Ο Μουσικός Κόσμος ενός Αιθεροβάμονα ......
16 Δεκεμβρίου 2012, 20:55
Ο Δάσκαλος και ο Μαθητής.
Εγωϊσμός  

Ηταν κάποτε ένας νέος μαθητής, που θέλησε να δει το δάσκαλό του και να του μιλήσει. Αποφάσισε λοιπόν να τον επισκεφθεί όπως και έγινε. 

Όταν έφθασε στο καλύβι του, χτυπά τη πόρτα του.

«Ποιός είναι ; »

«Εγώ, ο Ρίτζο....»

«Φύγε», αποκρίθηκε κοφτά και με συνοδεία προσβολής ο δάσκαλος.

Ο μαθητής έφυγε με απορία και χωρίς να μπορεί να συνειδητοποιήσει το γιατί, αποφασίζει μετά από μερικές ώρες να επαναλάβει την επίσκεψή του.

Επιστρέφει λοιπόν και ξαναχτυπά τη πόρτα του δάσκαλου, αλλά πιο ταπεινά και διακριτικά.

«Ποιος είναι ; »

«Εγώ, ο Ρίτζο....»

«Φύγε», αποκρίθηκε κοφτά και με συνοδεία περισσότερων προσβολών ο δάσκαλος.

Ο μαθητής έφυγε γρήγορα, πολύ στενοχωρημένος και απορημένος. Πέρασε τη νύχτα αναλογιζόμενος και συλλογιζόμενος, αποφασίζοντας να επανέλθει για 3η φορά την αυγή της επομένης μέρας.

Όπερ και εγένετο. Επισκέφθηκε λοιπόν το δάσκαλό του και με δισταγμό, μάτια κόκκινα και καρδιά γεμάτη ανησυχία, χτυπά τη πόρτα του δασκάλου.

«Ποιος είναι ; »

«Κανείς» ψιθύρισε δειλά ο Ρίτζο.

«Α, Ρίτζο.... άνοιξε τη πόρτα και μπες ....» απάντησε ο δάσκαλος.


..παρμένο από το βιβλίο ΄΄Ο Κύκλος των Σοφών΄΄ του Jean-Claude Carriere, «Νέα Σύνορα» Εκδ.Λιβάνη.

5 σχόλια - Στείλε Σχόλιο

EVAGGELIASAKELLARIOU (17.12.2012)
Kαλησπέρα Κωνσταντίνε και Αριστέα. Διαβάζοντας το απόσπασμα το οποίο είναι παρμένο από το βιβλίο ΄΄Ο Κύκλος των Σοφών΄΄ του Jean-Claude Carriere, θυμήθηκα την απάντηση που έδωσε ο Οσυσσέας στο κύκλωπα Πολύφημο: "Ο κανένας". Σύμπτωση; Τυχαίο; Κοινή καταγωγή; Θέμα προς διερεύνηση. Παρεπιπτόντως, ανάλογο βιβλίο με αυτό του Jean-Claude Carriere είναι: "Το βιβλίο των μύθων" της Helma Marx. Ε.Σ.
aitherovamonas (17.12.2012)
..ήδη το σημείωσα Λία μου και σε ευχαριστώ.
sven (17.12.2012)
Ο τρόπος με τον οποίο εμείς οι άνθρωποι αντιμετωπίζουμε τις εκάστοτε «αυθεντίες» ή τους εκάστοτε εκπροσώπους εξουσίας έχει καθορίσει όχι μόνο προσωπικές τύχες αλλά και την πορεία ολόκληρων κοινωνιών.
 
Λίγα χρόνια μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο,  ο Erich Fromm προσπάθησε να κατανοήσει τους ψυχικούς μηχανισμούς που μπορεί να καθορίζουν τις διάφορες κατα- και αυτοκαταστροφικές ανθρώπινες επιλογές, και εμβάθυνε γύρω από τις σχέσεις των ανθρώπων με εκπροσώπους της εξουσίας ή με τις διάφορες αυθεντίες. Διέκρινε δύο τύπους εκπροσώπων εξουσίας/αυθεντίες, τους λογικούς και τους παράλογους. Οι λογικοί εκπρόσωποι εξουσίας βασίζονται σε πραγματικές ικανότητες και δεν χρειάζονται να φοβίσουν, να εντυπωσιάσουν ή να κάνουν άσκηση εξουσίας για προσωπικές τους ανάγκες και προς εδραίωση της θέσης εξουσίας που κατέχουν. Οι λογικοί εκπρόσωποι συνδράμουν, στηρίζουν, δίνουν αποτελεσματικές λύσεις χωρίς να εκμεταλλεύονται τους άλλους υλικά ή ψυχολογικά, αποζητώντας θαυμασμό ή υποταγή. Η σχέση τους με τους άλλους διαπνέεται γενικά από μια ισότιμη προς αυτούς στάση.
 
Αντίθετα, οι παράλογοι εκπρόσωποι εξουσίας επιδιώκουν σε κάθε ευκαιρία να ασκήσουν εξουσία, να κάνουν επίδειξη ισχύος και υπεροχής, αποζητώντας πάντα τις εκδηλώσεις θαυμασμού και υποταγής των εξουσιαζομένων. Άσκηση δύναμης και τρόμος αποτελούν τα κύρια όπλα των παράλογων εκπροσώπων, που ταυτόχρονα όχι μόνο δεν δέχονται αλλά και απαγορεύουν την οποιαδήποτε άσκηση κρητικής στο πρόσωπό τους.
 
Οι εξηγήσεις της σχέσης εξουσιαστή/αυθεντίας και εξουσιαζομένου είναι στο μεγαλύτερο βαθμό τους καθαρά ψυχολογικές και ίσως αναφερθώ σε αυτές σε κάποιο ποστ αργότερα. Ο συγκεκριμένος «δάσκαλος» κάνει, κατά τη γνώμη μου, καθαρή άσκηση εξουσίας, όπως και αν τη «ντύσει» ή δικαιολογήσει. Παρόμοια καψόνια έκαναν κάποτε στο στρατό ασήμαντοι, κομπλεξικοί και αμόρφωτοι καραβανάδες, μόνο και μόνο για να αυτοεπιβεβαιωθούν…
 
Ένας σοφός δάσκαλος πάνω απ΄όλα θα πρέπει να εμπνέει σεβασμό και όχι φόβο. Να δίνει στο μαθητή του την αίσθηση πως αξίζει ως άνθρωπος, πως διαθέτει προσωπική βούληση και υπόσταση, και όχι να του «ισοπεδώνει» την προσωπικότητα. Αυτού του τύπου οι στάσεις εξουσιαστή-εξουσιαζομένου ή «δασκάλου»-μαθητή είναι πέρα για πέρα ξεπερασμένες, αφορούν άλλες εποχές και ίσως άλλες κουλτούρες, και όχι μια σύγχρονη αντίληψη ανάμεσα σε άτομα διαφορετικών θέσεων και πρϋποθέσεων…

Καλό βράδυ!!!!!!!!!
xarakotsa (23.12.2012)
Πολύ όμορφο.Υπέροχο!Μου προτεινετε να αγοράσω το βιβλίο?
aitherovamonas (24.12.2012)
Αρχικά σας προτείνω να το ξεφυλλίσετε και να διαβάστε αποσπασματικά κάποιες από τις σελίδες του, όταν σας δοθεί ευκαιρεία. Αν το βρείτε ενδιαφέρον και δελεαστικό, σκεφτείτε το. Ο συγγραφέας έχει μαζέψει μύθους από διάφορες χώρες και κουλτούρες και τους έχει ταξινομήσει σε κατηγορίες πού άπτονται ανθρώπινων ιδιοτήτων, ικανοτήτων, γεγονότων της καθημερινότητας, κ.λπ. Η απόψή μου είναι ότι διαβάζεται ευχάριστα και προβληματίζει, χωρίς να κουράζει με βαθιά νοήματα. 

Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog
Συγγραφέας
aitherovamonas
Αιθεροβάμων (Κωνσταντίνος)
αιθερο - βάμων στον ελεύθερο χρόνο (όταν υπάρχει !)
από ΒΙΝΥΛΙΟΥ


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/aitherovamonas

Μουσική και Επιλογές από απόψεις, σκέψεις και φιλοσοφία παρελθόντων χρόνων, που μπορούν (που ξέρεις;) να βάλουν το λιθαράκι τους για ένα καλύτερο αύριο.... έναν καλύτερο άνθρωπο .... γιατί όλοι λίγο ή πολύ, έχουμε ελλατώματά ή/και πάθη .... 



Tags

2022 Eυτυχία Humour Άνθρωποι Αλαζονεία Αλήθεια Ανθρωπος Ασκητική Εγωϊσμός Εκπομπή Ελληνικό έντεχνο Ελύτης Επετειακή Εκπομπή Επιλογές Ευτυχία Ζεϊμπέκικο Ζωή Ιστορίες .... Καλοσύνη Κάπου εδώ γύρω είμαι....πάντα.....με αγαπημένη μουσική... Μοναξιά Μουσικές Εκπομπές Μουσική Οι περιορισμοί μας Πάθη Προβλήματα προβολή Υποκρισία Χρόνος Ψυχή



Επίσημοι αναγνώστες (7)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...

Links