ΚΟΥΡΔΙΣΜΑ ΤΥΜΠΑΝΩΝ-DRUMS
Πάντα χρησιμοποιούμε κουρδιστήρι κιθάρας.Η άλλη εναλλακτική είναι η χρήση παλμογράφου αλλά μπλέκει το πράγμα.Ένα <<καλό αυτί>> μπορεί να κουρδίσει και παίρνοντας τον τόνο απο το μπάσο ή απο ένα αρμόνιο ή οποιοδήποτε όργανο(συνήθως όλοι παίζουμε ένα δεύτερο μουσικό όργανο).Πάντως το χρωματικό κουρδιστήρι είναι το πιο εύκολο και γρήγορο
Ξεκινάμε λοιπόν κουρδίζοντας το 12άρι σε ΛΑ ίδιο κούρδισμα πάνω και κάτω στα δέρματα.
Γιατί σε Λα?Διότι είδα οτι στη συχνότητα του Λα,χρησιμοποιώντας δέρματα G1 EVANS έχω τις πιο πλούσιες αρμονικές και τον πιο ωραίο ήχο απο το 12άρι μου σε σύγκριση με ΄το κούρδισμα σε οποιαδήποτε άλλη συχνότητα έστω και με διαφορά ενός ημιτονίου.
Είναι πάγια πεποίθησή μου οτι μια συγκεκριμένη διάμετρος μεμβράνης έχει ένα συγκεκριμένο τέντωμα στο οποίο αποδίδει τη βέλτιστη ακουστική ποιότητα.Αυτό έχει να κάνει με τη διάμετρο λοιπόν του δέρματος και όχι με την ποιότητα κατασκέυής ή το είδος των ξύλων των τυμπάνων.Απλά η καλύτερη ποιότητα κατασκευής του τυμπάνου βελτιώνει την ποιότητα του ήχου μας ακόμα περισσότερο.Άρα αυτό που κάναμε είναι να καταστήσουμε ανεξάρτητο τον τόνο του τυμπάνου μας απο το είδος των ξύλων και να έχομε μια απευθείας συνάρτηση μόνο με τη διάμετρό του,όχι το βάθος του.Για το βάθος θα μιλήσουμε αργότερα.
Έτσι λοιπόν το κούρδισμα που προτείνω δεν είναι απλά ένα κούρδισμα τονικότητος αλλά ,εξίσου σημαντικό και βελτιστοποίησης του παραγομένου ήχου.
Απο εδώ και πέρα λοιπόν ακολουθούμε την πρακτική που εφαρμόζουμε και στην χορδή του πυθαγόρα όπου αυξομειώνοντας το μήκος της χορδής παράγουμε ήχους διαφορετικής τονικότητοςΚαι εδώ ως διάσταση έχουμε πάλι μήκος αυτό της διαμέτρου του τυμπάνου όμως.
Στην χορδή αυξομειώνουμε το μήκος της και έτσι αυξομειώνουμε τη συχνότητα.Στις μεμβράνες δεν έχουμε αυτή την δυνατότητα και γι αυτό χρησιμοποιούμε διαφορετικού εμβαδού μεμβράνες και έτσι αυτό το πετυχαίνουμε έμμεσα.
Απο την άποψη της φυσικής των κυμάτων τα πράγματα δεν αλλάζουν.Θα δανειστώ ένα απόσπασμα απο το κείμενο του μεγάλου δασκάλου gravar και του ζητώ συγγνώμη διότι ούτε την άδειά του έχω ζητήσει,ούτε είναι ενήμερος,ούτε έχει καμία σχέση αυτό που γράφει,με τα τύμπανα.Η συσχέτιση είναι καθαρά δική μου προσαρμογή.
Για να φανταστούμε κάπως το φαινόμενο,(γράφει ο Δάσκαλος),ας σκεφτούμε οτι ρίχνουμε μια πέτρα στο νερό μιας πισίνας.(Φανταστείτε την πισίνα στρόγγυλη έτσι ώστε να αναπαριστά η επιφάνειά της μια μεμβράνη ενός τυμπάνου και το βάθος της πισίνας ωσ το ίδιο το τύμπανο)----->{ο,τι είναι εντός παρενθέσεως είναι δική μου προσθήκη}.Τα κύματα που θα ξεκινήσουν απο το σημείο που έπεσε η πέτρα,θα φθάσουν στα τοιχώματά της πισίνας και θα ανακλαστούν προς το κέντρο πάλι.Τα κύματα που έρχονται απο αντίθετες πλευρές θα συναντηθούν και θα δημιουργήσουνπιο πυκνά κύματα απο τα αρχικά.΄Όσο πιο πολύ συμβάλλουν -ενώνονται-τα κύματα,τόσο πιο πυκνό κυματισμό θα έχουμε.
Τα κύματα που δημιουργούνται απο ανάκλαση των αρχικών κυμάτων λέγονται ΣΤΑΣΙΜΑ ΚΥΜΑΤΑ.
Έχει διαπιστωθεί οτι τα στάσιμα αυτά κύματα δημιουργούνται σε μήκος ακάραιων υποδιαιρέσεων της χορδής(της μεμβράνης λέω εγώ).Δηλ.έχουμε στάσιμα κύματα στο 1/2,1/3,1/4,1/5...1/16κ.λ.π.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν,οτι χτυπώντας μια χορδή(μεμβράνη λέω εγώ) δεν δημιουργούμε μόνο την αρχική ταλάντωση αλλά και μια σειρά άλλων διαφορετικών απο την αρχική.Τα στάσιμα κύματα παράγουν ήχο-αφολυ είναι ταλαντώσεις της χορδής(της μεμβράνης λέω εγώ)-αλλά σε μικρότερη ένταση και σε διαφορετικό ύψος απο τον ΘΕΜΕΛΙΟ ΗΧΟ.
[ΘΕΜΕΛΙΟ ΗΧΟ ονομάζομε τον ήχο που δίδεται απο τη ταλάντωση της χορδής (της μεμβράνης λέω εγώ) σε όλο της το μήκος.]
Μάλιστα όσο μικρότερο τμήμα της χορδής (μεμβράνης λέω εγώ) παράγει τον ήχο,τόσο λιγότερο αυτός ακούγεται,ενώ παράλληλα είναι και σε μεγαλύτερο ύψος
Εδώ τελειώνει η αναφορά στο δάσκαλο και να του ζητήσω και πάλι συγγνώμη για την χρήση του αποσπάσματος χωρίς την άδεια του.
Εφαρμόζοντας απλή μέθοδο των τριών και έχοντας καθορίσει τη διάμετρο των 12 ιντσών ως 440 Hz το 13άρι θα πέσει ατα 406 Hz δηλ. σε ένα G# περίπου.Με τον ίδιο τρόπο μετατρέπομε οποιαδήποτε διάμετρο σε Hz δηλ. σε Νότα.
Προσωπικά παίζω όλα τα κομμάτια στην κιθάρα οπότε εάν έχω απο τα υπόλοιπα όργανα ένα ανέβασμα π.χ ντο-ντο-ρε-ρε-λα και ανέβω πατώντας πάνω στις νότες ακούγομαι πολύ μελωδικός και το κυριότερο πολύ πιο ρυθμικός γιατί δεν ακούγεται ξαφνικά ένα ξεκάρφωτο Χτύπημα Σι ας πούμε το οποίο θα ακουστεί παράταιρο και θα διασπάσει τη ροή του ρυθμού.
Τώρα θα μου πείτε τι θα γίνει με το Bass Drum και το Snare.Επιφυλάσσομαι να αναφερθώ σε επόμενο κείμενο
Και μην ξεχνάτε: Η ΜΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΚΑΛΗ,ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΤΡΑΜΕΡ ΤΗΣ
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : ORFEASMIRSINIS στις 07-02-2010 12:40 ]