@Spartan WareWolf:
Λες "άρες-μαρες-κουκουνάρες".
Kαι όχι μόνον επιμένεις να κάνεις αποτυχημένα τον έξυπνο αλλά παριστάνεις και τον γεροκόκορα.
Επαναλαμβάνω, απολύτως ΤΙΠΟΤΕ δεν έγραψες που να μην μπορούμε να το βρούμε μόνοι μας αμέσως ή να είναι ουσίας.
Το πού παράγονται τα πιάνα ή τι έχουν ως trade mark είναι μάς είναι αδιάφορο (διότι αυτά έγραψες αρχικά).
Και βρίσκεται αμέσως - δεν χρειάζεται να μας το πεις εσύ.
Επί προσωπικού μιλώντας, γράφεις για μένα
"ο άλλος (DrTrerl) αναφέρθηκε μόνο στο διευρυμένο clavier των 97 πλήκτρων (8 οκτάβες) του
Bosendorfer Model 290 Imperial και στο γεγονός ότι τα προτιμά η Valentina Lisitsa…
Λες και αυτό να είναι το μόνο θέμα προς την επιλογή ενός πιάνου, σαν πιάνου αναφοράς…"
Δεν έγραψα μόνον αυτά. Αναφέρω κάτι για νότες που δεν αποσβένονται γρήγορα στις υψηλές οκτάβες.
Και αναφέρθηκα και στο Fatzioli.
Και επίσης αυτά που λέει η Lisitsa για το ηχόχρωμα και το touch του οργάνου αυτού είναι κάθε άλλο παρά
κενά ενδιαφέροντος σε ένα μουσικό/ερμηνευτή.
Γι' αυτό παρέθεσα το video : για να γράψουν οι πιο έμπειροι την γνώμη τους σ' αυτά.
Προφανώς εσύ δεν άκουσες προσεκτικά, ήθελες μόνον να παραστήσεις τον πολύξερο.
Σταματάω εδώ την διένεξη διότι δεν έχει νόημα. Αν έχεις κάτι ουσιώδες να πεις, ευχαρίστως να ακούσουμε.
Αλλά ειρωνίες και απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί στους συνομιλητές - όποιοι κι' αν είναι αυτοί (μικροί, μεγάλοι,
επαγγελματίες σολιστ ή ερασιτέχνες) - δεν έχουν θέση εδώ.
Την άλλη φορά επ' αυτού να είσαι πιο προσεκτικός....
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : DrTrerl στις 02-07-2011 11:22 ]
Λοιπόν... Αν και είμαι απόλυτα ευχαριστημένη από το όρθιο Kawai μου (αρκετά "σκληρό" για να "κρύψει" μικρές παρατονίες αλλά όχι τόσο σκληρό που να σου βγαίνει η πίστη) και το θεωρώ ιδιαίτερα φιλικό προς το χρήστη (χωρίς να έχει τρομερές εκφραστικές δυνατότητες δεν έχει "ιδιοτροπίες"), το πιάνο των ονείρων μου είναι ένα κατάδικό μου Steinway μοντέλο D (το μεγάαααλο) και φυσικά ένα δωμάτιο ανάλογου μεγέθους για να το βάλω μέσα!!!!
Έχω παίξει σε Steinway μοντέλο C (το λίγο μικρότερο) και έχω ενθουσιαστεί!!!! Βέβαια στην αρχή ήταν εφιαλτικό, γιατί ακούγονταν φριχτές παρατονίες, κοπανούσα νότες, "μουντζούρωνε" ο ήχος (δε συζητάμε τι γινόταν με το pedal) και γενικά ήμουν έξω από τα νερά μου... Σίγουρα είναι αρκετά δύσκολο πιάνο αλλά το αποτέλεσμα σε ανταμοίβει με το παραπάνω!!! Δεν θα ξεχάσω ποτέ πριν κάτι εβδομάδες που πήγα στο σπίτι του καθηγητή μου να παίξω Bach (από τις Sinfonias την 4) και πίστευα ότι δεν τα είχα καταφέρει στον εκφραστικό τομέα... Το κομμάτι μεταμορφώθηκε στο Steinway, δεν πίστευα στ'αυτιά μου!!
Τα άλλα πιάνα με ουρά στα οποία έχω παίξει (Yamaha) είναι από μέτρια έως ελεεινά αλλά μάλλον ευθύνεται η κατάσταση των συγκεκριμένων οργάνων.... Δεν έχω παίξει σε Bosendorfer για να μπορώ να συγκρίνω... Αλλά όταν παίζω στο Steinway (και έχω διαβάσει) νιώθω κάτι απερίγραπτο... Είναι σαν το πιάνο να "ζωντανεύει", γίνεται ένα άλογο που πρέπει να δαμάσεις, όχι βίαια, αλλά με λεπτότητα και ακρίβεια στις κινήσεις....... Μόνο όταν άγγιξα τα πλήκτρα του Steinway κατάλαβα γιατί είναι τόσο σημαντικό να 'πιέζεις' και όχι να 'κοπανάς', να βάζεις τα δάχτυλά σου 'μέσα' στα πλήκτρα και όχι 'από πάνω'...
Αυτά... Ελπίζω να μην σας κούρασα, αλλά πραγματικά το λατρεύω αυτό το πιάνο!!!
@Spartan WareWolf:
Το τραβάει ο οργανισμός σου να γίνεις ρεζίλι....
Καταρχήν εγώ δεν έκανα ΚΑΜΙΑ παρατήρηση περί ορθογραφίας.
Αν και μπορούσα με το παραπάνω. ΕΣΥ μίλησες περί ορθογραφίας, λοιπόν δες τα μαργαριτάρια σου :
- "εγγενής άμυλα" ενώ είναι "άμιλλα" (και μάλιστα "ευγενής" όχι "εγγενής" !)
- "τρέλαινες άδικα" ενώ το σωστό είναι "τρελαίνεσαι"
- "και αποτελείτε" ενώ το σωστό είναι "αποτελείται"
και εκφραστικά :
- "ασκούμε ενήλικες ερωτήσεις" (αν είναι δυνατόν !)
- "την βαυκάλισες" (μάλλον άλλο πράγμα είχες στο νου σου, "βαυκαλίζομαι" (και μόνον σε παθητική φωνή) σημαίνει "αυταπατώμαι" !)
- "υπέρ του δεόντως" ("δέοντος" είναι)
Ας μην συνεχίσω καλύτερα...
Τέλος το "touch" είναι αγγλική λέξη, αντίστοιχη του "touche" και το έγραψα συνειδητά όχι λόγω άγνοιας όπως νομίζεις.
Μια χαρά ξέρω τα πιάνα που ανέφερες - και όχι μόνον αυτά. Αλλά εδώ ΔΕΝ θέλουμε οδηγό αγοράς.
Ο χαρακτήρας του νήματος είναι να εκθέσουμε τον ενθουσιασμό, τις απόψεις και τα όνειρα μας για κάποια όργανα
κι' όχι να αναλωθούμε αποκλειστικώς σε τεχνικά και οικονομικά θέματα.
Προφανώς αν θέλαμε να αγοράσουμε σίγουρα δεν θα ψάχναμε εδώ ούτε θα περιμέναμε εσένα να μας κάνεις υποδείξεις -
αφού μάλιστα όπως έγραψες είσαι ηχολήπτης κι' όχι επαγγελματίας πιανίστας ή κουρδιστής με ειδική κατάρτιση.
Όσο για τις παρατηρήσεις περί τρόπων, βλέπω ότι η ευγένεια δεν είναι το δυνατό σου σημείο και
δυστυχώς όχι μόνον αυτή. Λοιπόν "βάλε τα γυαλιά σου" και άσε το κήρυγμα για να μην εκτίθεσαι.
Μάθε πρώτα να γράφεις σωστά και κυρίως να φέρεσαι και μετά έλα να συμμετάσχεις σε "σοβαρό" διάλογο όπως λες.
Ειδικά όταν δεν ξέρεις ποιοί μπορεί να είναι οι συνομιλητές σου...
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : DrTrerl στις 03-07-2011 02:23 ]
@spartan warewolf
Σωστά είπα ότι το ρεζίλεμα το τραβάει ο οργανισμός σου.
Δεν υπάρχει λέξη "αρθογραφία".
Θα μπορούσε να είναι είτε "ορθογραφία" όπως την ερμήνευσα εγώ, είτε "αρθρογραφία".
Και αφού κάνεις επανειλημμένα το ίδιο λάθος, τονίζοντας μάλιστα και την λέξη, δείχνεις ότι δεν είναι εκ παραδρομής.
Ούτε να εκφραστείς δεν ξέρεις.
Συνεπώς σωστά απάντησα. Εσύ έχεις τρικυμία στο κεφάλι σου και γράφεις ότι να 'ναι, όχι εγώ.
Το ρεζίλεμα λοιπόν είναι καθολοκληρίαν δικό σου !
Το τι είναι το "φυσικό" και το "τεντωμένο" κούρδισμα" το ξέρω από το 1990 που ξεκίνησα να ηχογραφώ αυτά
που παίζω (όντας μαθητής) και πήρα ακριβώς γι' αυτό το πρώτο μου βιβλίο στην ηχοληψία (εκδ. ΙΩΝ 1990)
και στο κούρδισμα ("Theory and Practice of Piano Construction", εκδ. Dover 1975).
Στο πρώτο αναφέρεται π.χ. στην σελ. 169. Ειδικά για τα Yamaha γράφει κατά λέξη :
"Το stretched tuning συνιστάται απο την Yamaha για τα electric ground piano.
Για τα ακουστικά πιάνα πχ. Bosendorfer (Vienna) παραδίδει τις παραγωγές της κανονικά κουρδισμένα εκτός
και αν έχει ζητηθεί κάτι άλλο". Γράφει κι' άλλα βέβαια.
Το δεύτερο βιβλίο έχει πολλές τεχνικές λεπτομέρειες σε αυτό το ζήτημα - δεν θα επεκταθώ εδώ.
Μια χαρά ξέρω λοιπόν και μάλιστα εδώ και 21 χρόνια. Δεν γεννηθήκαμε εχτές όπως νομίζεις !
Έχω κάνει, παίζοντας ο ίδιος, ηχογραφήσεις σε πιάνα, τόσο σε όρθια όσο και με ουρά και εδώ και στο
εξωτερικό και γνωρίζω τεχνικές λεπτομέρειες που δεν φαντάζεσαι.
Και όχι μόνον σε σύγχρονα αλλά και σε πιάνα εποχής (Steingraeber, Εrard και Pleyel).
Αλλά εδώ δεν είμαστε για να κάνουμε επίδειξη γνώσεων.
Κι έτσι να ήταν όμως, σιγά να μην πάρουν μαθήματα οι σολίστ και οι κουρδιστές από τους ηχολήπτες.
Όποιος θέλει να πραγματικά να ενημερωθεί σε τεχνικά ζητήματα θα ψάξει και θα διαβάσει βιβλία όπως τα
- "Complete Course in Professional Piano Tuning: Repair and Rebuilding", vestal press
- "Piano: The Making of a Steinway Concert Grand", times book
- "Romance on Three Legs: Glenn Gould's Obsessive Quest for the Perfect Piano",Bloomsbury USA
- "Piano Servicing, Tuning, and Rebuilding: For the Professional, the Student, and the Hobbyist", vestal press
κ.α.
που έχω διαβάσει κι' εγώ και απευθύνονται σε όποιον θέλει να μάθει πραγματικά.
Είναι μελέτες και συμβουλές από ειδικούς, όχι εξυπνάκηδες ηχολήπτες που δεν ξέρουν καλά καλά να γράφουν.
Ειδικά για όποιον θέλει πληροφορίες σχετικά με τα μοντέλα που υπήρξαν και υπάρχουν πρέπει να πάρει το
- "Pierce Piano Atlas, 12th Edition", Larry E. Ashley (ή κάποιο παρόμοιο)
που περιέχει λεπτομερείς πληροφορίες και χαρακτηριστικά για αμέτρητους (κυριολεκτικά) κατασκευαστές και
πιάνα από τις αρχές του 19ου αι. ως το 2009. Όμοια εξαιρετικά βιβλία υπάρχουν με οδηγίες για το πώς να
διαλέξει και εκτιμήσει κάποιος την αξία νέων και μεταχειρισμένων πιάνων κάθε είδους.
Σιγά να μην περιμένουμε εσένα να μας πεις για οδηγό αγοράς.
Παίξε λοιπόν με τα μαραφέτια σου και άσε αυτούς που θέλουν να ονειρευτούν στην ησυχία τους...
Διότι αυτό θέλουν τα παιδιά εδώ, το δείχνει και ο τίτλος του thread.
Όσο για το τι πιάνο έχω (ή σωστότερα "πιάνα"), δεν θα απαντήσω διότι απλώς δεν θα με πιστέψεις.
Και δεν υπάρχει και λόγος βέβαια.
Όλες σου οι απαντήσεις βρίθουν από μαργαριτάρια που μόνον η Αντζελα Δημητρίου θα μπορούσε να κάνει
και δεν τιμούν το IQ σου. Δικαιολογίες δεν χωρούν.
Το "επιρμένος" γράφεται με "η", όχι "ι". Και δεν είναι "οπισθέν" αλλά "όπισθεν". Ας μην ψάξω περισσότερο.
Ξαναλέω, μάθε πρώτα να γράφεις και μετά πήγαινε να δώσεις μαθήματα τεχνογνωσίας και να πουλήσεις εξυπνάδα.
Και όχι εδώ σε μας - εμείς σε μάθαμε και δεν τσιμπάμε πλέον.
Δεν έχω να πω τίποτε άλλο.
Σου αφήνω την τελευταία λέξη για να ικανοποιήσεις τον εγωισμό σου - εγώ δεν χρειάζομαι καμιάν επιβεβαίωση...
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : DrTrerl στις 03-07-2011 19:35 ]
παρολο που δεν παρακολουθησα την αρκετα φλογερη συζητηση σας,θα ηθελα να σας διακοψω λιγακι λεγοντας πως κανεις δεν πρεπει να κανει υποδειξεις και διορθωσεις σχετικα με την ορθογραφια του διπλανου.Και ο Μακρυγιαννης δεν ηξερε καν την αλφαβητα,ομως ολοι καποτε διδαχθηκαμε τουλαχιστον καποιο αποσπασμα απο τα απομνημονευματα του! εξαλλου,αυτο ειναι ενα μουσικο site,σταματηστε πια αυτους τους διαλογους που δεν προσφερουν τιποτα και αφηστε τον καθενα να πει τη γνωμη του! ολα αυτα τα λεω εντελως φιλικα,μιλαω ως απλος παρατηρητης της κουβεντας σας και δεν παιρνω το μερος κανενος!
Σωστη η γιωτα
Ως πιανο των ονειρων μου θα συνφωνησω με τα Steinway που αναφερθηκαν αλλα και γενικοτερα με την επιλογη της συγκεκριμενης μαρκας... Κι αυτο γιατι οι περισσοτερες "σοβαρες" συναυλιες, ειτε ενος σολιστ ειτε μιας ορχηστρας, προτιμαται πιανο steinway χωρις να αποκλειονται τα boesendorfer ειδικοτερα σε σολιστες.
Αλλα ας ερθουμε πισω στην πραγματικοτητα.... ενα πετροφ για διαβασμα σε κλασικα κομματια δεν ειναι καθολου κακο.... αυτα που επαιξα εγω εχουν "ξυλινο" ηχο, κατι που λατρευω, ενω συχαινομαι τον ηχο "λατερνα" η τον ηχο "τσεμπαλο".... Προς το παρον βολευομαι με το steingraeber του ωδειου μου και ειμαι κατι παραπανω απο ευχαριστημενη!!!
ΑΑΑΑΑΑ και ΔΕΝ ειναι ΟΥΤΕ" υπερ του δεοντωσ", ΟΥΤΕ "υπερ του δεοντος"...."ειναι υπερ το δεον" σεβαστο φορουμ....
Παράθεση:
|
και συγνωμη που θα στο πω,αλλα εχω δει πολλα παιδια της ηλικιας μου,τα οποια εχουν περρισοτερες γνωσεις και ετη περισοτερο μουσικο αισθητηριο απ'οτι ανθρωποι της ηλικιας σου...
να σου ξεκαθαρισω οποτε οτι δεν ειναι ολα τα παιδια της γενιας μου ιδια,οπως σιγουρα δεν ειναι και οι ανθρωποι της δικης σου γενιας....και επισης δεν υποστηριξα ποτε οτι εχω παραπανω γνωσεις απο καποιο αλλο μελος....και πριν αρχισω να λεω για τις δυο μαρκες που προανεφερα, θα ηθελα να σου πω οτι ο τιτλος:το πιανο των ΟΝΕΙΡΩΝ σας,σιγουρα δεν παραπεμπει σε μια συζητηση που να περιεχει οοοολες τις πληροφοριες που εχουν δοθει,οι οποιες σε καμια περιπτωση δεν ειναι αχρηστες,αλλα θα ηταν προτιμοτερο να τοποθετηθουν σε μια αλλη συζητηση...
και σε παρακαλω,την ειρωνια να μην την χρησιμοποιεις,οπως και να μεταφερεις ακριβως τα λογια που γραφω..ευχαριστω...
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : staurosmozart στις 15-07-2011 11:17 ]
Καλησπέρα!
Εμένα δεν με ενδιαφέρουν ιδιαίτερα τα βιομηχανικά πιάνα του 20ου και 21ου αιώνα. Προτιμώ πιανα που έχουν φτιαχτεί στο χέρι από ανθρώπους με ιδιαίτερη και μοναδική αισθητική του ήχου, που αλληλεπέδρασε με αυτή των συνθετών του "κλασικορομαντικού" ρεπερτορίου.
Δείτε και ακούστε και μερικά πιάνα που ίσως δεν ξέρατε: http://pianoeforte.wordpress.com/2010/04/05/pianofortehistory2
Και εδώ μερικά άλλα, του κλασικού και παλαιότερου ρεπερτορίου:
http://pianoeforte.wordpress.com/2008/06/01/pianohistory1
Τέτοια είναι λοιπόν τα πιάνα των ονείρων μου, όπως το Pleyel που έχω στο σαλόνι μου, και το Dulcken του 1795 που έχω παραγγείλει σε αντίγραφο για να παίζω Μότσαρτ, Χάυδν και Μπετόβεν, και Καρλ-Φίλιπ-Εμμάνουελ Μπαχ :)
-----------------
To blog μου: http://www.pianoeforte.wordpress.com
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : cembalo στις 15-07-2011 20:38 ]
Πω πω cembalo φαινεται οτι παιζεις τσεμπαλο... Ειδα το Broadwood και δεν καταλαβα εν ειναι πιανο η τσεμπαλο... Παρολα αυτα ειναι υπεροχα αυτα που ανεβασες αν και τα μισα πρωτη φορα τα βλεπω
θα ηθελα πολυ να παιξω σε ενα τετοιο fotrepiano σαν αυτο που προκειται να παρεις!!να σε καλα,να χαίρεσαι αυτες τις πιαναρες!!
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mary_omikron στις 21-07-2011 21:42 ]
Παράθεση:
|
να και ενας ανθρωπος που παιζει τα κατα τα αλλα συλλεκτικα οργανα του!!!
εχω βαρεθει να ακουω και να διαβαζω για συλλεκτικα οργανα τα οποια σαπιζουν σε καποια γωνια κανωντας απλως διακοσμητικο εφε!!!
Παράθεση:
|
Μπραβο.... αυτο ακριβως. Εγω δεν εχω βαρεθει... απλα με εκνευριζει και το βρισκω ανουσια "καγκουρια" η ψωνιο, η "κομματι" στους αστοιχειωτους φιλους και μουσικους αλλων οργανων... το να καθονται τα οργανα και να αργοπεθαινουν στην ακρη σαν τη ζαρτινιερα της γιαγιας, λες και ειναι στοιχειο της διακοσμησης και οχι αναγκη του ιδιοκτητη!!!! thanks inkve για την επισημανση και μπραβο και συγχαρητηρια για την αγορα σου cembalo!!! (αν ηταν σπιτι θα ελεγα καλοριζικο.... στα πιανα δεν ξερω ακριβως τι λεμε...)
Από "όνειρο" του πιανίστα το μετατρέψατε σε "εφιάλτη" του αναγνώστη με αλλεπάλληλες προσβολές. υποτιμητικές αναφορές και παράθεση στοιχείων εκτός θέματος.
Παρακαλώ συνεχίστε εντός θέματος λαμβάνοντας υπ΄οψιν την επισήμανση.