ελληνική μουσική
    663 online   ·  210.857 μέλη

    Σταμάτης Κραουνάκης

    dimian
    06.07.2005, 21:48
    Ένας σημαντικός συνθέτης της ελληνικής μουσικής. Το διαφορετικό με αυτόν είναι ότι είναι πολυμορφικός: μπορεί να γράψει το σπαρακτικό "Αυτή η νύχτα μένει" με τη Δήμητρα Παπίου μέχρι το παιχνιδιάρικο "Ο έρωτας δεν πάει πανεπιστήμιο".
    Φυσικά μεγάλο ρόλο παίζουν και οι στιχουργοί με τους οποίους συνεργάζεται με κυριότερη συνεργασία του αυτή με την Λίνα Νικολακοπούλου. Πιστεύω πως ο συνδυασμός αυτών των δύο δίνουν τραγούδια που έχουν μεγάλη διάρκεια στο χρόνο πχ. Η σωτηρία της ψυχής, τα καντήλια. Περιμένω τη γνώμη σας.
    EffieKakaflika
    07.07.2005, 10:10
    Κατά τη γνώμη μου είναι από τους νεώτερους συνθέτες που θα αφήσουν ιστορία (γιατί η ιστορία κρίνεται με τα χρόνια). Έχει γράψει πολύ μεγάλα πράγματα και σημαντικά για το ελληνικό τραγούδι.
    Το μόνο που με χαλάει είναι ότι είναι λίγο υπερβολικός σε όλα του. Ακόμα και οι μελωδίες του ακούγονται λίγο πομπώδεις κάποιες φορές. Δεν πειράζει όμως... Αυτή είναι η ταυτότητα του... Έχει την αλλαζονία που έχουν οι θνητοί που κινούνται πιο ψηλά από τους άλλους.

    T_A_Z_Z
    08.07.2005, 02:23
    Mia kai arxisate topic gia ton Kraounaki na anafero oti mas erxete mazi me tin omada Speira-Speira stin Kipro, tin Tetarti 13/7 sto Pattixio amfitheatro Larnakas. H parastasi tous "Me mousikes eksesies me fones" tha perilamvanei ta kalitera noumera apo tis mexri tora parastaseis tis omadas. Osoi endiaferonte mporoun na vroun isitiria sta tamia tou theatrou.. Stin Lefkosia polounte isitiria sta tamia tou Dimotikou theatrou Strovolou.
    ph
    08.07.2005, 03:38

    Το ελληνικό τραγούδι κέρδισε πολλούς φίλους με την παρουσία αυτού του μάγου - συνθέτη στη δισκογραφία και στα πράγματα. Με χατζιδακική αισθητική άλλοτε, με τρυφερότητα σαν αυτή του Αττίκ ή με μπρίο σαν του Ζαμπέτα, καταφέρνει να μεταποιεί την ελληνική μουσικότητα από μουσειακό είδος σε ζωντανό οργανισμό που αναπτύσσεται.

    Με ενοχλούν λίγο κάποιες δηλώσεις του. Κατά καιρούς καβαλάει λίγο το καλάμι και είναι καιροί που δεν γράφει τα καλύτερά του τραγούδια. Ας ελπίσουμε να ηρεμήσει και να γράψει έναν σπουδαίο δίσκο για τη Χαρούλα, μαζί με την επίσης υπέροχη Λίνα.
    xristoforoupanagiotis
    08.07.2005, 19:53
    Quote:

    Το μέλος ph στις 08-07-2005 στις 03:38 έγραψε:




    Με ενοχλούν λίγο κάποιες δηλώσεις του. br>



    Έχεις δίκιο ph.Ανάμεσα στις δηλώσεις του είναι και αυτές που έκανε στο προηγούμενο βήμα της Κυριακής.Μίλησε για κακομεταχείριση τραγουδίων του κατα καιρούς απο την Τσανακλίδου και οτι η ΠΕΓΚΥ ΖΗΝΑ έχει φωνάρα θα της έγραφε τραγούδια και ότι ο Φοίβος ειναι μεγάλο ταλέντο
    ph
    08.07.2005, 23:22

    ekane tetoies dilwseis? swstos loipon, akiro ti eipa prin.
    Spilman44
    09.07.2005, 09:04
    Ναι...κι 'ο,τι είναι...υπέρβαρος !
    Ας μην ψαχνόμαστε.Ο άνθρωπος, σ αυτό που ασχολείται, είναι φαινόμενο ! Τα λοιπά, που απλώς χαρακτηρίζουν την ιδιοσυγκρασία, τα πιστεύω και τον αυθορμητισμό του, ας μένουν στο περιθώριο !
    Και κάτι άσχετο :Γιατί αμφισβητείται το ταλέντο του Φοίβου ;Πότε υποστήριξε πως είναι συνθέτης ;Αποτελεί ένα φαινόμενο στο είδος του:Στο κολλάζ, στο μωσαΐκό, στην κατασκευή βιτρώ...! Και σ αυτή την ενασχόλησή του, αποδεικνύεται -τουλάχιστον- ευφυής και χαρισματικός.

    Ευτυχώς...πτωχεύσαμε !


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: Spilman44 on 09-07-2005 09:06 ]
    xristoforoupanagiotis
    09.07.2005, 10:30
    Quote:

    Το μέλος Spilman44 στις 09-07-2005 στις 09:04 έγραψε:

    Ναι...κι 'ο,τι είναι...υπέρβαρος !
    Ας μην ψαχνόμαστε.Ο άνθρωπος, σ αυτό που ασχολείται, είναι φαινόμενο ! Τα λοιπά, που απλώς χαρακτηρίζουν την ιδιοσυγκρασία, τα πιστεύω και τον αυθορμητισμό του, ας μένουν στο περιθώριο !
    Και κάτι άσχετο :Γιατί αμφισβητείται το ταλέντο του Φοίβου ;Πότε υποστήριξε πως είναι συνθέτης ;Αποτελεί ένα φαινόμενο στο είδος του:Στο κολλάζ, στο μωσαΐκό, στην κατασκευή βιτρώ...! Και σ αυτή την ενασχόλησή του, αποδεικνύεται -τουλάχιστον- ευφυής και χαρισματικός.

    Ευτυχώς...πτωχεύσαμε !
    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: Spilman44 on 09-07-2005 09:06 ]





    1. Ο άνθρωπος, σ' αυτό που ασχολείτε, είναι φαινόμενο;Λίγο υπερβολικό θα έλεγα.
    2.Τα λοιπά, ας μείνουν στο περιθώριο;Συγνώμη αλλά είμαι απο τους ανθρώπους που κρίνουν τους καλλιτέχνες και απο τις δηλώσεις τους , την σκέψη τους ακόμα και απο την στάση τους στη ζωή.Νόμίζω πως και αύτα παίζουν ρόλο και συγκροτούν ένα καλλιτέχνη.
    3. Αμφισβητούμε το ταλέντο του Φοίβου;Μα φυσικά! Ποιό ταλέντο;Πέντε λέξεις στη σειρά και η επανάληψή τους ή πέντε μελωδίες και η επανάληψη τους σε όλους τους δίσκους που γραφει;Όχι ευχαριστώ δεν θα πάρω.
    4.Ο Φοίβος φενόμενο στο είδος του;Αλήθεια ποιό είναι το είδος του;
    5 Αν στην εποχή μας φτάσαμε στο σημείο να΄ονομάζουμε χαρισματικούς τέτοιους καλλιτέχνες..........χαθήκαμε.
    6. Α! το ότι είναι υπέρβαρος δεν με ενοχλεί καθόλου(ήταν λίγο ειρωνικό το σχόλιο ή μου φάνηκε;).
    7. Επίσης καλό είναι,πιστεύω, καλλιτέχνες σαν τον Κραουνάκη να μην γράφουν όλη την ώρα γιατί μέσα στο πλήθος των τραγουδίων που γράφουν τα τραγούδια τους που αξίζουν χάνονται και δεν ακούγονται.

    Αυτές είναι δικές μου απόψεις.Κανείς δεν μπορεί να πεί οτι οι παραστάσεις με Σπείρα -Σπειρα δεν ειναι πολύ καλές και σημαντικό το γεγονός ότι δίνει βήμα και χώρο σε νέους καλλιτέχνες.Σίγουρα έχει γράψει πολύ καλά τραγόυδια αλλά τα τελευταία χρόνια κάτι κάτι δεν μου αρέσει.


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: xristoforoupanagiotis on 09-07-2005 10:36 ]


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: xristoforoupanagiotis on 09-07-2005 10:38 ]
    geordan
    09.07.2005, 13:56
    Παιδιά οι δηλώσεις στο Βήμα της περασμένης Κυριακής δεν είναι ακριβώς έτσι. Καλό είναι να διαβάζουμε όλη τη συνέντευξη και να μην εστιάζουμε σε μεμονομένες κουβέντες. Όντως ισχυρίστηκε ότι η Τσανακλίδου κακοποιεί τελευταία κάποια τραγούδια του. Σε αντιδιαστολή δεν έφερε πάντως την Πέγκυ Ζήνα, αλλά είπε πως προτιμά τους ερμηνευτές της Σπέιρας-Σπείρας και πολλά άλλα... Τα άλλα, περί Φοίβου και Πέγκυς, έχουν αρκετή πλάκα και αξίζει να τα διαβάσετε. Όχι πως δεν τα εννοεί. Αυτή είναι όντως η απόψή του, αλλά είναι μια πιο ελαφριά αντιμετώπιση των πραγμάτων...

    Όσο για την προσωπική μου άποψη για τον Κραουνάκη: τον θαυμάζω απεριόριστα. Θεωρώ πως είναι σπουδαιότατος συνθέτης της εποχής μας και από τους ελάχιστους που έχουν αντιληφθεί την κλάση τους και τη διαφορά τους από τους άλλους, όσο εγωιστικό κι αν ακούγεται αυτό. Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι που τον έχει κάνει να "ξεφύγει" λίγο τελευταία, όχι τόσο σε απόψεις, αλλά σε υπερβολική παραγωγή. Αν σήμερα σταματούσε να γράφει, θα ήταν για μένα ήδη ανάμεσα στους σπουδαίους και αυτούς που επηρέασαν τα γούστα μου.

    xristoforoupanagiotis
    09.07.2005, 14:27
    Quote:

    Το μέλος geordan στις 09-07-2005 στις 13:56 έγραψε:

    Αν σήμερα σταματούσε να γράφει, θα ήταν για μένα ήδη ανάμεσα στους σπουδαίους και αυτούς που επηρέασαν τα γούστα μου.





    Ακριβώς αυτό και όχι μόνο τα δικά σου γούστα αλλά και όλη την πορεία του Ελληνικού τραγουδιού.Πόσο καλύτερη θα ήταν η όμως η πορεία του τα τελευταία χρόνια αν δεν έγραφε τραγούδια τόσο συχνά;
    Όσο αφορά τις δηλώσεις στο Βήμα στο παραπάνο μηνυμα δεν είπα ότι σε αντιδιαστολή της Τσανακλίδου έφερε την Πέγκυ Ζήνα, άλλα οι κουβέντες για Τσανακλίδου, Ζήνα και Φοιβο με χάλασαν.Μπόρει να είναι μεμονομένες κουβέντες όπως είπες αλλά αυτό δεν αλλάζει κάτι γιατί δεν είναι οι πρώτες του κουβέντες αυτές αλλά ούτε και οι τέλευταίες φαντάζομαι...


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: xristoforoupanagiotis on 09-07-2005 14:28 ]


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: xristoforoupanagiotis on 09-07-2005 14:38 ]
    ph
    09.07.2005, 23:38

    Φυσικά και έχει ταλέντο ο φοίβος, δεν το συζητώ αυτό. ΄Οπως και η Ζήνα έχει ταλέντο. Είναι ανόητο επειδή κάποιοι καλλιτέχνες ασχολούνται με την ελαφρότητα, να θεωρούμε πως είναι και ατάλαντοι. Τεράστιο ταλέντο έχει και ο Καρβέλας, αυτός πια είναι η επιτομή του ταλέντου. ΄Οσοι αρνούνται το ταλέντο αυτών των ανθρώπων είναι σίγουρα απαίδευτοι άνθρωποι, πάντως δεν είναι της μάρκας μου και ούτε θέλω να συζητώ μαζί τους. Υποτιμήστε τους. Ποιος ξέρει τι ζόρι έχουνε τραβήξει για να αρνηθούν την καταγωγή τους και τα κενά της παιδείας τους. Αυτοί που δεν μπορούν να διακρίνουν την αξία της ελαφρότητας, δεν έχουν θέση στη ζωή μου.

    Φυσικά και έχει φωνάρα η Βίσση, φυσικά και έχει την αξία της η ΄Αντζελα. Ανεβείτε στην πίστα και κάντε εσείς αυτό που κάνουν αυτές. Μπορείτε? ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ!
    Anthos
    12.07.2005, 10:53
    "Ανεβείτε στην πίστα και κάντε εσείς αυτό που κάνουν αυτές. Μπορείτε? ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ!"

    Δηλαδή κανένας δεν μπορεί να κρίνει κανένα?? Αυτό μας λες? Επειδή δεν έχω καλή φωνή δεν μπορώ ως μουσικόφιλος να κρίνω ποιος είναι καλό ταλέντο ή όχι?? Ή ως ποδοσφαιρίφιλος δεν μπορώ να αντιληφθώ ποιος είναι καλός ποδοσφαιριστής και ποιος όχι? Αν είναι δυνατόν...Όταν η κριτική γίνεται σε κόσμια πλαίσια χωρίς υπερβολές, είναι αποδεκτή...

    ΥΓ η απάντηση μου δεν έχει να κάνει τίποτα με το αν συμφωνώ μαζί σου στο θέμα ταλέντου των πιο πάνω...έχει να κάνει με την προσέγγιση σου η οποία εισηγήται την θεοποίηση του 90% των τραγουδιστών επειδή έχουν καλύτερη φωνή από μας...Εμένα με χαλά ας πούμε ότι η Βίσση είχε εμπλακεί με μεγάλη φοροδιαφυγή την στιγμή που έπαιρνε 30-40 χιλιάδες ευρώ την νύχτα...ούτε αυτό μπορώ να το κάνω!
    malastrana
    22.07.2005, 02:34
    ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ Ο ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΣ ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ (ΕΝΤΑΞΕΙ ΒΓΑΖΩ ΑΠ' ΕΞΩ ΤΟΝ ΜΙΚΗ). ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΓΝΩΣΤΑ, ΟΠΩΣ ΤΟ "ΚΟΣΜΑ ΚΑΙ ΔΑΜΙΑΝΟΥ", ΟΙ "ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΟΙ" ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΑ, ΤΟ "ΚΡΥΩΝΑ" ΜΕ ΤΟ ΜΕΖΙΝΗ, ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ, ΤΗΣ ΜΗΔΕΙΑΣ, ΤΟ "ΞΕΧΝΑ ΜΑΣ", ΜΕ ΤΗ ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ...ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ...ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΑ ΣΟΥΞΕ...ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΣΟΝ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΑΝΑΝΕΩΝΕΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΤΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΦΟΡΜΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΗΧΟ ΤΟΥ, ΚΟΙΝΩΣ ΔΕΝ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΠΟΤΕ, ΟΠΩΣ ΤΟΣΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΤΟΥ...ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΤΙΧΟΥΣ, ΜΕ ΜΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΓΝΗΣΙΑ "ΑΛΗΤΕΙΑ", ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΣΕ ΑΛΛΟΝ...ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΔΙΣΚΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΕΞΙΟΥ, ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΗΤΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟΣ. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗ ΣΠΕΙΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ...ΝΑΙ, ΦΟΡΕΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΣ ΣΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΣΥΝΗΘΩΣ ΛΕΕΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ...ΤΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΒΑΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, ΟΧΙ ΔΙΚΟ ΜΑΣ (ΚΙ Ο ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΙΝΑΙ, ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΘΕΜΑ), ΑΝ ΚΑΙ ΕΓΩ ΨΙΛΟΑΝΗΣΥΧΩ ΟΤΑΝ ΤΟΝ ΒΛΕΠΩ...
    ΤΩΡΑ, ΤΙ ΕΝΝΟΟΥΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΑΤΡΕΥΤΗ ΜΟΥ ΤΑΝΙΑ, ΔΕΝ ΞΕΡΩ...
    Ο ΦΟΙΒΟΣ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΤΑΛΕΝΤΟ. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΙΟ ΓΕΛΟΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ, ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΛΗΘΙΝΗΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ. ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ, ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ. ΚΑΙ Ο ΦΟΙΒΟΣ ΕΧΕΙ ΑΚΟΥΜΠΗΣΕΙ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΩΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ..
    ΚΑΙ Η ΖΗΝΑ, ΕΧΕΙ ΦΩΝΗ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΘΑ ΕΛΕΓΑ. ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΤΥΛ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ, "ΤΗ ΦΘΗΝΑΙΝΟΥΝ" ΚΑΠΩΣ.
    ΑΥΤΑ....
    Aiolos_m
    03.09.2005, 18:44
    Λίγα λόγια για τον Σταμάτη...

    Έχει χαρακτηριστεί το σημαντικότερο ταλέντο συνθέτη στην Ελλάδα τα τριάντα τελευταία χρόνια. Έχει σημαδέψει με τα τραγούδια του τις γενιές του 80 και 90 κι ο ίδιος σήμερα, ζει στην Αθήνα χαίρεται με την τέχνη του και τους φίλους του και αναφέρει ως Βιογραφικό του τα εξής:

    «Γεννήθηκα το 1955. Σπούδασα μουσική με την κυρία Κλέλια Τερζάκη και πολιτικές επιστήμες στην Πάντειο. Έχω γράψει 40 CDs και μουσική σε 50 έργα για το θέατρο.»

    Στην Πάντειο γνώρισε τη Λίνα Νικολακοπούλου, -«Η Λίνα είναι γεννημένη ποιήτρια». Με τη Νικολακοπούλου είναι συνδεδεμένο πάνω από το 80% του συνολικού έργου του Κραουνάκη. Μαζί σχεδιάζουν και κυκλοφορούν το 1985, τη δισκογραφική δουλειά ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΚΙ ΟΠΛΟΦΟΡΩ (Οκτώβριος 1985), δίσκος που έχει ξεπεράσει τις 200.000 πωλήσεις και θεωρείται ένας από τους κλασικούς του αιώνα που πέρασε.
    Η συνεργασία τους με την ερμηνεύτρια 'Αλκηστη Πρωτοψάλτη γεννάει έναν θρίαμβο και στέλνει την 'Αλκηστη, στα ύψη.

    Το 1986 συναντιώνται με τον Ανδρέα Βουτσινά, διεθνούς φήμης σκηνοθέτη - δάσκαλο και με τον σκηνογράφο Μανόλη Παντελιδάκη προτείνουν από το 1986 μια άλλη διασκέδαση χρησιμοποιώντας τα τραγούδια σαν μουσικό θεατρικό κείμενο και τους τραγουδιστές σαν ήρωες ενός φανταστικού έργου. Αυτό το καινούργιο παιχνίδι στην αρχή φαντάζει ανατρεπτικό γίνεται κυρίαρχο ρεύμα αποκτάει φανατικούς φίλους και εχθρούς τραντάζει το κουρασμένο σύστημα των 70s stars κι επιβάλλει τα δικά του.
    Το σύστημα ενώ τους «μάχεται» τους μιμείται με αποτέλεσμα «τερατογενέσεις» αλλά και νέο αίμα που αρχίζει να ελπίζει, ότι «η Ελλάδα δεν τελειώνει στα σκυλάδικα».

    Ο Κραουνάκης και η Νικολακοπούλου στα είκοσι και... χρόνια της καριέρας τους έχουν δώσει μάχη σώμα με σώμα για την αναβάθμιση της τέχνης του τραγουδιού, την ποιότητα των παραστάσεων, την εισαγωγή νέου ήθους και νέων απαιτήσεων στις ερμηνείες και είναι από τους ελάχιστους Έλληνες καλλιτέχνες που δεν έχουν χρηματοδοτηθεί ποτέ από το δημόσιο.

    Ο Σ. Κ έχει συνεργαστεί με τις σημαντικότερες λαϊκές φωνές και με σημαντικούς ερμηνευτές του θεάτρου. Έχει επίσης αναδειξει τις καλύτερες αντρικές λαϊκες καινούργιες φωνές (Κώστας Μακεδόνας, Δημήτρης Μπάσης, Στέλιος Διονυσίου).

    Από το 1990 συγκεντρώνει ελληνικά έργα που επιδέχονται μουσική ανάπτυξη, και τα επεξεργάζεται ενώ παράλληλα βλέπουν το φως της δισκογραφίας εσωτερικοί μουσικοί μονόλογοι, νέες τεχνικές, τραγούδια με μεγάλες μουσικές εισαγωγές - γενικότερα μουσική που δηλωνει την εικόνα της.
    Συγχρόνως δοκιμάζει με όλους τους σημαντικούς νέους σκηνοθέτες, εφαρμογές εικόνας, ή μελοποίηση κλασικών κειμένων, κυρίως κωμωδία που είναι η μεγάλη του αγάπη.

    Το 1997 δέχεται να αναλάβει, καλλιτεχνικός διευθυντής στο ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας. «Χτίζει» στην κυριολεξία με σύμμαχό του, τον Θεσσαλονικιό αρχιτέκτονα, σκηνογράφο και δάσκαλο Απόστολο Βέττα, το Δημοτικό Θέατρο Καβάλας, ανεβάζει τρεις εφαρμογές ελληνικού λόγου με μουσική (ΧΤΙΣΤΕΣ του Γιώργου Χειμωνά, θέαμα για 70 θεατές (και στο Γκάζι, Αθήνα), με ερμηνεύτριες τις κυρίες Βέρα Ζαβιτσιάνου, Όλγα Τουρνάκη και Λυδία Φωτοπούλου, ΓΚΡΟ ΠΛΑΝ του Γιώργου Μανιώτη στο Παλιό Ωδείο Καβάλας και ΠΛΟΥΤΟ του Αριστοφάνη με σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη - ανέβασμα κλειστού θεάτρου).
    Το εγχείρημα στέφεται με μεγάλη επιτυχία, εγκαινιάζοντας το Δημοτικό θέατρο Παλλάς.
    Παρ όλα αυτά, η ζωή του ΠΛΟΥΤΟΥ, κόβεται απότομα και ο Σταμάτης Κραουνάκης παραιτείται. Επιστρέφει στη δισκογραφία με τοCD ΣΠΕΡΑΝΤΖΑ και δίνει σεμινάρια ερμηνείας τραγουδιού στις Ροές της Σοφιας Σπυρατου. Σχηματίζεται ομάδα απο τους μαθητές του.
    Η Ομάδα βαφτίζεται Σπείρα - σπείρα και ζητάει φιλοξενία στο θέατρο Χυτήριο.
    Ο Σταμάτης Κραουνάκης σκηνοθετει την πρώτη του μουσική παράσταση - εξομολόγηση με τίτλο ΟΛΟΙ ΜΑΥΡΑ ΚΙ ΕΝΑ ΠΙΑΝΟ, δήλωση αθωότητας του τραγουδιού στα τέλη του εικοστού αιώνα.

    Αρχές του 2000 κυκλοφορεί τα CD ALUMINA και το soundtrack της ταινίας του Νίκου Παναγιωτόπουλου AYTH H NYXTA MENEI, μουσική που του χαρίζει το κρατικό βραβείο Μουσικής Κινηματογράφου στο 41ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, 13 νέα λαϊκά τραγούδια με τίτλο ΤΑ BLUES ΤΑ ΛΑΪΚΑ και το soundtrack της τηλεοπτικής σειράς ΥΣΤΕΡΑ ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΜΕΛΙΣΣΕΣ με βασική ερμηνεύτρια την Μαρινέλλα - Μουσική που του χαρίζει το Βραβείο Τηλεοπτικής μουσικής 2000.

    Ξανασυνεργάζεται για 80 παραστάσεις στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη με την Αλκηστη Πρωτοψάλτη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Παπαϊωάννου.
    Τον Ιανουάριο του 2000 παρουσιάζει το μουσικό μονόλογο ΝΕΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΝΗ ΤΡΑΓΟΥΔΑ με τη Δήμητρα Παπίου σε 31 «Βαριά Ελληνικά Τραγούδια». Το εγχείρημα αποθεώνεται από κοινό και κριτικούς και παίζεται για τρία χρονια. Τον τρίτο χρόνο κυκλοφορεί και το CD της παράστασης από την εταιρεία Σείριος του Μάνου Χατζιδάκι.

    Στο μεταξύ... ΟΛΟΙ ΜΑΥΡΑ ΚΙ ΕΝΑ ΠΙΑΝΟ, περιοδεια και 2ος χρονος, στο θέατρο Χώρα και στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ενώ κυκλοφορεί και το CD της παράστασης από την εταιρία Σείριος.
    Το καλοκαίρι του 2001 ο Κραουνακης και η Σπείρα-σπειρα αποκτουν καινούργια μόνιμη στέγη στον πολυχώρο Αθηναΐς στον Βοτανικό και κάνουν πρεμιέρα στις 7 Δεκεμβρίου.του 2001, με το μουσικό έργο SOLD OUT, ένα εργο για το χρημα.
    Το καλοκαίρι του 2002 παρουσιάζει το μουσικοχορευτικό θέαμα τραγουδιών με υπόθεση, ΑΥΤΗ Η ΝΥΧΤΑ ΜΕΝΕΙ, στο οποίο συμμετέχουν εκτός από τον ίδιο, ο Κώστας Μακεδόνας, η ομάδα Σπείρα-σπείρα, η Τζένη Μπότση και η Δήμητρα Παπίου. Η παραστάσεις - οι οποίες σημείωσαν τεράστια επιτυχία - παρουσιάστηκαν σε θέατρα των μεγαλύτερων πόλεων της Ελλάδας, με τελευταία παράσταση στο Θέατρο Λυκαβηττού της Αθήνας, το Σεπτέμβριο 2002.
    Στον πολυχώρο Αθηναΐς, στις 18 Νοεμβρίου 2002 κάνει πρεμιέρα με το νέο έργο - μιούζικαλ Η ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ, το οποίο αγκαλιάστηκε από κοινό και κριτικούς και συγκεντρωσε το ενδιαφερον ολης της καλλιτεχνικης Αθηνας.
    Η Σπείρα-σπείρα είναι πανελληνιο θεμα και η παρασταση χαρακτηριζεται η καλυτερη της καρριερας του.

    2002, ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ ΝΑ ΣΚΟΤΩΝΩ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΗΤΙΚΟΥΣ ΣΟΥ και ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ. Δυο ταινιες των Ν. Παναγιωτόπουλου και Δ. Παγουλάτου αντίστοιχα, στις οποίες ο Σταμάτης Κραουνάκης έγραψε μουσική και στίχους.-οι κριτικοι μιλανε «για μουσικη που τρυπαει την οθονη».

    Μάιος 2003. Κυκλοφορια CD με ερμηνευτη τον Κωστα Μακεδονα και με τιτλο ΕΠΕΣΕ ΕΡΩΤΑΣ.
    Μικρη περιοδεια καλοκαιριου με ομωνυμο θεαμα

    Σεμιναριο ερμηνειας τραγουδιου με 20 Κρητες νεους καλλιτεχνες.
    Στα Υακινθεια του Δημου Ανωγειων, η δραση παιχτηκε στο θεατρο Νικος Ξυλουρης στ' Ανωγεια και μεταδοθηκε από το Β Προγραμμα.

    Τον Οκτωβριο η ομαδα του Σπείρα-σπείρα γιορταζει τον πεμπτο χρονο ζωης της στην Αθηναΐδα
    Νεα ανανεωμενη εκδοχη της ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΓΗΣ. Καινούργια πρόσωπα, καινούργια νούμερα...
    Εγκαινια Παιδικης σκηνης με ένα μουσικο παιχνιδι βασισμενο στο βιβλιο ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΜΕ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ του Γιωργου Σεφερη.

    Ετοιμαζει την κυκλοφορια ενός CD αποκλειστικα από το διαδίκτυο...




    www.kraounakis.gr



    επισυναπτόμενα: KOURASTIKA_04.jpg 
    malastrana
    04.09.2005, 02:21
    Είχα πάει απόψε στη συναυλία του με τη Σπείρα, στο Γαλάτσι....Τέλειοι ήταν,τα παιδιά και ο ίδιος σε μεγάλα κέφια, πέρασα καταπληκτικά! Να' ναι καλά!


    Hada
    21.12.2005, 17:56
    Δεν μπορω να πω αν είναι φαινόμενο ή όχι. Πάντως όσοι δεν τον έχετε παρακολουθήσει με τους Σπείρα-Σπείρα, να πάτε, αξίζει!!
    antonLOrd
    25.12.2005, 19:14
    ...κάτι άσχετο... Σήμερα κλείνει τα 50...
    xaris_alexiou
    21.02.2006, 11:41
    Ontos o Kraounakhs einai poli megalos sinthetis.Gia mena,meta to Xatzidaki einai o Stamaths.To oti mporei kata kairous na kanei dilwseis pou de mas aresoun, den exei sxesi me to talento tou.An kai to teleutaio me ton Mhtsia den me enthousiase.Vasika nomizw de mou aresoun toso oi enorxistrwseis tou teleutaia...emena m'aresei sto Kikloforw k Oploforw kai sta Skouriasmena Xeilh.
    sunwing
    01.03.2006, 22:39
    Tον παραδέχτηκα στο δίσκο του με τη Σπείρα σπείρα " Όλα μαύρα κι ένα πιάνο" . Μπόρεσε με μια εκπληκτική ευαισθησία συνυφασμένη με εξυπνάδα να αποδώσει πολλά πάρα πολλά πράγματα.. Είναι μαγικός δίσκος...
    malastrana
    02.03.2006, 00:06
    Εκείνο που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί όλοι ανεξαιρέτως οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί αντιμετώπισαν τον δίσκο Ισόβια, ως μη υπάρχοντα...Δεν λέω σώνει και καλά ότι θα έπρεπε να αρέσει σε όλους, (εγώ τον βρήκα υπέροχο δίσκο), αλλά δεν του δωσαν καμιά ευκαιρία να ακουστεί, από την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του, όταν άλλους νέους δίσκους τους μεταδίδουν όλοι οι παραγωγοί και στον Μελωδία και στο Δεύτερο...Λες και συννενοήθηκαν όλοι να τον θάψουν, ενώ γενικά βάζουν τραγούδια και του Σταμάτη, και της Λίνας και του Μητσιά....Τέλοσπάντων...