ελληνική μουσική
    852 online   ·  210.851 μέλη

    Τρανσπόρτο: ο καημός του παρεξηγημένου τραγουδιστή

    StavmanR
    10.05.2008, 12:57

    Παράθεση:

    Το μέλος -Iliana- στις 09-05-2008 στις 20:11 έγραψε...

    (...) αφού το forum έχει γίνει τόπος αυτοπροβολής φωτεινών παντογνωστών και απίστευτων ταλέντων. ...

    Αν αναφέρεσαι σε εμένα, με αδικείς...

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 10-05-2008 13:50 ]


    noizreduction
    10.05.2008, 17:14

    StavmanR, μου ειναι παρα πολυ δυσκολο να ορισω το τελειο σε οποιαδηποτε μορφη τεχνης. Δηλαδη ο ρεαλισμος του 18ου αιωνα στη Ζωγραφικη ειναι πιο τελειος απο το σουρεαλισμο του 19ου αιωνα;

    Δεν μπορω να διακρινω δηλαδη σε κατι τοσο υποκειμενικο και λεπτομερες, οσο ειναι η ιδια η ικανοτητα της ακοης, το τελειο!

    Μην ξεχνας πως και ο Πυθαγορας υπολογισε με τοσο στεγνα μαθηματικα τη μουσικη, που ξεχασε τελειως πως η φυσικη ταλαντωση εχει μεγαλες διαφορες ως προς τη προσεγγιση της. Και εκει "εχασε" το παιχνιδι. Η απολυτοτητα των μαθηματικων που χρησιμοποιεις, φασκει με την αλλη σου αντιληψη, δηλαδη του "ασυγκεραστου". Απο τη μια εχουμε την τελειοτητα της μαθηματικης θεωριας και απο την αλλη την ατελεια του μουσικου διαμοιρασμου.

    Και παλι, δεν μπορω να κατανοησω για ποιο λογο πρεπει κατι στην τεχνη να ειναι καλυτερο απο το αλλο.

    Η συγκριση τιθεται σε φυσικα μεγεθη, οχι σε υποκειμενικα γουστα του καθενος. Και η de facto αναγνωριση εκ μερους σου για τη μουσικη του 16ου αιωνα, ειναι ο "ρατσισμος" που αναφερθηκα.

    Δεν νομιζω πως πρεπει να καθομαι στο πιανο και να σκεφτομαι πως αυτο που παιζω ή γραφω ειναι ατελες, λογω του συγκερασμου. Ισως ειναι πιο σημαντικο να γυρισουμε και λιγο το κεφαλι μας προς το κοινο, που ειναι και ο τελικος κριτης του αποτελεσματος που ακουει. Εαν καποιος απο κατω κλαψει, γελασει, σιγοτραγουδησει ή ακομα και χλευασει το κομματι που παιζουμε, σημαινει πως αλληλεπιδρα..

    Και στο κατω κατω η μουσικη ειναι οι ακροατες. Χωρις αυτους, παραμενει μια θεωρια. Ο ακροατης ειναι αυτος που θα παρει τη μουσικη, θα την "γδυσει" απο τους κανονες και τα "πρεπει" και θα κρινει εαν του αρεσει ή οχι!

    Κακα τα ψεμματα, η καλυτερη μορφη δημοκρατιας ειναι αυτη που υπαρχει στην τεχνη. Το "μ'αρεσει" ή "δεν μ'αρεσει", ανεξαρτητου ειδους, ειναι η αποδειξη αυτου που αναφερω. Μην συγκρινεις την πολιτικη δημοκρατια, με τη δημοκρατια της τεχνης. Ειναι 2 τελειως διαφορετικα πραγματα μεταξυ τους, αναξια να συγκρινοντα ( προσβολη ως προς την τεχνη ).

    Ολοι οι μουσικοι του 16ου αιωνα χαρηκαν με το συγκερασμο. Του 17ου αιωνα τον ανεπτυξαν. Του 18ου αιωνα τον εφτασαν στην τελειοτητα. Του 19ου αιωνα τον χρησιμοποιησαν δεξιοτεχνικα και συγχρονως αρχισαν να πειραματιζονται πανω του, ενω ο 20ος αιωνας φερνει μορφες μουσικης, οπως ο σεραϊσμος, που ο συγκερασμος αναλυεται στα στοιχεια του, αποκαλυπτοντας πως δεν υπαρχουν ορια.

    Ολα ειναι γραμμενα στη μουσικη ιστορια. Αρκει καποιος να τα μελετησει με ανοιχτο μυαλο, χωρις να καταδικαζει πριν φτασει στο τελος της αναγνωσης του!

     

    Οσο για τον Μπαχ, να θυμισω πως σαν θεμελιωτης του συγκερασμου, εγραψε εργα βασισμενα πανω στη θεωρια του. Οπως λοιπον και ενας επιστημονας, ανεπτυξε τα πρωιμα σταδια του συγκερασμου. Οι μετεπειτα γενιες ομως ανελαβαν να μελετησουν εκτενως το συγκερασμο ( και οχι το εργο του, μιας και εγινε γνωστος πολυ αργοτερα ) και να τελειοποιησουν τη μεθοδο του. Δεν μπορουμε να απαιτουμε απο τον "μπαμπα του συγκερασμου" και την τελειοτητα των μετεπειτα γενιων προφανως!

    Κι ομως, κοιτωντας καποιος τις Φουγκες του, τα πρελουδια του, τις Toccata του, θα καταλαβει πως ο ανθρωπος ηταν αρκετα μπροστα, περιορισμενος σε μια εκκλησιαστικη μουσικη που ειχε θεσμιστει πανω σε σοβαρους και αυστηρους κανονες παραλληλιας, γραφης και αποδοσης!

    Λιγη μελετη της κλασσικης μουσικης ζηταω StavmanR. Αφιερωσε χρονο να μελετησεις τα Chorals, να δεις πως ο συγκερασμος διευκολυνε και εδωσε ενα νεο εναυσμα της μουσικης γραφης της εποχης του 16ου αιωνα, που φτανει τελικα μεχρι τον 20ο αιωνα!

    ΚΑι το πιο σημαντικο:

    Ο συγκερασμος δεν κατεστρεψε το ασυγκεραστο συστημα! Αντιθετως, στηριχτηκε πανω του. Πως ειναι δυνατον να κατηγορεις το παιδι του ασυγκεραστου συστηματος, χωρις να δεις την ωριμανση του βημα προς βημα;

     

     


    Krokofiev
    12.05.2008, 03:46

    Ηλιανα ειμαι μαζι σου. Το τραγουδι πρεπει να το λες στην τονικοτητα που σε βολευει και ακουγεται και καλα βεβαια. Δεν υπαρχει κανενας λογος να το λες στην ιδια που ειναι στο δισκο αφου αλλωστε και ο εκαστοτε τραγουδιστης/στρια το λεει στην τονικοτητα που τον βολευει. Και αφου εκει εξω λοιπον υπαρχουν πολλοι που κανουν τους μουσικους ενω δεν ειναι, θα διαφημισω τον εαυτο μου και θα πω οτι αλλαζω πολυ ευκολα τονικοτητα στο πιανο και γουσταρω να την αλλαζω οταν χρειαζεται.


    noizreduction
    12.05.2008, 09:45

    Ηλιανα, με το να επαναλαμβανεις συνεχως το ιδιο και το ιδιο πραγμα, δεν θα κανει αυτους που του παιζουν "υπερταλενταρες" να αλλαξουν αποψη {#emotions_dlg.rolleyes} Αν και σε μερικα πραγματα ( οπως το οτι πολλα ξενα ροκ κομματια εαν αλλαξουν τονικοτητα δεν μπορουν να παιχτουν ευκολα απο την κιθαρα ) θα συμφωνησω με αυτους που ονομαζεις "ψωνια"...Εξαλλου πανω στη σκηνη ολοι αναγνωριζονται και κρινονται.


    StavmanR
    12.05.2008, 11:09

    Παράθεση:

    Το μέλος -Iliana- στις 12-05-2008 στις 05:42 έγραψε...

    Ωραία, Κροκόφιεφ, πότε θα συνεργαστούμε; Γιατί εγώ, δυστυχώς, δεν είμαι υπερτελεντάρα σαν άλλους εδωμέσα, να μπορώ να τραγουδώ 5 οκτάβες και να λέω τα πάντα στον τόνο τους όπως οι αυθεντικοί ερμηνευτές στα στούντιο-άλμπουμ {#emotions_dlg.sad} Οποτε ψάχνω κορόιδα που να μην τους πειράζει η ευτλής μου φωνητική έκταση, και να κάνουν τρανσπόρτα, ώστε να κοροϊδεύω το κοινό ότι μπορώ να τραγουδίσω! {#emotions_dlg.sad}



     

    Το συγκεκριμένο αποτελεί αγγελία. Προς διευκόλυνσή σου θα σου πω πως το σαιτ διαθέτει ειδικούς ιστολογικούς χώρους χωρίς χρέωση όπου μπορείς να αναρτήσεις την αγγελία.

    Προς στιγμήν πίστεψα ότι αποτελούσε θέμα θεωρητικής προσέγγισης και μπορούσε ο καθένας να τοποθετηθεί όπως πιστεύει και γνωρίζει...

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 12-05-2008 16:19 ]


    RoCkLiViN2
    12.05.2008, 12:36

    Iliana και Krokofiev απαντησατε και οι δυο με μεγαλη οριμοτητα. Ποιος απο εδω μεσα ειπε οτι ειναι υπερταλεντο και ο καλυτερος τραγουδιστης, η ο καλυτερος μουσικος. Ο καθενας ειπε την αποψη του με βαση οσες μουσικες γνωσεις διαθετει.

    Krokofiev : Στα ελληνικα κομματια που ειναι απλα ακορντα, μπορεις να αλλαξεις τονικοτητα πολυ ευκολα. Στα ξενα κομματια ομως που το τραγουδι συνηθως το γραφουν οι οργανοπαιχτες ενος συγροτηματος, ο τραγουδιστης το τραγουδαει απο κει που το βγαλανε, γιατι μερικα τραγουδια, οπως το Master of puppets που εχουμε προαναφερει, ειναι απο δυσκολο εως αδυνατο να το παιξεις ετσι οπως ειναι, αλλα μισο η ενα τονο πιο κατω.

    Τελος οσον αφορα το πιανο, εχει πιο ευκολα πατηματα απ την κιθαρα και δευτερον, αν εχεις πληκτρα, τοτε εχεις και ενα κουμπακι που λεει "transpose" και το αλλαζεις οποτε θελεις, χωρις να βρεις αλλα πατηματα.

    Υ.Γ : Συμφωνω με StavmanR και Noizreduction


    BAGRATION
    12.05.2008, 13:58

    Εγώ μπορώ να βγάλω με ασφάλεια (χωρίς να καταπονώ) έκταση 2 οκτάβων (ΦΑ#2 -ΦΑ#4).Συνεπώς για τα κομμάτια (μόνο μέταλ πάιζω) τα κάνω ένα τόνο κάτω (με κούρδισμα από ΡΕ). Αμα γίνεται τρανσπόρτο στα riffs του κομματιού το κάνω οπωσδήποτε.... αμα δεν γίνεται απλά.....δεν λεω το κομμάτι!!!!! Είμαι υπέρμαχος του τρανσπόρτο.....αν και καμμία φορά  μερικοί μουσικοί δεν το δέχονται.....

    Οποιος/α μπορεί και τα βγάζει τα κομμάτια στα κανονικά τους μπράβο του και μαγκία του....

    Οποιος/α δεν μπορεί να τα βγάλει και "στραγγαλιζεται" η φωνάζει για να τα βγάλει σώνει και καλά στον τόνο που γραφτήκανε τότε..... χαρά στο κουράγιο του!!!!! Τι να πω.....Στη περίπτωση αυτή τωρα αν το κοινό ενοχλείται από το τρανσπόρτο και δεν ενοχλέιται από τον αυτοστραγγαλισμό του τραγουδιστή επί σκηνής η τα φαλτσα που θα πετάγονται από την υπερπροσπάθεια ε.....τότε πρέπει να είναι και πολύ "παράξενο" κοινό..... {#emotions_dlg.tt2}


    noizreduction
    12.05.2008, 14:08

    Οταν ο τραγουδιστης δεν ενοχλειται απο το στραγγαλισμο των χεριων του κιθαριστα/μπασιστα, τοτε μαλλον ουτε το κοινο θα επρεπε να δινει σημασια σε κατι που οχι μονο πληρωσε για να ακουσει, αλλα δεν ενδιαφερεται και το τι γινεται backstage.

    Εδω το κοινο δεν σεβεται τον τραγουδιστη και καπνιζει 2-3 πακετα τσιγαρα...Ζεστη φωνη και τσιγαρο. Τρομερος συνδυασμος!


    noizreduction
    12.05.2008, 19:17

    Ηλιανα τι οργανο παιζεις; Εχεις παιξει ποτε ηλ.κιθαρα σε μπαντα ή πληκτρα/πιανο; Εχει μεγαλη σημασια να δεις και την "αλλη πλευρα", γιατι απο μονη σου ξεχωριζεις τον τραγουδιστη απο την υπολοιπη μπαντα Cool


    noizreduction
    12.05.2008, 21:21

    Ρωτα τον φιλο σου εαν μπορει ναπ αιξει το Moonchild απο αλλο πιασιμο. Εαν μπορει, να ερθει να το παιξει για να το δω κι εγω.

     

    Απο εκει και περα, τεινω να ομολογησω πως κατανταει κουραστικο αυτο που κανεις. Και δεν νομιζω να ειμαι ο μονος που το λεει αυτο.


    -----------------
    Noiz Reduction Team DreamCatcher

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 12-05-2008 21:23 ]


    RoCkLiViN2
    12.05.2008, 23:02

    Για ακομη μια φορα, δειχνεις ποσο οριμη εισαι. {#emotions_dlg.clap}Μπραβο σου.


    RoCkLiViN2
    12.05.2008, 23:18

    Πες μου που ειπα εγω οτι εχω αν οχι 8 οκταβες (που εχει το πιανο), εστω 5. Εγω, Με κανονικη φωνη εχω 3. Το προβλημα σου που ειναι ?? Επειδη δε συμφωνουμε με σενα ??? Και τιςειρωνιες οχι σε μενα. Στο φιλο σου. Μην τα ισοπεδωνουμε ολα....


    vouliakis
    12.05.2008, 23:35

    Παιδάκια, ηρεμείστε! Δεν υπάρχει λόγος να τσακώνεστε. Tο θέμα του topic είναι το τρανσπόρτο, νομίζω...
    Τώρα, για τις φωνητικές ικανότητες, ένθεν και ένθεν, ελάτε στο επόμενο live του Musicheaven, η σε κάποια συνάντηση, να σας ακούσουμε...

    Cool

     


    RoCkLiViN2
    12.05.2008, 23:42

    Δεν με εχεις ακουσει. Δεν ειπα οτι εισαι χαλια, η οτι τραγουδας αθλια, ουτε κατι τετοιο. Οποτε με ποιο δικαιωμα μιλας εσυ ετσι σε μενα ??? Λοιπον, οταν μαθεις να συμπεριφερεσαι και να δεχεσαι τη γνωμη των αλλων, τοτε ελα να ξαναγραψεις στο forum. Ok??? Και κατι αλλο. Το αν εχω 3 οκταβες, το ξερουν αυτοι που με εχουν ακουσει σε live και αυτοι που με ξερουν τοσα χρονια. Το οτι πιθανον δεν ξερεις εσυ καποιον στην Ελλαδα που να εχει ψιλη ψωνη, δε σημαινει οτι δεν υπαρχει κιολας. Σε πληροφορω, οτι υπαρχουν αρκετοι. Και τελος το να εχει καποιος ψιλη φωνη, δεν τον κανει αυτοματα και διασημο. Τελοσπαντων, δεν θα πεσω στο επιπεδο σου να σου αποδιδω χαρακτηρισμους τυπου αντε να κουρευεστε και ουστ. Αυτα ουτε τα παιδακια του νηπιαγωγιου δεν τα λενε.  


    StavmanR
    13.05.2008, 00:59

    Παράθεση:

    Το μέλος -Iliana- στις 12-05-2008 στις 19:02 έγραψε...

    Καλά ταλεντάρες μου (...)

    (...)δεν έχει κανένα νόημα να πείσω κανέναν φαντασμένο.

    (...)Δεν πρόκειται να δώσω σημασία σε κανέναν συμπλεγματικό, και καμία συμπλεγματική απάντηση.

     

    Σε ένα και μόνο ποστ διάβασα 3 υποτιμητικούς ή και υβριστικούς χαρακτηρισμούς προς αόριστα(;) πρόσωπα. Αν αυτό ονομάζεται επίπεδο ανθρώπου που ασχολείται σοβαρά με την τέχνη (κλασική μαστίχα του αργόσχολου αυτή η λέξη), τότε μάλλον βαδίζουμε προς νέα πολιτισμικά δρώμενα.

    Ηλιάνα δεν σου ζήτησε κανείς το λόγο για τον οποίο διαθέτεις 2 οκτάβες φωνή, ούτε και θα περάσουμε από επιτροπή φωνητικών ικανοτήτων-ταλέντου τη Celine Dion και τον Rob Halford. Μην πιέζεις τα πράγματα να υψωθούν επιθετικές φωνές άνευ λόγου και αιτίας. Σε τελική ανάλυση, καμία συζήτηση δεν έχει νόημα αν απαντάμε "ΣΥΜΦΩΝΩ" _ "ΔΙΑΦΩΝΩ". Δεν μιλαμε για συζήτηση αλλά για στατιστική έρευνα, οπότε και τα φόρουμ θα πρέπει να ονομαστούν αντίστοιχα "Διαδικτυακές στατιστικές μελέτες πολλαπλών επιλογών". Προσωπικά, αν και παραδέχθηκα την λοξοδρόμηση του θέματος με τη συμμετοχή του Noizreduction, πιστεύω ότι ήταν μία παραγωγική συζήτηση την οποία και θεωρώ θετική. Ζήτησα συγνώμη και μπορεί το θέμα να επανέλθει στην φυσιολογική του μορφή "Y/N".

    Ο σεβασμός προς τον συνομιλητή είναι πιο σημαντικός από την επιχειρηματολογία. Ο πρώτος δημιουργεί διαλεκτικό πνεύμα, η δεύτερη το τρέφει.


    deathminor88
    13.05.2008, 01:03

    Παράθεση:

    Επίσης, όταν μιλάμε για *πιάνο*, δεν υπάρχουν κουμπάκια. Και το κάθε όργανο έχει τη δυσκολία του σε άλλο επίπεδο. Η κιθάρα είναι δύσκολη στην αρχή επειδή δε "βλέπεις" τις νότες. Το πιάνο, όμως, σε προχωρημένο επίπεδο είναι πιο παλούκι από την κιθάρα, και θεωρείται κι ο βασιλιάς των οργάνων, γεμίζει, άλλωστε, μόνο του το χώρο.

     

    Δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Εξαρτάται τι εννούμε προχωρημένο επίπεδο. Και στα 2 σε προχωρημένο επίπεδο υπάρχουν απίστευτες δυσκολίες, τόσο διαφορετικές που εγώ τουλάχιστον δεν τις συγκρίνω.
    -----------------
    ...In sorte diaboli... www.myspace.com/butterflyeffectmelodies

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : deathminor88 στις 13-05-2008 01:05 ]


    RoCkLiViN2
    13.05.2008, 02:14

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 13-05-2008 στις 00:59 έγραψε...
     

    Σε ένα και μόνο ποστ διάβασα 3 υποτιμητικούς ή και υβριστικούς χαρακτηρισμούς προς αόριστα(;) πρόσωπα. 



    Αυτα για μενα τα ειπε και δεν καταλαβαινω και το γιατι... Επειδη ειπα ο ανθρωπος οτι εχω 3 οκταβες η κι εγω δεν ξερω τι αλλο. Μα η καθηγητρια μου μου το ειχε πει. Θα αρχισω να νιωθω ενοχος....


    freddieKrueger
    13.05.2008, 04:48

    Βασικα για να πω κι εγω τη γνωμη μου,καλο ειναι να ειναι διαβασμενη η ορχηστρα που θα συνοδευει τον τραγουδιστη...Ειναι σιγουρα εξισου ασχημο να ακουγονται 'στραγγαλισμοι' στη φωνη του ερμηνευτη,οσο και 'κακοτεχνιες'οργανοπαιχτων...Γι αυτο και πρεπει ολες οι αλλαγες τονου να εχουν συζητηθει με ολα τα μελη του γκρουπ-ορχηστας,κτλ μια βδομαδα πριν και να εχουν γινει και αρκετες προβες...Τωρα περα απ αυτο υπαρχουν ατομα που κανουν τη μεταφορα του τονου απλα και μονο με τα αυτι τους και η δεξιοτεχνια ακολουθει...Υπαρχουν και πιο ευκολες λυσεις:Ξεκουρδισμα μισου η ενος τονου στα εγχορδα,κτλ οπως και παιξιμο με καποταστο...Αυτο που εγω δεν εχω καταλαβει ειναι γιατι τοσος τσακωμος....Το χουμε εξαντλησει το θεμα με τις οκταβες...σε αλλο φορουμ...Τα λογια ειναι περιττα αν δεν ειναι τραγουδιστα σ αυτες τις περιπτωσεις....{#emotions_dlg.walkman}


    Spotlight_Dancer
    13.05.2008, 12:02

    Παράθεση:

    Το μέλος -Iliana- στις 12-05-2008 στις 23:29 έγραψε...

    Εσύ δεν έχεις ούτε 2 οκτάβες, αν έχεις νότα παραπάνω θα ξυρίσω το κεφάλι μου. Και το λέω γιατί ΑΝ είχες, δε θα το έγραφες από'δω κι από κει σε κάθε ευκαιρία, θα το ήξερε ο κόσμος ήδη. Ουστ ;ρ

     

    Πλακα πλακα,αυτο θα μπορουσαμε να το παρουσιασουμε ως happening στο επομενο live του ΜΗ,δηλαδη να βαλουμε  το μελος rockliving2 να πιασει 2 οκταβες,και αν τα καταφερει να υποχρεωσουμε το μελος _Iliana_ να ξυρισει το κεφαλι του.Τι λετε?


    noizreduction
    13.05.2008, 12:21

    Εγω λεω πως οποιος βλεπει τα καλαμια των αλλων, ξεχναει πως ισως να καβαλαει και αυτος ενα ακομα μεγαλυτερο... {#emotions_dlg.whistling}

    Για αλλη μια φορα αισθανομαι αυτο που εχω αισθανθει δεκαδες φορες μεσα σε μπαντες..Ποσο ψωνια και προβληματικα στη συνεργασια τους ειναι ορισμενα ατομα..κυριως τραγουδιστες και κιθαριστες ( lead ).

     

    Συγνωμη παιδια, αλλα δεν περιστρεφεται ο κοσμος γυρω σας..Αυτο ειχα να πω..Και ο νοων, νοητω...