Αναγεννησιακός πίνακας του Henderik Goltzius (1616), απεικονίζων τον Λωτ με τις θυγατέρες του.
Μπροστά στις Γραφές και ιδιαίτερα στην Παλαιά Διαθήκη, τα σενάρια του Παπακαλιάτη, του Φώσκολου ή ακόμα και του Στίβεν Κινγκ είναι κάτι μεταξύ ρομάντζου σε συνέχειες του “Θησαυρού” και σε “Σούπερ Κατερίνα”. Ο Θεός της Παλαιάς Διαθήκης είναι ένα τρομερό Ον, Κριτής και Τιμωρός, που όχι μόνο δεν κάνει διακριτική την παρουσία Του, αλλά διψά για αίμα και εκδίκηση, φοβίζοντας και τρομοκρατώντας τους δυστυχείς ανθρώπους παραγγέλνοντας ανθρωποθυσίες, καταστρέφοντας ολοσχερώς πόλεις με χιλιάδες κατοίκους, φέρνοντας κατακλυσμούς, στέλνοντας διάφορα δεινά σε εχθρούς του περιούσιου λαού, που και η πιο προχωρημένη σύγχρονη φαντασία αδυνατεί να συλλάβει.
Διάβαζα εχθές για την ιστορία του Λωτ. Το μόνο που ήξερα από τα σχολικά μου χρόνια γι΄ αυτόν, είναι ότι ο Θεός του παρήγγειλε να φύγει από τα αμαρτωλά Σόδομα που θα τα κατέστρεφε χωρίς να κοιτάξουν πίσω και η γυναίκα του, ως περίεργο και ανυπάκουο θηλυκό, γύρισε και μετατράπηκε σε στήλη άλατος. Βέβαια, σε σχολικά εγχειρίδια δεν μπορεί παρά να υπάρχει λογοκρισία στις πικάντικες λεπτομέρειες της όλης ιστορίας. Ο Λωτ λοιπόν, ανιψιός του Αβραάμ, επιστρέφοντας από την Αίγυπτο στη Χαναάν μαζί με το θείο του, στο δρόμο χώρισαν οι δρόμοι τους και αποφάσισε να μείνει στην περιοχή των Σοδόμων και και Γομόρρων, όπου βρίσκονταν συνολικά πέντε πόλεις (Γένεσις 13:10-12). Όμως ο Λωτ ατύχησε, διότι βρέθηκε σε μια άκρως αμαρτωλή πόλη, τα Σόδομα, όπου οι κάτοικοι επιδίδονταν σε κάθε είδους ακολασία: παρά φύσιν ασέλγειες, ομοφυλοφιλικές επαφές, κτηνοβασίες, ομαδικές ερωτικές συνευρέσεις μετά δημοσίων θεαμάτων κλπ. Ο αυστηρός Θεός δεν τα σηκώνει όμως κάτι τέτοια. Αποφάσισε να εξολοθρεύσει μια κι΄έξω όλη την περιοχή, όμως ήθελε να σώσει τον ευσεβή Λωτ. Στέλνει τότε στον Λωτ δύο αγγέλους Tου με τη μορφή νεαρών ανδρών για να τον συμβουλεύσουν να φύγει και να του δώσουν οδηγίες. Έλα όμως που τους είδαν κάτι τύποι και έπεσε σύρμα ότι ήρθε νέο αίμα στην πόλη. Μαζεύτηκε λοιπόν έξω από το σπίτι του Λωτ ο όχλος των ακόλαστων και απαιτούσε να βγάλει ο Λωτ έξω τους ξένους για να …(τι άλλο;) τους σοδομίσουν! (Γένεσις 13:5) (στην μετάφραση λέει “τους γνωρίσουν”, αλλά σαφώς εννοείται “βιάσουν”). Ο ευσεβής και σεμνός Λωτ φρίττει και τους λέει “αδερφοί μου, δεν μπορώ να κάνω τέτοιο πράγμα στους ξένους μου, η φιλοξενία είναι ιερή. Μπορώ όμως να σας δώσω τις δύο μου κόρες, που είναι παρθένες, δεν έχουν πάει ποτέ με άντρα, να τους κάνετε ό, τι θέλετε” (!!!) (Γένεσις 19:8). Οι ξαναμμένοι Σοδομίτες όμως ήθελαν τους ξένους και απογοητεύτηκαν, όμως για την αγένειά τους τιμωρήθηκαν από τους φιλεύσπλαχνους αγγέλους με τύφλωση. Φεύγοντας ο Λωτ και η οικογένειά του προς το παρακείμενο βουνό, ο Θεός καταστρέφει τα Σόδομα και τα Γόμορρα καθώς και τις άλλες πόλεις και η γυναίκα του υποπίπτει στο ασυγχώρητο έγκλημα της περιέργειας και τιμωρείται μετατρεπόμενη σε στήλη άλατος! (πολύ δίκαιο αυτό, να πετρώνεις για την περιέργεια ενώ για την προσφορά σε βιασμό των θυγατέρων σου να τη βγάζεις καθαρή!). Ο Λωτ με τις κόρες του πήγαν στο βουνό και έμεναν σε μια σπηλιά. Στις κόρες όμως άρχισε να λείπει δραματικά η αρσενική “παρέα”, χτύπησε και το βιολογικό καμπανάκι μέσα τους για τη διαιώνιση του είδους. Έτσι, η μεγάλη κόρη είχε την ιδέα να μεθύσουν τον Λωτ για να κάμψουν τις αντιστάσεις του (Γένεσις 19:30-38). Το πρώτο βράδυ του μεθυσιού, η μεγάλη κόρη συνουσιάσθηκε με τον πατέρα της και κατέστη έγγυος. Την επόμενη νύχτα, ήταν η σειρά της μικρότερης. Με την ίδια μέθοδο, έκαμψε τις όποιες αντιστάσεις του Λωτ και κατέστη έγγυος και αυτή. Τον Θεό όμως δεν Τον ένοιαξε καθόλου αυτό. Η πρώτη γέννησε τον Μωάβ και η δεύτερη τον Άμμωνα (ή Μπεν-Αμί), γενάρχες και οι δύο στα ομώνυμα έθνη.
Συνοψίζοντας, η ιστορία έχει βιασμούς, σοδομισμούς, εκπορνεύσεις, ολοκαυτώματα, τυφλώσεις και αιμομιξίες και οπωσδήποτε “εξυψώνει” τη θέση της γυναίκας. Το παιδί του Λωτ από την κόρη του είναι ταυτόχρονα τέκνο και εγγόνι, το παιδί της κόρης είναι ταυτόχρονα τέκνο και αδερφός, για την κάθε κόρη του Λωτ το παιδί της άλλης είναι ταυτόχρονα αδερφός και ανιψιός ενώ το κάθε παιδί για το άλλο είναι ταυτόχρονα ετεροθαλής αδερφός και πρώτος ξάδερφος.Τώρα έχω άδικο ότι μπροστά στην Παλαιά Διαθήκη τα σενάρια του Παπακαλιάτη δεν πιάνουν μία;
13 σχόλια - Στείλε Σχόλιοβιογραφίες επιστήμη μουσική χιούμορ σχέσεις χιούμορ παιδί