ελληνική μουσική
    677 online   ·  210.857 μέλη
    uNick
    03.10.2007, 18:50
    Παράθεση:
    Το μέλος Astron στις 03-10-2007 στις 17:13 έγραψε...

    Υ.Γ. Νίκο, δε βλέπω ούτε προσβολή, ούτε χαρακτηρισμούς, ούτε κάποιο λόγο για παρατήρηση. Κι εγώ που είμαι άθρησκος θεωρώ όλες τις θρησκείες παραμύθια κατασκευασμένα από ανθρώπους. Αντίστοιχα και οι οπαδοί των διαφόρων θρησκειών θεωρούν τις άλλες θρησκείες παραμύθια. Αν κάποιος προσβάλλεται από τέτοιες αντιλήψεις, μάλλον βρίσκεται σε λάθος topic.

    Παύλο μου, δεν ήταν παρατήρηση (δεν έχω τέτοια "εξουσία" στο forum άλλωστε, σαν απλό μέλος συμμετέχω...). Προτροπή ήταν. Ξέρεις καλά (μετά από όσα έχεις δει σε άλλα topics σχετικά με θρησκείες) ότι υπάρχουν αρκετοί που δεν έχουν ψάξει το θέμα όσο εσύ ή εγώ, και αρπάζονται πολύ εύκολα. Δεν μιλάω για τον Αλβέρτο. Ίσα-ίσα που ο Αλβέρτος μίλησε πολύ ευγενικά και με σαφή διάθεση αποφυγής παρεξηγήσεων...

    Τέλος πάντων... Εγώ απλά θα ήθελα να μην έχει και αυτό το topic την τύχη των άλλων. Μπορούν να ακουστούν ωραίες - και απόλυτα σεβαστές - απόψεις, και θα ήταν κρίμα να χαλάσει άλλο ένα topic από κάποια παρεξήγηση ή παρερμηνεία...


    neerie
    04.10.2007, 11:08
    Υπάρχει

    ...Και μόνο εμπειρικά μπορεί να Τον δει κάποιος - παρόλο που δε χωράει στις πέντε μας αισθήσεις και μόνο...

    pafa
    04.10.2007, 16:37
    Παράθεση:

    Το μέλος tsipuras στις 03-10-2007 στις 18:57 έγραψε...


    Ορισμένοι έχουν σαφή διάθεση να δημιουργούν προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν.


    Θα ήθελες να εξηγήσεις τι εννοείς με αυτό?
    StavmanR
    04.10.2007, 16:38
    Το θέμα δεν επικεντρώνεται μόνο στο αν υπάρχει ή δεν υπάρχει θεός, αλλά και στο γιατί υπάρχει και τί ακριβώς σημαίνει για τον καθένα. Είχα ακούσει πρόσφατα την άποψη ενός σημαντικού ανθρώπου σε συνέντευξη, που έλεγε εύστοχα ότι σήμερα οι θρησκείες αποτελούνται από πολλές αιρέσεις. Οι αιρέσεις αυτές είναι όσες οι πιστοί των... Ο καθένας έχει και μία διαφορετική άποψη για εκείνο το οποίο υποτίθεται ότι αποδέχονται όλοι. Διαφορετικούς κανόνες, διαφορετική οπτική προσέγγιση, διαφορετική ηθική υπόσταση και λειτουργία του Θείου. Τελικά ο Θεός που ακούει σε οποιδήποτε όνομα υπάρχει για να κάνει θαύματα, να μας τιμωρεί και να μας συγχωρεί, ή μήπως για να μας δείχνει το πόσο μοιάζουν μεταξύ τους οι κόκκοι της άμμου σε μία έρημο όπως η Σαχάρα και πόσο ανάγκη έχουν ο ένας τον άλλον για να δημιουργήσουν μία όαση και να ζουν κάτω από τη σκιά της;

    Το θέμα είναι ιδιαίτερα λεπτό και συγκινησιακό για πολλούς και γι' αυτό θα αποφύγω έντεχνα να μπω σε μία συζήτηση ουσίας γύρω από κοσμολογία, κοσμογονία και θεοσοφία. Αν όμως ο δημιουργός δεν ήθελε να σκεφτόμαστε θα είχε βρει τρόπο να το αποτρέψει. Είναι επομένως κατά κάποιο τρόπο χρέος μας να αναζητούμε και να ερευνούμε και όχι απλά δικαίωμα.


    "Ονειρεύομαι τη ζωή σαν ένα γαλάζιο ουρανό, αεράκι αγνό και καθάριο η ζωή μου να πνέει, πουλί λευκό η ελπίδα μου θε πάντα να πετά ψηλά..."

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 04-10-2007 16:42 ]


    Mesogeios
    04.10.2007, 18:59
    Την περίοδο που ο άνθρωπος κατάφερε, με βασικό όπλο την κοινωνική εργασία (καταμερισμός της παραγωγής) και τη γλώσσα (τον λόγο) που γεννήθηκε απ’ αυτήν, να ξεκολλήσει από το «βασίλειο των ζώων», άρχισε βαθμιαία να αποκτάει την ικανότητα να διατυπώνει αφηρημένες – αναγκαίες άλλωστε – έννοιες. Τότε και αφού πέρασε από μια φάση σύγχυσης για το τι έχει ζωή και τι όχι, γενίκευσε τις σκέψεις του και δέχτηκε πως όλη η φύση – ζώα, φυτά, βουνά, λαγκάδια, θάλασσες, καιρικά φαινόμενα -- είναι ζωντανή (ανιμισμός), απόψεις που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο επιζούν και σήμερα . Αρκετά αργότερα, σε συνθήκες διάλυσης του πρωτόγονου κοινοτικού συστήματος, κατακτώντας πιο σύνθετες αφηρημένες έννοιες, μετέτρεψε τις γύρω «ζωές – πνεύματα» σε προσωπικούς θεούς. Στα πλαίσια της δουλοκτητικής κοινωνίας οι προσωπικοί θεοί άρχισαν να δίνουν τη θέση τους, χωρίς να υποχωρούν κατ’ ανάγκη, σε θεούς ή θεό ευρύτερης αποδοχής, εκφραστή νέων αναγκών και συμφερόντων… Για να φτάσουμε , μετά τη δυσκολία αποδοχής και κατανόησης της έννοιας του θανάτου, από το θεό–Κύριο κυβερνήτη, διαχειριστή και κριτή-τιμωρό, στον και θεό-Σωτήρα και εγγυητή της αθανασίας της ψυχής (κάποτε – κάποτε με ακραιφνώς υλικά – σωματικά χαρακτηριστικά)…
    Οι εποχές, που και εμείς ζούμε, αλλάζουν με τέτοιες ταχύτητες που οι από πολύ παλιά οργανωμένες θρησκείες δεν προλαβαίνουν να ελιχθούν και να εκφράσουν νέες ανησυχίες, αφήνουν έδαφος για πιο προσωπικές ερμηνείες γύρω από μια έννοια που δεν είναι έτοιμη να απορριφθεί με αποτέλεσμα να εμφανίζεται (ξαναεμφανίζεται για την ακρίβεια) θεός «δικός μου» και άλλος «δικός σου» ελαφρά ή και περισσότερο διαφοροποιημένος από εκείνον που γενικά και κυρίαρχα είναι ομολογημένος.
    Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι ο Mesogeios είναι Αθεος και θεωρεί τις έννοιες «θεός» «θρησκεία» κλπ επινοημένες από τον άνθρωπο σε κάποια περίοδο της ιστορίας του, με εξαιρετικά θετική ή απελπιστικά αρνητική κατά περίπτωση συμβολή. Είναι πεισμένος ότι κάποια εποχή στο μέλλον θα ατονήσουν μέχρι κατάργησης αυτές οι έννοιες και θα συμπαρασύρουν και τους θεσμούς που στηρίζονται πάνω τους, αλλά για τους ίδιους ιστορικούς λόγους τρέφει μεγάλο σεβασμό και εκτίμηση σε κάθε συνεπή πιστό και σύστημα πίστης που έχει οδηγήσει κάποιους ανθρώπους σε λιμάνια παρηγοριάς και ανακούφισης.
    Να είστε καλα.
    Mesogeios
    04.10.2007, 19:10
    Ο ευγενικός συζητητής Hastaroth, που τον διακρίνει άλλωστε και υψηλή αίσθηση χιούμορ («Γιατί αμφισβητείτε την ύπαρξή μου;» γράφει στη πρώτη σελίδα) εκφράζει καλοπροαίρετα ένα παράπονο:

    Παράθεση:
    Οπως επίσης καί μέ το μουσουλμανικό ("ένας είναι ο θεός και προφήτης αυτού ο Αλλάχ),το δωδεκαθεϊστικό (12 στό γήπεδο + μερικοί στον πάγκο),το Μαορικό (θεός είναι το φεγγάρι) κλπ κλπ.

    Τά λέω καλά;Μάλλον ναί,αλλά τό μόνο παραμύθι που σού ήρθε στο μυαλό είναι τό εβραϊκό....


    Αν και η διευκρίνιση του Pafa και η απάντηση του Astron από μόνες τους είναι ικανές για να λύσουν κάθε παρεξήγηση, αισθάνομαι την ανάγκη να διευκρινίσω και εγώ δυο πράγματα, από το φόβο μήπως μια πιθανή μελλοντική χρήση του όρου «παραμύθι» από μένα παρεξηγηθεί όπως είναι μια σημαντική πιθανότητα αντί να αποδοθεί με την επιθυμητή σαφήνεια. Σε πρώτο πλάνο ζητώ να αποκαταστήσουμε τη σημασία της λέξης:
    Παραμύθι:
    1. Φανταστική ιστορία κυρίως για παιδιά, με εξωπραγματικά και υπερφυσικά στοιχεία και συνήθως διδακτικό χαρακτήρα: λαϊκά/παιδικά
    2. Ψέμα
    ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Μεσαιωνική λέξη που προέρχεται από το αρχαίο ουσιαστικό παραμύθιον το οποίο είχε αρχικώς τη σημασία «παρηγοριά, ανακούφιση», αργότερα όμως δήλωσε επίσης τη φανταστική ιστορία που αποσκοπούσε στην τέρψη και ανακούφιση του ακροατή, καθώς αποσπούσε την προσοχή του από ανησυχίες και μέριμνες. Ανάγεται στο αρχαίο ρήμα παραμυθούμαι («παρηγορώ») σύνθετο από την πρόθεση παρά και το ουσιαστικό μύθος. (Λεξικό Μπαμπινιώτη).


    Προτιμώ και βρίσκω σωστότερη την με αριθμό 1 ερμηνεία, αν και ίσως σωστότερο είναι η χρήση της λέξης Μύθος.
    Μύθος: Αφήγηση που αποτελεί τμήμα ευρύτερης μυθικής παράδοσης, αναφέρεται κυρίως σε θεούς και ήρωες και συνδέει σχηματικά πραγματικά ή φανταστικά γεγονότα, για να ερμηνεύσει ένα φυσικό φαινόμενο, μια θρησκευτική ή κοινωνική πρακτική… (Λεξικό Μπαμπινιώτη). Ή ακόμα καλύτερα:
    Μύθος: λόγος ψευδής, εικονίζων την αλήθειαν, διαφέρει δε αίνος μύθου τω τον αίνον μη προς παίδας, αλλά προς άνδρας πεποιήσθαι, και μη προς ψυχαγωγίαν μόνον, αλλά και παραίνεσιν έχειν τινά, βούλεται γάρ επικρυπτόμενος παραινείν τι και διδάσκειν, όπερ Ησίοδος φαίνεται πεποιηκώς.
    (Λεξικό ΣΟΥΪΔΑ)


    Τι περισσότερο είναι λοιπόν οι παραδόσεις και τα ιερά κείμενα όλων των θρησκειών και των λαών που τις γέννησαν ή τις υιοθέτησαν, από συνδέσεις ιστορικών (πραγματικών) γεγονότων με αλληγορίες που εκφράζουν συνειδησιακά πορίσματα και μεταφυσικές ανησυχίες και προτάσεις από τον «κόσμο των ιδεών»; Ο Τρωικός πόλεμος που έγινε, με τις θεϊκές παρεμβάσεις που συμβολίζουν το ταξίδι της ψυχής (Ελένη), το άλλο ταξίδι (ίδιο;) του λαού του Ισραήλ που «χωρίζει» τα νερά για να περιπλανηθεί (σαν άλλος Οδυσσέας) στην έρημο, ζωή, ο θάνατος και η ανάσταση του Διόνυσου και πάει λέγοντας…
    Οσο για κείνη την ελαφρά υποτιμητική έκφραση (με το δίκιο σου, δεν λέω):
    Παράθεση:
    ...το δωδεκαθεϊστικό (12 στό γήπεδο + μερικοί στον πάγκο)...
    Σου παραθέτω ένα απόσπασμα, πάλι από το Λεξικό ΣΟΥΪΔΑ, που βρήκα πρόχειρο:

    Θεόν δε είναι δοξάζουσιν Έλληνες ζώον αθάνατον, λογικόν, τέλειον, νοερόν, εν ευδαιμονία, κακού παντός ανεπίδεκτον, προνοητικόν κόσμου τε και των εν κόσμω, μη είναι μέντοι ανθρωπόμορφον, είναι δε τον μεν δημιουργόν των όλων και ώσπερ πατέρα πάντων, κοινώς δε και το μέρος αυτού το διήκον διά πάντων, ό πολλαίς προσηγορίαις προσονομάζεται κατά τας δυνάμεις.

    Και αφού ζητήσω συγγνώμη για την κακοποίηση του κειμένου με τη χρήση του μονοτονικού, δηλώνω ότι αν δεν ήμουν Αθεος θα προτιμούσα στα σίγουρα το «ελληνικό παραμύθι», γιατί εκδηλώνει τις ίδιες ανησυχίες με περίσσευμα ποίησης και φαντασίας η δε ευαισθησία του απαράμιλλη. Με την ελπίδα ότι ήλθαμε λίγο πιο κοντά.
    Να είστε καλά!!!


    Panos72
    04.10.2007, 20:18
    Θα συμφωνήσω εν μέρη με τον Mesogeio, οι θέσεις μου άλλωστε είναι λίγο πολύ γνωστές. Ωστόσο, θεωρώ πιο κοντινές απόψεις αυτές που αναφέρονται στο πνευματικό επίπεδο και τη δύναμη του ανθρώπινου νου, όπως ο Βουδισμός. Να κάνω σαφές, βέβαια, ότι σε καμιά περίπτωση δεν ισχυρίζομαι ότι ο Βούδας είναι Θεός...
    Γνώμη μου... πάντα!


    Astron
    04.10.2007, 20:31
    Παράθεση:

    Το μέλος Panos72 στις 04-10-2007 στις 20:18 έγραψε...
    Να κάνω σαφές, βέβαια, ότι σε καμιά περίπτωση δεν ισχυρίζομαι ότι ο Βούδας είναι Θεός...


    Μα ούτε οι Βουδιστές το ισχυρίζονται αυτό...
    ariadni0909
    04.10.2007, 20:55
    Αν υπαρχει παντως...με χει στο φτυσιμο...Αν εχει κανεις σας κονε παρακαλω να με συνδεσει να του πω 2 κουβεντουλες γιατι...δεν οδευουμε καλα!
    bleedrose
    04.10.2007, 23:31
    Του προτεινα να μου αποδείξει την ύπαρξη του, κι εγώ με τη σειρά μου να τον παραδεχτώ, όταν είχαν "ξεσπάσει" οι πυρκαγιές, αλλά δεν.... Δεν έβρεξε!
    kostaeri1
    05.10.2007, 12:44
    Και γω στις πυρκαγιες του προτεινα να μου αποδειξει την υπαρξή του και μετά να τον παραδεχτώ. Του λέω: Αν υπάρχεις, μή βρέξεις.... Και δεν έβρεξε!!
    NIKOSPI
    06.10.2007, 13:48
    O θεός υπάρχει αλλά μην ψάχνετε πολύ γιατί όσοι ψάχνουν υπερβολικά καταλήγουν σε αιρέσείς. Πίστευε και μη ερεύνα γιατί το ότι υπάρχει θεός δεν μπορεί να το συλλάβει νους ανθρώπου. Ευχαριστώ.
    StavmanR
    06.10.2007, 15:43
    "Ερευνάτε τας γραφάς"...
    pafa
    07.10.2007, 17:09
    Παράθεση:

    Το μέλος metopont στις 07-10-2007 στις 16:25

    Ο φίλος μου Τσιπουράς αδυνατεί αυτή τη στιγμή να απαντήσει γιατί καταχωρεί τις απόψεις του στο filisofia.gr με το όνομα gexrag
    Αυτό που ήθελε να πει και με παρακάλεσε αν βρω τον χρόνο να απαντήσω είναι ότι ορισμένοι βλέπουν προβλήματα που δεν υπάρχουν γιατί τους κυνηγούν φαντάσματα του παρελθόντος. Ανάφερε μόνο τα ονόματα του uNick
    και κυρίως του ιδιαίτερα αγαπητού σε αυτόν (ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ) Astron.
    Εσύ φίλε μου pafa δεν τον ενόχλησες καθόλου και δεν υπάρχει λόγος να θιχθείς.
    Οι απόψεις σου είναι σεβαστές αλλά παρά το ώριμο της ηλικίας σου όχι τόσο ψαγμένες όσο θα έπρεπε. Να είσαι καλά και μην ενοχλείσαι.


    Δεν ήταν θέμα ενόχλησης , το θεώρησα πάσα για κουβέντα.Και για μένα οι απόψεις όλων είναι σεβαστές.Τώρα αν κατά τη γνώμη σου, ψαγμένες απόψεις έχουν μόνο αυτοί που πιστεύουν σε δόγματα,τι να πω , είναι σεβαστή .Πως ώστόσο από τρείς γραμμές που έγραψα έχεις καταλάβει τι πιστεύω και τι σκέφτομαι.
    NIKOSPI
    07.10.2007, 19:53
    Παράθεση:

    Το μέλος pafa στις 03-10-2007 στις 17:17 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Astron στις 03-10-2007 στις 17:13 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 02-10-2007 στις 15:11 έγραψε...
    Οπως επίσης καί μέ το μουσουλμανικό ("ένας είναι ο θεός και προφήτης αυτού ο Αλλάχ),το δωδεκαθεϊστικό (12 στό γήπεδο + μερικοί στον πάγκο),το Μαορικό (θεός είναι το φεγγάρι) κλπ κλπ.

    Τά λέω καλά;Μάλλον ναί,αλλά τό μόνο παραμύθι που σού ήρθε στο μυαλό είναι τό εβραϊκό....


    Αλβέρτο μην αρπάζεσαι, λέγοντας "εβραϊκό παραμύθι" προφανώς εννοεί τις τρεις μεγάλες σύγχρονες μονοθεϊστικές θρησκείες (Ιουδαϊσμός, Χριστιανισμός, Ισλάμ)που έχουν την ίδια βάση, η οποία πράγματι έχει την αρχή της στους εβραίους (ξεκινώντας απ' τον Αβραάμ).
    Αυτή είναι και η διαφορά τους με τις άλλες θρησκείες που αναφέρεις. Δηλαδή ότι είναι κατά κάποιο τρόπο θρησκείες συγγενείς (και η μία ισχυρίζεται ότι γνωρίζει την αλήθεια λίγο καλύτερα απ' την άλλη).
    Επομένως όποιος αναφέρεται σε "παραμύθι των Εβραίων", ασκεί κριτική ταυτόχρονα και στις τρεις αυτές θρησκείες. Όπως άλλωστε για τους περισσότερους από εμάς το δωδεκάθεο είναι ένα "παραμύθι των Ελλήνων".

    Για αυτό μη το παίρνεις προσωπικά, δεν νομίζω ότι είχε ρατσιστική πρόθεση.

    Υ.Γ. Νίκο, δε βλέπω ούτε προσβολή, ούτε χαρακτηρισμούς, ούτε κάποιο λόγο για παρατήρηση. Κι εγώ που είμαι άθρησκος θεωρώ όλες τις θρησκείες παραμύθια κατασκευασμένα από ανθρώπους. Αντίστοιχα και οι οπαδοί των διαφόρων θρησκειών θεωρούν τις άλλες θρησκείες παραμύθια. Αν κάποιος προσβάλλεται από τέτοιες αντιλήψεις, μάλλον βρίσκεται σε λάθος topic.


    Απλά ένα ευχαριστώ για την κατανόηση







    Μήπως και τα θάυματα που γίνονται είναι παραμύθια ανθρώπων?
    Hastaroth
    07.10.2007, 20:38
    Παράθεση:

    Το μέλος Mesogeios στις 04-10-2007 στις 19:10 έγραψε...

    Ο ευγενικός συζητητής Hastaroth, που τον διακρίνει άλλωστε και υψηλή αίσθηση χιούμορ («Γιατί αμφισβητείτε την ύπαρξή μου;» γράφει στη πρώτη σελίδα) εκφράζει καλοπροαίρετα ένα παράπονο:

    Παράθεση:
    Οπως επίσης καί μέ το μουσουλμανικό ("ένας είναι ο θεός και προφήτης αυτού ο Αλλάχ),το δωδεκαθεϊστικό (12 στό γήπεδο + μερικοί στον πάγκο),το Μαορικό (θεός είναι το φεγγάρι) κλπ κλπ.

    Τά λέω καλά;Μάλλον ναί,αλλά τό μόνο παραμύθι που σού ήρθε στο μυαλό είναι τό εβραϊκό....


    Αν και η διευκρίνιση του Pafa και η απάντηση του Astron από μόνες τους είναι ικανές για να λύσουν κάθε παρεξήγηση, αισθάνομαι την ανάγκη να διευκρινίσω και εγώ δυο πράγματα, από το φόβο μήπως μια πιθανή μελλοντική χρήση του όρου «παραμύθι» από μένα παρεξηγηθεί όπως είναι μια σημαντική πιθανότητα αντί να αποδοθεί με την επιθυμητή σαφήνεια. Σε πρώτο πλάνο ζητώ να αποκαταστήσουμε τη σημασία της λέξης:
    Παραμύθι:
    1. Φανταστική ιστορία κυρίως για παιδιά, με εξωπραγματικά και υπερφυσικά στοιχεία και συνήθως διδακτικό χαρακτήρα: λαϊκά/παιδικά
    2. Ψέμα
    ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Μεσαιωνική λέξη που προέρχεται από το αρχαίο ουσιαστικό παραμύθιον το οποίο είχε αρχικώς τη σημασία «παρηγοριά, ανακούφιση», αργότερα όμως δήλωσε επίσης τη φανταστική ιστορία που αποσκοπούσε στην τέρψη και ανακούφιση του ακροατή, καθώς αποσπούσε την προσοχή του από ανησυχίες και μέριμνες. Ανάγεται στο αρχαίο ρήμα παραμυθούμαι («παρηγορώ») σύνθετο από την πρόθεση παρά και το ουσιαστικό μύθος. (Λεξικό Μπαμπινιώτη).


    Προτιμώ και βρίσκω σωστότερη την με αριθμό 1 ερμηνεία, αν και ίσως σωστότερο είναι η χρήση της λέξης Μύθος.
    Μύθος: Αφήγηση που αποτελεί τμήμα ευρύτερης μυθικής παράδοσης, αναφέρεται κυρίως σε θεούς και ήρωες και συνδέει σχηματικά πραγματικά ή φανταστικά γεγονότα, για να ερμηνεύσει ένα φυσικό φαινόμενο, μια θρησκευτική ή κοινωνική πρακτική… (Λεξικό Μπαμπινιώτη). Ή ακόμα καλύτερα:
    Μύθος: λόγος ψευδής, εικονίζων την αλήθειαν, διαφέρει δε αίνος μύθου τω τον αίνον μη προς παίδας, αλλά προς άνδρας πεποιήσθαι, και μη προς ψυχαγωγίαν μόνον, αλλά και παραίνεσιν έχειν τινά, βούλεται γάρ επικρυπτόμενος παραινείν τι και διδάσκειν, όπερ Ησίοδος φαίνεται πεποιηκώς.
    (Λεξικό ΣΟΥΪΔΑ)


    Τι περισσότερο είναι λοιπόν οι παραδόσεις και τα ιερά κείμενα όλων των θρησκειών και των λαών που τις γέννησαν ή τις υιοθέτησαν, από συνδέσεις ιστορικών (πραγματικών) γεγονότων με αλληγορίες που εκφράζουν συνειδησιακά πορίσματα και μεταφυσικές ανησυχίες και προτάσεις από τον «κόσμο των ιδεών»; Ο Τρωικός πόλεμος που έγινε, με τις θεϊκές παρεμβάσεις που συμβολίζουν το ταξίδι της ψυχής (Ελένη), το άλλο ταξίδι (ίδιο;) του λαού του Ισραήλ που «χωρίζει» τα νερά για να περιπλανηθεί (σαν άλλος Οδυσσέας) στην έρημο, ζωή, ο θάνατος και η ανάσταση του Διόνυσου και πάει λέγοντας…
    Οσο για κείνη την ελαφρά υποτιμητική έκφραση (με το δίκιο σου, δεν λέω):
    Παράθεση:
    ...το δωδεκαθεϊστικό (12 στό γήπεδο + μερικοί στον πάγκο)...
    Σου παραθέτω ένα απόσπασμα, πάλι από το Λεξικό ΣΟΥΪΔΑ, που βρήκα πρόχειρο:

    Θεόν δε είναι δοξάζουσιν Έλληνες ζώον αθάνατον, λογικόν, τέλειον, νοερόν, εν ευδαιμονία, κακού παντός ανεπίδεκτον, προνοητικόν κόσμου τε και των εν κόσμω, μη είναι μέντοι ανθρωπόμορφον, είναι δε τον μεν δημιουργόν των όλων και ώσπερ πατέρα πάντων, κοινώς δε και το μέρος αυτού το διήκον διά πάντων, ό πολλαίς προσηγορίαις προσονομάζεται κατά τας δυνάμεις.

    Και αφού ζητήσω συγγνώμη για την κακοποίηση του κειμένου με τη χρήση του μονοτονικού, δηλώνω ότι αν δεν ήμουν Αθεος θα προτιμούσα στα σίγουρα το «ελληνικό παραμύθι», γιατί εκδηλώνει τις ίδιες ανησυχίες με περίσσευμα ποίησης και φαντασίας η δε ευαισθησία του απαράμιλλη. Με την ελπίδα ότι ήλθαμε λίγο πιο κοντά.
    Να είστε καλά!!!





    Πολύ φοβάμαι οτι ο αγαπητός Mesogeios δέν κατάλαβε τον λόγο γιά τον οποίο αντέδρασα μέ τον τρόπο που αντέδρασα.Εξηγώ λοιπόν οτι,άσχετα μέ το τί πιστεύω εγώ,ποτέ δέν θά αναφερόμουν δημόσια σέ οποιαδήποτε θρησκεία ώς "παραμύθι".Και τούτο επειδή σέβομαι το δικαίωμα όσων πιστεύουν σε αυτές να τίς πιστεύουν,εφ'όσον μέ αυτόν τον τρόπο βρίσκουν απαντήσεις που τους βοηθούν να νιώθουν καλά μέ τον εαυτό τους και τους γύρω τους.Οπως μάλιστα διευκρίνισα,θά αντιδρούσα μέ τον ίδιο τρόπο (ίσως μέ διαφορετική έκφραση όμως) όποια θρησκεία κι'άν χαρακτήριζε ώς "παραμύθι" τό μέλος pafa.Απλώς,λόγω τής καταγωγής μου,ενοχλήθηκα κάπως περισσότερο από το γεγονός οτι επέλεξε να αναφερθή σ'αυτό.
    kamelia8
    12.03.2008, 23:40
    Ναι!
    NIKOSPI
    13.03.2008, 08:27
    Nai kai malista einai kai poli megalos:) Mas agapaei para poli, kai giayto ton apokaloyme o Basilias tis agaphs:)
    Stroumfita456
    13.03.2008, 20:14
    Παράθεση:

    Το μέλος NIKOSPI στις 13-03-2008 στις 08:27 έγραψε...

    Nai kai malista einai kai poli megalos:) Mas agapaei para poli, kai giayto ton apokaloyme o Basilias tis agaphs:)


    paperino
    14.03.2008, 21:50
    ΧΜΜΜ.... Δύσκολο... Μπορεί ο Άνθρωπος,να χρειαζόταν κάποιον να τον καθοδηγει... έτσι επινόησε τους θεούς . Αν όμως υπάρχει... τότε...