ελληνική μουσική
    973 online   ·  210.856 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Aρθρα

    Έντεχνο & Εμπορικό Τραγούδι: Απορίες

    Μπορείς να καταλάβεις πολλά πράγματα για έναν άνθρωπο ρωτώντας τον απλά τι μουσική ακούει. Η απάντηση όμως είναι λίγο περίπλοκη. Αν σου μιλήσει για "έντεχνο" ή για "εμπορικό"... Και τι είναι αυτά τα δυο μέτρα; Δηλαδή υπάρχει και "άτεχνο";
    Γράφει η Μεγαλουδη Μαρια (mariametokapelo)
    14 άρθρα στο MusicHeaven
    Τρίτη 23 Ιαν 2007

    Μουσική: Ήχοι ταξινομημένοι σε συγκεκριμένη σειρά.Αποτέλεσμα αυτής της ταξινόμησης μια ακολουθία ήχων που ευχαριστεί τον άνθρωπο και δημιουργεί διακυμάνσεις στη διάθεσή του.

    Δεν ξέρω αν έτσι θα το βρείτε και σε κάποιο λεξικά. Νομίζω ότι είναι πολύ λίγο ως ορισμός της μουσικής. Μην ξεχνάμε ότι επίσης αναπτύσσει και εδραιώνει χαρακτήρες κι έχει φτάσει ακόμα και να κινήσει πολιτική επανάσταση...

    Μπορείς να καταλάβεις πολλά πράγματα για έναν άνθρωπο ρωτώντας τον απλά τι μουσική ακούει.Η απάντηση όμως είναι λίγο περίπλοκη... Αν σου μιλήσει για "έντεχνο" ή για "εμπορικό"...Και τι είναι αυτά τα δυο μέτρα;Δηλαδή υπάρχει και "άτεχνο";Μα η μουσική απο μόνη της δεν είναι τέχνη;Υπάρχουν και δίσκοι που δεν πουλάνε;

    Εγώ πιστεύω πως η μουσική είναι σαν το νερό. Όπου και να τη βάλεις προσαρμόζεται. Όποιο χρώμα κι αν είναι δίπλα της το αντανακλά. Είναι "μαύρη", είναι "ψυχή", είναι "βράχος". Μπορεί όμως να είναι "άτεχνη" ή "μη εμπορική";

    Όταν λοιπον μιλάμε με αυτούς τους όρους για τη μουσική τελικά τι εννοούμε; Για να έχει ένα άκουσμα μία συνοχή πρέπει αυτός που το έγραψε-συνέθεσε να ξέρει τους κανόνες του παιχνιδιού. Aς αναφέρουμε λοιπόν σαν παράδειγμα ότι ο εμπορικότερος δίσκος τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια είναι διεθνώς κι εγχώρια "Το χαμόγελο της Τζοκόντα" του Μ.Χατζιδάκη, ο οποίος θεωρείται "έντεχνος" συνθέτης.

    Την ίδια τύχη όμως έχει και το "Γειά" του Φοίβου ο οποίος θεωρείται "εμπορικός". Κι οι δύο μουσική φτιάχνουνε. Και οι δύο ξέρουν τους κανόνες. Υπάρχουν τελικά "άτεχνοι" και "έντεχνοι" μουσικοί ή είναι απλά το αποκύημα μιας εποχής όπου βασίλευε το κλίμα της λογοκρισίας λόγω της όποιας πολιτικής κατάστασης;




    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #7019   /   23.01.2007, 00:33   /   Αναφορά
    Δεν μπορούμε να θεωρήσουμε έντεχνη μουσική κάποια τραγούδια με περιεχόμενο που επαναλαμβάνεται και ηχεί άσχημα στα αυτιά. Υπάρχουν και τραγούδια που μας προσβάλουν σαν άτομα, δεν έχουν καθόλου αισθητική και απλά πουλάνε κατά εποχές και μετά ξεχνιούνται. Φυσικά υπάρχουν και αυτοί που τα ακούνε. Ποιοί είναι όμως αυτοί;Κάποια άτομα χωρίς καμμία κουλτούρα και που φυσικά σκέφτονται από ελάχιστα έως καθόλου. Η γνώμη μου είναι πως ναι, υπάρχει και ''άτεχνη'' μουσική.

    Για παράδειγμα οι στίχοι ''άμα τη χωρίσω, θα σε προτιμήσω κοριτσάκι μου'' τι σας λένε; για να μην αναφερθώ σε ακόμη χειρότερους στίχους.
    #7020   /   23.01.2007, 03:31   /   Αναφορά
    Όπως πολλά θέματα στην ζωή μας πρέπει να τα βλέπουμε αντικειμενικά,έτσι κι εδώ ισχύει το ίδιο.Φυσικά και όλα είναι εν-τέχνη(α).Απλά ο καθένας την τέχνη την αντιλαμβάνεται όπως νομίζει.Από εκεί και πέρα έχουν μπει οι ταμπέλες για να ξεχωρίζουμε τα είδη μουσικής που μας πασσάρουν που μας αρέσουν.

    Δεν είναι απόλυτο οτι η μερίδα ατόμων που ακούει το λεγόμενο εμπορικό είναι ανευ κουλτούρας,παιδείας κ.τ.λ..όλα είναι σχετικά.Δλδ μεγάλη μερίδα ατόμων που ακούν και διασκεδάζουν με αυτά είναι γιατροι,δικηγόροι και πάει λέγοντας.Το γεγονός οτι ακούνε εμπορικά δεν δηλώνει οτι είναι χωρίς κουλτούρα κ.τ.λ

    Το ίδιο ισχύει και στην αντίπερα όχθη.

    Όσοι με γνωρίζουν εδώ μέσα αλλά και εκτός MusicHeaven ξέρουν τι προτιμώ αλλά και που δουλεύω...

    Το θέμα είναι οτι όντως και τα 2 είδη είναι μουσική.Τώρα το πιο είναι καλύτερο είναι καθαρά αντικειμενικό!!!!



    :)

    #7022   /   23.01.2007, 14:58   /   Αναφορά
    Συμφωνώ απόλυτα με τον Μανώλη !



    Επίσης έχω να προσθέσω το εξής (το ξέρω απο εμένα) υπάρχουν και άτομα τα οποία την βρίσκουν και με ποιοτικά κομμάτια και με εμπορικά(δεν μου αρέσει ο διαχωρισμός έντεχνο και άτεχνο η μουσική είναι τέχνη γενικότερα) ανάλογα με την διάθεση , την στιγμή και την περίσταση!
    #7027   /   23.01.2007, 23:16   /   Αναφορά
    Εντάξει. Τέχνη. Έντεχνο και Ατεχνο.. Απροσδιόριστα για μένα.

    Ας πώ απλώς καλόγουστα και κακόγουστα με το γούστο ως καθαρά υποκειμενικό παράγοντα..

    και εδώ να συμπληρώσω, μάλλον παραφράζοντας αυτό που από κάπου έχω ακούσει :

    "αν τα έργα τέχνης έχουν πολλά να πουν, τότε η Τσοκόντα εχει ακούσει πολλές ηλιθιότητες"

    (και για να το κάνω πιο ξεκάθαρο, εννοεί ότι τις "άκουσε" "συγκατοικώντας" στο ίδιο μουσείο με άλλα ίσως πιο σύγχρονα έργα)



    Έτσι και εμείς. ασχολούμαστε με το αν είναι τέχνη το "νινί", ή τα χειρότερα αυτού...

    Έκφραση είναι... δεν είναι τέχνη. και γω θα μπορούσα να ζωγραφίζω (αλλά χάλια...). Σε καμία περίπτωση δεν θα θεωρούσα τα εργα μου τέχνη..

    #7049   /   25.01.2007, 20:01
    Η διαφορέ του έν-τεχνου από το ά-τεχνο ειναι ο κόπος...

    #17054   /   10.11.2008, 14:07   /   Αναφορά
    Εδώ θέλω να πω κι εγώ την άποψη μου ...

    Το τι είναι έντεχνο και τι άτεχνο φαίνεται από χιλιόμετρα μακριά, μην σας πω από το πρώτο άκουσμα.

    Το θέμα είναι αυτό που θέλουν να προωθήσουν οι δισκογραφικές .

    Όταν ο κόσμος έχει χίλια δυο στο κεφάλι του καταφεύγει σε κάτι ραδιόφωνα τα οποία για να επιβιώσουν από τις δισκογραφικές παίζουν αυτά που θέλουν αυτές

    και έτσι γίνονται βίωμα κάποια τραγούδια που τα ακούς δεν τα ακούς για κανα δυο βδομάδες !

    Δεν λέω μέσα στα πολλά και ανέραστα τραγούδια θα ακούσεις

    και δυο που κάτι έχουν να πουν , αλλά όταν από έναν τραγουδιστή ακούς ...

    “περνάω και μόνη μου καλά τα καταφέρνω μια χαρά” και μετά ακούς

    “στην ζωή μου στην αυλή μου νυχτολούλουδο”

    εκεί τα θεωρείς και τα δυο άτεχνα!! άσχετα αν το δεύτερο λέει πάρα πολλά !!

    Και κλείνοντας να πω ότι και τον Κότσιρα τον είπαν με τον δίσκο του ΤΑΞΙΔΙΑ ΦΙΛΙΑ ότι το γύρισε

    στο εμπορικό !! αλλά όπως αναφέρθηκα εγώ πιο πάνω σε δυο τραγούδια ας μου πει ένας δυο τραγούδια

    του Γιάννη που να υπάρξει τέτοια τεράστια διαφορά !!!

    Να είστε καλά όλοι!!
    #29462   /   25.05.2016, 14:28   /   Αναφορά
    Ο Κοσμος εχει μπερδευτει πανω στο θεμα αυτο. Τα βαζει ολα σε ενα τσουβαλι . Ο Ορος εντεχνος ειναι εντελως ακυρος ακομα και απο αυτους που αποκαλουνται εντεχνοι . Γραφουν καποιοι οτι το εντεχνο το ξεχωριζεις απο τους στιχους που δεν μιλουν για ερωτες κλπ Να ξεκινησω ανατρεποντας αυτη την χαζη αποψη. Ψαξτε σε παλια ρεμπετικα του παπαιωαννου και του βαμβακαρη , τραγουδια του τσιτσανη που τραγουδιουνται μεχρι σημερα , τα περισσοτερα για ερωτες ειναι γραμμενα . Αν υποθεσουμε οτι η Αλεξιου ειναι εντεχνη ( λα'ι'κη τραγουδιστρια ηταν παντα , το μεγαλυτερο μερος της καρριερας της το θητευσε σε μεγαλες πιστες της παραλιας και μη ) να θυμηθουμε οτι τραγουδησε στιχο '' να μου το πεις , το σ'αγαπω και παλι , να μου το πεις , η αγαπη ειναι ζαλη '' , '' ελα κυμα παρε με και με στην αγκαλια του παλι βγαλε με , του Γ.Θεοφανους '' και πολλα αλλα τετοια . Εσεις αυτους τους στιχους τους βρισκετε βαθυστοχαστους ? Εντεχνους ? Σε χιλιαδες αλλα τραγουδια εχουμε ακουσει παρομοια λογια . Ειναι βαθυστοχαστος και ποιοτικος ο στιχος που λεει για τον σκυλο σου τον τουρκο , του μαχαιριτσα ? Ελεος . Ειναι φοβερα ποιοτικος και εντεχνος ο στιχος που λεει'' και τι ζηταω και τι ζηταω μια ευκαιρια στον παραδεισο να παω '' ? σιγα τα σπουδαια λογια . Ειναι ποιοτικος και εντεχνα βαθυστοχαστος ο στιχος της ζουγανελη που λεει : '' μπασταρδε πονανε οι λεξεις , εγω πεθαινω κι εσυ θελεις να παιξεις ? Χαρηκα πολυ οταν ειδα την Ζουγανελη να τραγουδα ντουετο με την Παολα οπου η Ζουγανελη και πολλοι δηθεν εντεχνοι εχουν χαρακτηρισει φωναρα .'' Επειτα πολλοι ψευτοκουλτουριαρηδες φαν του ψευτοεντεχνου βαζουν ταμπελες στους τραγουδιστες χωρις να γνωριζουν καλα το ρεπερτοριο του καθενα , πεφτουν στην παγιδα του ραδιοφωνου που συνηθως διαφημιζουν τα σουξεδακια ενος cd αλλα δεν παιζουν αλλα πολυ ομορφα και αξιολογα τραγουδια που μπορει να εχει ο καλλιτεχνης στο cd του . Θα μπορουσα σε καθε εναν θιασωτη του εντεχνου να φερνω ενα τραγουδι μη εντεχνο διπλα σε ενα αλλο που θεωρειται εντεχνο και να κανουμε αναλυση , να συγκρινουμε ,να δουμε σε ποια σημεια υπερτερει το ενα του αλλου σε στιχο και μουσικη , να ειστε σιγουροι οτι επειδη πολλοι εχουν αγνοια πολλων αξιολογων τραγουδιων πλυν του εντεχνου θα μπλοκαρουν . Υπαρχουν στιχοι καταπληκτικοι και σε τραγουδια της γαρμπη και του οικονομοπουλου και της βισση , απλως πολλοι δεν τα ξερουν γιατι δεν εχουν διαφημιστει ,οπως υπαρχουν αηδιες και απλουστευμενοι στιχοι σε δηθεν εντεχνους . Ας με προκαλεσει καποιος να του φερω στιχο σε αντιπαραβολη . Επισης επειδη ειμαι στιχουργος να σας πω το εξης οτι οι δημιουργοι ειναι απελευθερωμενοι απο αυτο το διαχωρισμο και γραφουν τα παντα . ο Κωστα τριπολιτης εχει γραψει απο τη ΜΕΓΑΛΗ ΣΤΙΓΜΗ της μπεσσυ αργυρακη μεχρι το ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ . Ο Λευτερης Παπαδοπουλος εχει γραψει απο την ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ και το ΑΓΑΛΜΑ μεχρι το ΕΙΣΑΙ ΘΕΟΣ ΗΛΙΟΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΣ . Αν παμε σε φωνες οι δηθεν εντεχνοι πρεπει να βρουν καποιοα φωνη να βαλουν διπλα στην ΤΕΡΑΣΤΙΑ φωναρα της Τζενης Βανου της Μαρινελλας του Παριου και του Μητροπανου . Αν παει να τραγουδησει ο Πασχαλιδης διπλα στον ΠΑΡΙΟ καταρχας θα του ζητησει αυτογραφο και επειτα πηγαινοντας να φτασει τα γυρισματα και τις κλιμακες του παριου η του Μητροπανου , θα πνιγει. Οσον αφορα το στιχο οι εντεχνοι προσπαθουν να γραψουν επιτειδευμενα , ψευτικα πραγματα με πολυπλοκη γλωσσα για να εντυπωσιασουν με αποτελεσμα να μην ειναι αμεσοι στον κοσμο , γι αυτο και δεν πουλανε πολυ γι αυτο και εχουν αυτο το κομπλεξ προς τους μη εντεχνους και τους υποτιμουν , Δεν μπορεις κυριε κοτσιρα να υποτιμησεις τον Διονυσιου ουτε τον καζαντζιδη που εχει απογειωσει τραγουδια του θεοδωρακη και του χατζιδακι , εξ αλλου τραγουδια του μη εντεχνου καζαντζιδη τραγουδανε ολοι οι δηθεν εντεχνοι μετα απο τα δικα τους κοιμησμενα και βαρετα . Ο Απλος , οχι ο απλο'ι'κος , ο απλος στιχος ειναι ο δυσκολος για να γραφτει , για μεταξωτα φεγγαρια και τριανταφυλλα που ανθιζουν στον αφρο της θαλλασσας και αλλα τετοια κουλτουριαρικα αν βαλεις ενα κοριτσακι 6 χρονων θα τα γραψει με τον τροπο του , γραψε στιχο που λεει '' ΠΕΤΑΞΑ ΤΑ ΣΚΕΠΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΟΡΕΣΑ ΟΤΙ ΒΡΗΚΑ ΚΑΙ ΜΕΣ'ΤΗ ΝΥΧΤΑ ΜΕ ΒΡΟΧΗ ΤΡΕΙΣ ΠΑΡΑ ΔΕΚΑ ΒΓΗΚΑ , ΤΗΣ ΛΕΩ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΠΟΥ ΜΕ ΠΑΣ , ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΣΕ ΕΚΕΙΝΗ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΣ ... '' ...γραψε τετοιο στιχο , ποιος μπορει να τον σκεφτει να τον γραψει με τοση αμεσοτητα ? ελαχιστοι . Ποιο δηθεν εντεχνο τραγουδι με κουλτουριαρικο δυσνοητο στιχο μπορει να σταθει διπλα στη ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ με τα απλα και κατανοητα που αγγιζουν την ψυχη ? αλλα και να αντεξει στο χρονο ?Επισης ο κοσμος μαγευεται και απο τη φωνη του καλλιτεχνη . Τι να κανουμε ο περισσοτερος κοσμος κι εγω μεσα σε αυτους πιστευει οτι ο Ρεμος και ο Πλουταρχος εχουν απειρως καλυτερη φωνη απο τον κλαψα Ιωαννιδη τον Θηβαιο τον Μαχαιριτσα και ολους αυτους που βγαζουν τραγουδι καθε 5 χρονια . Ανεφερα Πλουταρχο και Ρεμο που εχουν συνεργαστει με κορυφαιους δημιουργους οπως Πλεσσας , Σπανος , Χατζης κλπ και εχουν τραγουδησει ( ρεμος )μαζι με νταλαρα μαρινελλα πρωτοψαλτη κλπ Τι να κανουμε Ο ρεμος και ο πλουταρχος οπως και η νατασα θεοδωριδου εχουν φωνες με τεραστιες δυνατοτητες και το εχουν παραδεχτει οι μεγαλυτεροι δημιουργοι ,σε αντιθεση με πολλους δηθεν εντεχνους που ειναι για να κλαψουριζουν με μια κιθαρα ψυθιριστα μονο , δεν μπορουν παρα πανω . Ο Μικης Θεοδωρακης εχει εκφραστει με γαλο θαυμασμο για την σπουδαια φωνη του Πλουταρχου γι αυτο και του επετρεψε να ερμνευσει το ''ΑΝ ΘΥΜΗΘΕΙΣ Τ'ΟΝΕΙΡΟ ΜΟΥ '' και το συμπεριελαβε στο Αλμπουμ για τους Ολυμπιακους Αγωνες τοτε .Ειναι πολυ μεγαλη κουβεντα λοιπον αυτη . Υπαρχουν πολλες διαβαθμισεις αναμεσα στα τραγουδια και τους τραγουδιστες , δεν Υπαρχει το '' Εντεχνοι '' και ... ολοι οι Αλλοι .... Αλλο πραγμα το φθηνοποπακι , αλλο πραγματα το αυθεντικο παραδοσιακο λα'ι'κο τραγουδι , αλλο πραγματα το ελαφρολα'ι'κο τραγουδι , αλλο πραγμα το πιο συγχρονο καλο λα'ι'κο τραγουδι αλλο πραγμα το χιπ χοπ , αλλο πραγμα το swing , αλλο πραγματα το ελληνικο ροκ και αλλο πραγμα το παραδοσιακο ή νησιωτικο τραγουδι . Πολυ ωραια τραγουδια με ωραιους στιχους και ωραια μουσικη θα βρεις σε ολα τα ειδη . ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΖΕ'Ι'ΜΠΕΚΙΚΟ ΤΟΥ ΝΤΑΛΑΡΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΕΝΑ ΖΕ'Ι'ΜΠΕΚΙΚΟ ΤΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ , ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΕΝΑ ΖΕ'Ι'ΜΠΕΚΙΚΟ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΥ , ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΕΝΑ ΖΕ'Ι'ΜΠΕΚΙΚΟ ΤΗΣ ΝΑΤΑΣΑΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ , ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΚΙ ΕΝΑ ΖΕ'ΙΜΠΕΚΙΚΟ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΥ . Μερικοι βγαλτε την τσιχλα απο τον εγκεφαλο και ξεκολληστε τις ταμπελες απο τους καλλιτεχνες γιατι εκτειθεστε , αυτον που εσεις υποτιμητε ενας ''εντεχνος'' καλλιτεχνης μπορει να τον εκτιμαει πολυ , μη γινεστε μερικοι ''εντεχνοι '' βασιλικοτεροι του βασιλεως . π.χ ο Βασιλης παπακωνσταντινου εχει μιλησει με πολυ καλα λογια για τον Βερτη και τον εκτιμα σαν καλλιτεχνη . Ανοιξτε τους μουσικους σας οριζοντες και μη βαζετε συρματοπλεγματα στη μουσικη , η μουσικη ειναι μια . Αυτο ειναι το επισημο Αλμπουμ των Ολυμπιακων Αγωνων της Αθηνας με μεγαλα τραγουδια , δειτε ποιοι καλλιτεχνες συνυπαρχουν : https://www.youtube.com/watchv=viVBCXpMB1w&list=PLTRKMU5k2_RsZ5NIFfuX5YxEF4RMkmFke

    το επίσημο CD των Ολυμπιακών Αγώνων ΑΘΗΝΑ 2004 που δεν είναι τίποτε άλλο από 18 νέες εκτελέσεις πασίγνωστων τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη ερμηνευμένες από μεγάλα ονόματα της ελληνικής δισκογραφίας (Για την ακρίβεια πρόκειται για 13 νεες ηχογραφήσεις και 5 επανεκδόσεις ηχογραφήσεων από παλιότερα cd). Αναλυτικά τα τραγούδια που υπάρχουν στο cd είναι τα παρακάτω:

    1. Το τρένο φεύγει στις Οκτώ - ΠΥΞ ΛΑΞ (νέα ηχογράφηση)
    2. Αγάπη μου (Φαίδρα) - ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ (νέα ηχογράφηση)
    3. Όμορφη Πόλη - ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ & METROPOLE ORCHESTRA (η γνωστή live εκτέλεση στο Ηρώδειο το 1995)
    4. Ποιος τη ζωή μου - ΧΑΡΗΣ & ΠΑΝΟΣ ΚΑΤΣΙΜΙΧΑΣ (ηχογράφηση του 2000)
    5. Κάποτε θα 'ρθουν - ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΣΙΡΑΣ (νέα ηχογράφηση)
    6. Δρόμοι Παλιοί - ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ (νέα ηχογράφηση) [Πιάνο: Στέφανος Κορκολής]
    7. Αν θυμηθείς Τ' Όνειρό Μου - ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ (νέα ηχογράφηση)
    8. Οι Χαρταετοί - Ορχήστρα "Μίκης Θεοδωράκης" (νέα ηχογράφηση)
    9. Νύχτα Μαγικιά - ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΡΙΟΣ (η live εκτέλεση στο Λυκαβηττό το 2001)
    10. Στρώσε το στρώμα σου για δυο - ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (νέα ηχογράφηση) [ενορχήστρωση: Γιάννης Σπάθας]
    11. Το τραγούδι της ξενιτειάς - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ (νέα ηχογράφηση)
    12. Χάθηκα - ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (νέα ηχογράφηση)
    #29463   /   25.05.2016, 14:36   /   Αναφορά
    Εμπορικο ειναι το τραγουδι που αρεσει στον περισσοτερο κοσμο και πουλαει , ανεξαρτητα απο το ειδος μουσικης , αν ειναι λα'ι'κο , παραδοσιακο , ποπ , ροκ ή ελαφρο . Αν υποθεσουμε οτι η Αλεξιου και η Γαλανη ειναι εντεχνες τραγουδιστριες , δεν πουλανε ταυτοχρονα ? δεν ειναι εμπορικες ? Η Χαρις Αλεξιου ενα μεγαλο μερος της καριερας της το θητευσε στις νυχτερινες πιστες ερμηνευοντας καλα λα'ι'κα τραγουδια . Αυτους τους διαχωρισμους περι εντεχνου και εμπορικου τους εχουν δημιουργησει κατι κομπλεξικοι αποτυχημενοι κουλτουριαρηδες επειδη δεν εχουν την ικανοτητα να αγγιξουν τον πολυ κοσμο . Θα ηθελα πολυ αυτοι οι ''εντεχνοι'' να ειναι και εμπορικοι να πουλανε , δεν νομιζω να θελουν να τους ακουν μονο συγγενεις και φιλοι . Αληθεια η Τεραστια Μαρινελλα η φωναρα που λεγεται Παριος η φωναρα που λεγοταν Τζενη Βανου , ο Μητροπανος , ο Διονυσιου , ο Καζαντζιδης ... οι ''διαδοχοι'' τους Πλουταρχος , ρεμος , νατασα θεοδωριδου '' τι ειναι ? ατεχνοι ? Ο Παριος εκανε συναυλιες στο Μεγαρο μουσικης και ειχε sold out απο τις πρωτες ωρες κυκλοφοριας των εισιτηριων . Ελεος
    #29464   /   25.05.2016, 15:08   /   Αναφορά
    Ειχα παρακολουθησει για μισο χειμωνα ενα κυκλο σεμιναριων επανω στη μουσικολογια , τη ρυθμολογια και τη στιχουργικη . Ο βασικοτερος δεσκαλος μας Γιωργος Ανδρεου ( σπουδαιος εντεχνος συνθετης και συζηγος της τσαλιγοπουλου ) στις ομιλιες του παντα ειχε βασικη αναφορα στο καλο λα'ι'κο τραγουδι , τα τραγουδια προτυπα που αναλυαμε ηταν στιχοι της ευτυχιας παπαγιαννοπουλου , του ακη πανου σε καποια τραγουδια της μοσχολιου κλπ . Κανενα ''εντεχνο'' τραγουδι δεν παρουσιασε ως προτυπο και αξιο μελετης γιατι ακριβως δεν πιστευε στον διαχωρισμο αυτο . Ενας ανθρωπος απιστευτα μορφωμενος και με βοβερες γνωσεις πανω στην παγκοσμια μουσικη . Ο Αξονας , βαμβακαρης , ευτυχια παπαγιαννοπουλου , μπιθηκωτσης , καζαντζιδης , θεοδωρακης , χατζιδακης ειναι η ραχοκοκαλια τους Ελληνικου τραγουδιου , αυτο μας εμαθε . Επανω στο Λα'ι'κο τραγουδι βασιζονται ολα . οι Beatles ειχαν χαρακτηρισει τον Καζαντζιδη φαινομενο , ο Frank Sinatra ειχε πει για τη Τζενη Βανου οτι θα μπορουσε να γινει Ντιβα στο παγκοσμιο τραγουδι .