Αναζητάτε τον έρωτα της ζωής σας μέσω Ιντερνετ (online dating) και αντ’ αυτού συναντάτε τη μεγάλη απογοήτευση, καθώς… δεν έχει κανείς την περιέργεια να σας γνωρίσει. Η εξήγηση βρίσκεται, σύμφωνα με τους επιστήμονες, σε μια λεπτομέρεια του προφίλ σας, που παίζε όμως τον πιο σημαντικό ρόλο: Το ψευδώνυμο (nickname, user name ή screen name) είναι αυτό που αυξάνει ή καταστρέφει την ψηφιακή γοητεία.
Νέα έρευνα του κλάδου της κυβερνο-ψυχολογίας στο Nottingham Trent University (Βρετανία) κατέδειξε τον τύπο των user names που προτιμούν άντρες και γυναίκες, καθιστώντας σαφές ότι κανείς δεν αντιμετωπίζει σοβαρά τα άτομα που πλασάρουν τον εαυτό τους με user name όπως… «lovemyporsche» («αγαπώ την Πόρσε μου») ή «wealthyandwise» («πλούσιος και σοφός»)! Επίσης, κατέγραψε κραυγαλέα παραδείγματα που εξασφαλίζουν την… αποτυχία και περιπτώσεις ψευδωνύμων που μπερδεύουν, εμπεριέχοντας θετικά και αρνητικά στοιχεία.
Παιχνιδιάρικα ή περικλείοντα το στοιχείο του φλερτ ονόματα, όπως «fun2bewith» («διασκεδαστικό να είμαστε μαζί») ή «i’msweet» («είμαι γλυκός/γλυκιά») βαθμολογήθηκαν από άντρες και γυναίκες ως πιο ελκυστικά. Στα… ερωτιάρικα ονόματα των αντρών, ωστόσο, υπάρχει μια λεπτή ισορροπία και αν μάλιστα περιέχουν υπαινιγμούς σεξουαλικού τύπου προκαλούν δυσπιστία στα θηλυκά, που γνωρίζουν πλέον ότι πολλοί χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα για να βρουν συντροφιά της μιας νύχτας, παρά μια σχέση μακράς προοπτικής, διαπιστώνει η δρ Monica Whitty, λέκτορας Διαδικτυακής Ψυχολογίας, επικεφαλής της ομάδας έρευνας. Τα τσαχπίνικα ακολουθούνται σε αξιολόγηση από ονόματα που περιγράφουν φυσικά χαρακτηριστικά, σαν το «cutie» («χαριτωμένος/η») ή το «blueeyes» («γαλανομάτης/α»).
Τέτοια ονόματα δείχνουν μια εύθυμη φύση ή ξεκαθαρίζουν την πιθανή φυσική εμφάνιση, εξηγεί η ειδικός, προσθέτοντας ότι καλύπτουν κατά κάποιο τρόπο το μειονέκτημα του Ιντερνετ, που είναι η έλλειψη δυνατότητας άμεσης οπτικής επικοινωνίας.
Η ίδια, πάντως, συμβουλεύει τις μοναχικές γυναίκες να αποφεύγουν ψηφιακά ονόματα που προσπαθούν να προσδώσουν αριστοκρατικό ή φινετσάτο ύφος ή να δείξουν πόσο ευφυείς είναι. Στο μεταξύ, οι άντρες δεν συνηθίζουν να χρησιμοποιούν nicknames που παραπέμπουν στο μορφωτικό τους επίπεδο, παρόλο που οι γυναίκες, όπως φάνηκε από τη μελέτη, έλκονται περισσότερο από στοιχεία που προδίδουν καλλιεργημένους ανθρώπους.
Οσο για τα ονόματα που υπογραμμίζουν τη… διαθεσιμότητα του χρήματος, όπως το «entrepreneur» («επιχειρηματίας»), μαζί με τα «wealthyandwise» και «lovemyporsche», για τους επιστήμονες, αποτέλεσε εύρημα – έκπληξη το γεγονός ότι απωθούν τις γυναίκες, αφού άλλες έρευνες έχουν πιστοποιήσει πως σε γενικές γραμμές τις προσελκύουν τα πλούτη.
Σήμερα, όμως, κάθε γυναίκα είναι ενήμερη πόσο μπορεί να εξωραΐσει κανείς τον εαυτό του online και αυτό της ενισχύει την αίσθηση ότι παρόμοια screen names αντικατοπτρίζουν επιπόλαιους τύπους ή απατεώνες. Εξάλλου, πρόσφατη μελέτη γύρω από το speed dating (ταχυραντεβού) κατέληξε στη διαπίστωση ότι οι άνθρωποι επιλέγουν τελικά τον ίδιο τύπο άντρα ή γυναίκας που θα διάλεγαν και μέσω πιο παραδοσιακών τρόπων γνωριμίας, π.χ., μέσω δουλειάς ή φίλων.
Διατυπώνοντας το τελικό συμπέρασμα των Βρετανών ερευνητών, η δρ Whitty αναφέρει ότι «με την τεράστια απήχηση που έχει σήμερα το φαινόμενο του online dating, οι χρήστες μπορούν πραγματικά να ωφεληθούν, αν κατανοήσουν πώς ένα καλά επιλεγμένο screen name αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες εύρεσης συντρόφου».
Καταλάβατε τώρα γιατί δεν σταυρώνουν οι άνδρες γκόμενες από το Ίντερνετ;;;;
Photo courtesy of Sotiris Kouvopoulos - www.cadu.gr Template design by Jorge |