@adonisdr
Μια ιστοριουλα απο τα παλια:
......Καπου κατα το 1996 (δεν θυμαμαι και πολυ καλα, σορυ) , ενας πολυ καλος φιλος και κιθαριστας στη τοτε μπαντα μου δουλευε σε ενα δημοτικο στουντιο στη θεσ/νικη. Του εγινε λοιπον προταση απο τον Σαλβαντορ να παιξει με τα Μωρα στη φωτια στο νεο δισκακι τους. Ο κιθαριστας δεχθηκε και ξεκινησε να κανει προβες μαζι τους....Μετα απο κανα μηνα περιπου , οδηγημενος απο το κολλημα που ειχα με τα παλια τους τραγουδια , του ζητησα αν γινετε να παρακολουθησω μια προβα τους. Δεχθηκε κι ετσι στην επομενη προβα τους ημουν στο control room του στουντιο (αγκαλια με μια κασα μπυρες ) να παρακουθησω την "ιδιωτικη Συναυλια" του μεχρι τοτε αγαπημενου μου συγκροτηματος......Αφου ειχανε παιξει κανα 2ωρο περιπου και κανανε διαλειμα εκεινη τη στιγμη , ρωτησα δειλα τον Σαλβαδορ αν γινετε να παιξουν το "κατω στη πολη", ο οποιος και συμφωνησε(δυστυχως)........ξεκινησαν λοιπον το τραγουδι και την ωρα που εφτασαν στο ρεφραιν , ο αδερφος του σαλβαντορ (Ντραμερ του συγκροτηματος στο παλιο τους δισκακι) εκανε ενα λαθακι και σταματησαν το κομματι.....Δοκιμασε ακομα μια φορα να παιξει το ρυθμο στο ρεφραιν κι αφου απετυχε παλι , πεταξε τις μπαγκετες κατω και ειπε την εξης φραση (που θα με κυνηγαει σε ολη την υπολοιπη ζωη μου): Ελα ρε μαλακες , τις μαλακιες που παιζαμε πιτσιρικαδες θα παιζουμε τωρα?........
Αυτο που με πειραξε δεν ηταν τοσο η σταση του ντραμερ οσο το γεγονος οτι ο Σαλβαντορ συμφωνησε........Αυτοι ειναι οι θεοι του ροκ στην ελλαδα!!!! Και το λυπηρο ειναι οτι εχω κι αλλες τετοιες ιστοριες (προσωπικες και μη) για αλλα μεγαλα ονοματα στο χωρο του ροκ.....
Ομως το μεγαλο προβλημα δεν ειναι οι καλλιτεχνες, αυτοι ουτως ή αλλως την δουλεια τους κανουν κι αν καποιοι διαφερουν δεν νοιαζοντε ιδιαιτερα για τον κοσμο......Το μεγαλο προβλημα ειναι οι ακροατες, που δεν εχουν πια καθολου κριτικη σκεψη και μουσικη παιδεια με αποτελεσμα να χανετε η ουσια της καθε ιδεολογιας και της καθε μουσικης. Κι αυτο δεν συμβαινει μονο στο ροκ αλλα και στις υπολοιπες μουσικες-ιδεολογιες.
π.χ. Αν εβγαινε ο σφακιανακης να τραγουδησει σε μια πιστα το 85 , οι τοτε θαμωνες θα του ειχαν πεταξει πιατα στοι κεφαλι ή θα τον ειχαν σπασει στο ξυλο. Γιατι οι σκυλαδες μπορει να ηταν οτι ηταν αλλα δεν σηκωναν μυγα στο σπαθι τους και δε γουσταραν τα ντεμεκ.
Επισης αν τα σπαθια εβγαιναν να τραγουδησουν την ιδια εποχη, το κοινο απο κατω θα τους ειχε πεταξει μπουκαλια και θα τους γιουχαριζε για το χαλι που ειχαν οι συναυλιες τους.
Αλλα στη σημερινη εποχη που εχει πια πέραση το στυλακι "ακουω το παντα, ειμαι ανοιχτομυαλος, δεν βαζω ταμπελες" ειναι πολυ ευκολο να κανει καριερα οπουδηποτε ο καθενας αρκει να εχει τις καταλληλες γνωριμιες.
Το θεμα τελικα ειναι οτι δεν θα επρεπε να μιλαμε για ταμπελες αλλα για το αν εχουμε ταυτοτητα ή οχι.
@timandra
Καταρχην σορυ για το "φιλε μου"
.....Φιλη timandra λοιπον εγω δεν υπονοησα οτι ακους ή εισαι ροκ (αν και στο προφιλ σου , δηλωνεις οτι ακους και ροκ)
.....Αν υποστηριζεις οτι δεν εισαι ροκ με τι ιδιοτητα σχολιαζεις το ροκ και με τι κριτηρια επιλεγεις τα τραγουδια που θεωρεις ροκ??
....Το αν ειναι καποιος ροκ ή οχι , ειναι πολυ ευκολο να φανει σε καποιον αλλο ροκα. Ειναι σαν πηγαινεις στην Αγγλια και να μιλας αγγλικα , μπορει να τα μιλας αψογα , ομως ακομα κι ο τελευταιος αγραμματος αγγλος θα καταλαβει οτι δεν εισαι αγγλιδα. Μπορει να δηλωσεις οτι εισαι τρομερος κιθαριστας αλλα αυτοι που ειναι οντως μουσικοι θα καταλαβουν το αν εισαι ή οχι.
....θελεις ενα παραδειγμα εξελιξης κι ενα μεταλαξης?
Οι Τρυπες απο τον πρωτο μεχρι και τον τελευταιο δισκο τους παιζουν γνησιο ροκ ( αν κι εμενα δεν μου πολυαρεσαν οι τελευταιοι τοσο πολυ, αλλα αυτο ειναι οντως υποκειμενικο). Μπορει να ξεκινησαν μονο με κιθαριστικους ηχους και με κλασικο αγγλικο στυλ παιξιματος αλλα στη συνεχεια προσθεσαν πληκτρα και λουπες και στοιχεια new metal στα τραγουδια τους. Παντως σε καμια περιπτωση δεν αλλαξαν τον αρχικο τους ηχο και το αρχικο τους στυλ, απλα το εξελιξαν.
Ο παπακωνσταντινου (κι ο Νταλαρας σε αλλους χωρους βεβαια), ειναι καλαμια στον ανεμο. Παει παντα οπου πηγαινει η μοδα......Αν ειναι must το σκληροπυρηνικο ροκ, τραγουδαμε τετοια τραγουδια....Αν ειναι μοδα το εντεχνο , τοτε βρισκουμε καλλιτεχνες του ειδους και κανουμε συνεργασια μεχρι να βγαλουμε αναλογο δισκο
Αν ακουσεις τρυπες ή τσακνη θα δεις οτι απο τον πρωτο μεχρι και τον τελευταιο δισκο τους υπαρχει μια συνεχεια στη μουσικη τους , μια εξελιξη ( ή εστω μια στασιμοτητα οσον αφορα τον τσακνη).
Αν ακουσεις Παπακωνσταντινου ή μωρα στη φωτια , τοτε και τωρα , νομιζεις οτι ακους αλλο συγκροτημα , τελειως διαφορετικο στυλ παιξιματος, τελειως πλαστικο και ψευτικο , αν τωρα εισαι και ροκας πολλα χρονια μπορεις πολυ ευκολα να κρινεις τη διαφορα του παυλου απο τον μαχαιριτσα , του λακη με τα ψηλα ρεβερ απο τον παπακωνσταντινου, του Νικολα απο τον θεοτοκατο, τις Τρυπες απο τα Σπαθια, τους Μαυρη Μαγιονεζα απο τις δυτικες Συνοικιες .......Κι αν θελεις και στο εντεχνο την διαφορα του μαλαμα απο τον κοτσιρα, του ιωανιδη απο τον μπαση....κ.λ.π.
Τελικα το μονο που λεω ειναι οτι αν δεν εισαι ροκ (κι αφου μαλιστα το δηλωνεις ) γιατι δεν το αφηνεις το καημενο στην ησυχια του. Κι οταν λεω εσυ, εννοω ο καθε εσυ.....Κι ενταξει θελεις να πεις την γνωμη σου, τουλαχιστον δεν μπορεις να το κανεις λιγο πιο συγκαταβατικα κι οχι τοσο περιτρανα λες κι εχεις πιασει το νοημα του κοσμου (παντα για το ροκ αναφερομαι, που υποτιθετε οτι ο καθε εσυ δεν ασχολησαι με το αθλημα)......