MusicHeaven blog Blogs

Home

28 2008, 11:09
!


Θυμστε αλθεια εκενη την σειρ της πλαι πτε ΕΡΤ-2; ξυπνοι διλογοι, χιουμοριστικς καταστσεις και βασισμνη στο βιβλο του με τον Γιννη Μιχαλπουλο και τη γυαλαμποκα του, ιδανικ καρικατορα στρατοδκη και φυσικ την 2η κατ σειρ γκμενα των 80ς (πρτη ταν η Κατη Φνου) Ελνη Φιλνη στον ρλο της δυναμικς-μαχητικς-φεμινστριας δικηγρου. Αλλ μη φοβστε δεν πρκειται για ακμη να αφιρωμα στα 80ς αλλ στο γεγονς της ορκωμοσας καθαυτ.

Θυμμαι ακαθριστα απ το μθημα των θρησκευτικν τι λει απαγορεεται να ορκιζμαστε, λα που μως θες δε θες μπανεις στο λοκι αυτ. 

Οι δυο ακραες απψεις που εκφρζονται επ του θματος συνοψζονται στα εξς:

1ον Ο αντιδραστικς: Σιγ το πργμα, μια μπορδα και μισ, οι φλροι φορνε τα παπιγιν, οι γκμενες τα ξπλατα, πατσουλι παντο-οτε στο Romeo ττοιο πργμα-οι επσημοι σου βγζουν ναν δεκρικο της κακις ρας, οι θετσες στην εξδρα παραληρον και μετ νασου οι φωτογραφες, τα φτηνιρικα μπουκτα των 5 ευρ, μικροαστισμο του κερατ λμε! 

2ον Ο ζω μνο και μνο για αυτ τη στιγμ: Υπροχο συνασθημα, η ανταμοιβ μακροχρνιων κπων, ωραος κσμος, η μαμ συγκινημνη, οι επσημοι δνουν ρστα, μια στιγμ μοναδικ! 

Οι πρτοι σκνε σε ττοια σο πιο ατημλητοι μπορον, μακρι και με φανελκι (χει γνει στο ΕΜΠ), φος βαρ και μα λχει ορκζονται και με το αριστερ χρι τσι για σπσιμο αν και συνθως δεν πνε καν.

Οι δετεροι σκνε με επιβαλλμενη κουστουμι, χαμγελο δελφινιο και τους περιμνει και μια ανθοδσμη, εν βγζουν τσες φωτογραφες σε μια ρα, σες βγζει ο DEOS σε να ΣΚ στο Ναπλιο (δηλαδ μιλμε για πολ πργμα). 

Αυτ τα γρφω ορμμενος απ την ορκωμοσα της αδερφς μου την προπερασμνη Δευτρα στο Πντειο. Λοιπν το πιστεετε ετε χι σε να αμφιθατρο 400 ατμων πως εναι αυτ του Σκη Καργιωργα και για 40 τομα που ορκιζντουσαν, δε βρκα θση να καθσω! Η εξελιγμνη μαθηματικ επιστμη λει 40 τα τομα, 400 χωρει η αθουσα, ρα ο καθνας φερε μαζ του 10 νοματαους, 40X100=400, και αλθεια γιατ δεν δωσα ττε 1η Δσμη θελα να’ξερα.

Οι επαγγελματες φωτογρφοι ταν πειροι των αριθμ και επιθετικο σαν καρχαρες που μρισαν αμα, ειλικριν κουρστηκα με τσες φωτογραφες και καυγδες του τπου…Κοτα εδ…σιγ μη κοιτξει εσνα κοτα το πουλκι χρυσ μου…θα μας φας το μεροκματο τι καταλαβανεις;-Πρα τσες επαγγελματικς κρτες (φωτογρφων) σες δεν εχα πρει στη HELEXPO.  

Γενικ μως ταν καλ, σε που λουλοδιασε το μτι μου με τσο ωραο γυναικκοσμο (κατπιν εξονυχιστικς πανελλαδικς ρευνας σε ΑΕΙ και ΤΕΙ το Πντειο χει μακρν τις πιο καλοβαλμνες τπισσες).

Αρκετ διαφορετικ τα παραπνω, απ’τι εχα συνηθσει στο Ινιο, εκε τα πργματα εναι οικογενειακ, λγος ο κσμος και φυσικ οι φωτογρφοι μνο ερασιτχνες-συγγενες και φλοι. 

Το κτριο που λαβε χρα η σεμν τελετ εναι αυτ της Ινιου Ακαδημας (φτο), ωραα ανακαινισμνο το πρτυπο Πανεπιστμιο που εχε ιδρσει ο Γκλφορντ στα 1804 και τρα στεγζει την Πρυτανεα του Ιονου.

Η δικ μου ορκωμοσα η αλθεια εναι τι δεν ταν πως την περμενα, καθς λγω καταλψεων πιασε αρχς Ιολη και λοι οι φοιτητς εχαν φγει πραν απ αυτος που ορκζονταν και κτι ξμπαρκα ρεμλια. Ββαια καθτι φαντρος μου ρθε λουκομι η 5νθημερη φοιτητικ, αλλ σο να’ναι μου λειψε το μπογιο που θα γιντανε αν εχαμε απαρτα. Κατ τα’λλα …ορκζομαι κτλ, μαμ δακρζουσα, αδερφ χαβαλεδιζουσα, πρσωπο με ζηλευτ μαρισμα (φανταρστικο ββαια αλλ εγ φηνα να εννοηθε τι ταν χαβανζικο) μετ καφ στο Λιστν και αυτ, ! Μη ξεχσω ταν και η 1η φορ που κποιος μου πρσφερε λουλοδια (μια Κπρια φλη που μενε καλοκαρι Κρκυρα οσα αρραβωνιασμνη με ντπιο), μια ευχριστη σο και αναπντεχη κπληξη που μου φερε και κποια αμηχανα (βλπετε προτιμ να προσφρω λουλοδια –χα-παρ να δχομαι) αλλ μην εμαστε και αχριστοι τσι δεν εναι; 

Η λλη ορκωμοσα μου εχε διαφορετικ γεση και ταν στο Πντειο (το χουμε κνει οικογενειακ υπθεση) για το μεταπτυχιακ. 5 νοματαοι μετρημνοι, κανα δυο γονες και τποτε λλο, σαν κλειστ οικογενειακ συγκντρωση να πργμα. Το ιδιατερο (για μνα τουλχιστον) ταν τι γινε μσα στην αθουσα τελετν του παλαιο κτιρου με την 1930’ς μεσοπολεμικ αισθητικ περιλαμβνουσα τοιχογραφες (προεξχουσα αυτ του Αριστοτλη) και γενικ μια ασθηση πολυκαιρισμνης σοφας να κυριαρχε. Στην δια αθουσα πριν απ περπου 40 χρνια βρισκταν για τον διο σκοπ και ο πατρας μου, με το κουστουμκι-σμα κατατεθν των φοιτητν στα 1960’ς και χαμγελο συγκρατημνης αισιοδοξας. Κκλους που κνει πντως η ρουφινα η ζω!

Και αξζει τον κπο να αναφερθ και σε μια (την κορυφαα) που παρακολοθησα ως θεατς.  

Να το προυμε απ την αρχ μια ωραα ημρα κατεβανω στον Πειραι για να πω Κρκυρα για να δω τον mpriza να κνει κτι που στην αρχ φαινταν σχεδν απθανο να συμβε τουλχιστον πριν το 2018-να παρνει πτυχο (πραγματικ θαμα αν αναλογιστετε τι τα πρτα χρνια πρναγε τσα μαθματα, σα γκολ βζει και ο ΠΑΟ  σε κθε παιχνδι).

Πω λοιπν και μπανω στο αμξι με τον Γιργο, τον πατρα του, τη μητρα του, τον μικρ του αδερφ, την γιαγι του, την φλη της γιαγις του, τον θεο του τον Μανοσο, τον ξδερφο του τον Σφη, ναν κολλητ του πατρα του απ το στρατ, μια κοπλα αγνστων λοιπν στοιχεων (πς το λεγε εκενη η διαφμιση; Πσοι Ιταλο χωρνε μσα σε να ΦΙΑΤ;) με λγα λγια λο το mprizεικο.  

Το ταξδι γινε σε χρνο τζετ, καθς ο πατρ mprizas το θεωρε προσωπικ προσβολ ο δεκτης της μπμπας του να πσει κτω απ 180. Φτσαμε το λοιπν στον πολυαγαπημνο Αρωνα και βορ για μια ακμη Corfu by night μχρι το ξημρωμα, που καπκι την κναμε για την ορκωμοσα.

Τρα στην Ακαδημα ο δμαρχος λειπε, ο νομρχης το διο, δεν πρε το μτι μου πουθεν τον περιφερειρχη αλλ λες οι υπλοιπες αρχς, σσσωμες οι φοιτητικς παρατξεις, οι πρσκοποι, η Μητρπολη και το fun-club δλωσαν βροντερ παρν-κοινς ο μπαγσας εχε το μισ αμφιθατρο δικ του. Φυσικ και γινε ο χαμς μλις το χαρτκι του πτυχου λλαξε χρια, εν εμαι σγουρος τι ο καθηγητς (νομζω ο Σοφιανς) εχε να βαθ χαμγελο που δεν οφειλταν τσο στα συγχαρητρια σο στο…ντε και καλ ξεκουμπδια. 

Στην ορκωμοσα αυτ, ταν και η τελευταα φορ που πγα Κρκυρα και αισθνθηκα φοιτητς ξαν, καθς οι περισστεροι φλοι μου ταν ακμη εκε, στο Λιστν παζανε κρκετ και ο φραπς ταν νερπλυμα, δηλαδ λα ακριβς πως τα εχα αφσει. Την επμενη φορ που ξανανβηκα, λεπανε σχεδν λοι, ο καφς στο Λιστν περιργως βελτιθηκε αισθητ και η μνη σταθερ αξα ταν το κρκετ, λα τα υπλοιπα εχαν αμετκλητα αλλξει.

Στιγμς-στιγμς εναι η ζω, μια απ αυτς μπορε να εναι και η (ποια) ορκωμοσα, τποτε λιγτερο μα και τποτε περισστερο.


9 -


21 2008, 17:39



Πργματι φλτατε Κρ, αυτς τις μρες και χι μνο να πνεμα ομνοιας, συναδελφοσνης μη πω και αγπης διπει την χρα. 

Ασφλεια για λη τη ζω σου λνε, ναι αλλ εγ που εχα διαβσει σε τοχο παντειακ σνθημα αριστερ τε και αναρχικ «ποιος θλει ασφλεια να γνει ασφαλτης».

Μεταρρθμιση, της μεταρρθμισης, την μεταρρθμιση ω μεταρρθμιση (ξχασα η αφαιρετικ δεν χρησιμοποιεται στην ναν ελληνικν) αλλις μεταρρυθμιστετε αλλις χανμαστε, απ το 1978 που γεννθηκα λο μεταρρυθμιζμαστε ως πσο ακμη; 

Οι εργτες καθαριτητας απεργον για …συνεχμενη ημρα, οι καθηγητς, οι δσκαλοι, οι αστυνομικο- κοινν τοτων λων; Το δημσιον Ταμεον-αντθετα οι ντελιβερδες, οι σεκιουριτδες, οι υπαλληλοι των 600 ευρ και 10 ωρν ημερησως γιατις δεν απεργον ποτ; ευρν αμοιφθεσεται μετ γλυφητζορεως.

Λιττης, σφχτε το ζωνρι, αι οικονομικα συνθκαι εναι δυσμενες. Πλενασμα, ανοχτε το ζωνρι και αι οικονομικα συνθκαι εναι ευμενες, θα ακουστε ποτ (πλην Πρωταπριλις); 

Η χρα εναι να απραντο τρελοκομεο, τριτοκοσμικς εικνες μας κατκλυσαν, εμαστε οκος ανοχς (εντξει μπουρδλο το λμε στα καλ ελληνικ), συγνμη αλλ τα τρελοκομεα, τις Χρες Τρτου Κσμου και τους οκους ανοχς (τα μπουρδλα επιμνω political correct) τα ρτησε κανες τη γνμη τους για την παρομοωση, ακμη τα χει δει κανες απ κοντ και τα ξρει για να τα υποβαθμζει τσι; Φαντζομαι ναν οκο ανοχς (μπουρδλο) να κνει απεργα και να λνε αι κορασδαι, Ελλδα γναμε!

Για λα φτανε, οι πολιτικο/κυβρνηση/το κρτος, μεγλε Σατρ πς το εχες πει αλθεια; Η κλαση εναι οι λλοι (και ουχ οι Γλλοι πως σατιρικς και κακοβολως δια τον λαν του Βολταρου εθισται να λγεται), τσι εναι λοι φτανε εκτς ημν, να αγισει το στμα σου αδερφ. 

Και να κλεσουμε και ποιητικς και κρως κουλτουριαρικς,

                      Η ωραα Ελλς

Ξερεις την χραν που ανθε φαιδρ πορτοκαλα

που κοκκινζ' η σταφυλ

και θλλει η ελαα;

Ω δεν την αγνοε κανες,

εναι η γη η ελληνς!


5 -


19 2008, 17:24



Αλθεια χετε αναρωτηθε, τι μας χει αφσει ως κληρονομι ο κομμουνισμς υπαρκτς και ανπαρκτος (καλτερα βλτε εδ θεωρητικς) σε εππεδο συνεδησης;

Πολλ που ετε τα καταλαβανουμε, ετε χι, πως η ννοια των καθολικν κοινωνικν δικαιωμτων (κρμα που δεν ισχει το διο και για τις υποχρεσεις), εργασιακ προνμια (εδ μλιστα αλλ σε μια ανταγωνιστικ κοινωνα αυτ πνε περπατο), λοι οι νθρωποι εναι σοι (ναι εμνα μου λες, πντα κποιοι θα εναι πιο σοι απ τους λλους που θα’λεγε και ο ργουελ τσο στην πλαι ποτ ΕΣΣΔ , σο και στις ΗΠΑ),  ας βλουμε μως μια τελεα γιατ το θμα αυτ εναι τερστιο, εν εξελξει και δεν γουστρω να χαρακτηρζω κτι τσο μεγλο με 1-2 ατκες. 

Η ουσα εναι τι το θετικ πνεμα του κομμουνισμο στω και αν δεν εφαρμστηκε, φησε τα ιδεολογικ του στγματα στο συλλογικ ασυνεδητο και παραμνουν εκε για ποιον ενδιαφρεται να ασχοληθε με να μεγλο κοινωνικ-πολιτικ-ιδεολογικ-ρεμα και τι επε, πς τα εφρμοσε και τι φησε εν τλει  ως παρακαταθκη.

Καλ ως εδ, το στριπτιζδικο μως που κολλει;

Κολλει, αρκε πρτα να αναφρω και μια ννοια που μαθα στο Πντειο, αυτ του αναστοχασμο. Αναστοχασμς απναντι στο παρελθν εναι, να το αφουγκρζεσαι, να το μελετς, να το ψηλαφες και να μετουσινεις στο παρν εκενα τα στοιχεα που χρειζεσαι, δηλαδ να κνεις κομμτι του εαυτο σου το χτες προσαρμοσμνο στις απαιτσεις του σμερα.  

Αντθετη ννοια εναι ας πομε η νεωτερικτητα που θλει να μεταφρει αυτοσιο το «αγν», εξιδανικευμνο και μυθοποιημνο παρελθν στο σμερα. Αυτ κνανε και κνουν διαχρονικ λα τα απολυταρχικ καθεσττα και αυτ κνει και η κορυφαα δναμη αλλοωσης συνειδσεων η διαφμιση που παρνει τις παραδοσιακς αξες και τις κνει …στο βουν οι γιαγιδες πλκουν, κουτσομπολεουν και ετοιμζονται να πνε εσπεριν και τσουπ να τα σουπερ ντουπερ κινητ και να μιλνε μγκικα με τον εγγον στο Λονδνο-αν το σκεφτετε θα δετε τι οι πλεστες διαφημσεις χτυπνε στο θυμικ και στη μεταφορ του παρελθντος στο σμερα.

Στις περιπτσεις που η παρδοση γνεται νεωτερικ πρταγμα, μιλμε για φολκλρ. 

Αρκετα με το Παντειακ μπλαμπλα, στον αναστοχασμ λμε ναι (που θα’λεγε και ο Λουκιανς) και να μια πολ καλ περπτωση του, και ζητ προκαταβολικ συγνμη απ τον φλο μου Φτη (κκκινος μχρι το κκκαλο ρρωστος ΚΚΕς και γαρος μαζ) και απ τους καθηγητς μου στο Πντειο που σγουρα θα φρξουν που βρσκω αναστοχασμ μσα απ να στριπτιτζδικο,

Μλιστα στριπτιτζδικο και συγκεκριμνα το περ ου ο λγος Lust Lady (Λγνα Γυνακα-πιασρικος ττλος δε μπορες να πεις) και για σους ξεκνησαν δη για εκε κντε κρτει μγκες (και μαγκτισσες εναι της μδας τελευταα) γιατ αυτ δεν βρσκεται στη Συγγρο αλλ στην Avenue-κτι, στο Σαν Φραντσσκο των ΗΠΑ. 

Εκε τρα τι γινε; Μια ωραα πρωα λες οι εργαζμενες σκσανε 400.000 πρσινα (αυτ με τον Μπαρμπα Σαμ απνω) και (κοτα να δεις φλε μου τι σου κνουν τα φιλοδωρματα) το αγορσανε το μαγαζ. Αυτ ταν μνο η αρχ καθς δεν το παξανε μπσηδες και οι «πιο σες» να ρξουνε στην εκμετλλα τις φτωχτερες, ποσς, λες συμμετχουν ιστιμα στην ιδιοκτησα και λες οι αποφσεις λαμβνονται δημοκρατικ και μσω ψηφοφορας.

Γιατ να μη γνεται το διο και στο δικ μας (το μας καλπτει τα πντα μας); 

χει και συνχεια το πργμα, λοιπν το πιστεετε χι η πρτη κνηση των στρπερς ταν να «λσουν» λγο τον σφιχτ κορσ των καννων αναφορικ με την εμφνιση τους. Σμφωνα με τη να απφαση οι εργαζμενες δεν οφελουν να διατηρον το κορμ τους (και το βρος τους) σε συγκεκριμνο εππεδο, εν πλον προσλαμβνονται γυνακες με κθε λογς σωματτυπο. Σωστς! χι στα ανορεκτικ μοντλα, χι και στις ανορεκτικς στρπερ.

Ακμη πιο ωραο εναι το γεγονς τι επσης κατργησαν τη νρμα που τους απαγρευε να χουν σα (και που) τατουζ θλουν, καθς επσης και την παρξη λστας που υπαγρευε το πρπον χρμα στα μαλλι. Στην τελικ ο κθε καλλιτχνης μπορε να ντνεται( να γδνεται το διο κνει), να κουρεεται και να βγανει πως θλει (πσο να κνουν ραγε τα εισιτρια για Σαν Φραντσσκο;), σο για τα γυναικεα τατουζ, δηλνω αμετανητος λτρης. 

Και επειδ δε γνεται αριστερ κνημα χωρς επαναστατικτητα, να μια καινοτομα στο εν λγω χρο, σμφωνα με τα να δεδομνα του Lusty Lady στο κλαμπ χουν τη δυναττητα να εργαστον και πιο τροφαντς γυνακες, που το σμα τους υπερβανει το στερετυπο της στρπερ-τι λγαμε πνω για τις ανορεκτικς;

Και κομμουνισμς χωρς θεωρητικ προσγγιση και διβασμα, θυμζει μακαρνια χωρς τυρ, τα κορτσια αποδεχτηκαν και ατσδες, καθς οι νες ιδιοκττριες ξεκνησαν εντατικ μαθματα διοκησης επιχειρσεων και η επιλογ τους μετ απ τη μελτη, ταν να λειτουργσουν εναλλακτικ και προπαντς δημοκρατικ. Δηλαδ κατλαβαν τι πρεπε να ανοξουν τα στραβ τους, να διαβσουν 5 πργματα και μετ να πνε στην πρξη, πραγματικ υποκλνομαι! 

Τρα Κμμα χωρς επιτροπς, υποεπιτροπς, συνδρια και τα σχετικ δε νοεται, τσι δημιοργησαν και επτ υποεπιτροπς οι οποες πραγματεονται τα οικονομικ του μαγαζιο, το ασφαλιστικ, την αδειοδτηση, το φορολογικ, την ασφλεια, το νομικ καθεστς που διπει την επιχερηση καθς και τις δημσιες σχσεις με τα ΜΜΕ. Το μθανε καλ το μθημα της Ιστορας φανεται.

Και για να γνουμε και πιο συγκεκριμνοι για τη λειτουργα του κμματος, παρντν του μαγαζιο, λες οι προτσεις, απ το φορολογικ μχρι την αγορ ενς χαλιο τθενται επ τπητος στη γενικ συνλευση. λοι οι εργαζμενοι, απ τις χορετριες, ως τους σερβιτρους χουν το δικαωμα να καταθσουν την πρταση τους, η οποα θα τεθε σε ψηφοφορα. Αυτς μλιστα ρε παιδι εναι ψηφοφορες! Και χι εκενες του τπου, «ψηφστε ελεθερα  Α! Παρεμπιπτντως χω κτι εισιτηρικια για να ταξιδκι νευ επιστροφς στη Σιβηρα μορλια για σους δεν κατλαβαν τι ελευθερα παναπε!» και να σου κτι 99,8% και να σου και κτι γκολαγκ δια επιμορφωτικ σεμινρια των ανεκπαδευτων στην ονειρεμνη χειμωνιτικη Σιβηρα. 

Αλλ τα κορτσια μας επαν χι και προτμησαν μια δημοκρατα αυθεντικ, μεση και ανοιχτ.

Ββαια πως κθε τι το επαναστατικ, εχε ζρια για να ρολρει απ την αρχ, καθς λλο θεωρα και λλο πρξη και ο κσμος μας να το ξρετε δεν σου στρνει κκκινα χαλι για να πατσεις. Οι διες οι εργαζμενες μιλντας στο Reuters τνισαν τι τα πρτα χρνια συνντησαν πολλς δυσκολες, οι οποες με τον καιρ υπερκερστηκαν και πλον λα κυλον ρολι.  

Λοιπν και πολ σοβαρ, αυτ εναι να εξαιρετικ παρδειγμα αυτοργνωσης, αυτοδιοκησης (καμα σχση με την τοπικ) και μεσης δημοκρατας και γιατ χι και ενς μετ (γουστρω αυτ το μετ- πριν απ τις λξεις) κομμουνισμο, μλιστα! (συγνμη και πλι ρε συ Φτη και καθηγητς του Παντεου). Τα κορτσια του Lust Lady, με τα 400.000 αγορσανε το δικαωμα στην ανεξαρτησα τους, στο να μην χουνε καννα νταβατζ πνω απ το κεφλι τους, στο να εργζονται με τους δικος τους ρους, ρια και καννες, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΤΑΤΑ εκλεγμνους.

Η σομα; Αυτ τη στιγμ να στριπτιτζδικο στο Σαν Φραντσσκο λειτουργε πολ πιο δημοκρατικ (μα θες βλε και σοσιαλιστικ-κομμουνιστικ), αυθεντικ και μεσα (καλ απ εμς δεν το συζητ καν) απ τις περισστερες (μην πω και λες) χρες στον κσμο. 

Αλθεια η επμενη πτση για Σαν Φραγκσκο πτε να εναι;


6 -


18 2008, 08:46
The Greek Dream, forevah!


Ο σκοπς του κθε λληνα εναι να διοριστε στο Δημσιο, τρα αν κνει και οικογνεια, παιδι κερδσει το Νμπελ Λογοτεχνας εναι πρεργο, πρτα απ’λα οφελει απναντι στην κοινωνα, τον εαυτ του και το σμπαν ολκερο, να διοριστε.

Σε αυτν τον τομα η οικογνεια μου παλαιθεν το πιασε το νημα της ζως και μλις εφευρθηκε το Ελληνικ Δημσιο κθε μλος θερησε σκοπ της ζως του, πς το λεγε και ο Βουτσς; "…το θμα εναι να τρουπσω, αμα τρουπσω...δεν με κουνει κανες".

Και αν τρπωσαμε λει; Στα τεφτρια του νδοξου σογιο μου χουμε πισει λα τα πιθαν και απθανα πστα, ας πομε θλεις νστολα σματα; χουμε απ χωροφλακες σκτους (σαν μια σκτη απ γκιουβτσι να πργμα) ως στρατηγος με χρυσ σιρτια, εκπαδευση; Απ δασκλους ως καθηγητδες στο Πανεπιστμιο, Υπουργεα; Απ κλητρες ως και Τμηματρχες Α(στο τσακ χσαμε και μια γενικ γραμματεα και χι δε μιλω για το Υπουργεο Πολιτισμο), Δμους; Απ διεφθαρμνους ως πολ διεφθαρμνους κτλ.

Τελευταος (και μλλον πιο αδναμος) κρκος σε αυτ την μακραωνη αλυσδα εμαι εγ, ρτι διορισθες και χοντας κατακτσει το ελληνικ βερεστ και την απλυτη ονερωξη της μονιμτητας.

Λοιπν χοντας σερφρει αρκετς ρες στο διαδκτυο και συμμετσχει σε σχετικ φρουμ, μπορ να συνοψσω την κατσταση διορισμο στο Δημσιο με την δουλει στον ιδιωτικ τομα, με τον εξς αντιθετικ πνακα Δημοσου vs Ιδιωτικο.

 Ας ξεκινσουμε με το Δημσιο,

• Λγα λεφτ / Σταθερ και αξιοπρεπ λεφτ και καλτερα απ πολλς δουλεις στον ιδιωτικ τομα

• λλειψη δημιουργικτητας / Εξαιρετικ ως και λουφατζδικο ωρριο εργασας

• Περιορισμνες δυναττητες εξλιξης / Σγουρη εξλιξη

Ας πμε τρα και στο Ιδιωτικ τομα,

• Πολλ τα λεφτ (ρη) / Ναι αλλ για λγους

• Δημιουργικ και αποδοτικ εργασα / Εξοντωτικ καλτερα ανπαρκτο ωρριο

• Μεγλες δυναττητες εξλιξης / Μεγλες δυναττητες απλυσης

• Ανεξαρτησα, εσαι το αφεντικ του εαυτο σου (ταν χεις δικ σου μαγαζ) / Ανασφλεια καθς μα την πατσεις εσαι σαν την καλαμι στον κμπο

Και λλα πολλ θα μποροσα να γρψω αλλ πιστεω τι αυτ εναι τα βασικ. Εγ πιστεω πως γενικ εναι θμα ιδιοσυγκρασας, ωστσο δεδομνου τι η εργασιακ ασφλεια, τα λγα αλλ σταθερ λεφτ και η ασθηση του ανκειν εναι και αυτ στην τελικ, που κνουν πολλος λληνες να αναζητον εκε αποκομπι. Κρατω απ να φρουμ το εξς «εγ θλω ταν επιστρφω σπτι μου απ τη δουλει, ο λιος να λμπει ακμα».

Εντξει τρα θα μποροσα να το παξω υπερνω και καλ να λεγα τα (κατ βση σωστ), τι δηλαδ εναι αντιπαραγωγικ μια χρα να θλει να γνει δημσια (αν και γνεται με την μεταφορ της λξης), δεν εναι δυνατν ο ιδιωτικς τομας να λυνει για να ζε τους χαραμοφηδες δημοσους υπαλλλους και η μαγκι εναι να κνεις κτι ξω στον αληθιν κσμο της αγορς και χι στο θερμοκπιο του Δημοσου…

Τα πιστεω αυτ; Ναι αλλ με τι μοτρα να τα πω τρα που διορστηκα. Απλ χαρομαι που πω να δουλψω σε τομα που σποδασα, γουστρω και μ’αρσει που ταν θα γυρνω σπτι μου ο λιος θα λμπει ακμα, σο για τα λεφτ, δε βαρισαι λγα αλλ σταθερ μου αρκον, για τα παραπνω ας εναι καλ το καζνο.

Ας κλεσω και με 3 ποιητικς-μουσικς αναφορς στο συνφι μου (πια), με πρτο τον διασημτερο αυτχειρα δημσιο υπλληλο τον Καρυωτκη στο πικρ και αντιπροσωπευτικ:

Οι υπλληλοι λοι λινουν και τελεινουν σαν στλες δο δο μες στα γραφεα.

(Ηλεκτρολγοι θα’ναι η Πολιτεα κι ο Θνατος, που τους ανανενουν.)

Κθονται στις καρκλες, μουτζουρνουν αθα λευκ χαρτι, χωρς αιτα.

«Συν τη παροση αλληλογραφα χομεν την τιμν» διαβεβαινουν.

Και μοναχ η τιμ τος απομνει, ταν ανηφορζουνε τους δρμους,

το βρδυ στις οκτ, σαν κουρνιασμνοι.

Παρνουν κστανα, σκπτονται νμους, σκπτονται το συνλλαγμα,

τους μους σηκνοντας οι υπλληλοι οι καημνοι.

Αμαν αδερφκι ψυχοπλκωμα, θα μου πεις τσι τα ζησε, τσι τα γραψε, μακρι να χουν αλλξει στω και λγο.

Δετερος που τα χνει με λλο στυλ ββαια εναι ο Παυλρας ο Σιδηρπουλος στο εξαιρετικ τραγοδι αλλ και βιντεκι:

video 

Αυτ αν και πιο χαβαλετζδικο απ του Καρυωτκη, στην ουσα εναι πιο θλιβερ για σους βρκανε εκε χμου μια δουλτσα και νομζουνε τι πισανε τον ταρο απ’τα κρατα και χνουνε μσα απ τη ρουτνα το νημα της ζως.

Και πως λγανε και τα συντρφια, ας κνουμε την αυτοκριτικ μας, δνοντας βση στον Παυλρα, οπτε χουμε και λμε, Τα 3 και 80; Τα’πιασα/ γκμενα χαζ; Δεν χω τρα αλλ εχα παλι οπτε μσα και σ’αυτ/ Μοιζω με τσντα; Δε μπορ να πω αλλ μπορε κιλας/ Σοβαρ παιδ με αφεντικο μουσοδα; Ελπζω χι/ Απ’τις 7 να ντνομαι στην πνα για να μπ στου ταρου την αρνα; Πολ φοβμαι πως ναι αλλ πς να το αποφγω;/ Μοιζω με μομια αιγυπτιακ, με μαραμνο φλλο; Μομια δεν με χει πει κανες εναι η αλθεια, σο για μαραμνο φλλο τσου/ Τλος και για αυτοεξιλεωθ πντα βρσκω χρνο για πιοτ, ξημρωμα και κιθρα, λα κι λα σο για τις ανωμαλρες χμμ, παρεξηγημνη η λξη, που επειδ δε με συμφρει κνω τουμπεκ. Η σομα; Το τραγοδι αυτ θλω δε θλω με εκφρζει σε πολλ και αυτ εναι η αλθεια, πλι θλω δε θλω.

Και για να ελαφρνουμε λγο, ταν τα ημισκομπρια λγανε ακμη ξυπνα και αστεα:

Ο επμενος, τι θλετε, μιλστε κρι μου! Δεξτε μου ταυττητα, πο μνετε, στην Kρμου; Κουφς εσαι παππο, τι ανογεις τη μασλα; Θλεις και μετφρα απ' τη Νατσσα Συρεγγλα;

Εν πσει περιπτσει, φρε το χαρτομνι! Θλω και απδειξη απ το Δεληολνη! τι το κρο του παππο εναι το δικ σου! Θλω και υπογραφ απ' τον συμπθερ σου! Τι; χει πεθνει; Σκψε να τον βρεις! Αλλις το πιστοποιητικ δεν πρκειται να δεις!

Μλα κυρ μου, μ' σκασες, τι θλεις, μια σφραγδα; Ε ρε πο μπλξαμε με τοτη δω τη γδα! Πηγανετε απναντι, δπλα απ' τον καταψκτη! Θα βρετε του ταμα το tales from the κρπτη! Φρτε το μαζ σας να σας δκω υπογρφα! Και με την ευκαιρα γεμστε την καρφα!

Ποιο ζο χει σειρ; Εσ εσαι πιτσιρκο; Στο λω λλη μια φορ πριν φω τα φοφκο: Πρε αυτ την ατηση για να τη συμπληρσεις! Τι ρα εναι, μα, δεν προλαβανεις να τη δσεις! Αριο οκτ με δκα θα δομε τι θα γνει!

Οπ, φτασε η ρα που τρω μανταρνι! Κλειστ βλπεις τρω, τι χτυπτε το τζαμκι! Δπλα! Δπλα! Στον κριο Μισθουλκη! Δε θλω κτσε-σκω, ανβα και κατβα! Γιατ τα ξνω μνιμα, δημσιο forevah! Αφο η μονιμτητα κυλει μες στη φλβα! Γι' αυτ τα ξνω μνιμα, δημσιο forevah!

Κριε Τρεισκιεξντογλου, τον στλνετε σε μνα; Δεν βλπετε που χω χρια φρεσκοπλυμνα; Λιμρω το νυχκι μου, να μπλκω με μελνια; Στελτονα στον τρτο, στην κυρα Τνια! χει ημιαργα; Φτου σου ρε γαμτο! Κι χω να συμπληρσω και το καινοριο ΛΟΤΤΟ! Τλος πντων, φρτε το βιβλιριο! χετε καμα σχση με τη Σσα Ντριο; Με τη Ροζτα Σκου; Το Γιργο Κατσαρ; χι; Πει η ευκαιρα! Φγετε απ δω! Τι θλετε και εστε η ενχλα του ωτο; Δεν βλπετε τι πρττω τη στση του λωτο;

Ε ρε κτι τομα, κθε μρα μχη! Σου ζητν τα πντα και σου σπνε το στομχι! Μθε πντε πργματα να ξρεις κι ντε γεια σου! Εμνα θα με πρζεις για δουλει δικι σου; Πρτα στο πρωτκολλο, μετ για το χαρτσημο! Μετ λα να φιλσεις της παντφλας το οικσημο! Πρτε υπογραφ απ' τον κριο Προστμε! Περιμνει και η κυρ στο σπτι για να φμε!

Απ δω δεν με κουννε οτε τα κομντα! Γιατ τα ξνω μνιμα, δημσιο για πντα! Δε θλω κτσε-σκω, ανβα και κατβα! Γιατ τα ξνω μνιμα, δημσιο forevah! Αφο η μονιμτητα κυλει μες στη φλβα! Γι' αυτ τα ξνω μνιμα, δημσιο forevah!

Γεια σου ρε Νεολληνα με τα κμπλεξ, τις νευρσεις και τις ονειρξεις και επειδ και εγ εμαι αντιπροσωπευτικς του εδους, γεια σου εαυτ μου με τα κμπλεξ, τις νευρσεις και τις ονειρξεις σου.

Πντως μη νομζετε το χω φιλοσοφσει το πργμα, κατ βθος για λα φταει η Τουρκοκρατα.


15 -


17 2008, 16:32
123 ...


Εντξει λοιπν ας δοκιμσουμε και το ιντερνετικ-μπλογκοσφαιρικ παιχνδι 123 που πρτεινε η φλτατη Χρις (και χι Χρης), κατ κσμο movflower, δεν το ξρετε επατε; Ρχτε μια ματι στο πστ της να μην επαναλαμβανμαστε συνχεια.

Αλλ επειδ αρχ της μαθσεως εναι η επανληψη (πως επσης και της πλσης του εγκεφλου) το παιχνιδκι πει ως εξς:

1.Πισε το βιβλο που βρσκεται πιο κοντ σε σνα.

2. νοιξε το βιβλο στη σελδα 123 (αν το βιβλο διαθτει λιγτερες απ 123 σελδες, φησ το και πγαινε στο επμενο κοντιντερο).

3. Βρες την πμπτη περοδο (=απ τελεα σε τελεα, αν θυμσαι) της σελδας.

4. Ανρτησε τις επμενες τρεις περιδους (δηλ. την κτη, την βδομη και την γδοη*).

5. Ζτα απ πντε ανθρπους να κνουν το διο.

Ξεκινμε λοιπν και το πιο κοντιν μου βιβλο εναι αυτ που βλπετε πνω, Ιστορες για Λυκνθρωπους/2 (ψχνω για το 1 αλλ που), ανκων στη μεγλη της φαντασας σχολς που ετε εσαι φαν και τη λατρεεις ετε δεν εσαι και τη θεωρες σκουπδι ανξιο λγου. Δε χρειζεται να πω σε ποια κατηγορα ανκω τσι δεν εναι;

Η μνα μου ββαια που εναι στην αντπερα χθη, κατα καιρος μου εχε πετξει του κσμου τα κμιξ και τα βιβλα που τα βρισκε ασβαρα-τραυματικ παιδικ εμπειρα (ειδικ ταν πταξε το σπνιο-συλλεκτικ-μοναδικ Μπλκ ν.3) που τρα την ξεπερνω αγορζοντας ποιο κμιξ βιβλο βρσκω μπροστ μου.

Λοιπν επι το ργον, η συγκλονιστικ 6η-7η-8η περοδος της σελ. 123 λει τα εξς φοβερ:

«σε με να διαλξω αυτ που θλω απ πνω του. Αυτ εδ δεν χει τποτα.» Τα λαμπερ χελη της κοπλας τραβχτηκαν για να αποκαλψουν γερ σπρα δντια. 

Αυτ εναι και λλο δεν εναι και σοι περιμναν Σεφρη, sorry αλλ εδ μιλμε για αυθεντικ pulp fiction.

Τρα που το βλπω ρε συ Χρις μου φανεται κομματκι λγο, ξρεις τι θα’χε πλκα να βζαμε σα αποσπσματα μαζευτον το να δπλα στο λλο να τα ενσουμε και να δομε τι θα προκψει. 

5 -


05 2008, 10:59



Η φρση αυτ πρωτακοστηκε σε μα συζτηση μεταξ του Στρατηγο Μακρυγιννη Καλλργη και του Κστα Αντπα, νεοφερμνου ττε στην Αθνα απ την Ευρπη. Το θμα αυτς της συζητσεως ταν για το Σνταγμα, που επρκειτο να ζητσουν να παραχωρσει ο θωνας. Ο Αντπας δεν συμφνησε με τη λση του ζητματος και πρτεινε να αναβλλουν την συζτηση, γιατ οι πολτες δεν ταν ακμη ριμοι, για να την δεχτον. Τοτε ο Μακρυγιννης, ερεθισμνος επε το: "λλα λγια ν’ αγαπιμαστε". Δηλαδ λλες κουβντες για να μην τσακωθομε.

Λοιπν το παραπνω ρηθν το χρησιμοποιομε συχν σμερα για να δηλσουμε το «σε ρε φλε που θα με δουλψεις και απ πνω» «μεταξ κατεργαρων ειλικρνεια», κοιν ασθημα σε μια εποχ που το φανεσθαι χει υπερκαλψει το εναι.

Ωστσο σο αποβλακωμνος και να’ναι κποιος απ τηλεραση-ιντερνετ-τπο δε μπορε ας πομε να πιστεει τον εκπρσωπο τπου ενς κμματος, να μην ψυλλιζεται τι κουμσι εναι μια σελμπριτι περσνα να μην τσαντζεται ταν ακοει τι ας πομε η βιλρα στην Εκλη…γινε με αμα (αυτ σως και να αληθεει) απ τους πρσφυγες παπποδες και μεγαλτερο μειονκτημα εναι η ειλικρνεια, μεγαλτερη πληγ η προδοσα απ τους φλους κτλ. 

Ββαια το λθος πιστεω εναι να τα δεις λ’αυτ ως μεμονωμνα περιστατικ, εσ να βγζεις την ουρ σου απ’ξω και να  ταχνεις με φιλαρκια στις καφετριες πιστεοντας τι κνεις και κοινωνικ κριτικ, αλλ μη σπσει ο διολος κανα ποδρι και βρεθες και εσ με κανα κληρονομικ προσφυγικ στην Πολιτεα και ανακαλψεις με τη σειρ σου τι χεις για μεγαλτερο μειονκτημα την ειλικρνεια, τι χεις προδοθε απ φλους και τα συναφ, γιατ χει να πσει το γλιο της αρκοδας.

Επ’αυτο εντπωση μου εχε κνει και η δλωση ενς μεγαλοδικηγρου πρωταγωνιστ ενς σκανδλου του παρελθντος, ξρετε αριστερ παρελθν που γινε δεξι τσπη και ατυχς (σε αντθεση με πολλος συναδρφους του) κατληξε να βλπει τον Κορυδαλλ απ τη μσα μερι και τι εχε πει λοιπν; «τα σκατ μυρζουν μνο ταν εσαι στην απξω, ταν εσαι μσα χι μνο δεν τα καταλαβανεις, αλλ ευωδιζουν κιλας». Σωστς ο μγκας και αν μη τι λλο ειλικρινς. 

Το παραπνω μακρυνρι τογραψα κυρως για να δεξω την ασθηση αυτ της υποκρισας που βασιλεει σμερα και χεις προεκτσεις και εφαρμογς στην καθημεριντητα του καθενς.

Ωστσο βρσκω πως υπρχουν τρεις βασικς συντεταγμνες στις οποες η υποκρισα γνεται θεσμς και ορζουν την καθημεριντητα μας. 

Πρτη και καλτερη η Φιλανθρωπα, η οποα δεν διαφρει και αυτ σε πολλ απ τη φιλοζωα, ο φιλνθρωπος με να ασθημα υπεροχς δνει την ανθρωπιστικ του ελεημοσνη στον αναξιοπαθοντα χι για καννα λλο λγο παρα να τα’χει καλ με τη συνεδηση του, να φτιχνει μια γυαλιστερ public image και πς το’λεγε και ο Τσιφρος στα Παιδι της Πιτσας αγορζει για την πρτη του να οικπεδο στον Παρδεισο «…επειδης να πομε ο πας ο ελεν πτωχν δανεζει Θεν και ο Θες τον γρφει να πομε στα τεφτρια του, ο κριος Καραμπουμπονας δωσε δραχμς τρεις εις επατην και κφτου να νταλμα πιστωτικ να’χη να λαβανει ο νθρωπος εντκως μεθαριο στην εκκαθριση της Δευτρας Παρουσας! Ο κριος Καραμπουμπονας τι νομζεις τι κνει με το τριρι που σου’δωσε; Για σνα ενεργε; Πριτς! Για πρτη του δουλεει…».

Και καλ θα πει κανες. λα αυτ τα λγια τα αερτα αλλ δεν χορτανουν, οτε θεραπεουν, οτε ντνουν και τον κοσμκη εδ στον Τρτο Κσμο πως κνει η οργανωμνη φιλανθρωπα των ΜΚΟ και μπως δεν υπρχουν και νθρωποι που πιστεουν ειλικριν σ’αυτ; Βεβαως και υπρχουν νθρωποι αφοσιωμνοι και βεβαως και η φιλανθρωπα βοηθει μεσα, σμερα, τρα και νας πεινασμνος δεν χρειζεται κοινωνιολογικς αναλσεις να καρβλι ψωμ χρειζεται…ωστσο κοιτζοντας μνο το βραχυπρθεσμο φελος αδιαφορομε παντελς για το μακροπρθεσμο και ποιο εναι αυτ; Μα η εξλειψη των συνθηκν φτχειας, στην οποα η φιλανθρωπα δρα καθησυχαστικ «εντξει μωρ εμες στελαμε ανθρωπιστικ βοθεια τι λλο να κνουμε», αντστοιχο με αυτ που φωνζανε οι αμερικνοι πολιτικο αναλυτς στον Μπους πριν τον πλεμο «για να καταπολεμηθε η τρομοκρατα δεν χρειζεται πλεμος, αυτς την ενδυναμνει, χρειζεται πρωτστως να καταπολεμηθον οι συνθκες που υποθλπουν την τρομοκρατα» που τρομοκρατα βλε φτχεια. Καλ λοιπν η φιλανθρωπα αλλ εκολα διολισθανει στην φιλοζωα και γνεται καλ λλοθι. 

Δετερη, αλλ πρτη σε μγεθος εναι η υποκρισα που βγανει μσα απ την θρησκοληψα. Ο χριστιανισμς ας πομε εναι πνω απ’λα μια θρησκεα ανθρωπιστικ, αλλ λλα τα λγια του Χριστο και λλες οι πρξεις των ανθρπων και (χι λων, αλλ τολμ να πω των περισσοτρων) πολλν κληρικν. Φανεται πως οι ννοιες πως της αγπης, της ευσπλαχνας και του θους (εντξει τσο χουν φορεθε που σχεδν ακογονται πια ενοχοποιημνες) εναι καλς μνο για τους χριστιανος και χι για τους λλους.

ταν γνεσαι φανατικς αυτματα βζεις τον εαυτ σου στο στρατπεδο των ΚΑΛΩΝ και ο υπλοιπς κσμος εναι οι ΚΑΚΟΙ, δηλαδ ΑΠΙΣΤΟΙ, τρα Θεολογα δεν χω σπουδσει, οτε και χω κατατρβει τσο ντονα με σχετικ κεμενα, μως καταλαβανω τι ο χριστιανισμς λειτουργε στω και σαν σημεο αναφορς, στω και σαν γνμονας πυξδα για το που πηγανεις και τι κνεις, καλ κακ αδιφορο, μια φορ μια σταθερ εναι. Το να κνεις μως εγκλματα στο νομα της θρησκεας, το να θεωρες τον εαυτ σου αντερο λγω της θρησκεας και ακμη χειρτερο το να πουλς αγιοσνη τοις μετρητος και επι πιστσει στο νομα  της θρησκεας εναι μια υποκρισα την οποα συν τοις λλοις την χουμε πληρσει και πληρνουμε πολ ακριβ. Θρησκευτικ φονταμενταλισμ τον λνε διανοουμενστικα, «παπς, γιατρς και χωροφλακας καλτερα 'ναι να μην μπανουνε στο σπτι» λει ο λας και ακμη πιο σοφ «παπς, παπ καλ δε θλει». Δεν ακυρνω το σνολο των κληρικν, αλλ (πολ φοβμαι) μια μεγλη πλειοψηφα τους και γενικ την υποκρισα που χει ως βση της τη θρησκευτικτητα και εναι η πιο οδυνηρ. 

Πιο ψιμη τλος, εναι η υποκρισα της οικολογιολατρεας, θυμμαι και γελω ταν πρωτοεμφανστηκε ο ρος κπου στα 80ς που λγαμε «κοτα ρε μια οικολγρια». Μεγλο λλοθι και αυτ για την κντρα νθρωπος vs nature. Λοιπν παδες ταν βλπουμε να ωραο δεντρκι δπλα σε να γργαρο ρυκι και στη σκι ενς υπροχου λφου (αν συνεχσω σ’αυτ το φος με βλπω να γρφω ποιματα για σχολικς γιορτς), ΕΜΕΙΣ εμαστε και αυτο που το οριοθετομε ως ωραο, υγιειν, γλυκολικο και πολλ λλα επθετα απαυτ που λει κθε μρα ο Αυτις, στην πραγματικτητα το ρμο το δεντρκι το ποταμκι και ο λφος, οτε ωραα εναι, οτε και σε κομμωτριο θα τα δετε να πηγανουν, απλ πρκειται για να φυτικ οργανισμ, που στκεται δπλα σε ναν υδτινο προ-απ τον οποο και ζει, στη σκι ενς κατφυτου ορεινο σχηματισμο πετρωμτων.

Η Φση ως ννοια εναι τελεως αδιφορη για το κλλος την ασχμια, αυτ εναι καθαρ ανθρπινα συναισθματα, η Φση υπρχε, υπρχει και θα υπρχει, εμες εμαστε το πρβλημα. Οικολογα ββαια, αλλ φλε οικολγε τα ροχα που φορς, το αμξι που κινεσαι και το φαγητ που τρς εναι εις βρος των φυσικν πρων, για την ακρβεια ολκληρη η ανθρπινη προδος βασζεται στην εκμετλλευση των ανθρωπνων πρων και δη με το συνθετικ –υπερ. Συνεπς καμα Φση δεν μας εκδικεται, οτε και μας καλοπινει και καμα Φση δεν υπερασπιζμαστε με ανακκλωση, αναδσωση και οικολογικ ακτιβισμ αλλ αποκλειστικ  την πρτη μας. Ναι αλλ η οικολογικ συνεδηση και οι νθρωποι που θυσιζονται ακμη και γι’αυτ; Ββαια αλλ πως και με την φιλανθρωπα χει την δια λογικ της πρξης ελους και χι ουσας, θεραπεει τμηματικ αλλ το λον μρος παραμνει ρρωστο. 

Υπρχουν και λλα πολλ ακμη αλλ πιστεω τι αυτ τα 3 εναι τα κυραρχα.

Το παραπνω σκιτσκι του Quino δεχνει πολ παραστατικ τι η υποκρισα συνθως χει χαμογελαστ πρσωπο.   


9 -


03 2008, 07:52



Και για να ολοκληρσω με τα προηγομενα πστ, δε γνεται να μην το κνω χωρς να αναφερθ στο χρο ο οποος εμαι τσο σημαντικς γα μνα, σο και το τυρ στα μακαρνια, την Βιβλιοθκη.

Σμερα η πραγματικτητα και οι απαιτσεις και προκλσεις που αυτ φρει για τον χρο των βιβλιοθηκν εναι τερστιες, αλλ επειδ αυτς ο τρπος γραφς μου θυμζει βαρετ συνδρια να το πω λγο διαφορετικ. Εφσον οι βιβλιοθκες θλουν να επιβισουν ως σγχρονα χρσιμα και χρηστικ μσα εκπαδευσης, διδωσης πληροφορας και γνσης οφελουν να υπερβον τον συμβατικ χρο ραφιν-βιβλιοστασων-γραφεων αλλ και να υπερβον ακμη το παραδοσιακ βασικ τους υλικ το βιβλο. 

Η ψηφιοποηση και η αλληλδραση χρστη-βιβλιοθκης που παρχει απλχερα το διαδκτυο εναι μια πραγματικτητα πνω στην οποα πρπει να στηριχτε και να πορευτε η κθε βιβλιοθκη αν θλει να συνεχσει να επιτελε το ργο της. Εντξει δεν ανακαλπτουμε και την Αμερικ, αλλ η ουσιαστικ μεταφορ μιας βιβλιοθκης στο ψηφιοποιημνο  διαδκτυο δεν εναι απλ φτιχνω μια ιστιοσελδα, πετω και μια μηχαν αναζτησης και καθρισα, ποσς, εναι κτι σνθετο, περπλοκο και με πολλ προβλματα-πως ασφλεια, πνευματικ δικαιματα και πολλ λλα.

λλωστε μεγλη κουβντα γνεται και για το μλλον του βιβλου, κατ πσον θα αντικατασταθε απ τα e-book, πλεονεκτματα-μειονεκτματα για συνχιση της χρσης του και της αντικατστασης του και λλα πολλ. Γνμη μου εναι τι το βιβλο καθαυτ δεν πρκειται να αντικατασταθε, γιατ ακμη και τρα αποτελε πολ πιο «σκληρ» και διαχρονικ μσο απ’τι οποιαδποτε ηλεκτρονικ μορφ, σε που πρπει να περσουν γενις που θα μεγαλσουν αποκλειστικ με αναγνσεις σε ηλεκτρονικ μορφ και που θα μπορον να ξεφυλλσουν 100αδες σελδες μνο μσα απ οθνη, χωρς να κουρζονται. Μχρι ττε βλπουμε. 

Ας δομε μως και την ιστορικ πορεα των βιβλιοθηκν.

Στο συλλογικ ασυνεδητο, κατχει μια μυθικ θση εφμιλλη με αυτ της Ατλαντδας η βιβλιοθκη της Αλεξνδρειας. Για να δειχτε η συμβολικ της αξα ας ξεκινσουμε το πργμα πιο χαβαλετζδικα, συγκεκριμνα στο τεχος 114# του Κμιξ, με ττλο «Οι Φλακες της Χαμνης Βιβλιοθκης» χουμε μια πολ ωραα ιστορα ενς διαδχου του Κρλ Μπρκς (ο μοναδικς σως νθρωπος που μπορε να τον φναζες –ππια-και να μην τσαντιζταν μια και αυτς δημιοργησε την φαμλια των Ντακ, με Θεο Σκροτζ, Ντναλντ, ανιψκια κ.α) Ντον Ρσα στην οποα τα ανιψκια με την ιδιτητα των Μικρν Εξερευνητν και του παντογνστη βιβλου τους μαζ με τον Θεο Σκροτζ διατρχουν λο τον πλαντη πνω στα χνη της Αρχαας Βιβλιοθκης της Αλεξνδρειας, για να ανακαλψουν τελικ τι οι τελευταοι φλακες της Μεγλης Βιβλιοθκης εναι οι διοι οι Μικρο Εξερευνητς και τι το βιβλιαρκι τους εναι η συμπυκνωμνη κδοση ολκληρης της Βιβλιοθκης με τις σγχρονες ενημερσεις βεβαως-βεβαως. 

Γουστζικη ιστορα που αποτελε μια ευφνταστη απντηση για εκενο το φοβερ βιβλιαρκι μσα στο οποο υπρχαν πληροφορες για λες τις αρχαες και σγχρονες γλσσες, για λα τα αστρια του σμπαντος και για πληροφορες που κλυπταν απ το γτεμα φιδιν μχρι την καλλιργεια μπαννας (λα αυτ εναι μσα σε διφορες ιστορες). Γιατ ανφερα λο το παραπνω; Πρτα απ’λα γιατ μου αρσουν πολ τα Κμιξ και η οικογνεια των Ντακ και δετερο για να δεξω αυτ που πστευαν οι αρχαοι αλλ και πολλο σμερα για τη Βιβλιοθκη της Αλεξνδρειας, τι δηλαδ περιεχε ΑΠΑΝΤΑ τα ΠΑΝΤΑ.

Ας πμε τρα σε πιο ιστορικ στοιχεα, οι Πτολεμαοι (τελευταα των οποων υπρξε η Κλεοπτρα), θλησαν χι απλ να ιδρσουν μια ισχυρ και πλοσια πλη, αλλ και μια μητρπολη του πνεματος και των Τεχνν γι’αυτ και απ τον 4ο αινα π.Χ. αρχζει ο πρτος Πτολεμαος ο Α να θεμελινει να κτριο που συνχεια εξελισσταν και μεινε στην ιστορα ως η Βιβλιοθκη της Αλεξνδρειας (μσα σ’αυτ υπρχε και το περφημο Μουσεο-Χρος Μουσν).  

Πρπει να καταλβουμε τι λο αυτ το σμπλεγμα, ταν νας σνθετος πολιτιστικς οργανισμς που συμπεριλμβανε πανεπιστμιο, ερευνητικ εργαστρια, αθουσες διαλξεων, θεατρικν παραστσεων αλλ πνω απ’λα ταν νας χρος που εχε βιβλα (ττε ταν λμε βιβλα, μιλμε για ππυρους, περγαμηνς και τα σχετικ). Η φιλοδοξα της ταν να περιχει λη την ανθρπινη καταγεγραμμνη γνση, την οποα δε θα θυμιτιζε στα σκονισμνα ρφια, αλλ οι νθρωποι της θα την ταξινομοσαν και θα την μελετοσαν διεξοδικ.

Αυτ που μας δεχνει η μελτη βσει ανασκαφν αλλ και πηγν ταν τι ντως η Βιβλιοθκη αυτ σχεδν πλησασε τον στχο της να χει ΑΠΑΝΤΑ τα ΠΑΝΤΑ, σχεδν και αν δεν τη κατστρεφαν, καιγαν και σφαζαν τους σοφος ανθρπους της, σως λω σως και να τα κατφερνε. Ο Ναπολων εχε πει τι «η πνα εναι πιο δυνατ απ το σπαθ», μπορε, σε βθος χρνου σως, αλλ μεσα, βαια και καταστροφικ να σπαθ μπορε να καταστρψει πολλς πννες μαζ. 

Δετερη μυθικ βιβλιοθκη που αντμα με τα αρχεα της χει θρψει την φαντασα εναι αυτ του Βατικανο. Εντξει οι χροι του Βατικανο απ το 1890 χουν ανοξει για το ερευνητικ κοιν, αλλ ο αστικς μθος θλει τα ντοκουμντα καλ κρυμμνα, εκε λλωστε βασστηκε και το Illuminati του Dan Brown, πολ καλτερο αν θλετε τη γνμη μου απ τον Κδικα Ντα Βιντσι. Λγεται τι στη Βιβλιοθκη-Αρχεο του Βατικανο βρσκονται γγραφα απ τον Να του Σολομντα, χειργραφα της εποχς του Χριστο, γενικ γγραφα με φοβερς και τρομερς πληροφορες, α να μην ξεχσω και σημαντικ κομμτι απ’τι διασθηκε απ την Βιβλιοθκη της Αλεξνδρειας. Ωραα λα αυτ αλλ ποιος να ξρει τι γνεται, πρα απ τον Ππα, τους μπιστεμνους καρδινλιους και τον Μκη;

Η επμενη βιβλιοθκη που θα αναφερθ βρσκεται στη λογοτεχνικ φαντασα του κριου Ray Bradbury με το κορυφαο ργο «Φαρενιτ 451», λογοτεχνικ σως για το φαντασα δεν ξρω. 

Φαρενιτ 451 εναι η θερμοκρασα κατ την οποα να βιβλο πινει φωτι και καγεται, στο βιβλο περιγρφεται μια εφιαλτικ μελλοντικ κοινωνα οργουελικο τπου, που λα τα βιβλα εναι απαγορευμνα και καγονται απ να ειδικευμνο τμμα πυροσβεστν, ο κεντρικς ρωας ο Μνταγκ, εκπαιδευμνος πυροσβστης, ξεκινει τυχαα την ανγνωση ενς βιβλου και αρχζει η μεταστροφ του.

Κυνηγημνος πλον συναντ μια κοιντητα ανθρπων που το κθε μλος της χει γνει βιβλο και η δια η κοιντητα μια ζωνταν βιβλιοθκη. 

…τρα μπορες να μας γνωρσεις λους, απ εδ ο Φρντ Κλμεντ, πρην καθηγητης στην δρα Τμας Χρντυ στο Καμπριτζ, ττε που το Καμπριτζ δεν εχε ακμη γνει Σχολ Ατομικς Μηχανικς…σο για μνα χω γρψει να βιβλο με ττλο «Τα δχτυλα μσα στα γντια, η ορθ σχση μεταξ ατμου και κοινωνας» και να’μαι εδ! Καλς ρθες Μνταγκ…

…διαβσαμε τα βιβλα κι στερα τα κψαμε απ φβο μπως και τα βρον…εναι προτιμτερο να τα φυλμε μσα στα κεφλια μας…εμαστε λοι αποσπσματα και μεγλα κομμτια Ιστορας, Λογοτεχνας και Διεθνος Δικαου, ο Μπιρον, ο Τμ Παην, ο Μακιαβλι, ο Χριστς, οι πντες εναι εδ και η ρα εναι περασμνη και ο πλεμος που να’ναι αρχζει… 

…λγοι παλαβο με στχους μσα στα κεφλια τους δεν μπορον να βλψουν καννα-το ξρουν και το ξρουμε και εμες…

…Καθς βδιζαν, ο Μνταγκ τους λοξοκοταξε ναν-ναν, «Μην κρνεις να βιβλο απ το εξφυλλο» επε κποιος» και γλασαν λοι σιγαν, βαδζοντας ολονα πλι στην χθη. 

Πιστεω τι το κψιμο το βιβλων εναι πια μια καθημεριν πρακτικ, ακμη και ταν δεν αφορ την καθαυτ υλικ τους υπσταση αλλ τις πολιτιστικς αξες που εκφρζονται δια μσω αυτν.

Πργματι και απ τι φανεται, σμερα κυβερνει το σπαθ και χι η πννα.

10 -



blacksad

- B
38



Blog
blogs.musicheaven.gr/blacksad

















Tags




(12)
blog !


...


...




...


Blogs

Links







MusicHeaven.gr, Hosting interTEN