Quote:
|
08-06-2003 στις 10:54, Witchking wrote:
Gate, pragmatika pisteueis oti osoi einai kata tou Vyzantiou exoun diavasei thn mish istoria? Osoi yposthrizoun tis prakseis tou Mega Alexandrou ki aytoi vrazoun sto idio kazani?
Vlepw emmesa me kathgoreis gia hmima8eia, kai me ta logia sou me kathgoriopoieis se an8rwpous eponomazomenous ws "arnhtes twn pantwn". Kai akomh to yfos sou einai arketa ypotimhtiko dhmiourgwntas mou etsi arnhtika synais8hmata. Pragmatika skefthka na mhn apanthsw ka8olou giati apo oti deixneis den se endiaferei h apopsh mou.
Oso gia thn epixeirhmatologia mou vasizetai se istorika gegonota kai 8a se parakalesw na mou peis ti vrhkes la8os se ayta pou eipa. (oi merikes evdomades htan 3 mhnes)
Epishs gnwrizw kai tis 2 pleyres tou nomismatos kai protimw thn pleyra pou me antiprosopeyei gia ton aploustato logo oti mou aresei o arxaios politismos. Den pauw omws na gnwrizw kai ta kala kai ta kaka twn 2 pleyrwn.
|
|
Κώστα αν θεώρησες ότι με την απάντησή μου σε προσέβάλα και σε έκανα να αισθανθείς άσχημα σου ζητώ συγγνώμη.
Πάντως να ξέρεις ότι καμία τέτοια πρόθεση δεν είχα, γι' αυτό όπως είδες δεν αναφέρθηκα προσωπικά σε σένα, στην απάντησή μου. Αυτό που έκανα ήταν:
- να πάρω τα επιχειρήματα που παρέθεσες (τα οποία παρεπιμπτόντως δεν αμφισβήτησα, αντίθετα τα επιβεβαίωσα),
-να προσθέσω επίσης και ορισμένα άλλα που χρησιμοποιούνται για να τονίσουν τη μελανή πλευρά του Βυζαντίου και
-στη συνέχεια, παραθέτοντας και κάποια επιχειρήματα της αντίθετης όχθης, να κατακρίνω την μονομέρεια, το φανατισμό και την ημιμάθεια που χαρκατηρίζει όσους διατυπώνουν ακραίες θέσεις και αναζητούν τη μία και μόνη αλήθεια, προσεγγίζοντας τόσο την ιστορία του Βυζαντίου όσο και γενικότερα τα ιστορικά γεγονότα.
Όταν έγραφα την απάντησή μου σκοπός μου δεν ήταν να απαντήσω τόσο προσωπικά σε εσένα(όταν θέλω να κάνω κάτι τέτοιο, το κάνω εξ αρχής, απευθυνόμενη σε συγκεκριμένο πρόσωπο με το όνομά του. Φαντάζομαι το έχεις παρατηρήσεις και αλλού στο forum), όσο να αναφερθώ στις τάσεις και τις προσεγγίσεις που υπάρχουν γύρω από το θέμα. Σίγουρα για την απάντησή μου εμπνεύστηκα από τη δική σου, αλλά δεν ήταν η πρόσθεσή μου να επικεντρωθώ αποκλειστικά σε αυτά που έγραφες εσύ και να απευθυνθώ αποκλειστικά σε σένα.
Σίγουρα και στα πλαίσια της προηγούμενης απάντησής μου, το ακραίο των θέσεών σου το κατακρίων. Και
ως ακραίο και ως "άρνηση των πάντων" θωρώ κυρίως το λόγο σου :Pragmatika an giortazoun thn Alwsh ths Polhs emena de mou leei tipota. To vlepw san na katastrepsan oi Tourkoi kati pou mas eksafanise".
Είναι δικαίωμα σου ασφαλώς να έχεις την άποψή σου (αυτό είναι αδιαμφισβήτητο), όμως είναι δικαίωμα μου κι εμένα να τη θεωρώ ακραία και μονομερή και να μην μπορώ στα λόγια σου να αναγνωρίσω αυτό που σε άλλο σημείο αναφέρεις, ότι δηλαδη "αναγνωρίζεις και τα καλά και τα κακά των 2 πλευρών". Εφόσον συμβαίνει αυτό το τελευταίο που λες, τότε οκ, αλλά να σου πω την αλήθεια μου, θεώρησα καταρχήν ότι δε συμβαίνει, γιατί δεν μπορεσα να το διακρίνω στην απάντησή σου την πρώτη
Ωστόσο το ότι θεωρώ την άποψη σου ακραία δε σημαίνει ότι σε υποτιμώ ή δε δίνω βάση σε αυτά που λες. Καμία σχέση. Όταν κατακρίνουμε θέσεις και απόψεις δε σημαίνει ότι κατακρίνουμε, υποτιμούμε, υποβαθμίζουμε ή ό,τι άλλο... και πρόσωπα. Τουλάχιστον αυτό ισχύει, για μένα.
Βέβαια επειδή :
-είναι πολύ λεπτές οι ισορροπίες και είναι πολύ εύκολο η επικριτικη διάθεση απέναντι σε μία άποψη να θεωρηθεί και ως επικριτική διάθεση απέναντι σε αυτόν που τη διατυπώνει,
-επειδή επίσης δε θεωρώ ότι είμαι και "μαέστρος" πάντα στην τήρηση αυτών των ισορροπιών
γι αυτό και παραδέχομαι ότι με το δίκιο σου σε ορισμένα σημεία το ύφος του λόγου μου να σε ενόχλησε,
ερμηνεύοντάς το πάντα με το σκεπτικό (το λανθασμένα πάντως σκεπτικό) ότι ό,τι γράφω απευθύνεται αποκλειστικά σε σένα. Σου ζητώ λοιπόν συγγνώμη για ό,τι θεώρεις ότι σε προσβάλλει από όσα είπα, διαβεβαιώνοντάς σε για μια ακόμη φορά, ότι πάντως δεν απευθυνόμουν σε σένα.
Επίσης θέλω να σου πω ότι είναι τουλάχιστον άδικο να λες ότι δε με ενδιαφέρει η άποψή σου, καθώς το ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο φαντάζομαι σου το έχω αποδείξει και άλλοτε, σε παλαιότερες επικοινωνίες μας, στο παρελθόν.
Έχω διαπιστώσει επίσης και από το παρελθόν ότι έχεις πολλές γνώσεις και ότι απαντάς εύστοχα και κριτικά. Σε καμία περίπτωση λοιπόν δε θα σε "κατηγορούσα" - όπως λες - για ημιμάθεια. Για μονομέρεια ίσως ναι, για ημιμάθεια όμως όχι.
Για άλλη μια φορά σου λέω, για να γίνει ξεκάθαρο. Η απάντησή μου δεν ήταν "μπηχτή" προς εσένα (δεν το συνηθίζω άλλωστε. Ή μάλλον συνηθίζω να ρίχνω μπηχτές, αλλά συνήθως ενημερώνω τον αποδέκτη τους ότι σε αυτόν απευθύνεται...
οπότε δεν ξέρω κατά πόσο τότε αυτό εξακολουθεί να είναι μπηχτή...)
Τώρα για το κατά πόσο κάποιος που είναι κατά του Βυζαντίου έχει διαβάσει τη μισή ιστορία, γνώμη μου είναι ότι αυτός που έχει διαβάσει τη μισή ιστορία ή έστω την έχει διαβάσει όλη, αλλα όχι με διάθεση ανακάλυψής της αλλά με διάθεση επιβεβαίωσης και παγίωσης ορισμένων εκ των προτέρων θέσεων του είναι αυτός που έχει θέσεις ακραίες και μονόπλευρες. Και για να μην έχουμε πάλι παρεξήγηση
ειδίκά για σένα θεωρώ ότι βρίσκεσαι μάλλον στη δεύτερη ομάδα, δηλάδη έχεις μεν γνώσεις ιστορικές αλλά διαβάζεις την ιστορία ή ορισμένες φάσεις της με προκατάληψη. Αυτό τουλάχιστον μου δείχνει και η τελευταία σου απάντηση, όταν λες ότι αναγνωρίζεις μεν τα καλά και τα κακά των δύο πλευρών, αλλά τάσσεσαι κατά, γιατί απλά σου αρέσει ο αρχαίος πολιτισμός. Επομένως όλα όσα εγώ σου ανέφερα προηγουμένως, στοιχεία που αποδεικνύουν τη μέριμνα τόσο σε επίπεδο διακυβέρνησης όσο και μεμονωμένα από ορισμένους φωτισμένους λογίους βυζαντινούς της εποχής για την διάσωση και διάδοση του αρχαίου πολιτισμού, ούτε καν τα πρόσεξες. Γιατί αν τα μελετούσες λίγο, τότε θα καταλάβαινες ότι η έκρφραση "μας εξαφάνισε" είναι αναληθής και ακραία και ότι το γεγονός ότι σου αρέσει ο αρχαίος πολιτισμός δεν δικαιολογεί απόλυτα την αντίθεσή σου προς τον βυζαντινό, ο οποίος, εξαιρούμενων των μελανών σημείων που επισήμανες και εσύ και όλοι γνωρίζουμε, όχι άπλώς τον διατήρησε αλλά τον αναβίωσε και τον παρέδωσε στις επόμενες γενιές.