weblog, "Giorgos_arazei"
" Χόρεψε πάνω στο φτερό του καρχαρία... "
31 Μαρτίου 2009, 16:00
Ας μιλησουμε για πικρη Ιστορια...


Συμφωνω με οσα λες δασκαλε, και με το παραπανω. Αλλα καθησαμε ποτε να το εξετασουμε απο αλλη σκοπια το θεμα? Ξεκαθαριζω τη θεση μου. Στο Θεο πιστευω οπως πιστευω στο μεγαλειο και στο πνευμα της ελληνικης ψυχης. Αλλα δυστυχως, οι δικοι μου δασκαλοι στο δημοτικο, το γυμνασιο το λυκειο δεν μου εμαθαν και την πιο αληθινη πικρη Ιστορια της χωρας τουτης...

Ποσα παιδια ξερουν οτι ο M. Αλεξανδρος δεν ηταν και τοσο αθωος και αρωγος-φορεας πολιτισμου, οπως παρουσιαζεται στα σχολικα βιβλια? Ποσα παιδια ξερουν οτι οι μισοι ηρωες της επαναστασης δεν ηταν και τοσο...ηρωες? Βλεπε, Μιαουλης, Πετρομπεης, Δεληγιαννηδες αργοτερα κλπ κλπ.. Ποσα παιδια ξερουν οτι χρωσταμε την υπαρξη μας ως κρατος απ' το 1830 και μετα στις 3 μεγαλες δυναμεις της εποχης Αγγλια-Γαλλια-Ρωσια, ειδικοτερα στην Αγγλια?

Καμια αμφιβολια οτι η θρησκεια μας ενωσε μια χουφτα ανθρωπων-αληθινων ηρωων και εκαναν την επανασταση. Ποσα ελληνοπουλα γνωριζουν οτι των 50% των επαναστατων ηταν Αρβανιτες, Μουσουλμανοι, ακομα και καταπιεσμενοι Τουρκοι που εμεναν στην Ελλαδα? Το μεγαλειο της επαναστασης φροντισαν να το ξεφτιλισουν απο νωρις τα λαμογια που πριν καλα καλα υπαρξει κρατος του ειχαν πιει το αιμα..Μαυροκορδατηδες, Μιαουληδες, καπεταναιοι που τιμουμε ως ηρωες. Δυο μοναχα ξεχωριζω, τον σοφο Κολοκοτρωνη και τον Καναρη-αληθινοι επαναστατες ηρωες. Για τους υπολοιπους, το παρελθον τους ειναι "μισο καλο-μισο κακο" ενω αλλους ηρωες, ηδη τους εχω ξεγραμμενους.

Και πες μου τωρα. Αν η αληθινη Ιστορια διδασκοταν στα σχολεια για το νεοσυστατο κρατος του 1830 ως και τον 20ο αιωνα, αν διδασκοταν η γελοιοποιηση που εκλαβαμε σαν χωρα απο την Ευρωπη, αν διδασκοταν η σαπιλα και η λαμογια των εκαστοτε κυβερνησεων, ποσα ελληνοπουλα θα ψηφιζαν τους σημερινους μας-μη χεσω-ηγετες?

Με την ιστορια που διδασκεται πλεον στα σχολεια, ειλικρινα βαζω τα γελια. Τουλαχιστον εμαθα και ευτυχως νωρις, οτι ο Ελληνας καλειται το αρχαιο πνευμα του ελληνισμου για να χαρακτηριστει ως δημοκρατης-ηρωας, χωρις να εχει καμια σχεση με τον προγονο του, μα το Θεο..Γενναται δημοκρατης και δεν γινεται, και γι αυτο το λογο δεν θα γινει ποτε.  Ειλικρινα θλιβομαι, αλλα δεν εχω ουτε ελπιδες ουτε προθεσεις να πεισω κανεναν σας.  Οτι φαμε, οτι πιουμε, κι οτι αρπαξει ο κωλος μας.

 

 

10 σχόλια - Στείλε Σχόλιο

mprizas (31.03.2009)
Σωστός μάγκα μου..

Μόνο μια μικρή ενσταση...Μας ελευθέρωσαν μεν οι μεγάλες δυνάμεις, αλλά οι Έλληνες εκβίασαν αυτή τη λύση της απελευθερωσης είτε με συνεχείς προσπάθειες εδώ είτε διπλωματικά με πιέσεις από τον Καποδίστρια κυρίως έξω..είναι 50-50 η φάση...

Saludos!

Giorgos_arazei (31.03.2009)
Οι διπλωματιες απ'τον Καπποδιστρια σιγουρα επιασαν τοπο, αλλιως δεν θα υπηρχε σημερα Ελλαδα. Καποδιστριας-Τρικουπης εσωσαν τα πραγματα, αλλα και τους δυο τους ξεπαστρεψαν μια χαρα τα λαμογια, που πατανε στον σβερκο και σημερα τον "Ελληνα. Αν και δεν νομιζω οτι οι μεγαλες δυναμεις εκβιαστηκαν απ τους ταλαιπωρους τοτε Ελληνες. Απλα κοιταζαν ποια θα υιοθετησει το νεοσυστατο κρατος για να το κανει προτεκτορατο-αποικεια...και βεβαια για το θαλασσσιο εμποριο.
Vanna (31.03.2009)
Μα στα σχολεία δεν διδάσκεται Ιστορία! Απλά παπαγαλίζουμε ό,τι γράφουν οι εκάστοτε συγγραφείς ενώ παράλληλα είναι και ένα μάθημα με υψηλό συντελεστή(0,7). Δεν υπάρχει εμβάθυνση δυστυχώς...
Καλησπέρες!
Oraclas (01.04.2009)
Σίγουρα η ιστορία που διδάσκεται στα σχολεία δεν είναι η πιο αντιπροσωπευτική. Είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Είναι όμως θέμα πολιτικής. Και στα βιβλία των ξένων και γειτονικών χωρών υπάρχει μία αντίστοιχη παραποίηση και απόκρυψη βασικών πληροφοριών. Υπάρχουν όμως πολλοί ιστορικοί Έλληνες και ξένοι που γράφουν τα πράγματα με το ονομά τους. Στην προσωπική μας κρίση και ενημέρωση πρέπει να βασιζόμαστε.
DITHEN (01.04.2009)
Θα συμφωνήσω μαζί σου για την τελευταία πρόταση του κειμένου, όσον αφορά τον Νεοέλληνα! Αλλά, τι να κάνει κι αυτός, αφού ακριβώς για τους λόγους που ανέπτυξες πιο πάνω (για Κυβερνήσεις, λαμόγια, ρεμούλα και δεν συμμαζεύεται δια μέσω των αιώνων) έτσι έμαθε πια να αντιδρά και να αντιστέκεται σε ότι δεν μπορεί να αλλάξει! «Όταν δεν μπορείς να τους νικήσεις, ενώσου μαζί τους»!!!


Όσον αφορά τις αλήθειες και τις διαπιστώσεις για την Ελληνική επανάσταση και τους πρωταγωνιστές της, δεν θα διαφωνήσω! Απλά θα πω ότι όταν κρίνουμε τις πράξεις ή την πραγματική ιστορία του καθ’ ενός, εκτός από αυτά που μας μαθαίνουν στο σχολείο ή αυτά που εμείς καταφέρνουμε να ξετρυπώσουμε ως αλήθειες και πραγματική ιστορία, πρέπει ταυτόχρονα (για να έχουμε πλήρη εικόνα) να κρίνουμε τις πράξεις, τον χαρακτήρα ή την προσωπική ιστορία του καθ’ ενός κάτω από το πρίσμα των συνθηκών που υπήρχαν και μέσα στις οποίες λειτούργησαν! Ναι, όλα αυτά που περιγράφεις συνέβησαν (ίσως και ακόμα χειρότερα), αλλά ας μην ξεχνάμε ότι η όποια επανάσταση έγινε σε μια χώρα που ήταν υπόδουλη για 400 και πλέον χρόνια! Μια χώρα που πολλές περιοχές της δεν είχαν καθορίσει ή διαμορφώσει ξεκάθαρο εθνικό χαρακτήρα! Ένα μίγμα ανθρώπων και λαών που δεν ονειρεύονταν μια χώρα, με τον όρο που την εννοούμε εμείς σήμερα, και ούτε μπορούσαν να φανταστούν το τι ακολούθησε! Γι αυτό και δεν μπορεί να ονομαστεί εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας! Επανάσταση ήταν και αυτό περιείχε πολλά! Και εθνικές επιδιώξεις και κοινωνική πάλη και ταξικές διαφορές προς επίλυση!


Και μάλλον στα σχολεία πρέπει πια να πούμε αλήθειες και να εξηγήσουμε στα παιδιά μας την ιστορία, όχι απλά να την διδάξουμε! Δεν μπορούμε να κρύβουμε τις αλήθειες κάτω από το χαλί, επειδή φαίνονται κακές! Κακές οι αλήθειες της ιστορίας είναι μόνο αν τις απομονώσεις από την εποχή τους και το περιβάλλον που έλαβαν χώρα! Ας διδάξουμε την πραγματική ιστορία στα παιδιά μας σφαιρικά! Θα έχουμε να κερδίσουμε πολλά!


Μ’ άρεσε το κείμενο σου!
sven (03.04.2009)

Η ιστορία που διδάσκεται ακόμα στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο θα παραμείνει στην ιστορία ως ένας απίστευτων ικανοτήτων παραμορφωτικός φακός, που εξωραΐζει, ευλογεί, αφορίζει, αποκρύπτει, αποπροσανατολίζει και παραπλανά και παραπληροφορεί σε πολλά της σημεία κάθε ανύποπτο αναγνώστη, πολύ μάλλον δε τα παιδιά...

Πολύ καλό post, Γιώργο.
Pagan (03.04.2009)
αν και το ποστ μου θα φανει "μικρο" αναμεσα σε αυτο τον διαγωνισμο ευφανταστων λεξεων και σκεψεων και αφου συγχαρω τον Γιώργο,θα θελα να πω οτι λαος χωρις ιστορια,εθιμα και παραδοσεις παυει να χει εθνικη συνειδηση και παραλληλα δινει την δυνατοτητα σε χωρες σαν την Βαρδασκα να πλασαρωνται σαν Μακεδονια ή οτιδηποτε αλλο,διακινητες τετοιων ιδεων κυριως ειναι Ελληνες που για μενα πρεπει αυτοματα να διαγραφονται απο το κοινονικο συνολο και να αποστασιοποιουνται απο τα κοινα αυτης της χωρας,αντι αυτου οποιος αντιτειθεται σε τετοιους τυπους χαρακτηριζεται αυτοματα ως φασιστας στα πλαισια του νεοφιλελευθερισμου της εποχης. Στα παιδια μας ωστοσο οσοι απο μας εχουνε,εχουμε την υποχρεωση να τους μαθουμε την ιστορια τα ηθη και εθιμα για να μπορουμε και στο μελλον να αποκαλουμαστε Ελληνες.(συγχωρεστε με αν το παρατραβηξα)
Pagan (04.04.2009)
Αδελφέ μου πίσω από όλα τα παραπάνω κρύβεται αυτό...e.gr/assets/fek_867_10_7_2006.pdf,καθώς και όποιο άλλο κακό μας βρεί στην πορεία
Pagan (04.04.2009)
http////sector13.e-e-e.gr/assets/fek_867_10_7_2006.pdf
σε περιπτωση που το παραπανω δε σου δινει προσβαση,θα βρεις δυο ιστοτοπους που ασχολουνται με αυτο,αυτο που θελω να δεις ομως βρισκετε στο e.gr/assets/fek_867_10_7_2006,για αυτο σβησε οτι προηγειται του e.gr/assets/fek_867_10_7_2006.καλη τυχη..
Pagan (04.04.2009)
http://sector13.e-e-e.gr/assets/fek_867_10_7_2006.pdf αυτό είναι σωστό...

Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog
Συγγραφέας
giorgos_arazei
Γιώργος
Λαβύρινθο και πόρτα μυστική σκάβω στο χώμα σαν σκαθάρι
από Αθήνα (εύχομαι να 'ναι προσωρινό...)


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/giorgos_arazei

Όλες οι καλές φαντασίες εδώ, θα βρουν χαραμάδα για να τρυπώσουν...

Tags

έντεχνο νέα μέτρα ευρώπη



Επίσημοι αναγνώστες (10)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...


Φιλικά Blogs

Links