Κάποια Δήθεν Λόγια......
Οποιος Μπορει Κανει, οποιος δεν μπορει διδασκει!!!
26 Απριλίου 2009, 19:43
Το Τραγούδι Γυμνό .....


«Δεν θέλω τίποτε άλλο

Παρά να μιλήσω απλά,

Να μου δοθεί ετούτη η χάρη.

Γιατί το τραγούδι το φορτώσαμε

Με τόσες μουσικές

Που σιγά – σιγά βουλιάζει»

 

Γιώργος Σεφέρης

   

Κάποιος είπε ότι τα Βινύλια επανέρχονται στην μόδα!

 

Στην εποχή των CDs και λοιπών προηγμένων τρόπων καταγραφής του έργου ενός καλλιτέχνη, αλλά και των καταγραμμένων με διάφορους τρόπους και σε διάφορα πονήματα της σύγχρονης τεχνολογίας play lists, όποιων θέλουν να ακούνε καθημερινά την μουσική που τους αρέσει, φαντάζει κάπως παράδοξο για τις γενιές της τεχνολογικής προόδου να θέλουν ξαφνικά να ακούσουν μουσική από βινύλιο (κοινώς: δίσκους)! Έστω κι αν κάποιοι υποστηρίζουν με βεβαιότητα ότι την πιστότητα του ήχου ενός καλοδιατηρημένου βινύλιου δεν πρόκειται ποτέ να την φτάσει κανένα από τα υπάρχοντα σύγχρονα μέσα καταγραφής ήχου! Άσε που δύσκολα πια βρίσκεις στην αγορά τα λεγόμενα Pick-ups για να ακούσεις κάποιο βινύλιο που ξέμεινε είτε από την προσωπική σου συλλογή, είτε από αυτή των γονιών, συγγενών και φίλων!

 

Λίγο πριν εξαφανιστούν τα Pick-up από την αγορά, λοιπόν, ευτύχισα πριν από πολλά χρόνια να βρω στην αντιπροσωπεία (τότε υπήρχαν και τέτοιες για ηλεκτρικά προϊόντα συγκεκριμένων φιρμών) το τελευταίο μοντέλο Pick-up που έβγαλε ποτέ η Sony! Το πήρα χωρίς δεύτερη σκέψη, μιας και διαβλέποντας το μέλλον, ήθελα να κρατήσω τη μαγεία της ακρόασης της συλλογής μου με βινύλια, που με πολύ κόπο (είναι η αλήθεια) κατάφερα να μαζέψω από μικρός! Η ευτυχία μου, παιδιόθεν, ήταν να ξοδεύω τις ώρες μου (και τα λεφτά μου) σε δισκάδικα όπου με βουλιμία έψαχνα ανελλιπώς τόσο παλιές (για την τότε εποχή) εκδόσεις της Ελληνικής και ξένης  δισκογραφίας (πρωτότυπες και σπάνιες εκδόσεις), όσο και της σύγχρονης τότε καταγραφής! Πρωτοεμφανιζόμενους καλλιτέχνες που με το μετέπειτα έργο τους καταξιώθηκαν να θεωρούνται σήμερα ως ιερά τέρατα του Ελληνικού τραγουδιού, καθώς και δίσκους παλαιότερων καλλιτεχνών που θεωρούνταν από τότε σπάνιοι!

 

Κάθε Κυριακή δεν κρατιόμουνα να πάρω το χαρτζιλίκι μου από τον Πατέρα μου και τους Παππούδες, καμία φορά τσόνταραν και οι Θειες μου όταν τύχαινε να έρχονται για επίσκεψη και καφέ στην μάνα μου μετά την εκκλησία, για να κατέβω στο Μοναστηράκι, στα παλιατζίδικα, αρχίζοντας την αναζήτηση προς άγρα δίσκων φτηνών και ξεχασμένων σε σκονισμένα ράφια και περίεργες σκοτεινές γωνιές των καταστημάτων!

 

Σήμερα είμαι πολύ περήφανος που κατέχω μια συλλογή με πέρα από 2000 δίσκους κάποιοι από τους οποίους θεωρούνται πολύ σπάνιοι έως και ιδιαίτερα συλλεκτικά κομμάτια! Κάποιες μέρες που με πιάνουν τα ψυχολογικά μου, που έχω τις «κλειστές» μου, που βιώνω τα «στενάχωρα» μου, τους βγάζω από το ράφι, τους φροντίζω και απολαμβάνω μετά την μουσική πανδαισία που μόνο αυτοί μπορούν να μου προσφέρουν! Μια συλλογή που μου φάνηκε και ιδιαίτερα χρήσιμη όταν έκανα μουσικές παραγωγές και εκπομπές (εφηβικές και νεανικές ασχολίες) σε διάφορα ραδιόφωνα της τότε πρωτοεμφανιζόμενης «Ελεύθερης Ραδιοφωνίας» στην Αττική!

 

Από αυτή λοιπόν την συλλογή, όπως είναι φυσικό, έχω κάποιους δίσκους που λατρεύω! Ένας από αυτούς, ίσως και η κορωνίδα των προτιμήσεων μου, είναι ο δίσκος «Το Τραγούδι Γυμνό» της PolyGram του 1992! Στην πραγματικότητα είναι ένας διπλός δίσκος ο οποίος καταγράφει τις καλύτερες στιγμές των μουσικών εκπομπών του Κώστα Κωστούλα στο ραδιόφωνο!

 

Ο Κώστας Κωστούλας στις εκπομπές συνήθιζε να φιλοξενεί διάφορους καλλιτέχνες για μια ραδιοφωνική συνέντευξη! Σε κάποια στιγμή των εκπομπών του ο Κώστας έκλεινε τα deck και τα faiter της κονσόλας και ζήταγε από τους φιλοξενούμενους του να τραγουδήσουν όποιο τραγούδι θέλουν και αγαπούν χωρίς ενορχηστρωμένη μουσική υπόκρουση! Μόνο με τη συνοδεία μιας κιθάρας ή ενός πιάνου ή ακόμα και ακαπέλα!

 

Όπως περιγράφει ο ίδιος στο εσώφυλλο του δίσκου, μια από τις πιο έντονες του μνήμες ήταν κάποια βράδια στη δεκαετία του 60, όταν, καθισμένος άβολα σε κάποιες από τις Μπουάτ της Πλάκας, άκουγε τον τραγουδιστή συνοδευόμενο από ένα όργανο να ιστορεί τα τραγούδια του! Τα χρόνια πέρασαν και αυτή η μνήμη τον ακολουθούσε! Όταν αργότερα δούλευε στο ραδιόφωνο ως παραγωγός μουσικών εκπομπών φρόντιζε όταν μπορούσε να μεταδίδει, προσπαθώντας να αναβιώσει έστω και μέσω ραδιοφώνου, κάτι από εκείνη την παλιά μαγεία της σχέσης που αναπτυσσόταν μεταξύ τραγουδιστή και ακροατή σε εκείνες τις Μπουάτ! Στόχος ήταν, μέσα σε ένα κόσμο γεμάτο από κάθε είδους θορύβους, να μεταφέρει στα αφτιά των ακροατών του το τραγούδι «γυμνό» … σαν την πρώτη μέρα της δημιουργίας του! Την ώρα της εκπομπής, λοιπόν, ζητούσε από τον ή την καλεσμένο/η τραγουδιστή/στρια να ερμηνεύσουν ένα – δυο τραγούδια «ζωντανά» έξω από τους κυκλικούς μαύρους δρόμους των βινυλίων, που παρά πολλούς και για πολλά υποψίαζαν (όπως αντίστοιχα συμβαίνει και σήμερα στις καταγραμμένες ερμηνείες κάθε απίθανου καλλιτέχνη στα CDs, όπου η κάθε ατάλαντη και ο κάθε ατάλαντος ακούγονται σαν Παβαρότι)!

 

Σ’ αυτό τον δίσκο λοιπόν, καταγράφονται όλες αυτές οι στιγμές των εκπομπών του Κωστούλα, χαρίζοντας μας σπάνιες «γυμνές» ερμηνείες διαχρονικών τραγουδιών από πολύ σημαντικούς και αξεπέραστους, στην διάρκεια του χρόνου, ερμηνευτές! Τραγουδιστές όπως η Βίκυ Μοσχολιού, η Χαρούλα Αλεξίου, ο Μανώλης Μητσιάς, η Ελευθερία Αρβανιτάκη, η Δήμητρα Γαλάνη, ο Σταμάτης Κραουνάκης, ο Νίκος Πορτοκάλογλου, ακόμα και ο Λάκης Παπάς και άλλοι, ερμηνεύουν λιτά και με απίστευτη θέρμη, με μόνο όπλο την φωνή τους, κομμάτια που έμειναν αναλλοίωτα στο χρόνο και μας συγκινούν ακόμα και σήμερα!

 

Για μένα, αξεπέραστη είναι η ερμηνεία της αξέχαστης Βίκυς Μοσχολιού στο «Πως έφυγες» του Σταμάτη Κραουνάκη! Μια γεμάτη και μεστή ακαπέλα ερμηνεία με την ζεστή φωνή της Βίκυς, που μπορεί να χαρακτηριστεί μνημειώδης!

 

https://www.youtube.com/watch?v=Gc6gYIzEkg0 

 

Το άκουσμα του δίσκου πραγματικά μας μεταφέρει στην μαγική και αισθαντική ατμόσφαιρα των Μπουάτ! Στα χαμηλά φωτά … στο μικρόφωνο που υπάρχει, χωρίς στην ουσία να υπάρχει ….. στις σταματημένες κουβέντες …. Και μέσα σ’ αυτή τη σιωπή το τραγούδι σαν ήχος φλουριού πάνω σε ασημένιο δίσκο να προσφέρεται μαγικό και παντοδύναμο! Οι αποστάσεις να εξαφανίζονται …., και το μόνο που απομένει, είναι ο τραγουδιστής και ο ακροατής! Μόνοι τους ….. τίποτα άλλο ….! Μια σχέση σχεδόν ερωτική!

 

Ένας θαυμάσιος δίσκος, (νομίζω ότι έχει κυκλοφορήσει και σε CD), που αποτελεί ύμνο στο Ελληνικό τραγούδι και στη δύναμη που μεταφέρει η ερμηνεία των πραγματικά ταλαντούχων και αξιόλογων καλλιτεχνών! Τέτοιες δισκογραφικές δουλειές μένουν για να μας θυμίζουν ότι κάποτε η απλότητα στην ερμηνεία και την έκφραση μπορεί να αναδείξει το άκουσμα χωρίς να χρειάζονται φανφάρες και ενορχηστρωτικές σάλτσες που μόνο σκοπό έχουν την κάλυψη των ερμηνευτικών αδυναμιών των τραγουδιστών!

 

Μέρες ραδιοφώνου! Μέρες Βινυλίων και Pick – up! Μέρες που το τραγούδι έστω και «γυμνό» είχε δύναμη και ορμή …..!   

          

 

Δίσκος: Το Τραγούδι Γυμνό

Έτος: 1992

Εταιρία: PolyGram 

Περιεχόμενα:

 

1.   Άλκηστις Πρωτοψάλτη-Ίσως φταίνε τα φεγγάρια

2.   Μανώλης Μητσιάς-Μίλα μου σαν τη βροχή

3.   Ελένη Δήμου-Προσωπικά

4.   Νίκος Πορτοκάλογλου-Ψέμματα

5.   Βίκυ Μοσχολιού-Πως έφυγες

6.   Πέτρος Γαϊτάνος-Πρώτη του Δεκέμβρη

7.   Ελευθερία Αρβανιτάκη-Το μαντολίνο

8.   Αρλέτα-Είμαι ερωτευμένος με τα μάτια σου

9.   Μανώλης Λιδάκης-Πονεμένη καρδιά

10. Ελένη Βιτάλη-Και μπήκαμε στα χρόνια

11. Λάκης Παππάς-Κι ύστερα μου μιλάς

12. Δήμητρα Γαλάνη-Με πνίγει τούτη η σιωπή

13. Χάρις Αλεξίου-Ο άνθρωπος του κάβου

14. Πέτρος Γαϊτάνος-Ο έρωτας της Κυριακής

15. Ελευθερία Αρβανιτάκη-Ο ύπνος σε τύλιξε

16. Νίκος Πορτοκάλογλου-Υπάρχει λόγος σοβαρός

17. Δήμητρα Γαλάνη-Είδα την Άννα κάποτε

18. Μανώλης Μητσιάς-Οι πεταλούδες

19. Δήμητρα Γαλάνη-Δικαίωμα

20. Λάκης Παππάς-Πάει κι αυτή η Κυριακή

21. Άλκηστις Πρωτοψάλτη-Τα ήσυχα βράδια

22. Αρλέτα-Νύχτες μαγικές

23. Βίκυ Μοσχολιού-Καινούργια ζωή

24. Σταμάτης Κραουνάκης-Ξανά μαζί

   

24 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
22 Απριλίου 2009, 13:59
Χορεύοντας με τους Νεκρούς ....


 

 

Έπρεπε να βρω ένα χώρο να φυλάξω τα παλιά όργανα γυμναστικής, μιας και πήρα καινούργια, πιο εξελιγμένα (νέας γενιάς όπως λένε) και όπως πάντα συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις «οι παλιές αγάπες πάνε στον Παράδεισο», στην προκειμένη περίπτωση πάνε στην … αποθήκη! 

 

Έτσι άρχισα να καταγίνομαι με την τακτοποίηση της αποθηκούλας που για χρόνια τώρα μοιάζει με βομβαρδισμένο τοπίο από τα ατάκτως εριγμένα χαρτοκιβώτια και κάθε λογής άχρηστα κειμήλια και εργαλεία! Χαρτοκιβώτια που κρύβουν μέσα τους θησαυρούς αναμνήσεων από τα παιδικά μου, τα εφηβικά μου και τα ώριμα χρόνια μου! Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, Πανεπιστήμια και ότι μάζευα (και συνεχίζω να το κάνω) από τα διάφορα ταξίδια μου! 

 

Κι αφού για πολλή ώρα πάλευα να συγυρίσω τον χαμό και μετακινούσα τα χάρτινα με την ευελιξία και την ζωηρότητα που με χαρακτηρίζει (λέμε τώρα), το μάτι μου έπεσε σε ένα ξεχασμένο χαρτοκιβώτιο που πήγε το σκασμένο και χώθηκε στην γωνιά, λες και προσπαθούσε να ξεφύγει από την μανία για συγύρισμα που με είχε πιάσει! Μου τράβηξε την προσοχή, και μιας και δεν έγραφε τίποτα απ’ έξω που να μου δίνει ταυτότητα περιεχομένου το άνοιξα για να ικανοποιήσω την περιέργεια μου!  

 

Φωτογραφίες, κάρτες, σημειώματα, ραβασάκια, κονκάρδες και σαχλαμαρίτσες από τα χρόνια μου στο δεύτερο Πανεπιστήμιο από τα τρία που αξιώθηκα να αποφοιτήσω! Αναμνήσεις από τα χρόνια των σπουδών για την απόκτηση του MSc!  

 

Εκεί που τα ψαχούλευα με νοσταλγία, το χέρι μου πιάνει μια κασέτα! Ναι, κασέτα!! Αυτές που βάζαμε στα κασετόφωνα για να ακούσουμε μουσική! Για μας τότε μια κασέτα ραδιοκασετόφωνου ήταν πολύτιμο εργαλείο! Μας κρατούσε συντροφιά αιώνια! Δύσκολα τις δανείζαμε και ακόμα πιο δύσκολα τις αποκτούσαμε! Για τους νεότερους, της γενιάς των CDs, των DVDs, των USBs, των I-pot και των I-phones, οι κασέτες αυτές μάλλον αποτελούν κομμάτι της προϊστορικής περιόδου του περασμένου αιώνα! Κι όμως για εμάς τότε οι κασέτες αυτές αποτελούσαν τον κόσμο μας, την επαφή μας με την δισκογραφία, την έκφραση της αγάπης και του ερώτα μας, την ψυχή των Parties!  

 

Την κρατούσα στο χέρι μου και καθώς την κοίταζα το μυαλό είχε πια γυρίσει πολύ πίσω, εκεί γύρω στο 1998 σε μια μικρή ξένη πόλη του Βορά, μια πόλη που λες και είχε στηθεί μόνο για να φιλοξένει τους περισπούδαστους φοιτητές που καμώνονταν ότι διψούσαν για μάθηση και ονειρεύονταν επαναστάσεις και μεγαλεία σε συνδυασμό με ένα λαμπρό επαγγελματικό μέλλον! 

 

Οι κιτρινισμένες της ετικέτες έγραφαν από την μια πλευρά (πλευρά Α) «Dead can Dance», και από την άλλη (πλευρά Β) «Pour me souvenir pour toujours Τ.» γαλλιστί, όπερ σημαίνει: «Για να με θυμάσαι πάντα Τ.» ελληνιστί!  

 

Η Γαλλιδούλα «Τ.» είχε μπει τότε ξαφνικά για λίγο στην ζωή μου από το πουθενά (όπως πάντα συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις) και εξαφανίστηκε το ίδιο ξαφνικά! Περίεργο κορίτσι! Με εμφάνιση gothic και extreme γούστα, έκανε τότε την δική της επανάσταση προσπαθώντας να γευτεί όσα περισσότερα μπορούσε να εξερευνήσει στην ζωή! Ένα πρωί, μετά από ένα πολύ έντονο βράδυ, όταν ξύπνησα ήταν εξαφανισμένη και όλα τα πράγματα της έλειπαν από το δωμάτιο! Μόνο το άρωμα της ήταν ακόμα διάχυτο στον χώρο και μια κασέτα που μόστραρε αγέρωχη σε περίοπτη θέση πάνω στο γραφείο! «Για να με θυμάσαι πάντα Τ…..»! Από τότε δεν ξαναείδα την Τ.! Να είμαι ειλικρινής ούτε κι εγώ την έψαξα και πάρα πολύ! Είχα καταλάβει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε και στο όνομα και της δικής μου σεξουαλικής και συναισθηματικής ελευθερίας με ψιλοβόλεψε η αναπάντεχη εξαφάνιση της!  

 

Η Τ. λοιπόν μπορεί να εξαφανίστηκε, αλλά η κασέτα που άφησε πίσω ήταν για μένα η πρώτη επαφή με την αισθαντική και γεμάτη μυστήριο και χρώματα μουσική των Dead can Dance! Από τότε και μέχρι την αποφοίτηση μου, η κασέτα δεν έβγαινε από το κασετόφωνο! Εκεί να παίζει πρωί και βράδυ, στις χαρές και τις λύπες, στις ατελείωτες ώρες του διαβάσματος και της μετέπειτα χαλάρωσης και ξελαμπικαρίσματος στο κρεβάτι! Είχε γίνει απαραίτητο εξάρτημα της συλλογής και περισυλλογής μου τις ώρες της συνειδητής μου μοναξιάς!    

 

Οι Dead Can Dance!! Ένα συγκρότημα που αν δεν με απατά η μνήμη μου, μετά από μια αξιόλογη πορεία στο χώρο της μουσικής, διέλυσαν την ίδια χρονιά που γνώρισα και έχασα την Τ.! Την ίδια χρονιά που εγώ ήρθα σε επαφή με την συναρπαστική μουσική τους!  

 

Το Alternative / Dark–Ethnic συγκρότημα, αποτελούσαν ο Brendan Perry και η Lisa Gerrard και οι δυο Αυστραλοί Αγγλοϊρλανδικής καταγωγής! Ο Perry πριν συμπράξει με την Lisa είχε κάνει ένα αδιάφορο πέρασμα από τους εξ’ ίσου ασήμαντους Scavengers! 

 

Οι δυο τους γνωρίστηκαν το 1980 στην Μελβούρνη κι αφού ανακάλυψαν ότι ταίριαζαν οι μουσικές τους αναζητήσεις και η καλλιτεχνική τους αύρα, έφτιαξαν τους Dead Can Dance που έμελε να εξελιχτεί σε ένα από τα συναρπαστικότερα και ιδιαίτερα group του τέλους του εικοστού αιώνα! Το όνομα του συγκροτήματος το είχαν εμπνευστεί από το κομμάτι κλασσικής μουσικής Danse macabre του Camile Saint-Saens και το αντίστοιχο ποίημα του Henri Cazalis! Όπως έλεγαν και οι ίδιοι, το Dead Can Dance αποτελούσε παράλληλα και ένα λογοπαίγνιο με τον όρο decadence που σημαίνει παρακμή! Τα όργανα που χρησιμοποιούσαν για να ερμηνεύσουν την μουσική τους ήταν είτε αρχαία, είτε ξεχασμένα και πολλές φορές ανεπιθύμητα για τους περισσότερους μοντέρνους (σημερινούς) μουσικούς!  

 

Άμα τη μουσική τους συνεύρεση λοιπόν, ο Perry και η Gerrard γράφουν και το πρώτο τους τραγούδι, το Frontier!  

 

Το 1982, τα δυο τους, ως Dead Can Dance, μετακόμισαν στην Μέκκα της Alternative και Rock music, το Λονδίνο, και ένα χρόνο αργότερα υπέγραψαν συμβόλαιο με την 4AD Records, μια εταιρία δίσκων εναλλακτικής Rock μουσικής που πειραματιζόταν με νέους καλλιτέχνες! 

 

Το 1984 κυκλοφορούν τον πρώτο τους ομώνυμο δίσκο που σημειώνει ανέλπιστη επιτυχία! Ήταν πράγματι ένας εκπληκτικός δίσκος! Τα φωνητικά της Lisa έμοιαζαν αρκετά με της Liz Fraser, ενώ ο ήχος προσομοίαζε, σχεδόν ταυτιζόταν, με Cocteau Twins. Τραγούδια όπως το «The trial» και το «Wild in the woods» που τραγούδησε ο Breandan, το «Ocean» και το «Frontier» της Lisa, καθώς και το «Musica eternal» που ερμήνευσαν και οι δυο μαζί, έμειναν χαραγμένα σε όσους άκουσαν τον δίσκο και ανέδειξαν ξεχασμένους στον χρόνο μουσικούς δρόμους.    

 

Το εξώφυλλο του δίσκου κοσμούσε μια τελετουργική ξύλινη μάσκα από την Νέα Γουϊνέα, που όπως εξηγούσαν οι ίδιοι, αποτέλεσε μια προσπάθεια να ερμηνεύσουν οπτικά την έννοια του όρου Dead Can Dance, δίνοντας και μια άλλη εκδοχή στο νόημα του ονόματος του συγκροτήματος, αυτή της «αναζωπύρωσης της άψυχης ύλης». Ο συμβολισμός της ξύλινης μάσκας ήταν ότι κάποτε η νεκρή υλη από το ξύλο που ήταν φτιαγμένη αποτελούσε αναπόσπαστο μέρος ενός ζωντανού δέντρου, ωστόσο ο κατασκευαστής της με την καλλιτεχνική του δουλειά εμπότισε την μάσκα με μια δύναμη ζωής αποκλειστικά δική της!  

 

Η αλήθεια είναι ότι οι Dead Can Dance είχαν ένα ιδιαίτερα εκλεκτικό μουσικό ύφος, το οποίο ήταν δύσκολο να ταξινομηθεί! Ωστόσο, κάποιοι εντάσσουν στο darkwave τα πρώτα τους μουσικά δείγματα!  

 

Το 1985 κυκλοφορούν το «Spleen and ideal» η μουσική του οποίου αν και ακολούθησε τα ηχητικά μονοπάτια του πρώτου τους δίσκου, ήταν σαφώς βελτιωμένη και πιο συμπαγής συνθετικά και δίκαια θεωρείται από τα πιο δυνατά album τους! Μερικά χρόνια αργότερα κυκλοφόρησαν τη συλλογή «Passage in time» στην οποία όμως συμπεριέλαβαν μόνο ένα τραγούδι από τον δεύτερο τους δίσκο «Spleen and ideal» και κανένα από τον πρώτο τους δίσκο «Dead Can Dance», γεγονός που μας οδηγεί να σκεφτούμε ότι, κατά την δική τους γνώμη, η δημιουργική τους πορεία ξεκίνησε με το «Within the realm of the dying sun» του 1986! 

 

Στους επομένους τους δίσκους, οι κιθάρες και τα τύμπανα παραμερίστηκαν και αντικαταστάθηκαν από samplers και άλλα περίεργα όργανα! Το group άρχισε να ασχολείται με την ιστορία της μουσικής, εξερευνώντας και αποτυπώνοντας μουσικές του μεσαίωνα και της αναγέννησης! Οι συνθέσεις τους ανέπτυσσαν επιρροές από μουσικά ειδή από όλο τον κόσμο! Η Lisa άρχισε να ερμηνεύει «γλωσσολαλιές» δίνοντας τους ένα πολύ χαρακτηριστικό ύφος και οι δίσκοι τους γέμισαν με ευαίσθητη, ανατριχιαστικά όμορφη μυστικιστική μουσική, που δεν συναντάμε πουθενά σε κανένα έργο άλλου καλλιτέχνη!  

 

Οι τελευταίοι δίσκοι τους, πριν διαλυθούν σαν συγκρότημα, ηχούν εντελώς διαφορετικά από τους πρώτους τους τρεις και κάποιοι τους κατατάσσουν στην νεοκλασική μουσική, καθώς και στο ethereal wave και την dark world music! Το τελευταίο τους album, το «Spiritchaser» περιείχε έντονες επιρροές από την αφρικανική και λατινοαμερικάνικη μουσική και χαρακτηρίστηκε ως το πιο ethnic της δημιουργικής τους καριέρας! Ήταν όντως το πιο ρυθμικό και ταυτόχρονα το πιο λυπημένο τους album!  

 

Όταν διέλυσαν τους Dead Can Dance, ο Perry και η Lisa πήραν ο κάθε ένας τον δικό του δρόμο! Η Lisa επέστρεψε στην Αυστραλία και ο Perry μετακόμισε στην Ιρλανδία όπου αγόρασε μια παλιά εκκλησία, στην οποία ζει και δημιουργεί από τότε! Μετά την διάλυση των Dead Can Dance ο Brendan Perry κυκλοφόρησε τον δίσκο «Eye of the hunter» και η Lisa Gerrard το «Mirror pool»! Και οι δυο, τους προσωπικούς τους δίσκους, τους έκαναν σε συνεργασία με τον Pieter Bourke των Eden και Soma, καθώς και το Duality και το soundtrack της ταινίας «The insider»! 

 

Τελικά η Γαλλιδούλα Τ. που εξαφανίστηκε από την ζωή μου τόσο μυστικιστικά ένα πρωί των φοιτητικών μου χρόνων, άφησε κάτι πίσω της (εκτός από το άρωμα της) που σίγουρα με έκανε να την θυμάμαι για πάντα! 

 

Εναπόθεσα με προσοχή την κασέτα πίσω στο χάρτινο κιβώτιο των αναμνήσεων μου και το έκλεισα με προσοχή! Το έβαλα πάνω πάνω στον σορό! Ίσως κάποτε χρειαστεί να ξαναψάξω γι αυτή την κασέτα, ίσως χρειαστεί να την ξανακούσω! 

 

Να σαι καλά όπου και να σαι Τ….!!! Ελπίζω να γεύτηκες όσα έψαχνες και να έζησες με το πάθος που σε χαρακτήριζε όσα βρήκες!:))))

  
8 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
20 Απριλίου 2009, 15:39
Άκυρο .... Πασχαλινό Τραπέζι


 

 

Σας έχω ακούσει να διαμαρτύρεστε για το οικογενειακόν του Πασχαλινού τραπεζιού! 

 

 

Σας έχω νιώσει να εκφράζετε απέχθεια γιατί τέτοιες μέρες η οικογενειακή φύση των γιορτών σας τραβάει στα χωριά και τα νησιά καταγωγής των γονέων, ως υποχρέωση και προσκύνημα, στα ήθη και έθιμα! Στους τόπους των εκτός Αθηνών και αστικών κέντρων.   

 

 

Σας έχω διαβάσει να παραπονιέστε για την Πασχαλινή μάζωξη γύρω από το τραπέζι για την κατανάλωση του οβελίας, το τσούγκρισμα των αυγών και την πόση του οίνου, που θεωρείτε μπανάλ και εκτός των μοντέρνων σας συνηθειών! Για τα παιδιά της οικογένειας που στριγγλίζουν παίζοντας, φέρνοντας πονοκέφαλο σε όσους ξέχασαν πως κάποτε υπήρξαν και οι ίδιοι παιδιά, και ίσως να στρίγγλιζαν πιότερο στο παιχνίδι με τα αδέλφια, τα ξαδέλφια και τα γειτονόπουλα! Για τις θειες και τους συγγενείς που σας σφιχταγκαλιάζουν με ορμή και ανταλλάσσουν σβουρικτά φιλιά! Για αυτούς που σας εύχονται, εννοώντας το, να σας δουν διπλούς και τριπλούς του χρόνου!  

 

 

Σας έχω δει να αποστρέφεστε με βδελυγμία όλα αυτά και να αποζητάτε την λύτρωση μακριά, ευελπιστώντας σε ένα πιο ήσυχο και λιγότερο οικογενειακό Πασχαλινό μεσημέρι! 

 

 

Μα κάποτε έρχεται το πλήρωμα του χρόνου που, απο τύχη ή απο επιλογή,  ανακαλύπτεις ότι υπάρχουν και άλλα Πασχαλινά τραπέζια, λιγότερο θορυβώδη και στο πιο ελάχιστο πολυπρόσωπα!

 

 

Πασχαλινά γεύματα που δεν γίνονται σε τραπέζια!  

 

.........................

 

 

Η οικογένεια μικρή και διασκορπισμένη! Ο Πατέρας να έχει μεταναστεύσει εις Κύριον χρόνια τώρα! Η μάνα, που κάποτε περιποιόταν με αγάπη και δεξιοτεχνία τέτοιες μέρες την οικογένεια, φτιάχνοντας πλούσια εδέσματα και λουκούλλειο τραπέζι, κατάκοιτη κτυπημένη από τα γηρατειά που ποτέ δεν έρχονται μόνα!  

 

 

Κι ο γιος που απέμεινε, με αγορασμένα  τα φαγητά της Ανάστασης και με δυο τρία κόκκινα αυγά βαμμένα από τους γείτονες, να προσπαθεί να αναβιώσει όμορφες στιγμές και Πασχαλινές θύμησες στα γόνατα που χρησιμοποιεί ως δίκην τραπεζιού δίπλα στο μητρικό κρεβάτι! Κι όση ώρα κρατάει η μυσταγωγία του Παράδοξου αυτού Πασχαλινού τραπεζιού να μην κοιτάζει την Μάνα στα μάτια, που δακρύζουν γιατί θυμούνται άλλες ηρωικές και ευτυχισμένες εποχές! Εποχές που το σπίτι τέτοια μέρα γέμιζε από θόρυβο, από γέλια, από φίλους και συγγενείς, από παιδιά που έτρεχαν γύρω – γύρω τσιρίζοντας για την διεκδίκηση ενός σοκολατένιου αυγού! 

 

 

Κι όταν πια περάσει η ώρα, ο Γιος φιλά στοργικά στο μέτωπο την Μάνα που έχει αποκάμει και έχει βυθιστεί στα όνειρα της που την ταξιδεύουν σε παλαιότερες Πασχαλιές, που μύριζαν ανθούς και αγάπη! 

 

 

Καβαλάει την μηχανή και ανοίγει τα γκάζια του στους δρόμους της έρημης Αθήνας! Ελπίζει ο αέρας που του κτυπά το πρόσωπο να ξεπλύνει για πάντα το δάκρυ και να διώξει τον κόμπο που έχει για χρόνια κάτσει σαν βάρος στον λαιμό! Στην αρχή της Αλεξάνδρας κοντοστέκεται! Μαρσάρει δυο τρεις φορές για να ξελαμπικάρει, μαζί με την μηχανή, το μυαλό του!

 

 

Για πού τραβάει; 

 

 

Οι φίλοι όλοι με τις οικογένειες τους στα τέσσερα σημεία της Ελλάδας! Με συγγενείς και ευωδίες! Μια δυο προσκλήσεις για να συμμετάσχει τις απέρριψε, ίσως από περηφάνια, ίσως πάλι γιατί δεν ήθελε να είναι ο ξένος στο τραπέζι, μα σίγουρα διότι αυτή την Πασχαλιά χρωστούσε ένα φιλί στο μέτωπο της Μάνας, που μέσα στο όνειρο της του χαμογέλασε καθώς έσκυψε στο προσκέφαλο της! 

 

 

Μάρσαρε άλλες τρεις φορές!

 

 

Μπροστά του απλωνόταν άδειος ο δρόμος! Μπορούσε να δει μέχρι το τέρμα! Μια αίσθηση ελευθερίας κίνησης! Μιας ελευθερίας που επέλεξε! Όλο τον κόσμο γύρισε, μα πουθενά δεν έμεινε! Πάντα έφευγε το τέλος πριν να δει! Στο όνομα της ελευθερίας! Ο έρωτας ήταν ζωή μα δεν τον άφηνε ποτέ να φθάσει στην συντροφικότητα!  

 

 

Κοίταξε τους θάμνους στην νησίδα! Έμοιαζαν με μικρό παιδί που έβαλε τα καλά του για την πασχαλιά! Άνοιξε το γκάζι! Η μηχανή ούρλιαξε κάνοντας τα λάστιχα να γονατίσουν και μετά ξεχύθηκε στην μεγάλη λεωφόρο! 

 

 

Έφτασε σε χρόνο μηδέν στο γραφείο! Πριν ξεπεζέψει χάιδεψε απαλά το ζεστό ντεπόζιτο! Έσκυψε το κεφάλι στο κατράν και ψιθύρισε, «πάλι με κουβάλησες! Ως πότε;» 

 

 

Ανέβηκε στον έκτο! Άνοιξε το γραφείο και βυθίστηκε με μιας στην δερμάτινη καρέκλα! Έριξε μια ματιά σε όσα είχαν στοιβαχτεί στο γραφείο! Αλληλογραφία, συμφωνίες που περίμεναν την υπογραφή του, η κατάσταση της μισθοδοσίας για τους υπαλλήλους, λογαριασμοί που περίμεναν να πληρωθούν …. 

 

 

Έγειρε πίσω! Το βλέμμα καρφώθηκε στην οικογενειακή φωτογραφία στην άκρη του γραφείου! Ψαχούλεψε απαλά τον λαιμό του! Ο κόμπος ήταν ακόμα εκεί! Τουλάχιστον αυτός δεν θα φύγει ποτέ … 

 

 

Έκλεισε τα μάτια!  

 

 

Περίεργο σήμερα το γραφείο του μύρισε ξαφνικά ανθούς και οβελίας!  

 

 

Άνοιξε με τρόμο τα μάτια και κοίταξε την πόρτα …… 

 

 

Σαν να του φάνηκε ότι άκουσε γέλια παιδιών στον διάδρομο ……… 

 

 

Πέρασε, μάγκα μου, κι αυτή η Πασχαλιά!!!

 

 

Έρχονται και πάλι οι πολύβουες καθημερινές …..

 

 

 

 

 

6 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
16 Απριλίου 2009, 14:03
!Red Rose!


 

 Οι μυρωδιές των ανθών

 

 Η αίσθηση της αλλαγής

 

 Η δίψα για έρωτα 

 

 Ο λυρισμός του Πάσχα

 

 κι εκείνο το μικρό παράνομο σημείωμα της Άνοιξης

 

 που όλο ξεχνάμε στην τσέπη μας ..........

 

 

 Όλα αυτά ο λόγος για ένα πέρασμα στην γλυκύτητα των λόγων του Burns και το άκουσμα της μαγικής μουσικής των Madredeus: 

 

 

A Red, Red Rose 

 

By Robert Burns 

 

My love is like a red, red rose  

That’s newly sprung in June :

My love is like the melody  

That’s sweetly played in tune.
 

 

As fair art thou, my bonnie lass,  

So deep in love am I :

And I will love thee still, my dear,  

Till a’ the seas gang dry.
 

 

Till a’ the seas gang dry, my dear,  

And the rocks melt wi’ the sun :

And I will love thee still, my dear,  

While the sands o’ life shall run.
 

 

And fare thee weel, my only love,  

And fare thee weel a while !

And I will come again, my love,

Thou’ it were ten thousand mile.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
6 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
14 Απριλίου 2009, 12:56
Πάσχα Κυρίου Πάσχα


 

 

 

Απελθέτω απ' εμού το ποτήριον τούτο

 

   

 

 

Το ερώτημα μένει και επανέρχεται τέτοιες άγιες μέρες για πολλούς, που ως άπιστοι Θωμάδες αναζητούν τις εξηγήσεις του άυλου και του άπιαστου προσπαθώντας να αγγίξουν την διάνοια βάζοντας το δάκτυλο τους «επί των τύπων των ύλων»!  

 

 

 

«Τι είναι Θεός, τι μη θεός και τι τα’ ανάμεσο τους;»

Γιάννης Ρίτσος 

 

 

 

Αλλά πώς να προσδιορίσει κανείς το θεό;  

 

 

 

Δεν την κατηγορώ, αντιθέτως θεωρώ απολύτως θεμιτή, την εσωτερική αναζήτηση και την αμφισβήτηση δεδομένων για την ανακάλυψη και αποκάλυψη της αλήθειας του «πιστεύω». Άλλωστε είναι μια τακτική που ακολουθώ και εγώ συνεχώς και την χρησιμοποίησα επισταμένα στην ανεύρεση των δικών μου «πιστεύω» όσον αφορά την θρησκεία, μη διστάζοντας να γκρεμίσω μέσα μου είδωλα και στερεότυπα που πρόσφεραν σιγουριά, βρισκόμενος για πολύ καιρό στο απόλυτο κενό της ανατροπής της πίστης και όσα μου έδωσαν γύρω από αυτή.  

 

 

 

Η μελέτη άλλων πολιτισμών, άλλων θρησκειών και η αναζήτηση της σχετικής, διότι απόλυτη δεν υπάρχει, αλήθειας! 

 

 

 

Άλλωστε ανέκαθεν οι άνθρωποι ήθελαν να ξέρουν ή τουλάχιστον να έχουν μια αμυδρή αντίληψη για την προέλευση, την αρχή και τον τελικό σκοπό της ύπαρξης τους! Η αλήθεια είναι ότι ψάχνοντας συνειδητοποιείς ότι η θρησκεία, ως τέτοια, διαχρονικά (από την γένεση του κόσμου) ικανοποιεί αυτή την ανάγκη και φωτίζει εκείνες τις σχέσεις που ενώνουν όλους τους ανθρώπους σαν αδέλφια, αποκαλύπτοντας τους ότι έχουν την ίδια προέλευση, το ίδιο καθήκον στη ζωή τους και τον ίδιο γενικό τελικό σκοπό!

 

 

 

Ο Φράνσις Μπέικον (που όλοι ξέρουμε τι πρέσβευε) υποστήριζε ότι, «η επιφανειακή φιλοσοφία στρέφει τον ανθρώπινο νου στην αθεΐα, αλλά η σε βάθος φιλοσοφία οδηγεί τον ανθρώπινο νου στη θρησκεία»! Στην τελική, λέω εγώ, το να πιστεύεις σε κάποιον θεό σημαίνει να βλέπεις ότι η ζωή έχει ένα νόημα, διότι τα πάντα είναι πιθανά όταν έχεις πίστη, και καθώς ο άνθρωπος είναι από τη σύσταση του θρησκευόμενο ον, θεωρώ ότι ακόμα και αν δεν υπήρχε θεός ο άνθρωπος θα τον ανακάλυπτε! Ο Θείος Αϊνστάιν είχε πει ότι, «ο Θεός μπορεί να είναι πολύπλοκος, σύνθετος, εξελιγμένος και απόμακρος, αλλά δεν είναι κακός! Πιστεύω ότι το Σύμπαν φτιάχτηκε με απόλυτη τάξη! Δεν είναι χάος!» Μήπως είχε άδικο ο παππούς Πλάτωνας όταν έλεγε ότι, «η φιλοσοφία αρμόζει στον άνθρωπο, ενώ η σοφία ανήκει μόνο στον θεό»;  

 

 

 

Ναι μεν ο Μαρξ χαρακτήρισε την θρησκεία ως «όποιο του λαού» (και μπορεί να μην είχε καθόλου άδικο), αλλά η αλήθεια είναι ότι διαχρονικά η θρησκεία αποτελεί τη μεγάλη κινητήρια δύναμη του κόσμου!   

 

 

 

Στην αναζήτηση λοιπόν της υπέρτατης αλήθειας που κρύβεται σε κάθε «πιστεύω», και από τη μελέτη των διαφόρων γνωστών θρησκειών, αυτό που συνειδητοποιεί έντονα κάποιος είναι ότι, η αξία κάθε θρησκείας έγκειται στην ποιότητα της ηθικής την οποία εγκαθιδρύει! Η αρετή είναι που τελικά μας φανερώνει την ύπαρξη του Θεού, γιατί δίχως το «ηθικόν» κι όσα στην πραγματικότητα πρεσβεύει ως έννοια, ο Θεός θα ήταν απλά έναν ακόμα όνομα και μια έννοια κενού περιεχομένου που επινόησαν οι άνθρωποι! 

 

 

 

Τι όμως οδηγεί τον αναζητούντα και μελετητή να στραφεί προς τον Χριστιανισμό αποδεχόμενος τις αλήθειες που διδάσκει; Εντελώς προσωπική η κρίση στην απάντηση που ακολουθεί, η οποία βασίζεται σε πολύ προσωπικά βιώματα και αποτελέσματα αναζήτησης (και ως τέτοια πρέπει να κριθεί): Ο Χριστιανισμός ως θρησκεία είναι αξιοθαύμαστη, κυρίως για τη μεταστροφή του φυσικού ανθρώπου σε ηθικό άνθρωπο! Όλες οι μεγάλες αξίες της Ελλάδας και της Ρώμης, όπως η ισότητα και η ελευθερία, υπάρχουν στην θρησκεία μας, εφαρμοσμένες όμως στην ψυχή και στο πνεύμα και θεωρημένες κάτω από το πρίσμα μια εξιδανικευμένης άποψης! 

 

 

 

Ναι, θα συμφωνήσω με όσους έχουν την άποψη ότι μπορούμε να επιτεθούμε στη θρησκεία για τις τελετουργίες της, για τα αγαθά της, ακόμα και για τους προκαθήμενους της, αλλά εδώ δεν εξετάζουμε τον τύπο και την τυπολατρία της θρησκείας παρά μόνο την ουσία και την υπέρτατη αλήθεια της! Γι αυτό είναι και δύσκολο να είσαι πραγματικός Χριστιανός (και ελπίζω να είμαι κατανοητός στο τι ακριβώς εννοώ)!             

 

 

 

Από αυτή την οπτική γωνία λοιπόν, πιστεύω ότι η επαφή μας με τον θεό είναι μια πολύ ιερή και προσωπική στιγμή και κάποιες φορές απαιτεί έναν πολύ ιδιωτικό χώρο και προσωπικό τρόπο έκφρασης. Ότι γίνεται πάντα με πολύ θεατρικό τρόπο, δεν νομίζω πως περιέχει τίποτα αυθεντικό.  

 

 

 

Άποψη μου είναι ότι η ουσία της θρησκείας βρίσκεται στο ότι ανοίγει τους ορίζοντες του κάθε ενός σε μια υπερβατική πραγματικότητα. Οι θρησκείες είναι στην πραγματικότητα γέννημα του πόθου του ανθρώπου για το άγιο και κρατούν ανοικτή την πόρτα της ανθρώπινης εμπειρίας προς το άπειρο!  

 

 

 

Η αναζήτηση της θρησκείας μπορεί να είναι εύκολη, η αναζήτηση του θεού μέσα μας όμως είναι το δυσκολότερο!! 

 

 

 

Ο Ιησούς είπε: «Αγαπήσης κύριον τον Θεό σου εν όλη τη καρδία σου και εν όλη την ψυχή σου και εν όλη τη διανοία σου. Αυτή εστίν πρώτη και μεγάλη εντολή. Δευτέρα και ομοία αυτή. Αγαπήσης τον πλησίον σου ως σεαυτόν.»  

 

 

 

Ας περάσει λοιπόν η εβδομάδα των παθών με συναίσθηση και κατάνυξη και να έχουμε ένα όμορφο και λυτρωτικό Πάσχα από όλες τις πλευρές!   

 

 

 

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ 

 

Σε όλους! 

 

 

:))))))))))

 

 

 

 

 

 

 

 

5 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
08 Απριλίου 2009, 12:36
Μία Λίστα, Μία Ιστορία Ανθρωπιάς!!


 

 

 

Καλημέρα!! 

 

 

 

Να λοιπόν η επιστροφή στα παλιά λημέρια, μετά από μια αναγκαστική, όσο και συνειδητή απουσία (κάτι σαν την, πάλαι ποτέ, κυρία Φούλη Δημητρίου, για όσους θυμούνται τον αείμνηστο Γιαννόπουλο και το ρεμπετάδικο του Κοκορίκου, την ΣΦΙΓΓΑ, στα εξάρχεια)!!  

 

 

 

Η επιστροφή καθόλου δραματική και ποσώς λυρική, αυτή την φορά, προς τέρψιν όσων αντιπαθούν τους λυρισμούς και τον συνήθη τρόπο έκφρασης αυτού του blog θεωρώντας τον εξεζητημένο και κοινωνικώς κολάσιμο!:)))  

 

 

 

Απλά μια είδηση που μου άρεσε και ίσως ενδιαφέρει και όσους απόλαυσαν κάποια στιγμή την μνημειώδη ταινία του Steven Spielberg «Η Λίστα του Σίντλερ» ή «Schindler’s List» του 1993, η οποία είχε αποσπάσει τον όχι ευκαταφρόνητο αριθμό των επτά (7) Όσκαρ την χρονιά εκείνη! 

 

 

Η ταινία, όπως θα θυμούνται όσοι την είδαν, παρουσίαζε την ιστορία του Oscar Schindler, ενός Τσεχοσλοβάκου Επιχειρηματία, συνεργάτη των Ναζί, που δραστηριοποιήθηκε έντονα κατά τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο στα πλαίσια του 3ου Ράιχ και ενώ η αρχική του πρόθεση ήταν να εκμεταλλευτεί την απλήρωτη εργασία και τον μόχθο των εβραίων για να πλουτίσει ιδρύοντας ένα εργοστάσιο, στο τέλος έγινε ο μεγαλύτερος προστάτης τους, σώζοντας στην ουσία τις ζωές όλων των εβραίων εργατών που δούλευαν γι αυτόν, από την αντισημιτική μανία των Ναζί! 

 

 

Χωρίς να είμαι ιδιαίτερα υποστηρικτής του Σημιτικού κινήματος που στρέφεται εναντίον των Γερμανών για τις θηριωδίες εναντίον του εβραϊκού λαού κατά το 2ο Παγκόσμιο πόλεμο, διότι πιστεύω ότι τότε, πριν και μετά, δεν ήταν μόνο οι Ναζί που επιθυμούσαν διακαώς τον αφανισμό των εβραίων από την Ευρώπη αλλά και άλλες χώρες, καθώς και γιατί θεωρώ ότι οι εβραίοι χρησιμοποιούν πια αυτή την ιστορία για να αποκομίζουν οφέλη στην διεθνή πολιτική σκηνή, ωστόσο νομίζω ότι η εν λόγω ταινία πέρασε, δικαίως πια, στα masterpieces του Hollywood  διότι παρουσίαζε μια υπέροχη ιστορία ανθρωπιάς σε μαυρόασπρη (νοσταλγική) έκδοση! Ο Spielberg έδωσε ρέστα, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να γυρίσει και άλλου είδους έργα εκτός από Science Fictions, ενώ οι ερμηνείες του Liam Nilson (ένας από τους αγαπημένους μου) και του Ben Kingsley (που έγινε γνωστός στην ερμηνεία του στο Gandhi που του απέφερε και το Oscar) ήταν πράγματι μνημειώδεις και ανεπανάληπτες!   

 

 

Γι αυτό λοιπόν η είδηση ότι βρέθηκε σε βιβλιοθήκη η αυθεντική "Λίστα του Σίντλερ" μου τράβηξε το ενδιαφέρον, διότι θεωρώ ότι μετά που η ανθρωπιστική ιστορία του Schindler έκανε τον γύρο του κόσμου μέσω της ταινίας του Spielberg, μια τέτοια είδηση λαμβάνει ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτήρα για την καταγραφή της πιο μαύρης σελίδας της νεότερης ιστορίας του κόσμου! 

 

 

 

Να λοιπόν η είδηση (όπως την βρήκα στο διαδίκτυο):  

 

 

 

[ Η λίστα με τα ονόματα των Εβραίων που έσωσε από το Ολοκαύτωμα ο γερμανός επιχειρηματίας Όσκαρ Σίντλερ και αποτέλεσε την έμπνευση τόσο για το μυθιστόρημα του αυστραλού συγγραφέα Τόμας Κένελι, όσο και για τη βραβευμένη ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, ανακαλύφθηκε σε βιβλιοθήκη του Σίδνεϊ, ανακοίνωσε υπεύθυνη της βιβλιοθήκης.  

 

Το προσωπικό της Κρατικής Βιβλιοθήκης της Νέας Νότιας Ουαλίας ανακάλυψε τη λίστα, η οποία περιλαμβάνει τα ονόματα των 801 Εβραίων που σώθηκαν από τον Όσκαρ Σίντλερ, κατά την ταξινόμηση πρωτότυπων εγγράφων του Τόμας Κένελι.


 

Το έγγραφο αποτελείται από 13 σελίδες και είναι ένα κιτρινισμένο και εύθραυστο αντίγραφο με καρμπόν της πρωτότυπης δαχτυλογραφημένης λίστας. Βρέθηκε δε μεταξύ των σημειώσεων του συγγραφέα και άρθρων γερμανικών εφημερίδων, μέσα σε ένα από τα έξι κουτιά που περιήλθαν στην κυριότητα της βιβλιοθήκης το 1996.


 

"Η λίστα αυτή δαχτυλογραφήθηκε βιαστικά στις 18 Απριλίου 1945 και έσωσε 801 ανθρώπους από το θάλαμο αερίων", εξήγησε η υπεύθυνη της βιβλιοθήκης Όλβεν Πρικ. "Είναι ένα εξαιρετικά συγκινητικό κομμάτι της ιστορίας".



 

Ο Κένελι είχε χρησιμοποιήσει τις σημειώσεις αυτές για τη συγγραφή του βιβλίου "Η Κιβωτός του Σίντλερ", το οποίο τιμήθηκε με το βραβείο Μπούκερ το 1982 και στο οποίο βασίστηκε η ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, "Η Λίστα του Σίντλερ", η οποία βραβεύθηκε με επτά Όσκαρ.


 

Ο Όσκαρ Σίντλερ, γερμανός επιχειρηματίας από την Τσεχοσλοβακία και μέλος του Ναζιστικού Κόμματος, επεδίωξε να πλουτίσει γρήγορα εκμεταλλευόμενος τον πόλεμο, αλλά δραστηριοποιήθηκε για να σώσει τους Εβραίους που εργάζονταν γι' αυτόν.


 

Προς το τέλος του πολέμου, ξόδεψε όλη την περιουσία που είχε συγκεντρώσει από τις συναλλαγές του με τον γερμανικό στρατό, δωροδοκώντας τους SS, προκειμένου να σώσει τους εργάτες του. ]  

 

 

 

Και κάτι ….. άσχετο, που διάβασα προχθές και μου άρεσε ως φράση και ως φιλοσοφία και στάση ζωής:  

 

 

 

«ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΝΑΓΚΗ ΟΣΟΥΣ ΜΕ ΠΛΗΓΩΣΑΝ» 

 

 

 

:J)))

 

 

 

 

 

 

 

 
7 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
Συγγραφέας
dithen
Προσωπικά Δεδομένα
Να ζώ, να παθιάζομαι και να Φεύγω το τέλος πριν να δώ......
από Οδός Ονείρων


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/dithen

Τα λόγια δεν ήταν ποτέ αρκετά θέλει δουλεία για να γυρίσει ο Ήλιος......



Επίσημοι αναγνώστες (9)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...


Φιλικά Blogs

Links
Photo courtesy of Sotiris Kouvopoulos - www.cadu.gr
Template design by Jorge