Πίσω στο 2004 και σε μια κυκλοφορία της Μίνος ΕΜΙ. Ένα δίσκο κατ εμέ διαμάντι που δεν ακούστηκε όσο έπρεπε.
O Στέφανος Κορκολής κατασκεύασε το Ανεμόπτερο του και οραματίστηκε άξιους πιλότους να "κόβουν βόλτες" μ' αυτό στον "αέρα" μας. Δηλαδή τις μεγάλες φωνές των καλλιτεχνών που με τις μοναδικές τους ερμηνείες δημιουργούν την "ατμόσφαιρα" του Ανεμόπτερου.
Μπήκε στο παιχνίδι με αφορμή το λόγο, τους στίχους της Ρεβέκκας Ρούσση. Στη σύνθεση στηρίχθηκε σε παραδοσιακές και κλασικές μουσικές φόρμες τις οποίες προσέγγισε ενορχηστρωτικά με τη ματιά αφενός των σύγχρονων κλασικών συνθετών και αφετέρου της σύγχρονης ροκ μουσικής. Δημιουργήθηκε έτσι ένα σύγχρονο άκουσμα το οποίο ηχεί τόσο πρωτότυπο όσο και οικείο. Στόχος του ήταν να μη χρησιμοποιήσει αυτή τη φορά τις "ευκολίες του", δηλαδή το πιάνο, αλλά να ενορχηστρώσει με βάση τις κιθάρες, τα φυσικά έγχορδα όργανα και το programming των synthesizers.
Ο Γιώργος Νταλάρας είναι ο πρώτος απ' τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες που άκουσε υλικό από το δίσκο που ετοιμαζόταν. Ερμηνεύει ένα ντουέτο με τη Dulce Pontes, το τραγούδι Havana (το οποίο ηχογραφήθηκε στην Πορτογαλία) και το τραγούδι Πόσο Κρατάει Ένα Όνειρο σε στίχους του Παρασκευά Καρασούλου, που το προσέφερε ειδικά για την ερμηνεία του Γιώργου Νταλάρα στο άλμπουμ αυτό. (ΣΣ - ΚΟΜΜΑΤΑΡΑ!!!)
Η Δήμητρα Γαλάνη επέλεξε δύο τραγούδια. Τα: Η Μέρα Σκοτεινή και Κράτα με. Η συνάντηση στο στούντιο όμως δύο παλιών και αγαπημένων συνεργατών, δεν ήταν δυνατόν να μην αποφέρει νέους καρπούς. Έτσι προέκυψε το Φοβήθηκες, του οποίου η μουσική και οι στίχοι γράφτηκαν στο στούντιο στην ανάπαυλα των ηχογραφήσεων.
Η Άλκηστις Πρωτοψάλτη προσέφερε την πολύτιμη συμμετοχή της στο άλμπουμ αυτό, επιλέγοντας να ερμηνεύσει με το δικό της μοναδικό τρόπο το έντονα συγκινησιακό τραγούδι Διαδρομή, που είναι και το μοναδικό τραγούδι του άλμπουμ, το οποίο γράφτηκε με αφετηρία το πιάνο και τη φωνή.
Η Ανδριάνα Μπάμπαλη ανταποκρίθηκε με προθυμία στο κάλεσμα του Στέφανου να ερμηνεύσει το τραγούδι Ανεμόπτερο, ένα τραγούδι που έμελλε να δανείσει τον τίτλο του στο CD, σαν μια πρώτη εικόνα της μουσικής πτήσης που θα ακολουθήσει.
Τέλος η Dulce Pontes με την οποία συνεργάζεται ο Στέφανος Κορκολής από τις αρχές του 2000, ως μαέστρος, ενορχηστρωτής και σολίστ στις περιοδείες της, θέλησε, στο δίσκο που ετοίμαζε ο Στέφανος, να ερμηνεύσει το τραγούδι Μικρή Λυπημένη Μου Θάλασσα. Το τραγούδι αυτό το έλεγε πάντα, στις συναυλίες τους, με τους ελληνικούς στίχους του Παρασκευά Καρασούλου. Ανέθεσαν στον ποιητή Joao Mendonca με τον οποίο έχει συνεργαστεί πολλές φορές η Dulce Pontes, να γράψει τους πορτογαλικούς στίχους κι έτσι δημιουργήθηκε το For Esse Mar.
Ο συνθέτης επέλεξε συμβολικά να κρατήσει για τον εαυτό του την ερμηνεία του πολύ προσωπικού τραγουδιού Βελάκια.
To booklet είναι απο τα ομορφότερα που έχουν υπάρξει σε ελληνικές παραγωγές τα τελευταία χρόνια. Γεμάτο απο τις εκπληκτικές ζωγραφιές του Αλέξανδρου Παπαλεξίου που θέμα τους έχουν τις πτήσεις με ανεμόπτερα, δείχνει έντονα ότι αυτή η δουλειά έχει γίνει με μεγάλο μεράκι και προσοχή.
Όπως είναι φυσικό, η συνεργασία του Στέφανου με όλους αυτούς τους σπουδαίους ερμηνευτές πολλές φορές οδήγησε, κατά την πορεία των ηχογραφήσεων, στο να πάρουν τα τραγούδια άλλη μορφή, κατεύθυνση ή ενορχήστρωση, καθώς οι ερμηνευτές συνεισέφεραν με την αισθητική και το προσωπικό μουσικό τους ύφος στην τελική διαμόρφωση των τραγουδιών, πάντα διατηρώντας όμως την αρχική ιδέα και προσέγγιση του συνθέτη.
7 σχόλια - Στείλε Σχόλιο