Πριν λίγες ημέρες είχε γίνει πολλή βαβούρα - πάλι - για τα βιβλία της ιστορίας της έκτης δημοτικού .
Δεν μιλούσα καθόλου επί του θέματος .
Καθόμουν και άκουγα - ως συνήθως - τους άλλους να μιλάνε .
Μιλούσαν για πατριδογνωσία , για ελληνισμό , για εθνική συνείδηση , για διαστρεύλωση ιστορικών γεγονότων κτλ .
Δεν έχω καμια ψευδαίσθηση οτι οι θέσεις μου είναι σωστές ή αντικειμενικές ή ευσταθείς ή οτιδήποτε καλό τέλος πάντων .
Απλά , με το φτωχό μου μυαλό έχω να κάνω ορισμένες παρατηρήσεις .
Πρώτον και βασικότερον : γιατί παιδάκια ηλικίας 9-12 ετών να διδάσκονται ιστορία και θρησκευτικά ;
Ειλικρινά , ΓΙΑΤΙ ;
Κάθονται και ντοπάρουν τα καημένα τα παιδάκια με τακτικές του τύπου ''Η Ελλάδα πάντα σωστή'' , ''Ο Χριστιανισμός η μόνη σωστή και αληθής θρησκεία'' και λοιπά .
Ρε παίδες , είναι γνωστή σε πολλούς από εμάς μια έρευνα που είχε γινει σε παιδάκια ηλικίας 10 ετών τα οποία όταν τα ρωτούσαν πότε έγιναν όλα αυτά τα ιστορικά γεγονότα που διδάσκονταν (στην συγκεκριμένη ηλικία διαδκόμαστε την ιστορία της αρχαίας Ελλάδας) εκείνα απάντησαν ''πριν από 40-50 χρόνια'' !!!
Ή από την άλλη , στην ίδια ηλικία πάλι , στο μάθημα των θρησκευτικών μιλούν για την ''αγάπη'' . Πως να αντιληφθεί ρε παίδες ένα 8χρονο πλάσμα τι θα πει αγάπη ;
Πιθανόν να έχει γίνει δέκτης αγάπης από το σπίτι του ή από οπουδήοπτε αλλού και να είναι και εν δυνάμη ''δότης αγάπης'' , αυτό όμως δεν το καθιστά ικανό να καταλάβει τι θα πει ''αγάπη'' , λέξη προσφιλέστατη στα βιβλία των θρησκευτικών .
Γιατί να γεμίζουμε με ένα σωρό ακατονόητα - για την παρούσα ηλικία τους - πράγματα τα αθώα παιδικά κεφαλάκια ;
Δεν λέω οτι τα παιδάκια είναι χαζά - εννοείται οτι δεν θέλω να πω κάτι τέτοιο - απλά ένα παιδάκι στην προεφηβική ακόμα φάση , δεδομένου οτι δεν έχει αναπτύξει ακόμα την κριτική του σκέψη , δεν είναι σε θέση να αξιολογήσει και να κατανοήσει όλα αυτά τα οποία με το ζόρι θέλουν να του μάθουν .
Νομίζουμε οτι δήθεν είμαστε πιο ανοιχτόμυαλοι από του μουσουλμάνους που δείχνουν κάπως ''θρησκόληπτοι'' και ''προσκολλημένοι' σε κάποιες απαρχαιομένες αντιλήψεις αλλά δεν είμαστε καθόλου καλύτεροι , φίλοι μου ...
Και η ''Πολιτεία'' , η εκάστοτε κυβέρνηση , κλασσικά κωφεύει , σωπαίνει απέναντι σε τέτοια ζητήματα γιατί προφανώς βολεύεται .
Από τη μία κερδίζει την εύνοια της θρησκευτικής κοινότητας - άρα και τις ψήφους της - διατηρώντας την διδασκαλία των θρησκευτικών σε τόσο μικρές ηλικίες και από την άλλη είναι πολύ βολική αυτή η πλύση εγκεφάλου για τους ''τέλειους Έλληνες'' (όσα χρόνια διδασκόμουν ιστορία στο σχολείο ρε παιδιά , ούτε σε μία γραμμή δεν βρήκα στην οποία να κατηγορείται έστω και λίγο η στάση των Ελλήνων - και μιλάμε για 25 αιώνες ιστορίας , έτσι - παρά μόνο την έκφραση ''άψογη στάση'' που υπέθαλπτε ειρωνεία , στην επανάσταση στο Γουδί , μονάχα αυτό) .
Ειλικρινά , δεν ξέρω τι να πω ...
Από την τρίτη δημοτικού ως την τρίτη λυκείου κάναμε τρεις φορές την ελληνική ιστορία χωρισμένη σε ''αρχαιοελληνική'' , ''βυζαντινή'' . ''νεοελληνική'' .
Τρεις φορές τα ίδια πράγματα , μην τυχόν και ξεφύγει κανείς και δεν γίνει ''πατριώτης'' .
Από τα 9 μας προσπαθούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να μας φανατίσουν .
Πραγματικά , νιώθω λίγο ντροπή .
Είναι τόσα πολλά πράγματα γύρω μας που έχουν αποδειχθεί αναποτελεσματικά και μπορούμε να τα αλλάξουμε , αλλά όχι , εμείς τα αφήνουμε να συνεχίσουν να φυτοζωούν , να μπερδέψουν και άλλες γενιές .
Η μονάδα δείχνει να έχει πάψει να προσπαθεί παίδες και αυτό είναι πολύ άσχημο .
Αν δεν αλλάξουν οι μονάδες , αν δεν βελτιωθούν, ποτέ δεν θα αλλάξει και το σύνολο .
Το ξεχνάμε και το πληρώνουμε αυτό !
9 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
Photo courtesy of Sotiris Kouvopoulos - www.cadu.gr Template design by Jorge |