Το να γράφεις στίχους σε απλή και καθημερινή γλώσσα κι εγώ νομίζω ότι είναι μεγάλη υπόθεση. Όπως το καταλαβαίνω εγώ όμως το πρόβλημα είναι ότι για να δουλέψει πρέπει να έχεις να πεις κάτι που να αξίζει πραγματικά να σιγουρέψεις ότι ο ακροατής θα το καταλάβει. Σε αυτήν την περίπτωση δηλαδή θεωρώ ότι το θέμα παίζει σημαντικότατο ρόλο.
Να κάποιοι στίχοι που μου έρχονται τώρα στο μυαλό και είναι κατά τη γνώμη μου αποκορυφώματα απλότητας και τους θεωρώ εξαίρετους:
«Ζούλα σε μία βάρκα μπήκα
Και στη σπηλιά του Δράκου βγήκα
Βλέπω τρεις μαστουρωμένοι»
Και στην άμμο ξαπλωμένοι»
(Γιώργος Μπάτης – παλιό, πολύ παλιό ιστορικό ρεμπέτικο)
«Έχω ένα παπάκι να μου κάνει πα να μου κάνει πα, πα, πα
Και ένα κουνελάκι που όλο μου κουνάει τ' αφτιά
Και δε μου καίγεται καρφί αν εσύ περνάς και δε μου ξαναμιλάς»
(Νικόλας Άσιμος – συγκλονιστικός στίχος κατά τη γνώμη μου)
Ένας στίχος όπως αυτός του Γκάτσου ας πούμε που αναφέρθηκε: «Μάνα τις πρώτες μου φασκιές τις έπλεξες μ’ αλιφασκιές» (που δεν είναι και τόσο δυσνόητος νομίζω) είναι ένας στίχος πάρα πολύ όμορφος που και να μην καταλάβω τι θέλει να πει ο ποιητής δεν με νοιάζει από τη στιγμή που είναι τόσο κομψός, καλόηχος και πρωτότυπος.
Από την άλλη οι στίχοι της εν λόγω καλλιτέχνιδος που διαβάζω σ’ αυτό το thread (γιατί ομολογώ ότι ελάχιστα έχω ακούσει απ’ αυτά) ασχολούνται με τις γνωστές αγαπούλες κι ερωτικές απογοητεύσεις: θέματα ξεχειλωμένα εδώ και πολύ καιρό που τα έχουμε ξανακούσει – άρα για να μου αρέσει ο απλός και άμεσος στίχος που μιλάει για μια ακόμα ερωτική απογοήτευση πρέπει να έχει κάτι που οι μυριάδες άλλοι δεν μου έχουν ήδη πει…
Κι έτσι για παράδειγμα να κι ένας στίχος ερωτικής "αγωνίας" που είναι και απλός και άμεσος και γ*** τους στίχους (πάλι απ’ τον Άσιμο):
«Μου βγήκες στο μπαλκόνι, μου βγήκες κι απορώ
Πως μένεις έτσι μόνη ετούτο τον καιρό
Θα 'ρθω για να σε πάρω να φύγουμε από 'δω
Μα πως να σε τουμπάρω με παίρνεις για φρικιό
Κι αν δεν σου αρέσω να βάλεις γυαλιά
Θα πλυθώ για σένα για πρώτη φορά.»
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Arve στις 21-01-2008 12:59 ]