Σκηνικό
Το μονόπρακτο που ακολουθεί εξελίσσεται ένα βράδυ Παρασκευής, στο VIP ενός από τα πιο in clubs της πρωτεύουσας, με ωραία διακόσμηση και αρκετά καλό μουσικό πρόγραμμα.
Κύριοι ρόλοι
Α: Αφηγητής
Κ: Μελαχρινή, με συνήθως ανεβασμένη διάθεση και ανεπτυγμένες χορευτικές ικανότητες
Σ: Η σκέψη της Κ, παρεμβαίνει ακάλεστη όπου θέλει και παρουσιάζεται πάντα σε παρένθεση και Italics
Ν: Φίλη της Κ, η οργανωτής της όλης εξόδου
Μ: θαμώνας του club, διάσημος πρωην ποδοσφαιριστής και νυν προπονητής άγνωστης ομάδας
Π: Θαμώνας του club, γνωστός της Ν
Κομπάρσοι
Ψ: Θαμώνας του club στο τραπέζι του Μ
Α: Ανταποκρινόμενες στην πρόσκληση του ιδιοκτήτη του club, οι 2 κοπέλες, Ν και Κ μπαίνουν στο VIP. Στέκονται στην είσοδο, κάνοντας μια παύση, το λεγόμενο frame, για έλεγχο του χώρου και να βρουν μια κατεύθυνση. Εντοπίζουν το τραπέζι του ιδιοκτήτη και σπεύδουν να τον χαιρετίσουν, ακολουθώντας το πρωτόκολλο της νυχτερινής ζωής. Γύρω από το εν λόγω τραπέζι στέκονται σούζα 8 άντρες, σαν να το προσέχουνε μη βγάλει ρόδες και φύγει. Φοράνε σακάκια, πίνουν ουίσκι (η χώρα του Jack Daniels; όπως λέει μια αγαπημένη φωνή) και οι 4 κρατάνε πούρο. Λόγω του ότι οι κοπέλες ξέρουν μόνο τον ιδιοκτήτη, δεν μιλάνε με κανένα άλλον, στο κάτω κάτω ήρθαν να διασκεδάσουν όχι να παραγοντοποιηθούν. Στέκονται παράμερα, χωρίς να μπαίνουν στο χώρο του τραπεζιού. Η ώρα περνάει, ως συνήθως σ’ αυτές τις περιπτώσεις, χωρίς πολλές κουβέντες, με χορό, χαβαλέ και γέλια, ματιές από δεξιά κι αριστερά και ελεγχόμενες δόσεις αλκοόλ. Η Κ δεν δίνει καθόλου σημασία στο τι γίνεται γύρω της, είναι χαμένη στις σκέψεις και στα δικά της συναισθήματα που δεν έχουν καμιά σχέση με το περιβάλλον τριγύρω. Χορεύει όπως κάνει συνήθως, ακολουθώντας το ρυθμό και βάζοντας αρκετή ενέργεια στις κινήσεις της. Διασκεδάζει μια χαρά, χαμένη στα ταξίδια των δικών της σκέψεων. Σε μια στροφή προς τα δεξιά σε 8 χρόνους, βλέπει ένα χέρι καλυμμένο με άσπρο ύφασμα να απλώνεται προς το μέρος της. Το βλέμμα της συνεχίζει τη γραμμή του χεριού, για να δει πού καταλήγει. Συνειδητοποιεί πως δεν έχει να διανύσει ιδιαίτερα μεγάλη απόσταση, το χέρι έρχεται από πολύ κοντά, φαίνεται ότι ο κάτοχος του βρισκόταν δίπλα της αρκετή ώρα. (καλέ, που ήταν αυτός τόση ώρα; Πως και δεν το έχω προσέξει; Ααααααα τώρα κατάλαβα!! Το ύψους τών ματιών περνάει πάνω από το κεφάλι του, γι’ αυτό και δεν τον είδα. Σόρρυ μίστερ, δε σας προσέξαμε, δε μας έπεσε και τίποτα, οπότε δε χρειάστηκε να γυρίσουμε το βλέμμα στο πάτωμα). Το χέρι που απλώθηκε παίρνει το δικό της και την σπρώχνει να κάνει στροφή προς τα αριστερά. (τα νεύρα μουυυυ!!!! κύριος, δεν γουστάρουμε καθόλου να μας χαλάνε τις χορευτικές κινήσεις με παρεμβάσεις, ειδικά στροφή με οχταράκι σε 8 χρόνους).
Κ: Μα ήδη ξεκίνησα να πηγαίνω από την άλλη!!
Μ: Δεν έχει σημασία. Η γυναίκα πρέπει να κάνει αυτό που της λέει ο άντρας.
Κ: ……
Σ: (εεεεε;;;; άκουσα καλά, ή πειράκτηκαν τ’ αυτιά μου από την αφηρημάδα;)
Α: Η Κ νόμισε πως της έκανε πλάκα, και χαιρετάει στρατιωτικά, κάνει μια στροφή (scraf) σε 1 χρόνο, και φεύγει.
Α: Στο μεταξύ, ο Π, έχει εντυπωσιαστεί με την Κ και προσπαθεί, μέσω της Ν, να την πλησιάσει. Μετά από τις βασικές χαιροπολυτούρες ξεκινάει ο γνωστός πλέον διάλογος.
Π: Είσαι πολύ όμορφη.
Κ: Σ' ευχαριστώ.
Σ: (και χορεύεις τέλεια).
Π: Και χορεύεις τέλεια.
Κ: Ευχαριστώ.
Σ: (Είσαι ενας άγγελος).
Π: Είσαι ενας άγγελος.
Σ: (Δεν έχω ξανασυναντήσει κοπέλα σαν κι εσένα).
Π: Δεν έχω ξανασυναντήσει κοπέλα σαν κι εσένα.
Σ: (Είσαι κούκλα).
Π: Είσαι κούκλα.
Σ: (Χεχε!! Ευχαριστώ, ευχαριστώ, μη χειροκροτείτε για τις μαντικές μου ικανότητες, αυτή η κασέτα παίζει πολύ συχνά. Επανάληψη μήτηρ μαθήσεως).
Κ: Σ’ ευχαριστώ.
Α: Αυτή η σκηνή πάντα προκαλεί μια αμηχανία στην συγκεκριμένη κοπελιά που δε γουστάρει γενικώς ν' ακούει τέτοια. Προσπαθεί να απομακρυνθεί και πάει λίγο πιο πίσω, προσέχοντας ταυτόχρονα να είναι μακριά και από τον Μ. Ο Ψ που στεκότανε δίπλα από τον Μ, σούζα όπως έχει προαναφερθεί, τις έριχνε καρφωτές ματιές, αλλά δεν έκανε καμιά κίνηση προς το μέρος της (Πάλι καλά δε λες;).
Α: Περνάει λίγη ώρα, και από το πουθενά, πλακώνει μια ντουζίνα γκομενίτσες, ντυμένες, χτενισμένες, βαμμένες, καπνισμένες, όλες φιγουρίνια από περιοδικό, φτου φτου να μην ματιαστούν!! Και παίρνουνε όλες θέσεις στα ενδιάμεσα της σούζα παρέας του τραπεζιού. Ο χώρος που έχουνε οι Κ και η Ν στη διάθεση τους μειώνεται αισθητά, και περιορίζονται και οι κινήσεις ελιγμού που μπορεί να κάνει η Κ. Γύρω από το Μ μαζεύονται 3 κορίτσια από το τσούρμο (καλύτερα, θα ασχοληθεί μαζί τους και θα μας αφήσει ήσυχους). Ο Μ όμως, ξεφεύγει του κλοιού που τον περιτριγυρίζει, κι απλώνει το χέρι να αγκαλιάσει τη Κ από τη μέση. (εεεεεε ααααα οοοοο σιγαααα) Αυτή τη φορά η Κ κάνει στροφή προς τ’ αριστερά μόνο και μόνο για να ξετυλιχτεί από το ανεπιθύμητο αγκάλιασμα.
Μ: Πως σε λένε;
Κ: Κ. Εσένα; (Παντελή Κατελάρη, και δεν μ ενδιαφέρει πως τον λένε, ο Ψ κοιτάει από δω, γύρνα το κεφάλι προς τα πάνω, καλέ!)
Μ: Μ. Πόσο χρονών είσαι;
Κ: 28
Μ: ταιριάζουμε!!
Κ: χαχαχαχαχα. Το κατάλαβες αυτό μόνο από την ηλικία; (ΝΑΙ ΝΑΙ ΦΑΔΙΝ!! ΑΝΕΒΑ ΣΤΟ ΣΚΑΜΠΟ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑΙΡΙΑΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΥΨΟΣ. Βρε βλάκα, μη γελάς, το άτομο μιλάει σοβαρά)
Α: Όταν η Κ κατάλαβε ότι δεν ήταν αστείο, χρησιμοποιεί τη φιγούρα της επαναστροφής (vuelta, αλλιώς U-turn) σε 2 χρόνους, και φεύγει με τρόπο, για να πάει να σταθεί πίσω από τους άλλους, μακριά από το χέρι του Μ. Πέφτει όμως, κυριολεκτικά, πάνω στον Π, ο οποίος πιάνει και αρκετό χώρο λόγω διάπλασης.
Κ: συγγνώμη, δεν το ήθελα, δεν υπάρχει πολύς χώρος.
Π: Μην ανησυχείς κούκλα μου εγώ θα σε προστατέψω!!
Σ: (ο ντιρλαντα ντιρλανταντα σωθήκαμε!)
Α: Ο Μ μετακινείται συνέχεια προς το μέρος της Κ, προκαλώντας αναταραχή στο σούζα τραπέζι. Η Ν αρπάζει την Κ από το χέρι και της λέει στ’ αυτί:
Ν: Ξέρεις ποιος ειν’ αυτός που όλο σε κυνηγά, κι εσύ όλο φεύγεις;
Κ: Που να ξέρω;
Ν: Είναι ο (τάδε Μ) διάσημος πρώην ποδοσφαιριστής, νυν προπονητής με λαμπρή σταδιοδρομία!
Κ: χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!! και που στο καλό θέλεις να ξέρω εγώ ποδοσφαιριστές, και δη, σελέμπριτις;
Σ: (ιδιαίτερα αυτούς με τις αποτυχημένες καριέρες. Δηλαδή, πάει, χάσαμε τον Ψ;).
Α: Ο Μ στο μεταξύ, πλησιάζει και πιάνει κουβέντα με τη Ν, κάνοντας παράπονα ότι η Κ δεν τον θέλει (Έχω deja vous? όπου πάμε θα παίζεται αυτή η σκηνή;). Σε λίγο, πάλι απλώνει το χέρι και το βάζει γύρω από τη μέση της Κ, (ε, αφού στους ώμους θα δυσκολευτεί να φτάσει) η οποία εκδηλώνει φανερά πια, αμηχανία και εκνευρισμό γι’ αυτή την κίνηση.
Σ: (Συγγνώμη, ελευθερώστε με παρακαλώ, δεν μπορώ να σας εξυπηρετήσω απόψε, δεν έφερα μαζί μου το κκοτshιάνι μου (τίτλος ιδιοκτησίας κυπριστί). Ελάτε πάλι την άλλη βδομάδα. Πάει ο Ψ τον χάσαμε!).
Α: Μ’ ένα open break του cha-cha η κοπέλα προσπαθεί να ξεφύγει από τις καθαρά κτητικές κινήσεις του Μ και να γυρίσει στην παρέα της.
Μ: Μα γιατί συνέχεια φεύγεις;
Σ: (δώστου μια ευκαιρία, μπορεί να το βρει).
Μ: Είσαι παντρεμένη;
Κ: Όχι.
Σ: (τόσες φορές σου είπα, μάθε να λες και κανένα ψέμα, καλύτερα στην κόλαση!!)
Κ: Μ αρέσει να κινούμαι ελεύθερα.
Μ: Θέλεις να σε κάνω φιλενάδα μου;
Κ: … …
Σ: (ΕΕΕ? ΤΙΙΙ? ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΠΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΑ. ΛΕΥΤΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ!! ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΟΔΟΣ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ;)
Α: Η Κ μένει άφωνη, πρώτη φορά άκουγε μια τέτοια πρόταση μετά από 3 ερωτήσεις, και όπως αναμένεται, δεν ξέρει τι να πει. Αλλά ως ευγενικό παιδί με καλή ανατροφή, δεν τον στέλνει από κει που ‘ρθε, και του λέει με πάσα σοβαρότητα:
Κ: Δε νομίζεις ότι βιάζεσαι λίγο;
Μ: Δε θέλεις δηλαδή;
Σ: (Επιμένει!! Λοιπόν, bachata basic προς τα πίσω και φύγαμε, αλλά πρόσεχε μη δώσεις πάλι πάνω στον Π)
Μ: Είσαι του σιγά σιγά ε; Κι εγώ!!
Σ: (Ε; ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΗΤΑΝ!)
Κ: Α ναι;
Σ: (Εδώ είσαι ακόμα;)
Α: Μη μπορώντας να συνέλθει από το μικρό σοκ που της προκάλεσε η πρόταση του σελέμπριτι φούτμπολ πλέιερ, η Κ ψάχνει τη Ν. Η μουσική άλλαξε απότομα, ως συνηθίζεται, σε τέτοιους χώρους. Τώρα, σε ρυθμούς του ζεμπέκικου, με δυο μεγάλα βήματα, η Κ καταφέρνει να βρεθεί από την άλλη πλευρά, και παίρνει τη Ν και ετοιμάζονται για έξοδο.
Μ: Πότε να σε πάρω τηλέφωνο;
Σ: (Ποτέ θα ήταν το καλύτερο).
Μ: Να σου δώσω το δικό μου; Άφησε μου κι εσύ κανένα μήνυμα αν θέλεις, εμένα πάντως μου άρεσες και θέλω να σε ξαναδώ.
Σ: (και τι είσαι κύριε; Ψυγείο, να σου αφήσουμε μήνυμα με μαγνητάκι;)
Κ: Καλά θα δούμε, έχω και πολλές δουλειές αυτό τον καιρό.
Σ: (Η ευγένεια θα σε καταστρέψει εσένα!! ναι ναι, είμαστε busy μέχρι την κηδεία μας, αλλά αν διαθέτετε φορτηγάκι ομάδας και μια βασική εντεκάδα, έστω και 2ης κατηγορίας ελάτε το Πάσχα να μετακομίσουμε. Καθαρά αντρικές δουλειές. Τι λέτε;)
Livin Single αυτοβιό γραφικά αφετηρία Γάλακτος επεισόδια καθημερινότητας τουρλού-τουρλού ψίθυροι Κύπρος μαθαίνω-σχολιάζω ντοκουμέντο πολιτικ φλαμπε Πολιτικ Φλαμπε πολλά για το τίποτα σαν ποίηση Σιγκαπούρη ταξίδια Σοκοπτήσεις Στα όρια το σίριαλ Τράβελ ψυχανάλυση
Photo courtesy of Sotiris Kouvopoulos - www.cadu.gr Template design by Jorge |