ελληνική μουσική
    530 online   ·  210.873 μέλη

    Λογοκρισία σε έργο τέχνης

    alex3
    07.06.2007, 16:43
    τρομάζω τόσο πολύ όταν ακούω κραυγές φανατικών...Όποιων φανατικών...Όπου υπάρχει, δηλώνει συνήθως βαθειά άγνοια της σφαιρικότητας και της σχετικότητας των πραγμάτων και μεγάλη προσωπική ανασφάλεια...Αυτό, εύκολα γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από διάφορους επιτήδειους και, υπό συνθήκες, επικίνδυνο για ό,τι μπορεί να σημαίνει η αστική δημοκρατία...Η ελληνική σκέψη είναι η αναζήτηση της "αλήθειας" και η διαλεκτική σχέση των δρόμων προς την την ανακάλυψή της...και τελικά, η πορεία προς τα ΄κει είναι πιο σημαντική από την άφιξη...πράγμα εντελώς αντίθετο τόσο με τις θρησκείες, όσο και με την τρέχουσα, εξόχως ¨ελληνική" πραγματικότητα...
    margo
    07.06.2007, 16:53
    Παράθεση:

    Το μέλος Tren στις 07-06-2007 στις 13:04 έγραψε...




    Aγαπητη φιλη Margo


    "Eπειδή "τέχνη" χαρακτηρίζεται ένα έργο που το κρίνει και η ιστορία του,
    ανάλογα και με την απήχηση που έχει
    στους ανθρώπους της εποχής του αλλά στις γενιές που θα ακολουθήσουν,
    τη δύναμη που ασκεί στο κοινό και τα συναισθήματα που δημιουργεί σε αυτό... "

    Τι λες??????
    Η απηχηση στο κοινο καθοριζει τι ειναι τεχνη και τι οχι?
    Σε παρακαλω......





    Δεν είπα ότι μόνο αυτό καθορίζει τι είναι τέχνη,αλλά είναι ΚΑΙ αυτό ένας παράγοντας.
    Εξάλλου ένας καλλιτέχνης που δεν κάνει τέχνη μόνο για τον εαυτό του,αλλά εκθέτει τα έργα του στο κοινό,σαφώς αναζητά την ανταπόκριση του και την αποδοχή.

    Αλλά στις περιπτώσεις αυτές,σαν αυτή που συζητάμε, το ζητούμενο του καλλιτέχνη είναι ,κατά τη γνώμη μου,εντελώς διαφορετικό..




    alex3
    07.06.2007, 17:47
    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 07-06-2007 στις 16:53 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Tren στις 07-06-2007 στις 13:04 έγραψε...




    Aγαπητη φιλη Margo


    "Eπειδή "τέχνη" χαρακτηρίζεται ένα έργο που το κρίνει και η ιστορία του,
    ανάλογα και με την απήχηση που έχει
    στους ανθρώπους της εποχής του αλλά στις γενιές που θα ακολουθήσουν,
    τη δύναμη που ασκεί στο κοινό και τα συναισθήματα που δημιουργεί σε αυτό... "

    Τι λες??????
    Η απηχηση στο κοινο καθοριζει τι ειναι τεχνη και τι οχι?
    Σε παρακαλω......





    Δεν είπα ότι μόνο αυτό καθορίζει τι είναι τέχνη,αλλά είναι ΚΑΙ αυτό ένας παράγοντας.
    Εξάλλου ένας καλλιτέχνης που δεν κάνει τέχνη μόνο για τον εαυτό του,αλλά εκθέτει τα έργα του στο κοινό,σαφώς αναζητά την ανταπόκριση του και την αποδοχή.

    Αλλά στις περιπτώσεις αυτές,σαν αυτή που συζητάμε, το ζητούμενο του καλλιτέχνη είναι ,κατά τη γνώμη μου,εντελώς διαφορετικό..





    Είναι πιθανό, στην περίπτωση αυτή να έχεις δίκιο. Νομίζω όμως, πως ζήτούμενο είναι ένας τύπος κοινωνίας, όπου ο κάθε βλαμμένος θα μπορεί να φτιάξει μια σαχλαμάρα, να την αποκαλέσει τέχνη, να την εκθέσει σ'όποιον χώρο τον φιλοξενήσει και να φοβάται ΜΟΝΟ την αδιαφορία και την απόρριψη(πιθανώς δε, σε εκατό χρόνια, να μη θεωρείται βλαμμένος, ούτε το έργο του σαχλαμάρα-πως θα στερήσουμε την ανθρωπότητα από ένα πιθανό μεγαλούργημα... επειδή δεν το καταλαβαίνουμε ή επειδή προσβάλλει την τρέχουσα κοινή ηθική??? )και πάντως, όχι τη βίαιη καθαίρεση και τη σύλληψη από την αστυνομία...Γιατί, αν μπείς σ'αυτή τη λογική, ποιές είναι οι προδιαγραφές?? Ποιός τις καθορίζει?? Κι αν αύριο η πλειοψηφία αποφασίσει πως όποιων το όνομα αρχίζει απο "Μ" και τελειώνει σε "αργαρίτα" προσβάλλουν το έθνος?? και να εξοριστούν?? ποιός είναι ο πάτος αυτής της λογικής??

    Μη σου πω, πως γνωρίζοντας εκ των προτέρων ο "καλλιτέχνης" την επερχόμενη φασαρία, τη διαχειρίζεται προς ίδιον όφελος...τρίβοντας τα χέρια του για την ανοησία μας...
    alex3
    07.06.2007, 17:51
    και κάτι ακόμα margo...την απάντηση τη δίνεις μόνη σου, στο σχόλιο για το σπόρο, το δέντρο και τη μόρφωση...
    GL
    07.06.2007, 18:03
    Λοιπον καθισα και το ειδα με την ησυχια μου το βιδεακι! Βεβαια δεν ακουσα Εθνικο υμνο μιας και ειδα απλως μια προταση στην οθονη που μας ενημερωνει για τον Εθνικο υμνο που ακουγεται απο πισω! Να το πω τωρα??? Α καλα αστο!! Χαχαχαχα

    Τεσπα!Τι να σχολιασω για αυτο που ειδα?? Ελα ντε??
    Εσεις που πιστευεται σε αυτη τη τεχνη καθιστε και βγαλτε απο τη μυγα ξυγκι! Εγω απλα λιγες ερωτησεις θα κανω...

    1) Γιατι δεν φαινεται το κεφαλι της μοντελας σε καποια απο τις σκηνες?? Να την δουμε δηλαδη ολοκληρη βρε παιδακι μου?? Που ξες...η κυρια μπορει να ειναι η μελλουσα αστερας της τσοντας!!

    2) Μηπως η καλλιτεχνιδα κυρια Στεφανη θεωρει οτι το προσωπο της μοντελας ειναι το αιδοιο της??? Αν συμβαινει κατι τετοιο, θα ηθελα πολυ να εκφρασω το παρακατω ερωτημα:

    3) Αληθεια....οι διαφορες γυναικειες οργανωσεις τι γνωμη εχουν για το βιδεο αυτο?? Ειμαι πολυ περιεργος να μαθω!!

    4) Γιατι οι προτασεις που εμφανιζονται κατα την διαρκεια του βιδεο ειναι σε ακαταλαβιστικη γλωσσα?? Τουλαχιστον στα δικα μου ματια ετσι ειναι!!

    5) Μηπως η καλλιτεχνιδα θα επρεπε να βαλει μια επονυμη μαρκα μπουκαλιου κετσαπ να περιλουζει την υπεροχη κοιλια της μοντελας??? Πχ ας πουμε HELLMANS!!
    E??? Τι λετε?? Ετσι θα εδινε και μια αλλη διασταση στο εργο της.... Η μοντελα πχ ζει μεσα στην κολαση (ΗELL) των αντρων...(MANS)....Μμμμμμ καλο ε???

    6) Αυτα τα παπουτσακια που κανουν σεξ το ενα στο αλλο θα ειχε πλακα αν ητανε NIKE AIR...Eτσι το σεξ θα ηταν πιο Αερινο!!!

    7α) Το κανεις που το κανεις με αεροπλανο, μοντελα μου γλυκεια!! Παρε ενα F-16 κουκλα μου! Τι την θες τη Ντακοτα?? Εξαλλου δεν βολευει η Ντακοτα, η ελικα δεν φτανει εως την μητρα ευκολα, αν ηταν ομως F-16 θα εφτανες σε "υπερηχητικη ολοκληρωση" σε χρονο dt!!
    Παντως παω πασοοοοοοοοοο αν το θες αργα αργα!! Ειναι και αυτο μερος της περιπετειας της "πραξης"....

    7β) Το αεροπλανακι Ντακοτα εχει και ενα αστερακι στου ουριαιο καθετο σταθερο φτερο του! Αχχχχχχχ γαμωτο και εκει οι ιμιτασιον Αμερικανοι??? Χαθηκε να υπαρχει στο φτερο αντι για αστερι, ενα τσαρουχι με μια καλαματιανη φουντα, ΝΑΑΑ με το συμπαθιο???

    8) Γιατι δεν βλεπω κανεναν αντρα στο βιδεακι?? Μηπως τελικα τα αρσενικα θα εμφανιζονταν ΜΕΤΑ το βιδεακι?? Πχ οπως ακριβως εγινε με τους αστυφυλακες?? Ετσι ακριβως δηλαδη οπως τα υπολογισες να γινουν ΜΕΤΑ την προβολη αγαπητη κυρια Στεφανη....???


    Λοιπον ξερετε ποια ειναι η γνωμη μου τελικα?? Η διαφορα της κυριας Στεφανιδου με την κυρια Στεφανη ειναι ακριβως αυτη η καταληξη "ιδου"!! Η αλλιως "ιδού"

    Ιδού λοιπον...... Η μια βγαινει στο γιαλι σε συστημα τηλεορσης PAL SECAM και η αλλη σε κινηματογραφικο φιλμ! Η μια τα δειχνει ιλουστρασιον και η αλλη σοφιστικε!!

    Ε και λοιπον??? Η μπεσαμελ στον μουσακα ειναι ακριβως η ιδια!!! Χιχιχιχιχιχιχι!!

    Υ.Γ: Γουσταρω που ξεφυγε το θεμα τελειως!! Γουσταρω που θα γραψω επιτελους και εγω πιο κατω ΕΝΤΕΛΩΣ OFF TOPIC, μιας και αυτα που βλεπω εδω για τους Αμερικανους με κανουν να γινομαι πιο Αμερικανος απο την ιδιο τον Τζορτζ Ουασινγκτον και τον Γουντι Γκαθρι μαζι!!!


    Zefuros
    07.06.2007, 18:35
    Συντομες απαντησεις:

    1. Σιγα την φοβερη τεχνη! Λες και λογοκριναμε τον Nταβιντσι ενα πραγμα..χα-χα

    2. Η επιλογη του εθνικού υμνου, στανταρ εγινε για να προκαλέσει αυτό το σουσουρο... το χρησιμοποιησε...

    3. Καλώς ή κακώς, κάποια πράγματα προστατευονται και νομικά. Οσοι φωναζουν, ας πανε να αλλαξουν τον Νομο. Προσωπικά, εχω μάθει να σεβομαι κάτι που ειναι ιερό για κάποιους, ασχετα με το εαν νιωθω το ιδιο η οχι!

    4. Χωρις να ειμαι νομικός, εαν προβλέπεται απο τυο νομο, μπραβο στα μπατσακια που πραξαν ετσι! Που τον εφαρμοσαν εννοω! Εχω βαρεθει την ασυδοσία!

    5. Αυτα προςε το παρον

    6. GL, ωρες ωρες με αυτά που γραφεις λυώνω στο γελιο!

    7. Γεια μας!
    Tren
    07.06.2007, 18:49
    Παράθεση:

    Το μέλος GL στις 07-06-2007 στις 18:03 έγραψε...




    Λοιπον ξερετε ποια ειναι η γνωμη μου τελικα?? Η διαφορα της κυριας Στεφανιδου με την κυρια Στεφανη ειναι ακριβως αυτη η καταληξη "ιδου"!! Η αλλιως "ιδού"

    Ιδού λοιπον...... Η μια βγαινει στο γιαλι σε συστημα τηλεορσης PAL SECAM και η αλλη σε κινηματογραφικο φιλμ! Η μια τα δειχνει ιλουστρασιον και η αλλη σοφιστικε!!

    Ε και λοιπον??? Η μπεσαμελ στον μουσακα ειναι ακριβως η ιδια!!! Χιχιχιχιχιχιχι!!








    Ποια ειναι η Σρεφανιδου?
    Tren
    07.06.2007, 19:18
    Παρακαλω mnk.







    Χωρις τελειτσες
    alex3
    07.06.2007, 19:39
    @GL

    ρε συ...το θέμα εδώ δεν είναι τι είναι τέχνη, αλλά ποιά είναι η ουσία της λογοκρισίας...εμένα ας πούμε με προσβάλλει και με εξοργίζει η εκπομπή της Πάνια, που απευθύνεται στα ταπεινότερα καννιβαλικά ανθρώπινα ένστικτα...και είναι απείρως προσβλητικότερη από το πόνημα της Στεφανή...όχι σε σχέση με σύμβολα, που χωρίς τον ανθρώπινο νου και την ιστορία δεν είναι τίποτε απολύτως, αλλά σε σχέση με την ίδια την ανθρώπινη υπόσταση...αυτήν(όχι την ανθρώπινη υπόσταση...), ποιός θα τη συλλάβει...?? Η AGB μήπως...( καταργήθηκε και η KGB, για να ελπίζαμε......)



    Με προσβάλλει απείρως περισσότερο που 30ντάρηδες με βioγραφικά που ντρέπεσαι να ακουμπήσεις ζητιανεύουν άνευ όρων μια οποιδήποτε εργασία των 600 ευρώ...με προσβάλλει απείρως περισσότερο που ενώ οι οικονομικοί μετανάστες στήριξαν-αν όχι έσωσαν- την ελληνική οικονομία, εμείς τους έχουμε πολίτες Β' κατηγορίας, ξεχνώντας τους παππούδες μας στο Βέλγιο και τη Γερμανία-ή ίσως ακριβώς γι' αυτό...

    "Ντάξει...μπορώ να γράφω μέρες για την Ελλάδα που με πληγώνει και με τρομάζει και με εξοργίζει...Οι Ελληνοχριστιανοί που υποστηρίζουν την αποκαθήλωση του έργου της Στεφανή είναι η ίδιοι που αύριο θα κατέβουν με τα τανκς για να μας σώσουν από τον καπιταλισμό ή τον κομμουνισμό, από τη φυλετική επιμειξία ή καθαρότητα, από το Θεό ή τον Αλλαχ, από τον Ολυμπιακό ή τον Παναθηναικό και πάει λέγοντας...Αλήθεια, λέγοντας αυτό το τελευταίο...Από τον Κόκκαλη και το Βαρδινογιάννη κι ό,τι εκπροσωπούν...ποιός θα μας σώσει...???




    Tren
    07.06.2007, 20:32
    Λογοκρισια Αγαπη μου
    Προκλητικο κειμενακι ?Η προσωπικη σκεψη?


    Το δικο μου μυαλο

    Η ζωη ειναι γεματη εκπληξεις.Παντα διαφωνουσα.Οι εκπληξεις κρυβουν μεσα τους ζωη στο δικο μου μυαλο.Χα!Το δικο μου μυαλο.Το δικο μου μυαλο γαργαλιεται συχνα.Οχι παντα βεβαιως με την ιδια ενταση αλλα γαργαλιεται.Ποτε χαμογελα ποτε ξακαρδιζεται.Αναλογως..
    Μουδιαζει γενικα συχνοτερα,αλλα οταν γαργαλιεται..Τελος παντων.Πηγα προχτες στην εκκλησια.Απο περιεργεια περισσοτερο μην φανταστεις .Σε καμμια περιπτωση για να παρακολουθησω την λειτουργια.Παρατηρησα τους πιστους.Κατι αξιολυπητες φιγουρες που διναν χρηση στις αθλιες αυτες καρεκλες που εχω ονομασει διαολοκαρεκλες.Απο το καφενειο στο ξωκλησι και μετα στο πανηγυρι και μετα παλι στο ξωκλησι λερωμενες ποτε με κρασια ποτε με ρυζια και ποτε με κλαμματα.Απαισιες καρεκλες.Και μετα κοιτουσα τους ψαλτες.Και γαργαλιθηκα παλι.Ελπιζω να μην χαμογελουσα εντονως και με καψει ο Θεος.Καθολου δεν θα μ'αρεσε.Εχω χαμογελασει με πολυ πιο ασχημα πραγματα .Δεν θα ηταν δικαιο.θα ταν?Κοιτουσα λοιπον τους ψαλταδες και μου ρθαν στο μυαλο εικονες εξοχης.Τους ειδα να γινονται κοτοπουλα που πινουνε νερο.Μια σκυβουν στο χαρτι και μια τεντωνονται ψηλα.Χαχαχα λες και κανουν διαγωνισμο.Ποιος θα δωσει πρωτος κεφαλια στον Υψιστο.
    Κακομοιρα πλασματακια υμνουν μελωδιες που δικαιολογουν την μιζερια τους.Αφου εψαξαν σ'ολα τα τραγουδια και τις μουσικες και δεν ταυτιστηκαν με τιποτα σ'ολοοοοοοοοοκληρο τον κοσμο αποκαμωμενοι πια απο το απολυτα τιποτα που εχουν βιωσει ειπαν να ταυτιστουν με τ'αναμαρτητα.Αμην.
    Και οι κυρουλες...αυτες οι αιωνοβιες παρθενες.Τι θλιψη..Αδεια ματια πεσμενα βυζια κι ο οργασμος αγνωστη λεξη.
    Τις κοιτας κι αναρωτιεσαι που κοιτουν πραγματικα και τι περνα απ'το μυαλο τους...Γιατι χαμογελουν στον Πατερ και πανε εκει με τα καλα τους ?Γιατι καρφωνουν τα ματια τους στα ματια του οταν ανοιγουν το στομα να κοινωνισουν και να συγχωρεθουν?Απο τι να συγχωρεθουν?Απο τις ενοχες σκεψεις?Οταν δεν βλεπει κανεις που γλυστρανε το χερι μεσα απο τα τεραστια βρακια τους και νομιζουν πως τις βλεπει ο Θεος απο ψηλα και τις παιρνει ματι.Γι αυτο κοινωνανε καθε τρεις και λιγο,εγω στο λεω.Ο Θεος.Αλλο απωθημενο κι αυτουνου .Μια ανθρωποτητα πληρωνει μια αιωνιοτητα την στερημενη απο καταβολης κοσμου σεξουαλικοτητα του.Μεταξυ μας θεωρω οτι την γουσταρε τρελλα την Ευα αλλα......
    Κι ο παππας που κανει το ιδιο και παραλληλα αυτομαστιγωνεται και μαστιγωνει με τα απωθημενα του και τα 8-9 παιδια που θα κανει .Τοσες εξαψεις θα εξαργυρωσει η παπαδια σε ολη της τη ζωη βλεπεις.8-9.Παραπανω δεν εχει.Απαγορευεται.

    Η ιστορια βεβαιως θα δειξει που θα ξερασουν οι φουσκοθαλασσιες του πατερ-φαμιλια .Απο το σπιτι παντως δεν θα βγουν μια φορα......Οσους κλεινει η πορτα.Κακομοιρη "αμολυντος κορη"τι σε περιμενει να ξερες.
    Βρωμαει ξαφνικα.Σου μυριζει κι εσενα η ιδεα μου ειναι?
    Μια θειτσα αρπαζει τα κερια με τις χουφτες και τα πεταει σ'εναν κουβα.Ωραια δουλεια κι αυτη.Καποτε ειχαμε καντηλαναφτες τωρα εχουμε κεροσβηστες.Αναρωτιεμαι αυτη η καλτσα που θαρρεις θα της κοψει τη γαμπα στα δυο απο το σφιξιμο δεν την ενοχλει?Αλλα θα μου πεις αμα δεν κυλαει το αιμα γενικα τι εχει να φοβηθει...
    Πα να φυγω.Γαργαλιεμαι εντονως!


    Κι εγω γουσταρω πολυ GL να βγαινω εκτος θεματος!

    Παρακαλω να μεταφερθω στο σωστο θεμα!

    margo
    07.06.2007, 21:00
    Παράθεση:

    Το μέλος alex3 στις 07-06-2007 στις 17:47 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 07-06-2007 στις 16:53 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Tren στις 07-06-2007 στις 13:04 έγραψε...



    Aγαπητη φιλη Margo


    "Eπειδή "τέχνη" χαρακτηρίζεται ένα έργο που το κρίνει και η ιστορία του,
    ανάλογα και με την απήχηση που έχει
    στους ανθρώπους της εποχής του αλλά στις γενιές που θα ακολουθήσουν,
    τη δύναμη που ασκεί στο κοινό και τα συναισθήματα που δημιουργεί σε αυτό... "

    Τι λες??????
    Η απηχηση στο κοινο καθοριζει τι ειναι τεχνη και τι οχι?
    Σε παρακαλω......





    Δεν είπα ότι μόνο αυτό καθορίζει τι είναι τέχνη,αλλά είναι ΚΑΙ αυτό ένας παράγοντας.
    Εξάλλου ένας καλλιτέχνης που δεν κάνει τέχνη μόνο για τον εαυτό του,αλλά εκθέτει τα έργα του στο κοινό,σαφώς αναζητά την ανταπόκριση του και την αποδοχή.

    Αλλά στις περιπτώσεις αυτές,σαν αυτή που συζητάμε, το ζητούμενο του καλλιτέχνη είναι ,κατά τη γνώμη μου,εντελώς διαφορετικό..





    Είναι πιθανό, στην περίπτωση αυτή να έχεις δίκιο. Νομίζω όμως, πως ζήτούμενο είναι ένας τύπος κοινωνίας, όπου ο κάθε βλαμμένος θα μπορεί να φτιάξει μια σαχλαμάρα, να την αποκαλέσει τέχνη, να την εκθέσει σ'όποιον χώρο τον φιλοξενήσει και να φοβάται ΜΟΝΟ την αδιαφορία και την απόρριψη(πιθανώς δε, σε εκατό χρόνια, να μη θεωρείται βλαμμένος, ούτε το έργο του σαχλαμάρα-πως θα στερήσουμε την ανθρωπότητα από ένα πιθανό μεγαλούργημα... επειδή δεν το καταλαβαίνουμε ή επειδή προσβάλλει την τρέχουσα κοινή ηθική??? )και πάντως, όχι τη βίαιη καθαίρεση και τη σύλληψη από την αστυνομία...Γιατί, αν μπείς σ'αυτή τη λογική, ποιές είναι οι προδιαγραφές?? Ποιός τις καθορίζει?? Κι αν αύριο η πλειοψηφία αποφασίσει πως όποιων το όνομα αρχίζει απο "Μ" και τελειώνει σε "αργαρίτα" προσβάλλουν το έθνος?? και να εξοριστούν?? ποιός είναι ο πάτος αυτής της λογικής??

    Μη σου πω, πως γνωρίζοντας εκ των προτέρων ο "καλλιτέχνης" την επερχόμενη φασαρία, τη διαχειρίζεται προς ίδιον όφελος...τρίβοντας τα χέρια του για την ανοησία μας...





    Αlex,για ποιό λόγο το ζητούμενο να είναι μιά κοινωνία που ο κάθε βλαμμένος(όπως είπες)θα βαπτίζει "τέχνη"την οποιαδήποτε σαχλαμάρα ???

    Όχι βέβαια ότι δεν συμβαίνει ήδη αυτό..κάθε άλλο!Αλλά σίγουρα δεν είναι το ζητούμενο της τέχνης!
    Στην περίπτωση προσβολής συμβόλων κτλ,
    πιστεύω πως ο καλλιτέχνης πρέπει να βάζει μόνος του τα όρια αν φυσικά σέβεται τον εαυτό του,την τέχνη και το κοινό.

    Νομίζω ότι συμφώνησες, πως στην εν λόγω περίπτωση ο σκοπός της "καλλιτέχνιδος"ήταν να προκαλέσει αντιδράσεις,οπότε είναι ήδη πολύ μακρυά από το νόημα και το σκοπό της πραγματικής τέχνης ως υψηλής έκφρασης και ανάγκης του ανθρώπου.
    Το να προσβάλλει την "τρέχουσα"κοινή ηθική δεν το βρίσκω καθόλου λίγο,ειδικά από τη στιγμή που γίνεται εσκεμμένα. Το βρίσκω εξ ίσου καννιβαλιστικό με τις εκπομπές τύπου Πάνια,Μικρούτσικου κτλ.
    Και εμένα με ενοχλούν πολλά απ΄όσα αναφέρεις στο ποστ σου προς gl,αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει αυτό το χάλι να περάσει και στην τέχνη.

    Όσο για την "άκομψη"παρέμβαση της αστυνομίας και την καθαίρεση του έργου,δεν είπαμε??αυτό ήταν στους στόχους του "καλλιτέχνη"..
    Πάντως δυστυχώς,η αστυνομία έχει κάνει και πολύ χειρότερες γκάφες σε πολύ πιο σοβαρά θέματα.



    Αν σκέφτεσαι ένα χρόνο μπροστά-σπείρε ένα σπόρο.
    Αν σκέφτεσαι δέκα χρόνια μπροστά-φύτεψε ένα δέντρο.
    Αν σκέφτεσαι εκατό χρόνια μπροστά-μόρφωσε το λαό.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : margo στις 07-06-2007 21:02 ]


    asxetos
    08.06.2007, 01:00
    Αυτό που δεν έχει κατανοηθεί απο πολλούς φίλους/ες εδώ μέσα, είναι οτι η εισβολή της αστυνομίας έγινε μετά από καταγγελία «άγνωστου», πολίτη που «αγανάκτησε» αντικρίζοντας DVD που έπαιζε παρουσιάζοντας άσεμνες σκηνές με μουσική υπόκρουση τον εθνικό ύμνο.
    Το επιχείρημα περί παράβασης του νόμου περί ασέμνων είναι αστείο καθώς το έργο τέχνης δεν εκτίθετο σε δημόσιο χώρο αλλά στον περιορισμένο χώρο της έκθεσης, με σαφή σήμανση ακαταλληλότητας για νέους κάτω των 18 ετών και η έκθεση είχε εισιτήρio.

    Οπότε ούτε διαφήμιση ήθελε να κάνει η συγκεκριμένη καλλιτέχνης, και ούτε αυτοπροβολή. Και επειδή και εγώ το είδα το βίντεο, κρίνω για τα δικά μου δεδομένα ότι δεν μου προκαλεί τίποτα.
    Ομως το ζητούμενο απο αρχή της συζήτησης ήταν αν μπορεί να λογοκριθεί ένα έργο τέχνης, ή όπως αλλιώς μπορεί να θεωρηθεί.
    Παρόλα αυτά για την τέχνη και τον/ην κάθε καλλιτέχνη θα ήθελα να πώ λίγα πράγματα.

    Σύμφωνα με τον Σανκονιατόν, τον πρώτο συνειδητό δημιουργό τέχνης, πατέρα της ποίησης, ζωγραφικής, μουσικής κλπ, οι τέχνες είναι δύο: η μαγεία και η θεουργία.

    Η μεν μαγεία είναι η αμφίδρομη αντίληψη μεταξύ του δημιουργού και του περιβάλλοντός του, κι έχει στόχο τη συνειδητοποίηση της διαλεκτικής σχέσης του ανθρώπου με το περιβάλλον, η δε θεουργία είναι η θέωση, η αντίληψη δηλαδή της πραγματικότητας απο την αντικειμενική αντίληψη του θεού (όπου θεός είναι αυτός που έχει θέα) και όχι από την υποκειμενική αντίληψη του καθενός.

    Αποτέλεσμα της θεουργίας είναι η θρησκείες και οι φιλοσοφικές τάσεις.

    Αποτέλεσμα της μαγείας είναι αυτά που -στα πλαίσια μιας εσφαλμένης παραδοχής- ονομάζουμε "τέχνες" (λογοτεχνία, εικαστικά, μουσική κλπ).

    Δεν νοείται "καλή τέχνη" ούτε "καλλιτέχνες".
    Η αμφίδρομη αντίληψη δεν έχει κάποιους ηθικούς περιορισμούς που να ξεχωρίζουν το καλό απ' το κακό ή το κάλος από την ασχήμια.
    Αυτά τα έχει ο δημιουργός κι ανάλογα με τη συνείδηση, την αισθητική και την ηθική του απευθύνεται στο ανάλογο κοινό.

    Από τη στιγμή που λειτουργεί αυτή η αντίληψη αμφίδρομα, είναι μαγεία, είναι τέχνη, είτε συμφωνούμε με αυτήν είτε όχι.
    Πολλές φορές οι δημιουργοί δεν απευθύνονται στη συνείδηση αλλά στο υπερ-συνειδητό (το υποσυνείδητο κατά τους ψυχολόγους) ή ανοίγουν με κάποιες τεχνικές κάποιο συνδιασμό των "θυρών" της αντίληψής μας, οι οποίες δεν είχαν ανοίξει ποτέ έτσι.

    Δεν είναι σκόπιμο πιστεύω να κρίνουμε το δημιουργό για την τέχνη του, αφου αυτή συνίσταται όχι μόνο στη δημιουργία αλλά και στην αντίληψη του κοινού του.
    Θα πρέπει λοιπόν να ασκήσουμε κριτική εξίσου στο δημιουργό όσο και στον θεατή (ή αναγνώστη ή ακροατη κ.ο.κ.).

    Ο Salvador Dali έλεγε ότι "τον ενδιαφέρει περισσότερο η γνώμη ενός φιλαθλου για τα έργα του από τη γνώμη ενός κριτικού τέχνης".

    Ο Φουκώ αναφερόμενος στον μοντερνισμό αρνείται να τον ορίσει ως απλή τεχνοτροπία,ως απλή μορφολογική καλλιτεχνική έκφραση, αλλά του δίνει ξεκάθαρα ανθρωποκεντρικό περιεχόμενο.τον ταυτίζει σχεδόν με την υποκειμενικότητα και την αυτονομία.
    Ο μοντερνισμός στο σύνολο του υπήρξε ανατρεπτική "στάση ζωής".

    Προσέξτε τις ιδέες του εξπρεσσιονοσμού,του κυβισμού,του σουρρεαλισμού,του νταντα-να βάλω μέσα ακόμα και τον προγενέστερο ιμπρεσιονισμό ως σχετικό εν μέρει-και τόσες αλλες τεχνοτροπίες, προσέξτε τους διωγμούς που υπέστησαν απο την εξουσία αρκετοί απο τους εκπροσώπους τους, και κυρίως οι γερμανοί εξπρεσσιονιστές, και θα δείτε οτι οι διαφορετική αυτή έκφραση και τα νοήματα που εξέπεμπε αποτελούσαν απειλή για την κατεστημένη τάξη, τόσο την πολιτική όσο και την πνευματική.

    Το ζήτημα είναι ότι η παραγωγή ενός δεοντολογικού κώδικα τέχνης, πώς πρέπει δηλαδή να είναι η τέχνη και ακολούθως πώς πρέπει να είμαστε εμείς (όπως μας δείχνει η "σωστή" τέχνη), είναι στοιχείο όλων των πολιτευμάτων, όλων των κοινωνικών μορφωμάτων.

    Είναι πολύ πιο σημαντικό να δούμε στοιχεία όπως οι καινούριες σειρές στην τηλεόραση , οι οποίες στις κριτικές των περιοδικών θεωρούνται και ως ποιοτικές.
    Ας πάρουμε για παράδειγμα την τηλεόραση και ας τη δούμε ως τέχνη. Ποιες είναι οι εναλλακτικές: Χαζοσειρές ή ριάλιτις. Ιδού το μεγάλο δίλημμα. Και τι γίνεται; Αντί να τα δούμε όλα ως σκουπίδια (δεν μιλάμε μόνο για μας εδώ), το ένα αναδεικνύεται ως ποιότητα.
    Εκεί είναι το ζουμί.




    επισυναπτόμενα: quino2.jpg 
    renabill
    08.06.2007, 02:51
    Δεν το θεωρώ λογοκρισία να απαγορεύσουν την μετάδοση ενός πρόστυχου βίντεο που ξεφτιλίζει τον εθνικό ύμνο.
    alex3
    08.06.2007, 12:14
    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 07-06-2007 στις 21:00 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος alex3 στις 07-06-2007 στις 17:47 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 07-06-2007 στις 16:53 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Tren στις 07-06-2007 στις 13:04 έγραψε...



    Aγαπητη φιλη Margo


    "Eπειδή "τέχνη" χαρακτηρίζεται ένα έργο που το κρίνει και η ιστορία του,
    ανάλογα και με την απήχηση που έχει
    στους ανθρώπους της εποχής του αλλά στις γενιές που θα ακολουθήσουν,
    τη δύναμη που ασκεί στο κοινό και τα συναισθήματα που δημιουργεί σε αυτό... "

    Τι λες??????
    Η απηχηση στο κοινο καθοριζει τι ειναι τεχνη και τι οχι?
    Σε παρακαλω......





    Δεν είπα ότι μόνο αυτό καθορίζει τι είναι τέχνη,αλλά είναι ΚΑΙ αυτό ένας παράγοντας.
    Εξάλλου ένας καλλιτέχνης που δεν κάνει τέχνη μόνο για τον εαυτό του,αλλά εκθέτει τα έργα του στο κοινό,σαφώς αναζητά την ανταπόκριση του και την αποδοχή.

    Αλλά στις περιπτώσεις αυτές,σαν αυτή που συζητάμε, το ζητούμενο του καλλιτέχνη είναι ,κατά τη γνώμη μου,εντελώς διαφορετικό..





    Είναι πιθανό, στην περίπτωση αυτή να έχεις δίκιο. Νομίζω όμως, πως ζήτούμενο είναι ένας τύπος κοινωνίας, όπου ο κάθε βλαμμένος θα μπορεί να φτιάξει μια σαχλαμάρα, να την αποκαλέσει τέχνη, να την εκθέσει σ'όποιον χώρο τον φιλοξενήσει και να φοβάται ΜΟΝΟ την αδιαφορία και την απόρριψη(πιθανώς δε, σε εκατό χρόνια, να μη θεωρείται βλαμμένος, ούτε το έργο του σαχλαμάρα-πως θα στερήσουμε την ανθρωπότητα από ένα πιθανό μεγαλούργημα... επειδή δεν το καταλαβαίνουμε ή επειδή προσβάλλει την τρέχουσα κοινή ηθική??? )και πάντως, όχι τη βίαιη καθαίρεση και τη σύλληψη από την αστυνομία...Γιατί, αν μπείς σ'αυτή τη λογική, ποιές είναι οι προδιαγραφές?? Ποιός τις καθορίζει?? Κι αν αύριο η πλειοψηφία αποφασίσει πως όποιων το όνομα αρχίζει απο "Μ" και τελειώνει σε "αργαρίτα" προσβάλλουν το έθνος?? και να εξοριστούν?? ποιός είναι ο πάτος αυτής της λογικής??

    Μη σου πω, πως γνωρίζοντας εκ των προτέρων ο "καλλιτέχνης" την επερχόμενη φασαρία, τη διαχειρίζεται προς ίδιον όφελος...τρίβοντας τα χέρια του για την ανοησία μας...





    Αlex,για ποιό λόγο το ζητούμενο να είναι μιά κοινωνία που ο κάθε βλαμμένος(όπως είπες)θα βαπτίζει "τέχνη"την οποιαδήποτε σαχλαμάρα ???

    Αυτό που είπα είναι ότι δεν γίνεται η μαγεία και η θεουργία, που αναφέρει και ο asxetos στο post του, να αστυνομεύονται...Αυτό εννούσα ζητούμενο...
    Παράθεση:


    Όχι βέβαια ότι δεν συμβαίνει ήδη αυτό..κάθε άλλο!Αλλά σίγουρα δεν είναι το ζητούμενο της τέχνης!
    Στην περίπτωση προσβολής συμβόλων κτλ,
    πιστεύω πως ο καλλιτέχνης πρέπει να βάζει μόνος του τα όρια αν φυσικά σέβεται τον εαυτό του,την τέχνη και το κοινό.

    Φοβάμαι πως μ'αυτή τη λογική, ελάχιστα μεγάλα έργα θα είχαν προκύψει στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού...Αν είχε λειτουγήσει έτσι ο Γαλιλαίος, ακόμα θα πιστεύαμε πως η Γη είναι το κέντρο του Σύμπαντος...καταλαβαίνεις τι θέλω να πω...
    Παράθεση:


    Νομίζω ότι συμφώνησες, πως στην εν λόγω περίπτωση ο σκοπός της "καλλιτέχνιδος"ήταν να προκαλέσει αντιδράσεις,οπότε είναι ήδη πολύ μακρυά από το νόημα και το σκοπό της πραγματικής τέχνης ως υψηλής έκφρασης και ανάγκης του ανθρώπου.

    Είπα ότι είναι πιθανό να συμβαίνει κι αυτό...και σε κάθε περίπτωση, η ιδιοτέλεια δεν είναι ακόμα ποινικό...άσε που αν γίνει, λίγοι από μας θα μείνουν έξω...
    Παράθεση:


    Το να προσβάλλει την "τρέχουσα"κοινή ηθική δεν το βρίσκω καθόλου λίγο,ειδικά από τη στιγμή που γίνεται εσκεμμένα. Το βρίσκω εξ ίσου καννιβαλιστικό με τις εκπομπές τύπου Πάνια,Μικρούτσικου κτλ.

    Παρ' ότι δεν έχω σε καμία εκτίμηση την τρέχουσα κοινή ηθική όλων των εποχών, σου επισημαίνω πως η Πάνια κι ο μικρούτσικος ( με μικρό μ ) κυκλοφορούν ελεύθεροι, όπως πρέπει άλλωστε...
    Παράθεση:


    Και εμένα με ενοχλούν πολλά απ΄όσα αναφέρεις στο ποστ σου προς gl,αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει αυτό το χάλι να περάσει και στην τέχνη.
    Και δηλαδή τι να κάνουμε λες...?? Να βάλουμε φρουρά με βάρδιες??? Εκτός του ότι φιλοσοφικά δε στέκει, προκύπτει κι άλλο ένα πρόβλημα. Αν κανείς αποδεχτεί αυτή τη διαδικασία γίνεται μύλος στο ποιός θα ορίζει και πως, τι είναι και τι δεν είναι "χάλι". Υπάρχει αντικειμενικός τρόπος...?? Όχι... Άρα, οι εκάστοτε πλειοψηφίες θα ορίζουν "μη τέχνη" ένα καλάθι με φρούτα, πορνό την Αφροδίτη της Μήλου, αδερφίστικες αηδίες τη μουσική του Χατζηδάκι, αρχιτεκτονικό έκτρωμα τον Παρθενώνα και πάει λέγοντας...
    Παράθεση:


    Όσο για την "άκομψη"παρέμβαση της αστυνομίας και την καθαίρεση του έργου,δεν είπαμε??αυτό ήταν στους στόχους του "καλλιτέχνη"..
    Πάντως δυστυχώς,η αστυνομία έχει κάνει και πολύ χειρότερες γκάφες σε πολύ πιο σοβαρά θέματα.
    Αυτό να λέγεται...]



    Αν σκέφτεσαι ένα χρόνο μπροστά-σπείρε ένα σπόρο.
    Αν σκέφτεσαι δέκα χρόνια μπροστά-φύτεψε ένα δέντρο.
    Αν σκέφτεσαι εκατό χρόνια μπροστά-μόρφωσε το λαό.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : margo στις 07-06-2007 21:02 ]




    athanasp
    08.06.2007, 12:34
    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 07-06-2007 στις 21:00 έγραψε...

    Αlex,για ποιό λόγο το ζητούμενο να είναι μιά κοινωνία που ο κάθε βλαμμένος(όπως είπες) θα βαπτίζει "τέχνη"την οποιαδήποτε σαχλαμάρα ???

    Όχι βέβαια ότι δεν συμβαίνει ήδη αυτό..κάθε άλλο!Αλλά σίγουρα δεν είναι το ζητούμενο της τέχνης!
    Στην περίπτωση προσβολής συμβόλων κτλ,
    πιστεύω πως ο καλλιτέχνης πρέπει να βάζει μόνος του τα όρια αν φυσικά σέβεται τον εαυτό του,την τέχνη και το κοινό.

    Νομίζω ότι συμφώνησες, πως στην εν λόγω περίπτωση ο σκοπός της "καλλιτέχνιδος"ήταν να προκαλέσει αντιδράσεις,οπότε είναι ήδη πολύ μακρυά από το νόημα και το σκοπό της πραγματικής τέχνης ως υψηλής έκφρασης και ανάγκης του ανθρώπου.
    Το να προσβάλλει την "τρέχουσα"κοινή ηθική δεν το βρίσκω καθόλου λίγο,ειδικά από τη στιγμή που γίνεται εσκεμμένα. Το βρίσκω εξ ίσου καννιβαλιστικό με τις εκπομπές τύπου Πάνια,Μικρούτσικου κτλ.
    Και εμένα με ενοχλούν πολλά απ΄όσα αναφέρεις στο ποστ σου προς gl,αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει αυτό το χάλι να περάσει και στην τέχνη.

    Όσο για την "άκομψη"παρέμβαση της αστυνομίας και την καθαίρεση του έργου,δεν είπαμε??αυτό ήταν στους στόχους του "καλλιτέχνη"..
    Πάντως δυστυχώς,η αστυνομία έχει κάνει και πολύ χειρότερες γκάφες σε πολύ πιο σοβαρά θέματα.




    Σας καταθέτω την (πικρή) εμπειρία μου για την τέχνη-σαχλαμάρα. Πριν από αρκετά χρόνια ήμουν στη συντακτική ομάδα περιοδικού τέχνης. Εγώ δεν είχα επαφές με συνεργάτες (καλλιτέχνες, κριτικούς τέχνης) γιατί ήμουν υπευθυνη μετάφρασης. Μέχρι που κλήθηκα να "μαζεψω" συνεργάτη... Ο χαρακτηριστικός τύπος του "ιδιόρρυθμου" που δικαιολογείται λέγοντας ότι είναι καλλιτέχνης. Είχε αντιγράψει αμφιλεγόμενο κείμενο (βλ. S/M) και αντικατέστησε τα ονόματα του συγγραφέα και της συζύγου του με το δικό του και της κολλητής του, ισχυριζόμενος ότι αυτό είναι κριτική καλλιτεχνική παρέμβαση σε συμβόλαιο σωματικής κακοποίησης!!! Όταν αρνήθηκα να το δημοσιεύσω για λόγους πνευματικής ιδιοκτησίας (και χωρίς να αναφέρω την προσωπική μου άποψη για το "πόνημά" του) και προστασίας του περιοδικού από δικαστικές διαμάχες με γνωστό αμερικάνικο εκδοτικό οίκο, με περιέλουσε με χαρακτηρισμούς οπισθοδρομικότητας, ασεξουαλικότητας, αμορφωσιάς και άλλων τινων. Ο δε συγκεκριμένος ως άλλος κύκλωπας Πολύφημος, οδηγούσε και ισως ακόμα οδηγεί τους τυφλούς (στα περί μοντέρνας τέχνης) Έλληνες, παράγοντας διεθνώς αδιάφορο, αλλά εθνικώς σημαντικό έργο. (Ο μονόφθαλμος τους τυφλούς, κ.λπ.)
    Και ερωτώ: Εγώ σαν μέσος πολίτης δικαιούμαι όταν αυτός κάνει πρωτοποριακή τέχνη να του εκφράσω την πρωτοποριακή μου γνώμη για το έργο του; Όταν η σαχλαμάρα γίνεται τέχνη, μπορώ να της απαντήσω με την ίδιο τρόπο; Ή η κριτική μου είναι καταδικαστέα επειδή η ελευθερία της έκφρασης ανήκει μόνο σε όσους αυτοχαρακτηρίζονται καλλιτέχνες; Ως νομικός θεωρώ ότι η ελευθερία έκφρασης είναι συνταγματικό δικαίωμα που παράγει τριτενέργεια και μπορώ να το αντιτάξω όχι μόνο απέναντι στο κράτος αλλά και σε κάθε άλλο πολίτη. Γιατί λοιπόν να έχει δικαίωμα να με φιμώνει ο κάθε "καλλιτέχνης" όταν δε γουστάρω τα έργα του;

    alex3
    08.06.2007, 13:42
    Παράθεση:

    Το μέλος athanasp στις 08-06-2007 στις 12:34 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 07-06-2007 στις 21:00 έγραψε...

    Αlex,για ποιό λόγο το ζητούμενο να είναι μιά κοινωνία που ο κάθε βλαμμένος(όπως είπες) θα βαπτίζει "τέχνη"την οποιαδήποτε σαχλαμάρα ???

    Όχι βέβαια ότι δεν συμβαίνει ήδη αυτό..κάθε άλλο!Αλλά σίγουρα δεν είναι το ζητούμενο της τέχνης!
    Στην περίπτωση προσβολής συμβόλων κτλ,
    πιστεύω πως ο καλλιτέχνης πρέπει να βάζει μόνος του τα όρια αν φυσικά σέβεται τον εαυτό του,την τέχνη και το κοινό.

    Νομίζω ότι συμφώνησες, πως στην εν λόγω περίπτωση ο σκοπός της "καλλιτέχνιδος"ήταν να προκαλέσει αντιδράσεις,οπότε είναι ήδη πολύ μακρυά από το νόημα και το σκοπό της πραγματικής τέχνης ως υψηλής έκφρασης και ανάγκης του ανθρώπου.
    Το να προσβάλλει την "τρέχουσα"κοινή ηθική δεν το βρίσκω καθόλου λίγο,ειδικά από τη στιγμή που γίνεται εσκεμμένα. Το βρίσκω εξ ίσου καννιβαλιστικό με τις εκπομπές τύπου Πάνια,Μικρούτσικου κτλ.
    Και εμένα με ενοχλούν πολλά απ΄όσα αναφέρεις στο ποστ σου προς gl,αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει αυτό το χάλι να περάσει και στην τέχνη.

    Όσο για την "άκομψη"παρέμβαση της αστυνομίας και την καθαίρεση του έργου,δεν είπαμε??αυτό ήταν στους στόχους του "καλλιτέχνη"..
    Πάντως δυστυχώς,η αστυνομία έχει κάνει και πολύ χειρότερες γκάφες σε πολύ πιο σοβαρά θέματα.




    Σας καταθέτω την (πικρή) εμπειρία μου για την τέχνη-σαχλαμάρα. Πριν από αρκετά χρόνια ήμουν στη συντακτική ομάδα περιοδικού τέχνης. Εγώ δεν είχα επαφές με συνεργάτες (καλλιτέχνες, κριτικούς τέχνης) γιατί ήμουν υπευθυνη μετάφρασης. Μέχρι που κλήθηκα να "μαζεψω" συνεργάτη... Ο χαρακτηριστικός τύπος του "ιδιόρρυθμου" που δικαιολογείται λέγοντας ότι είναι καλλιτέχνης. Είχε αντιγράψει αμφιλεγόμενο κείμενο (βλ. S/M) και αντικατέστησε τα ονόματα του συγγραφέα και της συζύγου του με το δικό του και της κολλητής του, ισχυριζόμενος ότι αυτό είναι κριτική καλλιτεχνική παρέμβαση σε συμβόλαιο σωματικής κακοποίησης!!! Όταν αρνήθηκα να το δημοσιεύσω για λόγους πνευματικής ιδιοκτησίας (και χωρίς να αναφέρω την προσωπική μου άποψη για το "πόνημά" του) και προστασίας του περιοδικού από δικαστικές διαμάχες με γνωστό αμερικάνικο εκδοτικό οίκο, με περιέλουσε με χαρακτηρισμούς οπισθοδρομικότητας, ασεξουαλικότητας, αμορφωσιάς και άλλων τινων. Ο δε συγκεκριμένος ως άλλος κύκλωπας Πολύφημος, οδηγούσε και ισως ακόμα οδηγεί τους τυφλούς (στα περί μοντέρνας τέχνης) Έλληνες, παράγοντας διεθνώς αδιάφορο, αλλά εθνικώς σημαντικό έργο. (Ο μονόφθαλμος τους τυφλούς, κ.λπ.)
    Και ερωτώ: Εγώ σαν μέσος πολίτης δικαιούμαι όταν αυτός κάνει πρωτοποριακή τέχνη να του εκφράσω την πρωτοποριακή μου γνώμη για το έργο του; Όταν η σαχλαμάρα γίνεται τέχνη, μπορώ να της απαντήσω με την ίδιο τρόπο; Ή η κριτική μου είναι καταδικαστέα επειδή η ελευθερία της έκφρασης ανήκει μόνο σε όσους αυτοχαρακτηρίζονται καλλιτέχνες; Ως νομικός θεωρώ ότι η ελευθερία έκφρασης είναι συνταγματικό δικαίωμα που παράγει τριτενέργεια και μπορώ να το αντιτάξω όχι μόνο απέναντι στο κράτος αλλά και σε κάθε άλλο πολίτη. Γιατί λοιπόν να έχει δικαίωμα να με φιμώνει ο κάθε "καλλιτέχνης" όταν δε γουστάρω τα έργα του;


    Αυτό λέω...να μην έχει...αλλά ούτε κι εσύ...
    margo
    08.06.2007, 14:40
    Λοιπόν Alex,σταματάω τις παραθέσεις γιατί το κάναμε μακρυνάρι..
    Έτσι κι αλλιώς δεν θα έλεγα τίποτε άλλο γιατί αρχίσαμε να επαναλαμβανόμαστε.
    Όμως το παράδειγμά σου με το Γαλιλαίο δεν με κάλυψε.Άλλο η επιστημονική θεωρία,η επιστημονική αλήθεια,άλλο η τέχνη.
    Ο Γαλιλαίος δεν έχτισε τη θεωρία του με σκοπό να προσβάλλει τις θεωρίες της εποχής του,απλά έλεγε την αλήθεια που ανακάλυψε.
    Και στην επιστήμη βέβαια υπάρχουν τσαρλατάνοι,π.χ. αστρολόγοι κτλ,που πουλάνε προβλέψεις διαστρεβλώνοντας επιστημονικά δεδομένα και κοροιδεύουν τον κοσμάκη.
    Έτσι και στην τέχνη,εμφανίζονται διάφοροι που πουλάνε την τρέλα ως τέχνη(βλέπε και το παράδειγμα που προανέφερε το μέλος athanasp).

    Kαι γενικά υπάρχει μια τάση στον κόσμο μας πολλά παράλογα να παρουσιάζονται ως.."μια χαρά.."και "σιγά,τι πειράζει.."
    Σίγουρα πολλές οπισθοδρομικές και καταπιεστικές στάσεις μας πρέπει να εκλείψουν.
    Αλλά όχι να μείνουν μόνο το σεξ και το χρήμα ως προτεραιότητες σ΄αυτή τη σύντομη ζωή μας.Υπάρχουν τόσα άλλα σημαντικά που κάνουν τον άνθρωπο, Άνθρωπο.


    athanasp
    08.06.2007, 15:50
    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 08-06-2007 στις 14:40 έγραψε...

    Λοιπόν Alex,σταματάω τις παραθέσεις γιατί το κάναμε μακρυνάρι..
    Έτσι κι αλλιώς δεν θα έλεγα τίποτε άλλο γιατί αρχίσαμε να επαναλαμβανόμαστε.
    Όμως το παράδειγμά σου με το Γαλιλαίο δεν με κάλυψε.Άλλο η επιστημονική θεωρία,η επιστημονική αλήθεια,άλλο η τέχνη.
    Ο Γαλιλαίος δεν έχτισε τη θεωρία του με σκοπό να προσβάλλει τις θεωρίες της εποχής του,απλά έλεγε την αλήθεια που ανακάλυψε.
    Και στην επιστήμη βέβαια υπάρχουν τσαρλατάνοι,π.χ. αστρολόγοι κτλ,που πουλάνε προβλέψεις διαστρεβλώνοντας επιστημονικά δεδομένα και κοροιδεύουν τον κοσμάκη.
    Έτσι και στην τέχνη,εμφανίζονται διάφοροι που πουλάνε την τρέλα ως τέχνη(βλέπε και το παράδειγμα που προανέφερε το μέλος athanasp).

    Kαι γενικά υπάρχει μια τάση στον κόσμο μας πολλά παράλογα να παρουσιάζονται ως.."μια χαρά.."και "σιγά,τι πειράζει.."
    Σίγουρα πολλές οπισθοδρομικές και καταπιεστικές στάσεις μας πρέπει να εκλείψουν.
    Αλλά όχι να μείνουν μόνο το σεξ και το χρήμα ως προτεραιότητες σ΄αυτή τη σύντομη ζωή μας.Υπάρχουν τόσα άλλα σημαντικά που κάνουν τον άνθρωπο, Άνθρωπο.





    Πες τα margo! Σε λίγο ο κάθε "περίεργος" θα βαφτίζεται καλλιτέχνης και θα λαμβανει άφεση αμαρτιών. Υπάρχουν και νορμάλ καλλιτέχνες που δεν επιδιώκουν κορόνες και shows και τεχνητή δημοσιότητα και γίνονται γνωστοί για τη δουλειά τους και όχι για την αντίδραση που τυχόν προκαλεί αυτή σε μερίδα του πληθυσμού. Και το να μην σ' αρέσει κάτι ή να σου προσβάλλει την αισθητική ή τη νοημοσύνη ή οτιδήποτε άλλο δεν είναι απαραίτητα οπισθοδρομικό ούτε φασιστικό. Είναι εξίσου δικαίωμα. Και αν η Αστυνομία προβαίνει σε ενέργειες αστόχαστες, παράλογες ή παράνομες, αυτό ουδόλως επηρεάζει την ισχύ, την ποιότητα ή την συνταγματική προστασία του δικαιώματος της αντίθετης άποψης.
    alex3
    08.06.2007, 16:04
    Δεν έχω καταλάβει που διαφωνούμε...Ο καθένας πρέπει να έχει το δικαίωμα να λέει ότι θέλει και να ονομάζει τέχνη ότι καταλαβαίνει ως τέτοιο, και να κρίνεται μόνο από το κοινό ή/και την Ιστορία..Πάντως όχι από τον Εισαγγελέα...
    margo
    08.06.2007, 18:33
    Παράθεση:

    Το μέλος alex3 στις 08-06-2007 στις 16:04 έγραψε...

    Δεν έχω καταλάβει που διαφωνούμε...Ο καθένας πρέπει να έχει το δικαίωμα να λέει ότι θέλει και να ονομάζει τέχνη ότι καταλαβαίνει ως τέτοιο, και να κρίνεται μόνο από το κοινό ή/και την Ιστορία..Πάντως όχι από τον Εισαγγελέα...



    Ο Εισαγγελέας εφαρμόζει κάποιο νόμο.
    Ο νόμος ορίζει κάποια θέματα π.χ.δεν επιτρέπεται να προσβάλλεις την σημαία ή τον εθνικό ύμνο ή ότι άλλο τέλος πάντων..
    Αν πάω εγώ στην Πάνια και αρχίσω να λέω τον εθνικό ύμνο με ..μπινελίκια αντί για τους κανονικούς στίχους (και χωρίς μπιπ) και κουνάω και μια σημαιούλα ελληνική(ή τουρκική..!) που πάνω έχω κρεμάσει δονητές,τι θα γίνει?
    Πιστεύεις ότι θα πρέπει να παρέμβει Εισαγγελέας ή όχι?

    Εγώ λέω ναι.
    Και αν ακριβώς το ίδιο το κάνω βίντεο σε μια έκθεση και το παρουσιάσω ως έργο τέχνης??????