ελληνική μουσική
    943 online   ·  210.853 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Δισκογραφία

    Το κινητό στούντιο ενός δημιουργικού πολυ-οργανίστα

    Ο Deane που έχει την περιοδεύουσα δημιουργικότητα στην τσέπη, δεν είναι μόνο ένας μουσικός νομάδας, αλλά και ένας ηχητικός χαμαιλέοντας. Η μουσική του, ντύνεται με τα ρούχα της υποβλητικότητας και βολτάρει με άνεση ανάμεσα στα παρθένα δάση των ρυθμών του κόσμου.


    Το κινητό στούντιο ενός δημιουργικού πολυ-οργανίστα

    Γράφει ο Γιώργος Μπιλικάς (Orfeus)
    223 άρθρα στο MusicHeaven
    Σάββατο 24 Οκτ 2015

    Ο Deane Ogden (26 Νοεμβρίου 1974, Corvallis, Oregon, USA) είναι Αμερικανός πολύ-οργανίστας (παίζει πιάνο, moog, πλήκτρα, τύμπανα, κρουστά, μπάσο, κιθάρα, φλάουτο, τσέλο, άρπα, σιτάρ και ένα σωρό άλλα μουσικά όργανα), αλλά και συνθέτης πρωτότυπης μουσικής ταινιών της μικρής και της μεγάλης οθόνης, speaker και συγγραφέας, που έχει γράψει μουσική για πάνω από εβδομήντα ταινίες, τηλεοπτικές εκπομπές, serials, video games και διαφημίσεις.

    Ενδεικτική Φιλμογραφία: Hattrick (2012), The Hit List (2011), The Magic of Christmas II (2010), Bad Faith (2010), The Way Home (2010), Wolfsbane (2010), Surrogates (2009), In the Eyes of a Killer (2009), Golden Goal! (2008), The Sensei (2008), Game of Life (2008), Eight One Eight (2007).

    Ντοκιμαντέρ: Good Riddance (2011), The Evolution of Dad (2010), Dreams on Spec (2007).

    Τηλεοπτικά: Πεκίνο 2008: Ολυμπιακοί Αγώνες (16 Επεισόδια), Survivor (2 Επεισόδια), Exploration with Richard Wiese (41 Επεισόδια), The Apprentice (4 Επεισόδια), LAX (4 Επεισόδια), NFL Monday Night Football (74 Επεισόδια), Entertainment Tonight (4 Επεισόδια), Intercontinental Poker Championship (6 Επεισόδια).

    Ως ντράμερ ο Deane, έχει συνεργαστεί με πολλούς γνωστούς καλλιτέχνες της σύγχρονης μουσικής σκηνής, όπως είναι οι: Sheryl Crow, Seal, Dido, Jessica Simpson, Mandy Moore, Hall & Oates, Usher, Michelle Branch, Rihanna, Joss Stone, Corinne Bailey Rae, Eve, Al Green, & Jewel.

    Ο Deane που έχει την περιοδεύουσα δημιουργικότητα στην τσέπη, δεν είναι μόνο ένας μουσικός νομάδας, αλλά είναι και ένας ηχητικός χαμαιλέοντας. Η μουσική του που ντύνεται με τα ρούχα της υποβλητικότητας και βολτάρει με άνεση ανάμεσα στα παρθένα δάση των ρυθμών του κόσμου, έχει αποκτήσει πλέον την ταυτότητα της "καθιερωμένης παγκόσμιας αισθητικής" (Village Voice). Έχει ηχογραφήσει σε πάνω από το 75% των γνωστών χαρτογραφημένων χωρών του πλανήτη και έχει αποκαλεστεί “η υποτιμημένη φωνή της παγκόσμιας μουσικής κοινότητας” (iTunes)

     

    Στα 2013 ο Deane κυκλοφόρησε το Eastern Chronicle, μία ηχητική Οδύσσεια 118 λεπτών που την παρουσιάσαμε εδώ: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3920
    και έφτασε στο Νο 3 του World Music Chart του iTunes. Για να ηχογραφηθεί το Eastern Chronicle χρειάστηκαν δύο χρόνια συνεχών πήγαινε-έλα του Deane, ανάμεσα σε Δύση και Ανατολή, ηχογραφώντας τη μουσική κυρίως στη Δύση (Los Angeles, New York, Nashville, Oregon) και τις φωνές με το κινητό του studio στην Ανατολή (Sri Lanka, Lhasa, Kyoto, Bangkok, Hong-Kong).

    Στα τέλη του 2013, ο Deane άρχισε να ετοιμάζει το νέο του άλμπουμ το Kwela, μία μουσική περιήγηση αυτή τη φορά στους χαρούμενους και μελωδικούς ρυθμούς της Νότιας Αφρικής.  

    Έτσι, επιστρατεύοντας πάλι τη μέθοδο του κινητού στούντιο εγγραφής, ο Deane δούλεψε με πάνω από 100 γηγενείς μουσικούς της Νότιας Αφρικής, αλλά και με Δυτικούς session μουσικούς.

    Το Kwela κυκλοφόρησε παγκόσμια σε φυσική και σε ψηφιακή μορφή στις 4 Αυγούστου του 2015, και πήγε στο Νο 1 των charts του iTunes σε 13 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Νότιας Αφρικής.

    Το κινητό στούντιο ενός δημιουργικού πολυ-οργανίστα


    Σημ: Kwela είναι ένα στυλ μουσικής του δρόμου από τη Νότια Αφρική που βασίζεται στο pennywhistle (πολύ λεπτό φλάουτο) με βάσεις Jazz, folk & Blues καιείναι η εξέλιξη του παραδοσιακού folk της Νότιας Αφρικής,  έχει τις ρίζες του στους Αφροαμερικάνους, έγινε δημοφιλέστατο στη Βρετανία τη δεκαετία του 50 και πέρασε στο διεθνές προσκήνιο ενσωματώνοντας πολλά δυτικά μουσικά στοιχεία. Μπορούμε να βρούμε τέτοια μουσικά  στοιχεία στο άλμπουμ A Swingin Safari από την Kaempfert Bert Orchestra (1962) αλλά και στο Graceland του Paul Simon (1986).

    Παιζόταν πολύ στα "shebeens" (παράνομα νυχτερινά κλαμπ που λειτουργούσαν στο πίσω μέρος των σπιτιών την εποχή του απαρτχάιντ). Σήμερα δεν υπάρχουν πολλά απ’  αυτά, αλλά η παράδοση εξακολουθεί να υπάρχει. Ένας λόγος για τη χρήση του Penny Whistle είναι ότι είναι φτηνό και φορητό. Προσφέρεται ως σόλο αλλά και για ένα σύνολο οργάνων. Η δημοτικότητα του Penny Whistle μπορεί να στηριχθεί στο γεγονός ότι το φλάουτο αυτό, ανήκει στα παραδοσιακά όργανα των λαών των βορειοτέρων περιοχών της Νότιας Αφρικής, και έτσι η χρήση του επέτρεψε την ταχεία προσαρμογή της παραδοσιακής folk μελωδίας στο νέο αυτό μουσικό είδος.

     

    Η πιο κοινή εξήγηση για τη λέξη "kwela" είναι ότι προέρχεται από τη γλώσσα των Ζουλού και σημαίνει "σήκω". Θα μπορούσε να είναι πρόσκληση για συμμετοχή στο χορό: “σήκω να χορέψουμε”, αλλά και προειδοποίηση με την έννοια του “σήκω (και φύγε)”, ή του “κοπάνα τη”. Λέγεται ότι οι μουσικοί που έπαιζαν Penny Whistle στις γωνίες των δρόμων ενεργούσαν επίσης και σαν τσιλιαδόροι προειδοποιώντας με τη λέξη “kwela-kwela” για την άφιξη της αστυνομίας, όσους συμμετείχαν στα shebeens για να προλάβουν να φύγουν.

     

    Γνωστοί καλλιτέχνες του Penny Whistle είναι οι Lemmy Mabaso, Skylarks, Jack Lerole, Aaron Lerole, Solven Whistlers, Kippie Moeketsi, Donald Kachamba & Gwigwi Mrwebe.

     

    Ο Deane, ονόμασε το άλμπουμ Kwela 1) Επειδή τo στυλ αυτό της μουσικής δεν ακούγεται πολύ, και πολλοί έχουν ξεχάσει την κληρονομιά του, και 2) επειδή πολλοί από τους μουσικούς που συμμετέχουν, είχαν γονείς ή παππούδες που έζησαν και μεγάλωσαν στη μουσική αυτή σκηνή της δεκαετίας του '50 και του '60. Βέβαια, η "έκδοση" του Kwela του Deane είναι εμπλουτισμένο με σημερινά νοτιοαφρικάνικα αλλά και με δυτικά μουσικά στοιχεία, δεν παύει να είναι ένας φόρος τιμής στο μουσικό εκείνο στυλ των αναφερομένων δεκαετιών.

    Να σημειώσω επίσης, ότι ανάμεσα στους μουσικούς που συμμετέχουν στο Kwela, βρίσκεται και ο αγαπημένος μου φίλος Πάνος Κολιάς, που εδώ στο MusicHeaven είναι το μέλος panos68.

    Το κινητό στούντιο ενός δημιουργικού πολυ-οργανίστα


    Tracks: 1) Mother Full Moon (Prelude), 2) Revolution Child, 3) She Sings To The Water, 4) Where Maps Won’t Find Us, 5) Yake, 6) Sunrise Soweto (Interlude), 7)  The Rain Queen, 8) Tree Of Life, 9) Tannie Themba’s East Rand Shebeen Band (Interlude), 10) After The Midnight Braal, 11) Nyla’s Berceuse, 12) Kwela

    Το άλμπουμ είναι εξαιρετικό. Οι λάτρεις της World Music θα το λατρέψουν για τα παραδοσιακά μουσικά όργανα της Νότιας Αφρικής, για τα “γνωστά” αφρικανικά φωνητικά, και τα μελωδικά περάσματα, για την εναλλαγή των κομματιών, για τα τύμπανα και τα κρουστά του Deane, που δεν παίρνουν ανάσα και σε κάνουν να απορείς με την ταχύτητα αλλά και με τον συγχρονισμό του και κυρίως, επειδή είναι πασιφανής η σκληρή 18μηνη δουλειά που απαιτήθηκε από τον Deane και τους συνεργάτες του για την πραγματοποίησή του.


    Ήδη αγαπημένα μου κομμάτια τα: “Sunrise Soweto“, “Rain Queen“ & “Nyla’s Berceuse“.
           
    Μουσικοί που έλαβαν μέρος:
    Deane Ogden: Drums, Percussion, Electric & Fretless Bass Guitar, Electric Lead, Rhythm, Textured & Acoustic Guitars, Cat Gut & Keytone Guitar, Array Mbira, Balafon, Balu & Dualah Flutes, Bass Bolon, Bone Horn, Kora, Koramand, Marimbas, Ngoni, Recorder, Reed Pipe, Vocoder, Hammond B3, Multi Moog, Synthaxe, Wurlitzer 200 Electric Piano, Piano, Keyboards & Fairlight Programming

    Rob Eisler & Steve Ouimette: Rhythm Guitars

    Ilongomo Bendabo: Penny Whistle

    Glen Doll: Harmonica

    Rob Eisler, Mike Holt, & JoBomboZegwe: Lead Guitars

    Πάνος Κολλιάς (panos68): Accordion

    Simon Harrison: Nyangile Soundbox & African Fiddle

    Zep Babian, Mack Chibesa, Bronsil Chipo, Deedi Ibim, Nathan Kalenga, Temwani Kalenga, Kayodi Tatenda, JordynnTowne & Deane Ogden: Lead Vocals

    Ntombi Bokeena, Rianne Fenneller, Mathilda Greyling, Gabrianne Gowers, Deedi Ibim, Annabelle Isaacs, Kathleen Isaacs, Megan Jooste, Terrence Jooste, Nathan Kelenga, Temwani Kelenga, Britta Nelson-Price, Patricia Odendaal, Tyler Rosali, Sipho Solomon, Kayodi Tatenda, Jordynn Towne,  & Deane Ogden: Background Vocals

    The Soweto Horns: 
    Jim Clybourn: Trumpet 
    Nathan Kalenga: Tenor & Alto Saxophone 
    Reli Oongomi: Trombone 
    Bonny Deevers: Baritone Saxophone


    Listen: http://www.deaneogden.com/album/kwela/ (scroll down)

    Download: http://www.cdbaby.com/cd/deaneogden4?SourceCode=widgetbaby

    Buy: http://www.amazon.com/gp/product/B013G9SLH0/ref=dm_ws_sp_ps_dp

    Καλοτάξιδο Deane!


    Tags
    Μουσικά Είδη:AfricanBluesJazzΜουσικά Όργανα:ΆρπαΚαλλιτέχνες:MackQueenRihanna



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #29354   /   15.11.2015, 21:23   /   Αναφορά
    ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ, αφού τίποτα δεν λέτε για το ''κινητό στούντιο'' , όπως ευλόγως θα περιμενε ο αναγνωστης...
    #29355   /   15.11.2015, 23:14   /   Αναφορά
    Για διάβασε ...ξανά:

    Στα 2013 ο Deane κυκλοφόρησε το Eastern Chronicle, μία ηχητική Οδύσσεια 118 λεπτών που την παρουσιάσαμε εδώ: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3920
    και έφτασε στο Νο 3 του World Music Chart του iTunes. Για να ηχογραφηθεί το Eastern Chronicle χρειάστηκαν δύο χρόνια συνεχών πήγαινε-έλα του Deane, ανάμεσα σε Δύση και Ανατολή, ηχογραφώντας τη μουσική κυρίως στη Δύση (Los Angeles, New York, Nashville, Oregon) και τις φωνές με το κινητό του studio στην Ανατολή (Sri Lanka, Lhasa, Kyoto, Bangkok, Hong-Kong).

    Στα τέλη του 2013, ο Deane άρχισε να ετοιμάζει το νέο του άλμπουμ το Kwela, μία μουσική περιήγηση αυτή τη φορά στους χαρούμενους και μελωδικούς ρυθμούς της Νότιας Αφρικής.

    Έτσι, επιστρατεύοντας πάλι τη μέθοδο του κινητού στούντιο εγγραφής, ο Deane δούλεψε με πάνω από 100 γηγενείς μουσικούς της Νότιας Αφρικής, αλλά και με Δυτικούς session μουσικούς.