weblog, "Giorgos_arazei"
" Χόρεψε πάνω στο φτερό του καρχαρία... "
20 Ιουνίου 2009, 22:31
Εγκαινίων το ανάγνωσμα.


 

    Μπαινω στο ψητο.

     Ενας μεσος Ελληνας, ευκολα θα σε συμβουλεψει οτι ειναι κακο να ζεις με τις μνημες, να τραβας εικονες απ' το παρελθον και να ζεις την υπολοιπη ζωη σου, ή να αναπολεις και να προσπαθεις να αντλησεις δυναμη απο περασμενα γεγονοτα. Και ρωτω εσας που καλα κανετε και θεωρειστε περιφανοι ως Ελληνες(και γω μαζι σας):Για πιο λογο ειστε περιφανοι ως λαος ΠΕΡΑ απο το αναμφιβολα μεγαλειο της αρχαιας Ελλαδας? Εγω για κανεναν, περα απ'τον αρχαιο ελληνικο πολιτισμο. Αρα, ο προλογος μου ειναι ζωτικης σημασιας σημειωση, διοτι χωρις την μνημη μας, ειμαστε ενα απολυτο μηδενικο σαν λαος στην Ελλαδα του σημερα. 

 

    Ακουω τους απαισιους δημοσιογραφους να μιλουν για δεος, για λαμπρα μουσεια, για ελληνικο πολιτισμο και για ολες αυτες τις σωστες, αλλα ακυρες χρονικα, εννοιες. Αηδιαζω. Το ολο μεγαλειο της αρχαιας Ελλαδας, ειναι πλεον θαμμενο καλα, κατω απο κλεψια, φθονο, πονηρια και αδιαφορια. 

 

    Η μονη αποδειξη το οτι αυτος ο τοπος καποτε υπηρξε λαμπρος, ειναι τουτα τα αγαλματα και οι αρχαιοι ναοι, να δεσποζουν σαν γερικες συκιες σε μια απανθρωπη πολη. Την στιγμη των εγκαινιων σημερα, αν ζουσαν οι φιλοσοφοι, θα εμπαιναν ενας ενας στο μουσειο και θα επαιρναν ο καθενας απο ενα αγαλματιδιο στα χερια, γυρνώντας τα στην εποχη που ανηκουν και που αξιζουν πραγματικα. 

 

     Δεν ειμαι σιγουρος οτι θελω να γυρισουν τα αγαλματα απο το Λονδινο στην Αθηνα. Τουλαχιστον οχι ακομα. Αν ημουν το "κεφαλι" αυτης της χωρας θα κανονιζα πρωτα να εχουν ολοι οι Αθηναιοι ενα πιατο φαγητο και ενα κρεβατι για να κοιμηθουν τη νυχτα. Θα μειωνα το καυσαεριο και τα σκουπιδια που εχουν κατακλυσει τα στενα γυρω απ' τον δηθεν εμπορικοτερο δρομο της Αθηνας, την Ερμου. Θα εκανα αυτην την πολη γενικα βιωσιμη. Και τελος, θα εφερνα με χαρα τα αγαλματα πισω εκει οπου ανηκουν. 

 

    Τι κι αν εχουμε ενα αρχαιο αγαλμα στην Αθηνα, τι κι αν εχουμε εκατο, το ιδιο Ελληναρας θα νιωθω. Το ελληνικο μεγαλειο οπως ειπα, ειναι στα σκατα θαμμενο μεσα μας, δεν ειναι στα αγαλματα και ας σταματησει ολο αυτο το καραγκιοζιλικι περι επιστροφης των.

    Τα αγαλματα ειναι πετρα. Το μεγαλειο πρεπει να ψαξουμε να το βρουμε μεσα μας. οχι στα αγαλματα. Ομως αφου το βρουμε, τα αγαλματα θα ερθουν. Γιατι αυτα, ειναι η σφραγιδα. Τι να κανεις την σφραγιδα, οταν το γραμμα που σφραγιζεις ειναι αδειο? Πειτε μου. 

 

     (συγχωρεστε με για τυχον ορθογραφικα μου, στην ορθογραφια παντα επαιρνα Β')

 

12 σχόλια - Στείλε Σχόλιο

movflower (20.06.2009)
Διαφωνώ και συμφωνώ ταυτόχρονα! :))))))

Το μεγαλείο είναι μέσα μας,η ιστορία επίσης, την κουβαλάμε από παιδιά. Δεν ξέρω γιατί όμως σταματάμε στην περηφάνεια και δεν προχωράμε στην δημιουργία και στην ανανέωση της ψυχής μας ως λαός.
Στα αγάλματα πέτρα βλέπει μονάχα όποιος νιώθει πέτρα. Ανακαλύπτοντας πέρα από την τέχνη, τη σημασία τους, αρχίζουνε να μας τσιμπάνε να ξυπνήσουμε, να προσπαθήσουμε να τους μοιάσουμε.

Υπάρχουνε πάμπολλοι Έλληνες, που μεγαλουργούν αυτή τη στιγμή. Δυστυχώς οι περισσότεροι βρίσκονται στο εξωτερικό, όπου αξιοκρατικά παίρνουν τα όσα αξίζουν, και ταυτόχρονα καλοφημίζουν την πατρίδα μας. Ίσως κάποια στιγμή, να αρχίσει η Ελλάδα να μην τρώει τα παιδιά της με τη μικρότητα του μέσου και της "κληρονομιάς" στην πολιτική, στην επιστήμη, στον πολιτισμό.

Οτι κατάφεραν να κτίσουν το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, είναι άθλος, πίστεψέ με! Τόσες δεκαετίες εμπόδια και μεγαλύτερο από αυτά, η καχυποψία και η νοοτροπία μας.

Γιώργο μου,
είναι πολύ ανθρώπινο το κείμενό σου. Πονάει το μέλλον, που κτίζεται στο σημερινό τώρα. Ίσως όμως αλλάξουν τα πράγματα. Η δική μας γενιά δεν είναι πλέον υπεύθυνη;

Υπάρχουν και τόσα άλλα, μα σταματάω εδώ.
Όμορφο σου Σαββατόβραδο!!! :))))))))))))

Giorgos_arazei (20.06.2009)
Χαρις!

Λεγοντας οτι τα αγαλματα ειναι πετρα, εννοω την υλιστικη αν θες αξια τους, σε σχεση με τα προβληματα του νεοελληνα.
Φυσικα συμφωνω οτι το νεο μουσειο ειναι κατορθωμα, και χαιρομαι που εγινε! Δεν αντεχω ομως τον ψευτικο οργασμο των δημοσιογραφων και των πολιτικων σ'αυτο το θεμα. Δεν με χαλαει το μουσειο, η ψευτια με χαλαει.
Τι να κανω οταν μπαινω στο μουσειο και βλεπω τα μεγαλεια των προγονων μας, την ιδια στιγμη που βγαινοντας απ αυτο, βλεπω εναν κακομοιρη να κοιμαται πανω στα χαρτοκουτα?
Τελικα δεν διαφωνουμε, μονο συμφωνουμε. Καλο βραδυ και σε σενα, σ'ευχαριστω. :-)
movflower (21.06.2009)
Γιώργο!

Μια πέτρα ξέξασπρη, από τον ήλιο ξεξασπρότερη; :ΡΡΡΡ ;)))))))))))))))))
Καλά, οι δημοσιογράφοι είναι ασχολίαστοι, κι ας νομίζουν οι ιδιοι, πως είναι απευθείας απόγονοι του Σωκράτη. Στην πραγματικότητα, ίσως κάποιοι να είναι απόγονοι του Πλάτωνα. Αλλά δεν τους το λέμε, δεν τους το λέμε!!! χαχαχαχαχαχα
Στο μουσείο θα δώσεις την επίσκεψή σου, στον κακομοίρη,τον οβολό σου ή ό,τι άλλο μπορείς να δώσεις πέρα από την συμπάθεια. Ο καθένας μας με τις δυνάμεις του.
Φτώχεια υπήρχε πάντα. Ανέχεια επίσης. Συμπάθεια υπάρχει μόνο σε όσους νιώθουν.

Καληνύχτα, Αστεράκι!
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
ZARATHUSTRA (21.06.2009)
Γιωργο μου τα αγαλματα ειναι τεχνη,
ειναι ήλιοι μακρινοί που φωτιζουν εως σημερα την σκοτεινη και μιζερη εποχη μας. Το κακο ειναι οτι σημερα δεν υπαρχουν αρκετα ματια ικανα να θαυμασουν και να κυλησουν μεσα τους το φως .
Καταλαβαινω τον πονο σου, και ενα σου λεω, για να... στεναχωριεσαι και να το παρεις αποφαση: Ηταν παντα ολιγάριθμοι αυτοι που πηγαν τον κοσμο ενα βήμα μπροστα. Οι υπολοιποι τρώγαν τζαμπα το φαΐ τους.
Αν μπορεις με τις δικες σου μικρες δυναμεις , ριξε κι εσυ το βοτσαλακι της παιδείας σου στη λιμνη μπας και την αποξηρανουμε καποτε και γλυτωσουμε απ τους κροκοδειλους. Δεν θα ζησουμε βεβαια για να το δουμε ποτέ , οπως και τοσοι αλλοι. Εδω δεν τα καταφεραν οι σπουδαιοι μας προγονοι(οι εξοστρακισμενοι).
Τι να λεμε πετρούλα μου, εχεις κι εσυ τα δίκια σου!
-Ναι γλυκειά μου, ο Ηνίοχος ηταν ο ταξιτζής της εποχής του. Στ` ορκιζομαι στη ζωη του καρβέλα!
Εκπληκτικη η φράση... "Τι να κανεις την σφραγιδα, οταν το γραμμα που σφραγιζεις ειναι αδειο?"
-Σκασε και σφραγιζε!

Giorgos_arazei (21.06.2009)
ZARATHUSTRA, νομιζω οτι το σχολιο σου ειναι καλυτερο απο το ποστ μου... Σκαω και σφραγιζω. Ουπς. Εσπασε η σφραγιδα. Εκμαγειο θα 'ταν. Μουσειο του Λονδινου εκει? Θελω μια σφραγιδα ακομα παρακαλω!

Κυριε διαχειριστα! Τα σχολια των παιδιων να πανε στο "Αξιζει να διαβασετε!"
chocolat (21.06.2009)
Εγώ δεν έχω κάτι τόσο λυρικό να προσθέσω. Ό,τι αξίζει να διαβάσετε είναι εδώ!

Αραχτέ Γεώργιε, όλα όσα λες εσύ, και η Μωβ, και ο Ζαραθούστρα, συνυπάρχουν σε κάθε κοινωνία από την αρχή του κόσμου! Πολιτισμός, φτώχεια, διαφθορά, τέχνη. Και μια ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον, που κάθε φορά που γεννιέται δίνει συνέχεια στην προσπάθεια. Δεν είναι εναλλάξιμοι στόχοι!

Χαίρομαι που είμαι εδώ και σας διαβάζω! Καλημέρα :)
Giorgos_arazei (21.06.2009)
Φυσικα και υπαρχουν ολα αυτα σε καθε κοινωνια, ισοτητα δεν μπορει να υπαρξει στην αγρια φυση, θα υπαρξει αναμεσα μας? Ποτε! Απλα σε αλλες χωρες, τα ποσοστα ειναι αυτα που αλλαζουν, (φτωχεια, τεχνη, διαφθορα, πολιτισμος) ειτε προς τα πανω ειτε προς τα κατω.
Ευχαριστουμε για την παρεα chocolat, καλημερα! :)
pterarhos (21.06.2009)
...για τουτες δω τις πετρες πολεμαμε..
Κολοκοτρωνης.
Οπου αυτες οι πετρες, περα απο μνημεια απειρου καλλους και αισθητικης,
ειχαν και εχουν συμβολισμους που αφορουσαν πρωτιστως τον ανθρωπο.
Το γεγονος οτι τα εκλεψαν, αλλα στο Λονδινο ,αλλα στο Λουβρο και αλλα σε μουσεια της Αμερικης, ειναι απλως κτηνωδια.
Εχουν πληξει τον πολιτισμο μιας χωρας.
Το ιδιο εγινε με το μουσειο της Βαγδατης.
Τουλαχιστον ας μη νομιμοποιουμε ,για οποιον δηποτε λογο τετοιου ειδους κτηνωδιες.
Ειρωνικα ο διευθυντης του μουσειου του Λονδινου,ειπε να μας τα δανεισει.
Μηπως να μας δανειζε και την γυναικα του;
Στην ουσια φερεται προκλητικα αλλαζονικα, νομιζοντας οτι απευθυνεται
σε ιθαγενεις αποικους.
Οταν πλητουν τον πολιτισμο μιας χωρας ,
στην ουσια πλητουν την ταυτοτητα της.
Ελπιζω να μην ημουν επιθετικος,αλλα τα μαρμαρα ,ανηκουν στον Παρθενωνα ,
και οχι σε καποιο μουσειο που γινονται
γευματα πανω τους και διπλα τους και που τα καθαριζαν με συρματοβουρτσες, για να τα ασπρισουν.
Καλη σου Κυριακη.
DITHEN (22.06.2009)
Δεν θα ελεγα οτι διαφωνω ακριβως με τις αποψεις που εκφραζεις,Giorgos_arazei! Αλλα, θα συμφωνησω και με τους προλαλησαντες για την αξια της ιστορικοτητας των μνημειων και των μουσειων που τα φιλοξενουν! Την οποια κι εσυ αναγνωριζεις μεσα απο το κειμενο σου!

Αφου δεν μπορουμε να διαφυλαξουμε το παρον και το μελλον μας (ετσι οπως τα καναμε), ας διαφυλαξουμε τοτε το παρελθον μας με ευαισθησια, επιστημονικοτητα και λαμπροτητα! Που ξερεις, καποτε μπορει να μπορεσουμε να το εκτιμησουμε σωστα και να το αφησουμε επιτελους να γινει οδηγος για το μελλον!

Η ιστορια οταν δεν ειναι παραμορφωμενη, οπως η δικη μας, αποτελει το καλυτερο μαθημα για τους πολιτες μιας χωρας! Διοτι πρωτιστα τους διαδασκει τι πρεπει να κανουν και τι να αποφευγουν, για να εξασφαλισουν την ελευθερια και την ευημερια τους!!
Giorgos_arazei (22.06.2009)
@Pterarhos

Ο Κολοκοτρωνης ηταν ενας και μοναδικος. Και πολεμησε για αυτα τα μαρμαρα αν θες. Σημερα ποιος "αρχηγος" πολεμαει για αυτα τα μαρμαρα? Αλλαξαν οι εποχες, και οι καρδιες των ανθρωπων δυστυχως εχουν γινει σκοτεινες. Δεν συγκρινω την γεναιοτητα του Κολοκοτρωνη, με κανεναν "ιερο πολεμο" που δινουν σημερα οι "εθναρχες" για την επιστροφη των μαρμαρων.
Η Ελλαδα καταφερε απο πολυ νωρις να πληξει η ιδια τον πολιτισμο της, πριν τον αγγιξουν οι ξενοι βαρωνοι απαγωγεις των γλυπτων.
Οσο για τις συνθηκες φυλαξης των μαρμαρων, δεν πειθομαι οτι εδω τα μαρμαρα θα φυλασσονται καλυτερα. Οι αποθηκες των μουσειων ολης της Ελλαδας ειναι γεματες απο μαρμαρα που μερα με την μερα, ξεφτιζουν απο υγρασια. Η απαντηση μου, ειναι στην τριτη παραγραφο του ποστ μου. Και στην τελευταια επισης. Καλη εβδομαδα.

@ DITHEN

Ας φυλαξουμε τα μαρμαρα για να θυμομαστε...ποιοι ημασταν και ποιοι καταντησαμε. Ειλικρινα καθε φορα που ανεβαινω στην Ακροπολη, με πιανει ντροπη. Τουλαχιστον θα εχουμε τα μνημεια, να μας ερχονται στη μουρη και να μας φωναζουν για το μεγαλειο της αρχαιας Ελλαδας, και για το απολυτο μηδεν της τωρινης.

Σας ευχαριστω που με διαβασατε.
Oraclas (23.06.2009)
Όταν είχα πάει στο Λούβρο, ολόκληρο μουσείο με τεράστιες διαστάσεις χωριζόταν σε τρεις μόλις κατηγορίες. Ελληνικός πολιτισμός, Αιγυπτιακός πολιτισμός και όλοι οι άλλοι. Τότε σκέφτηκα όπως και εσύ, χαλάλι που εξυμνούν τον Ελληνικό πολιτισμό μας στον υπόλοιπο κόσμο.

Υπάρχει όμως και ένα γιατί;; Εμείς δεν είμαστε ικανοί. Εντάξει η σημερινή κατάντια μας δεν φτάνει να μας πείσει για τις ικανότητές μας.

Πάντως για να είμαι ειλικρινής, αν ρωτήσεις εδώ μέσα πόσοι έχουν πάει στα Ελληνικά μουσεία οι περισσότεροι θα θυμούνται ένα δύο και αυτά από το σχολείο. Από αυτήν την άποψη καλύτερα να μείνουν στο εξωτερικό Αγγλία και Γαλλία, γιατί τότε ίσως κάποιο ταξίδι αξιωθούμε να δούμε λίγο από το μεγαλείο των αρχαίων Ελλήνων.
Hastaroth (14.11.2009)
Ο Κολοκοτρώνης δέν πολέμησε γιά τά "μάρμαρα",αλλά γιά τίς μνήμες που περικλείουν μέσα τους.Αυτή είναι η σημερινή χρησιμότητα τών μνημείων,είναι τά αρχεία όπου η Ιστορία αποθηκεύει τά γεγονότα της.

(Λέω "σημερινή" γιατί κανένας αρχαίος δέν έφτιαξε αυτά τά μνημεία μέ τό σκεπτικό "τά φτιάχνω αυτά τώρα γιά να τά βλέπουν οι μελλούμενες γενιές".Είχαν πρακτική χρησιμότητα-λατρευτικοί ναοί,χώροι συνάθροισης τών πολιτών κλπ κλπ.Τώρα βέβαια,ο Περικλής είχε "προβλέψει" οτι "δόξα αϊδιος" θά πρέκυπτε γιά την Αθήνα από όλα αυτά τά κτίσματα που φρόντισε να κατασκευαστούν επί..πρωθυπουργίας του,αλλά δέν ξέρω πόσοι συμπολίτες του συμμεριζόντουσαν αυτήν τήν αισιοδοξία του..).

Καλά και χρήσιμα είναι τά μουσεία,επιβαλλόμενη η διαφύλαξη τής πολιτιστικής κληρονομιάς,αλλά παράλληλα πρέπει η χώρα να αναπτύσση και τόν σημερινό πολιτισμό της-καί βέβαια η γριούλα τής φωτογραφίας που παραθέτεις δέν πείθει οτι κάτι τέτοιο γίνεται,τουλάχιστον στόν βαθμό που πρέπει.

Τά μνημεία είναι μιά πρόκληση που λέει "είδατε τί πολιτισμό είχαν αυτοί που μάς έφτιαξαν;Ε,αναπτύξτε κι'εσείς ανάλογο πολιτισμό,αντί νά κάθεστε νά μάς κοιτάτε μέ τό στόμα ανοιχτό σάν ιπποπόταμοι..."

Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog
Συγγραφέας
giorgos_arazei
Γιώργος
Λαβύρινθο και πόρτα μυστική σκάβω στο χώμα σαν σκαθάρι
από Αθήνα (εύχομαι να 'ναι προσωρινό...)


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/giorgos_arazei

Όλες οι καλές φαντασίες εδώ, θα βρουν χαραμάδα για να τρυπώσουν...

Tags

έντεχνο νέα μέτρα ευρώπη



Επίσημοι αναγνώστες (10)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...


Φιλικά Blogs

Links