Λιγη ιστορια δεν βλαπτει μιας και ανεφερε η φιλη athanasp για τους τυφλους(περι μοντερνας τεχνης) Ελληνες. Φυσικα φιλη athanasp δεν πρεπει να φιμωνεσαι απο οποιοδηποτε καλλιτεχνη. Εγω ομως σε ερωτω. Εχει δικαιωμα καθε εξουσια να επικηρρυτει ενα καλλιτεχνη, και να ζηταει τη συλληψη του, για ενα εργο τεχνης, οτι και να ειναι αυτο;
Απο την πρωτη στιγμη της κατακτησης της Ελλαδας απο τους γερμανους, οι ναζι προσπαθουσαν με καθε τροπο να αποδειξουν την αιματολογικη αλλα κυριως την πνευματικη/ιδεολογικη τους συγγενεια με τους αρχαιους Ελληνες. Γι αυτο καθιερωσαν ως μοναδικη αποδεκτη καλλιτεχνικη εκφραση τον νατουραλισμο προκειμενου να δειχθει μια αδιασπαστη συνεχεια με τον αρχαιοελληνικο πολιτισμο τον οποιο ο ναζισμος προσπαθησε να υιοθετησει , αφου ο ιδιος δεν δημιουργησε τεχνη -για λογους που θα αναφερθουν.
Καθε ειδος διαφορετικοτητας στην καλλιτεχνικη εκφραση, καθετι που θα μπορουσε να αποτελεσει σημαδι η υπονοια ανατρεπτικοτητας και επαναστατικοτητας, κυνηγηθηκε αγρια. Αυτο που επρεπε να τονιστει ηταν το σταθερο, το αμεταβλητο, το αιωνιο, η διαχρονικη αξια, κληρονομος της οποιας ειναι ο ναζισμος.
Η τεχνη απο αισθητικο αντικειμενο γινεται βιολογικο, εξηγειται με ορους "αντικειμενικους" και "αιωνιους", η καλλιτεχνικη εκφραση αποτελει την αποδειξη της "αιωνιας" αρειας φυλης.
Η ναζιστικη νοοτροπια βρισκει στην αναγνωρισμενη ανα τους αιωνας τεχνη τα στοιχεια εκεινα που θα της δωσουν κυρος, απολυτοτητα, και αισθηση κυριαρχιας.
Βρισκει ενα κωδικα επικοινωνιας ενιαιο, αδιασπαστο, και απολυτα αντικειμενικο, που δεν επιτρεπει κανενα ξεστρατισμα.
Συντελειται δηλ. με τον ναζισμο το τελειο αναποδογυρισμα/παρερμηνεια της αρχαιοελληνικης τεχνης και φιλοσοφιας. Η αρχαιοελληνικη σκεψη απο λικνο αμφισβητησης μετατρεπεται σε απολυτο δογμα, σε μονοχνωτο καναλιζαρισμενο υποκαταστατο σκεψης.
Αφου λοιπον κατορθωσε ο ναζισμος να μετατρεψει την "αιωνια τεχνη" σε οργανο προπαγανδας των ιδεων του, το μονο πλεον εμποδιο στον τομεα της καλλιτεχνικης εκφρασης ηταν ο μοντερνισμος ο οποιος αμφισβητουσε καθε αιωνιοτητα, καθε αληθεια, καθε σταθεροτητα, καθε αντικειμενοκοτητα, προτασσοντας στην θεση τους τον υποκειμενικο παραγοντα, την αμφισβητηση των αξιων, ακομα και την καταστροφη.
Για ολους αυτους τους λογους, ο ναζισμος ηταν αδυνατον να στραφει προς τον μοντερνισμο η να δημιουργησει δικη του τεχνη. Ο μοντερνισμος δημιουργουσε, δεν αναπαρηγαγε οπως ενα μεγαλο μερος της τεχνης απο την αναγεννηση και μετα. Γι αυτο και ηταν επικινδυνος, ηταν ο αιρετικος και ανατρεπτικος παραγοντας απεναντι σε ενα νατουραλισμο που ως "αιωνια τεχνη" ομογενοποιουσε, υποτασσε το ατομο στην απολυτη και αντικειμενικη "αληθεια".
Οι ναζι παραποιουσαν τα παντα. Ηταν οι καλλιτεχνες του καλπικου. Ο "αντιδραστικος μοντερνισμος" ηταν ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΟΣ,ΕΡΓΑΛΕΙΑΚΟΣ,ΑΚΡΩΣ ΚΑΛΠΙΚΟΣ. Καμμια σχεση με την ουσια και τη φιλοσοφια του μοντερνισμου, με την ρηξικελευθη ματια του.
Αλλα ακομα και σε αυτες τις περιπτωσεις που ο μοντερνισμος ετεινε να μεταβληθει σε παραγοντα συντηρησης,υπηρχε παντοτε μια στροφη στο παρελθον που φλερταρε με τον μιμητισμο(υπαρχουν πχ στην ποιηση την αρχιτεκτονικη κα).
Υπηρχε δηλ.μια "διαφωνια" προς την ολη φιλοσοφια του μοντερνισμου.
Οι ναζι κυνηγησαν αγρια τον μοντερνισμο. Ο μοντερνισμος στην ναζιστικη γερμανια απαγορευτηκε.
Και ειναι ευνοητο, διοτι ο μοντερνισμος, ως καλλιτεχνικη εκφραση της υποκειμενικοτητας στηριχθηκε στην πρωτοβουλια.ποια πρωτοβουλια ομως μπορει να εχει ο καλλιτεχνης υπο φασιστικο/ναζιστικο καθεστως?
Οι ναζι ηθελαν και πιστευαν πως εκαναν τεχνη για την αιωνιοτητα, για τον αιωνα τον απαντα. Και μονο αυτη η ιδεοληψια του ναζισμου θετει την φιλοσοφια του μοντερνισμου στο εντελως αντιθετο ακρο.
Η ναζιστικη πλαστικη τεχνη ηταν τιγκα σε ολους αυτους που λογω της ανοδου του μεταφυσικου ανορθολογισμου επιστρεφουν ξανα ως λατρεια του δωδεκαθεου. Απολλωνες, Ερμηδες, Προμηθεις, Ατλαντες, Κυκνοι, Αφροδιτες και δεν συμμαζευεται.
Την αντικειμενικοτητα και την απολυτοτητα που επεδιωκε με αυτον τον τροπο ο ναζισμος, την ενσαρκωνε η προσωποποιηση της απολυτοτητας και της αιωνιας αληθειας, ο φυρερ και ο λογος του, η απολυτη ενσαρκωση του ολου που καταστρεφει καθε επικινδυνη διαφορετικοτητα.
Ο φυρερ που στους λογους του υποστηριζε τον αφανισμο καθε διαφορετικοτητας,καθε υποκειμενικοτητας, και την ενσωματωση των παντων στη θεληση του ενος, πως ηταν δυνατον να δεχθει και να υιοθρτησει τον μοντερνισμο?
Ειδικοτερα ο (γερμανικος) εξπρεσσιονισμος που κυνηγηθηκε αγρια απο τον ναζισμο, βρεθηκε στο στοχαστρο ακομα και του Λουκατς, του μαρξιστη αυτου στοχαστη, στο ονομα μιας ολοτητας και αντικειμενικοτητας που κρατουσε την καταγωγη της απο την γερμανικη ολιστικη παραδοση και τον μπαμπα Χεγγελ.
Αυτο τι κυνηγι που υπεστη ο εξπρεσσιονισμος απο τους ναζι, που τον χαρακτηρισαν ως "εκφυλισμενη τεχνη" ενω οι δημιουργοι του κλεινονταν στα στρατοπεδα συγκεντρωσης, τρελαινονταν η δολοφονουνταν, ΔΕΙΧΝΕΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΤΙ Η ΑΠΟΛΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΝΑΖΙΣΜΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΟΥΤΕ ΚΑΤΑ ΔΙΑΝΟΙΑ ΝΑ ΔΕΧΤΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ,ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ, ΚΑΙ ΤΗΝ "ΑΣΧΗΜΙΑ" ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΥ.
Ο Χιτλερ ειπε: «Χωρίς αυτοκινητα, κινηματογραφο με ηχο, και ασυρματο [δεν νοειται] νικη του Εθνικοσοσιαλισμου».
Παραθετω μια γερμανικη αφισα του 1936 που φερει το μηνυμα: «Ο Φυρερ υποσχεται αυτοκινητα στη Γερμανια».
Motor= μηχανη, κινητηρας. Motorisierung= εκμηχανιση;
"Αν η εργασία ήταν καλό πράγμα, τότε γιατί μας πληρώνουν για να τη κάνουμε".
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : asxetos στις 08-06-2007 19:57 ]
[/b]Καθε φασισμος, οποια μορφη κι αν παιρνει, ανατρεχει στο "ενδοξο παρελθον" για να βρει αιωνιες ριζες και διαχρονικες αξιες καλλιτεχνικης εκφρασης που θα του αποδωσουν απολυτοτητα και μορφη αιωνιας αληθειας.
Καθε μορφη εκφρασης διασπαστικη, υποκειμενικη, νεωτερικη, αιρετικη, που θετει την ιδια την ολοτητα υπο αμφισβητηση, χαλαει την "μαγιονεζα" , και γι αυτο οσο υπαρχει ολοκληρωτισμος η διαφορετικη αυτη εκφραση θα βρισκεται υπο συνεχη διωγμο. [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : asxetos στις 08-06-2007 20:06 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : asxetos στις 08-06-2007 20:08 ]