Άλλα λέει η θειά μου...
...άλλα ακούν τ' αυτιά μου!
11 Οκτωβρίου 2007, 13:02
Τύφλα να΄χει ο Παπακαλιάτης


Αναγεννησιακός πίνακας του Henderik Goltzius (1616), απεικονίζων τον Λωτ με τις θυγατέρες του.

 

Μπροστά στις Γραφές και ιδιαίτερα στην Παλαιά Διαθήκη, τα σενάρια του Παπακαλιάτη, του Φώσκολου ή ακόμα και του Στίβεν Κινγκ είναι κάτι μεταξύ ρομάντζου σε συνέχειες του “Θησαυρού” και σε “Σούπερ Κατερίνα”. Ο Θεός της Παλαιάς Διαθήκης είναι ένα τρομερό Ον, Κριτής και Τιμωρός, που όχι μόνο δεν κάνει διακριτική την παρουσία Του, αλλά διψά για αίμα και εκδίκηση, φοβίζοντας και τρομοκρατώντας τους δυστυχείς ανθρώπους παραγγέλνοντας ανθρωποθυσίες, καταστρέφοντας ολοσχερώς πόλεις με χιλιάδες κατοίκους, φέρνοντας κατακλυσμούς, στέλνοντας διάφορα δεινά σε εχθρούς του περιούσιου λαού, που και η πιο προχωρημένη σύγχρονη φαντασία αδυνατεί να συλλάβει.

Διάβαζα εχθές για την ιστορία του Λωτ. Το μόνο που ήξερα από τα σχολικά μου χρόνια γι΄ αυτόν, είναι ότι ο Θεός του παρήγγειλε να φύγει από τα αμαρτωλά Σόδομα που θα τα κατέστρεφε χωρίς να κοιτάξουν πίσω και η γυναίκα του, ως περίεργο και ανυπάκουο θηλυκό, γύρισε και μετατράπηκε σε στήλη άλατος. Βέβαια, σε σχολικά εγχειρίδια δεν μπορεί παρά να υπάρχει λογοκρισία στις πικάντικες λεπτομέρειες της όλης ιστορίας. Ο Λωτ λοιπόν, ανιψιός του Αβραάμ, επιστρέφοντας από την Αίγυπτο στη Χαναάν μαζί με το θείο του, στο δρόμο χώρισαν οι δρόμοι τους και αποφάσισε να μείνει στην περιοχή των Σοδόμων και και Γομόρρων, όπου βρίσκονταν συνολικά πέντε πόλεις (Γένεσις 13:10-12). Όμως ο Λωτ ατύχησε, διότι βρέθηκε σε μια άκρως αμαρτωλή πόλη, τα Σόδομα, όπου οι κάτοικοι επιδίδονταν σε κάθε είδους ακολασία: παρά φύσιν ασέλγειες, ομοφυλοφιλικές επαφές, κτηνοβασίες, ομαδικές ερωτικές συνευρέσεις μετά δημοσίων θεαμάτων κλπ. Ο αυστηρός Θεός δεν τα σηκώνει όμως κάτι τέτοια. Αποφάσισε να εξολοθρεύσει μια κι΄έξω όλη την περιοχή, όμως ήθελε να σώσει τον ευσεβή Λωτ. Στέλνει τότε στον Λωτ δύο αγγέλους Tου με τη μορφή νεαρών ανδρών για να τον συμβουλεύσουν να φύγει και να του δώσουν οδηγίες. Έλα όμως που τους είδαν κάτι τύποι και έπεσε σύρμα ότι ήρθε νέο αίμα στην πόλη. Μαζεύτηκε λοιπόν έξω από το σπίτι του Λωτ ο όχλος των ακόλαστων και απαιτούσε να βγάλει ο Λωτ έξω τους ξένους για να …(τι άλλο;) τους σοδομίσουν! (Γένεσις 13:5) (στην μετάφραση λέει τους γνωρίσουν, αλλά σαφώς εννοείται “βιάσουν”). Ο ευσεβής και σεμνός Λωτ φρίττει και τους λέει αδερφοί μου, δεν μπορώ να κάνω τέτοιο πράγμα στους ξένους μου, η φιλοξενία είναι ιερή. Μπορώ όμως να σας δώσω τις δύο μου κόρες, που είναι παρθένες, δεν έχουν πάει ποτέ με άντρα, να τους κάνετε ό, τι θέλετε” (!!!) (Γένεσις 19:8). Οι ξαναμμένοι Σοδομίτες όμως ήθελαν τους ξένους και απογοητεύτηκαν, όμως για την αγένειά τους τιμωρήθηκαν από τους φιλεύσπλαχνους αγγέλους με τύφλωση. Φεύγοντας ο Λωτ και η οικογένειά του προς το παρακείμενο βουνό, ο Θεός καταστρέφει τα Σόδομα και τα Γόμορρα καθώς και τις άλλες πόλεις και η γυναίκα του υποπίπτει στο ασυγχώρητο έγκλημα της περιέργειας και τιμωρείται μετατρεπόμενη σε στήλη άλατος! (πολύ δίκαιο αυτό, να πετρώνεις για την περιέργεια ενώ για την προσφορά σε βιασμό των θυγατέρων σου να τη βγάζεις καθαρή!). Ο Λωτ με τις κόρες του πήγαν στο βουνό και έμεναν σε μια σπηλιά. Στις κόρες όμως άρχισε να λείπει δραματικά η αρσενική παρέα”, χτύπησε και το βιολογικό καμπανάκι μέσα τους για τη διαιώνιση του είδους. Έτσι, η μεγάλη κόρη είχε την ιδέα να μεθύσουν τον Λωτ για να κάμψουν τις αντιστάσεις του (Γένεσις 19:30-38). Το πρώτο βράδυ του μεθυσιού, η μεγάλη κόρη συνουσιάσθηκε με τον πατέρα της και κατέστη έγγυος. Την επόμενη νύχτα, ήταν η σειρά της μικρότερης. Με την ίδια μέθοδο, έκαμψε τις όποιες αντιστάσεις του Λωτ και κατέστη έγγυος και αυτή. Τον Θεό όμως δεν Τον ένοιαξε καθόλου αυτό. Η πρώτη γέννησε τον Μωάβ και η δεύτερη τον Άμμωνα (ή Μπεν-Αμί), γενάρχες και οι δύο στα ομώνυμα έθνη.

Συνοψίζοντας, η ιστορία έχει βιασμούς, σοδομισμούς,
εκπορνεύσεις, ολοκαυτώματα, τυφλώσεις και αιμομιξίες και οπωσδήποτε εξυψώνει τη θέση της γυναίκας. Το παιδί του Λωτ από την κόρη του είναι ταυτόχρονα τέκνο και εγγόνι, το παιδί της κόρης είναι ταυτόχρονα τέκνο και αδερφός, για την κάθε κόρη του Λωτ το παιδί της άλλης είναι ταυτόχρονα αδερφός και ανιψιός ενώ το κάθε παιδί για το άλλο είναι ταυτόχρονα ετεροθαλής αδερφός και πρώτος ξάδερφος.

Τώρα έχω άδικο ότι μπροστά στην Παλαιά Διαθήκη τα σενάρια του Παπακαλιάτη δεν πιάνουν μία;

13 σχόλια - Στείλε Σχόλιο

Panos72 (11.10.2007)
Α, ρε Σαπφώ.... (Νοταρά)

ΤΥΦΛΑ να χει... ΤΥΦΛΑ στα μάτια τους...
(τις τιμώρησε αυτές ο καλός Θεούλης?)
(ναι τις τιμώρησε. Τις μετεμψύχωσε στα σώματα πρωταγωνίστριων της Λάμψης...)
uNick (11.10.2007)

Ευτυχώς... δεν είμαι μόνος!!!
Τόσον καιρό πίστευα ότι μόνο εγώ μπορώ και βλέπω τα αίσχη που τεχνηέντως έχουν κουκουλωθεί από τους αντιγραφείς και τους μεταφραστές...

Ή θα υπάρχουν κι άλλοι σαν εμάς και απλώς δεν το ξέρουμε...
...ή θα καούμε στο πυρ το σεξώτερον για τις σκέψεις μας, φίλτατε!



Υ.Γ. Δεν είναι μόνο η ιστορία του Λωτ... Αν ψάξεις την Π.Διαθήκη προσεκτικά, θα φρίξεις!!!
geove (11.10.2007)
Γιατί από πού νόμιζες ότι έπαιρνε ιδέες;
:))
Kinezes_trexoun_gimnes (11.10.2007)
Πέστα ρε γ$%^& τη π(*&^% μου....
Kinezes_trexoun_gimnes (11.10.2007)
Πέστα ρε γ$%^& τη π(*&^% μου....
Emilia_ (11.10.2007)
Ολο αυτο σε μια και μονο ιστορια...?? Κ εγω που νομιζα οτι ειχε τα ινια το παιδι σαυτα τα πραγματα..... :)
analystis (12.10.2007)
@Panos72, και εμένα η μέγιστη Σαπφώ Νοταρά είναι από τις αγαπημένες μου, αφού βλέπω ταινίες "πατάτες" μόνο και μόνο για να ακούσω τις ατάκες της!
@Unick, κάθε νοήμων άνθρωπος κρίνει, σκέφτεται και δεν καταπίνει τίποτα αμάσητο. Η Π. Διαθήκη είναι ένα πραγματικά απολαυστικό ανάγνωσμα ως προς τη λογοτεχνική του διάσταση, και γεμάτο ωμότητες, αγριότητες και φοβέρες, έλα όμως που σε αυτά τα κείμενα έχουν στηριχτεί οι τρεις από τις μεγαλύτερες θρησκείες ο Ιουδαϊσμός, ο Χριστιανισμός και ο Ισλαμισμός...
@Kinezes, εγώ τα λέω και θα τα λέω μέχρι να μαζέψουν υπογραφές οι "ευσεβείς" να με διαγράψουν!
@Geove Emilia, αν γράψω σε συνέχειες τις Γραφές με τα δικά μου σχόλια όπως τώρα, θα έχω υλικό για posts τουλάχιστον για δύο χρόνια! Ότι άλλο και να σκεφτεί η ανθρώπινη διάνοια από πλευράς πλοκής θα είναι σαφώς υποδεέστερο...

Και μια γενική παρατήρηση περί ηθικής προς σκέψη των αγαπητών μου αναγνωστών: είδαμε ότι η αιμομιξία, η εκούσια κιόλας είναι συγχωρητέα στην Π. Διαθήκη, όπως και πολλά άλλα ηθικά παραπτώματα. Στην αρχαία ελληνική γραμματεία όμως, η ακούσια αιμομιξία του Οιδίποδα, ήταν το ανόσιο έγκλημα που αποτέλεσε την πηγή των δεινών τόσο για τον ίδιο όσο και για την κόρη του, τρην Αντιγόνη, με τις ερινύες να τον κατατρέχουν και να προσπαθεί να βρει τη λύτρωση...
MPara (18.10.2007)
Είναι πράγματι πολύ παρήγορο να βλέπεις ότι υπάρχουν σκεπτόμενοι άνθρωποι στην εποχή μας που δεν "τρώνε" ό,τι τους "πετάνε"...Καλημέρα!!
nowaveband (21.10.2008)
Το καλύτερο Post που χω διαβάσει εδώ μέσα.....Μasterpiece........
chocolat (21.10.2008)
Ζαλίστηκα! Δεν έχω ξαναδεί τόσο δεμένη, εβραϊκή οικογένεια. Μόνο που λυπάμαι τους αγγέλους που έμειναν μπουκάλα...
mprizas (21.10.2008)
Οι αγγέλλοι μπουκάλα??? μπαααααααα...
για τις δυσκολες ωρες το άγιον όρος...

Ωραια ιστορία Νικ, με κόλλησε!
uNick (21.10.2008)

Δεν ξέρω αν το προσέξατε, αλλά εδώ και 10 μέρες το post αυτό έχει κλείσει ένα χρόνο "ζωής"...




yiannisyiannis (22.10.2008)
Καλημέρα κι από μένα. Πολύ ενδιαφέρον post, χαίρομαι που το ανακαλύπτω, έστω και όψιμα.

Όντως Νίκο πέρασε ένας χρόνος, καλή συνέχεια φίλε Analystis.

Πάντοτε υπήρχαν ερμηνείες και παρερμηνείες.

Η ερμηνεία της Παλαιάς Διαθήκης (όπως και κάθε άλλου φιλοσοφικοθρησκευτικού κειμένου), η οποία σημειωτέον αποτελείται από 50 και πλέον βιβλία, είναι επίπονη και σίγουρα δεν πρέπει να γίνεται αποσπασματικά.

Στην Παλαιά Διαθήκη όντως αναφέρονται αρκετές φρικτές ιστορίες, τις οποίες αν προσπαθήσει κανείς να τις ερμηνεύσει κοπτοραπτικά και εν πάση περιπτώσει μέσα από τη σύγχρονη αντίληψη και ηθική, θα φρίξει.

Δεν είναι μόνο η ιστορία του Λωτ, είναι πολλά. Π.χ. ο νόμος των Εβραίων της Παλαιοδιαθηκικής εποχής επέτρεπε τη δουλεία. Κι έδινε το δικαίωμα στον αφέντη, εφόσον η νόμιμη σύζυγός του ήταν στείρα, να έρχεται σε επαφή με τη δούλα της, για να αποκτήσει διάδοχο. Χρήση αυτής της διάταξης έκανε ο Αβραάμ, ο οποίος επειδή η σύζυγός του Σάρα ήταν στείρα, ήλθε σε επαφή με τη δούλη της την Άγαρ και εξ’ αυτής γεννήθηκε ο Ισμαήλ. Εξ ου και τα γένη των Αγαρηνών/Ισμαηλιτών.

Αν όλα αυτά τα εξετάσει κανείς μέσα από το σημερινό πρίσμα ηθικής, θα οδηγηθεί σε παρερμηνεία. Μήπως στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στην περίφημη δημοκρατία του Περικλή, δεν υπήρχαν δούλοι; Κι όχι μόνο αυτό, αλλά οι αρχαίοι Έλληνες επιδιδόταν και σε διάφορα άλλα….σπορ (π.χ. παιδεραστία) τα οποία σήμερα σοκάρουν. Ε και λοιπόν; Πρέπει δηλαδή να απορρίψουμε τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό;

Όχι βέβαια, διότι κάθε τι πρέπει να εξετάζεται και να ερμηνεύεται μέσα στο ιστορικό πλαίσιο στο οποίο γεννήθηκε.

Η Παλαιά Διαθήκη μέσα από τις υπερβολές της, σηματοδοτεί το πέρασμα από τον πρωτογονισμό του αρχαίου ανθρώπου, την βαρβαρότητα, την ειδωλολατρία και την πολυθεΐα, στην μονοθεΐα, στην αγάπη και στο σεβασμό της ανθρώπινης προσωπικότητας. Γι΄ αυτό άλλωστε η Παλαιά Διαθήκη είχε εξ αρχής ημερομηνία λήξης. Το λέει άλλωστε κι ο ίδιος ο τίτλος της «Παλαιά», εξυπηρέτησε το σκοπό της όταν έπρεπε, αλλά τώρα υπάρχει η καινούρια, η «Καινή».

Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog
Συγγραφέας
analystis
Νίκος
Μεγαλο-πολυ μεγαλο-εισοδηματίας
από ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/analystis

"ΛΗΣΤΕΙΕΣ" ΚΑΙ "ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ"

Tags

βιογραφίες επιστήμη μουσική χιούμορ σχέσεις χιούμορ παιδί



Επίσημοι αναγνώστες (8)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...


Φιλικά Blogs

Links