ελληνική μουσική
    547 online   ·  210.907 μέλη

    «Αποποιούμαι την κυβερνητική ελεημοσύνη» διαμηνύει ο Μίκης Θεοδωράκης

    GL
    10.11.2006, 19:47
    Παράθεση:

    Το μέλος Astron στις 10-11-2006 στις 16:51 έγραψε...

    Πάντως στην Ελλάδα στην παρούσα φάση πράγματι υπάρχει ένα πρόβλημα παραγωγής πολιτισμού κι αυτό με προβληματίζει.


    Αμα ξαναβρεθουν οι "Γλαστρον" νομιζω αυτο το προβλημα ποαραγωγης πολιτισμου θα παψει να υφισταται....
    jorge
    10.11.2006, 20:02
    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 10-11-2006 στις 19:39 έγραψε...

    Και μια πραγματικά πολύ καλή απάντηση φίλε μου...




    Δεν το νομίζω. Αν η μόνη λύση για τον κόσμο είναι αυτή που γράφει ο Κώστας, δηλαδή η ...εξάπλωση του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας, νιώθω πως η κουβέντα δεν έχει λογικές βάσεις, οπότε για μένα δεν είναι καλή απάντηση.
    Vangelis86
    10.11.2006, 20:26
    Η μονη λυση για τον κοσμο απεναντι στην παγκοσμιοποιηση ειναι η πραγματικη παγκοσμιοποιηση και σαν μερος αυτης θα μπορουσε να ειναι και η εξαπλωση του ελληνικου πολιτισμου αλλα και καθε πολιτισμου.Αυτο συμβαινει αλλα οχι σε μεγαλο βαθμο.
    margo
    10.11.2006, 20:46
    Παράθεση:

    Το μέλος jorge στις 10-11-2006 στις 20:02 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 10-11-2006 στις 19:39 έγραψε...

    Και μια πραγματικά πολύ καλή απάντηση φίλε μου...




    Δεν το νομίζω. Αν η μόνη λύση για τον κόσμο είναι αυτή που γράφει ο Κώστας, δηλαδή η ...εξάπλωση του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας, νιώθω πως η κουβέντα δεν έχει λογικές βάσεις, οπότε για μένα δεν είναι καλή απάντηση.



    Ποιά .."...εξάπλωση του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας"...????
    Αυτό κατάλαβες εσύ ότι λέει ο Κωνσταντίνος???

    Καμμία σχέση........ (οχι τίποτε άλλο,το εξηγεί ο άνθρωπος,ξαναδιάβασέ το).

    jorge
    10.11.2006, 21:05
    Μα ξεκάθαρα λέει ο άνθρωπος, πως οι μόνοι νορμάλ άνθρωποι είναι όσοι γουστάρουν τους παπάδες (=Ορθοδοξία) ή ακούνε ’ξιον Εστί (=Ελληνισμός) και πως υπόλοιποι απλά φυτοζωούν και δεν προσφέρουν. Δε χρειάζεται να ξαναδιαβάσω, είναι ξεκάθαρος.
    margo
    10.11.2006, 21:29
    jorge,
    αυτά που μου λες τα βλέπω σε προ-προηγούμενο ποστ του Κωνσταντίνου και όχι στο συγκεκριμένο που παρέθεσα και συμφώνησα εγώ,(που είναι επαρκώς επεξηγηματικό πάνω στα προηγούμενα..)Εξ'αλλου,άλλα λέει ο Κ.αλλιώς τα παρουσιάζεις εσύ,τα παρερμηνεύεις εντελώς.
    Εκτός αν πρέπει να αναλύσω αν συμφωνώ σε όλα τα ποστ που έχει στο Μ.Η.

    Αλλά επειδή έχουμε βγεί λίγο εκτός θέματος,εσύ τι πιστεύεις για το θέμα τελικά,δεν το έχεις διευκρινίσει στα μέχρι τώρα μηνύματά σου στο τόπικ.

    Αν σκέφτεσαι ένα χρόνο μπροστά-σπείρε ένα σπόρο.
    Αν σκέφτεσαι δέκα χρόνια μπροστά-φύτεψε ένα δέντρο.
    Αν σκέφτεσαι εκατό χρόνια μπροστά-μόρφωσε το λαό.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : margo στις 11-11-2006 10:48 ]


    gazakas
    10.11.2006, 22:29
    Για να γυρίσουμε στο θέμα μας λοιπόν -αν και η συζήτηση είχε πάρει μια πολύ διασκεδαστική τροπή- θα συμφωνήσω με τους Lansertis, Soiram, megaloserwtikos, Giorgos, dimitrapan. Νομίζω ότι είδαν τις δηλώσεις του πολυαγαπημένου όλων μας Μίκη στο σωστό πλαίσιο. Θα ήθελα όμως να επισημάνω και κάτι που πέρασε απαρατήρητο.
    Γράφει ο δημοσιογράφος παραθέτοντας τα λόγια του Μίκη:
    "ανέκαθεν βασικός του στόχος «υπήρξε η ανάδειξη της ελληνικότητας...». "
    Αλήθεια, ρε Μίκη; Αυτός ήταν πάντα ο βασικός σου στόχος; Και οι αγώνες; Το ΚΚΕ; Ο Εμφύλιος; Η Αριστερά; Η νέα αταξική, κομμουνιστική κοινωνία; Οι Λαμπράκηδες; Οι εργάτες; "Η ανάδειξη της ελληνικότητας ανέκαθεν"; Και όταν μελοποιούσες τραγούδια που μιλούσαν για Εβραίους ή έγραφες μουσική που θα γινόταν ο ύμνος της Παλαιστίνης; Και όταν έγραφες μουσική για το Σέρπικο; Και όταν έδινες συναυλίες στο εξωτερικό ενάντια στη Χούντα; Γιατί ρε Μίκη μικραίνεις τον εαυτό σου και το έργο σου; Μόνο αυτή η έρμη η "ανάδειξη της ελληνικότητας" σου απέμεινε;
    Ευτυχώς Μίκη που είσαι τόσο τεράστιος και δεν είναι εύκολο να μικρύνεις πολύ, ό,τι και να πεις, ό,τι και να κάνεις τα χρόνια που θα αξιωθούμε ακόμα να σε έχουμε δίπλα μας...



    Η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την ημιαμάθεια

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gazakas στις 10-11-2006 22:30 ]


    semplice
    10.11.2006, 22:49
    Οσο πάντως βλέπω ακόμα καλά αυτά που διαβάζω και δεν αποτελούν οφθαλμαπάτες , η συζήτηση δεν χάνει τη διασκεδαστική τροπή της.




    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 10-11-2006 22:50 ]


    Astron
    10.11.2006, 23:45
    Παράθεση:

    Το μέλος gazakas στις 10-11-2006 στις 22:29 έγραψε...

    Μόνο αυτή η έρμη η "ανάδειξη της ελληνικότητας" σου απέμεινε;


    Καλά βρε Αντώνη δεν μπορεί να αναφέρει και όλα όσα έχει κάνει στην ζωή του. Προφανώς τα ιεραρχεί με τον τρόπο που εκείνος θέλει. Πιστεύει λοιπόν ότι η "ανάδειξη της ελληνικότητας" είναι απ' τα πιο σημαντικά αν όχι το πιο σημαντικό που έχει κάνει.
    Το αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε εμείς είναι άλλο θέμα.
    gazakas
    10.11.2006, 23:57
    Παύλο, μάλλον δεν έγινα κατανοητός: ανάφερα όσα ανάφερα γιατί θεωρώ ότι η "ανάδειξη της ελληνικότητας" εκ μέρους του Μίκη δεν ήταν ούτε βασικός του στόχος ούτε καν -πολλές φορές- στόχος του. Τώρα, γιατί τα τελευταία χρόνια -την τελευταία εικοσαετία καλύτερα- έχει πλέον μια εμμονή με την ελληνικότητα, αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα. Πάντως όταν δημιουργούσε το έργο που πραγματικά θα μείνει, στις δεκαετίες '60-'70, δεν το στήριζε έτσι θεωρητικά...

    Η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την ημιαμάθεια

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gazakas στις 10-11-2006 23:59 ]


    Melissanthi
    11.11.2006, 00:08
    Παράθεση:

    Το μέλος semplice στις 08-11-2006 στις 18:40 έγραψε...

    Σκέφτομαι την όλη διοργάνωση της Eurovision και πόση προβολή της δώσαμε
    (καμαρωτοί καμαρωτοί όλοι) και πόσο χρήματα ξοδέψαμε και ακόμα
    ανακατέυομαι!!!Θυμάμαι τον Πρόεδρο της ΕΡΤ να καμαρώνει και δεν μου μπορεί
    να μου φύγει αυτή η εικόνα απο το μυαλό.

    Και μια ολόκληρη Ελλάδα που έχει τα τελευταία χρόνια να υπερηφανεύεται για έναν
    ΧΑτζιδάκι και έναν Θεοδωράκη ή Θεοδωράκη και Χατζιδάκι -το ίδιο είναι-
    την πετάμε στην άκρη!!!
    Κυβερνητική"ελεημοσύνη" στον Θεοδωράκη ,την "Ορχήστρα των Χρωμάτων"του Χατζιδάκι την συντηρούμε με το τίποτα.






    Συμφωνώ απόλυτα.
    margo
    11.11.2006, 00:34
    Είσαι σίγουρη Μελισσάνθη..?
    Συμφωνείς και με το προ-προ-προηγούμενο-επόμενο ποστ του?
    Και με τις διάφορες ερμηνείες που δίνονται στα λεγόμενά του?

    (συγνώμη κιόλας,ρωτάω για να μην μπερδευτούμε πάλι όπως λίγο πιο πάνω)
    Soiram
    11.11.2006, 00:38
    Δεν θα ήθελα να βοηθήσω στην περαιτέρω παρεκτροπή της συζήτησης αλλά δεν μπορώ παρά να πω δύο πράγματα πάνω σε αυτά που λέει o/η semplice. Θα ήθελα κατ'αρχάς να διαφωνήσω με τα πράγματα που χαρακτήρισες ως μοναδικά και συνθέτουν την ελληνική μας ταυτότητα. Αρνούμαι πως η ορθόδοξη πίστη ανήκει στον ορισμό της ελληνικότητας. Το αντίστροφο ίσως ναι (πόσες τελετές της ορθοδοξίας προέρχονται από την Αρχαια Ελλάδα; αναφορές και νοήματα που είχαν εκφραστεί πολυυυυυ πριν από τον Χριστό...). Επίσης αρνούμαι τον περιορισμό Θεοδωράκης -Ελύτης...Χατζιδάκης, Σεφέρης, Γκάτσος, Παλαμάς...μπλα μπλα...(ατελείωτη λίστα), όλοι αυτοί δεν συνθέτουν την ελληνική μας ταυτότητα; Λογοτεχνία του αναλφάβητου Μακρυγιάννη; Λογοτεχνία του γραμματιζούμενου Καζαντζάκη, αυτή δεν συνθέτει την ελληνικότητα μας;

    Εν πάσι περιπτώσει δεν καταλαβαίνω γιατί η χρηματοδότηση του ΘΕοδωράκη συνεπάγεται και άμεση προάσπιση του ελληνισμού; Ακόμα πιο σημαντικό ερώτημα...ποιός είπε ότι ο ελληνισμός χρειάζεται προάσπιση; Και στη τελική τι να τον κάνω εγώ έναν ελληνισμό που έχει μείνει στα χρόνια της Χούντας και της μεταπολίτευσης; Τι να κάνω έναν έλληνα που σκέφτεται με όρους αριστερας και δεξιάς; ο ελληνισμός και γενικότερα η ταυτότητα κάθε λαού είναι μια ζωντανή "οντότητα" η οποία διαμορφώνεται από τις καταστάσεις, από το παρόν...όχι από το παρελθόν. Προφανώς δεν προτείνω λήθη και άρνηση του παρελθόντος. Ας μάθουμε από το παρελθόν αλλα όχι να καταφεύγουμε σε αυτό για έτοιμες λύσεις. Ο Θεοδωράκης ήταν μεγάλος...ίσως να είναι ακόμα μεγάλος...Δεν λέω να μην επιχορηγηθεί...εξάλλου πόσο θα ζήσει ακόμα, ας τον στηρίξει η πολιτεία, γιατί πραγματικά προσέφερε και πιθανώς το έργο του να έχει να πει και σήμερα πράγματα στη ψυχή μας. Αλλά ως εκεί. Το γιατί μόνο και 5 και όχι 17 μου φαίνεται πραγματικά σαν παιδί νηπιαγωγείου που γκρινιάζει και όχι ενός ανθρώπου που η σοφία της ηλικίας του θα έπρεπε να του δείχνει ποιά ειναι η θέση του στη ροή του χρόνου και πότε θα πρέπει από το προσκήνιο να όπισθοχωρήσει στα παρασκήνια!

    Τέλος να σημειώσω στο μέλος που ρώτησε πως απο 190.000 ευρώ ο Θεοδωράκης θα πληρώσει ορχήστρες, χώρους κλπ. Ένας μεγάλος αριθμός συναυλιών του, από όσο ξέρω, γίνονται με εισητήριο...από εκεί θα τα πληρώσει όλα αυτά. Τελικά, το resume είναι (ειδικά για αυτούς που κόπτωνται -και δεν το λέω κακά αυτό- για την ελληνικότητα) ότι ο ΘΕοδωράκης προβάλλεται τελευταίως πολύ και μάλιστα καμμιά φορά η προβολή του ίδιου είναι δυσαναλόγως μεγαλύτερη από αυτή του έργου του (λέγε με βιογραφίες, βραβεύσεις, συνεντεύξεις, δηλώσεις επι παντώς επιστητού).

    Ο καθένας έχει τη θέση του σε αυτόν το κόσμο και όπως ανεβαίνεις έτσι πρέπει να ξέρεις και να κατεβαίνεις. Όταν βέβαια η ιδέα της απόσυρσης σε τρομάζει τότε δημιουργείται και το πρόβλημα. Επίσης τελειώνοντας (-κραυγές χαράς ακούγονται από τους αναγνώστες του μυνήματος μου-) να πώ σε όλους αυτούς που καταδικάζουν τους νεότερους καλλιτέχνες στο βωμό του κλασσικού και πάνψ από όλα Έλληνα, κ Θεοδωράκη, πως ο νικητής του φετινού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (με όσα κακά και αν έχει ο θεσμός αυτός) καθόλα ελληνικός μου φάνηκε, με ωραιότατο ελληνικό στίχο και μουσική. Σύμφωνοι, δεν μιλάει για αγώνα/επανάσταση/αιματοκύλισματα/εξορίες κλπ...τον κάνει λιγότερο υποψήφιο για επιχορήγηση;

    Για μια ακόμη φορά έγραψα ένα ογκώδες μύνημα...παρακαλώ την υπομονή σας
    megaloserwtikos
    11.11.2006, 03:43
    Κωνσταντίνε και Μαργαρίτα δεν ξέρω τι σας έπιασε να υποστηρίζετε με τόση μανία τις συναυλίες του Κολωνακίου στο μουσείο Μπενάκη....

    Κι ένα σωρό υπερβολές εντωμεταξύ....
    Τα μπουζούκια βρε καλές αγάπες μου δεν τα παίρνουν από μένα, δεν επιχορηγούνται, όσοι γουστάρουν πάνε και τα σκάνε.
    Αυτά που δίνει το κράτος όμως θέλω να τα ξέρω και να τα κρίνω ακόμα και αν τα δίνουν στον σπουδαιότατο κύριο Μ. Θεοδωράκη. Γιατί υπάρχουν τόσοι τομείς που χρειάζονται χρήματα. Ο σερ πλέον είναι τόσο πάμπλουτος που αν είχε τόση καίλα να κάνει τέχνη και να εκφραστεί, θα μπορούσε και χωρίς καμία κυβερνητική ελεημοσύνη.
    Αλήθεια γιατί δεν τις κάνει έτσι...
    Αλλοι για την έρμη τέχνη τους, ο Βούλγαρης στο σινεμά πρόσφατα, έβαλαν το σπίτι τους υποθήκη. Αν σε κόβει η τέχνη και μόνο, αλλά σε κόβει, κάντα να σε πω μάγκα.

    Αυτός αριστερός, με θέσεις και άποψη 60 χρόνια τώρα, δέχεται και κρέμεται από τα αρμίδια του όποιου τελευταίου Βουλγαράκη;;;;

    Υ.Γ.1: Ασε αγάπη μου γλυκειά.... δεν μασάω...
    Υ.Γ.2: Λέει και ο σοφός σκυλάς ''για τα λεφτά τα κάνεις όλα''...

    με την πρώτη σταγόνα της βροχής, σκοτώθηκε το καλοκαίρι...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : megaloserwtikos στις 04-12-2006 18:28 ]


    Giorgos
    11.11.2006, 06:29
    Παράθεση:

    Το μέλος megaloserwtikos στις 11-11-2006 στις 03:43 έγραψε...

    Αυτός αριστερός, με θέσεις και άποψη 60 χρόνια τώρα, δέχεται και κρέμεται από τα αρμίδια του όποιου τελευταίου Βουλγαράκη;;;;



    Εδώ δέχτηκε να προσχωρήσει στην κυβέρνηση Μητσοτάκη βρε Πέτρο...
    dijo
    11.11.2006, 06:34
    Είχα κι εγώ την εντύπωση πως μόνο τα τελευταία χρόνια γίνεται αυτή η υπερπροβολή του Θεοδωράκη, μέσα από συναυλίες, τιμητικές εκδηλώσεις, συνεντεύξεις, αφιερώματα κλπ. Διαβάζοντας όμως το βιβλίο του Νέρχου Γεωργιάδη «Ο Μάρκος όπως τον Γνώρισα - Ο Βαμβακάρης από το Α ως το Ω», είδα πως ο συγγραφέας, ήδη από το 1965, θεωρούσε ανούσιες τις συνεχείς τιμητικές εκδηλώσεις - συναυλίες προς τιμήν του Θεοδωράκη (δυστυχώς δεν έχω κοντά μου το βιβλίο για να παραθέσω τα ακριβή του λόγια). Δεν είναι λοιπόν φαινόμενο των τελευταίων ετών, κάθε τρεις και λίγο (απ' όποιον θυμάται και χαίρεται) να γίνονται εκδηλώσεις τιμής στο πρόσωπο του Μίκη.

    Στο ίδιο βιβλίο γράφει ο Γεωργιάδης έναν διάλογο μεταξύ αυτού και του Θεοδωράκη, όπου ο Μίκης του λέει ότι τα λαϊκά του έργα, με τα οποία έγινε ευρέως γνωστός, τα θεωρεί υποδεέστερα, τα βγάζει μόνο για να προσελκύσει τον κόσμο, και έπειτα να του επιβάλει άλλα ακούσματα, όπως -τη δικιά του φυσικά- συμφωνική μουσική. Μουσική δηλαδή ευρωπαϊκή, που δεν έχει σχέση με την ελληνική μουσική. Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν ήθελε να πετύχει το βασικό του στόχο που ανέκαθεν ήταν «η ανάδειξη της ελληνικότητας»;

    Όσο για την επιχορήγηση, εγώ στη θέση του Θεοδωράκη θα ντρεπόμουν να τη ζητήσω, και μάλιστα από τη συγκεκριμένη κυβέρνηση και τον συγκεκριμένο υπουργό -ο Θεός να τον κάνει- Πολιτισμού (αυτόν που βαρούσε τα τύμπανα και έδινε το ρυθμό στα κομματόσκυλα). Τόση ανάγκη έχει πια τον Βουλγαράκη το έργο του Θεοδωράκη για να προβληθεί;
    Χωρίς βέβαια να έχω εμπειρία από διοργανώσεις συναυλιών κλπ, είμαι βέβαιος πως μια συναυλία του Θεοδωράκη, όχι μόνο θα έβγαζε τα έξοδά της, αλλά θα άφηνε και κάτι στην άκρη για τον Μίκη.

    Βέβαια, το ότι δεν θεωρώ αναγκαία την επιχορήγηση του Θεοδωράκη από το κράτος, δε σημαίνει ότι υποστηρίζω πως τα λεφτά θα πρέπει να δοθούν π.χ. για τη eurovision. Δεν είναι το δίλημμα: ή Θεοδωράκης ή eurovision. Υπάρχουν όμως ένα σωρό άλλα πράγματα που έχουν προτεραιότητα, όπως π.χ. οι νέοι καλλιτέχνες οι οποίοι παραμένουν στο σκοτάδι χωρίς να έχουν τη βοήθεια κανενός, οι απλήρωτοι μουσικοί της Ορχήστρας των Χρωμάτων κλπ.

    Μπορεί να γκρίνιαξα λίγο παραπάνω, αλλά συνήθως γκρινιάζω σε αυτούς από τους οποίους περιμένω κάτι παραπάνω, και όχι σε αυτούς από τους οποίους δεν περιμένω τίποτα.

    Υ.Γ. Οι παπάδες, ο Χριστιανισμός και η Ορθοδοξία πως κόλλησαν με την επιχορήγηση του Μίκη;;;

    Υ.Γ.2
    Παράθεση:
    megaloserwtikos:

    Ο σερ πλέον είναι τόσο πάμπλουτος...


    Ο σερ πλέον είναι τόσο... μακαρίτης!
    Ας μη χαρίζουμε τίτλους ευγενείας από 'δω κι από 'κει...
    Ένας ήταν ο σερ!
    Giorgos
    11.11.2006, 07:54
    Πάρα πολύ ενδιαφέρον απόσπασμα, dijo, δεν το γνώριζα.

    Παράθεση:

    Το μέλος dijo στις 11-11-2006 στις 06:34 έγραψε...

    Στο ίδιο βιβλίο γράφει ο Γεωργιάδης έναν διάλογο μεταξύ αυτού και του Θεοδωράκη, όπου ο Μίκης του λέει ότι τα λαϊκά του έργα, με τα οποία έγινε ευρέως γνωστός, τα θεωρεί υποδεέστερα, τα βγάζει μόνο για να προσελκύσει τον κόσμο, και έπειτα να του επιβάλει άλλα ακούσματα, όπως -τη δικιά του φυσικά- συμφωνική μουσική.



    Κι όμως ρε Μίκη, αν έκανες κάτι καλά -που έκανες, και πολύ καλά- αυτά ήταν τα λαϊκά σου έργα, με πρώτο και κορυφαίο το "’ξιον Εστί", το βαθύτατα λαϊκό σου έργο, αυτό δηλαδή που μίλησε απευθείας στην καρδιά του λαού. Γιατί κατά τα άλλα, οι συμφωνίες σου δεν αξίζουν ούτε μισό ευρώ επιχορήγηση.

    Το '49, κάποιος έκανε μια περίφημη Διάλεξη περί Ρεμπέτικου, αναγνωρίζοντας τη μεγάλη αξία αυτού του μουσικού είδους που για τους τότε αστούς ήταν περιφρονημένο, προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων στη συντηρητική κοινωνία της εποχής. Δυο χρόνια αργότερα παρουσιάζοντας και παίζοντας ο ίδιος στο πιάνο τις "Έξι Λαϊκές Ζωγραφιές", που ήταν μεταφορά στο πιάνο έξι ρεμπέτικων τραγουδιών, θα πείσει πια έμπρακτα το ελληνικό κοινό για την ομορφιά και τον πλούτο των ρεμπέτικων τραγουδιών. Αργότερα, μιλώντας περί "σοβαρής" μουσικής, έλεγε τα εξής:

    "Πολλοί περιφρονούν την αποκλειστική απασχόλησή μου και κατάληξη μου στο τραγούδι, ιδίως οι αποκαλούμενοι "σοβαροί" μουσικοί. Γιατί ποτέ τους δεν κατάφεραν να τραγουδήσουν ούτε θα τραγουδήσουν ποτέ. Είναι σαν τους ανέραστους, τους βιολογικά άρρωστους, που περιφρονούν τον έρωτα και υποβαθμίζουν τη σημασία του για να δικαιολογήσουν την ατροφική τους ύπαρξη".

    Δε χωρά αμφιβολία ότι ο Μίκης όχι μόνο κατάφερε να "τραγουδήσει", αλλά "τραγούδησε" πολύ καλά. Όμως, όπως ο γονιός που κάνει ένα παιδί και μετά, απογοητευμένος που βγήκε κατ' εκείνον προβληματικό, το αποκληρώνει, έτσι κι ο Μίκης υποτιμά τα τραγούδια που τον έκαναν διάσημο και τρανό και τα αποκηρύσσει τρόπον τινά. Μόνο που από αυτά τα "προβληματικά" και "παρακατιανά" άσματα έκανε περιουσία και κερδίζει επιχορηγήσεις. Τι ζητά λοιπόν τώρα; Επιχορήγηση για μουσική που ο ίδιος θεωρεί υποδεέστερη;

    Υ.Γ.: Και οι δυο τους υπήρξαν (και) λαϊκοί συνθέτες. Η μόνη διαφορά είναι ότι ο πρώτος όχι μόνο δεν είχε κόμπλεξ να το παραδεχθεί, αλλά ήταν περήφανος για αυτό. Η ειρωνία; Εκείνος ήταν κι ο πιο κοντινός στη δυτική, την "σοβαρή" μουσική και θα μπορούσε ΑΝΕΤΑ να γράψει αριστουργηματικές συμφωνίες...
    margo
    11.11.2006, 11:02
    Παράθεση:

    Το μέλος megaloserwtikos στις 11-11-2006 στις 03:43 έγραψε...

    Κωνσταντίνε και Μαργαρίτα δεν ξέρω τι σας έπιασε να υποστηρίζετε με τόση μανία τις συναυλίες του Κολωνακίου στο μουσείο Μπενάκη....

    Κι ένα σωρό υπερβολές εντωμεταξύ....
    Τα μπουζούκια βρε καλές αγάπες μου δεν τα παίρνουν από μένα, δεν επιχορηγούνται, όσοι γουστάρουν πάνε και τα σκάνε.
    Αυτά που δίνει το κράτος όμως θέλω να τα ξέρω και να τα κρίνω ακόμα και αν τα δίνουν στον σπουδαιότατο κύριο Μ. Θεοδωράκη. Γιατί υπάρχουν τόσοι τομείς που χρειάζονται χρήματα. Ο σερ πλέον είναι τόσο πάμπλουτος που αν είχε τόση καίλα να κάνει τέχνη και να εκφραστεί, θα μπορούσε και χωρίς καμία κυβερνητική ελεημοσύνη.
    Αλήθεια γιατί δεν τις κάνει έτσι...
    Αλλοι για την έρμη τέχνη τους, ο Βούλγαρης στο σινεμά πρόσφατα, έβαλαν το σπίτι τους υποθήκη. Αν σε κόβει η τέχνη και μόνο, αλλά σε κόβει, κάντα να σε πω μάγκα.

    Αυτός αριστερός, με θέσεις και άποψη 60 χρόνια τώρα, δέχεται και κρέμεται από τα αρμίδια του όποιου τελευταίου Βουλγαράκη;;;;

    Υ.Γ.1: Ασε αγάπη μου γλυκειά.... δεν μασάω...
    Υ.Γ.2: Λέει και ο σοφός σκυλάς ''για τα λεφτά τα κάνεις όλα''...
    Υ.Γ.3: δεν μασάει η κατσίκα ταραμά παιδάκια, της έβαλα και έφευγε.



    Πέτρο μου καμμία μανία δεν έχω,σου εξήγησα στο προηγούμενο ποστ τους λόγους για τους οποίους δεν θα γκρινιάξω για το Μίκη,ας μην τα επαναλάβω.

    Όσοι θέλουν να γκρινιάξουν ας το κάνουν όσο ειναι καιρός,κι όταν έρθει εκείνη η ώρα που θα φύγει ο Μίκης(λες να τα πάρει μαζί του τα ευρά?)ας πούνε να τον συγχωρέσει ο Θεός(κι όποιος μπορεί από τους ανθρώπους).

    Υπάρχουν τόοοσα άλλα που μ ενοχλούν,τόση κρατική κερδοσκοπία που ΔΕΝ θα κολλήσω σε ενα Μίκη Θεοδωράκη και τις όποιες ανθρώπινες αδυναμίες του στα 80+.
    semplice
    11.11.2006, 11:09
    o Μάνος Ελευθερίου έγραψε:

    Μήπως ζούμε σ' άλλη χώρα
    και δεν το γνωρίζουμε
    και με φως και με αγέρα
    τις αγάπες χτίζουμε
    κάτι τέτοιο θα συμβαίνει
    και δεν γονατίζουμε

    Μήπως ζούμε σ' άλλη χώρα
    που δεν φανταζόμαστε
    μήπως είμαστε παγώνια
    και δεν το σκεφτόμαστε
    κάτι ασφαλώς συμβαίνει
    και αλλιώς φαινόμαστε

    Μήπως ζούμε σ' άλλη χώρα
    κι όλα μας τα χάσαμε
    κι έτσι εξηγείται τώρα
    στο μηδέν που φτάσαμε
    κάτι πρέπει να συμβαίνει
    που δεν εξετάσαμε



    και ο Οδυσσέας Ελύτης απάντησε

    Πάρθηκεν απ’ τους μάγους το σώμα του Μαγιού
    Το ’χουνε θάψει σ’ ένα μνήμα του πέλαγου
    Σ’ ένα βαθύ πηγάδι το ’χουνε κλειστό
    Μύρισε το σκοτάδι κι όλη η άβυσσο
    Μύρισε το σκοτάδι κι όλη η άβυσσο

    Θεέ μου πρωτομάστορα μέσα στις πασχαλιές και συ
    Θεέ μου πρωτομάστορα μύρισες την Ανάσταση

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 11-11-2006 11:22 ]


    movflower
    11.11.2006, 11:19
    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 11-11-2006 στις 11:02 έγραψε...

    Υπάρχουν τόοοσα άλλα που μ ενοχλούν,τόση κρατική κερδοσκοπία που ΔΕΝ θα κολλήσω σε ενα Μίκη Θεοδωράκη και τις όποιες ανθρώπινες αδυναμίες του στα 80+.



    Ε ΜΑ έτσι είναι!!!!!! margo μου έχεις απόλυτο δίκαιο στο σημείο αυτό.

    Ο σκοπός που άνοιξα το θέμα, παίδες, δεν είναι για να ασχοληθούμε με τον παππού διδάσκαλο Μίκη, αλλά για τις πανταχού περικοπές που γίνονται στην μητέρα του πολιτισμού Ελλάδα. Διότι τα χρήματα των υπόλοιπων 12 συναυλιών που θα δοθούν; και αν δοθούν. μακάρι, σε νέους συνθέτες για παραστάσεις μοντέρνες, να δείξουμε ότι η ελληνικότητα δεν πεθαίνει.

    Διότι ελληνικόττα δεν εννοεί μόνο την ορθοδοξία ή την εθνικιστική της εικόνα. Ρωτήστε τους ξένους καθηγητές πανεπιστημίων, τί θα πει ελληνικότητα, αφού εμείς είμαστε μικροί για να την νοήσουμε. ή ένα απλό θνητό που ακούει Ξαρχάκο, που λατρεύει την Μούσχουρη και δακρύζει με την Κάλλας.

    Αλλά ναι, έχει σημασία και το αν θα κάνει 5 ή 15 συναυλίες, διότι ποιος ξέρει αν του χρόνου θα είναι ακόμα μαζί μας. Αν και τότε θα ανοίξετε ένα τόπικ, στο οποίο θα λένε πολλοί, και κρίμα που δεν μπόρεσα να τον δω πέρσι.

    και όσο για το ’ξιον εστίν.... όντως, πως μπορεί κανείς να το ακούσει και να μην δακρύσει στην απαγγελία του Κατράκη? όι όι μάνα μου, όι όι μάνα μου.....




    tha hmouna mia numfh ths thalassas na methw me ta asteria tou patera ouranou kathws tha ferna ton afro sto upsos tou galaxia. kai tous nautikous swous sthn ithakh tous.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : movflower στις 11-11-2006 11:21 ]