ελληνική μουσική
    867 online   ·  210.852 μέλη

    Παιδεία και Εκκλησία: Ο παρατεταμένος ελληνικός Μεσαίωνας

    yiannisyiannis
    15.11.2006, 10:43
    Φίλε Παναγιώτη, στο εναρκτήριό σου post αυτού του thread, μιλάς για αφορισμό. Αναρωτιέμαι άραγε, αν ξέρεις τι σημαίνει;

    Δεν παρακολουθώ τηλεόραση, ενημερώνομαι από το ραδιόφωνο και από τον κυριακάτικο τύπο, διότι δυστυχώς μόνο Κυριακές έχω χρόνο να διαβάσω εφημερίδα. Έτσι λοιπόν δεν έμαθα τι δήλωσε ο αρχιεπίσκοπος.

    Δυο μόνο πράγματα έχω να προσθέσω σε ένα χιλιοσυζητημένο θέμα, με τις γνωστές εμπαθείς απόψεις κατά της εκκλησίας, να δίνουν και να παίρνουν.

    Πρώτον, νομίζω ότι η ορθόδοξη πίστη μας πρέπει να διδάσκεται στο μάθημα των θρησκευτικών. Ορθοδοξία κι έθνος στην χώρα μας είναι έννοιες σχεδόν ταυτόσημες, που αδελφώθηκαν δια μέσω των αγώνων για την ελευθερία. Το λάβαρο της επαναστάσεως ήταν θρησκευτικό σύμβολο (Επιτάφιος θρήνος), η σημαία μας περιλαμβάνει το σταυρό κλπ. Ο κατάλογος είναι μακρύς ας μην τον συνεχίσω…..Έχουμε φτάσει στο σημείο να πρέπει να λέμε τα αυτονόητα, διότι αναρωτιούνται μερικοί τι σχέση έχει η διδασκαλία των θρησκευτικών με την Παράδοση των Ελλήνων. Να μην ξέρει λοιπόν ο Έλληνας τι σημαίνει αυτό το σύμβολο που είναι στη σημαία του, εκτός αν και η σημαία μας είναι άσχετη με την παράδοση, τι να πει κανείς………

    Συμφωνώ βεβαίως ότι το μάθημα των θρησκευτικών δεν γίνεται σωστά, για πολλούς λόγους που δεν έχει νόημα να αναλύσουμε εδώ.

    Δεύτερον, το μάθημα των θρησκευτικών ήταν έτσι κι αλλιώς μάθημα επιλογής. Ο μαθητής μπορούσε να δηλώσει εξαρχής ότι ήταν Εβραίος, μουσουλμάνος, άθεος, βουδιστής, σατανιστής κλπ και να απαλλαγεί. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί γίνεται όλος αυτός ο ντόρος; Εκτός αν η όλη ιστορία είναι να ενταχθούν στο πρόγραμμα σπουδών εναλλακτικά μαθήματα, για όσους δεν επιθυμούν να διδάσκονται την ορθόδοξη πίστη. Αν αυτό είναι που ζητούν, συμφωνώ, καλό είναι να γίνει.

    Δυο μόνο παρατηρήσεις επ’ αυτού.

    Πρώτα απ’ όλα πριν το μεγάλο ρεύμα μετανάστευσης, η Ελλάδα ήταν μια αμιγώς ορθόδοξη χώρα σε ποσοστό περίπου 97%. Ζήτημα ήταν να υπήρχαν 3-4 μη ορθόδοξοι μαθητές σε κάθε σχολείο ή εν πάση περιπτώσει, μαθητές των οποίων οι γονείς αντιδρούσαν στη διδασκαλία του μαθήματος. Οπότε να συσταθούν τάξεις και προγράμματα σπουδών δεν είχε νόημα. Μπορούσαν όμως αυτοί οι μαθητές, αν το επιθυμούσαν να απέχουν του μαθήματος.

    Δεύτερον, επειδή έχω φάει χρόνια στα θρανία και γνωρίζω καλά πως λειτουργεί το καθηγητικό κατεστημένο στα ανώτερα κλιμάκια, είμαι λίγο καχύποπτος. Το πιο πιθανόν σε όλη αυτή την ιστορία, είναι να θέλουν μερικοί άνθρωποι να τα οικονομήσουν. Πως; Μα φυσικά προωθώντας δικά τους βιβλία, άλλες ειδικότητες κλπ. Οι επίκουροι καθηγητές που επιδοτούνται με χιλιάδες ευρώ μόνο και μόνο για να μετακομίσουν τα γραφεία τους σε άλλο όροφο -για να αναφέρω ένα μόνο παράδειγμα- δεν νομίζω να κόπτονται για την ελευθερία των μαθητών που υπόκεινται σε υποχρεωτική κατήχηση κλπ. κλπ.

    Astron
    15.11.2006, 12:37
    Παράθεση:

    Το μέλος yiannisyiannis στις 15-11-2006 στις 10:43 έγραψε...
    Έχουμε φτάσει στο σημείο να πρέπει να λέμε τα αυτονόητα, διότι αναρωτιούνται μερικοί τι σχέση έχει η διδασκαλία των θρησκευτικών με την Παράδοση των Ελλήνων. Να μην ξέρει λοιπόν ο Έλληνας τι σημαίνει αυτό το σύμβολο που είναι στη σημαία του, εκτός αν και η σημαία μας είναι άσχετη με την παράδοση, τι να πει κανείς………


    Άλλο να διδαχτεί κανείς για την ιστορία του ελληνισμού και του χριστιανισμού και άλλο να του πεις σε τί Θεό να πιστεύει! Ο χριστιανισμός είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής ιστορίας και αυτό είναι δεδομένο.
    Το πρόβλημα είναι ότι το μάθημα των θρησκευτικών αυτήν τη στιγμή δεν είναι ούτε μάθημα ιστορίας ούτε μάθημα παράδοσης αλλά κατήχηση σε μία συγκεκριμένη θρησκεία.

    Όσο για την υποτιθέμενη επιλογή των μαθητών να δηλώσουν "άθεοι" και να μην παρακολουθήσουν το μάθημα, νομίζω χρειάζεται στοιχειώδης εμπειρία απ' τα ελληνικά πράγματα ώστε να καταλάβει κανείς ότι τα παιδιά αυτά θα στιγματιστούν (ειδικότερα στις μικρές κοινωνίες) και θα αντιμετωπίσουν άσχημες συμπεριφορές. Το ζητούμενο είναι να μην χρειάζεται ο μαθητής να δίνει λογαριασμό για το πού πιστεύει. Τί δουλειά έχουν να ξέρουν οι συμμαθητές μου, οι δάσκαλοί μου και το κράτος με ποιο τρόπο εκφράζω εγώ την πνευματικότητά και τις μεταφυσικές αγωνίες μου;

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Astron στις 15-11-2006 12:37 ]


    movflower
    15.11.2006, 12:55
    Παράθεση:

    Το μέλος Astron στις 15-11-2006 στις 12:37 έγραψε...
    Άλλο να διδαχτεί κανείς για την ιστορία του ελληνισμού και του χριστιανισμού και άλλο να του πεις σε τί Θεό να πιστεύει! Ο χριστιανισμός είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής ιστορίας και αυτό είναι δεδομένο.
    Το πρόβλημα είναι ότι το μάθημα των θρησκευτικών αυτήν τη στιγμή δεν είναι ούτε μάθημα ιστορίας ούτε μάθημα παράδοσης αλλά κατήχηση σε μία συγκεκριμένη θρησκεία.

    Όσο για την υποτιθέμενη επιλογή των μαθητών να δηλώσουν "άθεοι" και να μην παρακολουθήσουν το μάθημα, νομίζω χρειάζεται στοιχειώδης εμπειρία απ' τα ελληνικά πράγματα ώστε να καταλάβει κανείς ότι τα παιδιά αυτά θα στιγματιστούν (ειδικότερα στις μικρές κοινωνίες) και θα αντιμετωπίσουν άσχημες συμπεριφορές. Το ζητούμενο είναι να μην χρειάζεται ο μαθητής να δίνει λογαριασμό για το πού πιστεύει. Τί δουλειά έχουν να ξέρουν οι συμμαθητές μου, οι δάσκαλοί μου και το κράτος με ποιο τρόπο εκφράζω εγώ την πνευματικότητά και τις μεταφυσικές αγωνίες μου;

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Astron στις 15-11-2006 12:37 ]






    αν κάποιοι καθηγητές θρησκευτικών έκαναν το λάθος να μετατρέψουν το μάθημα σε κατηχητικό, δεν φταίει κανείς άλλος παρά οι ίδιοι.
    κι εσύ έχεις μπερδέψει την έννοια του μαθήματος με αυτήν του κατηχητικού. Το οποίο εξακολουθεί να υπάρχει, ως εξασχολική δραστηριότητα. Για όποιον το επιθυμεί.

    θα διαφωνήσω με τον κατατρεγμό των αθώων άθεων απο την κοινωνία. έχουμε φτάσει ακόμα και σε μια σελίδα να απολογούνται οι προστάτες του μαθήματος θρησκευτικών, πόσο μάλλον να συμβαίνει το αντίθετο.
    ίσως σε μερικά χωριά, όπου ζούνε πλειοψηφίες παλιοημερολιτών, να συμβεί κάτι τέτοιο. ποιος ξέρει;

    όσοι από εσάς έχετε ζήσει σε πραγματικές δυτικές κοινωνίες, θα ξέρετε ότι η νεολαία ζητά την επιστροφή στην εκκλησία, στις παραδόσεις κλπ. για να πολεμήσουν την παγκοσμιοποιήση. ίσως και για εθνικιστικά συμφέροντα. από κάθε κατάσταση γεννιούνται ιστορίες αλλά και συνέπειες.

    Ας διατηρηθεί η επιλογή και όχι η επιβολή ή η απαγόρευση.
    Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί είστε τόσο πολέμιοι.
    vouliakis
    15.11.2006, 13:05
    Παράθεση:

    Το μέλος yiannisyiannis στις 15-11-2006 στις 10:43 έγραψε...

    Φίλε Παναγιώτη, στο εναρκτήριό σου post αυτού του thread, μιλάς για αφορισμό. Αναρωτιέμαι άραγε, αν ξέρεις τι σημαίνει;





    Tο εναρκτήριο post αυτού του thread δεν το έχω γράψει εγώ. Παραθέτω εκεί πηγή (με link).

    Το πιο πιθανό είναι εσύ να μην καταλαβαίνεις (ή να μη θέλεις να καταλάβεις) τη λέξη "αφορισμός": σύντομη κρίση ή άποψη που διατυπώνει κάποιος με επιμονή χωρίς όμως τις απαραίτητες αποδείξεις.

    Παρακαλώ μην αποπροσανατολίζεις τη συζήτηση με αφορισμούς όπως ο παρακάτω:

    Παράθεση:
    ...Το πιο πιθανόν σε όλη αυτή την ιστορία, είναι να θέλουν μερικοί άνθρωποι να τα οικονομήσουν. Πως; Μα φυσικά προωθώντας δικά τους βιβλία, άλλες ειδικότητες κλπ. Οι επίκουροι καθηγητές που επιδοτούνται με χιλιάδες ευρώ μόνο και μόνο για να μετακομίσουν τα γραφεία τους σε άλλο όροφο...


    Το θέμα είναι η διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, όχι το μέλλον των επικουρων...


    prosilios
    15.11.2006, 13:10
    Παράθεση:

    Το μέλος movflower στις 15-11-2006 στις 12:55 έγραψε...


    όσοι από εσάς έχετε ζήσει σε πραγματικές δυτικές κοινωνίες, θα ξέρετε ότι η νεολαία ζητά την επιστροφή στην εκκλησία, στις παραδόσεις κλπ. για να πολεμήσουν την παγκοσμιοποιήση. ίσως και για εθνικιστικά συμφέροντα. από κάθε κατάσταση γεννιούνται ιστορίες αλλά και συνέπειες.

    Ας διατηρηθεί η επιλογή και όχι η επιβολή ή η απαγόρευση.
    Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί είστε τόσο πολέμιοι.




    αυτό είναι μια μεγάλη αλήθεια.όσοι έχουμε ζήσει για λιγότερο ή περισσότερο χρόνο στο εξωτερικό,γνωρίζουμε πως κέντρο συνάντησης μας υπήρξε πάντα η κυριακάτικη λειτουργία και οι μεγάλες γιορτές της παράδοσης μας.

    αυτή η νεοεποχίτικη ιδιώτευση,όπου ο καθένας έχει την ατομική του θρησκεία ,χωρίς αυτή να τον επηρεάζει στην καθημερινότητα,στις συναναστροφές και τον τρόπο του βίου του άγει προς το αγγλικό idiotism ή idiocy.

    φίλοι μου,σιγά σιγά μας απομονώνουν εναν-έναν,μας ξεμοναχιάζουν για να απομείνουμε απλοί καταναλωτές κι εύκολα θύματα των πολυεθνικών θεριών της παγκοσμιοποίησης .

    μας τα έχει πει ο Νιόνιος τραγουδιστά παλιότερα,αλλά φαίνεται πως είμαστε κακοί ακροατές και χρειαζόμαστε συνεχείς επαναλήψεις:

    "Ελλασονα, Λιβαδεια,Μελβουρνη, Μοναχο, Βελεστινο, Αγιοι Σαραντα,Εσκι Σεχιρ, Κώστας, Κώστας, Μανόλης, Πέτρος, Γιάννης, Τάκης
    Πλατεία Ναυαρίνου, Διοικητηρίου και Εξαρχείων. Αλέκος, Βασίλης, Άγγελος
    Μπιζανίου κι Αναλήψεως, Αγίας Τριάδας κι 25ης Μαρτίου
    Η Ελλάδα που αντιστέκεται, η Ελλάδα που επιμένει
    κι όποιος δεν καταλαβαίνει δεν ξέρει που πατά και που πηγαίνει

    Καλώς όρισες πουλί μου, μοναξιά ελληνική μου
    Από αγάπη φεύγεις, έρχεσαι, πηγαινοέρχεσαι σαν την πνοή μου
    Κι απ' τη έρμη την απόσταση παίρνει υπόσταση κάθε γιορτή μου
    Απ' τους δυο μας ποταμούς θα γευτεί μια μέρα η έρημος καρπούς."
    yiannisyiannis
    15.11.2006, 13:14
    Παύλο τι πιστεύεις δηλαδή, ότι οι αγωνιστές που έχυσαν το αίμα τους για την ελευθερία είχαν γνώσεις ιστορίας του Χριστιανισμού, αυτό τους εμψύχωσε; Ή μήπως είχαν πίστη; Όταν ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να μιλήσει για το σύμβολο του σταυρού, τι θα πει, πως θα το εκφράσει; Έχεις διαβάσει τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη και του Κολοκοτρώνη για να καταλάβεις για ποια ελληνική ιστορία μιλάμε;

    Τώρα για το αν είναι στιγματισμένο ένα παιδί που δηλώνει άθεο, δεν το νομίζω. Προσωπικά πάντως, έχω βιώσει το αντίθετο. Εν πάση περιπτώσει όμως, αυτό είναι ένα πρόβλημα κοινωνικό που αναφέρεται στην μη αποδοχή της διαφορετικότητας του συνανθρώπου μας και δεν έχει σχέση με τη διδασκαλία των θρησκευτικών που είναι το θέμα μας εδώ. Παρά ταύτα δήλωσα πως το μάθημα δεν διδάσκεται σωστά.

    Τελικά τι θες και τι δεν θες δεν το κατάλαβα, με μπέρδεψες. Να υπάρχει ή να μην υπάρχει ελευθερία επιλογών; Η λογική σου έχει κάποια στοιχεία παραλόγου. Σε αυτή τη ζωή όλοι υποχρεωνόμαστε να φανερώνουμε κάποιες επιλογές ή κάποιες προτιμήσεις μας, πώς να το κάνουμε. Τι θα πει τι δουλειά έχουν να ξέρουν οι συμμαθητές μου κλπ…..Με την ίδια λογική, όταν ο μαθητής επιλέγει κατεύθυνση σπουδών στο σχολείο, τι δουλειά έχουν οι συμμαθητές του να ξέρουν ποιo γνωστικό αντικείμενο προτιμά και ποιο όχι; Τι θα έπρεπε να γίνει λοιπόν; Να σταματήσει η εξειδίκευση γνώσεων; Μοιραία, κάποιες επιλογές μας πρέπει να γινονται φανερά.
    yiannisyiannis
    15.11.2006, 13:36
    Όχι Παναγιώτη δεν σημαίνει αυτό αφορισμός. Αφορίζω = Από + ορίζω, δηλαδή παύουμε πλέον να ορίζουμε, κάτι ή κάποιον σύμφωνα με την προηγούμενή του σημασία. Αφορισμούς κάνουμε όλοι μας συχνά. Π.χ. κάποιον φίλο με τον οποίο μαλώσαμε, τον αφορίζουμε, δηλαδή δεν τον ορίζουμε πλέον σαν φίλο μας. Ας προβληματιστούμε λοιπόν σχετικά με τους αφορισμούς των νέων βιβλίων.

    Όσον αφορά για τους επίκουρους, το σχόλιό μου αναφερόταν στις πιθανές προθέσεις της κυρίας Ζαμπέτα. Γιατί δηλαδή να μπορούν να συζητούνται οι προθέσεις της εκκλησίας, ότι διαμέσου του μαθήματος επιχειρείται ο προσηλυτισμός των μαθητών, ενώ οι προθέσεις των εκφραστών της αντίθετης άποψης να μένουν στο απυρόβλητο;

    Για ποιον αποπροσανατολισμό του τοπικ μιλάς λοιπόν;
    vouliakis
    15.11.2006, 13:43
    Εδώ υπάρχει το λεξικό Τριανταφυλλίδη on line.

    Επιμένω: δεν εικάζουμε και δεν συζητάμε για τις προθέσεις κάποιου προσώπου (και δεν μας ενδιαφέρουν). Αν σε ενδιαφέρουν οι προθέσεις κάποιου μπορείς να τις συζητήσεις μαζί του "κατ΄ιδίαν".

    Εδώ συζητάμε άλλο θέμα.



    prosilios
    15.11.2006, 13:54
    από το λεξικό του Κριαρα:

    αφορίζω· αφορέζω.

    1) Xωρίζω, ξεχωρίζω: Διγ. Gr. 945.

    2) Προκαθορίζω: O Έρως τους αφόρισεν αμφότερα τα μέρη Bέλθ. 425.

    3) Aπομακρύνω κάπ. από την εκκλησία με αφορισμό, αποκηρύσσω κάπ.: Πάντα τον αφορίζασιν σ’ όλες τες εκκλησίες Xρον. Mορ. H 5968.


    4) Xαρακτηρίζω, θεωρώ κάπ. ως …: εάν ουδέ το τρίτον έλθει, ας τον αφορίσει ο κριτής ως φυγόδικον Eλλην. νόμ. 51613. H μτχ. παρκ. ως επίθ. = καταραμένος: συ γιατί αμποδίζεις το σίδερον ετούτο, αφορεσμένε; Πιστ. βοσκ. V 4, 92. [αρχ. αφορίζω. H λ. και σήμ.]

    vouliakis
    15.11.2006, 13:57
    Τριανταφυλλίδης on line:

    αφορισμός 1 ο [aforizmσs] O17 : εκκλησιαστική ποινή με την οποία ο χριστιανός αποκλείεται εντελώς από τη χριστιανική κοινότητα, ως τιμωρία για τα πολύ βαριά αμαρτήματα στα οποία περιέπεσε: Eπιβάλλω / ακυρώνω έναν αφορισμό. ~ για ασέβεια προς την εκκλησία. [ελνστ. ἀφορισμός]

    αφορισμός 2 ο : σύντομη κρίση ή άποψη που διατυπώνει κάποιος με επιμονή χωρίς όμως τις απαραίτητες αποδείξεις: Mιλάει πάντα με αφορισμούς. [λόγ. < αρχ. ἀφορισμός]






    Astron
    15.11.2006, 13:57
    Παράθεση:

    Το μέλος yiannisyiannis στις 15-11-2006 στις 13:14 έγραψε...
    Παύλο τι πιστεύεις δηλαδή, ότι οι αγωνιστές που έχυσαν το αίμα τους για την ελευθερία είχαν γνώσεις ιστορίας του Χριστιανισμού, αυτό τους εμψύχωσε; Ή μήπως είχαν πίστη;

    Οι αγωνιστές άντλησαν δύναμη και απ' την πίστη τους και απ' την αγάπη τους για την ελευθερία και την πατρίδα. Αυτό τί σχέση έχει όμως με το μάθημα των θρησκευτικών;
    Και οι Σπαρτιάτες στις Θερμοπύλες πολέμησαν και έπεσαν "τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι" και όλοι αισθανόμαστε δέος απέναντι στην αυτοθυσία τους, όμως δεν νομίζω να υπάρχει κανείς που να ήθελε να εφαρμοστεί σήμερα στην κοινωνία μας το μοντέλο της Σπαρτιατικής κοινωνίας και οι νόμοι τους.

    Παράθεση:

    Τελικά τι θες και τι δεν θες δεν το κατάλαβα, με μπέρδεψες. Να υπάρχει ή να μην υπάρχει ελευθερία επιλογών; Η λογική σου έχει κάποια στοιχεία παραλόγου. Σε αυτή τη ζωή όλοι υποχρεωνόμαστε να φανερώνουμε κάποιες επιλογές ή κάποιες προτιμήσεις μας, πώς να το κάνουμε. Τι θα πει τι δουλειά έχουν να ξέρουν οι συμμαθητές μου κλπ…..Με την ίδια λογική, όταν ο μαθητής επιλέγει κατεύθυνση σπουδών στο σχολείο, τι δουλειά έχουν οι συμμαθητές του να ξέρουν ποιo γνωστικό αντικείμενο προτιμά και ποιο όχι; Τι θα έπρεπε να γίνει λοιπόν; Να σταματήσει η εξειδίκευση γνώσεων; Μοιραία, κάποιες επιλογές μας πρέπει να γινονται φανερά.



    Δεν ξέρω γιατί σε μπέρδεψα, θα προσπαθήσω να το εξηγήσω απλά:
    Όπως λες κι εσύ συχνά, η θρησκεία και η πίστη του καθενός είναι ένα προσωπικό βίωμα. Είναι κάτι που ο καθένας είτε το αισθάνεται είτε όχι και απ' την στιγμή που δεν εξηγείται με την λογική, δεν αποτελεί μια αλήθεια αντικειμενική. Επομένως δεν γίνεται να διδάσκεται ως γενική αλήθεια κάτι το οποίο είναι ζήτημα καθαρά προσωπικό και αναπόδεικτο.

    Στο μεταξύ μου κάνει μεγάλη εντύπωση που συγκρίνεις την επιλογή της θρησκείας με την ...επιλογή κατεύθυνσης σπουδών! Και η πλάκα είναι ότι αυτή την φράση την γράφεις αφού κρίνεις ότι τα λόγια μου έχουν στοιχεία παραλόγου.
    Λοιπόν το ξαναλέω, όπως δεν οφείλει κάποιος να δηλώνει τί ψηφίζει, σε ποια ιδεολογία ανήκει και ποιες είναι οι σεξουαλικές του προτιμήσεις, ακόμα περισσότερο δεν έχει κανένα λόγο να κοινοποιεί τις μεταφυσικές του αγωνίες και την πίστη του.
    Με την ύπαρξη του μαθήματος των θρησκευτικών και την διδασκαλία ενός μόνο δόγματος ο μαθητής είναι αναγκασμένος να δηλώσει αν πιστεύει η όχι σε αυτό το δόγμα και αυτό είναι απαράδεκτο.

    Όσο για αυτούς που θεωρούν υπερβολικό τον στιγματισμό των άθεων (ή καλύτερα άθρησκων) και των μη χριστιανών, ξέρω πολύ καλά περιπτώσεις όπου παιδιά που δεν επιθυμούσαν να παρακολουθήσουν το μάθημα των θρησκευτικών δέχτηκαν επιθέσεις απ' τους ίδιους τους δασκάλους. Το κατά πόσο η ελληνική κοινωνία είναι ανοιχτή απέναντι στο διαφορετικό το καταλαβαίνουμε συχνά είτε με τα κρούσματα ρατσισμού, είτε με τα καψίματα βιβλίων είτε με διαφόρων ειδών φυλλάδια που μοιράζονται σε όσους πάνε να δούνε τον Copperfield.
    prosilios
    15.11.2006, 14:13
    Παράθεση:
    Δεν ξέρω γιατί σε μπέρδεψα, θα προσπαθήσω να το εξηγήσω απλά:
    Όπως λες κι εσύ συχνά, η θρησκεία και η πίστη του καθενός είναι ένα προσωπικό βίωμα. Είναι κάτι που ο καθένας είτε το αισθάνεται είτε όχι και απ' την στιγμή που δεν εξηγείται με την λογική, δεν αποτελεί μια αλήθεια αντικειμενική. Επομένως δεν γίνεται να διδάσκεται ως γενική αλήθεια κάτι το οποίο είναι ζήτημα καθαρά προσωπικό και αναπόδεικτο.



    η ιδιωτική θρησκεία ειναι μερος της γενικότερης ιδιώτευσης.(αγγλιστί idiocy=ταυτοσημο της βλακείας) που προωθεί η νέα εποχή κι η νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση.

    το θρήσκευμα ανέκαθεν υπήρξε καθοριστικό χαρακτηριστικό και συνδετικός κρίκος κοινοτήτων,ομάδων,κοινωνιών,εθνών...

    βλεπε Χάρτα του Ρήγα....

    ακόμα και σε περιόδους στυγνού και βάρβαρου θρησκευτικού αποχρωματισμού όπως εσχάτως στη Ναζιστική Γερμανία και την Σοβιετία,η κοινή θρησκευτική πιστη ένωνε και δυνάμωνε τις ομάδες που αντιστέκονταν στα καθεστώτα.

    με άλλο ,πιο "γλυκό", τρόπο η μίμηση αυτών των καθεστώτων επιχειρείται σήμερα βήμα βήμα με τον πολιτισμικό αποχρωματισμο ανθρώπων και κοινωνιών,την συνεχή παρακολούθηση όλων των ιδιωτικών και δημόσιων δραστηριοτήτων και τη νουμεροποίηση των πολιτών.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : prosilios στις 15-11-2006 14:54 ]


    semplice
    15.11.2006, 14:36
    Θα ήθελα στο σημείο αυτό να πω κάτι που ίσως δεν το έχουμε σκεφτεί πολλοί συνδέοντας το με μια προσωπική μου άισθηση πάνω σε αυτά που συμβαίνουν.Με ακολουθεί από πολύ παιδί και αυτός είναι ίσως ο λόγος που δεν "βάφτηκα" ποτέ ποδοσφαιρικά π.χ στο όνομα κάποιας μεγάλης ομάδας.Αλλά ούτε και πολιτικά.Αισθανόμουν πολλές φορές τύψεις όταν με ρωτούσαν τι ομάδα είσαι "και τους απαντούσα σε απολογητικό ύφος "...δεν είμαι καμία όμάδα"

    Για όποιον λοιπόν έχει αξία ο συλλογισμός μου και με παρακαλουθεί σκέφτομαι:


    Πάντα σε έναν αγώνα

    -είτε
    Δαυίδ -Γολιάθ λέγεται αυτός
    είτε
    ΗΠΑ-Σερβία (με μπάλα basket με βόμβες αληθινές)
    ε'ιτε
    Σαντάμ -ΗΠΑ
    είτε
    Βανδή& Μαζό vs Λουδοβίκου των Ανωγείων (και ας είναι τόσο φευγα ο τελε/ος)
    είτε
    Ολυμπιακός 'η Παναθηναικός -Αναγέννηση Καμμένων Βούρλων)(ούτε ΑΕΚ δεν είμαι..)


    Είμαι με το μέρος του ΑΔΥΝΑΤΟΥ ΧΩΡΙΣΣΣ ΝΑ ΕΞΕΤΑΖΩ ΑΝ ΈΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟ Η ΟΧΙ.Μετά καταλαβαίνωπως τις περισσότερες φορές έχει δίκιο.

    Ενας τέτοιος αγώνας λοιπόν φαίνεται στα μάτια μου στην εποχή μας ο εξής:

    <<Παγκοσμιοποιημένοι (συνειδητοποιημένοι ή μη)υπέρμαχοι της λογικής "Η Πίστη και η Ορθοδοξία " ή η έννοια του "Εθνους" είναι επικίνδυνα "φαινόμενα"για την"υγιή εξέλιξη της κοινωνίας μας>>

    vs

    ""Aνθρωποι που βλέπουν την εσωτερική τους ανάγκη
    αλλά και την Παράδοση αιώνων του μαρτυρικού Ελληνικου λαου να παρουσιάζεται σαν πίστη σε κάποια δοξασία ή οπισθοδρομικότητα""


    Με βάση λοιπόν αυτά που νιώθω -και αυτό ήθελα περισσότερο να τονίσω-ΑΠΟΡΩ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ-ΠΟΥ ΜΌΝΟ 5-6 άνθρωποι από αυτόν τον δικτιακό τόπο-έστω και αν είναι μουσικός -ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΤΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΩΣ .ΓΙΑΤΙ αραγε ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι σιωπούν???????

    Μήπως έχω εγώ κατι και δεν το ξερω?

    Γιατρέ μου είναι αλήθεια πως δεν πρέπει να ξαάρθω να με δεις?Θα χω περισσότερο μέσα στο φάκελο την άλλη φορά ,κάνε μου τη χάρη σε παρακαλώ να μου δώσεις σωστή διάγνωση...



    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 15-11-2006 14:53 ]


    prosilios
    15.11.2006, 14:41
    κάτι έχεις από μικρός ,φίλε Απλέ,που θέλουν να το κάνουν κι αυτό προαιρετικό δλδ να το ακυρώσουν εν τοις πράγμασι....

    κι αυτό σου δίνει την αίσθηση και διαίσθηση του δικαίου....

    είναι η "αύρα η λεπτή" που λέγαμε χθες....


    πάντα με τους ινδιάνους εμείς,ποτέ με τους καουμπόηδες....
    semplice
    15.11.2006, 15:08
    ΟFF TOPIC

    Αγαπητέ μου Προσήλιε ,χωρίς να θέλω να σε προσβαλλω,τις μπύρες θα τις πιούμε με τους φίλους παραπάνω που ίσως λέω ίσως ,για να μην παρεξηθώ τις πίνουν τώρα με τους καουμπόηδες.Πάντως οι ίδιοι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ σίγουρα.

    (Astron θα έρθεις με "σιδερικό" την Παρασκευή???
    Εαν τέτοιο έχεις σκοπό θα βάλω τα μέλη billy_cobham_2005
    kai Margo να σου κάνουν σωματικό έλεγχο..)

    Κάνα πηρουνάκι το πολύ να κρατάνε για να τσιμπήσουν κανένα
    μεζεδάκι...(να μην πω εδώ για το τζ......κι και μας κάνει παρατήρηση
    πάλι η φιλη μου από την Κρήτη)


    (σχετικά topics στα οποία αναφέρομαι:
    1."Συνάντηση μελών ΜΗ στο Ρακάδικο την Παρασκευή"
    2.Κόπερφιλντ David (οχχχ! Δαυίδ και αυτός .ΓΙΑΤΙ δεν τον υποστηρίζω??)



    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 15-11-2006 15:16 ]


    prosilios
    15.11.2006, 15:31
    μα αγαπητέ Απλέ,ο διάλογος ,και δη ο καλοπροαίρετος και ευγενής,δεν δημιουργεί κάποιο είδος προσωπικής αντιπαραθέσεως.

    και τσίπουρα και μπύρες θα πιουμε ,εφόσον οι συνθήκες ευνοήσουν και βρεθούμε, με όλους....

    στην καθ ημάς παράδοση, η ανοχή και η αντοχή στην άλλη άποψη και ο σεβασμός στον φορέα της ειναι συστατικό στοιχείο και θεμελιώδης αρχή.

    ειδικά οι μπύρες της μικρής "Πειραικής Ζυθοποιίας " είναι εξαιρετικές...
    sunwing
    15.11.2006, 16:50
    Semlice και τσίπουρο από την Κρήτη θα σας φέρω και ζεστά ζεστά κάστανα καλέ μου , μη με φοβάσαι, δεν στεναχωριέμαι για αυτούς που κάνουν αστεία, το αστείο είναι μέσα στη ζωή και στα πιο σοβαρά της, την ΕΙΡΩΝΕΙΑ δεν αντέχω παιδί μου.. Είναι μια αδυναμία μου..Κάθε άνθρωπος έχει εκείνα που δεν αντέχει ...
    Παιδιά σε ένα πρόσφατο συνέδριο ο παπα Βασίλης Θερμός , παιδοψυχίατρος , είπε ότι θα ήταν καλύτερο τα Θρησκευτικά να γίνουν επιλεγόμενο μάθημα . ίσως έχει δίκιο. Από την άλλη είπε ότι πρέπει να αναλάβει η Εκκλησία το ρόλο της κατήχησης και όχι το σχολείο . ΕΔΩ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΑΛΛΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ: Είναι κάθε ενορία και κάθε μητρόπολη σε θέση να προσφέρει σωστά την κατήχηση;
    Θα την προσφέρει καλά; Χωρίς πιέσεις, χωρίς τρομοκρατία, χωρίς ηθικισμούς ανούσιους;
    Ξέρω θεολόγους που κάνουν καλά τη δουλειά τους, που πλησιάζουν τα παιδιά με αγάπη πολλή και αυταπάρνηση . Υπάρχουν και άλλοι που είναι οι ίδιοι τόσο πιεσμένοι μέσα τους , που είναι αδύνατον να μεταδώσουν Χάρη ..
    Άρα το πρόβλημα είναι πολλαπλών διαστάσεων...

    Για πού το ΄βαλες καρδιά μου μ' ανοιχτά πανιά , για ποια πέλαγα ουράνια , άστρα μαγικά..
    (Ορφέας Περίδης)

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : sunwing στις 15-11-2006 16:51 ]


    Vangelis86
    15.11.2006, 18:17
    Εγω ειμαι κατα της διδασκαλιας στο δημοτικο.Πιστευω οτι μπορει να δημιουργησει πολλες φοβιες.Ολα τα υπολοιπα μου φαινονται απλα δευτερευοντα.Στο λυκειο δεν νομιζω οτι δινουν οι μαθητες τοσο μεγαλη σημασια.Οπως και να γινει το μαθημα με τον ιδιο τροπο θα το βλεπουν.Εκτος αμα αλλαξει το συστημα της παιδειας ριζικα (που δεν προκειται ). Οποτε πιστευω πολυ κακο για το τιποτα.Και τοσο καιρό που διδασκονται κανενας δεν εμαθε ουτε την ιστορια του εθνους, ουτε εκτιμησε τον πολιτισμο της χωρας του, και αναθεμα αμα καταλαβε τι ειναι χριστιανισμος.Ισα ισα που αμα ειναι βλαμμενος ο καθηγητης μπορει να στρεψει τους μαθητες προς την αντιθετη κατευθυνση και να δειξουν αδιαφορια απεναντι στον χριστιανισμο (να πουν τι μαλ... μας λεει αυτος τωρα ).Αρα το μεγαλο προβλημα ειναι οι καθηγητες.Και αυτο δεν ισχυει μονο για το μαθημα των θρησκευτικων.Εγω στην 3η ζητησα απαλλαγη απο το μαθημα (που δεν μου δοθηκε ), επρεπε να ερθει καποιος γονιος (που αρχισαν τα "τι πραγματα ειναι αυτα ρεζιλι θα μας κανεις" κ.τ.λ) και να μιλησω και με τον ιερεα που εκανε θρησκευτικα στο γυμνασιο.Βεβαια στην συμπεριφορα των συμμαθητων μου δεν αλλαξε τιποτα και πριν αντιχριστο με θεωρουσαν .Περα απο την πλακα ομως ειχα σωστη καθηγητρια και τελικα δεν το μετανιωσα που εκανα το μαθημα (παρολο που ηξερε οτι ζητησα απαλλαγη δεν με ειδε διαφορετικα ουτε προσπαθησε να με πεισει για κατι).
    gate
    19.11.2006, 01:37
    Για το θέμα αυτό, επέλεξα να πάρω κι εγώ θέση αλλά στο blog μου... Μιλάω από εκεί, γιατί είχα σκοπό να ανοίξω σχετικό θέμα, ούτως ή άλλως, πολύ καιρό πριν δημοσιευθεί αυτό το τόπικ. Γι' αυτό παραπέμπω, για όποιον ενδιαφέρεται, εκεί, τόσο στο κυρίως κείμενο όσο και σε ένα επιμέρους σχόλιο μετά από σχόλιο του prosilios κάτω από το κείμενό μου...

    "...Χωρίς Υστερία..."
    maspa
    19.11.2006, 03:23
    Παράθεση:

    Το μέλος vouliakis στις 14-11-2006 στις 22:12 έγραψε...

    Απάντηση στον κ. Χριστόδουλο, μετά τις τελευταίες του παρεμβάσεις στην εκπαίδευση για την εξομολόγηση και τους «αφορισμούς» του για τα νέα βιβλία, έδωσαν πανεπιστημιακοί και εκπαιδευτικοί, σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου με θέμα «Παιδεία και Εκκλησία: Ο παρατεταμένος Ελληνικός Μεσαίωνας», αναφέρει η εφημερίδα Τα Νέα (10/11/2006).

    «Η διδασκαλία των Θρησκευτικών στην Ελλάδα αποτελεί ακραία περίπτωση θρησκευτικού κατηχητισμού χωρίς άλλο παράδειγμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση», είπε στην ομιλία της η επίκουρη καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Εύη Ζαμπέτα αναφερόμενη στη θρησκεία και την εκπαίδευση στην Ευρώπη. Όπως είπε, σε πάρα πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως στην Πορτογαλία, την Ιταλία ακόμη και την Ιρλανδία, το μάθημα των Θρησκευτικών είναι προαιρετικό ή διδάσκεται στην αρχή ή στο τέλος του προγράμματος ώστε να διευκολύνονται όσοι μαθητές δεν επιθυμούν να το παρακολουθήσουν.

    Η ίδια πρόσθεσε ότι το σχολείο δεν δικαιούται να θρησκεύεται και ότι η «θρησκεία ανήκει στην ιδιωτική σφαίρα και δεν έχει θέση στο σχολείο». Κι αυτό διότι, εξήγησε, με αυτόν τον τρόπο ασκεί προσηλυτισμό στους μαθητές, προβαίνει σε διακρίσεις και αντιβαίνει στην καλλιέργεια της γνώσης και της επιστήμης.

    Από την πλευρά της, η εκπαιδευτικός κ. Βίκυ Λαγοπούλου είπε ότι τα καινούργια βιβλία των Θρησκευτικών του Δημοτικού «εξακολουθούν να έχουν ομολογιακό χαρακτήρα και να συγχέουν την πίστη με τη γνώση». Στην Δ' Δημοτικού, είπε, οι μαθητές διδάσκονται ότι η πιο σημαντική γυναίκα του κόσμου είναι η Παναγία. Τονίζει επίσης ότι από τα βιβλία δεν λείπουν στερεότυπα για τους αλλοθρήσκους. «Σε βιβλίο του δασκάλου αναφέρεται ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να τονίσει ότι πολλοί πόλεμοι συνδέονται με την άνοδο του Ισλάμ».

    Πηγή: e-paideia.net





    ΕΝΣΤΑΝΣΗ!
    Γιατί καταπιάνονται από αυτά; Η θρησκεία τους φταίει τώρα; Διαφωνώ καθέτως! Μερικοί υποστηρίζουν πως δεν πρέπει να συνδέουμε το κράτος με τη θρησκεία και δόγματα του τύπου"πατρις, θρησκεία, οικογένεια", τα οποία τα θεωρούν παλιομοδίτικα και ξεπερασμενα. Δεν είμαστε το μόνο κράτος που συγχέουμε τη θρησκεία με τη χώρα. Συμβαίνουν πολύ χειρότερα σε άλλα κράτη, των οποίων οι πολίτες καθοδηγούνται και στα πολιτικά και στα θρησκευτικά θέματα. Τι; Φοβούνται μήπως θεωρηθούμε τριτοκοσμικοί;
    Θύμαμαι πριν ένα χρόνο περίπου είχα διαβάσει σε εφημερίδα άρθρο, στο οποίο η δημσιογράφος ανέφερε και σχολίαζε το γεγονός πως κάποιες δασκάλες δημοτικών σχολείων, μοίραζαν, ή μάλλον πουλούσαν, στους μαθητές τα γνωστά περιοδικά θρησκευτικού περιεχομένου "προς την νίκην" και "η ζωή του παιδιού"(δεν είμαι σίγουρη για την ονομασία του δεύτερου περιοδικού που αναφέρω, τέλος πάντων....) κι ότι κάποιοι γονείς απευθύνθηκαν στην διεύθυνση των σχολείων.
    Ok, αντιλαμβάνομαι πως πρόκειται για προσηλυτισμό κλπ. Η δημοσιογράφος όμως σχολίασε κυρίως τα παλιά στερεότυπα που υποστηρίζουν αυτά τα περιοδικά, των οποίων το περιεχόμενο θεώρησε ξεπερασμένο επειδή παρουσίαζαν μέσα από κείμενα το πρότυπο της οικογένειας ενός μπαμπά που εργάζεται και μιας μαμάς που ασχολείται με το νοικοκυριό και άλλα τέτοιαα.
    Λες και τα παιδιά κινδυνεύουν από τέτοιου ειδους επιρροές. Κι ενώ ακούγονται πολύ χειρότερα, σκόνταψε στη χαροπή οικογένεια δεκαετιών πίσω.
    Κατ''αρχήν, δεν είμαι δογματική όσον αφορά τη θρησκεία. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να πιστεύει ό,τι θέλει. Όμως πιστεύω πως στην ελληνική παιδεία είναι απαραίτητη η διδασκαλία των θρησκευτικών με την ευρύτερη έννοια. Δε νομίζω πως ένα 9χρονο παιδί έχει αναπτύξει σε τέτοιο επίπεδο τη κριτική του ικανότητα ώστε να ξέρει τι θέλει και τι το εκφράζει. Δεν έχει και την πείρα εξάλλου. Και δε νομίζω πως οι οικογένειες πλέον έχουν τη δυνατότητα να τα γαλουχίσουν τα παιδιά τους σωστά όσον αφορά τα θρησκευτικά. Εδώ δε μπορούν να τα "συμμαζέψουν" από άλλα κι άλλα.... Οπότε ας αναλάβει αυτό το ρόλο το σχολείο. (Ούτως ή άλλως άνθρωποι που διδάχθηκαν τα θρησκευτικά στο σχολείο, για οποιονδήποτε λόγο δεν ασπάζονται αυτά τα πιστεύω που φέρει ο χριστιανισμός. Πόσο πια μπορούν να επηρεάσουν τα θρησκευτικά; Απλά όλα γίνονται για τα τυπικά. Για να φαινόμαστε στους έξω απελευθερομένοι κλπ κι εμείς πάλι θα φαγοθούμε)
    Μη θυμηθώ τις ταυτότητες.......... Τελικά τι άλλο θα σκαρφιστούν στην προσπάθειά τους να εξαλείψουν(;) το χριστιανισμό; Ξέρω, ξέρω τι σκέφτεστε όσοι τα διαβάζετε αυτά τώρα.
    Γιατί δίνουν έδαφος; Ταυτότητες, θρησκευτικά.... Και πάντα με άλλη δικαιολογία για να παραπλανούν τους ανυποψίαστους.... Δύσκολοι οι καιροί που ζούμε....



    "Άγονη πλήξη μιας ζωής δίχως έρωτα...."

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : maspa στις 19-11-2006 03:32 ]