο κοσμος θα γνωρισει την ειρηνη. -Jimi Hendrix-

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : inkve στις 08-04-2012 17:51 ]

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : inkve στις 08-04-2012 17:51 ]

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : inkve στις 08-04-2012 17:52 ]


#21   
trelakias
Φθασμένος , Forum Moderator
Chat
09.04.2012, 14:04

Miles Davis - So what

http://www.youtube.com/watch?v=DEC8nqT6Rrk

(κάτι συμβαίνει και τα video δεν εμφανίζονται με το insert embedded media)


#22   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
09.04.2012, 14:55

Παράθεση:

Το μέλος STEFANOS604 στις 08-04-2012 στις 17:28 έγραψε...

Τα ακόρντα για D Dorian mode μπορεί να είναι τα: Dm Em F G Am Bdim C ( όπως αυτά που υπέδειξε ο trelakias αλλά όχι εβδόμης).


Γιατι οχι, και 7ης?

Μονο τριφωνα επιτρεπονται στη dorian?


-----------------
....click for Spyros Delta....click for Μαθήματα Κιθάρας....

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 09-04-2012 15:00 ]


#23   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
09.04.2012, 15:19
  1. Φυσικά και 7ης αλλά όπως είπα στην προηγούμενη απάντηση μου αν ΟΛΑ είναι 7ης τότε τείνουν να δώσουν ένα ήχο ''άδειο''. Εννοώ ότι περιμένεις λύση που όμως δεν έρχεται ποτέ.
  2. Απλώς μετέφρασα απόσπασμα από το εκπαιδευτικό site κιθάρας που τα δίνει τρίφωνα

http://guitarsecrets.com/dorian_mode.htm


#24   
trelakias
Φθασμένος , Forum Moderator
Chat
09.04.2012, 15:36

Υποκειμενικό είναι νομίζω αυτό περί γεμάτου και άδειου ήχου...  Ένα Blues με εβδόμης συγχορδίες δεν το βρίσκω καθόλου άδειο

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : trelakias στις 09-04-2012 15:37 ]


#25   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
09.04.2012, 15:38

Παράθεση:

Το μέλος STEFANOS604 στις 09-04-2012 στις 15:19 έγραψε...

  1. Φυσικά και 7ης αλλά όπως είπα στην προηγούμενη απάντηση μου αν ΟΛΑ είναι 7ης τότε τείνουν να δώσουν ένα ήχο ''άδειο''. Εννοώ ότι περιμένεις λύση που όμως δεν έρχεται ποτέ.
  2. Απλώς μετέφρασα απόσπασμα από το εκπαιδευτικό site κιθάρας που τα δίνει τρίφωνα

http://guitarsecrets.com/dorian_mode.htm



Ειναι προσωπικη σου αποψη οτι δεν δινεται "λυση" με τα εβδομης?

Γιατι πρεπει οπωσδηποτε να υπαρχει "λυση" ετσι οπως την θετεις?

Η λυση μπορει να εχει διαφορετικο νοημα για τον καθε ακροατη.

Ασχετο απο αυτα, ο trelakias καλα εκανε και τα εβαλε με 7ες.

Δεν ειναι υποχρεωτικες, αλλα αν θελει καποιος να τις χρησιμοποιησει, ετσι εχει ετοιμο τον "καταλογο" να διαλεξει.

Και πενταφωνα ας εβαζε :)


-----------------
....click for Spyros Delta....click for Μαθήματα Κιθάρας....

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 09-04-2012 15:40 ]


#26   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
09.04.2012, 16:01

Δεν εννοώ τίποτε λιγότερο και τίποτε περισσότερο από το πόρισμα ότι:

VII >>> ΠΡΟΣΑΓΩΓΕΑΣ  (μας οδηγεί προς την τονική)


Δεν έχω προσωπική άποψη αλλά αφού επιμένετε ότι δινεται "λυση" και με τα εβδομης δεν θα επιμείνω.

Καλόν θα ήταν όμως αν είχατε να παρουσιάσετε κάποιο παράδειγμα σε παρτιτούρα ή κάποιο κομμάτι στο YouTube όπου 'ακούγεται' τέτοια λύση.

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : STEFANOS604 στις 09-04-2012 16:01 ]


#27   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
09.04.2012, 16:12

Δεν χρειαζεται να δωσω καποιο παραδεγμα, ουτε επιμενω στη "λυση"

Τα πραγματα ειναι απλα.

Η μουσικη δεν εχει μοναδικο σκοπο τη δημιουργια του συναισθηματος της "λυσης" .

Επιπλεον ο καθε ακροατης δεν αντιλαμβανεται με τον ιδιο τροπο τη "λυση" που "ψαχνει".

Οι 7ες υπαρχουν και τις αναφερουμε απλα. Δεν τις αποκλειουμε.


-----------------
....click for Spyros Delta....click for Μαθήματα Κιθάρας....

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 09-04-2012 16:17 ]


#28   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
09.04.2012, 16:35

Θα συμφωνήσω .

Εγώ, όπως ανέφερα και προηγουμένως, εννοώ την Αυθεντική Πτώση που λύνει την V ή την VII στην I (τονική).

Ένα καλό thread για ‘’πτώσεις’’ ΕΔΩ:

http://musictheoryresources.com/members/FA_cadence.htm


#29   
aardvark
Συγχορδία Μινόρε
Chat
09.04.2012, 17:02

Η λύση ή πτώση δεν έχει να κάνει με τον τύπο της συγχορδίας... Και το Dm7-G7-Cmaj7 είναι μια ωραιότατη πτώση που λύνεται σε συγχορδία μεγάλης 7ης και το ακούς παντού... Όλη η αμερικάνικη δισκογραφία μετά το 1920 γεμάτη ii-V-I είναι. 


#30   
trelakias
Φθασμένος , Forum Moderator
Chat
09.04.2012, 17:18

Παράθεση:

Το μέλος STEFANOS604 στις 09-04-2012 στις 16:35 έγραψε...

Θα συμφωνήσω .

Εγώ, όπως ανέφερα και προηγουμένως, εννοώ την Αυθεντική Πτώση που λύνει την V ή την VII στην I (τονική).

Ένα καλό thread για ‘’πτώσεις’’ ΕΔΩ:

http://musictheoryresources.com/members/FA_cadence.htm



Εγώ δεν καταλαβαίνω που κολλάει αυτό.  Ούτε βρήκα που αναφέρεται προηγουμένως. 

Επίσης τί σχέση έχει η πτώση και το αν η συγχορδία 7μης είναι γεμάτη, με ελληνικά τραγούδια γραμμένα σε δώριο?  {#emotions_dlg.confused1}

Έχω χάσει λίγο ποιό είναι το θέμα...

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : trelakias στις 09-04-2012 17:20 ]


#31   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
09.04.2012, 21:29

Η λέξη ‘προσαγωγέας’ σημαίνει άγει (οδηγεί) στην τονική .

Αν δεν οδηγηθούμε στην τονική ‘’μένουμε κρεμασμένοι’’ .

Γι αυτό επιμένω στη ‘’λύση’’ που είναι να πάμε από προσαγωγέα στην τονική .

Γι’ αυτό και μπορείς να πεις σε τι τονικότητα είναι γραμμένο ένα τραγούδι.

1. Από τον οπλισμό

2. Από την τελευταία νότα του της μελωδίας του τραγουδιού

3. Από το τελευταίο ακόρντο (συγχορδία) του τραγουδιού

Εγώ σας είπα προσωπικά δεν έχω εμπειρία σε τραγούδι που έχει μόνο ακόρντα 7ης είτε ξένο είτε ελληνικό. Αλλά για να επιμένετε αυτό θα συμβαίνει γι αυτό ζήτησα παράδειγμα.


#32   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
09.04.2012, 21:44

Αυτα ειναι πολυ γενικευμενα. "λυση", αδειο ακουσμα", "κρεμασμενοι".

Το 2 και το 3 δεν ειναι λαθος, αλλα αν παμε ετσι θα ακουμε μονο μελωδιες του τυπου "δεν περνας κυρια μαρια"


-----------------
....click for Spyros Delta....click for Μαθήματα Κιθάρας....

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 09-04-2012 22:01 ]


#33   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
09.04.2012, 21:54

''Σύ είπας'' 


#34   
trelakias
Φθασμένος , Forum Moderator
Chat
10.04.2012, 04:20

{#emotions_dlg.wacko}{#emotions_dlg.wacko}{#emotions_dlg.wacko}{#emotions_dlg.wacko}


#35   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
10.04.2012, 08:52

Μπήτε στο site kithara.vu που έχει χιλιάδες ελληνικά τραγούδια.

Πιστεύω ότι στο σύνολο τους Φράσεις (ολοκληρωμένα τμήματα αυτών-πχ ρεφραίν) ή ολόκληρο το τραγούδι έχει τελευταίο ακόρντο (λύνεται όπως λέω εγώ) αυτό της τονικής.

Βρείτε μου έστω και ένα από αυτά τα ανωτέρω χιλιάδες τραγούδια  που Φράσεις του ή ολόκληρο να τελειώνει σε ακόρντο 7ης (να ''κρέμεται'' όπως λέω εγώ και άρα να έχει ''άδειο άκουσμα'').

Τουλάχιστον όπως πολλάκις ανέφερα εγώ δεν έχω τέτοια προσωπική εμπειρία γι' αυτό ζήτησα παραδείγματα.


#36   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
10.04.2012, 13:08

Βέβαια το ''κουράσαμε'' το θέμα με θεωρίες και ξεφύγαμε κι απ' το θέμα που είναι το D Dorian.

Γι ' αυτό ας δούμε και κάτι πρακτικό (εφαρμόσιμο) σε ....μουσικό όργανο στο thread που άνοιξα πρόσφατα ΕΔΩ:

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Splatt_Forums&file=viewtopic&topic=26858


#37   
aardvark
Συγχορδία Μινόρε
Chat
10.04.2012, 14:13

Κατ αρχάς το kithara.vu μη το βλέπεις σαν αυθεντία. Οι περισσότερες παρτιτούρες έχουν γραφτεί από πρακτικούς κιθαρίστες που τις περισσότερες διάφωνες συγχορδίες τις έχουν κομμένες. 

Όσο για ελληνικά παραδείγματα δεν ξέρω να σου πω μιας και με την ξένη δισκογραφία έχω ασχοληθεί περισσότερο. Ένα πασίγνωστο παράδειγμα που κλείνει σε συγχορδία όχι 7ης αλλά 9ης (μινόρε με 7η και 9η) είναι αυτό εδώ:

http://www.youtube.com/watch?v=9OPc7MRm4Y8

και ένα ακόμη είναι αυτό:

http://www.youtube.com/watch?v=iorkf-8tjP4 


#38   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
10.04.2012, 14:35

φίλη aadvark

όπως ανέφερα στα posts υπ' αριθμ' #27 και #32 (να που άμεσα αντέδρασε ο jorge-administrator και αρίθμησε τα posts από σήμερα) δεν επέμενα ότι δεν υπάρχουν και τέτοιες περιπτώσεις που αναφέρεις  όμως είναι ο κανόνας ή η εξαίρεση ?? (έστω στην ξένη δισκογραφία-με την οποία προσωπικά δεν έχω ασχοληθεί).

Κι όπως λες μπορεί το kithara.vu να γράφεται από πρακτικούς κιθαρίστες , επειδή και εγώ είμαι πρακτικός κιθαρίστας εδώ και 10ετία, εκτός από το kithara.vu έχω αγοράσει καιΟΛΑ τα βιβλία με τίτλο ''Συλλογές Ελληνικών Τραγουδιών'' του ΝΑΚΑΣ καθώς και όλα τα βιβλία με τίτλο ΄''Τα τραγούδια της παρέας'' του Fagotto που έχουν ένα σύνολο άνω των 1000 γνωστών τραγουδιών ΟΛΩΝ των Ελλήνων συνθετών.

Με μια πρόχειρη φυλλομέτρηση που έκανα για 5λεπτο στο σύνολο τους ''κλείνουν'' στην τονική. Δεν βρήκα κανένα να κλείνει σε ακόρντο 7ης.

Πάντως Ευχαριστώ για τα 2 παραδείγματα θα τα μελετήσω και θα τα ξαναπούμε


#39   
aardvark
Συγχορδία Μινόρε
Chat
10.04.2012, 14:52

Δεν υπάρχει κανόνας και εξαίρεση. Έχει πάντα να κάνει με το άκουσμα που θέλεις να δώσεις. Αυτό το Αμερικάνικο Jazz,Swing,Pop,Funk,Fusion,RnB,Blues κλπ κλπ κλπ άκουσμα χτίζεται σε συγχορδίες 7ης 9ης 11ης 13ης και ακούγεται υπέροχα χωρίς να περιμένει κάποια λύση, τουλάχιστον όχι λύση σε τρίφωνο ακόρντο όπως προστάζει η κλασική δυτική αρμονία. 

Όσο για τα τετράδια που αναφέρεις ούτε αυτά τα εμπιστεύομαι πολύ. Προτείνω να βασίζεσαι περισσότερο στα αυτιά σου. 


#40