Το YouTube στη δίνη των πνευματικών δικαιωμάτων
Από τότε που απέκτησε το YouTube, αντί 1,5 δισ. δολαρίων, η Google πρέπει να πληρώνει υπερωρίες στους δικηγόρους της, καθώς δεν προλαβαίνει να... εισπράττει μηνύσεις.
Προβλήματα και από τη Viacom, ιδιοκτήτρια μεταξύ άλλων του καρτούν Μπομπ ο Σφουγγαράκης, για τους Google - YouTube
Τον περασμένο Ιούλιο ένα ειδησεογραφικό πρακτορείο του Λος Αντζελες μήνυσε το YouTube για τη δημοσίευση ενός βίντεο από τα επεισόδια που είχαν συγκλονίσει την πόλη το 1992. Το συγκεκριμένο βίντεο είχε προβληθεί 1.000 φορές μέσω του YouTube και το ειδησεογραφικό πρακτορείο κατηγορούσε την εταιρεία ότι ανεχόταν την προβολή υλικού που προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Πριν από λίγες ημέρες, το δρόμο για τα δικαστήρια πήρε και η Viacom (ιδιοκτήτρια και του MTV) ζητώντας αποζημίωση 1 δισ. για την (χωρίς τη δική της άδεια) προβολή 160.000 βίντεο στο YouTube. Επίσης, πριν από λίγες ημέρες, η Premier League (το αγγλικό ισοδύναμο της ελληνικής Σούπερ Λίγκας και να μας συγχωρούν οι Βρετανοί γι' αυτή τη σύγκριση) ανακοίνωσε ότι πρόκειται να μηνύσει το YouTube επειδή εν γνώσει του επιτρέπει τη μετάδοση αποσπασμάτων από αγώνες του πρωταθλήματος. Η διοργανώτρια αρχή διεκδικεί από την αμερικανική εταιρεία επίσης 1 δισ. δολάρια.
Το YouTube έχει γίνει διάσημο παγκοσμίως, καθώς αποτελεί τον πιο γνωστό «χώρο» στο Διαδίκτυο για την προβολή αρχείων βίντεο. Η ίδια η εταιρεία καθώς και η μητρική, πια, Google δεν ελέγχουν το είδος των βίντεο που δημοσιεύονται, πάντως ιδιαίτερα μεγάλος είναι ο αριθμός των αποσπασμάτων από τηλεοπτικά σίριαλ, αθλητικές αναμετρήσεις, «προσεχώς» από κινηματογραφικές ταινίες, ειδήσεις από υπηρεσίες όπως το BBC ή το CNN κ.ο.κ. Υπάρχει βέβαια και το πρωτογενές περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες του YouTube μόνοι τους, φαίνεται πάντως πως αρκετοί αντιμετωπίζουν την υπηρεσία ως τη διαδικτυακή προέκταση της τηλεόρασης. Το YouTube και η Google φαίνεται πως βρίσκονται σήμερα στη θέση στην οποία κάθονταν πριν από λίγο καιρό οι εταιρείες που λειτουργούσαν δίκτυα ανταλλαγής αρχείων και τα οποία βρέθηκαν στο επίκεντρο της «αντιπειρατικής» εκστρατείας των δισκογραφικών εταιρειών. Σε κάποιες περιπτώσεις οι εταιρείες κέρδισαν τη μάχη, σε κάποιες άλλες όμως όχι. Πιθανόν το ίδιο να συμβεί και για τους Google-YouTube, που για την ώρα ετοιμάζουν τα επιχειρήματά τους για να αντικρούσουν τους αντιδίκους τους στις δικαστικές αίθουσες. Τελικά και οι κολοσσοί του Διαδικτύου έχουν τα προβλήματά τους...
enet - 15/05/2007