ελληνική μουσική
    935 online   ·  210.856 μέλη

    Υπάρχει αντικειμενικότητα στη μουσική?

    W4TT4N4B3
    03.09.2005, 05:12
    Quote:

    Το μέλος Sapios στις 03-09-2005 στις 01:50 έγραψε:

    Quote:

    Το μέλος paramithi στις 03-09-2005 στις 01:44 έγραψε:
    [i]
    και πως θα κρινεις αν αυτο που βγαζει ο αλλος ειναι αληθινο και δεν προσποιειται?
    υ.γ.απλα ενημερωτικα..ο χαρακτηρισμος ''κυρα μου..''μου φανηκε..καπως..





    Ωραια κοπελιτσα μου, το αληθινο ειναι αληθινο και το ψεμα ειναι ψεμα. Για να καταλαβεις το αληθινο πρεπει να εισαι εσυ αληθινη. Πιστευω πως σε καλυψα. Η αληθεια εκφραζει συναισθηματα.

    [/I]



    για βοηθησε με και πες μου εγω που είμαι 1 αληθινο φάντασμα μπορω να καταλαβω το αληθινο και το ψεμα;
    Cenio
    04.09.2005, 17:33
    Επαναστατικές υπογραφές βλέπω... φίλε W4TT4N4B3

    Δεν μπορώ να καταλάβω τη στάση σου! Τη μια χαρίζεις στην απολυταρχία το προνόμιο της αντικειμενικότητας, τώρα στον καπιταλισμό το προνόμιο της φιλανθρωπίας!!!
    Λοιπόν σε πρώτη φάση θα σταματήσω να εκφράζω οποιαδήποτε επιστημονική άποψη -απ' αυτές που σπούδασα- από φόβο μήπως χαρακτηριστώ δογματικός και... βασιλόφρων(?) και στη συνέχεια θα διακόψω κάθε φιλανθρωπική παροχή - ούτε τσιγάρο στον αδερφό μου - για να μην προσφέρω στήριξη στο καπιταλιστικό σύστημα!

    Ας σοβαρευτούμε! Δεν θα είχα κανένα λόγο ν' ασχοληθώ με το motto της υπογραφής σου συμπαθέστατε φίλε W4TT4N4B3, αν αυτό δεν έθιγε μια συνειδητή επιλογή και στάση ζωής πολλών συνανθρώπων μας ανεξαρτήτου φυλής, χρώματος, θρησκείας ή ιδεολογίας.
    Και το βρίσκω και τραγελαφικό! Μετά από τόσο μελάνι και φαιά ουσία που καταναλώθηκαν στις διεξοδικές αναλύσεις του καπιταλισμού, κάποιοι κατέληξαν επιτέλους στο "σωστό" συμπέρασμα:

    "η φιλανθρωπια ειναι το τελευταιο σταδιο του καπιταλισμου" !!! ...lol (ξεφωνητά γέλια)

    Και φυσικά μετά τα τελευταία γεγονότα με τις φυσικές καταστροφές και την έξαρση των φιλανθρωπικών αποστολών διεθνώς, να συμπεράνουμε πως διανύουμε την τελευταία φάση του καπιταλισμού, ότι τα ψωμιά του πλέον τελείωσαν και το τέλος της κεφαλαιοκρατίας εγγύς; Να υποθέσουμε επομένως πως ήρθε η ώρα για την κυριαρχία του προλεταριάτου και την επικράτιση του κομμουνισμού; ή του τροτσκισμού; ή του λενινισμού; ή...

    Δεν μπορώ να καταλάβω πως ένα συγκροτημένο άτομο όπως εσύ – αυτό έχω συμπεράνει από μια περιήγηση στα σχόλιά σου – υιοθετεί μια τέτοια συνθηματολογία και μάλιστα προσδιοριστική της ταυτότητός του!Και εκτός του ότι βρίσκω το motto σου -κατά συγκυρία- προκλητικό, το θεωρώ και πολύ φθηνή κι ανέξοδη αναρχο-αριστερίζουσα (όχι αριστερή - προσέχω τι λέω) συνθηματολογία που δεν ταιριάζει σε σκεπτόμενους ανθρώπους σαν και σένα, δικαιολογείται όμως σε 15χρονα παιδάκια ή σε πρωτοετή φοιτητόπουλα που πιπιλίζουν τέτοιες καραμέλες από τη σφοδρή τους επιθυμία να στοιβαχτούν στις αγέλες των κομματικών οργανώσεων...

    Αλλά τι δείχνει ένα τέτοιο σύνθημα; Αν μεν αναφέρεσαι στην «επιδειξιομανή φιλανθρωπία» των κοσμικών κύκλων της αθηναϊκής πλουτοκρατίας δεν θα είχες κανένα άδικο να την καυτηριάσεις, να την ειρωνευτείς, να τη γελοιοποιήσεις… κι εγώ μαζί σου! Αλλά με το γενικευμένο τρόπο που τοποθετείσαι σε μια κοινωνική πράξη ανθρωπιάς κι ευαισθησίας που προσφέρεται ακόμη κι από τον οβολό της πιο φτωχής γριούλας είναι σα να θέλεις να καταστρέψεις και το τελευταίο ανάχωμα ανθρωπιάς που έχει απομείνει στον κόσμο μας και μάλιστα προφασιζόμενος πολιτικά ή επαναστατικά κίνητρα! Επιτέλους έλεος! Επανάσταση για ένα καλύτερο κόσμο την καταλαβαίνω και την ενστερνίζομαι, αλλά μια επανάσταση της ισοπέδωσης των πάντων θα με βρει απέναντι της, μόνο και μόνο για το δογματισμό και τον ολοκληρωτισμό της…
    Τι λοιπόν να συμπεράνω από την «επαναστατική» σου υπογραφή; Προφανέστατο, ότι ο εν λόγω «επαναστάτης» θα νιώθει πολύ υπερήφανος όταν γυρίζει την πλάτη του στον πονεμένο, τον άστεγο, το σεισμοπαθή, τον ανάπηρο, το παιδί των φαναριών, τη χήρα, το ορφανό, την ταλαίπωρη τσιγγάνα, το άρρωστο πρεζόνι... σίγουρος πως δεν έπεσε θύμα της εκμετάλλευσής τους και, το ουσιαστικότερο, πως έδωσε ακόμα ένα ηχηρό ράπισμα στην καπιταλιστική κοινωνία και το ανάλγητο καπιταλιστικό κράτος... παρέχοντας συνάμα τα εχέγγυα είτε της «επαναστατικής» του δράσης είτε της κομματικής νομιμοφροσύνης και της ιδεολογικής του συνέπειας στους ινστρούχτορές του!
    Βέβαια ο ίδιος, ενδεχομένως να κόβει κάθε μήνα ένα bankcheck ενίσχυσης προς την «επαναστατική» στρούγκα ή το κόμμα, χωρίς την παραμικρή υπόνοια εκμετάλλευσής του, αλλά αυτό καταλογίζεται στο κομματικό του μητρώο ως γενναία πράξη κομματικής συνέπειας με τσεκαρισμένη την ένδειξη του ενεργού μέλους...

    Αλλά και πάλι, φίλε W4TT4N4B3, πίστευε και γράφε ό,τι θες! Ας είναι... γούστο σου, καπέλο σου! Όπως προανέφερα σε άλλο σχόλιο, κανείς ολοκληρωτισμός, πολιτικός ή ιδεολογικός, δεν μπορεί να δουλώσει το πνεύμα και την ψυχή οιουδήποτε...
    Λυπάμαι, φίλε μου... αν και προσωπικά επιθυμώ μέσα από οποιαδήποτε αντιπαράθεση να κερδίζω φίλους κι όχι ν' αποκτώ αντιπάλους, ακόμη κι όταν δεν υπάρχει η παραμικρή συνάντηση απόψεων. Άλλωστε ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω τους πολιτικούς που ενώ μιλάνε για παγκόσμια ειρήνη και αδελφοσύνη των λαών, την ίδια ώρα χυδαιολογούν μεταξύ τους μη μπορώντας να αισθανθούν ως αδελφό τους τον ιδεολογικό τους αντίπαλο, και μάλιστα τη στιγμή που δηλώνουν (φαρισαϊκά βέβαια) ότι σέβονται ό ένας τη γνώμη του άλλου!

    Σχετικά τώρα με το θέμα της υποκειμενικότητας - αντικειμενικότητας στη μουσική, που πολύ όμορφα έθεσε σ' αυτό το topic το paramithi και μπράβο του, όσο με αφορά έχω ήδη εκφράσει την άποψή μου και δεν θα υπήρχε λόγος να επιμείνω, γιατί δεν αποζητώ οπαδούς της άποψής μου παρά μόνο τη διερεύνηση του θέματος, το οποίο σε τελική ανάλυση με τις προεκτάσεις που έθεσες κι εσύ παρουσιάζει ένα έντονο κι ευρύτερο φιλοσοφικό ενδιαφέρον. Δεν μπορώ όμως να μην επισημάνω κάποιες παρανοήσεις, που υποσκάπτουν κατά τη γνώμη μου την όλη προσπάθεια να δοθεί κάποια πειστική ή έστω ικανοποιητική απάντηση στο ερώτημα.

    Και εξηγούμαι:
    Καταρχήν η υποκειμενικότητα είναι απροϋπόθετη, δε χρειάζεται προαπαιτούμενα για να εκφέρει κανείς την άποψή του, ακόμη κι αν μπερδεύει το πεντάγραμμο με το πεντάπλευρο... αρκεί να έχει ήχο στ΄αυτιά του!
    Από την άλλη, η διατύπωση αντικειμενικών κρίσεων είναι επίσης δικαίωμα του καθενός, αλλά δεν είναι απροϋπόθετη. Προαπαιτούμενά της είναι η γνώση του επιστητού στο οποίο (η αντικειμενική κρίση) αναφέρεται. Το επιστητό αυτό μπορεί να ανήκει είτε στο πεδίο των θετικών επιστημών (Φυσική, Μαθηματικά κλπ) είτε στις Κοινωνικές επιστήμες (Κοινωνιολογία, Ψυχολογία, Γλωσσολογία κλπ) είτε στις Τέχνες (Εικαστικά, Μουσική, Θέατρο κλπ).

    Τώρα, εδώ ακριβώς βρίσκεται νομίζω το λεπτό σημείο των παρερμηνειών και της ασυνεννοησίας, όχι μόνο της δικής μας αλλά και των ίδιων των επιστημόνων! Η ασυνεννοησία η δική μας απ' όσο μπορώ να διακρίνω οφείλεται σ' ένα θεμελιώδες λάθος που κάνεις - κι όχι μόνο εσύ - στη βάση των συλλογισμών σου: διακρίνω δηλαδή μια στεγανοποιημένη διπολική αντίληψη του ζεύγους υποκειμενικότητα-αντικειμενικότητα, που σημαίνει ότι για σένα η ύπαρξη της μιας αναιρεί την ύπαρξη της άλλης, αποκλείεις δηλαδή κάθε ενδεχόμενο συνύπαρξης των δύο. Και αυτό νομίζω προκύπτει ως συνέπεια μιας δεύτερης εσφαλμένης αντίληψης για την έννοια της αντικειμενικότητας, την οποία αντιλαμβάνεσαι με τον τρόπο που αυτή νοείται στον τομέα των θετικών επιστημών, δηλαδή της προσδίδεις αποκλειστικά θετικιστικό περιεχόμενο (ποσοτικά δεδομένα, μετρήσεις, πειραματικό έλεγχο).
    Όσον αφορά την ασυνεννοησία των επιστημόνων, αυτή έγκειται στο ερώτημα ότι εφόσον η έννοια της αντικειμενικότητας δεν μπορεί να έχει τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά σε όλες τις επιστήμες και την Τέχνη, ποια είναι τα κριτήρια που τη συνθέτουν και της δίνουν περιεχόμενο σε κάθεμια επιστήμη. Βρίσκεται δηλαδή ένα βήμα παραπέρα από τις δικές μας εδώ ανησυχίες!

    Πιο συγκεκριμένα τώρα, απ' όσα μπορώ να γνωρίζω και εντελώς συνοπτικά:
    Στις θετικές επιστήμες τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα μια κι εκεί το θετικιστικό μοντέλο (πειραματικός έλεγχος και μετρήσεις) είναι το επικρατέστερο και η έννοια της αντικειμενικότητας περιβάλλεται με σχεδόν αδιαμφισβήτητο κύρος ακόμη. Αυτή είναι και η αντίληψη των περισσότερων σ' αυτό το topic για την έννοια της αντικειμενικότητας, καθαρά θετικιστική δηλαδή.

    Στις Κοινωνικές επιστήμες τώρα, τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα με έντονα επιστημολογικά και μεθοδολογικά προβλήματα, γεγονός που αντανακλάται και στην έννοια της αντικειμενικότητας, η οποία ασφαλώς δεν περιβάλλεται με την ισχύ και το κύρος που έχει στις θετικές επιστήμες, αλλά αυτό δεν τη μειώνει και δεν την πτοεί, καθώς αρκετές από τις επιστήμες αυτές είναι πρόσφατες, έχουν-δεν έχουν 15-20 χρόνια παρουσίας, στην Ελλάδα τουλάχιστον (π.χ Κοινωνική Ανθρωπολογία, Κοινωνιογλωσσολογία κ.α). Ας σημειωθεί εξάλλου πως είναι ζωτικής σημασίας για τις επιστήμες αυτές να προσδώσουν μια συνεκτική δομή και ευκρινέστερο περιεχόμενο στην έννοια της αντικειμενικότητας, ειδάλλως κινδυνεύουν να χάσουν την επιστημονικότητά τους και να "ξεπέσουν" στο επίπεδο της Φιλοσοφίας!

    Τέλος στις Τέχνες, στο πλαίσιο των οποίων τοποθετείται η ερώτηση του paramithiou, εκεί κι αν είναι που η διπολικότητα ανάμεσα στις δύο έννοιες αμβλύνεται (μειώνεται) ακόμη περισσότερο, σε βαθμό που ίσως και να μην υπάρχει αντικειμενική κρίση χωρίς στοιχεία υποκειμενικότητας, αυτό που επεσήμανα και σε προηγούμενο σχόλιο, τη συνύπαρξη δηλαδή και των δύο κι όχι υποχρεωτικά τον αποκλεισμό της μιας ή της άλλης. Αυτή η άμβλυνση των αντιθέσεων στο ζεύγος υποκειμενικότητα-αντικειμενικότητα στον τομέα της Τέχνης πρακτικά σημαίνει πως οποιαδήποτε κρίση εκφέρεται από τους σπουδαγμένους και τους μύστες της Τέχνης (μουσικούς, συνθέτες, στιχουργούς, μουσικοκριτικούς και γενικότερα τόσο τους δημιουργούς όσο και τους κριτικούς της Τέχνης) δεν είναι εντελώς αυθαίρετη, υποκειμενική και μετέωρη στο κενό. Πατάει σε κοινά αποδεκτά στοιχεία, στη γνώση όχι μόνο των συστατικών αλλά και των ιστορικών δεδομένων κάθε τέχνης, γνώση την οποία ο καλός δημιουργός μπορεί και την αναπαράγει στα έργα του βάζοντας τη δική του κάθε φορά σφραγίδα, ενώ ο καλύτερος την παίρνει και την πάει ένα βήμα πιο μπροστά και γίνεται ο πρωτοπόρος και το φαινόμενο της εποχής του. Και τότε μιλάμε για Πικάσο, Βαν Γκογκ, Luis Armstrong, Beatles κ.α.

    Η υπόθεση λοιπόν υποκειμενικότητα-αντικειμενικότητα στην Τέχνη δεν είναι μαύρο-άσπρο, υπάρχουν τα standards, υπάρχει και το γούστο. Σαφώς και υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια και οπωσδήποτε χωρούν και οι υποκειμενικές επιλογές και προτιμήσεις. Η κατάταξη π.χ. μιας εικόνας στη βυζαντινή ή τη δυτική τεχνοτροπία δεν είναι θέμα υποκειμενικότητας αλλά αντικειμενικών κριτηρίων που έχουν να κάνουν με τη γνώση των χαρακτηριστικών κάθε Σχολής. Το ίδιο ισχύει και στη μουσική. Αν κάποιος σου έλεγε πως οι Rolling Stones είναι το κορυφαίο folk country group στην αμερικανική σκηνή, ενδεχομένως θα σεβόσουν από ευγένεια την υποκειμενική του άποψη, ενδόμυχα όμως θ' αναρωτιόσουν... από πού το 'σκασε αυτός! Αυτήν ακριβώς τη βεβαιότητα, ότι οι Stones είναι rock μπάντα, ό,τι και να λέει ο άλλος, στην παρέχουν τα αντικειμενικά κριτήρια που έχουν να κάνουν με την εμπειρική ή θεωρητική γνώση που έχεις αναφορικά με τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των διαφόρων μουσικών ειδών και τεχνοτροπιών.

    Όσο για την υποκειμενική επιλογή του καλού ή κακού τραγουδιού από τον καθένα μας, αυτή όχι μόνο δεν ταυτίζεται απόλυτα με το ερώτημα της ύπαρξης αντικειμενικότητας στη μουσική – όπως το έχω ήδη επισημάνει απ’ το πρώτο σχόλιό μου σ’ αυτό το topic - αλλά ενδεχομένως και να αδιαφορεί εντελώς για την απάντησή του, όπερ και το πιο πιθανό!
    Εδώ λοιπόν πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν τα υποκειμενικά κριτήρια, το προσωπικό γούστο του καθενός, τ’ οποίο πάλι μπορεί είτε να έχει οικοδομηθεί σε μια βαθιά και πλούσια γνώση της μουσικής τέχνης και επιστήμης είτε πάλι να είναι εντελώς μετέωρο και ανεδαφικό, χωρίς ίχνος μουσικής παιδείας και καλλιέργειας. Έτσι συμβαίνει να είναι κάποιος «κλασικούρα», δηλ. κολλημένος με τη σοβαρή μουσική (κλασική μουσική, Θεοδωράκης, Ξαρχάκος κλπ), κάποιος άλλος κολλημένος με το λεγόμενο έντεχνο ελαφρό ή λαϊκό τραγούδι ή το έντεχνο rock, και ένας τρίτος να είναι fan του Μπουγά και του Πανταζή! (Όχι δεν έχω τίποτα με τους συγκεκριμένους ανθρώπους, μόνο με τα άσματά τους…που χρειάζονται μια ισχυρή δόση αντιεμετικών χαπιών, πριν την ακρόαση φυσικά…)

    Υπάρχει λοιπόν, και ποιο είναι το αντικειμενικά καλό και ποιο το αντικειμενικά κακό τραγούδι ή μουσική; Με βάση τα όσα προηγήθηκαν, νομίζω πως μπορούμε πλέον να επιχειρήσουμε μια απάντηση σ’ αυτό το ερώτημα:
    Αντικειμενικά καλό τραγούδι θα χαρακτηρίσουμε εκείνο που από τη μία σέβεται το αρχέτυπό του, όχι με την έννοια της στείρας επανάληψής του, αλλά με την δημιουργική ενσωμάτωση των συστατικών του μερών και την εμπνευσμένη έκφραση των ποιοτικών του κριτηρίων, και από την άλλη ασκεί με κάθε συστατικό του στοιχείο (στίχοι, ερμηνεία, ενορχήστρωση κλπ) μια στοχευμένη παιδευτική επίδραση στο ακροατήριο, όχι με την έννοια της ιδεολογικής επιρροής, αλλά της αισθητικής μετάγγισης και μέθεξης των βιωμάτων και συγκινήσεων που θέλει να εκφράσει ο δημιουργός του.
    Σε αντιδιαστολή με τα προηγούμενα, αντικειμενικά κακό τραγούδι θα χαρακτηρίσουμε το απόλυτα επαναλαμβανόμενο, το κακέκτυπο του αρχετύπου, το τραγούδι που δεν έχει να προσφέρει τίποτα απολύτως στο ακροατήριο ή ακόμη χειρότερα υποβιβάζει τόσο την αισθητική όσο και την νοημοσύνη του…

    Αν όμως ακόμη και η τήρηση του Συντάγματος δεν επιβάλλεται, αλλά επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, πολύ περισσότερο δεν μπορεί κανείς να επιβάλλει σε κανέναν το καλό τραγούδι - το αντικειμενικά καλό τραγούδι - αν ο ίδιος δεν το επιλέξει ή καλύτερα δεν έχει τις προϋποθέσεις για να το επιλέξει από μόνος του.
    Έτσι εξηγείται και το γεγονός ν’ ακούμε συχνά τους μεγάλους και καταξιωμένους καλλιτέχνες να μιλάνε για καλό τραγούδι, για ποιότητα και υψηλή αισθητική στην Τέχνη γενικότερα, και ταυτόχρονα να διακρίνουμε μια επίμονη άρνηση ταυτοποίησης του καλού και του κακού, της υψηλής αισθητικής και της κακογουστιάς, στάση που ερμηνεύεται από τη δημοκρατική τους ευαισθησία και το τακτ που τους διακρίνει.

    Η προηγούμενη διαπίστωση αποτελεί άλλη μια απόδειξη, φίλε W4TT4N4B3, ότι η αντικειμενικότητα δεν συμβαδίζει με κανένα δογματισμό και ολοκληρωτισμό, δεν θα μπορούσε άλλωστε…Κι αυτό γιατί η δογματική σκέψη ποτέ δεν είναι αντικειμενική, είναι ακραιφνώς υποκειμενική σκέψη που μεθοδεύει την αντικειμενικότητά της μέσω απαγωγικών συλλογισμών (ξεκινά δηλαδή από αναπόδεικτες γενικές αρχές και αξιώματα που η ίδια θέτει με βάση την ιδιάζουσα λογική της, για ν' αποφανθεί στη συνέχεια με τη δογματική της ακαμψία και για το συγκεκριμένο και μερικό, δηλαδή επί παντός επιστητού!)

    Ελπίζω τα παραπάνω να ΄χουν συνεισφέρει κάτι στην αποσαφήνιση του όλου θέματος. Από την άλλη, είμαι ανοικτός σε κάθε άποψη, και την αντίθετη φυσικά, αλλά πείθομαι από επιχειρήματα κι όχι από θέσφατα...


    Suddenly, I knew that you'd have to go.
    Your world was not mine, your eyes told me so.
    Yet it was there I felt the crossroads of time
    and I wondered why.
    Loreena McKennitt - "The Old Ways"


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Cenio στις 04-09-2005 17:53 ]
    nightwalker
    04.09.2005, 17:38
    ωραια και καλα αυτα που λες φιλε Cenio αλλα μηπως ειναι λιγο μεγαλο το κειμενο?
    Cenio
    04.09.2005, 18:04
    Σίγουρα είναι μεγάλο, φίλε nightwalker.
    Αλλά αν σκεφτείς ότι πρόκειται για συμπύκνωση και εκλαϊκευση δεκάδων τόμων βιβλίων, τουτέστιν χιλιάδων σελίδων, απ' αυτές τουλάχιστον που έχει αφομοιώσει ο εγκέφαλός μου, σίγουρα θα καταλάβεις ότι πρόκειται για μια πολύ ζουμερή περίληψη. Επιπλέον, αφαίρεσε το μισό κείμενο που είναι εκτός θέματος και αφορά την... τζίφρα του W4TT4N4B3 και τότε πιστεύω -αν βέβαια εκτιμάς την προσπάθεια, τον κόπο και τον χρόνο- πως θα είχες την καλή διάθεση να κεράσεις καμιά μπύρα, έστω ψηφιακή...

    nightwalker
    04.09.2005, 18:07
    Of course! Cheers!
    Margi
    10.10.2005, 12:31
    Όσοι διαθέτουν εγκέφαλο και κάποιες από τις αισθήσεις τους σε λειτουργία, μπορούν θεωρητικά να εκφράσουν άποψη και κρίση δια παντός επιστητού. Ο προβληματισμός μου μεταφέρεται σ' ενα άλλο ερώτημα: έχουν όλες αυτές οι προσωπικές- υποκειμενικές απόψεις την δία βαρύτητα και αξία;
    Για παράδειγμα:Πόσο υπολογίσιμη είναι η κριτική για ένα τραγούδι από έναν άνθρωπο που έχει επιφανειακή ή και ανύπαρκτη σχέση με τη μουσική; Ή η κινηματογραφική κριτική από άτομο που έχει δει 5 ταινίες στη ζωή του; Και ποιο το νόημα να εκφράσω εγώ δημόσια κρίση και άποψη για ένα εικαστικό έργο , ενώ η μόνη μου επαφή με το είδος είναι τα καδραρισμένα εργόχειρα της γιαγιάς μου;
    Προφανώς και δεν έχει νόημα και γι' αυτό δεν το κάνω. Αν ζητηθεί η γνώμη μου, θα περιοριστώ σ΄ ένα ενστικτώδες "μ' αρέσει" , "δεν μ' αρέσει" και θ' αφήσω την κριτική για άλλους γιατί αφ' ενός δεν είμαι σε θέση να κρίνω και αφ΄ ετέρου δεν το δικαιούμαι.
    Δυστυχώς αυτό δεν συμβαίνει συχνά κι' ετσι προκύπτει το χάος των τόσο διαφορετικών απόψεων. Σχετικοί και μή, αδαείς και όχι, όλοι έχουμε άποψη, συνήθως απόλυτη (όσο μεγαλύτερη η ασχετοσύνη, τόσο πιο απόλυτη η άποψη) που κάνοντάς την σημαία την υπερασπιζόμαστε φανατικά μέχρις εσχάτων.
    Πιστεύω πως όσο κανείς εμβαθύνει (σε οποιονδήποτε τομέα) και μέσω της γνώσης και της εμπειρίας απομακρύνεται απο την επιφάνεια, παρατηρεί γύρω του μια εντυπωσιακή σύγκλιση απόψεων.
    kadmilos
    10.10.2005, 13:28
    Quote:

    Το μέλος Cenio στις 04-09-2005 στις 17:33 έγραψε:

    Επαναστατικές υπογραφές βλέπω... φίλε W4TT4N4B3

    Δεν μπορώ να καταλάβω τη στάση σου! Τη μια χαρίζεις στην απολυταρχία το προνόμιο της αντικειμενικότητας, τώρα στον καπιταλισμό το προνόμιο της φιλανθρωπίας!!!
    Λοιπόν σε πρώτη φάση θα σταματήσω να εκφράζω οποιαδήποτε επιστημονική άποψη -απ' αυτές που σπούδασα- από φόβο μήπως χαρακτηριστώ δογματικός και... βασιλόφρων(?) και στη συνέχεια θα διακόψω κάθε φιλανθρωπική παροχή - ούτε τσιγάρο στον αδερφό μου - για να μην προσφέρω στήριξη στο καπιταλιστικό σύστημα!

    Ας σοβαρευτούμε! Δεν θα είχα κανένα λόγο ν' ασχοληθώ με το motto της υπογραφής σου συμπαθέστατε φίλε W4TT4N4B3, αν αυτό δεν έθιγε μια συνειδητή επιλογή και στάση ζωής πολλών συνανθρώπων μας ανεξαρτήτου φυλής, χρώματος, θρησκείας ή ιδεολογίας.
    Και το βρίσκω και τραγελαφικό! Μετά από τόσο μελάνι και φαιά ουσία που καταναλώθηκαν στις διεξοδικές αναλύσεις του καπιταλισμού, κάποιοι κατέληξαν επιτέλους στο "σωστό" συμπέρασμα:

    "η φιλανθρωπια ειναι το τελευταιο σταδιο του καπιταλισμου" !!! ...lol (ξεφωνητά γέλια)
    ...........................................κτλ κτλ
    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Cenio στις 04-09-2005 17:53 ]





    Φιλε Cenio εχω την εντυπωση οτι παρερμηνευσες την υπογραφη του W4TT4N4B3..Οταν λεει το τελευταιο σταδιο,εννοει ενα σταδιο πριν την καταρρευση του..Τουλαχιστον ετσι το εκλαμβανω εγω.Οποτε ολα αυτα που εγραψες ειναι ακυρα..Αν το εννοει αλλιως τοτε ακυρο οτι εγραψα εγω

    Στο θεμα πιστευω οτι τα παντα ειναι υποκειμενικα.. Ακομα και στη μουσικη,αν δεν κανω λαθος υπαρχει μουσικη που δεν γινεται με 7 νοτες αλλα με συνοθυλευμα διαφορων ηχων



    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : kadmilos στις 10-10-2005 13:36 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : kadmilos στις 10-10-2005 13:49 ]
    Vanos
    10.10.2005, 15:33
    Παρομοίως, πιστεύω πως τα πάντα στη μουσική είναι υποκειμενικά.
    Ακόμα και τα "φάλτσα" μπορεί να αρέσουν.
    Δεν υπάρχουν χειροπιαστά στοιχεία που να καθιστούν ένα μουσικό κομμάτι "καλό".

    Cenio
    10.10.2005, 22:30
    You are
    kadmilos

    Μα καλά εσύ, kadmilos, δεν έχεις τηλεόραση στο σπίτι σου ν' ακούς ειδήσεις ή δε φτάνει το τηλεοπτικό σήμα ως τη Μηχανιώνα;
    Προφανώς και το εννοεί αλλιώς ο W4TT4N4B3: η "φιλανθρωπία" είναι η ονομασία του τελευταίου σταδίου που θα χτίσει με τα κεφάλαιά της η διεθνής κεφαλαιοκρατία στο Πεκίνο, προκειμένου να διεξαχθεί η τελευταία Ολυμπιάδα του 2008. Οι Ολυμπιακοί αγώνες του 2012 στο Λονδίνο ματαιώθηκαν μετά το πρόσφατο τρομοκρατικό χτύπημα της Αλ Κάιντα. Το κλείνουν το μαγαζί οι Αθάνατοι... Οι Oλυμπιακοί αγώνες καταργούνται για 2η φορά στην ιστορία τους μετά το 393 μ.Χ., όταν τους κατάργησε ο Θεοδόσιος Α'. Η ονομασία αυτή του σταδίου "φιλανθρωπία" (με μικρό φ λόγω της μικρής διαθεσιμότητας πόρων) επιλέχθηκε για προφανείς λόγους: για να εξευμενίσουν την Αλ Κάιντα και να καθησυχάσουν τις κοινωνικές οργανώσεις, οι οποίες διαμαρτύρονται για τους δυστυχείς του τρίτου κόσμου και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

    Η διαφωνία μου λοιπόν με τον W4TT4N4B3 έγκειται στην ύπαρξη του αυτονομημένου ρωσικού κεφαλαίου, τ' οποίο φιλοδοξεί να κτίσει κι εκείνο, ως αντίπαλο δέος, ένα υπερσύγχρονο στάδιο για τη διεξαγωγή των τελευταίων Ολυμπιακών Αγώνων στη Μόσχα, επ'ευκαιρία της ματαίωσής τους στο Λονδίνο...

    Η λύση στο πρόβλημά σου λοιπόν, kadmilos, είναι... η τηλεόραση. Όσο πιο πολύ παρακολουθείς, τόσο το καλύτερο για σένα.

    Κι αν δε με πιστεύεις, ρώτα τον W4TT4N4B3.

    ************************//*******************//***********************
    ***********************//*******************//************************
    Quote:

    Το μέλος Vanos στις 10-10-2005 στις 15:33 έγραψε:

    Παρομοίως, πιστεύω πως τα πάντα στη μουσική είναι υποκειμενικά.
    Ακόμα και τα "φάλτσα" μπορεί να αρέσουν.
    Δεν υπάρχουν χειροπιαστά στοιχεία που να καθιστούν ένα μουσικό κομμάτι "καλό".





    Γιατί μήπως το γούστο σου,Vano, είναι... "χειροπιαστό";

    Και τέλος πάντων παληκάρια, kadmilos & Vano, δε σας απαγόρεψε κανείς να τρώτε ό,τι θέλετε, ακόμα και... φόλες, αν τις προτιμάτε. Μόνο που οι γιατροί διατείνονται πως βλάπτουν την υγεία!
    Αλλά και η υγεία σας είναι δική σας, κάντε την ό,τι θέλετε. Εμένα ρωτάτε; Σας επιτρέπω, λοιπόν.

    Και εν πάσει περιπτώσει, ποιο το πρόβλημά σας; Εγώ διατύπωσα την άποψή μου και μάλιστα με αναλυτική επιχειρηματολογία. Διατυπώστε την κι εσείς με επιχειρήματα, για να με πείσετε. Αντ' αυτού, επαναλαμβάνετε τα ίδια και τα ίδια... το γούστο σας το έτσι... το γούστο σας το αλλιώς... την παραξενιά σας με τα φάλτσα... κλπ λες και συναρτάται η μουσική, η ιστορία της και η εξέλιξή της από το γούστο σας! Ευτυχώς πάντως, που οι Μότσαρτ, Σούμπερτ, Μπαχ, Σοπέν κ.α δεν σας είχαν... δασκάλους!!!

    cool@ypokeimenikotita.gr cool@antikeimenikotita.gr


    ************************//*******************//***********************
    ***********************//*******************//************************

    Margi, δε νομίζω πως διαφωνούμε σε κάτι επί του θέματος. Έχω ήδη επισημάνει ότι η διατύπωση αντικειμενικών κρίσεων δεν είναι άνευ προϋποθέσεων κλπ. Και ειδικά όσον αφορά την τέχνη, το πιο σωστό μάλλον είναι να μιλάμε για διατύπωση "αντικειμενικών εκτιμήσεων", απόψεεων δηλαδή θεμελιωμένων σε κοινά αποδεκτές αρχές και κανόνες που ισχύουν σε κάθε τέχνη και αποτελούν δομικά στοιχεία και γνωστικό υλικό της. Δεν υπάρχει δηλαδή τίποτα το απόλυτο. Άλλωστε, όσο ασυλλόγιστος είναι ο ισχυρισμός της απόλυτης υποκειμενικότητας, άλλο τόσο θα ήταν εξίσου κουτός ο ισχυρισμός της απόλυτης αντικειμενικότητας, ειδικά στην Τέχνη. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, ο φορμαλισμός θ' αποτελούσε μονόδρομο στην Τέχνη, και τότε η Τέχνη θα πήγαινε... περίπατο.

    Όσο για το φανατισμό που αναφέρεις, συμφωνώ και σ' αυτό μαζί σου, και φρονώ πως ο πιο πρόσφορος τρόπος διάρρηξής του είναι η ανάπτυξη συλλογιστικής κι επιχειρημάτων, ώστε να ενεργοποιήσεις τον ορθολογισμό του φανατισμένου ασθενούς και να τον εντάξεις σε μια διεργασία αναστοχασμού των ιδεοληψιών του.

    Εκεί που έχω ενδοιασμούς είναι η τελευταία τοποθέτησή σου:
    "Πιστεύω πως όσο κανείς εμβαθύνει (σε οποιονδήποτε τομέα) και μέσω της γνώσης και της εμπειρίας απομακρύνεται απο την επιφάνεια, παρατηρεί γύρω του μια εντυπωσιακή σύγκλιση απόψεων".
    Ενδεχομένως η άποψή σου να ισχύει σε κάποιο ποσοστό στο επιστημονικό πεδίο, αλλά όχι και σε οποιονδήποτε τομέα (π.χ κοινωνικό, πολιτικό). Μακάρι βέβαια να ίσχυε κάτι τέτοιο. Τότε η γνώση, και δη η επιστημονική, θα αποτελούσε πανάκεια για όλα τα προβλήματά μας, κάτι όμως που αμφισβητείται εντόνως. Ξανασκέψου το.

    kadmilos
    12.10.2005, 17:56
    Καλως σας βρηκα
    H αληθεια ειναι οτι δεν παρακολουθω αρκετα τηλεοραση..Ισως θα επρεπε
    Εγραψα πως καταλαβαινω εγω την υπογραφη του w4t4..whatever...Απομενει να μας διευκρινησει ο ιδιος τι εννοει..Αλλα και να εκανα λαθος δεν εγινε και τιποτα ρε αδερφε..κλάϊν μάϊν...μην ταραζεσαι

    Τωρα για το αλλο που λες, δεν μπορω να σου δωσω επιχειρηματα σε προσωπικες επιλογες..Ασχημα τα ψεμματα αλλα η μουσικη βγαινει πρωτα απο εμας για εμας και επειτα για τους αλλους..Αν καποιους τους αγγιζει εχει καλως,αν καποιους τους απωθει παλι εχει καλως..δεν υπαρχουν αρχετυπα,φορμες,προτυπα στη μουσικη Τι εννοω:
    Ειμαι π.χ ο Μοτσαρτ.Θα γραψω αυτο που βγαινει μεσα απο τη ψυχη μου.αυτο που νιωθω...Μπορει να υπαγεται σε καποιους κανονες σε καποια σχολη μπορει και οχι..μπορει απλα να ρευομαι(sorry για το αηδιαστικο του παραδειγματος ) ρυθμικα
    Σε σενα μπορει να αρεσει,στον θανο πετρελη (λ.χ) οχι
    Δεν μπορεις να μιλας για αντικειμενικοτητα σε θεματα ορεξεως,γιατι περι ορεξεως-λογος ουδεις
    Ετσι σε θεματα γουστου και προσωπικων επιλογων δεν χωραει επιχειρηματολογια..
    Δεν ξερω αν εξηγω καλα τι θελω να πω..δυσκολη μορφη επικοινωνιας ο γραπτος λογος..


    ------------

    Quote:

    Το μέλος Cenio στις 10-10-2005 στις 22:30 έγραψε:


    Και τέλος πάντων παληκάρια, kadmilos & Vano, δε σας απαγόρεψε κανείς να τρώτε ό,τι θέλετε, ακόμα και... φόλες, αν τις προτιμάτε. Μόνο που οι γιατροί διατείνονται πως βλάπτουν την υγεία!
    Αλλά και η υγεία σας είναι δική σας, κάντε την ό,τι θέλετε. Εμένα ρωτάτε; Σας επιτρέπω, λοιπόν.





    Τωρα μιλας σωστα....
    Οσο για το προβλημα..δεν εχει κανενας προβλημα μαζι σου..πως το συμπερανες αυτο??
    Επισης αυτα που λες για το οτι ευτυχως ο μοτσαρτ,ο μπετοβεν κτλ δεν ειχαν εμενα για δασκαλο,θα συμφωνησω μαζι σου..ΕΥΤΥΧΩΣ...
    Ελπιζω μονο να μην ειχες σκοπο να με προσβαλεις(αλλα και να ειχες...... )

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : kadmilos στις 12-10-2005 18:03 ]
    Vanos
    12.10.2005, 22:34
    Cenio, δεν ξέρω γιατί δείχνεις τέτοια εμπάθεια στις απαντήσεις σου.
    Πραγματικά δεν ήθελα να προσβάλω κανένα. Απλώς παρέθεσα την γνώμη μου.

    Στο θέμα μας τώρα. Έγραψες:
    "Αντικειμενικά καλό τραγούδι θα χαρακτηρίσουμε εκείνο που από τη μία σέβεται το αρχέτυπό του, όχι με την έννοια της στείρας επανάληψής του, αλλά με την δημιουργική ενσωμάτωση των συστατικών του μερών και την εμπνευσμένη έκφραση των ποιοτικών του κριτηρίων, και από την άλλη ασκεί με κάθε συστατικό του στοιχείο (στίχοι, ερμηνεία, ενορχήστρωση κλπ) μια στοχευμένη παιδευτική επίδραση στο ακροατήριο, όχι με την έννοια της ιδεολογικής επιρροής, αλλά της αισθητικής μετάγγισης και μέθεξης των βιωμάτων και συγκινήσεων που θέλει να εκφράσει ο δημιουργός του."
    Κατα τη γνώμη μου ο ορισμός οποιασδήποτε έννοιας πρέπει να εμπεριέχει προτάσεις/φράσεις οι οποίες είναι σαφείς και δεν αφήνουν περιθώρια για υποκειμενικές κρίσεις.
    Στην παραπάνω πρότασή σου τις λέξεις "σέβεται ", "στείρας ", "δημιουργική ", "εμπνευσμένη ", "ποιοτικών " μπορεί ο καθένας να τις αντιληφθεί ανάλογα με την εμπειρία του, την εκπαιδευσή του κ.λπ. Την παραπάνω δήλωση θα μπορούσε να την κάνει όποιος ακούει κλασσική μουσική, jazz (κ.α.) αλλά και όποιος ακούει κακή μουσική.
    Ζω σε μια μουσική εποχή που δε με πολυεκφράζει. Ακούω σχεδόν μόνο κλασσική, jazz και oldies (pop, rock) και νιώθω αρκετή μουσική "μοναξιά" . Πίστεψέ με πως ΠΟΛΥ θα ήθελα να υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια προκειμένου να πείσω τον κόσμο γύρω μου πως τα σκυλάδικα, ορισμένα βλακώδη ποπάκια κ.α. αποτελούν φθηνή μουσική.
    Δεν μπορώ να βρω στεγανά στη μουσική. Νομίζω πως η ποιότητα ενός μουσικού κομματιού δεν προέρχεται από παράγοντες που μπορούν να εξηγηθούν ορθολογικά.

    Για μένα στο καλό μουσικό κομμάτι έχει εκχωρηθεί κάτι από το θείο...
    (χωρίς αυτή η πρόταση να επιδέχεται λογικής εξήγησης...)
    Cenio
    13.10.2005, 02:35

    Γιατί ρε Vano, είσαι τόσο εύκολος στους χαρακτηρισμούς;
    Ούτε από πριν σε ήξερα, ούτε και τώρα σε ξέρω, αλλά ούτε κι ανταλλάξαμε υβριστικά posts για να σου κρατάω υποτίθεται κακία. Μήπως σε κακοχαρακτήρισα και δε το πήρα χαμπάρι; Αν εσύ όμως αντιλήφθηκες κάποιο χαρακτηρισμό εις βάρος σου, ορίστε ανάφερέ τον. Εδώ είμαστε να εξηγηθούμε...

    Επί του θέματος τώρα θα πρέπει να χυθεί πολύ ψηφιακό μελάνι πάλι, και στη συγκεκριμένη φάση δεν υπάρχει ούτε αρκετός χρόνος, ούτε αρκετή διάθεση εκ μέρους μου για θεωρητικές αναψηλαφήσεις και διεξοδικές αναλύσεις. Προς το παρόν όμως σου επισημαίνω μόνο το εξής:

    1. Σε καμία περίπτωση δεν έχω αποκλείσει την υποκειμενικότητα από την Τέχνη, αλλιώς τι νόημα έχουν οι έννοιες της φαντασίας, της έμπνευσης και της δημιουργικότητας, στις οποίες αναφέρθηκα και οι οποίες είναι θεμελιώδεις και συστατικές στην Τέχνη; Νομίζω λοιπόν, πως είναι σαφές αυτό και το αναφέρω ρητά σε προηγούμενα σχόλιά μου.

    2. Σε καμία περίπτωση δεν έχω αποκλείσει την αντικειμενικότητα από την Τέχνη, γιατί αδιαμφισβήτητα υπακούει σε κάποιους κανόνες κι έχει η καθεμιά τα δικά της standards που, αν μη τι άλλο, της χρησιμεύουν στην κατηγοριοποίηση των έργων τέχνης σε Σχολές, τεχνοτροπίες κλπ. Έχω ήδη αναφερθει σ' αυτό και με παραδείγματα. Is that clear, too?

    3. Αρνούμαι τα δύο άκρα: την απόλυτη υποκειμενικότητα και την απόλυτη αντικειμενικότητα στην Τέχνη. Έχω ήδη αναπτύξει αναλυτικά τη σχετική επιχειρηματολογία.

    4. Αντιθέτως, οι περισσότεροι σ' αυτό το topic κρατάτε σφιχτά την απόλυτη υποκειμενικότητα από τα μαλλιά και αρνείστε εντελώς δογματικά, χωρίς επιχειρηματολογία, ο,τιδήποτε άλλο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το σχόλιο του kadmilos που προηγήθηκε του δικού σου. Γράφει σχετικά:
    <<"Τωρα για το αλλο που λες, δεν μπορω να σου δωσω επιχειρηματα σε προσωπικες επιλογες..Ασχημα τα ψεμματα αλλα η μουσικη βγαινει πρωτα απο εμας για εμας και επειτα για τους αλλους..Αν καποιους τους αγγιζει εχει καλως,αν καποιους τους απωθει παλι εχει καλως..δεν υπαρχουν αρχετυπα,φορμες,προτυπα στη μουσικη Τι εννοω:
    Ειμαι π.χ ο Μοτσαρτ.Θα γραψω αυτο που βγαινει μεσα απο τη ψυχη μου.αυτο που νιωθω...Μπορει να υπαγεται σε καποιους κανονες σε καποια σχολη μπορει και οχι..μπορει απλα να ρευομαι(sorry για το αηδιαστικο του παραδειγματος ) ρυθμικα
    Σε σενα μπορει να αρεσει,στον θανο πετρελη (λ.χ) οχι
    Δεν μπορεις να μιλας για αντικειμενικοτητα σε θεματα ορεξεως,γιατι περι ορεξεως-λογος ουδεις
    Ετσι σε θεματα γουστου και προσωπικων επιλογων δεν χωραει επιχειρηματολογια (sic)..">> (Η υπογράμμιση δική μου)

    Τώρα στις ενστάσεις σου για τον ορισμό που παρέθεσα:
    Καταρχήν δεν διεκδικώ κανενός είδους αυθεντία, κι όποιος έχει άποψη μπορεί να συνεισφέρει, έστω και προς την αρνητική του εκδοχή. Εγώ απλώς μια απόπειρα, έκανα βάσει της συλλογιστικής που ανέπτυξα. Διατύπωσα λοιπόν έναν ορισμό γένους (generic), περιγραφικής φύσεως και όχι κανονιστικής -άλλωστε σε καμιά περίπτωση δεν θα μπορούσε να μοιάζει με τους ορισμούς των θετικών επιστημών- και ο οποίος θέτει τα standards (αντικειμενικά κριτήρια), χωρίς να κλέινει την πόρτα (ούτε το παράθυρο) στο υποκειμενικό στοιχείο της Τέχνης (φαντασία, έμπνευση, δημιουργικότητα κλπ).

    Τέλος, δεν μπορώ ν' αποφύγω τον πειρασμό να μη σκεφτώ, πως επιχείρησες να με παγιδέψεις, προτρέποντάς με σε διατύπωση ενός απόλυτου ορισμού. Ποντάρισες μάλλον σε μια ενδεχόμενη αυταπάτη μου, να ορίσω την απόλυτη αντικειμενικότητα στην Τέχνη, αγνοώντας προφανώς -εκτός των άλλων- ότι η όποια θεωρητικοποίηση γίνεται πάντα μέσα στα συμφραζόμενα ενός πλαισίου και ποτέ μέσα στο "άγνωστο" απόλυτο.

    Και φυσικά ποντάρισες... αλλά έχασες!
    (Άποψή μου βέβαια)

    Vanos
    13.10.2005, 09:18
    Φίλε Cenio, να είσαι 100% σίγουρος πως
    δεν προσπάθησα να σε παγιδέψω μιας και άρχισα να στέλνω μηνύματα ύστερα από το υπόψιν ποστ σου
    (δηλαδή αυτό που περιείχε τον αντιστοιχό ορισμό) εκτός αν ήθελες να διατυπώσει κάποιον άλλον αργότερα.
    Πίστεψέ με, κάτι τέτοιο θα ήταν εντελώς εκτός του στυλ μου.

    Θέλω να επισημάνω πως όταν έλεγα πως όλα στη μουσική είναι υποκειμενικά εννοούσα όσον αφορά το προσωπικό γούστο του καθενός. Εννοείται πως υπάρχουν ακόμα και αντικειμενικά κριτήρια με τα οποία κάποιος μπορεί να ξεχωρίσει την μπαρόκ από την κλασσική και την ροκ από τη τζαζ κ.ο.κ.

    AnimaVoce
    13.10.2005, 13:07
    Εγώ πιστεύω ότι υπάρχει αντικειμενικότητα αλλά σε συγκεκριμένες κοινωνίες και σε ανθρώπους με συγκεκριμένο μορφωτικό επίπεδο (δεν εννοώ σπουδαγμένους απαραίτητα).

    Το τί είναι αντικειμενικά ωραίο στην Ευρώπη και γενικότερα στους πολιτισμούς που είναι επιρρεασμένοι από τον Δυτικό κόσμο και τον δυτικό τρόπο ζωής, δεν είναι απαραίτητα ωραίο και στην Α. Ανατολή ή στην Αφρική ή στη Ν. Αμερική.

    Με τις παραπάνω προϋποθέσεις πιστεύω ότι μπορεί να υπάρξει αντικειμενικότητα
    kadmilos
    13.10.2005, 17:01
    Cenio ειναι φανερο οτι διαφωνουμε.Αλλη αποψη εχω εγω αλλη εσυ.Εσυ φερνεις πολλα επιχειρηματα για να στηριξεις την αποψη σου(καλα κανεις)
    Απο την αλλη αναμενεις επιχειρηματα μου,οταν εγω σου δινω ενα (μολις) που στηριζει πληρως αυτο που θελω να πω..
    Αν δεν θες να το δεχτεις εχει καλως.Εγω λεω απλως οτι επιχειρημα σου εδωσα.Δηλαδη οτι αυτο που μαρεσει-μαρεσει γιατι ειμαι εγω και αυτο με αγγιζει.ενω εσενα μπορει να σε αφηνει αδιαφορο
    Δεν τιθεται θεμα δογματισμου..Απλα δεν μπορω να καταλαβω την αντικειμενικοτητα σε κατι εντελως προσωπικο..Μπορει να ειμαι μικρος ακομα μπορει αυριο να καταλαβαινω τι θες να πεις,απλα προς το παρον τα επιχειρηματα σου δεν με καλυπτουν..

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : kadmilos στις 13-10-2005 17:08 ]
    Cenio
    14.10.2005, 11:33
    Φίλε kadmilos,

    νομίζω πως θα έπρεπε να ξαναδιαβάσεις προσεκτικότερα την ερώτηση που έθεσε σ' αυτό το topic το paramithi (by the way, where are you dear? ...your comments, please?) και την οποία σου ξαναθυμίζω:

    "Υπάρχει αντικειμενικότητα στη μουσική?"

    Εσύ και πολλοί άλλοι εδώ μέσα προσπαθείτε να μας πείσετε για το αυτονόητο ότι δηλαδή:
    Υπάρχει υποκειμενικότητα στο μουσικό γούστο!!!

    (νομίζω πως δεν είμαι μόνος πια, αφού έχει ήδη διέβη το Ρουβίκωνα ο Vanos, αν κατάλαβα καλά... )

    Vanos, περιμένω συμπαράσταση...

    Αυτό (ότι υπάρχει υποκειμενικότητα στο μουσικό γούστο) ούτε το έχει αμφισβητήσει κανείς, ούτε κι επιχειρηματολογία διεξοδική χρειάζεται, νομίζω! Είναι κάτι σαν αξίωμα... όπως η προσωπικότητα του καθενός είναι μοναδική, έτσι μοναδικό είναι και το γούστο του, άσχετα αν ενδεχομένως παρατηρείται κάποια ταύτιση λόγω κοινής κουλτούρας κλπ, έστω περιστασιακή και πρόσκαιρη, αφού ακόμα κι αυτό (το γούστο μας) αλλάζει συναρτήσει των αλλαγών που επισυμβαίνουν στην προσωπικότητα του καθενός μας.

    Περιμένω λοιπόν τα σχόλιά σας και τα επιχειρήματά σας επί του θέματος...

    Εν τω μεταξύ, μέχρι τότε... κερνάω ή μάλλον... κερνάμε! Συμφωνείς, Vanos;

    Suddenly, I knew that you'd have to go.
    Your world was not mine, your eyes told me so.
    Yet it was there I felt the crossroads of time
    and I wondered why.
    Loreena McKennitt - "The Old Ways"


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Cenio στις 14-10-2005 11:46 ]
    Vanos
    14.10.2005, 15:08
    Συμφωνώ!


    Tipota
    14.10.2005, 15:13
    υπαρχει .
    rivera
    14.10.2005, 15:56
    Αντικειμενικοτητα στη μουσικη,υπαρχει.Αναμεσα στους μουσικους δεν υπαρχει,
    ιδιως σε μουσικους που πανε για πρωταθλημα......
    paramithi
    14.10.2005, 20:09
    Quote:

    Το μέλος Cenio στις 14-10-2005 στις 11:33 έγραψε:

    Φίλε kadmilos,

    νομίζω πως θα έπρεπε να ξαναδιαβάσεις προσεκτικότερα την ερώτηση που έθεσε σ' αυτό το topic το paramithi (by the way, where are you dear? ...your comments, please?) και την οποία σου ξαναθυμίζω:

    [i]"Υπάρχει αντικειμενικότητα στη μουσική?"


    Εσύ και πολλοί άλλοι εδώ μέσα προσπαθείτε να μας πείσετε για το αυτονόητο ότι δηλαδή:
    Υπάρχει υποκειμενικότητα στο μουσικό γούστο!!!

    (νομίζω πως δεν είμαι μόνος πια, αφού έχει ήδη διέβη το Ρουβίκωνα ο Vanos, αν κατάλαβα καλά... )

    br>
    [/I]

    null
    αγαπητε μου δεν ηταν ο στοχος μου να αναπαραγω-αποδειξω κατι αυτονοητο οπως λες,αν υπαρχει υποκειμενικοτητα στο μουσικο γουστο..απλα..για να υπαρχουν αναγνωρισμενοι μουσικοι που θεωρουνται ποιοτητα κλπ..π.χ.Μπετοβεν,Μοτσαρτ..σημαινει πως με αντικειμενικα κριτηρια ειναι μακραν περα απο τους αλλους..σωστα?κ στον αντιποδα πληθος κοσμου υποστηριζει την υποκειμενικοτητα..καταλαβαινεις που εγκειται ο προβληματισμος μου?
    υ.γ.αργω να απαντησω λογω φορτου εργασιας..βλ..σχολειο