ελληνική μουσική
    477 online   ·  210.867 μέλη

    Υπήρξε συγκεκριμένο περιστατικό στη ζωή σας που να σας έπεισε για τον Θεό?

    Orfeus
    15.10.2006, 06:50
    Παράθεση:

    Το μέλος Giorgos_arazei στις 15-10-2006 στις 06:41 έγραψε...

    ....αλλα θα πως επισης πως ουτε στο πρωπατορικο αμαρτημα πιστευω γιατι το θεωρω κατασκευη των παπαδων. Σεβομαι απολυτα το Χριστιανισμο, ειμαι χριστιανος και δεν ανηκω σε καμια αιρεση οπως καπου διαβασα πιο πανω, αλλα το να γεννιομαστε αμαρτωλοι δεν το χωραει ο νους μου,ειναι περα απο καθε φαντασια.



    Κι' όμως έτσι είναι!!!

    (Και αν δεν πιστεύεις στο "προπατορικό αμάρτημα", να προσέχεις γιατί θα σε πουν ....αιρετικό!!!!



    www.Orfeus.musicheaven.eu & Jai Guru Deva Om!!!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Orfeus στις 15-10-2006 06:51 ]


    neerie
    16.10.2006, 14:11
    ... πάλι καταλήξαμε να χωριστούμε σε όσους πιστεύουν στο Θεό, σε όσους όχι, σε όσους λένε ότι είναι χριστιανοί αλλά δεν τα δέχονται όλα (άρα προσαρμόζουν την πίστη στα μέτρα τους και πάλι βασιζόμενοι στη λογική τους) κ.ο.κ. Χαίρομαι όμως που βλέπω ότι όλοι προβληματιζόμαστε γενικά και συζητούμε.

    Συνοψίζω, τις απόψεις που έχουν καταγραφεί (όπως τις έχω κατανοήσει):
    Ορισμένοι έχουν δει το Θεό μέσα από ευεργεσίες που τους έχουν γίνει προσωπικά, άλλοι αντιλέγουν υποστηρίζοντας ότι οι ευεργεσίες αυτές (όχι μόνο οι προσωπικές αλλά και ευρύτερα σε όλη την κοινωνία και τον κόσμο) είναι τυχαία γεγονότα. Συνεχίζουν αντιπαραθέτοντας τα μεγάλα κακά που συμβαίνουν στον κόσμο και λένε ότι και αυτά είναι τυχαία και ότι οποιαδήποτε πίστη σε κάποια ανώτερη δύναμη (αναφερόμενοι ιδιαίτερα στο Θεό των χριστιανών) που τα προκαλεί όλα είναι τουλάχιστον πέραν της λογικής (αν όχι ανοησία).

    Δεκτά όλα αυτά και σεβαστά. Να μου επιτρέψετε, και συγγνώμη που θα επαναλάβω τον εαυτό μου αν πω ότι αν θέλει κάποιος πραγματικά να δει το Θεό θα Τον δει, αν όχι δε θα Τον δει ποτέ, ούτε κι αν του εμφανιστεί μπροστά στα μάτια του. Κι αυτό επειδή πιστεύει στην ανθρώπινη λογική η οποία είναι υπεράνω όλων (και ότι δε μπορεί να εξηγήσει, είναι απλά τυχαίο). Βλέπω ότι εμπιστευόμαστε πολύ (έως υπερβολικά) τις αισθήσεις μας (κυριολεκτικά τα μάτια, τα αυτιά κλπ) για να πούμε ορισμένοι ότι εγώ δεν τον είδα άρα δεν πιστεύω. Θέτω το θέμα αλλού λοιπόν. Ο Θεός σε λίγες περιπτώσεις μπορεί να γίνει αισθητός με τις 5 γνωστές ανθρώπινες αισθήσεις. Δεν υπάρχει Θεός για λίγους. Είτε υπάρχει είτε όχι. Άρα, η ύπαρξη Του στους υπόλοιπους, πρέπει να τεθεί πέραν της λογικής. Πιστεύω πως αν εμπιστευόμαστε τις αισθήσεις και τη λογική μας αποκλειστικά, θα δούμε ότι πολλές φορές μας ξεγελούν. Σκεφτείτε μόνο πόσες φορές νομίσαμε πως είδαμε ή πως ακούσαμε κάτι, ή το χειρότερο, να κάνουμε λανθασμένες κρίσεις και να βγάλουμε λανθασμένα συμπεράσματα και θα εξακολουθούμε να το κάνουμε.

    Αν η λογική μας και οι αισθήσεις μας είναι η υπέρτατη δύναμη, τότε οι άνθωποι με ελλειπείς αισθήσεις (τυφλοί, κωφοί κλπ) και με νοητική υστέρηση, ή μη ανεπτυγμένη λογική (πχ παιδιά) είναι απλά αποτυχίες της φύσης. Προσωπικά αρνούμαι κάτι τέτοιο. Αντίθετα, πιστεύω ότι και αυτοί οι ανθρώποι μπορούν να σκέφτονται, να νιώθουν, να αντιλαμβάνονται πάρα πολλά, για τα οποία εμείς οι "πιο πλήρεις" δεν έχουμε ιδέα. Συμπέρασμα: υπάρχουν πολλά περισσότερα σε έναν άνθρωπο από το μυαλό και τα μάτια, τα χέρια, τα αυτιά... Το να αντιλαμβάνεται κάποιος τόσα πολλά, να αγαπά, να αισθάνεται γενικότερα, με ή χωρίς το μυαλό και τις αισθήσεις του, είναι αυτό που εγώ αντιλαμβάνομαι ως ψυχή. Και αυτή είναι η σημαντικότερη. Η ψυχή θα καταλάβει αν υπάρχει ή όχι Θεός και όχι το μυαλό. Δε μπορεί να καταλάβει δηλαδή ένας τυφλός, ένα παιδί ή κάποιος με νοητική υστέρηση αν υπάρχει ή όχι Θεός?

    Πιστεύω, ότι οι αισθήσεις και η λογική μπορούν να σφάλουν, επομένως άλλο είναι το μέσο που θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε ή όχι αν υπάρχει Θεός. Καταλήγω λοιπόν και πάλι στο ότι εμπειρικά θα νιώσει κάποιος το Θεό, με η χωρίς κάποιο θαύμα. Αν και προσωπικά, όλα στη γη που είναι τόσο όμορφα και λειτουργούν τόσο αρμονικά, τόσο τέλεια, τα θεωρώ θαύμα.




    margo
    16.10.2006, 14:47
    "Ούτε οι αισθήσεις ούτε ο νούς μπορούν να συλλάβουν την απώτατη ουσία του Σύμπαντος.Με άλλα λόγια,χρειάζεται να υπερβεί κανείς τον πολυδιάστατο χωρόχρονο για να τον κατανοήσει.."

    "Αν γίνεται αποδεκτή η υπόθεση της ύπαρξης αυταπόδεικτων κόσμων,θα πρέπει να γίνεται αποδεκτή και η υπόθεση της ύπαρξης του Θεού."

    "Καλό είναι βέβαια να σκέπτεται κανείς λογικά για το Θεό,είναι όμως καλύτερος ο διαλογισμός.Λίγη ώρα διαλογισμού και εσωτερικής ανάτασης αξίζει περισσότερο από χίλια λογικά συμπεράσματα."


    (Αποσπάσματα από άρθρο του περιοδικού "sceptic")

    Και άλλο ένα απο το ίδιο περιοδικό,ένας μικρός αλλά περιεκτικός διάλογος μεταξύ της Αιδεσιμοτάτης Joan Cambell(γενική γραμματέας του Εθνικού Διεκκλησιαστικού Συμβουλίου)και του γνωστού αστρονόμου-εξωβιολόγου(και σκεπτικιστή) Carl Sagan.

    H αιδεσιμοτάτη ρωτήθηκε απο τον Sagan γιατί πιστεύει στο Θεό,αφού είναι τόσο έξυπνη,και προς απάντησή του τον ρώτησε"Αφού είσαι τόσο έξυπνος γιατί δεν πιστεύεις?"




    margo
    16.10.2006, 15:05
    Παράθεση:

    Το μέλος neerie στις 16-10-2006 στις 14:11 έγραψε...

    ... πάλι καταλήξαμε να χωριστούμε σε όσους πιστεύουν στο Θεό, σε όσους όχι, σε όσους λένε ότι είναι χριστιανοί αλλά δεν τα δέχονται όλα (άρα προσαρμόζουν την πίστη στα μέτρα τους και πάλι βασιζόμενοι στη λογική τους) κ.ο.κ. Χαίρομαι όμως που βλέπω ότι όλοι προβληματιζόμαστε γενικά και συζητούμε.

    Συνοψίζω, τις απόψεις που έχουν καταγραφεί (όπως τις έχω κατανοήσει):
    Ορισμένοι έχουν δει το Θεό μέσα από ευεργεσίες που τους έχουν γίνει προσωπικά, άλλοι αντιλέγουν υποστηρίζοντας ότι οι ευεργεσίες αυτές (όχι μόνο οι προσωπικές αλλά και ευρύτερα σε όλη την κοινωνία και τον κόσμο) είναι τυχαία γεγονότα. Συνεχίζουν αντιπαραθέτοντας τα μεγάλα κακά που συμβαίνουν στον κόσμο και λένε ότι και αυτά είναι τυχαία και ότι οποιαδήποτε πίστη σε κάποια ανώτερη δύναμη (αναφερόμενοι ιδιαίτερα στο Θεό των χριστιανών) που τα προκαλεί όλα είναι τουλάχιστον πέραν της λογικής (αν όχι ανοησία).

    Δεκτά όλα αυτά και σεβαστά. Να μου επιτρέψετε, και συγγνώμη που θα επαναλάβω τον εαυτό μου αν πω ότι αν θέλει κάποιος πραγματικά να δει το Θεό θα Τον δει, αν όχι δε θα Τον δει ποτέ, ούτε κι αν του εμφανιστεί μπροστά στα μάτια του. Κι αυτό επειδή πιστεύει στην ανθρώπινη λογική η οποία είναι υπεράνω όλων (και ότι δε μπορεί να εξηγήσει, είναι απλά τυχαίο). Βλέπω ότι εμπιστευόμαστε πολύ (έως υπερβολικά) τις αισθήσεις μας (κυριολεκτικά τα μάτια, τα αυτιά κλπ) για να πούμε ορισμένοι ότι εγώ δεν τον είδα άρα δεν πιστεύω. Θέτω το θέμα αλλού λοιπόν. Ο Θεός σε λίγες περιπτώσεις μπορεί να γίνει αισθητός με τις 5 γνωστές ανθρώπινες αισθήσεις. Δεν υπάρχει Θεός για λίγους. Είτε υπάρχει είτε όχι. Άρα, η ύπαρξη Του στους υπόλοιπους, πρέπει να τεθεί πέραν της λογικής. Πιστεύω πως αν εμπιστευόμαστε τις αισθήσεις και τη λογική μας αποκλειστικά, θα δούμε ότι πολλές φορές μας ξεγελούν. Σκεφτείτε μόνο πόσες φορές νομίσαμε πως είδαμε ή πως ακούσαμε κάτι, ή το χειρότερο, να κάνουμε λανθασμένες κρίσεις και να βγάλουμε λανθασμένα συμπεράσματα και θα εξακολουθούμε να το κάνουμε.

    Αν η λογική μας και οι αισθήσεις μας είναι η υπέρτατη δύναμη, τότε οι άνθωποι με ελλειπείς αισθήσεις (τυφλοί, κωφοί κλπ) και με νοητική υστέρηση, ή μη ανεπτυγμένη λογική (πχ παιδιά) είναι απλά αποτυχίες της φύσης. Προσωπικά αρνούμαι κάτι τέτοιο. Αντίθετα, πιστεύω ότι και αυτοί οι ανθρώποι μπορούν να σκέφτονται, να νιώθουν, να αντιλαμβάνονται πάρα πολλά, για τα οποία εμείς οι "πιο πλήρεις" δεν έχουμε ιδέα. Συμπέρασμα: υπάρχουν πολλά περισσότερα σε έναν άνθρωπο από το μυαλό και τα μάτια, τα χέρια, τα αυτιά... Το να αντιλαμβάνεται κάποιος τόσα πολλά, να αγαπά, να αισθάνεται γενικότερα, με ή χωρίς το μυαλό και τις αισθήσεις του, είναι αυτό που εγώ αντιλαμβάνομαι ως ψυχή. Και αυτή είναι η σημαντικότερη. Η ψυχή θα καταλάβει αν υπάρχει ή όχι Θεός και όχι το μυαλό. Δε μπορεί να καταλάβει δηλαδή ένας τυφλός, ένα παιδί ή κάποιος με νοητική υστέρηση αν υπάρχει ή όχι Θεός?

    Πιστεύω, ότι οι αισθήσεις και η λογική μπορούν να σφάλουν, επομένως άλλο είναι το μέσο που θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε ή όχι αν υπάρχει Θεός. Καταλήγω λοιπόν και πάλι στο ότι εμπειρικά θα νιώσει κάποιος το Θεό, με η χωρίς κάποιο θαύμα. Αν και προσωπικά, όλα στη γη που είναι τόσο όμορφα και λειτουργούν τόσο αρμονικά, τόσο τέλεια, τα θεωρώ θαύμα.










    Astron
    16.10.2006, 18:30
    Παράθεση:

    Το μέλος neerie στις 16-10-2006 στις 14:11 έγραψε...
    Πιστεύω, ότι οι αισθήσεις και η λογική μπορούν να σφάλουν, επομένως άλλο είναι το μέσο που θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε ή όχι αν υπάρχει Θεός. Καταλήγω λοιπόν και πάλι στο ότι εμπειρικά θα νιώσει κάποιος το Θεό, με η χωρίς κάποιο θαύμα.





    Αφού οι αισθήσεις μας σφάλουν όπως λες -και συμφωνώ σε μεγάλο βαθμό- τότε πώς καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι θα "νιώσουμε τον θεό εμπειρικά"; Δεν είναι αυτό μία τεράστια αντίφαση;
    Ακριβώς επειδή οι αισθήσεις μας μπορούν εύκολα να ξεγελαστούν χρειάζεται να τις φιλτράρουμε μέσα απ' την λογική. Για παράδειγμα αν κοιτάξει κανείς τον ουρανό έχει την αίσθηση ότι όλα γυρίζουν γύρω απ' τη γη, δηλαδή η εμπειρία μας μας οδηγεί να πιστέψουμε ότι είμαστε το κέντρο του κόσμου κι ότι όλα γυρίζουν γύρω μας (γεωκεντρικό σύστημα). Χρειάστηκε η λογική και τα μαθηματικά του Κοπέρνικου και του Κέπλερ για να καταφέρουμε να καταλάβουμε πώς λειτουργούν τα πράγματα.

    Ενώ λοιπόν δέχεσαι ότι οι αισθήσεις μας εύκολα μας παραπλανούν, δέχεσαι το βίωμα του Θεού ως απόδειξη της ύπαρξης του Θεού. Εκεί πώς και αποδέχεσαι έτσι εύκολα το τί σου υποδεικνύει το συναίσθημα και η εμπειρία;

    Και για να είμαστε πιο ακριβείς...
    Η ύπαρξη του Θεού είναι κάτι το οποίο προσπαθούν να στο εμφυσήσουν απ' τη στιγμή που γεννιέσαι. Απ' την κολυμπήθρα, μέχρι την προσευχή στο σχολείο, μέχρι το μάθημα των θρησκευτικών, και απ' τα έθιμα (Πάσχα-Χριστούγεννα) μέχρι τις διάφορες τελετές (γάμους, κηδείες) κλπ κλπ Όλη μας η ζωή βομβαρδίζεται απ' την θρησκευτικότητα της (ελληνικής) κοινωνίας.
    Αν συνυπολογίσεις κι όλα αυτά μέσα στην ατέλεια των αισθήσεων που και η ίδια παραδέχεσαι, τότε δεν μένουν και πολλά περιθώρια αλήθειας για τα βιώματα περί Θεού...


    KwnstantiaDouka
    17.10.2006, 00:37
    Panta kata th tapeinh mou gnwmh....o 8eos den einai timwros, kriths isws.Se polles periptwseis ftaime emeis gia oti pa8ainoume.Se alles oxi...ma isws h fush h' h moira.Panta proswpika milwntas, gia mena h pisth mou pros ton 8eo einai mia eswterikh anagkh.Exw dei an8rwpo mprosta mou pou na biwnei thn parousia Tou.Den thn exw biwsei egw ma pisteuw to idio.
    Kai kati akoma an mou epitrepei h kalh sas parea....o 8eos 8a emfanistei otan h an8rwpinh dunamh den 8a mporei na antape3el8ei......otan omws polla pragmata e3artwntai mono apo emas, as to paroume kai san ma8hma, prepei na ta bgaloume pera monoi mas....as mhn ta 8eloume ola etoima......
    De 8elw na epibalw th gnwmh mou se kanenan......
    Panta filika Kwnstantia
    KAKOFONIKS
    17.10.2006, 10:30

    neerie
    17.10.2006, 10:51
    Έχεις δίκιο Παύλο μου ότι η εμπειρία βασίζεται περισσότερο στις αισθήσεις παρά στην γνώση. Λάθος όρο χρησιμοποίησα στην προσπάθεια μου να αναφερθώ στα βιώματα του καθενός.

    Δεν απέρριψα το λογικό κι ευτυχώς που υπάρχει διότι διαφορετικά θε θα μπορούσε να μεγαλουργήσει ο άνθρωπος και να καταφέρει όλα αυτά τα θαυμάσια που κατάφερε, συμπεριλαμβανομένων των επιστημονικών του ανακαλύψεων που πολλές φορές μας έβγαλαν από το σκοτάδι. Είναι όμως περιορισμένο το λογικό κι είναι ίσως και περισσότερα αυτά που δεν μπορεί να καταλάβει παρά αυτά που μπορεί να καταλάβει. Επιπλέον δεν έχουμε όλοι ανεπτυγμένη τη λογική στον ίδιο βαθμό, αυτό όμως δε μας κάνει περισσότερο ή λιγότερο ικανούς να αντιληφθούμε την ύπαρξη του Θεού.

    Μπαίνω στο αντίθετο ρεύμα τώρα για να πω ότι όσον αφορά σε αυτά που μου εμφύσησαν από μικρή περί εκκλησίας και Θεού, θα μπορούσα με το λογικό μου, εφόσον το θεωρούμε τόσο σημαντικό, εύκολα να τα απορρίψω, βλέποντας τα "φαινομενικά" κενά ("φαινομενικά", διότι προσωπικά θεωρώ ότι όλα εξηγούνται μέσα από την αγάπη του Θεού) και το γεγονός ότι πολλοί που τα διδάσκουν δεν τα ζουν καν (χωρίς να βγάζω έξω τον εαυτό μου). Δεν το κάνω όμως διότι έχω ζήσει καταστάσεις (όχι απαραίτητα "θαύματα") που με έχουν πείσει για την ύπαρξη Του που δεν τα θεωρώ απλά τυχαία και δεν εξαρτώνται από τα καλώς ή κακώς έχοντα της εκκλησίας. Πράγματα τα οποία δε μπορώ να καταλάβω, απλά τα αποδίδω στην αδυναμία μου ως ον ατελές και πείθομαι έτσι κιόλας για την ύπαρξη κάποιου ανώτερου όντως, του Θεού, που με έστειλε εδώ (διότι μόνη μου δε θα μπορούσα ποτέ να το αποφασίσω και να το κάνω να συμβεί). Βασίζομαι επομένως, προσωπικά, σε κάτι πιο σφαιρικό ή αν θέλεις στο λογικό μέσω όμως των βιωμάτων μου για να μπορέσω να αντιληφθώ την αδυναμία μου καθώς επίσης και το λόγο για τον οποίο βρίσκομαι στη ζωή. Και θεωρώ ότι με τίποτα δε βρέθηκα εδώ τυχαία, να υποφέρω το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου, να κάνω οικογένεια και παιδιά (αν θέλω) να μεγαλουργήσω (αν θέλω) και να χαθώ για πάντα μια μέρα ξαφνικά. Αυτό κι αν θα ήταν άδικο κατά την ταπεινή μου άποψη.
    Astron
    17.10.2006, 11:32
    Παράθεση:

    Το μέλος neerie στις 17-10-2006 στις 10:51 έγραψε...
    Και θεωρώ ότι με τίποτα δε βρέθηκα εδώ τυχαία, να υποφέρω το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου, να κάνω οικογένεια και παιδιά (αν θέλω) να μεγαλουργήσω (αν θέλω) και να χαθώ για πάντα μια μέρα ξαφνικά. Αυτό κι αν θα ήταν άδικο κατά την ταπεινή μου άποψη.



    Απολύτως σεβαστά όλα αυτά που είπες.
    Είναι ένας τρόπος ερμηνείας του κόσμου κι αυτός και -αν και διαφωνώ με την προσέγγισή σου- τουλάχιστον είναι ξεκάθαρος και συνειδητοποιημένος χωρίς περιττές ωραιοποιήσεις, πράγμα που εκτιμώ πολύ.


    Υ.Γ. Να σημειώσω μόνο ότι ταυτίζεις ουσιαστικά την ύπαρξη του Θεού με την ζωή μετά θάνατον. Στην πραγματικότητα είναι δύο διαφορετικά θέματα, αλλά ο κόσμος τείνει να τα ταυτίζει, για τους λόγους που έχω αναφέρει και σε παλιότερα posts (Θεός=αντιμετώπιση των φόβων μας και κυρίως αντιμετώπιση του φόβου του θανάτου). Βεβαίως αυτό δεν αποδεικνύει τίποτα, μπορεί όσα έγραψες να είναι απολύτως αληθινά.
    neerie
    17.10.2006, 12:24
    Παράθεση:

    Το μέλος Astron στις 17-10-2006 στις 11:32 έγραψε...

    Υ.Γ. Να σημειώσω μόνο ότι ταυτίζεις ουσιαστικά την ύπαρξη του Θεού με την ζωή μετά θάνατον. Στην πραγματικότητα είναι δύο διαφορετικά θέματα, αλλά ο κόσμος τείνει να τα ταυτίζει, για τους λόγους που έχω αναφέρει και σε παλιότερα posts (Θεός=αντιμετώπιση των φόβων μας και κυρίως αντιμετώπιση του φόβου του θανάτου). Βεβαίως αυτό δεν αποδεικνύει τίποτα, μπορεί όσα έγραψες να είναι απολύτως αληθινά.





    Έχεις δίκιο, θεωρώ ότι ο σκοπός της παρούσας ζωής είναι η αιώνια. Δε μπορώ να τα διαχωρίσω διότι ο ίδιος ο Χριστός ήρθε εδώ, βασανίστηκε, θανατώθηκε κι έπειτα αναστήθηκε για να μας δείξει ακριβώς αυτό (δηλαδή αν δεν θα γινόταν η Ανάσταση δε θα υπήρχε λόγος να έρθει ο Χριστός στη γη).
    yiannisyiannis
    17.10.2006, 12:46
    Μια που επανήλθαμε στο θέμα μας, θα ήθελα να κάνω έναν διαχωρισμό, στον τρόπο με τον οποίο προσλαμβάνουμε τα διάφορα ερεθίσματα που μας στέλνει ο Θεός. (Όχι στον τρόπο με τον οποίο τα ερμηνεύουμε, έχω ήδη αναφερθεί σ’ αυτό).

    Ο ένας τρόπος λοιπόν, είναι εξωτερικός κι έχει να κάνει με τις αισθήσεις μας. Βλέπουμε, ακούμε, ή νοιώθουμε κάποιο ερέθισμα το οποίο μας πείθει για την ύπαρξη του Θεού.

    Ένα παράδειγμα είναι η τελετή Αφής του Παναγίου Φωτός, η οποία γίνεται κάθε χρόνο την παραμονή του Πάσχα στον Πανάγιο Τάφο στα Ιεροσόλυμα. Οι παρευρισκόμενοι εκεί, βλέπουν με τα μάτια τους αστραπές, πύρινες σφαίρες κλπ ενώ με την αφή τους διαπιστώνουν ότι η φλόγα του κεριού τους δεν τους καίει.

    Ο δεύτερος τρόπος είναι εσωτερικός κι έχει να κάνει με τα αισθητήρια της ψυχής. Με αυτά αντιλαμβανόμαστε ερεθίσματα και γεγονότα, τα οποία δεν γίνονται αντιληπτά με τις εξωτερικές μας αισθήσεις. Αυτός είναι και ο πιο χαρισματικός τρόπος αποδοχής Θείων μηνυμάτων.

    Ένα παράδειγμα είναι το Άκτιστο Φως, δηλαδή η λάμψη του ίδιου του Θεού. Δια γυμνών οφθαλμών είναι αδύνατο να αντέξει κανείς το Άκτιστο Φως. Μπορεί όμως με τη συνδρομή της Θείας Χάριτος, να πάρει μια πρόγευση του Άκτιστου Φωτός με τα μάτια της ψυχής. Την θεωρεία του Άκτιστου Φωτός έχουν βιώσει ορισμένοι άγιοι γέροντες, μεταξύ των οποίων κι ο σύγχρονος γέροντας Παΐσιος.

    Πιο απλά: Κάποιος τυφλός δεν μπορεί να δει το Πανάγιο Φως στα Ιεροσόλυμα. Μπορεί όμως να δει το Άκτιστο Φως με τα μάτια της ψυχής του.

    Γι’ αυτό λοιπόν, αυτός ο δεύτερος εσωτερικός τρόπος πρόσληψης Θείων μηνυμάτων, επειδή ακριβώς υπερβαίνει τα εξωτερικά μας αισθητήρια, είναι τόσο ανεξίτηλος, που δεν αφήνει απολύτως κανένα περιθώριο αμφιβολίας, σε αυτόν που τον βίωσε.

    Γι’ αυτό κι επιμένω στη βιωματική κι όχι ορθολογική εξέταση της πίστης και της μεταφυσικής. Τα εσωτερικά αισθητήρια συμπληρώνουν και δεν αναιρούν ούτε βρίσκονται σε σύγκρουση με τα εξωτερικά αισθητήρια, συμπεριλαμβανομένης και της λογικής.

    Astron
    20.10.2006, 20:39
    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 11-10-2006 στις 18:08 έγραψε...
    Περιμένω και το κείμενό σου στις "Σκέψεις"για να πούμε και περισσότερα.





    Το κείμενο στο οποίο αναφερόμουν δημοσιεύτηκε σήμερα. Ο τίτλος του είναι "Σκιά και Δόξα". Πρόκειται για μια κλασική περίπτωση του πώς έρχονται σε αντίθεση η θρησκεία και η επιστήμη.

    beth
    30.10.2006, 23:38
    Ο ΝΙΤΣΕ αποτε ειπε πωσ ο ΘΕΟΣ πεθανε ομωσ
    για μενα ολα αυτα τα μεταφυσικα ειναι τελειως παραμυθακια δεν χρειαζομαι να το ριξω σε καμια θρησκεια για να σταματησω να φοβαμαι για τον θανατο οπως ολοι μας εκει βασιζονται ολα ολη η μελετη του κοσμοθυ κ της φυσης αποδικνειουν οτι ολα μα ολα ειναι υλη κ μονο αυτο ας το παρουμε αποφασει αλλωστε οπως λςςι κ ο συγγραφεασ καζαντζακησ αναμεσα απο την αβυσσο υπαρχουν καποια φωτεινα σημεια κ αυτο ειναι η ζωη......soooooo!!!!!

    siopiloss
    03.05.2007, 16:10
    " Οι αρχαίοι ποιητές εποικούσαν όλα τα ορατά αντικείμενα με θεούς ή πνεύματα, δίνοντας τους ονόματα και κοσμώντας τους με τις ιδιότητες των δασών, των ποταμών, των βουνών, των λιμνών, των πόλεων, των εθνών και ότι άλλο μπορούσαν οι ανεπτυγμένες και πολλές αισθήσεις τους να αντιληφθούν.
    Και ιδιαίτερα μελέτησαν το πνεύμα κάθε πόλης και χώρας, τοποθετώντας το, κάτω από τη νοητή του θεότητα.
    Ώσπου σχηματίστηκε ένα σύστημα, που μερικοί το εκμεταλεύτηκαν, και σκλάβωσαν τον κοινό άνθρωπο επιχειρώντας να εκποιήσουν ή να αποσπάσουν τις νοητές θεότητες από τα αντικείμενα τους: έτσι γεννήθηκε ο κλήρος!
    Επιλέγοντας μορφές λατρείας από ποιητικούς μύθους.
    Και κύρηξαν δια μακρών πως οι θεοί είχαν δώσει τέτοιες εντολές.
    Έτσι οι άνθρωποι λησμόνησαν πως όλες οι θεότητες κατοικούν ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΤΗΘΟΣ ΤΟΥΣ!! "

    William Blake
    "Οι γάμοι του ουρανού και της κόλασης"
    YrIazz
    11.05.2007, 12:52
    Μου κανει εντυπωση που πολλα παιδια παραδεχονται οτι δεν εχουν αναγκη αποδειξης της παρουσιας του θεου γιατι υπαρχει μεσα μας κλπ κλπ κλπ...
    Δηλαδη ποιανου θεου δεν εχετε αναγκη την αποδειξη?
    Του θεου της Ινδιας? της Τουρκιας? της Ελλαδας? Το γεγονος οτι ειναι τυχαιο σε ποιον θεο πιστευεται δεν σας λεει κατι? Η μηπως θεωρειτε οτι κ στην Τουρκια να ειχατε γεννηθει εσεις παλι θα πιστευατε στην ορθοδοξια?

    Σεβομαι τους ανθρωπους που παιρνουν κατ επιλογην κομματια της εκαστοτε θρησκειας κ πολλες φορες αναμυγνειουν στοιχεια διαφορων θρησκειων αναλογα με το τι τους βοηθαει κ τα κανουν δικο τους πιστευω... Τουλαχιστον αυτοι ειναι συνειδητοποιημενοι κ οχι γαλουχημενοι...

    Θα συμφωνησω απολυτα με τα παιδια Orfeus & Astron...


    edelweiss
    12.05.2007, 15:04
    Δεν ξέρω αν πραγματικά ότι λέγονται για την Θρησκεία μας και για ότι έχουν γραφτεί είναι όντως μια πραγματικότητα...
    siopiloss
    20.05.2007, 02:36
    Παράθεση:

    Το μέλος YrIazz στις 11-05-2007 στις 12:52 έγραψε...

    Μου κανει εντυπωση που πολλα παιδια παραδεχονται οτι δεν εχουν αναγκη αποδειξης της παρουσιας του θεου γιατι υπαρχει μεσα μας κλπ κλπ κλπ...






    Φαντάζομαι δεν εννοείς και εμένα φίλε YrIazz..!? Νομίζω κατάλαβες τι εννοώ....
    (τώρα το είδα το άρθρο)
    deathminor88
    20.05.2007, 15:11
    Μετα απο πολλες συζητησεις, σκεψεις και πολυ προβληματισμο εχω καταλληξει στο οτι Θεος δεν υπαρχει... Το βρισκω λογικο, γιατι ζω σε μια εποχη που σχεδον για τα παντα γυρω μου υπαρχει μια αποδειξη, μια επιστημονικη αποψη, ερωτηματα που συνεχως απαντουνται και ειμαι σιγουρος οτι ακομα και τα πιο δυσκολα θα απανηθουν στο μελλον... Το βρισκω επισης φυσιολογικο το γεγονος οτι οι ανθρωποι επλασαν τους θεους τους, και στηριζονταν και στηριζονται σε αυτους για 2 λογους: 1) επειδη ειχαν πληρη αγνοια για το τι γινεται στον κοσμο, και γιατι δεν πιστευαν στους εαυτους τους αμεσα αλλα εμμεσα με τους θεους... Το βρισκω απιστευτο το οτι ακομα γινονται τελετες οπως τα μυστηρια, και αυτ το οποιο με εξοργιζει ακομα περισοτερο ειναι η εκκλησια (ο τροπος λειτουργιας της, οι αποψεις της κλπ)... Επισης πιστευω οτι πρεπει εμεις να αποφασιζουμε αν θα βαπτιστουμε, και οχι αλλοι... Δεν χρειαζομαστε καποιο θεο. Χρειαζεται να εχουμε πιστη (γενικα, και στον εαυτο μας) και να (δεν μπορω να το μεταφερω καλα) ψαχνουμε εμεις τις απαντησεις που ζηταμε και οχι να νομιζουμε οτι τα παντα γινεται απο τον Θεο... Εν τελει θα ηθελα να ανφερω κατι ασχετο αλλα τρομερο, το οποιο με εξοργιζει και γινεται κυριως στην ελλαδα: η θρησκεια μας ειναι εντελως ειδωλολατρικη (αφου βλεπουμε ανθρωπους να φιλανε τις εικονες, να προσφερουν ταματα, να σπαταλουν χρηματα για καλυτερα υλικα οπωςς χρυσο πανω σε αυτες), και ψευτικη... Αυτο το στηριζω στο γεγονος οτι ολοι νομιζουν οτι ειναι χριστιανοι αν πιστευουν στον Θεο και τον Χρηστο, ενω για να ειναι καποιος πραγματικος χριστιανος αρκει να πιστευει στις ιδεες του Χρηστου και οχι στο προσωπο του...
    deathminor88
    20.05.2007, 15:20
    Παράθεση:

    Το μέλος KAKOFONIKS στις 16-09-2006 στις 11:18 έγραψε...

    Ήταν Πάσχα Μεγάλη Παρασκευή. Βγαίνει απο την εκκλησία ο Σταυρός και μετά ο Επιτάφιος .Ενά απαλό αεράκι φυσούσε απο το απόγευμα όχι δυνατό αλλά φυσούσε. Ξαφνικά το κερί που ήταν στο πιο ψηλό σημείο του Σταυρού άρχισε να πέφτει στριφογυρίζοντας μέχρι να φτάσει στο έδαφος, εκεί έγινε το θαύμα. Το κερί αφού έπεσε απο ένα ύψος περίπου 3 μέτρων στάθηκε όρθιο στο έδαφος και αναμένο.

    Το συγκεκριμένο περιστατικό το είδα με τα μάτια μου δεν ήταν κανείς μάγος εκεί και δεν λέω ψέματα. Αυτό το περιστατικό σε συνδυασμό με το κατηχιτικό που πήγαινα μικρός με ώθησαν και έτσι άρχισα να αναρωτιέμαι και μετά να ψάχνω. Έχω καταλήξει οτι ο Θεός υπάρχει, εκτός απο τα θαύματα και τις γραφές κοιταξτε γύρω σας .Κοιτάξτε τον ήλιο, αγγίξτε το νερό, αισθανθείτε τον αέρα, προσέξτε τα πάντα γυρω μας.Είναι δυνατόν όλα αυτά να μην τα δημιούργησε κάποιος(που ακόμα και να μην είναι ο Θεός τόσο ωραία που τα έκανε, είναι "Θεός" ).Επειδή μου αρέσει όμως να τα βλέπω σωστά τα πράγματα ας δούμε και την άλλη πλευρά.Οι επιστήμονες λένε ότι όλα είναι θέμα αντιδράσεων και φαινομένων εγώ ας το δεχτώ αυτό αλλά πως όταν όλα αυτα τα σενάρια πάντα αφήνουν ένα μικρό πως ένα ερώτημα, πως όταν ο κορυφαίος επιστήμονας του κόσμου Albert Einstein είπε "... σε ότι και να αποδείξει η επιστήμη υπάρχει ένα κενό σε αυτό το κενό μπαινει ο Θεός!"

    Αυτά...

    WHEN LIFE HANDS YOU LEMON ,MAKE LEMONADE !!!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : KAKOFONIKS στις 16-09-2006 11:23 ]





    Πολυ απλα οπως γινοταν και παλιοτερα, και ο Einstein αυτο εννοουσε αν δεν το ξερετε, υπαρχουν πραγματα που εμεις ακομα δεν μπορουμε να εξηγησουμε... Ο Θεος ειναι αυτα που δεν μπορουμε να εξηγησουμε, παντα ηταν... Και ισως με αυτη την εννοια παντα να υπαρχει καθως ολο και νεα ερωτηματα θα εχουμε, ομως το οτι δεν μπορουμε να καταλαβουμε κατι δεν σημαινει οτι πισω απο αυτο υπαρχει ενας θεος αλλα το οτι δεν εχουμε εξελιχθει αρκετα για να μπορεσουμε να το καταλαβουμε....
    renabill
    08.06.2007, 01:26
    Ναι, ο θάνατος του πατέρα μου. Ήταν πολύ άρρωστος και βασανίζονταν επί 2 μήνες να ζήσει.Είχαμε όλοι ταλαιπωρηθρί να τον φροντίζουμε καθημερινά στα νοσοκομεία, ώσπου μου ήρθε η ανάγκη να νηστέψω και να μεταλλάβω και να προσευχηθώ για τον πατέρα μου και για την οικογένειά μου. Μετά απο 5 μέρες ο Θεός τον πήρε κοντα του και δεν φοβήθηκα που μέναμε 4 γυναίκες μόνες γιατί είχα πάρα πολλλή δύναμη μέσα μου.