ελληνική μουσική
    935 online   ·  210.853 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Aρθρα

    Η Jazz, το Παρίσι και το βιολί

    Πού πας με το βιολί στο χέρι;

    Γράφει το μέλος Κωστας (stuff)
    3 άρθρα στο MusicHeaven
    Πέμπτη 18 Μαΐ 2006
    Πρίν από λίγους μήνες, συζητώντας με τον Σταύρο Λάντσια για το πόσο διαδεδομένο είναι το τζαζ βιολί στην Ελλάδα, κατάλαβα πως κάτι τέτοιο δεν υπάρχει.

    Απογοήτευσις.

    Aνέτρεξα σε όλα τα μεγάλα
    δισκοπωλεία για να βρώ κάποιον δίσκο αλλά τίποτα. Πού θα μάθαινα; Ποιός θα μου έδειχνε αυτή
    την υπέροχη μουσική σε αυτό το υπέροχο όργανο;

    Πήρα λοιπόν,απόφαση,τις χρυσές συμβουλές του Σταύρου, το βιολί και...voila! Παρίσι !

    Ας μήν αναφερθώ καλύτερα στο πόσο ανοίγουν τα ματάκια σου σε αυτήν την Πρωτεύουσα των Τεχνών
    διότι θα μακρυγορήσω.

    Θέλω όμως να αναφερθώ σε κάτι ποιό σημαντικό από αυτό.Γιατί το επίπεδο των κρατικών ή και μή
    Πανεπιστημίων μουσικής του εξωτερικού να είναι τόσο υψηλό σε σχέση με τα δικά μας τα αντίστοιχα;Έχουμε
    συνειδητοποιήσει πόσο σήμαντική είναι η έλλειψη μιας Μουσικής Ακαδημίας στην Ελλάδα;Αν ναι,γιατί
    δεν την έχουμε; Ίσως την απάντηση να την ξέρουν κάποιοι που δεν τους νοιάζει και πολύ αν η μουσική μας
    παιδεία και μόρφωση θέλουμε να γίνει πιό πλούσια.

    Λένε η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία, αλλά ευτυχώς η μουσική που έχουμε όλοι μέσα μας ποτέ.

    Tags
    Μουσικά Είδη:JazzΜουσικά Όργανα:βιολί



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #4668   /   18.05.2006, 15:18   /   Αναφορά
    Στις περισσότερες Ευρωπαϊκές σκηνές jazz, το βιολί παίζει σημαντικό ρόλο, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην αντίπερα όχθη του ατλαντικού, όπου κυριαρχούν τα πνευστά. Βαδίζοντας στις πλατείες του Άμστερνταμ, σίγουρα θα συναντήσεις κάποιο σχήμα μουσικών του δρόμου με ακουστική κιθάρα και βιολί ή κοντραμπάσο. Το ίδιο και στο μετρό του Παρισιού όπου ζεις. Παλιά ένας φίλος μου είχε φέρει μια ηχογράφηση σε κασέτα (ρομαντικές εποχές τότε όπου κυριαρχούσε η μαγνητοταινία) με κάποιο jazz σχήμα με βιολί, που έπαιζε στο Παριζιάνικο μετρό. Φανταστική μουσική, με είχε ενθουσιάσει.

    Αν σου αρέσει το jazz βιολί, θα σου πρότεινα να αναζητήσεις οποιοδήποτε ηχογράφηση του Django Reinhardt (1910-1953). Ο Django δεν ήταν βιολιστής, ήταν όμως ο κορυφαίος Ευρωπαίος jazz κιθαρίστας, ο οποίος συνεργαζόταν μόνιμα με έναν καταπληκτικό βιολιστή που μου διαφεύγει το όνομά του. Ήταν το alter ego του. Πολλές φορές σε εντυπωσιάζει περισσότερο το παίξιμο του βιολιού, παρά η κιθάρα του Django. Θα ακούσεις μελωδικές jazzιές με βιολί, ακουστική κιθάρα, πιάνο, μπαντονεόν κλπ. Ίσως να μη βρεις εύκολα στην αγορά τα κορυφαία του CD ''Djangology'' και ''Jazz in Paris: Nuages'' αλλά θα βρεις σίγουρα το ''The Best of Django Reinhardt'' που είναι εξίσου καλό.



    Σχετικά τώρα με την ακαδημία μουσικής που αναφέρεις, σίγουρα το επίπεδο μουσικών σπουδών στην Ελλάδα θα μπορούσε να αναβαθμιστεί. Όμως, μέχρι πρόσφατα οι μουσικές σπουδές ήταν μονόπλευρες, αφού είχαν καθαρά δυτική κατεύθυνση. Αυτό από μόνο του λειτουργούσε αρνητικά, αφού ήταν στο περιθώριο η παραδοσιακή μας μουσική, με άλλα λόγια η ίδια μας η ψυχή. Αν υπάρξει jazz στην Ελλάδα θα πρέπει να είναι ελληνική jazz κι όχι αντιγραφή άλλων σχολών. Απ’ ότι βλέπω είσαι και βιολιστής εκτός των άλλων. Υπάρχει πιο jazz τεχνική στο βιολί από το παίξιμο του Σαλονικιού και του Ογδοντάκη;



    Τώρα τελευταία έχουν αρχίσει να γίνονται κινήσεις προς τη σωστή κατεύθυνση. Το μέλλον λοιπόν κατά τη γνώμη μου είναι η γόνιμη επιστροφή στις ρίζες και η άντληση ''jazz'' στοιχείων από τα ρεμπέτικα, την παραδοσιακή μουσική, τα Σμυρναίικα, τη Βυζαντινή κλπ

    #4680   /   18.05.2006, 20:25   /   Αναφορά
    Στην Ελλάδα είναι γνωστoί (τουλάχιστον στούς "εν τώ χώρω" ή καί τους παρεπιδημούντες τής jazz) ο Jean-Luc Ponty καί ο Stephane Grapelli (είναι ο συνεργασθείς μέ τον Django Reinhardt που αναφέρει ο Yannisyannis καί είχα την τύχη νά τον ακούσω live στίς 24/2/1988 στό Δημοτικό Θέατρο Πειραιά).Νομίζω μάλιστα οτι το "Young Django" τού Grapelli είχε κυκλοφορήσει και εδώ.
    #4743   /   26.05.2006, 10:18   /   Αναφορά
    wraia h aporia sou stuff an kai ta teleutaia xronia exei katanthsei diaxronikh.

    mousikes akadhmies yparxoun, opws kai mousika sxoleia. ara an einai na ginei kati tha ginei ekei? den nomizw. prwta apo ola prepei na ginoume pio dektoi sta akousmata tou dromou. kanenas megalos mousikos den arkesthke stis akadhmies. zhthse th mousikh se eikones ths zwhs, ths fyshs kai ths koinwnias.

    vrethika prosfata sto parisi gia duo meres kai enthousiasthka apo merikes gwnies tou.ekei omws yparxei h xyma koultoura, na mpainoun mousikoi sto tram kai na xarizoun mikra konserta gia tous epivates me antamoivh ton ovolo tous. to xarhka idiaitera. eixe mikra paidia ta opoia eixan ftiaxei hip hop me dika tous aravika akousmata kai ta entunan fwnhtika me mikra aaaaaax!!! mou ragisan thn kardia. meta enas amerikanos me thn country tou, enas nighrianos tragoudhse mia gnwsth mpalanta prosthetontas ths kapoious dikous tou paradosiakous hxous. genika otan se mia polh h mousikh den kleinetai se dwmatia kai aithouses mousikhs tote yparxei ejelijh.





    eimai periergh ti akousma tha exei h ellhnikh tzazz. ennoeite autosxedia mousikh me dikes mas paradosiakes vaseis? pws??? auto tha htan yperoxo!!!!