Να βάλουμε λίγο τα πράγματα σε μια λογική σειρά;
Κατ΄αρχήν θα πρέπει να αναρωτηθούμε τι είδους αστική συγκοινωνία θέλουμε...Καλή;Αυτή κοστίζει...Στυλ να είχαμε να λέγαμε;Αυτή μπορεί και να μην κοστίζει,να είναι ιδιωτική κτλ.Την δουλειά σου πάντως με την δεύτερη δεν την κάνεις....(παράδειγμα:ηπα,Νέα Υόρκη)
Στην ελλάδα το πρόβλημα είναι η χαμηλή ποιότητα της αστικής συγκοινωνίας και για λόγους ανεξάρτητους από αυτήν:π.χ.,όταν έχει μποτιλιάρισμα λόγω της χαοτικής συμπεριφοράς των ελλήνων οδηγών,ανεπαρκούς αστυνόμευσης,έλλειψης ποινών ή προληπτικών μέτρων και η καλύτερη αστική συγκοινωνία θα αργούσε,πόσο μάλλον η χάλια ελληνική...
Ένα ακόμα πρόβλημα-κοινό σε όλους τους δημόσιους οργανισμούς,δέκο και μη-είναι ότι οι υπηρεσίες είναι υπαλληλοκεντρικές και όχι πελατοκεντρικές.Δηλαδή ο σκοπός είναι πως θα βολέψουμε μόνο τους εργαζόμενους εις βάρος των πελατων ή ακόμα και του ίδιου του σκοπού του οργανισμού...
Αν σε αυτό προσθέσουμε την αδιαφορία/ζαμανφουτισμό/ωχαδερφισμό των διοικήσεων/κράτους ιδιοκτήτη/εργαζομένων φτάνουμε στο σημερινό αποτέλεσμα...
Η αλήθεια είναι ότι οι ελληνικές αστικές συγκοινωνίες,τόσο οι κρατικές(Αθήνα),όσο και οι ιδιωτικές(θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις π.χ. Ξάνθη-όπου στην ουσία είναι σχεδόν ανύπαρκτες αν εξαιρέσεις κάποιες γραμμές και εξυπηρετούν πιο πολύ φοιτητές παρά τους κατοίκους της πόλης) είναι πολύ ακριβές για το-χαμηλό-επίπεδό τους.
Στην Αθήνα η προηγούμενη αύξηση συνοδεύτηκε από περικοπές δρομολογίων,γραμών κτλ.Τέτοιες κινήσεις σίγουρα δεν αυξάνουν την εμπιστοσύνη των πολιτών...
Λύσεις σαν κι αυτές που πρότειναν άλλοι συμφορουμίτες του στυλ κατεβήτε όλοι στο κέντρο με το αυτοκίνητο σας(να μποτιλιαριστούμε όλοι μαζί; ) ή του στυλ δεν πληρώνω ή κάνω πλαστό εισιτήριο αφενός δεν λύνουν το πρόβλημα(άλλωστε η χώρα μας φάλιρε λόγω και αυτής της νοοτροπίας) και απλώς επιδινώνουν την κατάσταση:οδηγούν σε αύξηση της τιμής μια και αυτοί που πληρώνουν πρέπει να πληρώσουν και για αυτούς που δεν πληρώνουν ή μπορεί να οδηγήσουν μέχρι και σε κατάργηση της αστικής συγκοινωνίας...
Εδώ θα συμπληρώσω ότι ενώ μερικοί χρήστες των αστικών δεν δέχονται να πληρώσουν για μια υπηρεσία που κάνουν χρήση,όλη η ελλάδα-ακόμα και κόσμος που δεν μπορεί να την χρησιμοποιήσει- την πληρώνει...Είναι η γνωστή επιδότηση του κράτους ανά επιβάτη...
Ακόμα,δεν μπορεί να κράζουμε το κράτος γιατί είναι ανύπαρκτο και δεν παρέχει αστικές συγκοινωνίες από τη μια και από την άλλη να απαιτούμε να μην υπάρχει ώστε να μπορούμε να μην πληρώνουμε ή να μην υφιστάμεθα συνέπειες όταν παρανομούμε ή κάνουμε ''πονηριές''...
Το παράδειγμα του ΟΑΣΘ(Θεσσαλονίκη)που είναι ιδιωτικός αλλά οι χρήστες του έχουν σχεδόν τα ίδια παράπονα με αυτούς της Αθήνας δείχνει ότι η λύση δεν είναι η ιδιωτικοποίηση(και γιατι το πρόβλημα δεν είναι το σε ποιον θα ανήκει)...Οφείλω όμως να πω πως μετα την κρίση ο ΟΑΣΘ είναι ελαφρά καλύτερος από τον ΟΑΣΑ,σε αντίθεση με αυτό που συνέβαινε πριν την κρίση(τότε γινόταν το ανάποδο)