ελληνική μουσική
    234 online   ·  210.857 μέλη

    Παιδεία και Εκκλησία: Ο παρατεταμένος ελληνικός Μεσαίωνας

    Astron
    20.11.2006, 16:17
    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 20-11-2006 στις 15:49 έγραψε...
    Δεν μου απάντησες και στο κομματάκι που έκοψες στην παράθεσηαι ότι οι ξένοι φιλέλληνες έχουν κατανοήσει την ταυτότητα του Νεοέλληνα

    "Ο λόγος που πολέμησαν, με την δύναμη που τους έδωσε η πίστη, ήταν όπως είπες η ελευθερία,με γνώμονα την επιβίωση του Ελληνισμού, με τη γλώσσα του, τη θρησκεία του, τη σημαία του..αυτά δεν αγωνίστηκαν να διασώσουν?"

    Μην μ'αφήνεις με την απορία,μήπως αγωνίστηκαν για κάτι άλλο?



    (συγνώμη που δεν απάντησα, νόμιζα πως ήταν ρητορικό το ερώτημα).
    Η απάντηση είναι προφανώς ΝΑΙ σε όλα αυτά.
    prosilios
    20.11.2006, 16:17
    Παράθεση:
    Και επειδή το είπε ο Ζακ, σημαίνει πως είναι έτσι;
    Και τι μπορούν να κατανοήσουν για εμάς οι ξένοι φιλέλληνες καλύτερα από εμάς τους ίδιους;

    Αυτό είναι όμως δυστυχώς το μεγάλο μας σφάλμα.
    Έχουμε μπερδέψει το θρήσκευμα με την Εθνικότητα!!!




    τι εκαναν λέει στην Αρχαια Ελλαδα;;;;;;;;;Τι;;;;;


    αντιγραφω απο κειμενο δωδεκαθειστων ,χαρακτηριστικοτατο για τις συνθηκες στην αρχαια Ελλαδα και τις προσδοκίες των συγχρονων παγανιστών:

    "Το αρχαίο Ελληνικό Ιερατείο ήταν άριστα ωργανωμένο και επαγγελματικό. Φυσικά λοιπόν και οι νέοι Έλληνες Ιερείς και Ελληνίδες Ιέρειες πρέπει να είναι επαγγελματίες πολεμιστές, ωργανωμένοι σε επαγγελματικό Ιερατείο. Να μην κάνουν τίποτε άλλο για βιοποριστικούς λόγους καθώς έχουν κολοσσιαίες υποχρεώσεις και πρέπει να αφομοιώσουν τεράστιες γνώσεις.

    Οι Έλληνες Ιερείς και Ιέρειες πρέπει να κρατούν τα Αρχεία της Ελληνικής Φυλής, να διοικούν τις Ελληνικές Κοινότητες, να τελούν όλες τις Ιεροπραξίες, να διατηρούν και να αναπαράγουν όλα τα Έθιμα της Ελληνικής Φυλής. Πρέπει να κάνουν έρευνα και δημοσιεύσεις πάνω σε ζητήματα θεολογίας, φιλοσοφίας, ανθρωπολογίας, κοινωνιολογίας, ψυχολογίας, εθνολογίας. "


    αυτή πράγματι ήταν η θεση της προς τον Θεό τιμης ,ακομα και στην αρχαια Ελλαδα....


    ουτε στην παγανιστικη Ελλάδα υπήρχε αθρησκη κοινωνία και εκπαιδευση....




    Orfeus
    20.11.2006, 16:23
    Μα το κείμενό σου αυτό είναι -σαν απάντηση- εντελώς άσχετο με το δικό μου που παρέθεσες.

    prosilios
    20.11.2006, 16:27
    δεν ειναι καθόλου ασχετο..απαντα στη σχεση θρησκευματος με την εθνικοτητα...

    για τα συμβαινοντα στην καθ ημας Πααραδοση ,τα είπα οσο μπορουσα εγώ...

    για τα συμβαινοντα στην αρχαία Ελλάδα αφησα τους δωδεκαθειστες να μιλησουν.


    πουθενα δεν υπαρχει διαχωρισμός πιστης στο Θεό και κοινωνίας-κράτους.,ουτε στην αρχαια Ελλαδα ,ουτε στη Ρωμανία.

    πάντα η πίστη στο θείο ηταν στο επικεντρο ..και δεν υπηρξε ποτε ιδιωτικη θρησκεια(idiocy :συνωνυμο της βλακειας στην αγγλικη)
    maspa
    20.11.2006, 16:37
    Παράθεση:

    Το μέλος prosilios στις 20-11-2006 στις 16:27 έγραψε...

    δεν ειναι καθόλου ασχετο..απαντα στη σχεση θρησκευματος με την εθνικοτητα...

    για τα συμβαινοντα στην καθ ημας Πααραδοση ,τα είπα οσο μπορουσα εγώ...

    για τα συμβαινοντα στην αρχαία Ελλάδα αφησα τους δωδεκαθειστες να μιλησουν.


    πουθενα δεν υπαρχει διαχωρισμός πιστης στο Θεό και κοινωνίας-κράτους.,ουτε στην αρχαια Ελλαδα ,ουτε στη Ρωμανία.

    πάντα η πίστη στο θείο ηταν στο επικεντρο ..και δεν υπηρξε ποτε ιδιωτικη θρησκεια(idiocy :συνωνυμο της βλακειας στην αγγλικη)





    Υ.Γ. Αλήθεια έχετε ανοίξει κανένα σχολικό βιβλίο θρησκευτικών να δείτε τι γράφεται και πως; Δεν είναι τόσο τραγικά όσο νομίζετε!
    Orfeus
    20.11.2006, 16:39
    Παράθεση:

    Το μέλος prosilios στις 20-11-2006 στις 16:27 έγραψε...

    δεν ειναι καθόλου ασχετο..απαντα στη σχεση θρησκευματος με την εθνικοτητα...

    για τα συμβαινοντα στην καθ ημας Πααραδοση ,τα είπα οσο μπορουσα εγώ...

    για τα συμβαινοντα στην αρχαία Ελλάδα αφησα τους δωδεκαθειστες να μιλησουν.


    πουθενα δεν υπαρχει διαχωρισμός πιστης στο Θεό και κοινωνίας-κράτους.,ουτε στην αρχαια Ελλαδα ,ουτε στη Ρωμανία.

    πάντα η πίστη στο θείο ηταν στο επικεντρο ..και δεν υπηρξε ποτε ιδιωτικη θρησκεια(idiocy :συνωνυμο της βλακειας στην αγγλικη)



    Σύνταγμα της Ελλάδας.

    ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
    Ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα

    Άρθρο 5
    2. Όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων. Εξαιρέσεις επιτρέπονται στις περιπτώσεις που προβλέπει το διεθνές δίκαιο.

    Άρθρο 13
    1. Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη. Η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός.

    prosilios
    20.11.2006, 16:43
    Παράθεση:
    Σχέσεις Εκκλησίας και κράτους



    630 επιστήμονες απαντούν στις προτάσεις για τον χωρισμό

    Στην εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ δημοσιεύτηκε ένα κείμενο "αντίλογος" στις 3 (σχεδόν ίδιες) Προτάσεις Νόμου που κατατέθηκαν στο Κοινοβούλιο (στο τέλος του 2005) για τις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας. Το κείμενο αυτό υπογράφτηκε από 630 επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων εκ των οποίων οι 52 είναι Καθηγητές Πανεπιστημίου.

    Στο σχετικό δημοσίευμα αναφέρονται αναλυτικά οι 630 επιστήμονες ανά ειδικότητες, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και τα ονόματα της συντακτικής ομάδας του κειμένου που είναι:

    Ι. Κουντουράς Καθηγ. Αριστοτελείου Π.Θ.

    Σ. Δρίτσος Αν. Καθηγ. Πανεπ. Πατρών

    Κ. Καρακατσάνης Αν. Καθηγ. Αριστοτελείου Π.Θ.

    Ε. Ροιλίδης Αν. Καθηγ. Αριστοτελείου Π.Θ.

    Ι. Τσανάκας Αν. Καθηγ. Αριστοτελείου Π.Θ.

    Δ. Τσαντίλας Αν. Καθηγ. Αριστοτελείου Π.Θ.

    Π. Κούγιας Αν. Διευθυντής Ε.Σ.Υ.

    Ν. Κωνσταντινίδης Αν. Διευθυντής Ε.Σ.Υ.


    Αντίλογος στο επιχειρούμενο «διαζύγιο» Εκκλησίας και κράτους

    Αξιότιμε κ. Διευθυντά,

    Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, προσφάτως κατατέθηκαν τρεις προτάσεις νόμου για τη ρύθμιση των σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας, μετά σχετική πρωτοβουλία που ανέλαβε η “Ελληνική Ένωση για τα δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη”.

    Εξετάζοντας τις προαναφερθείσες προτάσεις, διαπιστώνει κάθε ένας αντικειμενικά σκεπτόμενος πολίτης ότι: α) ορισμένες από αυτές είναι ευθέως αντίθετες με καθορισμένες συνταγματικές επιταγές. Έτσι, π.χ., η εισήγηση για επιβολή υποχρεωτικού «πολιτικού γάμου» είναι αντίθετη με το άρθρο 13.1 του Συντάγματος, το οποίο λέει ότι η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη. Αντίθετη με το άρθρο 16.2 του Συντάγματος είναι επίσης η εισήγηση για κατάργηση, ουσιαστικά, του μαθήματος των θρησκευτικών από τη Δημόσια Παιδεία. Το προαναφερθέν άρθρο ορίζει ότι ουσιώδης αποστολή της Παιδείας είναι η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης, η οποία όμως δεν είναι δυνατόν ν’ αναπτυχθεί χωρίς τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών. β) Άλλες προτάσεις είναι εμφανώς αντίθετες με το πνεύμα του συντάγματος το οποίο επιβάλλει την άσκηση των συντεταγμένων εξουσιών υπέρ του λαού εν ονόματι και εν συμφωνία με τα θέσμια της επικρατούσας θρησκείας.

    Εμείς, ως Έλληνες πολίτες, καταθέτουμε προς πάντα αρμόδιο, αλλά και προς τις συντεταγμένες εξουσίες του κράτους μας τα ακόλουθα:

    Η ιστορία και η παράδοση, γραπτή και προφορική, αποτελούν την απαρχή και τις πηγές επάνω στις οποίες στηρίζονται οι βασικές καταστατικές αρχές του Συντάγματος, ενώ με βάση το πνεύμα των αρχών αυτών στοιχειοθετούνται και ερμηνεύονται όλοι οι επιγενείς νόμοι. Κατά συνέπεια, προκειμένου να κριθεί η συμφωνία οποιουδήποτε νόμου με το ισχύον Σύνταγμα απαραίτητος είναι ο έλεγχος του κατά πόσον η διήκουσα έννοια του νόμου αυτού συμφωνεί με το πνεύμα του συντάγματος.

    Εξεταστέον, επομένως, είναι ποιο είναι το πνεύμα των αρχών επάνω στις οποίες στηρίχθηκε η σύνταξη των Συνταγμάτων του Ελληνικού έθνους, από των πρώτων, ψηφισθέντων στην εν Επιδαύρω Α΄, την εν Άστρει Β΄, την εν Τροιζήνι Γ΄ Εθνική Συνέλευση, εκείνου της 18ης Μαρτίου του έτους 1844 και των λοιπών μέχρι εκείνου που ισχύει σήμερα.

    Εκείνο που προκύπτει από την μελέτη των ελληνικών αυτών Συνταγμάτων είναι ότι η βούληση των αγωνιστών του Έθνους – που υπέστησαν τα πάνδεινα για την αποτίναξη της “φρικώδους Οθωμανικής δυναστείας και του βαρύτατου και απαραδειγμάτιστου ζυγού της τυραννίας” – ήταν να στηριχθεί η σύσταση, η πολιτική ύπαρξη και η ανεξαρτησία του αναστηθέντος Ελληνικού Έθνους επάνω στα θέσμια της μιας Αγίας Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας του Χριστού. Για τον λόγο αυτό άλλωστε ως προμετωπίδα του πρώτου και όλων των επομένων Συνταγμάτων έθεσαν το: “ Εν Ονόματι της Αγίας και Αδιαιρέτου Τριάδος”.

    Περαιτέρω, τα τρία πρώτα συντάγματα της Ελλάδος διακηρύττουν ότι: “Όσοι αυτόχθονες κάτοικοι της επικράτειας της Ελλάδος πιστεύουν εις Χριστόν εισίν Έλληνες”, ενώ το σύνταγμα της 18ης Μαρτίου του έτους 1844 στο άρθρο 1 νομοθετεί ότι: “Η επικρατούσα θρησκεία εις την Ελλάδα είναι η της ανατολικής ορθοδόξου του Χριστού Εκκλησίας, πάσα δε άλλη θρησκεία είναι ανεκτή” απαγορευομένης πάσης επεμβάσεως κατά της επικρατούσης θρησκείας (οι υπογραμμίσεις είναι ημέτερες).

    Το ισχύον Σύνταγμα έχει την ίδια προμετωπίδα: “Εις το όνομα της Αγίας Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος”, και αναφέρει (άρθρο 3.1) ότι “Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας, … γνωρίζει κεφαλή της τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό… τηρεί απαρασάλευτα … τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις”. Συνάγεται, τοιουτοτρόπως, σαφέστατα από το άρθρο αυτό ότι οι αποστολικοί και συνοδικοί κανόνες όπως και οι ιερές παραδόσεις της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού περιβάλλονται με συνταγματική ισχύ.

    Ευνόητο, επομένως, είναι ότι οποιοσδήποτε νόμος δεν είναι δυνατόν να βάλει κατά των θεσμίων της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

    Ενώ, λοιπόν, έτσι προβλέπεται από το Σύνταγμα, στις σχετικές προτάσεις νόμου γίνεται εισήγηση, μεταξύ άλλων για: α) την επιβολή του υποχρεωτικού πολιτικού γάμου β) την κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών από τη δημόσια εκπαίδευση γ) την κατάργηση των θρησκευτικών υπηρεσιών από τα Υπουργεία (Εθνικής Παιδείας, Εθνικής Αμύνης, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ) δ) την καθαίρεση των θρησκευτικών συμβόλων από τα δημόσια καταστήματα ε) την μη αναγραφή του θρησκεύματος στα δημόσια έγγραφα.

    Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ενώ η “Ελληνική Ένωση για τα δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη” επικαλείται για τα μέλη της και τους ομοϊδεάτες της το απαραβίαστο της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης για διάφορα θέματα, λησμονεί ότι και για τους άλλους Έλληνες πολίτες, που έχουν διαφορετικές απόψεις, ισχύει το ίδιο άρθρο του Συντάγματος.

    «Μάχεσθαι χρη τον δήμον υπέρ του νόμου όκωσπερ τοίχεος» έλεγε ο μέγας Ηράκλειτος. (Πρέπει να μαχώμαστε για την τήρηση των νόμων, όπως ακριβώς όταν επιβουλεύονται τα σύνορά μας). Αυτοί, που πέρασαν «δια πυρός και σιδήρου» και νομοθέτησαν τα πρώτα Συντάγματα αφήνοντάς μας ως επιπρόσθετη παρακαταθήκη το ζωντανό παράδειγμα της αυτοθυσίας τους, θα μας καλούσαν ασφαλώς σε επαγρύπνηση για την τήρηση του υπέρτατου νόμου του Έθνους μας, του Συντάγματος.

    Εμείς, ως Έλληνες πολίτες, μαζί με άλλα τρία εκατομμύρια Ελλήνων δηλώσαμε γραπτώς και διαδηλώσαμε λίγα χρόνια πριν –με αφορμή την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες- υπέρ της παραμονής του άρρηκτου συνδέσμου Εκκλησίας και Έθνους. Τώρα, διαπιστώνουμε ότι τα προτεινόμενα μέτρα από τους εισηγητές αυτού του σχεδίου νόμου δεν είναι σύμφωνα με τις επιταγές του συντάγματος και γι’ αυτό εισηγούμεθα την άμεση απόρριψή τους από τους εκπροσώπους του Έθνους τους οποίους εμείς, ο κυρίαρχος λαός, εκλέξαμε. Σε αντίθετη περίπτωση, δηλώνουμε ότι θα διεκδικήσουμε με κάθε νόμιμο μέσο όλα τα δικαιώματά μας.


    Οι υπογράφοντες




    prosilios
    20.11.2006, 16:50
    από τις παρατηρησεις του καθηγητη συνταγματικού δικαιου στο ΑΠΘ και πρωην υπουργο ε.Βενιζέλο,επί της συνταγματικής αναθεωρήσεως:




    Παράθεση:
    Σημείο ενδέκατο: Η διδασκαλία των θρησκευτικών στα σχολεία στο πλαίσιο του άρθρου 16 παρ.2 που ορίζει ως σκοπό της παιδείας μεταξύ άλλων και την "ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης" είναι προφανές ότι πρέπει να γίνεται έτσι ώστε να μή παραβιάζει τη θρησκευτική ελευθερία κανενός (πρακτική εναρμόνιση των άρθρων 13 και 16 παρ.2).

    Αρκεί συνεπώς η δήλωση της επιθυμίας των γονέων του ανηλίκου μαθητή πως δεν επιθυμεί να παρακολουθεί το μάθημα, για να απαλλαγεί από αυτό, χωρίς περαιτέρω διερεύνηση.

    Δεν έχω το χρόνο να παρουσιάσω τα βασικά μοντέλα διδασκαλίας θρησκευτικών, ένα από τα οποία ακολουθεί και η Ελλάδα. Σημασία έχει το γεγονός πως ο τελευταίος λόγος ανήκει σ' αυτούς που ασκούν τη γονική μέριμνα, καθώς οι συναφείς κανόνες της διεθνούς προστασίας των ανθρωπίων δικαιωμάτων που ισχύουν και στη χώρα μας με σχετικά αυξημένη νομική δύναμη, εξασφαλίζουν στους γονείς το δικαίωμα να ελέγχουν την θρησκευτική εκπάιδευση των παιδιών τους.

    maspa
    20.11.2006, 16:50
    Παράθεση:

    Το μέλος Orfeus στις 20-11-2006 στις 16:39 έγραψε...

    Άρθρο 13
    1. Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη. Η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός.




    Ναι μα πρόκειται για ένα κράτος δημοκρατικό. Που σημαίνει πως στηρίζει την πλειοψηφία. Ε, και η πλειοψηφία όπως και να το κάνουμε είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Απλή λογική....
    lemonc
    20.11.2006, 16:54
    Παράθεση:

    Το μέλος maspa στις 20-11-2006 στις 16:50 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Orfeus στις 20-11-2006 στις 16:39 έγραψε...

    Άρθρο 13
    1. Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη. Η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός.




    Ναι μα πρόκειται για ένα κράτος δημοκρατικό. Που σημαίνει πως στηρίζει την πλειοψηφία. Ε, και η πλειοψηφία όπως και να το κάνουμε είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Απλή λογική....



    Σύμφωνα με τη λογική σου δηλαδή,επειδή οι περισσότεροι έλληνες είναι Ολυμπιακοί θα πρέπει και οι υπόλοιποι να παρακολουθούν τους αγώνες του.
    Orfeus
    20.11.2006, 16:56
    Την άποψή τους εξέφρασαν οι 630 και καλώς έπραξαν δηλαδή αφού έτσι πιστεύουν.

    Παρεμπιπτόντως, όπως αναφέρει το Σύνταγμα εδώ: (άρθρο 3.1) “Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού". η θρησκεία της χώρας χαρακτηρίζεται ως επικρατούσα και όχι ως επίσημη.
    Orfeus
    20.11.2006, 17:00
    Παράθεση:

    Το μέλος maspa στις 20-11-2006 στις 16:50 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Orfeus στις 20-11-2006 στις 16:39 έγραψε...

    Άρθρο 13
    1. Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη. Η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός.




    Ναι μα πρόκειται για ένα κράτος δημοκρατικό. Που σημαίνει πως στηρίζει την πλειοψηφία. Ε, και η πλειοψηφία όπως και να το κάνουμε είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Απλή λογική....



    Έτσι ερμήνευσες το άρθρο του Συντάγματος; Ότι στηρίζει την πλειοψηφία; Και αυτή είναι δηλαδή κατ' εσένα η έννοια της Δημοκρατίας;
    Πολύ σωστά σου απάντησε ο Κώστας...
    prosilios
    20.11.2006, 17:05
    λίγο παραπάνω,στο προοίμιο, αναγράφει:

    “Εις το όνομα της Αγίας Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος”

    στο ονομα του Τριαδικού Θεού λοιπόν γρφεται οτι γραφεται στο Συνταγμα.

    δεν ειναι αθρησκο το Συνταγμα,ουτε αθρησκη η Ελλάδα.


    παμε παρακάτω:

    οι 630 είναι σαφως περισσότεροι από τους 3-4 της λεγόμενης επιτροπης δικαιωματων...


    σε τελευταια ανάλυση ,βρε παιδια,ας γινει ενα ερμο δημοψηφισμα μια φορά να δουμε πώς είναι...

    και να μετρηθούμε με δημοκρατικό τρόπο,όπως γινεται σε όλη την Εσπερία που θαυμάζετε...
    maspa
    20.11.2006, 17:06
    Παράθεση:

    Το μέλος lemonc στις 20-11-2006 στις 16:54 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος maspa στις 20-11-2006 στις 16:50 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Orfeus στις 20-11-2006 στις 16:39 έγραψε...

    Άρθρο 13
    1. Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη. Η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός.




    Ναι μα πρόκειται για ένα κράτος δημοκρατικό. Που σημαίνει πως στηρίζει την πλειοψηφία. Ε, και η πλειοψηφία όπως και να το κάνουμε είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Απλή λογική....



    Σύμφωνα με τη λογική σου δηλαδή,επειδή οι περισσότεροι έλληνες είναι Ολυμπιακοί θα πρέπει και οι υπόλοιποι να παρακολουθούν τους αγώνες του.



    Αν είσαι ποδοσφαιρόφιλος ναι!
    Προσπαθώ τόση ώρα να καταλάβω τι ακριβώς σας ενοχλει και δεν καταλαβαίνω γιατί συζητάτε περί ανέμων και υδάτων κι όχι επί της ουσίας. Δηλαδή τι κακό προκαλλεί η διδασκαλία των θρησκευτικών; Επειδή δε συμβαδίζει με τις δικές σας πεποιθήσεις; Ε, τι να κάνουμε, δε μπορούμε να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι!
    maspa
    20.11.2006, 17:09
    Παράθεση:

    Το μέλος lemonc στις 20-11-2006 στις 16:54 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος maspa στις 20-11-2006 στις 16:50 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Orfeus στις 20-11-2006 στις 16:39 έγραψε...

    Άρθρο 13
    1. Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη. Η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός.




    Ναι μα πρόκειται για ένα κράτος δημοκρατικό. Που σημαίνει πως στηρίζει την πλειοψηφία. Ε, και η πλειοψηφία όπως και να το κάνουμε είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Απλή λογική....



    Σύμφωνα με τη λογική σου δηλαδή,επειδή οι περισσότεροι έλληνες είναι Ολυμπιακοί θα πρέπει και οι υπόλοιποι να παρακολουθούν τους αγώνες του.



    Α! Επίσης ανέφερα πιο πάνω ότι αντί να καταργήσουν τα θρησκευτικά μπορούν να το κάνουν μάθημα επιλογής, όπως τόσα άλλα μαθήματα.΄Το βρίσκεις απόλυτο αυτο;
    prosilios
    20.11.2006, 17:12
    Παράθεση:

    Το μέλος maspa στις 20-11-2006 στις 17:06 έγραψε...


    Προσπαθώ τόση ώρα να καταλάβω τι ακριβώς σας ενοχλει και δεν καταλαβαίνω γιατί συζητάτε περί ανέμων και υδάτων κι όχι επί της ουσίας. Δηλαδή τι κακό προκαλλεί η διδασκαλία των θρησκευτικών; Επειδή δε συμβαδίζει με τις δικές σας πεποιθήσεις; Ε, τι να κάνουμε, δε μπορούμε να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι!



    θα ξαναβάλω την παρατηρηση του Ε.Βενιζελου,κατ εξοχην υπευθυνου νομικου ,καθηγητη Συνταγματικου Δικαιου στο Α.Π.Θ.

    Το θεμα εχει ήδη λυθει και εμεις "μαχόμεθα περί όνου σκιάς"


    Παράθεση:
    Σημείο ενδέκατο: Η διδασκαλία των θρησκευτικών στα σχολεία στο πλαίσιο του άρθρου 16 παρ.2 που ορίζει ως σκοπό της παιδείας μεταξύ άλλων και την "ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης" είναι προφανές ότι πρέπει να γίνεται έτσι ώστε να μή παραβιάζει τη θρησκευτική ελευθερία κανενός (πρακτική εναρμόνιση των άρθρων 13 και 16 παρ.2).







    Αρκεί συνεπώς η δήλωση της επιθυμίας των γονέων του ανηλίκου μαθητή πως δεν επιθυμεί να παρακολουθεί το μάθημα, για να απαλλαγεί από αυτό, χωρίς περαιτέρω διερεύνηση.






    Δεν έχω το χρόνο να παρουσιάσω τα βασικά μοντέλα διδασκαλίας θρησκευτικών, ένα από τα οποία ακολουθεί και η Ελλάδα. Σημασία έχει το γεγονός πως ο τελευταίος λόγος ανήκει σ' αυτούς που ασκούν τη γονική μέριμνα, καθώς οι συναφείς κανόνες της διεθνούς προστασίας των ανθρωπίων δικαιωμάτων που ισχύουν και στη χώρα μας με σχετικά αυξημένη νομική δύναμη, εξασφαλίζουν στους γονείς το δικαίωμα να ελέγχουν την θρησκευτική εκπάιδευση των παιδιών τους.





    maspa
    20.11.2006, 17:16
    Παράθεση:

    Το μέλος prosilios στις 20-11-2006 στις 17:12 έγραψε...



    Παράθεση:
    Σημείο ενδέκατο: Η διδασκαλία των θρησκευτικών στα σχολεία στο πλαίσιο του άρθρου 16 παρ.2 που ορίζει ως σκοπό της παιδείας μεταξύ άλλων και την "ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης" είναι προφανές ότι πρέπει να γίνεται έτσι ώστε να μή παραβιάζει τη θρησκευτική ελευθερία κανενός (πρακτική εναρμόνιση των άρθρων 13 και 16 παρ.2).







    Αρκεί συνεπώς η δήλωση της επιθυμίας των γονέων του ανηλίκου μαθητή πως δεν επιθυμεί να παρακολουθεί το μάθημα, για να απαλλαγεί από αυτό, χωρίς περαιτέρω διερεύνηση.






    Δεν έχω το χρόνο να παρουσιάσω τα βασικά μοντέλα διδασκαλίας θρησκευτικών, ένα από τα οποία ακολουθεί και η Ελλάδα. Σημασία έχει το γεγονός πως ο τελευταίος λόγος ανήκει σ' αυτούς που ασκούν τη γονική μέριμνα, καθώς οι συναφείς κανόνες της διεθνούς προστασίας των ανθρωπίων δικαιωμάτων που ισχύουν και στη χώρα μας με σχετικά αυξημένη νομική δύναμη, εξασφαλίζουν στους γονείς το δικαίωμα να ελέγχουν την θρησκευτική εκπάιδευση των παιδιών τους.








    Τα ίδια ακριβώς ανέφερα παραπάνω, αλλά ποιός τα διαβάζει...
    Ούτε εγώ να είχα βγάλει την απόφαση!
    Orfeus
    20.11.2006, 17:28
    Παράθεση:

    Το μέλος prosilios στις 20-11-2006 στις 17:05 έγραψε...
    λίγο παραπάνω,στο προοίμιο, αναγράφει:

    “Εις το όνομα της Αγίας Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος”

    στο ονομα του Τριαδικού Θεού λοιπόν γρφεται οτι γραφεται στο Συνταγμα.

    δεν ειναι αθρησκο το Συνταγμα, ουτε αθρησκη η Ελλάδα.

    παμε παρακάτω:

    οι 630 είναι σαφως περισσότεροι από τους 3-4 της λεγόμενης επιτροπης δικαιωματων...


    σε τελευταια ανάλυση , βρε παιδια, ας γινει ενα ερμο δημοψηφισμα μια φορά να δουμε πώς είναι...

    και να μετρηθούμε με δημοκρατικό τρόπο, όπως γινεται σε όλη την Εσπερία που θαυμάζετε...




    Περί προοιμίου: Όλες οι χώρες χρειάζονται να βγάζουν προς τα έξω μία ταυτότητα.

    Τα περί “άθρησκου Συντάγματος & άθρησκης Ελλάδας” πού διάβασες να τα εννοώ;

    Για τους 630 απάντησα.

    Περί Εσπερίας: Δεν το σχολιάζω. Ρωτάω μόνο: Είσαι βέβαιος ότι την ………θαυμάζω;

    prosilios
    20.11.2006, 17:39
    αγαπητέ Ορφέα,(που θα επιδιώξω να σε πετυχω σε καποια σου εμφανιση-κατα πρτιμηση σε μπαράκι-)

    όποιος θέλει να μείνει σε τούτα εδώ τα χώματα ,όπου κακιά σκουριά δεν πιάνει...

    πάντα με τη θεοσέβεια θα συναντηθεί...σκεπτόμενοι κια μφισβητίες υπήρξαμε ανέκαθεν..αθρησκοι και πολυ περισσότερο άθεοι ποτέ...

    παλιά το λέγαμε Ασκληπιό,Ποσειδώνα και Αθηνά ..τώρα το λέμε Αγ.Αναργύρους,Αη Νικόλα(Αγιε Νικολα παρακαλω σε στα πέλαγα ολα γαλήνη δώσε) και Τρεις Ιεράρχες....


    ίδιοι είμαστε..από τότε ως τα τώρα αν πας σε Ασκληπιειο και διαβάσεις τα συμβαντα εκεί, θα βρεις μεγάλη ομοιότητα με τα συμβαινοντα σε ορθοδοξα προσκυνήματα...

    θα δεις πως ο Ελληνας δεν αλλαξε σε τιποτα τον τροπο του βιου,σκέψης και πίστης.

    "απλώς" ήρθε ο Χριστός (που τον περιμεναν κι οι δικοι μας φιλοσοφοι) και ξεμπερδεψε λιγο τον γριφο του Προμηθέα ,ως από μηχανής θεός,λύνοντας την τραγωδία της ανθρώπινης ύπαρξης....

    όποιος θέλει να βαδίσει στα βήματα των ευρωλυγούρηδων(κατα Ζουράρι)...χρειάζεται λίγη τόνωση της αυτοπεποίθησης και του ηθικού με κάποιο "καθ ημάς" ελιξήριο ....

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : prosilios στις 20-11-2006 17:41 ]


    Astron
    20.11.2006, 17:39
    Παράθεση:

    Το μέλος maspa στις 20-11-2006 στις 17:06 έγραψε...
    Προσπαθώ τόση ώρα να καταλάβω τι ακριβώς σας ενοχλει και δεν καταλαβαίνω γιατί συζητάτε περί ανέμων και υδάτων κι όχι επί της ουσίας. Δηλαδή τι κακό προκαλλεί η διδασκαλία των θρησκευτικών; Επειδή δε συμβαδίζει με τις δικές σας πεποιθήσεις; Ε, τι να κάνουμε, δε μπορούμε να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι!



    Αν μετά από τόσα γραπτά και τόσες σελίδες δεν έχεις καταλάβει ακόμα τί μας ενοχλεί, εγώ προσωπικά δεν μπορώ να κάνω τίποτα άλλο.
    Διάβασε ξανά το topic απ' την αρχή και θα βρεις τί μας ενοχλεί...