|
Βασικά είναι το μοναδικό ωδείο της περιοχής , οπότε το εκμεταλλεύονται..
αν και δεν είναι σωστο να σχολιάζω παραπάνω αλλά όντως είναι αισχροκέρδεια.γιατί δεν κάνεις ιδαίτερα με τον καθηγητή και να σε δηλώσει σε κάποιο άλλο ωδείο που τυχόν συνεργάζεται.έτσι θα δείς αν και ο καθηγητής ενδιαφέρεται να σε έχει μαθητή και όχι σαν απλό μάθημα να παίρνει λεφτά και να φεύγει.ειναι κάτι που επίσης το έχουμε δει σε καθηγητές.
παιδιά εγω πληρωνω στο εθνικό 120-130(περιπου-δε θυμαμαι ακριβως νούμερο),για μια ωρα την εβδομαδα,πιανο και το καλοκαιρι που μας περασε εδωα για ανωτέρα (και περασα).εχς ακουσει για εξεταστρα 40 ή 50 το μηνα σε αλλα ωδεία,αλλα δε τα πολυεμπιστεύομαι.βεβαια μετα απο 10-11 χρονια εχω συνηθήσει δεν το αλλαζω :P εννοειται οτι μεσα σε αυτα τα 120-130 ειναι και οση ωρα θελω μελετη στο ωδείο κλπ κλπ,το οποιο συνηθως ειναι ανοιχτό ΚΑΙ το πρωί (κατι που παρατηρησα,και μου φανηκε παραξενο,οτι δε το κανουν πολα ωδεία).α και υποχρεωτικο αρμονιας 25 το μηνα,και prima vista 50 (2 σαββατα το μήνα).
ειναι κριμα ομως οι μισθοι που παιρνουν οι καθηγητες να ναι τοσο μικροι.βλεποντας και απο τον εαυτό μου,δεν ειναι δυνατόν να κανεις τοσα χρονια σπουδες,τοσος χρονος,κοπος,εξοδα κλπ,για να φτασεις στα 350 το μηνα,κι αυτα με ζόρι.εδω ακουσα το πολυ φοβερό "σιγα μη δωσω 50 ευρώ το μηνα για να μαθω κιθάρα" (φιλος μου που ηθελε να μαθει ηλεκτρικη κιθάρα,την αγόρασε,και φυσικα...δεν εμαθε,αφου περιμενε οτι οι καθηγητες ειναι άυλοι και δεν τρωνε,δεν εχουν ζωη κλπ)
Συγγνωμη, εγω εδινα 200 ευρω για αντιστιξη κ ο καθηγητης επαιρνε τα 60. Αντιστοιχα για ανωτερα στο πιανο... Συν 50 ευρω μουσικη δωματιου. Και 800 ευρω το πτυχιο...Εκμεταλευση, δε θα διαφωνησω. Αλλα μετα απο τοσα χρονια ουτε καθηγητη μπορω να αλλαξω (και δε θελω γιατι δε παιζονται οι τυποι) ουτε να βγω εκτος ωδειακου συστηματος. Φετος αλλαξα ωδειο στο πιανο κ τοουλαχιστον δεν εχω επιπλεον τη μουσικη δωματιου.... (Ελπιζω να πληρωνεται τουλ καλυτερα η καθηγητρια μου)
Μετα απο ολα αυτα μονο γελια μου προκαλει το 50 ευρω το μηνα..... πλακα μου κανεις???
καλημέρα και χρόνια πολλά.50 το μήνα μόνο για τα όργανα στην κατωτέρα .ανώτερη εκπαίδευση ανεβαίνουν τα δίδακτρα ανεβαίνουν και οι μισθοί.τα ωδεία είναι ανοιχτα απο το πρωι δεν καταλαβα την παρατήρηση καποιου μηνυματος που τόνιζε για το πρωί και οι αίθουσες μελέτης απο τον νόμο πρέπει να παρέχονται δωρεάν.τα υποχρεωτικά μαθήματα είναι δωρεάν δεν έχουν έξτρα κόστος σύμφωνα με το νόμο.άρα και αυτό είναι παράνομο.και μην καταδικάζουμε αμέσως ότι είναι πιο φτηνό γιατί σας πληροφορω ότι ακόμη και σήμερα ύπαρχουν καθηγητές που θέλουν να διδάξουν σωστά χωρίς να χρειάζονται να δουλέψουν σε μεγάλο ωδείο μιας και η αξία τους φαίνεται και σε ''μικρό'' ωδείο.επίσης το σύστημα των αθηνών μόνο κατακριτέο είναι όσον αφορά την εκμετάλλευση.εμείς εδώ είμαστε ομάδα καθηγητών που δουλεύουμε συλλογικά γνωρίζοντας ότι η μουσική είναι για όλους και όχι μόνο για τους φραγκάτους.δεν μας νοιάζει το ''σύστημα'' το ωδειακό των αθηνών μιας και η συνεργασίες μας είναι με εξωτερικό.θέλουμε οι μαθητές μας να παίζουν να συνθέτουν και να χαίρονται με την δημιουργία άλλωστε οι επιτυχίες μας στα πανεπιστήμια εξωτερικού και εσωτερικού είναι δεδομένες.μπορείτε να ζείτε στον κόσμο της κριτικής και της απραξίας.έξω απο το χορό πολλά τραγούδια λέγονται.φιλιά
|
Εξω το κρατος των Αθηνων.Πρωταθλημα στον ΠΑΟΚ τωρα.
ωδεία είναι ανοιχτα απο το πρωι δεν καταλαβα την παρατήρηση καποιου μηνυματος που τόνιζε για το πρωί και οι αίθουσες μελέτης απο τον νόμο πρέπει να παρέχονται δωρεάν
τα ωδεια τα οποια εχεις επισκευθει εσυ ίσως. Να παρω με τη σειρα οσα ξερω? Δημοτικό καλλιθεας: Περισυ τουλαχιστο,θυμαμαι ανοιγε μετα τισ 2-3.Ολυμπιακό (παλι καλιθεα): μου χουν πει μετα τις 4-5. Φακανας (!): ενδιαφερομουν να μισθωσω αιθουσα για μελέτη.μετα τις 1 το μεσημερι,και σαββατα ανοιχτο μονο εαν τυχει και συναυλια το βράδυ ( και παλι μετα τισ 5). το δικο σου πρωι ξεκινά απο τισ 1? γιατι το δικο μου αρχιζει στισ 8. δεν θεωρησα το οτι οι αιθουσες μελετης ειναι "Μπονους",απλα το συμπεριελαβα σαν διευκρίνιση σε καποιον που ισως να μην το ήξερε,η θεωρουσε οτι τα πληρωνεις εξτρα κλπ.
και μην καταδικάζουμε αμέσως ότι είναι πιο φτηνό γιατί σας πληροφορω ότι ακόμη και σήμερα ύπαρχουν καθηγητές που θέλουν να διδάξουν σωστά χωρίς να χρειάζονται να δουλέψουν σε μεγάλο ωδείο μιας και η αξία τους φαίνεται και σε ''μικρό'' ωδείο
δεν ειμαι υπέρ των "καθηγητών φίρμες" (πληρωνεις τρομερτα ποσα για να κανεις μαθημα στο ωδείο που διδασκουν κλπ τετοια),δεν εχω προβλημα με τους "ασημους" καθηγητές,αλλα οταν εγω πληρώνω σε ενα ωδειο καποια χρηματα δεν πληρωνω μονο προσωπικό. Πληρωνω λογαριασμους (ρευμα νερο τηλεφωνο), συντηρηση του χωρου (ειδικα αν τα κτηρια ειναι παλια) και φυσικα συντήρηση των οργάνων. Προφανως,ενα ωδειο με μεγαλύτερα έσοδα, βρισκει πιο ευκολο να καλυψει τα παραπάνω,σε σχεση με ενα αλλο με μικρά,με αποτέλεσμα τελικα να μου προσφερει ενα καλύτερο περιβάλλον. Αλλωστε,οταν πληρωνεις τα 2πλασια απο οτι στα περισσοτερα ωδεία,εχεις δικαιωμα να απαιτήσεις και κατι καλύτερο εκ μερους του ωδείου αν αυτο χρειαστει (μπορεις πχ να πεταξεις και μια μπηχτη για τα ξεκουρδιστα πιανα-αν τους δεινεις 50 ευρω ολα κι ολα με τι λεφτα να τα κουρδίσουν?)
Καλή χρονιά!
Σπουδαστές μουσικής, να έχετε υπόψην σας πως ΚΑΙ στη μουσική εκπαίδευση, ό,τι πληρώσεις παίρνεις.
Κανενας μα κανένας σοβαρός δάσκαλος με στοιχειώδη προσόντα δεν θα δουλέψει σε Ωδείο με δίδακτρα 50 ευρώ. ΓΙα σκεφτείτε το! Αν τα δίδακτρα είναι 50 ευρώ, ο δάσκαλος θα πάρει το πολύ 20- 30. 4 μαθήματα το μήνα, βγαίνει 5-8 ευρώ το μάθημα! Οι τιμές αυτές κρύβουν σίγουρα κάποιο λάκκο στη φάβα.
Τα δίδακτρα που βλέπω να αναφέρετε 40 και 50 ευρώ, είναι δυνατόν να ισχύουν ΜΟΝΟ σε δημοτικά ωδεία και ταυτόχρονα να βρεις εκεί κάποιον ποιοτικό δάσκαλο.
Αυτό βέβαια δεν έχει και πολλή σημασία για κάποιον που απλά θέλει να μάθει να γρατσουνά ένα όργανο. Για κάποιον όμως που θέλει κάτι πιο σοβαρό, θα πρέπει να το προσέξει.
Είπαμε, όπως πάντα, ό,τι πληρώνεις, παίρνεις.
Τα ωδεία είναι επιχειρήσεις στις οποίες υποφέρουν σε ότι αφορά τα οικονομικά τόσο οι δάσκαλοι όσο και οι μαθητές και μερικές φορές και το ίδιο το ωδείο! Όταν όμως σε ενδιαφέρει η μουσική επαγγελματικά, δεν μπορείς να κάνεις άλλο παρά να είσαι γραμμένος σε ωδείο. Ένας καλός τρόπος να γλιτώσεις χρήματα και χρόνο είναι να ξεκινήσεις με ιδιαίτερα και να δώσεις εισαγωγικές όταν έχεις προχωρήσει. Ένας λόγος παραπάνω για κάτι τέτοιο είναι ότι δεν προλαβαίνεις καμία υποτροφία στο εξωτερικό εκτός αν ξεκινήσεις στα 6 σου τη μουσική, ειδικά στο πιάνο (για τα άλλα όργανα δεν γνωρίζω) λόγω του συστήματος που θέλει 3 χρόνια σε κάθε επίπεδο και που δύσκολα "πηδάς" τάξεις.
Από τη στιγμή που θα μπεις όμως σε ωδείο και θα πληρώσεις ένα σωρό χρήματα, καλό είναι να ψάξεις πολύ καλά το δάσκαλο ο οποίος θα σε αναλάβει. Πιο σωστό είναι να ψάξεις για το δάσκαλο που βγάζει αποτέλεσμα πρώτα κάνοντας μια έρευνα πρωτού αποφασίσεις σε πιο ωδείο θα πας και να ζητήσεις τον συγκεκριμένο δάσκαλο στο ωδείο που δουλεύει, παρά να πας στα τυφλά και να επιλέξουν αυτοί για σένα.
Αυτή η τακτική του "πάω στο ωδείο που είναι κοντά στο σπίτι μου" έχει ως αποτέλεσμα να γίνεται ο μαθητής έρμαιο δασκάλων που το αποτέλεσμά τους δεν είναι δεδομένα καλό. Εγώ όταν ξεκίνησα τις σπουδές μου την πάτησα άσχημα. Τρεις καθηγητές άλλαξα κατά τη διάρκεια της μουσικής μου εκπαίδευσης και μόνο η τελευταία άξιζε τον κόπο.
Να παίρνετε σοβαρά την επιλογή δασκάλου. Αυτός είναι που θα σας δημιουργήσει τενοντίτιδες ή θα σας μάθει πώς να μην τις πάθετε. Αυτός θα σας καλλιεργήσει τη μουσικότητα ή θα σας την καταστρέψει. So, το ωδείο είναι στέγη. Βρείτε το δάσκαλο που σας ταιριάζει πρώτα και ας είναι εκτός γειτονιάς.
|
+1000
Όσον αφορά το οικονομικό, ας σκεφτούμε και το άλλο, κάποιοι που λένε πως το τάδε ποσό είναι πολλά για κατωτέρα:
Είτε προκαταρκτική είτε ανωτέρα, ο δάσκαλος δουλεύει την ώρα του. Το μάθημα έχει την ίδια ποιότητα και στα 2 αν είναι καλός δάσκαλος, αλλά και το κάθε επίπεδο έχει τις δυσκολίες του για το δάσκαλο.
Αλλά και καθαρά πρακτικά να το δούμε: εφόσον μιλάμε για έναν δάσκαλο σχετικά δημοφιλή (στη γειτονιά του, στο ωδείο του, πανελληνίως, δεν έχει σημασία που είναι δημοφιλής) με μια μεγάλη τάξη, όπως καταλαβαίνουμε δεν θα τον συνέφερε να έχει αρχάριους ή λίγο προχωρημένους μαθητές, εάν οι μικρότερες τάξεις πληρώνονται λιγότερο... Οπότε θα έπαιρνε μόνο ανωτέρα-μέση. ΓΙατί να διαθέσει π.χ. μια ώρα σε σένα που πας κατωτέρα και του δίνεις 50 ευρώ, και να μην τη διαθέσει σε κάποιον άλλον που πάει μέση και του δίνει 65???
Όποιος λοιπόν θέλει έναν καλό δάσκαλο, καλό είναι πριν παραπονεθεί για τα ποσά, να σκεφτεί κάποια πράγματα. Όποιος, από την άλλη, κρίνει μόνο με οικονομικά κριτήρια, είναι άξιος της μοίρας του. Είπαμε, ό,τι πληρώσεις, παίρνεις.
|
Στην Ελλαδα που ειμαστε μια "ιδιαιτερη" χωρα δεν ισχυει παντα αυτο
(ιδιως στα ελληνικα "προιοντα")
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 09-01-2009 16:05 ]
|
Σίγουρα, δεν ισχύει αυτό πάντα προς τα πάνω. Δηλαδή το ακριβό δεν είναι και πάντα καλό. Το φθηνό όμως, ειδικά στη διδασκαλία μουσικής, είναι πάντα ύποπτο, για τους λόγους που προανέφερα. ΚΑΝΕΝΑΣ καλός δάσκαλος που έχει χτίσει μια καλή δουλειά και μια καλή τάξη δεν θα διδάξει για 30 ευρώ. Εκτός όπως είπαμε αν πρόκειται για ειδική περίπτωση Δημοτικού Ωδείου.
Ακόμα και με την κρίση, θεωρώ πως η αμοιβή των καθηγητών στα ωδεία έχει πραγματικά καταντήσει ας μη πω σε τι.....Όταν πληρώναμε εμέις τα ωδεία, τα σκάγαμε κανονικότατα και τώρα που αλλάξα μεριά και είμαστε καθηγητές, πάλι ριγμένοι.....?Εντέλει, μήπως θα φάμε καμία παρτιτούρα για μεσημεριανό....? Πραγματικά αναρωτιέμαι που βαδίζει η μουσική στην Ελλάδα, όταν τα ωδεία έχουν 1 και 2 μαθητές σε πιάνο και κιθάρα, άντε και καμία θεωρία......? Απελπισία με πιάνει........
Παράθεση:
|
Ο εξεφτελισμος εχει αρχισει αρκετα χρονια πριν ερθει και η κριση και εχουν την ιδια αιτια.
Τον εξεφτελισμο γενικοτερα του ανθρωπου-πολιτη και της παιδειας του.
Και εγώ δεν νομίζω ότι ο βασικός λόγος της τόσο μηδαμινής οικονομικής ανταμοιβής των μουσικών, ότι είναι η κρίση. Προσπαθώ να εξηγήσω με κάποιο τρόπο την συνεχώς και αυξανόμενη μείωση των μαθητών στα ωδεία. Η μουσική είναι το τελευταίο πράγμα που ξεκινάει κάποιος και το πρώτο που σταματάει όταν "πιεστεί" από όλα τα υπόλοιπα που κάνει....Καταλαβαίνω ότι τα παιδιά πιέζονται ολοένα και περισσότερο απο τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις, στις οποίες τα επιβάλλει η ίδια η κοινωνία (σχολεία, φροντηστήρια, ξένες γλώσσες, υπολογιστές.......)...Δέν ξέρω...πραγματικά νομίζω ότι είμαστε οι ....τελευταίοι των μοικανών.......
Παράθεση:
|
-----------------
Σε Βλέπω!!! Σε Βλέπω!!!
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : songless_bird στις 14-10-2009 01:14 ]
Στην Αθήνα πάντως κάθε χρόνο και χειρότερα.....και επίσης εξαρτάται και απο το όργανο...κιθάρα,πιάνο είναι οκ...βιολί όμως......άστα να πάνε....
Παράθεση:
|
Η λυση ειναι να βρει καποιος "παρθενες" περιοχες. Αν εχει τη δυναμη να παρει το ρισκο να διδαξει σε επαρχια. Που μαθητες κανουν και 40 χιλιομετρα για να πανε σε ωδειο ή σχολη χορου καθως ειναι δυσκολο να υπαρξουν πανω απο 2 ωδεια σε μια κομωπολη 5000-10.000 κατοικων.
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : songless_bird στις 17-10-2009 21:33 ]