ελληνική μουσική
    450 online   ·  211.149 μέλη
    jorge
    02.12.2008, 00:29

    Εδώ και λίγο καιρό, η ΑΕΠΙ έβγαλε online το αμοιβολόγιό της, δηλαδή τις αμοιβές που απαιτεί από τους διάφορους φορείς (κυρίως μαγαζιά που παίζουν μουσική), προκειμένου να τους δίνει τη δυνατότητα να παίζουν μουσική.

    Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τόσο για τους ιδιοκτήτες μουσικών σκηνών, όσο και γενικότερα.

    Αμοιβολόγιο ΑΕΠΙ (PDF)


    GL
    02.12.2008, 05:13

    Παίρνω αφορμή από τον τιμοκατάλογο που δημοσιεύει ο Χορχίτο και θέλω να πω μερικά λογάκια τελείως υποκειμενικά....

    Ας προειδοποιήσω όμως ότι δεν θα είμαι χαδιάρης και γλίφτης απέναντι σε αυτούς τους αεπίτες...Υπάρχουν αρκετά χρωστούμενα και κυρίως προηγούμενα με δαύτους οπότε θα βγάλω προς τα έξω αρκετά άσχημα στοιχεία του χαρακτήρα μου...

    Άλλωστε κάποια τυπάκια της οργάνωσης αυτής πρέπει να με θυμόντουσαν αρκετά καλα πρίν κάποια χρόνια.......Το θέμα λοιπόν τίθεται και σε πολύ προσωπική διάσταση!

    Βασικά θα κάνω μερικές ερωτήσεις στην εν λόγω εταιρία ορμώμενος από μια παράγραφο του τιμοκαταλόγου τους. Σε κάποιο σημείο γράφουν τα εξής:

    1) Ερώτηση Αααα
    Γιατί μαζί με την γιορτή του κρασιού, της σταφίδας και της σαρδέλας, δεν βάζετε και την γιορτή της ΜΕΝΟΥΛΑΣ??? Εμείς δηλαδή οι παραμεθώριοι είμαστε του πεταματού και μας βάζετε μέσα στα κλπ????


    Θέλω πολύ σε αυτό το σημείο να γίνω χαφιές σας και να σας πω κάτι για τη γιορτή της μένουλας. Το ψαράκι αυτό το ψαρεύουμε τον Μάρτη και την ημέρα του Ευαγγελισμου γίνεται στο νησί τρελός μουσικοχορευτικός τζέρτζελος... Από άκρη σ' άκρη στο νησί ακούγονται παραδοσιακές μελωδίες, ενώ ο εκλεκτός αυτός ψαρομεζές κυριαρχεί παντού! Χαμός γίνεται με τις λύρες, τις τσαμπούνες και τα λαούτα!!

    Όλα αυτά συμβαίνουν σε αρκετες εκατοντάδες τετραγωνικά στρέμματα. Αν θέλετε λοιπόν κύριοι της εν λόγω εταιρίας-οργάνωσης να στείλετε τους εισπρακτορες σας ώστε να ρίξουν ΚΑΜΠΑΝΕΣ, μπορείτε να το κάνετε ελεύθερα...Κανείς δεν θα σας εμποδίσει να κάνετε μια βόλτα ώστε να επιβάλετε τα θέλω σας....

    Υπάρχει όμως μια μικρή λεπτομέρεια...Θα σας υπενθυμίσω τις περιόδους του 2000 και του 2001. Κάποιοι υπάλληλοι σας θέλανε να το παίξουν εξουσία και να πουλήσουν μούρη και νταβατζιλίκι...Αν δεν με απατά η μνήμη μου, εκείνα τα κακόμοιρα aepi-guys ακόμα πρέπει να θυμούνται πόσο όμορφα(...) πέρασαν στη Πάτμο, τη Ρόδο και σε μας στη Κάρπαθο....Μάλλον πρέπει ακόμα και σήμερα θα ακούν αυτά τα τρία νησιά και θα πέρνουν δρόμοοοοοοο......


    Ερώτηση Βουυυ
    Αν σε έναν παραδοσιακό καφενέ, ο οποίος δεν έχει καν τηλεόραση, γίνονται συνέχεια ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΚΑΘΙΣΤΑ ΓΛΕΝΤΙΑ, τότε αυτός ο καφενές θεωρείται πηγή εσόδων της οργάνωσης σας???


    Σε αυτό το σημείο να σας εξηγίσω τί είναι το ΠΑ.ΚΑ.ΓΛΕ...
    Παραδοσιακό Καθιστό Γλέντι σημαίνει ότι ο καθένας ο οποίος συμμετέχει μπορεί να γίνει αυτόκλιτα στιχουργός και να τραγουδήσει την μαντινάδα του πάνω σε παραδοσιακούς σκοπούς του τόπου μας....

    Ρε ψευτοκουραδόμαγκες αεπίτες??? Αυτού του τύπου οι εκδηλώσεις έχουν ή όχι την δικιά τους ανεξαρτησία από τη χούντα σας???   


    Ερώτηση Γουυυ
    Όταν δεν υπάρχει καταγεγραμμένος συνθέτης ή στιχουργός για κάποια παραδοσιακά άσματα, τότε ΠΟΙΟΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ των τραγουδιών αυτών σε κάποιον υπό έκδοση δίσκο???


    Μήπως ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΤΕ συνθέτες και στιχουργούς που δεν υπήρξαν ποτέ??? Το έχουμε δει ΚΑΙ ΑΥΤΟ το εργάκι....

    Ερώτηση Δουυυ
    Αλήθεια, ποιά είναι η εισπρακτική πολιτική σας όσον αφορά  δίσκους
    αμιγώς ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ????


    ΕΠΙΛΟΓΟΣ Α

    Δόξα το διάολο αρκετά ευρωδράχμουλα έχω σκάσει μέχρι πρόσφατα για την οργάνωση σας. Φτάσατε σε σημείο καμιά 80αριά επιχειρήσεις στα δωδεκάνησα να μας στείλετε όλους στον είσαγγελέα γιατί δεν δεχτήκαμε την νταβατζιλικο-αύξηση του 200% τότε τέλη του '90!!! Φυσικά όμως και δεν σας πέρασε....Αυτό έλειπε να σας πέρναγε!! Εκλογές ερχόντουσαν τότε και δεν συνέφερε κανέναν "μεγάλο" να περάσει το δικό σας....

    ΕΠΙΛΟΓΟΣ Β

    Δόξα το διάολο αρκετά ευρωδράχμουλα θα 'πρέπε να σκάσετε σε κάποιους από το 1998 και μετά....Άλλα ντε και καλά και ΔΗΘΕΝ κόλησατε στη γραφεικρατία ώστε να αρνηθείτε να αποδώσετε δικαιώματα!!! Από τότε και μέτα δεν έχετε πάρει ΦΡΑΓΚΟ από μένα, ούτε θα πάρετε ποτέ σας πια!!!

    ΕΠΙΛΟΓΟΣ Γ

    Ζητώ συγνώμη για το ύφος και τον τρόπο γραφής μου! Δεν μπορώ όμως να σταθώ με δεμμένα τα χέρια μπροστα σε οτιδήποτε αφορά αυτήν εδώ τη σύγχρονη μουσική μασονική στοά...που ακούει στο όνομα αεπι...


    rompa
    02.12.2008, 09:14

    Καλέ ... τι ανάλυση ήταν αυτή ??? Ούτε προεδρικό διάταγμα να ήταν ... Κατηγορίες - υποκατηγορίες.. Ζαλίστηκα.

    Ο τιμοκατάλογος ισχύει και για το σπίτι μας αν αυτό είναι 2.867 τ.μ και φιλοξενεί πάνω από 50 άτομα??? {#emotions_dlg.happycrazy}


    nikostouliatos
    03.12.2008, 01:04

    Παιδιά ξέρετε ότι είχα δημοσιεύσει μια ανοιχτή επιστολή πρός τους συνάδελφους δημιουργούς για την πολιτική της ΑΕΠΙ απέναντι στην κοινωνία, δηλ στους ανθρώπους (κοινό) που μας έχουν κάνει όλους γνωστούς............

    Παρακολουθώ, και όχι μόνο εδώ, τις διάφορες απορίες που εκφράζονται απο νέους δημιουργούς και που έχουν να κάνουν με το τι συμβαίνει με τα πνευματικά δικαιώματα.

    Λοιπόν για να γνωρίζετε... ο νομος 2121/93 που ισχύει σήμερα αναφέρεται στο τι είναι τα πνευματικά δικαιώματα και πως μπορεί να γίνει η προστασία τους. στην Ελλάδα υπάρχουν 2 οργανισμοί διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων. ο ένας είναι η ΑΕΠΙ (όχι οργανισμός αλλά η μοναδική στον πλανήτη ιδιωτική εταιρεία Α.Ε.) Ο άλλος είναι ο οργανισμός που δημιούργησαν οι έλληνες δημιουργοί σαν κόντρα στις απαράδεκτες τακτικές της ΑΕΠΙ και ονομάζεται ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ. είναι ο οργανισμός των δημιουργών και ανήκει στο σωματείο τω δημιουργών ΕΜΣΕ. Δεν είναι λοιπόν υποχρεωτικό να είναι κάποιος μέλος της ΑΕΠΙ για να κάνει δίσκο. Μπορεί να είναι στην ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ η οποία σαν οργανισμός των δημιουργών, άμεσα ελεγχόμενος απο τους ίδιους κρατάει ποσοστό συμβολικό 11% σε αντίθεση με την ΑΕΠΙ που κρατάει 40%.

    Ένα μαγαζί γαι να ανοίξει δεν υποχρεούται να πάρει άδεια απο την ΑΕΠΙ αλλά μπορεί να πάρει άδεια απο την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, με την προυπόθεση ότι δεν θα παίζει μουσική που ανήκει στην ΑΕΠΙ. ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, Η ΚΛΑΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, ΚΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΥ Ο ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΕΧΕΙ ΠΕΘΑΝΕΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 70 ΧΡΟΝΙΑ.

    ΄Όποιος παίζει μουσική ή κάνει χρήση μουσικής για εμπορικούς σκοπούς έχει υποχρέωση να δίνει λίστα στους οργανισμούς που διαχειρίζονται πνευματικά δικαιώματα και να πληρώσει το ποσοστό για τους δημιουργούς που ο κάθε οργανισμός αντιπροσωπεύει αποδεδειγμένα και όχι με τα τετραγωνικά ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ 100% ΠΑΡΑΝΟΜΟ.

    Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείται την ιστοσελίδα www.emse.gr - ή www.nikostouliatos.gr

    Nέοι δημιουργοί μην βάζετε νερό στο πηγάδι της ΑΕΠΙ γιατί σας χρησιμοποιεί για να ξεζουμίζει με ανόσιους τρόπους και μεθόδους την κοινωνία στο όνομα σας. Στηρίξτε και στηριχθείτε απο το σωματείο σας που σε τελευταία ανάλυση είναι το σπίτι σας και στον άμεσο έλεγχο σας. Μην ακολουθείτε το παράδειγμα γνωστών δημιουργών που ενδεχομένως να αποτελούν και είδωλα σας γιατί αυτοί απλώς παραθόδηκαν αμαχητί, για να μην φτάσετε στο σημείο να παρακαλάτε για κοινό. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΥΑ ΑΥΤΗ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.

    Νίκος Τουλιάτος


    panos68
    03.12.2008, 23:04

    Παράθεση:

    Το μέλος nikostouliatos στις 03-12-2008 στις 01:04 έγραψε....

    Δεν είναι λοιπόν υποχρεωτικό να είναι κάποιος μέλος της ΑΕΠΙ για να κάνει δίσκο. 

    Στη ουσία δεν είναι υποχεωτικό να είναι κανεις μέλος μιας εταιρίας ή ενος οργανισμου διαχειρησης πνευματικών δικαιωμάτων για να κανει δίσκο, ή μήπως κάνω λάθος?

    Παράθεση:

    Ο άλλος είναι ο οργανισμός που δημιούργησαν οι έλληνες δημιουργοί σαν κόντρα στις απαράδεκτες τακτικές της ΑΕΠΙ και ονομάζεται ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ.

    Πολύ ενδιαφέρον. Δυστυχώς δεν το πήρα χαμπάρι (όπως πιστέυω και πολοί άλλοι) ότι υπάρχει τέτοιος οργανισμός.

    Παράθεση:

    ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, Η ΚΛΑΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, ΚΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΥ Ο ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΕΧΕΙ ΠΕΘΑΝΕΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 70 ΧΡΟΝΙΑ.

    Δεν νομίζω ότι ισχύει αυτό όπως το γράφεις. Αν π.χ. ο Πετρο-Λούκας γραψει σήμερσα ένσ τσαμικο φυσικά και εχει πνευματικά δικαιώματα. Αυτό που ισχύει (τουλάχιστον εδω στη Γερμανία και στη GEMA αν και νομίζω ότι σε αυτό το σημείο όλες οι χώρες έχουν ίδια νομοθεσία) είναι ότι ενα έργο 70 χρόνια μετα από το θάνατο του τελευταίου συντελεστή του γινεται public domain που σημάινει ότι μπορεί να το εκτελέσει και να το χρησημοποιήσει όποιος θέλει χωρίς να πληρώσει τη GEMA. Παρόλα αυτα, δεν μπορεί κανεις να πάιξει το CD π.χ. της φιλαρμονικής του Μοναχου με έργα του BACH χωρίς να πληρώσει τίποτα στη GEMA, διοτι σε αυτή την περίπτωση έχει ο διευθηντής της ορχήστρας και η ορχηστρα δικαιώματα στην εκτέλεση και την τυχόν επεξεργασία/διασκευή που κάνανε για αυτή την ηχογράφηση.

    Ξαναλέω δεν ξέρω τι ισχύει στην Ελλάδα.

    Παράθεση:

    ΄Όποιος παίζει μουσική ή κάνει χρήση μουσικής για εμπορικούς σκοπούς έχει υποχρέωση να δίνει λίστα στους οργανισμούς που διαχειρίζονται πνευματικά δικαιώματα και να πληρώσει το ποσοστό για τους δημιουργούς που ο κάθε οργανισμός αντιπροσωπεύει αποδεδειγμένα και όχι με τα τετραγωνικά ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ 100% ΠΑΡΑΝΟΜΟ

    .

    Αυτό δεν το κατάλαβα ... ποια τετραγωνικά?


    jorge
    04.12.2008, 01:02

    Πάνο, όσον αφορά την τελευταία σου ερώτηση, ο Νίκος Τουλιάτος αναφέρεται στο αμοιβολόγιο που έχω κάνει link στο 1ο μου post. Πρόκειται για έναν τιμοκατάλογο, που καθορίζει τα χρήματα που πρέπει να καταβάλει κάθε ιδιοκτήτης επιχείρισης στην ΑΕΠΙ. Το κόστος είναι ανάλογο των τετραγωνικών μέτρων του καταστήματος...


    nikostouliatos
    04.12.2008, 01:27

    φίλε Πάνο γειά σου

    Λοιπόν ξεκινάω απο το τέλος. Εδώ στην Ελλάδα η ΑΕΠΙ εισπράττει χρήματα απο τα μαγαζιά ανάλογα με τα τετραγωνικά του μαγαζιού, έχοντας στήσει μια βιομηχανία μηνύσεων και εκβιασμών, και όπως καταλαβαίνεις κανείς απο τους δημιουργούς δεν εισπράττει, ή εισπράττουν κάποιοι επιλεκτικά, γιατί κανείς δεν ξέρει για ποιόν εισέπραξε ο οργανισμός απο τους "χρήστες"

    2ον Σωστά, έχεις δίκιο, δεν χρειάζεται να είναι κάποιος μέλος σε οργανισμό διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων για να εκδόσει την μουσική του. Εδώ όμως όποιος προσπαθήσει να βγάλει cd με κάποια εταιρεία, η εταιρεία σχεδόν αναγκάζει και ειδικά τα νέα παιδιά να γραφτούν στην ΑΕΠΙ. όπως καταλαβαίνεις έχει στηθεί μια ολόκληρη επιχείρηση με μίζες και όχι μόνο για να οδηγούν τα νέα παιδιά στην ΑΕΠΙ. Και επειδή δεν γνωρίζουν τι γίνεται ακριβώς ακολουθούν αυτό το δρόμο..θα το έχεις διαπιστώσει απο τις ερωτήσεις που κάνουν τα νεα παιδιά στα διάφορα forum.

    3ον Δεν έχει πνευματικό δικαίωμα η διασκευή ενός παραδοσιακού ή κλασικού έργου. Το πνευματικό δικαίωμα αφορά τον δημιουργό και μόνο αυτόν!!! Το πνευματικό δικαίωμα μπορεί να μεταβιβαστεί σε όποιον θέλει ο δημιουργός, ή να εισπραχθεί απευθείας απο τον δημιουργό χωρίς τη μεσολάβηση κανενός οργανισμού ή ΔΗΘΕΝ "οργανισμού" (βλέπε Ανώνυμη εταιρεία που το κεφάλαιο της είναι οι δημιουργοί και θησαυρίζει στο όνομα τους!!).

    4ον Σε μία συναυλία όπου ο δημιουργός παρουσιάζει τη μουσική ή τα τραγούδια του και πληρώνεται γιαυτό δεν μπορεί να πληρώνει ο οργανωτής και πνευματικά δικαιώματα, για τα ίδια τραγούδια ή μουσική. Τα πνευματικά δικαιώματα τα εισπράττει ο δημιουργός όταν παίζεται έργο του απο άλλους και όχι απο τον ίδιο.

    Υπάρχουν δεκάδες λεπτομέρειες τις οποίες δεν γνωρίζει ο κόσμος (χρήστες και δημιουργοί) με αποτέλεσμα να έχουν χώρο για ατασθαλίες και παρανομίες που είναι εις βάρος και των χρηστών αλλά κυρίως των δημιουργών γιατί εκτός απο το ότι καατά ποσοστό 90% δεν εισπράττουν τίποτα ή εισπράττουν ψίχουλα το χειρότερο είναι ότι προσβάλεται με τον πιο χυδαίο τρόπο η προσωπικότητα τους και το όνομα τους στην κοινωνία. Για να γνωρίζεις εδώ στην Ελλάδα υπάρχουν ραδιόφωνα τα οποία δεν παίζουν νέους δημιουργούς εάν ανήκουν στην ΑΕΠΙ!! εάν σου λέει κάτι αυτό...

    όσο αφορά την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ μπές στην ιστοσελίδα www.emse.gr να δείς ακριβώς τι γίνεται. και εαν είσαι δημιουργός μπορείς να γραφτείς έτσι ή αλλιώς στο σωματείο σου.

    ευχαριστώ για την παρέμβαση σου

    φιλικά και συναδελφικά

    Νίκος Τουλιάτος

     


    panos68
    04.12.2008, 02:25

    Καλέ μου Jorge, ευχαριστώ για το tip.Το ειχα δει αλλα δεν το ειχα διαβασει. Τωρα κοιταξα τις λιστες με τα τετραγωνικά.

    Φίλε Νίκο καληπρωία ,

    Πριν σου απαντησω να σου πώ ότι ζώ στη Γερμανία από το 91 και έιμαι μέλος της GEMA - για την οποία δεν έχουν όλοι την καλύτερη γνώμη. Αν και μουσικός και δημιουργος απο το 86 (μέλος του Μουσικού Συλλόγου απο το 89-91) δεν είχα πολλά παρε δώσε τότε με την ΑΕΠΙ οπότε όλες μου οι εμπειρίες αφορούμν την Γερμανία και την  GEMA. Παρόλα αυτα οι νόμοι περι πνευματικής ιδιοκτησίας είναι παρόμοιοι - τουλάχιστον στην Ευρώπη - και ο τρόπος διαχείρησης των, μέσω ενός οργανισμού (η μιας εταιρίας) επίσης.

    Από ότι καταλαβάινω κατηγορείς την ΑΕΠΙ ότι ενω π.χ. εγώ στο μαγαζί μου με 50 τμ πάιζω κάθε μέρα και μόνο τα τραγούδια του π.χ. Orfeus, η ΑΕΠΙ δίνει στον Orfeus πολύ λιγότερη αμοιβή απο άυτη που "δικαιούται"  η και καθόλου και τα δίνει όλα στον Jorge που έιναι "φιρμα" (συχώρα με Jorge που χρησημοποιώ το όνομα σου σε συνδεση με τη λεξη φιρμα - μόνο για το παράδειγμα.)

    Ενδιαφέρουσα αυτη η πίεση να γίνεις μέλος της ΑΕΠΙ από τις δισκογραφικές. Στο κάτω κάτω δεν ττους πέφτει λόγος αν εγώ θελω να δώσω τη διαχειρηση των πνευματικών μου δικαιωμάτων σε κάποιον ή όχι. Δεν το ήξερα.

    Το θέμα των διασκευων ειναι διαφορετικό εδώ. Αν πάρω ένα κομμάτι του ΜΟΖΑΡΤ και του κάνω μια ενορχηστρσωη για τρια Φαγκοτα, Drums Loops, και prepared piano, η ενορχήστρωση / διασκευη αυτη καθαυτή θεωρείται - και κατα τη γνώμη μου είναι - πνευματικό δημιούργημα και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικής ιδιοκτησίας. ΦΥΣΙΚΑ το κομμάτι ειναι ακόμα του ΜΟΖΑΡΤ αλλά εγώ εχω να λαμβανω πνευματικά δικαιώματα - φυσικά ένα πολύ μικρό ποσοστο , θα ψαξω τους καταλόγους και θα σου πώ πόσο - καθε φορά που παίζεται η ενορχήστρωση μου π.χ. στο ράδιο. Το όλο θέμα αλλάζει όταν ο δημιουργος του έργου ζει. Άμα θέλεις θα ψαξω τις παραγραφους στη νομοθεσία και στo καταστατικό της GEMA και θα στα δείξω.

    Γραφεις "Το πνευματικό δικαίωμα μπορεί να μεταβιβαστεί σε όποιον θέλει ο δημιουργός" . Είμαι σιγουρος ότι εννοείς Η διαχειρηση του πνευματικόυ δικαίωματος μπορεί να μεταβιβαστεί σε όποιον θέλει ο δημιουργός".

    Ενδιαφέρον το 4. Δεν το ειχα σκεφτεί. Το ίδιο ισχύει και εδω. Η GEMA απαιτει απο το διοργανωτή λεφτα ασχέτως αν ο εμφανιζόμενος στη συναυλια παιζει μόνο δικά του τραγούδια. Ενδιαφέρον σημείο, αναρωτιέμαι γιατι το κάνουν έτσι. Θατο ψαξω και θα σου απαντήσω. Φυσικά πολλοι διοργανωτές κόβουν τα λεφτα της GEMA απο την αμοιβη των δημιουργών -πάλι στη πλατη του δημιουργου γινονται όλα.

    Το ίδιο θέμα τιθεται φυσικά και στη περίπτωση που ο δημιουργός κανει ενα CD "μόνος" του που περιέχει μόνο δικά του κομμάτια και παρόλα αυτά πρεπει να πληρώσει τη GEMA για να πάρει πίσω ένα ποσοστο αργότερα. 

    Πήγα ήδη στη σελίδα της ΕΜΣΕ και διαβάζω. Θα τα ξαναπούμε γιατι πιστέυω ότι μπορεί να γινει καλη κουβέντα και να βγουν θετικά αποτελέσματα (αν μη τι άλλο να πληροφορηθούν όσοι ενδιαφερονται). 

    Να 'σαι καλά.

    Πάνος


    nikostouliatos
    04.12.2008, 11:35

    φίλε Πάνο καλημέρα.

    χαίρομαι για τη συζήτηση που ανοίξαμε, γιατί καλό είναι να δούμε τι γίνεται με αυτό το τεράστιο θέμα.

    όπως καταλαβαίνω η GEMA μάλλον λειτουργεί με τη λογική της ΑΕΠΙ ή το αντίστροφο. Σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα είναι η πολύ άσχημη εικόνα που δημιουργούν αυτές οι εταιρείες για τους δημιουργούς και τη μουσική στον κόσμο. Δέν έχουμε ευθύνη για την πολιτική τους αλλά έχουμε ευθύνη που το αφήνουμε να συνεχίζει να γίνεται.

    Κάνε τον κοπο και μπές στην ιστοσελίδα μου www.nikostouliatos.gr εκεί στην πρώτη σελίδα θα βρείς μια ανοιχτή επιστολή μου πρός τους συναδέλφους δημιουργούς - επιστολή που είχε δημοσιεύσει και το musicheaven. Επίσης στο κεφάλαιο πνευματικά δικαιώματα θα μπορέσεις να δεις την προσωπική μου αλληλογραφία με την ΑΕΠΙ και θα καταλάβεις πολλά....

    Πρέπει να ενημερώσουμε τους νέους δημιουργούς που δεν ξέρουν τι συμβαίνει με τα πνευματικά δικαιώματα να ξέρουν ακριβώς τι γίνεται για να μην τους παγιδεύουν..

    Όσο αφορά τη παρατήρηση σου για το δικαίωμα του δημιουργού να αναθέτει σε άλλους τη διαχείριση τους και όχι το πνευματικό του δικαίωμα, σωστά..

    Τώρα για τους ενορχηστρωτές στην Ελλάδα είμαστε πολύ πίσω. Ούτε στα συγγενικά, ούτε στα πνευματικά δεν ανήκουν και είναι ανοιχτό ζήτημα αυτό.

    το mail μου είναι nikostouliatos@gmail.com>

    σε χαιρετώ

    Νίκος


    tago
    04.12.2008, 13:13

    Τελικά όλα αυτά περί τα πνευματικής ιδιοκτησίας και δικαιωμάτων είναι πολύ μπερδεμένα. Το γεγονός όμως της θεσμοθέτησης από μόνο του είναι μια παρηγοριά. Έστω και αν δεν είναι η το καλύτερο δυνατό. Χαίρομαι όμως που γίνεται αυτή η συζήτηση για να καταλάβουμε και εμείς οι ανυποψίαστοι για το τη ακριβώς συμβαίνει. {#emotions_dlg.thumbup}


    nikostouliatos
    04.12.2008, 13:25

    Ότι ερωτήσεις υπαρχουν για το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων μπορείτε να τις διατυπώσετε και θα προσπαθήσω να σας απαντήσω. Είναι ανάγκη να ξεκαθαριστούν αυτά τα ζητήματα γιατί σκοπίμως η ΑΕΠΙ ενημερώνει όπως την συμφέρει. Μην ξεχνάτε ότι λειτουργούσε τόσα χρόνια σαν μονοπώλιο με αποτέλεσμα να λειτουργεί αυθαίρετα και να ερμηνεύει το νομο όπως τους βολεύει.

    Τώρα δεν είναι μονοπώλιο και αυτό όπως καταλαβαίνεται χαλάει τη σούπα.. Υπάρχει ένας οργανισμός διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ που ανήκει στο σωματειο των δημιουργών, που σημαίνει ότι ανήκει στους δημιουργούς, και μια ιδιωτική Ανώνυμη εταιρεία η ΑΕΠΙ που ανήκει σε ένα επιχειρηματία και που προφανώς ο έλεγχος δεν μπορεί να είναι ποτέ δυνατός..

    Νίκος Τουλιάτος


    Termite
    05.12.2008, 09:36

    Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η συζήτησή σας


    Hastaroth
    08.12.2008, 12:59

    Διάβασα (όσο άντεξα δηλαδή) τό αμοιβολόγιο που παραθέτει ο Jorge.

    Ομολογώ οτι ζαλίστηκα όχι μόνο από την λεπτομερειακή σχολαστικότητα τού καθορισμού τών δημόσιων χώρων (ακόμα καί τά...αεροπλάνα έχουν κατηγοριοποιήσει,μέ διαφορετικό αμοιβολόγιο π.χ. γιά ένα τετραθέσιο Cessna -στό οποίο όμως δέν υπάρχει σύστημα αναπαραγωγής μουσικής...- από ένα 40-θέσιο ATR!),αλλά καί από την ακρίβεια τών ποσών.

    Πώς προκύπτει π.χ. οτι σέ ένα χώρο εστίασης 155 τετραγωνικών μέτρων μέ DJ η μηνιαία αμοιβή είναι 193 ευρώ καί γιατί δέν είναι 190 ή 195 ή 192 ή 194;

    Καί γιατί άμα ο χώρος είναι 150 τετραγωνικά η αμοιβή είναι 135 ευρώ αλλά άμα πάς ένα τετραγωνικό παραπάνω σού βάζουν άλλα 58 ευρώ;

    Επίσης,φαντάζομαι οτι θά είναι εξαιρετικά πολύπλοκο καί δύσκολο νά ελέγχωνται όλες οι χιλιάδες καί δεκάδες χιλιάδες αυτοί δημόσιοι χώροι ώς πρός το τί πνευματικά έργα μεταδίδουν/εκτελούν κλπ κάθε μέρα,ώστε νά αποδίδωνται σέ όλους τους δημιουργούς τών έργων τά οφειλόμενα...

     


    nikostouliatos
    08.12.2008, 14:45

    φίλε Hastaroth έχεις απόλυτο δίκιο. Δεν υπάρχει κανένα σοβαρό επιχείρημα και καμία λογική στο "αμοιβολόγιο" και ο λόγος είναι απλός. όλο αυτό το πόνημα της ΑΕΠΙ είναι 100% παράνομο. Αυθαίρετο και απαράδεκτο. Ήταν μέχρι σήμερα μονοπώλειο, βγάζουν τρελά χρήματα, τους δίνουν δύναμη κάποιοι απο τους δημιουργούς απο την ώρα που ανέχονται τέτοιες πρακτικές και λειτουργούν όπως γουστάρουν. πατάνε πανω στην άγνοια του κόσμου για τον νόμο που διέπει τα θέματα πνευματικών δικαιωμάτων και λειτουργούν αυθαίρετα όσο αφορά την είσπραξη χρημάτων και χυδαία απέναντι στους δημιουργούς που εκπροσωπούν γιατί την βιομηχανία των χιλιάδων μηνύσεων που έχουν στήσει εις βάρος του κόσμου την στηρίζουν στο όνομα των δημιουργών. Και αυτοί παγιδευμένοι, και εγλωβισμένοι σε μια λογική "δηθεν είσπραξης" την αποδέχονται και την στηρίζουν στην ουσία. ΔΗΛΑΔΗ ΒΟΛΕΥΟΝΤΑΙ.... Στο ερώτημα σου πως μπορούν να ελεχθούν τα πνευματικά δικαιώματα στους χιλιάδες χώρους που χρησιμοποιείται μουσική η απάντηση είναι αλήθεια δύσκολη. Το σίγουρο είναι ότι όταν οι χρήστες δεν δίνουν λίστα (όπως προβλέπει ο νόμος) και παρανομούν δεν μπορεί και οι εταιρείες προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων να λειτουργούν παράνομα. Αυτό είναι τακτική μαφιόζων. Υπάρχουν τρόποι. Όποιος έχει διάθεση να κάνει σωστά και νόμιμα τη δουλειά του να καθησει να κουβεντιάσει με όλους τους ενδιαφερόμενους και να βρεθεί λύση. Η ΑΕΠΙλόγω μονοπωλείου διάλεξε τον άλλο δρόμο της παρανομίας, της αυθαιρεσίας, και της χυδαίας συμπεριφοράς που έχει οδηγήσει όλο τον κόσμο, την κοινωνία εναντίον των δημιουργών. Το θέμα είναι ποιοά στάση θα πάρουν οι "δημιουργοί' και η κοινωνία απέναντι τους.....

    Νίκος Τουλιάτος


    Hastaroth
    08.12.2008, 22:42

    Αν το πάρουμε το θέμα μέ όρους επιχειρηματικούς/εμπορικούς (ανώνυμη εταιρεία δέν είναι άλλωστε;),θά πρέπη οι αμοιβές αυτές (που στην ουσία αποτελούν "τιμές πώλησης" τού εμπορεύματος "άδεια χρήσης πνευματικής δημιουργίας") νά καθοριστούν βάσει τού κόστους τού εν λόγω "εμπορεύματος".Τό κόστος αυτό είναι τά πνευματικά δικαιώματα που πρέπει να καταβάλη η εταιρεία στους "προμηθευτές" της,δηλαδή τους δημιουργούς-μέλη.Ενας τέτοιος υπολογισμός όμως,μέ δεδομένη την πολυπλοκότητα και την φύση τών "προμηθευτών" τής εταιρείας είναι αφάνταστα δύσκολος,αφού μάλιστα είναι εξ ίσου δύσκολο όλοι αυτοί οι "πελάτες" τής εταιρείας (δηλαδή οι χρήστες τής πνευματικής δημιουργίας) νά τής δίνουν κάθε μέρα λίστα μέ τά "προϊόντα" που πρόκειται να χρησιμοποιήσουν.

    Αυτό λοιπόν που αντιλαμβάνομαι είναι οτι άν θέλουμε αυτή η "αγορά" να λειτουργήση μέ υγιείς τρόπους,θά πρέπη νά δημιουργηθούν καί άλλες εταιρείες διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων,οι οποίες αφ'ενός θά προσφέρουν ελκυστικές τιμές "αγοράς" στους προμηθευτές-δημιουργούς (ώστε νά τους κάνουν μέλη τους) καί αφ'ετέρου να "πουλάνε" σέ ανταγωνιστικές τιμές στούς πελάτες-χρήστες (ώστε αυτοί να επιλέγουν ποιάς εταιρείας ΔΠΔ τους δημιουργούς θά "χρησιμοποιούν" γιά την προμήθεια τής "πρώτης ύλης" τους..).


    nikostouliatos
    09.12.2008, 11:44

    ο νόμος αναγνωρίζει 2 στην Ελλάδα. η μία είναι ΑΕ εταιρεία η ΑΕΠΙ και ο άλλος είναι οργανισμός του σωματείου των συνθετών, στιχουργών ΕΜΣΕ και λέγεται ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ.

    όταν μιλάμε για όρους αγοράς μιλάμε για προιόντα. Εδώ όμως μιλάμε για δημιουργούς και τέχνη. Το ότι η ΑΕΠΙ κατάντησε τους δημιουργούς προιόντα αυτό είναι άλλο θεμα. Το ότι οι δημιουργοί δέχονται να είναι προιόντα και αυτό είναι άλλο θέμα. Την ΕΜΣΕ την δημιούργησαν οι ίδιοι οι δημιουργοί το 1974 ώς κόντρα με την ΑΕΠΙ. σιγά σιγά όλοι τα πήραν ο καθένας προφανως για άλλο λόγο απονεύρωσαν και διέλυσαν την ΕΜΣΕ και μετατράπηκαν σε προιόντα του μονομωλείου της ΑΕΠΙ. Τώρα που η ΕΜΣΕ και η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ξανά στήθηκαν στα πόδια τους και μπήκαν δυναμικά στην αγορά η ΑΕΠΙ όπως καταλαβαίνεις ψάχνει να βρεί τρόπους να συνεχίση να λειτουργεί παράνομα, και όχι να αρπάξει την ευκαιρία και να αρχίσει σε συνεννόηση και με την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ να βρούνε τρόπους να λειτουργήσουνε όπως αρμόζει σε πνευματικούς δημιουργούς και το αναφέρετο προφανώς δικαίωμα τους να απολαμβάνουν τα νόμιμα απο τα πνευματικά τους δικαιώματα.

    μπές στο site της ΕΜΣΕ www.emse.gr και στο δικό μου www.nikostouliatos.gr να ενημερωθείς καλύτερα. δες την ανοιχτή επιστολή στη κεντρική μου σελίδα.

    σ'ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου


    paskedi
    09.12.2008, 13:47

    Αγαπητοί φίλοι,

    εκπροσωπώ τον ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ με τον διακριτικό τίτλο ''ΠΑ.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.''. Μέσα από αυτό το forum θέλω να δώσω τα ειλικρινή μου συγχαρητήρια εκ μέρους όλου του Δ.Σ. του Συνδέσμου μας στον κ. Νίκο Τουλιάτο.

    Κύριε Τουλιάτο μελετήσαμε με κάθε λεπτομέρεια την ιστοσελίδα σας και την ιστοσελίδα της emse. Τα όσα αναγράφετε εις βάρος της ΑΕΠΙ επικροτούνται από όλο το Δ.Σ.

    Η ΑΕΠΙ Α.Ε. σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία και τους Ο.Τ.Α. δρουν λυστρικά εναντίον του τεράστιου κλάδου (150.000) επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος σε όλη την Χώρα. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι πως θα εισπράξουν τα χρήματά τους και όχι που θα τα αποδώσουν. Για να γίνω πιο σαφής...Ολα τα μαγαζιά υγειονομικού ενδιαφέροντος πρέπει απαραιτήτως βάσει νόμου να έχουν άδεια μουσικών οργάνων. Την άδεια αυτή την χορηγούν οι Δήμοι στην αρχή κάθε έτους πληρώνοντας ο κάθε επιχειρηματίας 78 Ευρώ παράβολο. Προϋπόθεση για την χορήγηση αυτής της άδειας είναι η επίδειξη της απόδειξης είσπραξης της ΑΕΠΙ. Δηλαδή ένα εστιατόριο που πρέπει να έχει άδεια μουσικών οργάνων για το 2009, πρέπει τον Δεκέμβριο του 2008 να προπληρώσει την ΑΕΠΙ για όλο το 2009. Και ερωτώ. Τα 1000 π.χ. Ευρώ που θα πάρει η ΑΕΠΙ τον Δεκέμβριο του 2008, που θα τα αποδώσει, αφού ούτε ο εστιάτορας γνωρίζει τι τραγούδια θα παίξει τον επόμενο χρόνο, πολύ δε περισσότερο η ΑΕΠΙ; Ποιοι Δημιουργοί πληρώνονται από αυτό το ποσό; Αυτή είναι η διαφάνεια; Λογικό δεν είναι να σκεφτόμαστε ότι τα χρήματα μπαίνουν σε κάποιες φαρδειές τσέπες; Ο κλάδος μας πληρώνει κατ' έτος στην ΑΕΠΙ πάνω από 200.000.000 Ευρώ. Είναι τεράστιο το ποσό. Οι κύριοι έχουν κλείσει εκατοντάδες μαγαζιά σε όλη την Ελλάδα επιχειρηματιών που δεν άντεχαν να πληρώνουν τις τεράστιες οικονομικές απαιτήσεις τους, διότι όσοι δεν μπορούσαν να πληρώσουν το τίμημα, δεν είχαν και άδεια μουσικών οργάνων, οπότε ήταν έρμαια της Ελληνικής Αστυνομίας με μηνύσεις. Με 3 μηνύσεις (που μπορεί να ήταν και την ίδια ημέρα) ο Δήμος τους σφράγιζε το κατάστημα από 10 - 60 ημέρες. Ο κάθε Δήμος γνωρίζει ποια μαγαζιά δεν έχουν άδεια μουσικών οργάνων και τα στοιχεία τους τα δίνει στο τοπικό Αστυνομικό Τμήμα (ίσως και στην ΑΕΠΙ), η οποία με την σειρά της πηγαίνει και καταγγέλει στον Εισαγγελέα, ο οποίος παραγγέλει στα Αστυνομικά όργανα να στείλουν έγγραφο στις επιχειρήσεις ότι ''εάν σε 10 ημέρες δεν πληρώσουν την ΑΕΠΙ θα σφραγιστούν με όλες τις επακόλουθες κηρώσεις''. Με λίγα λόγια οι Δήμοι είναι οι κυρίως εισπράκτορες της ΑΕΠΙ Α.Ε. διότι αναγκάζουν τα μέλη μας, προκειμένου να πάρουν την άδεια μουσικών οργάνων και να είναι νόμιμοι, να αναζητούν από μόνοι τους τους εισπράκτορες της ΑΕΠΙ. (Πολλοί Δήμοι στο site τους αναγράφουν και τα ονοματεπώνυμα των εισπρακτόρων της ΑΕΠΙ με τα τηλέφωνά τους). Γι' αυτό εξ' άλλου η ΑΕΠΙ έχει μόνο 80 περίπου εισπράκτορες σε όλη την Ελλάδα. Είναι δυνατόν 80 άνθρωποι να μπορούν να ελέγχουν 150.000 μαγαζιά σε όλη την Ελλάδα; Οχι φυσικά. Εχουν τους βοηθούς τους. Δήμοι και Αστυνομία.

    Κύριε Τουλιάτο πρέπει επιτέλους να καταλάβουν όλοι οι Δημιουργοί, όπως πολύ καλά το τονίζετε εσείς, πως πλέον τα χιλιάδες μέλη μας δεν τους έχουν σε εκτίμηση και πολύ σύντομα θα ψάχνουν για ακροατές, αλλά δεν θα βρίσκουν. Δεν είμαστε κατά των Δημιουργών, ούτε λέμε να μην αμοίβονται για το έργο τους, αλλά σε λογικά πλαίσια, όχι με το τετραγωνικό μέτρο, λες και είναι μεσίτες και προ παντός να πληρώνονται αυτοί που παίζονται και όχι αυτοί που τα....... παίρνουν.

    Στην διάθεση όλων

    Με εκτίμηση

    Ηλίας Καλιώρας 


    PHILIPPOSSM
    09.12.2008, 17:38

    Και εγώ δεν μπόρεσα να το διαβάσω όλο ....έχει τίποτα για  Seat Ibiza 1400cc  με πηγή kenwood - ενισχυτή kenwwοod - 2χ12 inc  sub και 6 Ηχεία συνολικά  1000watt;

    Άρε μολοτοφ που θελουνε!!!


    nikostouliatos
    11.12.2008, 00:33

    Αγαπητέ φίλε Ηλία, πρώτα απ'όλα σ' ευχαριστώ και εσένα και το Δ.Σ. για τα καλά σας λόγια.

    Το ζήτημα των πνευματικών δικαιωμάτων όπως και εσείς γνωρίζετε είναι πραγματικά πολύ σοβαρό

    για τους δημιουργούς ειδικά σε αυτή τη χώρα που δεν έχουν καμία κάλυψη και προσοχή απο το κράτος και που πολλοί πεθαίνουν κυριολεκτικά στην ψάθα, και αυτό δεν είναι υπερβολή αλλά σκληρή πραγματικότητα. Δεν είναι όλοι οι δημιουργοί προβεβλημένοι και κατά συνέπεια "οικονομημένοι". Τα χρήματα απο την χρήση της δημιουργίας τους τα χρειάζονται για να ζήσουν. Για τους πολλούς δεν αποτελούν περίσευμα αλλά μέσο για την επιβίωση τους. Το θέμα είναι όμως (όπως λέτε και εσείς) εαν εισπράττουν τα χρήματα που δικαιούνται απο τα τεράστια ποσά που εισπράτονται για αυτούς. Σας διαβεβαιώ ότι δεν εισπράτονται. Υπάρχουν δημιουργοί που εισπράτουν πολλά, ενδεχομένως όχι όσα θα τους ανήκαν πραγματικά, αλλά πολλά. Υπάρχουν χιλιάδες άλλοι που εισπράτουν ελάχιστα ποσά το χρόνο...παρόλο που όπως λέτε και είναι γνωστό ότι η ΑΕΠΙ πχ εισπράτει τέτοια τρελά ποσά και κυρίως ΤΥΦΛΑ. Διότι εάν πέρνανε χρήματα απο τα μαγαζιά βάσει λίστας (όπως λέει ο νόμος) θα μπορούσαν έστω να επικαλεστούν ότι εγώ π.χ. δεν παίζομαι πουθενά άρα δεν έχω να εισπράτω.

    Αλλά δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι. Η ΑΕΠΙ δεν λειτουργεί νόμιμα αλλά αυθαίρετα και αυτό εγώ πολεμάω και ξεκαθαρίζω ότι δεν με ενδιαφέρει να κλείσει η ΑΕΠΙ αλλά να λειτουργήσουμε όλοι απέναντι στους χρήστες της μουσικής μας σωστά, νόμιμα, και όπως απαιτεί η εκπροσώπηση ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ παρόλο που δεν είναι όλοι τέτοιοι. Είμαι αληθινός και ακούγομαι σκληρός, αλλά τι να κάνω έτσι είναι..

    ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Η ΑΕΠΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑ ΜΟΝΟΠΩΛΕΙΟ. Τελείωσε η περίοδος των αυθαιρεσιών, κάποτε όλες οι "εξουσίες" και όλοι οι Αλαζόνες βρίσκουν την θέση που τους αναλογεί στη ζωή. Όσο πιο γρήγορα το καταλαβαίνουν τόσο καλύτερα. Τουλάχιστον δεν θα πονέσουν απο το απότομο πέσιμο, αλλά θα μπορέσουν να ελέγξουν τη πτώση.

    Θα μιλήσουμε σύντομα και όλα θα πάρουν τον δρόμο που πρέπει. Ευκαιρία είναι να μάθουν και άλλοι κάποιες αλήθεις για να μην παγιδεύονται σε ανόσιες πρακτικές.

    Ευχαριστώ και πάλι


    odeiofdl
    16.12.2008, 14:52

    Αγαπητοί φίλοι σας χαιρετώ !

    Να η ευκαιρία να σας ενημερώσω για την πρόσφατη τραγική εμπειρία που είχαμε στο Ωδείο Φουντούλη από την ΑΕΠΙ !...

    Τον προηγούμενο μήνα (στις 15 Νοεμβρίου 2008) διοργανώσαμε την 1η Συνάντηση Μουσικής & Ποίησης Βόλου με τη συμμετοχή 200 συνθετών και ποιητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Μόλις 3 μέρες πριν την εκδήλωση "μας την έπεσε" η ΑΕΠΙ για να πάρει τα δικαιώματά της !...

    ... Τους εξηγήσαμε ότι η εκδήλωση δεν έχει έσοδα αλλά μόνο έξοδα, γιατί δεν βάλαμε αντίτιμο εισόδου στις εκδηλώσεις και επιπλέον είχαμε να πληρώσουμε ενοίκιο αίθουσας, έξοδα διοργάνωσης κλπ.

    ... Επέμειναν στις απαιτήσεις τους και άκουσον άκουσον !... μας ζήτησαν "δικαιώματα από τα έξοδα της διοργάνωσης" !!!....

    Τους έδωσα αμέσως προϋπολογισμό εξόδων για να δώ μέχρι που θα το πάνε !...

    Όντως παιδιά μας έβγαλαν να πληρώσουμε ένα πακέτο για δικαιώματα από τον προϋπολογισμό εξόδων !!!...

    Εκεί προτίμησα να αφαιρέσω από το πρόγραμμα κάποιους δημιουργούς (Ελύτη, Μικρούτσικο, κα) παρά να πληρώσουμε αυτό το "νταβατζιλίκι" ! Και φυσικά τους πέταξα έξω με τις κλωτσιές γιατί μόνο αυτό τους χρειάζεται !

    Αυτά για την ιστορία για να έχουμε να διηγούμαστε στα παιδιά μας και στα εγγόνια μας !...

    Χαίρομαι ιδιαίτερα για την εναλλακτική πρόταση "περί πνευματικών δικαιωμάτων'' που αναφέρει ο Νίκος Τουλιάτος και πιστεύω ότι αξίζει κάθε υποστήριξης !

    Πολλούς χαιρετισμούς σε όλους !

    Γιώργος Φουντούλης