ελληνική μουσική
    474 online   ·  210.865 μέλη
    MariannaP
    19.07.2005, 15:35
    Quote:

    Το μέλος Orfeus στις 19-07-2005 στις 06:38 έγραψε:

    Όταν αναφέρομαι "σε έναν αυταρχικό, αυστηρό και τιμωρό θεό", δεν κατηγορώ κάποια θρησκεία. Στην ουσία, αναφέρομαι στην κουλτούρα του λαού που τον έφτιαξε.




    Μην ξεχνάς ποιοί "κατασκεύασαν" αυτόν τον αυταρχικό Θεό...
    Εσύ ο ίδιος ανέφερες ότι αυτοί οι άνθρωποι αυτόν τον Θεό χρειάζονταν για να έρθουν στα "ίσια" τους (αν και δε νομίζω ότι τελικά τα κατάφεραν)

    Οπως βλέπεις, οι νόμοι του μάρκετινγκ έχουν εφαρμογή και στη θρησκεία...
    Orfeus
    19.07.2005, 16:14
    Ασφαλώς και δεν ξεχνάω ποιοι κατασκέυασαν (χωρίς εισαγωγικά) αυτόν τον θεό. Το γνωρίζω πάρα πολύ καλά.

    Ωστόσο, έχω θέσει κάποια ερωτήματα (όχι σε σένα) και δεν βλέπω να παίρνω απαντήσεις.


    MariannaP
    19.07.2005, 16:23
    Είναι πολύ σκληρό να παραδέχεσαι ότι λειτουργεί με τέτοιο ανθρώπινο τρόπο αυτό που πιστεύεις από τη μέρα που γεννήθηκες...

    Μη κατηγορήσεις κανέναν αν δε μπορεί να σου απαντήσει, αυτού του είδους τα ερωτήματα μας τρομάζουν!

    Οσο για τις Δέκα ή 20 ή 100 εντολές... αυτές βρίσκονται μέσα μας, μακριά από τους νόμους του μάρκετινγκ, εκεί που βρίσκεται και ο πραγματικός Θεός για τον καθένα.
    tetraktis
    19.07.2005, 16:30
    Quote:

    Το μέλος Aggelina στις 19-07-2005 στις 03:30 έγραψε:

    Δυστυχώς ένα μεγάλο ποσοστό των κατοίκων αυτού του πλανήτη έχει την ανάγκη ενός Θεού που νομοθετεί, δικάζει και πάνω απ' όλα τιμωρεί!




    [/I]



    Συγνώμη, αυτό μας υποχρεώνει όλους, να δεχόμαστε χωρίς να σκεπτόμαστε;
    Να ζούμε όπως εκείνοι χρειάζονται;
    (Απρόσωπα μιλώντας, για τους όποιους υποθέτουμε πως ισχύει).

    Quote:


    Φανταστείτε τι θα γινόταν αν αύριο στις ειδήσεις μας έλεγαν επίσημα ότι η επιστήμη μπορεί να αποδείξει ότι δεν υπάρχει Θεός...



    [/I]



    Έστω ότι…

    Καλό δεν θα ήταν λοιπόν τότε, να προσαρμόζαμε εκ νέου τις ανάγκες μας, παίρνοντας ως βάση την «αλήθεια»;!
    Και όχι να προσαρμόσουμε την «αλήθεια» στα μέτρα μας, παίρνοντας ως βάση τις γνωστές μας ήδη σχηματισμένες ανάγκες;!

    (Ακόμη κι αν ο Θεός δεν υπήρχε θα έπρεπε να τον επινοήσουμε!!! Σας θυμίζει κάτι; Δεν το έγραψα εγώ. Το έγραψε κάποιος που θεωρείται πολύ σπουδαιότερος από εμένα...)

    Εάν μας το πουν δηλαδή τι θα πρέπει να κάνουμε, (λέω εάν, που δεν τίθεται θέμα),να πάρουμε σαπούνι και σχοινί και έχετε γεια βρυσούλες;

    Συγνώμη μα…
    Εμείς είμαστε οι άνθρωποι όχι οι Θεοί. Οι άνθρωποι μην ξεχνάμε, προσαρμόζονται ή χάνονται...(π.χ. ΟΔΥΣΣΕΥΣ...)

    Δεν θα αποφασίσουμε για άλλη μία φορά ΕΜΕΙΣ, εάν η γη γυρίζει!!!
    Ας αφήσουμε και κάτι, για το οποίο να είμαστε αδύναμοι να επέμβουμε!!!

    Να μην γνωρίζουμε!!!

    Υ.Γ. aggelina
    Orfeus
    19.07.2005, 16:52
    Quote:

    Το μέλος Aggelina στις 19-07-2005 στις 16:23 έγραψε:

    Είναι πολύ σκληρό να παραδέχεσαι ότι λειτουργεί με τέτοιο ανθρώπινο τρόπο αυτό που πιστεύεις από τη μέρα που γεννήθηκες...







    -Δεν είναι σκληρό. Είναι απλό, αληθινό και λειτουργεί με ανθρώπινο τρόπο, γιατί οι άνθρωποι είναι που φτιάχνουν τις θρησκείες και τους θεούς. (κατ’ εικόνα και ομοίωση).
    -Τι πιστεύω εγώ; Το ξέρεις;

    Quote:

    Το μέλος Aggelina στις 19-07-2005 στις 16:23 έγραψε:

    Μη κατηγορήσεις κανέναν αν δε μπορεί να σου απαντήσει, αυτού του είδους τα ερωτήματα μας τρομάζουν!





    Εμένα δεν με τρομάζουν καθόλου. Η έρευνα για το θεό, δεν είναι υπόθεση της θρησκείας. Είναι υπόθεση της Φιλοσοφικής Σκέψης!!!
    Έπειτα…. Γιατί αυτή η μανία με τις ……κατηγορίες;;;;; Είδες να κατηγορώ κάποιον;

    Quote:

    Το μέλος Aggelina στις 19-07-2005 στις 16:23 έγραψε:

    Όσο για τις Δέκα ή 20 ή 100 εντολές... αυτές βρίσκονται μέσα μας, μακριά από τους νόμους του μάρκετινγκ, εκεί που βρίσκεται και ο πραγματικός Θεός για τον καθένα.






    Αυτό ξαναπέστο!!! Αυτό είναι που λέω!!!

    tetraktis
    19.07.2005, 16:52
    Quote:

    Το μέλος istoxastis στις 18-07-2005 στις 22:40 έγραψε:

    « Εντολή καινή δίδωμι υμίν ίνα αγαπάτε αλλήλους»…
    Σήμερα που ο πλανήτης μας σπαράσσεται, είναι τουλάχιστον εγωκεντρική πολυτέλεια να αναλισκόμαστε, φιλάρεσκα, ΜΟΝΟ στην ορθολογιστική αναζήτηση του Μωυσή της ιστορίας και να μην «ακουμπάμε», για λίγο έστω και τον Μωυσή της Πίστης, για να αναλογιστούμε για μια στιγμή μόνο, πώς θα ήταν ο κόσμος μας, αν όλοι οι άνθρωποι της γης τηρούσαμε τις 10 Εντολές, όχι απλά σαν τρόπους συμπεριφορών αλλά σαν τρόπο ζωής.
    Μπορούμε σίγουρα να πούμε χωρίς υπερβολή ότι τα σύγχρονα παγκόσμια προβλήματα, όπως η πείνα, ο πόλεμος, οι ασθένειες και η καταστροφή του περιβάλλοντος δεν θα υπήρχαν…
    Έτσι απλά!!

    Υ.Γ. Ζητώ την κατανόηση σας για την απλοϊκότητα του λόγου μου, αλλά πριν σκεφτείτε άλλο τι, ειλικρινά σας διαβεβαιώνω ότι και τα βιβλία που παραθέτετε στην βιβλιογραφία σ’ αυτό αλλά και στο «περί σκοταδισμού» topic, εκτός από δυο τρία, τα διαβάζω από τα δεκατέσσερα μου…







    Μα εκεί όπως γράφει και ο ΟΡΦΕΥΣ ξεκίνησε η συζήτηση.

    Αυτή είναι και Η ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΑΛΥΤΗ ΑΠΟΡΙΑ!!!

    Γιατί κάποιες κοινωνικές αρχές που ήδη υπήρχαν και λειτουργούσαν όπως π.χ. το, «γονείς αιδού» του Σόλωνος του Αθηναίου, του γνωστού νομοθέτου, (640-559), ή το, «φόνου απέχου», του Περίανδρου του Κορινθίου(668-585π.Χ.) που ήταν απλοί άνθρωποι που τα έθεταν ως κοινωνικές συμβουλές και μόνον, σε έναν λαό που ήταν ικανός να τις κατανοήσει και να λειτουργήσει αναλόγως, έπρεπε να φτάσουμε στο σήμερα, εμείς οι ίδιοι οι απόγονοι τους, να τα συζητάμε ως εντολές ενός Θεού και μάλιστα δοσμένες από δεύτερο χέρι σε εμάς τους Έλληνες, με τη βία μιας πιθανής τιμωρίας και κόλασης.

    ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΑΚΟΜΗ;;;

    Γιατί τις θέτουμε ως θέμα συζήτησης;

    ΗΤΑΝ Ο ΣΟΛΩΝ ΙΣΟΘΕΟΣ;;;
    ΗΤΑΝ Ο ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ;;;

    Με σεβασμό πάντα...Προς άπαντες...
    Orfeus
    19.07.2005, 17:07
    ......και ειλικρινά, δεν έχω καμία απολύτως Ανάγκη, ούτε και κανένα Λόγο (κανέναν απολύτως), να "ακουμπήσω" τον Μωυσή της πίστης.

    Γιατί θα 'πρεπε άλλωστε;

    Ακουμπάω τον Προμηθέα και είμαι συνεπής με την Παιδεία μου και τις Αναφορές μου!!!!




    jorge
    19.07.2005, 17:08
    Quote:

    Το μέλος tetraktis στις 19-07-2005 στις 16:52 έγραψε:

    ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΑΚΟΜΗ;;;
    Γιατί τις θέτουμε ως θέμα συζήτησης;




    Διότι το να σου λέει κάποιος (είτε Θεός, είτε άνθρωπος) οτι δεν πρέπει να κλέβεις, να σκοτώνεις, να λες ψέμματα, σε κάνει ΚΑΛΥΤΕΡΟ.

    Και από τη στιγμή που στη σημερινή κοινωνία δεν υπάρχει πάντα εναλλακτική πηγή αυτών των συμβουλών (δεν υπάρχει πάντα η οικογένεια) για ένα παιδί, εγώ τις αποδέχομαι. Τα υπόλοιπα (το αν είναι "εντολές" ή "συμβουλές", η προέλευση, η ιστορία, οι Θεοί, οι Άγιοι κλπ) είναι δευτερεύουσας σημασίας για μένα.


    Orfeus
    19.07.2005, 17:13
    Quote:

    Το μέλος jorge στις 19-07-2005 στις 17:08 έγραψε:

    Διότι το να σου λέει κάποιος (είτε Θεός, είτε άνθρωπος) οτι δεν πρέπει να κλέβεις, να σκοτώνεις, να λες ψέμματα, σε κάνει ΚΑΛΥΤΕΡΟ.






    Τα είχαμε αυτά. Δεν περιμέναμε τον Μωυσή!!!
    Είμασταν κλέφτες και φονιάδες δηλαδή πριν απ' αυτόν;
    jorge
    19.07.2005, 17:29
    Ομολογώ πως δεν καταλαβαίνω απόλυτα τι θες να πεις.
    Orfeus
    19.07.2005, 17:48
    Quote:

    Το μέλος jorge στις 19-07-2005 στις 17:29 έγραψε:

    Ομολογώ πως δεν καταλαβαίνω απόλυτα τι θες να πεις.





    Δεν είναι πολύπλοκο. Είναι αυτό που λέω ακριβώς.
    Είναι αυτό που είπε ο Σταύρος πιο πριν.

    Η Ελληνική κοινωνία ήταν ενάρετη. Ο Ελληνικός πολιτισμός κατέπληξε τον κόσμο και δεν μπορώ να φανταστώ ότι τον κατέπληξαν όντας φονιάδες και κλέφτες. Παρήγαγαν επιστήμη όντας Ένθεοι!!!!!

    Γιατί να χρειάζονται οι δέκα εντολές του Μωυσή σε μία κοινωνία ήδη εξελιγμένη, πολιτισμένη, σκεπτόμενη και Ένθεη;

    Οι δέκα εντολές του Μωυσή προορίζονταν για τα Εβραϊκά μπουλούκια. Έπρεπε να τους βάλει σε τάξη και σε σειρά. Πώς θα το κατάφερνε αυτό;

    Για εκείνη την εποχή και για εκείνον τον συγκεκριμένο λαό, ήταν όντως ότι έπρεπε!!!!

    tetraktis
    19.07.2005, 18:07
    Quote:

    Το μέλος jorge στις 19-07-2005 στις 17:08 έγραψε:

    Quote:

    Το μέλος tetraktis στις 19-07-2005 στις 16:52 έγραψε:
    [i]
    ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΑΚΟΜΗ;;;
    Γιατί τις θέτουμε ως θέμα συζήτησης;




    Διότι το να σου λέει κάποιος (είτε Θεός, είτε άνθρωπος) οτι δεν πρέπει να κλέβεις, να σκοτώνεις, να λες ψέμματα, σε κάνει ΚΑΛΥΤΕΡΟ.

    Και από τη στιγμή που στη σημερινή κοινωνία δεν υπάρχει πάντα εναλλακτική πηγή αυτών των συμβουλών (δεν υπάρχει πάντα η οικογένεια) για ένα παιδί, εγώ τις αποδέχομαι. Τα υπόλοιπα (το αν είναι "εντολές" ή "συμβουλές", η προέλευση, η ιστορία, οι Θεοί, οι Άγιοι κλπ) είναι δευτερεύουσας σημασίας για μένα.



    [/I]


    Βρε παιδιά ανταλλάσσουμε κάτι, με κάτι που δεν έχουμε ήδη.
    Με κάτι, στο οποίο υστερούμε!!!
    Εμείς καταργήσαμε το δέκα για να πάμε στο οχτώ και είμαστε και ευτυχισμένοι, που, δόξα το Θεό, (κυριολεκτικώς), το έχουμε και αυτό.
    Μα δεν μας χάρισε κανείς τίποτε για να τον ευγνωμονούμε.
    Αντιθέτως.
    Μας περιόρισε από την ελευθερία της αμφισβήτησης, στην επιβολή του, «εγώ και κανένας άλλος».
    πρώτη-πρώτη εντολή είναι!!!

    Όποιος θέλει να γίνει καλός άνθρωπος δεν γίνεται με τη φοβέρα και το μαστίγιο.
    Ούτε με την κόλαση.
    Στο 2005 είμαστε, και πάλι εάν αρχίσουμε να μετράμε από τότε που μετράμε.

    Κι όχι από 10.000 χρόνια νωρίτερα.

    Όλα τα άλλα δηλαδή ήταν κατάπτυστα;
    Έχουν διατηρηθεί στη μνήμη μας ως κάτι μακρινό και γραφικό;
    Αυτό είναι όλο;
    Εάν τα βάλουμε στη ζωή μας όπως (ή αντί) τον Μωϋσή της πίστης δεν θα λειτουργήσουν μια χαρά;
    Γιατί να βάλει κάποιος στη ζωή του το Μωϋσή αντί το Σόλωνα;
    Αυτό είναι για μένα ένα καίριο ερώτημα.

    Το ορφανό δεν μπορεί να διδαχθεί την Ελληνική γραμματεία γραμμένη στα Ελληνικά;
    Πρέπει να διδαχθεί την Εβραϊκή, γραμμένη στα Ελληνικά;

    Ένα βιβλίο όλο κι όλο αντισταθμίζεται με τα χιλιάδες;

    Όλα είναι τελικώς θέμα προτεραιοτήτων.

    Διαβάζει κανείς θεωρώ ότι νομίζει ότι τον αφορά και μετά βρίσκει χρόνο και για τα υπόλοιπα!!!


    Ούτε είναι δευτερεύον το ποιος λέει τι.

    Να καίει ο ένας του αλλουνού και να τα ονομάζει δικά του.

    Κάτι που όλοι περνάμε στο ντούκου.

    Και κανείς δεν δίνει την παραμικρή βαρύτητα.

    Θαρρείς και έγινε αλλού.

    Άλλου θαρρείς το σπίτι καήκε.

    Άλλου θαρρείς το φαγητό φάγανε.

    Σήμερα θα το ονομάζαμε κλοπή πνευματικών δικαιωμάτων!!!

    jorge
    19.07.2005, 18:23
    Quote:

    Το μέλος Orfeus στις 19-07-2005 στις 17:48 έγραψε:

    Η Ελληνική κοινωνία ήταν ενάρετη. Ο Ελληνικός πολιτισμός κατέπληξε τον κόσμο και δεν μπορώ να φανταστώ ότι τον κατέπληξαν όντας φονιάδες και κλέφτες. Παρήγαγαν επιστήμη όντας Ένθεοι!!!!!

    Γιατί να χρειάζονται οι δέκα εντολές του Μωυσή σε μία κοινωνία ήδη εξελιγμένη, πολιτισμένη, σκεπτόμενη και Ένθεη;




    Γιώργο οι συμβουλές πάντα χρειάζονται. Και τότε, και τώρα, υπάρχουν ανάμεσά μας άνθρωποι φονιάδες, ψεύτες, απατεώνες.

    Δεν είπα οτι οι εντολές χρειάζονταν τότε. Δε με απασχολεί κιόλας να σου πω την αλήθεια.

    Εγώ απλά μεταφέρομαι στο παρόν και λέω πως συμβουλές (ή εντολές) χρειάζονται σήμερα. Και κάποιες από αυτές που αναφέρονται στην ιστορία με το Μωυσή είναι χρήσιμες. Αυτό λέω. Το εξετάζω στην πλέον απλή μορφή του το ζήτημα.

    Μπας και επιτέλους ξεφύγουμε από το "εγώ και οι ιδέες μου" (δεν αναφέρομαι προσωπικά) και συμφωνήσουμε σε κάτι.
    tetraktis
    19.07.2005, 18:35
    Quote:

    Το μέλος jorge στις 19-07-2005 στις 17:08 έγραψε:

    Quote:

    Το μέλος tetraktis στις 19-07-2005 στις 16:52 έγραψε:
    [i]
    ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΑΚΟΜΗ;;;
    Γιατί τις θέτουμε ως θέμα συζήτησης;




    Διότι το να σου λέει κάποιος (είτε Θεός, είτε άνθρωπος) οτι δεν πρέπει να κλέβεις, να σκοτώνεις, να λες ψέμματα, σε κάνει ΚΑΛΥΤΕΡΟ.

    Και από τη στιγμή που στη σημερινή κοινωνία δεν υπάρχει πάντα εναλλακτική πηγή αυτών των συμβουλών (δεν υπάρχει πάντα η οικογένεια) για ένα παιδί, εγώ τις αποδέχομαι. Τα υπόλοιπα (το αν είναι "εντολές" ή "συμβουλές", η προέλευση, η ιστορία, οι Θεοί, οι Άγιοι κλπ) είναι δευτερεύουσας σημασίας για μένα.



    [/I]



    Και κάτι ακόμη φίλε Γιώργο.

    Και όσοι συνδιαλεγόμενοι...

    Μα θα σκύψει ο Θεός από πάνω μας να μας πει εάν πρέπει να σκοτώνουμε ή όχι;
    Δεν τον προσωποποιούμε λίγο υπερβολικά;

    Επίσης...
    Την εποχή εκείνη την γραφική και μακρινή για εμάς, δεν υπήρχε παιδί που να μένει παραπεταμένο και έρημο, έτσι ώστε ψάχνει από μόνο του να γραπωθεί από κάπου, και εάν συναντήσει τυχόν τις εντολές αυτές να γίνει καλός άνθρωπος.
    Στο κράτος των Ελλήνων που οι νόμοι λειτουργούσαν, υπήρχε ΠΑΙΔΕΙΑ για όλα τα τέκνα.
    Δεν έμεναν έρμαια σε ναρκωτικά και κωλόμπαρα.
    Ούτε ξενυχτούσαν με αποχαυνωτικά μπλιμπλίκια.

    Άρα η σημερινή κοινωνία με τις συνθήκες που αναφέρεις, είναι πολύ χειρότερη από αυτήν της γραφικής εποχής των προγόνων μας.
    Άρα σε τι καλυτερεύσαμε;
    Και με ότι δάσκαλό θα κάτσεις λένε, τέτοια γράμματα θα μάθεις.
    Κι αν επίσης, κοιμηθείς με στραβό, ξυπνάς αλλήθωρος!!!

    Ας διαλέξουμε λοιπόν το δάσκαλο μας.

    "ΕΓΩ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ" μην σας κάψω;

    Ή ελεύθερη βούληση στην επιλογή των αποφάσεων μας;

    Ακούω προτάσεις...

    Υ.Γ. αν αφήσεις ένα παιδί χωρίς παιδεία, τρέξε μετά να το πείσεις να διαβάσει τις δέκα εντολές ενός Θεού!
    Ένα παιδί χωρίς παιδεία δεν γνωρίζει Θεό!
    Orfeus
    19.07.2005, 18:37
    Το θέμα δεν είναι "εγώ και οι ιδέες μου".
    Αν ήταν έτσι, θα ήταν απλά τα πράγματα. Έως και ανώδυνα.

    Το θέμα δυστυχώς, είναι "εμείς και το καπέλωμα"!!!!!
    jorge
    19.07.2005, 19:06
    Quote:

    Το μέλος tetraktis στις 19-07-2005 στις 18:35 έγραψε:

    Μα θα σκύψει ο Θεός από πάνω μας να μας πει εάν πρέπει να σκοτώνουμε ή όχι;
    Δεν τον προσωποποιούμε λίγο υπερβολικά;




    Σε περίπτωση που αυτά πηγάζουν από τα δικά μου γραπτά παραπάνω:

    1. Ποιός είπε οτι ο Θεός θα σκύψει;
    2. Ποιός μίλησε για προσωποποίηση;

    Εγώ σαν μικρό παιδί απλά άκουσα κάποιον (το δάσκαλό μου) να μου λέει "Γιωργάκη, δεν είναι καλό να λες ψέμματα. Ούτε πρέπει να κάνεις κακό στους άλλους ανθρώπους. Πρέπει να αγαπάς τους συνανθρώπους σου. Και να ξέρεις πως δεν είναι καλό πράγμα να απατάς το σύντροφό σου όταν μεγαλώσεις".

    Σκασίλα μου μεγάλη, είτε αυτό το άκουγα στο μάθημα των Θρησκευτικών, είτε στο "Εμείς κι ο Κόσμος".

    - Έγινα καλύτερος με αυτά που άκουσα;
    Εγινα.

    - Θα γίνει το παιδί μου μεθαύριο καλύτερος άνθρωπος αν ακούσει τα ίδια;
    Θα γίνει.

    - Θα γίνει ακόμα καλύτερος αν διαβάσει Σόλωνα και Ελληνική Γραμματεία;
    Ασφαλώς και θα γίνει.

    Ετσι πρέπει να προχωράμε. Παίρνουμε τα καλά από κάθε τομέα και γινόμαστε καλύτεροι.

    Το αν κάποιοι διαφωνείτε με θρησκείες / θεσμούς / συνειδήσεις, το θεωρώ ασφαλώς δεκτό, αρκεί όμως να με πείσετε πως βλέπετε τα πράγματα σφαιρικά και δέχεστε τα - όποια - καλά έχει αυτό το οποίο κατακρίνετε.

    Εμένα προσωπικά δε με έχετε πείσει, γιατί πολύ απλά δεν έχω προσέξει στα γραπτά σας να αναφέρετε κάτι θετικό για την "άλλη" μεριά. Με προβληματίζει που τα βλέπετε ΑΣΠΡΟ-ΜΑΥΡΟ.

    Ήσουνα φεγγάρι κι ήμουνα πουλί
    πέταξα ψηλά για να σε φτάσω
    Κι όταν είχα φθάσει μέχρι το φιλί
    σ' έσβησ' η ανατολή...


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: jorge on 19-07-2005 19:07 ]
    tetraktis
    19.07.2005, 20:43
    Quote:

    Το μέλος jorge στις 19-07-2005 στις 19:06 έγραψε:

    Σε περίπτωση που αυτά πηγάζουν από τα δικά μου γραπτά παραπάνω:

    1. Ποιός είπε οτι ο Θεός θα σκύψει;
    2. Ποιός μίλησε για προσωποποίηση;

    Εγώ σαν μικρό παιδί απλά άκουσα κάποιον (το δάσκαλό μου) να μου λέει "Γιωργάκη, δεν είναι καλό να λες ψέμματα. Ούτε πρέπει να κάνεις κακό στους άλλους ανθρώπους. Πρέπει να αγαπάς τους συνανθρώπους σου. Και να ξέρεις πως δεν είναι καλό πράγμα να απατάς το σύντροφό σου όταν μεγαλώσεις".

    Σκασίλα μου μεγάλη, είτε αυτό το άκουγα στο μάθημα των Θρησκευτικών, είτε στο "Εμείς κι ο Κόσμος".

    - Έγινα καλύτερος με αυτά που άκουσα;
    Εγινα.

    - Θα γίνει το παιδί μου μεθαύριο καλύτερος άνθρωπος αν ακούσει τα ίδια;
    Θα γίνει.

    - Θα γίνει ακόμα καλύτερος αν διαβάσει Σόλωνα και Ελληνική Γραμματεία;
    Ασφαλώς και θα γίνει.

    Ετσι πρέπει να προχωράμε. Παίρνουμε τα καλά από κάθε τομέα και γινόμαστε καλύτεροι.

    Το αν κάποιοι διαφωνείτε με θρησκείες / θεσμούς / συνειδήσεις, το θεωρώ ασφαλώς δεκτό, αρκεί όμως να με πείσετε πως βλέπετε τα πράγματα σφαιρικά και δέχεστε τα - όποια - καλά έχει αυτό το οποίο κατακρίνετε.

    Εμένα προσωπικά δε με έχετε πείσει, γιατί πολύ απλά δεν έχω προσέξει στα γραπτά σας να αναφέρετε κάτι θετικό για την "άλλη" μεριά. Με προβληματίζει που τα βλέπετε ΑΣΠΡΟ-ΜΑΥΡΟ.

    Ήσουνα φεγγάρι κι ήμουνα πουλί
    πέταξα ψηλά για να σε φτάσω
    Κι όταν είχα φθάσει μέχρι το φιλί
    σ' έσβησ' η ανατολή...
    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: jorge on 19-07-2005 19:07 ]

    [/I]



    Συγνώμη, όταν ο Θεός δίνει ραντεβού στα τυφλά με τον Μωϋσή στην κορυφή του όρους και του μιλά σαν στοργικός (και καλά) πατέρας αναλαμβάνοντας την επιβίωση του περιούσιου λαού TOY (KAI MONO)αυτό τι είναι;
    Δεν είναι σκύβω από πάνω σας;

    Όταν ο θεός μιλάει στην πρώτη εντολή σε πρώτο πρόσωπο απευθυνόμενος στον άνθρωπο του όχλου λέγοντας :
    1. Εγώ ειμί Κύριος ο Θεός σου, ουκ έσονταί σοι θεοί έτεροι πλην εμού.

    Και κατόπιν με το δάχτυλο παρατεταμένο «κάνε αυτό, μην κάνεις εκείνο»,

    όπως:

    2. Ου ποιήσεις σεαυτώ είδωλον, ουδέ παντός ομοίωμα, όσα εν τω ουρανώ άνω και όσα εν τη γή κάτω και όσα εν τοις ύδασιν υποκάτω της γης.

    3. Ου λήψει το όνομα του Κυρίου του Θεού σου επί ματαίω.

    4. Εξ ημέρας έργα και ποιήσεις πάντα τα έργα σου. Τη δε ημέρα τη εβδόμη σάββατα Κυρίω τω Θεώ σου.

    5. Τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου, ίνα ευ σοι γένηταικαι ίνα μακροχρόνιος γένη επί τησ γης.

    6. Ου μοιχεύσεις

    7. Ου κλέψεις.

    8. Ου φονεύσεις.

    9. Ου ψευδομαρτυρήσεις κατά του πλησίον σου μαρτυρίαν ψευδή.

    10. Ουκ επιθυμήσεις πάντα όσα το πλησίον σου εστί.

    Αυτό δεν είναι προσωποποίηση;

    Συμφωνούμε εξάλλου, στο ότι τα λόγια από μόνα τους και χωρίς περαιτέρω υποδείξεις πλην δασκάλου, φτιάχνουν την κοινωνία αυτή που είναι.
    Γιατί λοιπόν αφού είχαμε τους δασκάλους μας από την αρχαιότητα ακόμη, τους καταργήσαμε για να μας τα μεταφέρουν ξένοι ως θεόσταλτα;
    Ως καινούργια;

    Και επιμένω!!!

    Κανείς δεν ενοχλείται, πού όλο αυτό στο οποίο αναφερόμαστε, αφορά προσβολή εθνικών μας συμβόλων;

    Και ΚΛΟΠΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ;;;

    Καίω τα βιβλία σου και τα πουλάω για δικά μου;

    Ακόμη δεν πήρα απάντηση…

    Επίσης για να βρεις κάτι θετικό, κάπου, πρέπει πρωτίστως να υπάρχει.

    Εάν δηλαδή είχε κατακτήσει ο Χίτλερ την υφήλιο και είχε κάψει όλους τους Εβραίους και τους μαύρους και τους κίτρινους και τους είχε κάνει παρελθόν και ύστερα μας δίδασκε ισότητα και ευημερία και αγάπη, δεν θα του λέγαμε: για κάτσε ρε μάγκα, εσύ εξαφάνισες το μισό πλανήτη και μας μιλάς για αγάπη;

    Ή θα σκεφτόμασταν: τι σημασία έχει ποιος μιλάει για αγάπη, αφού εγώ (ξεχνώντας το παρελθόν του) τα ακούω και γίνομαι καλύτερος;

    Έ δεν είναι αυτό άσπρο-μαύρο;

    Δεν είναι εικόνες μέσα από στεγανά;

    Που είναι η δικαιοσύνη εδώ;

    Θα μας μιλά για αγάπη ο Μπους και θα χοροπηδάμε;



    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: tetraktis on 19-07-2005 20:44 ]
    Orfeus
    19.07.2005, 21:30
    Quote:

    Το μέλος jorge στις 19-07-2005 στις 19:06 έγραψε:

    Εγώ σαν μικρό παιδί απλά άκουσα κάποιον (το δάσκαλό μου) να μου λέει "Γιωργάκη, δεν είναι καλό να λες ψέμματα. Ούτε πρέπει να κάνεις κακό στους άλλους ανθρώπους. Πρέπει να αγαπάς τους συνανθρώπους σου. Και να ξέρεις πως δεν είναι καλό πράγμα να απατάς το σύντροφό σου όταν μεγαλώσεις".






    1) Δεν σου είπε έτσι.
    Σου είπε ότι ο Μωυσής ανέβηκε στο βουνό και εκεί ο Θεός του έδωσε τις δέκα εντολές που πρέπει όλοι οι άνθρωποι να τις ακολουθούν. Και ελάτε τώρα παιδάκια να μάθουμε τις δέκα εντολές απ’ έξω.
    Σου είπε ότι ο θεός αυτός, έχει και ένα γιο που τον λένε Ιησού, που σταυρώθηκε για να μας σώσει από τις αμαρτίες ενώ εσύ αναρωτιόσουν “Μα τι αμαρτίες έχω κάνει άραγε;” Πιθανότατα να ρώτησες και τη μητέρα σου στην επιστροφή σου από το σχολείο. Και όλα αυτά, στο μάθημα των θρησκευτικών.

    *** Κατ’ αρχήν, καλό θα ήτανε να είχαμε τη γνώμη ενός Εβραίου για όλα αυτά. Γιατί για σκέψου. Ο θεός τους ο Γιαχβέ, παντού και πάντοτε, τους διαβεβαιώνει συνεχώς, ότι είναι μόνο αυτός και κανείς άλλος. Εγώ είμαι ο θεός, εγώ είμαι ο Ένας κλπ…κλπ… Δεν φαίνεται πουθενά ότι άλλαξε γνώμη. Ποτέ δεν τους είπε ότι έχει ….γιο!!!!

    2) Δεν σου είπε έτσι.
    Σου είπε ότι ο Προμηθέας έδωσε τη Γνώση στους ανθρώπους. και ο Δίας τον καταδίκασε να του τρώει ο Γύπας το συκώτι, αλλά μετά ο θεός το μετάνιωσε (προσέχεις;) και έστειλε τον Ηρακλή να τον ελευθερώσει.
    Σου είπε ότι έγινε ένας μεγάλος κατακλυσμός, αλλά ο Δευκαλίωνας με την Πύρρα σώθηκαν και από αυτούς προήλθε το ανθρώπινο γένος.
    Σου είπε ότι οι Έλληνες Σοφοί μας δίδαξαν να απέχουμε από τον φόνο, την κλοπή και τη μοιχεία. Και όλα αυτά, στο μάθημα των θρησκευτικών.


    Quote:

    Το μέλος jorge στις 19-07-2005 στις 19:06 έγραψε:

    Σκασίλα μου μεγάλη, είτε αυτό το άκουγα στο μάθημα των Θρησκευτικών, είτε στο "Εμείς κι ο Κόσμος".






    Για ξανασκέψου το αυτό. Η λέξη προπαγάνδα σου λέει κάτι;

    Quote:

    Το μέλος jorge στις 19-07-2005 στις 19:06 έγραψε:

    Εμένα προσωπικά δε με έχετε πείσει, γιατί πολύ απλά δεν έχω προσέξει στα γραπτά σας να αναφέρετε κάτι θετικό για την "άλλη" μεριά. Με προβληματίζει που τα βλέπετε ΑΣΠΡΟ-ΜΑΥΡΟ.






    *** Χαίρομαι που αναφέρεις την "άλλη" μεριά. Και χαίρομαι γιατί είναι πράγματι η "άλλη" μεριά, αλλά όσο κι’ αν “φωνάζω”, μου θυμίζει το ανέκδοτο που πιάσανε κάποιον και τον δέρνανε ώσπου τους είπε: “Μη βαράτε ρε παιδιά. Εγώ δεν είμαι με τους άλλους. Μ’ εσάς είμαι”, για να εισπράξει την απάντηση: “Την πάτησες φίλε. Εμείς είμαστε οι …….άλλοι!!!!!”.

    ΑΣΠΡΟ και ΜΑΥΡΟ είναι.
    Είναι η Εβραϊκή κουλτούρα που μάχεται την Ελληνική εδώ και χιλιάδες χρόνια.
    Ο όρος “Έλληνας”, είναι ταυτότητα πολιτισμού. Και οι Ρωμαίοι, θεωρούσαν τους Έλληνες φιλόσοφους “Παγκόσμιες Προσωπικότητες” και την Ελληνική Φυλή τη θεωρούσαν πρόκληση. Όμως εκτός από τους Ρωμαίους, κι’ άλλη μια φυλή βλέπει τους Έλληνες σαν πρόκληση. Είναι οι Εβραίοι που είναι η μόνη φυλή της Μεσογείου που προσπαθεί να διαφυλάξει τον θρησκευτικό της εθισμό από τον Ελληνικό πολιτισμό που διαποτίζει τα πάντα. Ο Έλληνας έχει καταχωρηθεί στη συνείδηση του Εβραϊκού λαού σαν ο πιο επικίνδυνος αντίπαλος. Η τεράστια εξάπλωση του Ελληνικού πολιτισμού ως την Αραβία και τον Ευφράτη, ως τη Συρία αλλά και μέσα στην Παλαιστίνη, έχει δημιουργήσει μια ομοιογένεια αντιλήψεων, θρησκευτικών ηθών, πολιτιστικών εθίμων και νοοτροπίας γενικά. Η μόνη αντίθεση και μάλιστα χτυπητή, είναι ο Ιουδαϊσμός με τα τόσο διαφορετικά του έθιμα, αλλά και την τεράστια ικανότητα του Εβραϊκού λαού στο εμπόριο και στη συγκέντρωση πλούτου. Έχουμε λοιπόν δύο εντελώς διαφορετικές νοοτροπίες.
    Οι Εβραίοι είναι προσκολλημένοι στους άτεγκτους θρησκευτικούς νόμους που δεν αμφισβητούνται, δεν διαφοροποιούνται και δεν αλλοιώνονται. Αυτό για τους Έλληνες φιλόσοφους είναι σημάδι αμορφωσιάς. Οι Εβραίοι καμαρώνουν επειδή μέσα σε τρεις χιλιάδες χρόνια έγραψαν ένα βιβλίο. Την Παλαιά Διαθήκη. Οι Έλληνες μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα έγραψαν χιλιάδες βιβλία. Για την Ελληνική αντίληψη, το πνεύμα που δεν εξελίσσεται είναι νεκρό. Και οι Εβραίοι ένοιωθαν φρίκη με αυτή την Ελληνική αντίληψη. Τρέμουν από αγανάκτηση για τους Έλληνες που ντύνονται χωρίς να σκεπάζουν ολόκληρο το σώμα τους και που τολμάνε να πλένονται γυμνοί στα δημόσια λουτρά. Το Ελληνικό στοιχείο έχει διεισδύσει παντού και ο εξελληνισμός του Εβραϊκού στοιχείου είναι αναπόφευκτος. Πώς θα λειτουργήσει όμως το εμπορικό δαιμόνιο του Εβραίου χωρίς τη γνώση της Ελληνικής;
    Άλλωστε και οι κυριότερες πόλεις της Παλαιστίνης είναι Ελληνικές. Έτσι, ένα βασικό στοιχείο της Εβραϊκής συνοχής, όπως είναι η γλώσσα, έχει χαθεί. Και εδώ υπάρχει κάτι πολύ σημαντικό. Οι Εβραίοι δεν μπορούν να καταλάβουν πως γίνεται και ο κατακτημένος Έλληνας έχει επιβάλλει την κουλτούρα του στον πανίσχυρο Ρωμαίο κατακτητή του και πως γίνεται να ταξιδεύουν στην Αθήνα άνθρωποι από όλα τα μέρη για να ακούσουν μοντέρνες ιδέες που για τους Εβραίους είναι θεομίσητες και ανατρεπτικές. Και δεν είναι μόνο ότι μιλάνε την Ελληνική γλώσσα οι Εβραίοι.
    Ζούνε και μέσα στο Ελληνικό στοιχείο και σιγά-σιγά αλλοτριώνονται γοητευμένοι από το καινούργιο που τους περιτριγυρίζει και κοντεύουν να την πάθουν όπως οι Ρωμαίοι. Ποιοι είναι οι Έλληνες που διαδίδουν ότι οι Θεοί τους δεν ανακατεύονται στις υποθέσεις των ανθρώπων; Πώς μπορούν και το κάνουν αυτό; Αν μη τι άλλο, η κατάργηση του φόβου σημαίνει ότι δεν μπορείς να κουμαντάρεις το λαό σου.
    Ποιοι είναι λοιπόν οι Έλληνες που τους χαλάνε την πιάτσα; Το να αρχίσουν οι Εβραίοι σιγά-σιγά να μη φοβούνται τον γρανιτένιο τους Γιαχβέ, σημαίνει ότι θα πάψουν να δουλεύουν αδιαμαρτύρητα, όπως και να πεινάνε αδιαμαρτύρητα. Σημαίνει με άλλα λόγια και την κατάργηση ενός αμύθητου πλούτου. Αυτός ο πλούτος άλλωστε είναι η αιτία που οι Εβραίοι απολαμβάνουν από τους Ρωμαίους ειδική μεταχείριση (μέχρι κάποια εποχή τουλάχιστον). Οι Ρωμαίοι πληρώνονται αδρά για να παρέχουν θρησκευτική ανεξαρτησία στους Εβραίους. Μπροστά λοιπόν στην απειλή της αλλοτρίωσης του Ιουδαϊσμού, λαμβάνεται μία απόφαση που θα σφραγίσει ανεξίτηλα την ανθρωπότητα.
    Αποφασίζεται η μετάφραση της Παλαιάς Διαθήκης στην Ελληνική γλώσσα. Πρόκειται αναμφισβήτητα για την πιο δαιμόνια ανθρώπινη σύλληψη. Δεν νομίζω ότι υπάρχει προηγούμενο σε αυτό το τέχνασμα.
    Οι Εβραίοι πρώτοι συνέλαβαν αυτόν τον τρόπο της αλλοτρίωσης και δεν διαφέρει από αυτό που κάνουν σήμερα οι Αμερικάνοι με την κόκα-κόλα και τα Mc Donalds.


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: Orfeus on 19-07-2005 21:31 ]
    jorge
    19.07.2005, 22:13
    Quote:

    Το μέλος tetraktis στις 19-07-2005 στις 20:43 έγραψε:

    Συγνώμη, όταν ο Θεός δίνει ραντεβού στα τυφλά με τον Μωϋσή στην κορυφή του όρους και του μιλά σαν στοργικός (και καλά) πατέρας αναλαμβάνοντας την επιβίωση του περιούσιου λαού TOY (KAI MONO)αυτό τι είναι;
    Δεν είναι σκύβω από πάνω σας;


    Όταν ο θεός μιλάει στην πρώτη εντολή σε πρώτο πρόσωπο απευθυνόμενος στον άνθρωπο του όχλου λέγοντας :
    1. Εγώ ειμί Κύριος ο Θεός σου, ουκ έσονταί σοι θεοί έτεροι πλην εμού.

    Και κατόπιν με το δάχτυλο παρατεταμένο «κάνε αυτό, μην κάνεις εκείνο»,

    όπως:

    2. Ου ποιήσεις σεαυτώ είδωλον, ουδέ παντός ομοίωμα, όσα εν τω ουρανώ άνω και όσα εν τη γή κάτω και όσα εν τοις ύδασιν υποκάτω της γης.

    3. Ου λήψει το όνομα του Κυρίου του Θεού σου επί ματαίω.

    4. Εξ ημέρας έργα και ποιήσεις πάντα τα έργα σου. Τη δε ημέρα τη εβδόμη σάββατα Κυρίω τω Θεώ σου.

    5. Τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου, ίνα ευ σοι γένηταικαι ίνα μακροχρόνιος γένη επί τησ γης.

    6. Ου μοιχεύσεις

    7. Ου κλέψεις.

    8. Ου φονεύσεις.

    9. Ου ψευδομαρτυρήσεις κατά του πλησίον σου μαρτυρίαν ψευδή.

    10. Ουκ επιθυμήσεις πάντα όσα το πλησίον σου εστί.

    Αυτό δεν είναι προσωποποίηση;






    Σταύρο δεν ασχολούμαι και δε θέλω να ασχοληθώ με τα παραπάνω. Σίγουρα έχεις διαβάσει όσα έγραψα και το έχεις διαπιστώσει. Ούτε προστάτης του Χριστιανισμού το παίζω, ούτε πάω να εξυψώσω τον Μωϋσή, ούτε όμως και έχω σκοπό να τα βάλω μαζί του. Δίνω βάση στις εντολές 5-10, με βάση τις οποίες έχω αναλύσει τις προηγούμενες ταπεινές μου σκέψεις.

    Μη με βάζεις σε παρακαλώ στην κουβέντα ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ή ΑΡΧ.ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΚΕΨΗ γιατί ανέκαθεν ήμουν πρακτικός άνθρωπος και δεν τα πήγαινα καλά με τη θεωρία.

    Quote:

    Το μέλος tetraktis στις 19-07-2005 στις 20:43 έγραψε:


    Συμφωνούμε εξάλλου, στο ότι τα λόγια από μόνα τους και χωρίς περαιτέρω υποδείξεις πλην δασκάλου, φτιάχνουν την κοινωνία αυτή που είναι.
    Γιατί λοιπόν αφού είχαμε τους δασκάλους μας από την αρχαιότητα ακόμη, τους καταργήσαμε για να μας τα μεταφέρουν ξένοι ως θεόσταλτα;
    Ως καινούργια;

    Και επιμένω!!!

    Κανείς δεν ενοχλείται, πού όλο αυτό στο οποίο αναφερόμαστε, αφορά προσβολή εθνικών μας συμβόλων;

    Και ΚΛΟΠΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ;;;

    Καίω τα βιβλία σου και τα πουλάω για δικά μου;

    Ακόμη δεν πήρα απάντηση…




    Γιατί περιμένεις απάντηση Σταύρο μου; Τα πιστεύεις, με γειά σου με χαρά σου. Τι θα σου προσφέρει μια απάντηση; Αφού πιστεύεις τόσο ισχυρά (και καλά κάνεις) κάποια πράγματα, υπάρχει περίπτωση ο "διάλογος" να σου προσφέρει κάτι; Γράφεις σε πολύ έντονο ύφος και έχω την αίσθηση πως θα σου απαντήσει μόνο κάποιος που θα θέλει να τσακωθεί ή να υπερασπιστεί τη θρησκεία του. Είναι επιλογή σου βέβαια να εκφράζεσαι έντονα και είναι σεβαστή. Όμως επέτρεψέ μου να σου πω οτι ο τρόπος έκφρασής σου θα ταίριαζε περισσότερο σε κάποιο βιβλίο, σε κάποιο άρθρο, σε κάποια διάλεξη τέλος πάντων.


    Η δική μου γνώμη είναι οτι αν είναι να καταπιαστούμε με τα αρνητικά χαρακτηριστικά του Χριστιανισμού (τα οποία ασφαλώς υπάρχουν), θα πρέπει να κάνουμε το ίδιο και με τα αντιστοιχα των αρχ.Ελλήνων. Και στο τέλος θα μοιάζουμε με παιδάκια που τσακώνονται για το ποιό έχει το καλύτερο playmobil, μια και οι αρχαίοι μας πρόγονοι δεν ήταν και άριστοι σε όλα τους.

    Σημασία έχει για μένα τι ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ έχει να κάνει ο καθένας μας, προκειμένου στην ΠΑΡΟΥΣΑ φάση να πάμε καλύτερα και να διορθώσουμε όποια αρνητικά μας έχουν αφήσει οι προηγούμενες γενιές.





    Quote:

    Το μέλος tetraktis στις 19-07-2005 στις 20:43 έγραψε:

    Εάν δηλαδή είχε κατακτήσει ο Χίτλερ την υφήλιο και είχε κάψει όλους τους Εβραίους και τους μαύρους και τους κίτρινους και τους είχε κάνει παρελθόν και ύστερα μας δίδασκε ισότητα και ευημερία και αγάπη, δεν θα του λέγαμε: για κάτσε ρε μάγκα, εσύ εξαφάνισες το μισό πλανήτη και μας μιλάς για αγάπη;

    Ή θα σκεφτόμασταν: τι σημασία έχει ποιος μιλάει για αγάπη, αφού εγώ (ξεχνώντας το παρελθόν του) τα ακούω και γίνομαι καλύτερος;




    Αυτός που θα σου δίδασκε αγάπη, δε θα ήταν ο ίδιος ο Χίτλερ. Πιθανότατα θα ήταν κάποιος ανθρωπάκος της γειτονιάς σου, που - ίσως μέσα στην άγνοιά του - δεδομένων των περιστάσεων θα είχε αναλάβει να σου μάθει τι σημαίνει αγάπη και ισότητα. Αυτόν γιατί να τον πετάξουμε στην πυρά; Δε σου μαθαίνει ιστορία και δεν κάνει προπαγάνδα. Σου λέει απλά "Να αγαπάς και να σέβεσαι".


    Κατ' αντιστοιχία, υπάρχουν άνθρωποι διαφόρων θρησκειών που θέλουν το καλό των συνανθρώπων τους. Έχει νόημα να τους κατηγορούμε επειδή κάποιοι άλλοι ομόθρησκοι τους πριν 1500 χρόνια έκαναν τα μύρια όσα; Αν στις υπάρχουσες συνθήκες προσφέρουν έργο και διαπλάθουν σωστές και ολοκληρωμένες προσωπικότητες, γιατί να μην το βλέπουμε ως θετικό;




    Quote:

    Το μέλος tetraktis στις 19-07-2005 στις 20:43 έγραψε:

    Θα μας μιλά για αγάπη ο Μπους και θα χοροπηδάμε;




    Όχι, εφόσον έχουμε σωστή παιδεία και γερές βάσεις.
    tetraktis
    20.07.2005, 03:16
    Γιώργο κατ’ αρχήν συγνώμη προς άπαντες για το ύφος μου, ΕΑΝ υποτεθεί πως ήταν στιγμές ερειστικό.
    Είναι όμως κάτι άλλο που με ωθεί, να δίνω φορές, έντονο ύφος στα κείμενα μου.

    Αναρωτιέμαι βλέπεις απλώς, γιατί κάτι που ανήκει σε όλους μας, το υπερασπιζόμαστε λίγοι και δεχόμαστε και πυρά του τύπου «μονόπλευρος».

    Επίσης δεν θέλω, ούτε προσπαθώ να σε εντάξω προσωπικώς σε μια συζήτηση του τύπου ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ή ΑΡΧ.ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΚΕΨΗ, καθ’ ότι έχω ήδη αναφέρει σε προηγούμενο post πως δεν θεωρώ πως ανήκουμε σε στρατόπεδα, θαρρείς και κάνουμε Πάσχα στη Χίο με τις ρουκέτες από μεριά σε μεριά.

    Μου κάνει όμως τρομερή εντύπωση –για να επανέρθω- σε συνολικό επίπεδο, πως ενώ είναι η κοινή μας κληρονομιά αυτή που διακυβεύεται, κανείς δεν το θεωρεί άξιο λόγου να σταθεί για μια στιγμή και να πει: για σταθείτε βρε παιδιά.
    Ενώ για το ένα, το ξενόφερτο, παρ’ όλα τα αρνητικά, του βρίσκουμε και θετικά, γιατί το άλλο τότε, μόνον να το αφορίζουμε;

    -Κι αν δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, γιατί σχολιάζουμε με τόση άνεση το θέμα και μόλις αναφερθεί κάποιος στους προγόνους μας, αρχίζουν τα σχόλια του τύπου «αμάν πια, όλα οι αρχαίοι Έλληνες τα έκαναν;» θέλουμε δεν θέλουμε ότι συζήτηση και να ανοίξουμε, θεολογική, κοινωνιολογική, αστρονομικού περιεχομένου, οι ίδιοι άνθρωποι έθεσαν τις βάσεις. Αυτούς θα βρούμε μπροστά μας-

    Γιατί τόση επιμονή άραγε, να αποδείξουμε την χρησιμότητα των εντολών ως εντολές;(εξ’ ου και το τόπικ).
    Δεν υπάρχουν άλλα πιο επίπονα ζητήματα;

    Κι αφού το ξεκινάμε, πρέπει να πούμε μόνον «τι καλά που μας ήρθαν από το πουθενά, -από την έρημο- για να κλείσουν τα πανεπιστήμια μας και να μας μάθουν να γονατίζουμε στο χώμα; Εμάς, που ζούσαμε στα γυμναστήρια και τα μάρμαρα;»

    Είναι λοιπόν η φύση του τόπικ, που σε αναγκάζει να διακρίνεις τη διαφορά.

    Δεν μας κάνει εντύπωση ακόμη, ούτε το γεγονός του κλεισίματος των φιλοσοφικών σχολών, ούτε ο θάνατος των τόσων ανθρώπων(συγγενών μας), ούτε η δήμευση των περιουσιών τους που έφυγε για αλλού.

    Ενώ μας εντυπωσιάζει αντίθετα, το γιατί τα θυμόμαστε ακόμη αυτά τα παλιά πράγματα και τα συζητάμε. Μας κάνει εντύπωση πως είναι δυνατόν κάποιοι όπως και αν λέγονται, να τα θεωρούν σημαντικά.

    Κι αναφέρομαι σε γεγονότα που θα μπορούσαμε να βιώσουμε εμείς οι ίδιοι εάν ζούσαμε εκείνο τον καιρό στα ίδια μέρη που ζούμε σήμερα. Στην Αθήνα, στην Κόρινθο, στην Θεσσαλονίκη, αρκεί να είχαμε γεννηθεί πολύ νωρίτερα.
    Να δούμε τότε, τη γνώμη θα είχαμε για εκείνους που τα υποβαθμίζουν.

    Δεν τοποθετούμαι ούτε πολιτικά, ούτε ποδοσφαιρικά, για να χαρακτηριστώ με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Μιλάω με γεγονότα. ΙΣΤΟΡΙΚΑ γεγονότα.

    Ούτε κάνω διάλεξη νομίζω. Λέω αυτό που ΘΕΩΡΩ πως βλέπω απτό εμπρός μου.

    Επίσης, ποιος είπε, πως εγώ θέλω να τα βάλω με το Μωϋσή ή τον κάθε Μωϋσή; Ποιος ο λόγος φίλε μου; Είναι τόσο σημαντικός για μένα και τον τόπο μου;

    Όμως θες δες θες, απορείς γιατί άραγε πριν από λίγα χρόνια, το 1985 ακόμη,(ποιος δεν το έζησε;)απαγορευόταν (άτυπα φυσικά), να βαφτίσει κάποιος το παιδί του με το όνομα του Αγαθοκλέους. Εάν το έλεγες Μωϋσή όμως, η εκκλησία θα το δεχόταν. Ήταν Χριστιανικό.
    Έλεγες Άρτεμις στον ιερέα και σου έλεγε Μαρία.
    Ποιος δεν το γνωρίζει;
    Αυτό είναι παρακαλώ, άσχετο με το θέμα του τόπικ;
    Ή επειδή το θέτω επί τάπητος ως γεγονός, πρέπει αυτό αυτομάτως να σημαίνει πως τσακώνομαι;

    Το να συμβαίνει, εντάξει, περνάει στο ντούκου, το να το επισημαίνεις όμως, σημαίνει πως εχθρεύεσαι αυτομάτως, εκείνον που σε καταδυναστεύει; Εκείνος από την άλλη, σε καταδυναστεύει με αγάπη;

    Μήπως όλοι μας, έχουμε συνηθίσει στις συζητήσεις με εύκολη κατάληξη;

    Ξέρω, μακραίνει το post…

    Μιλάμε για θέμα σύγκρισης; Εμείς, εσείς, οι άλλοι; Κάθε άλλο συμβαίνει. Πρόκειται για την κληρονομιά του παππού μας, το χωραφάκι μας, που το καρπώνονται άλλοι και εμείς είμαστε οι φτωχοί συγγενείς του τόπου μας.

    Γιατί να μιλάμε για άσπρο- μαύρο;
    Εάν τα βάζαμε στη ζυγαριά, κάτι το οποίο αρνούμεθα να κάνουμε πιθανότατα για να μην κακοχαρακτηριστούμε, ή να μην δυσαρεστήσουμε, τι θα είχαμε να συγκρίνουμε; Το θάρρος με το φόβο; Την αρετή με το δόλο;

    Ακόμη γράφεις στο τέλος του post σου για σωστή παιδεία και γερές βάσεις. Με τι φόντα διερωτώμαι θα αποκτήσουμε αυτήν την παιδεία; Με το να υποβαθμίζουμε τα βιβλία του Πυθαγόρα, που διψά να μελετά η NASA, ενώ παράλληλα, θα σχολιάζουμε το μοναδικό βιβλίο που διαφημίζεται όλη μέρα και όλη νύχτα στην Ελλάδα σαν ταινία του Hollywood; Το οποίο ούτε έξω δεν περνά από τα πανεπιστήμια; (εκτός των εξειδικευμένων;)

    Για όλα αυτά απορώ!
    Άσχετα με το ύφος μου!
    Είναι άραγε μόνον δική μου απορία;