ΘΕΑΤΡΟ-ΤΡΑΓΟΥΔΙ-ΦΑΙΔΩΝ ΑΛΚΙΝΟΟΣ-ΠΟΙΗΣΗ-ΤΕΧΝΗ
ΔΕΙΓΜΑΤΑ - ΔΗΓΜΑΤΑ - ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
21 Απριλίου 2010, 13:24
Ο Κωνσταντίνος Καβάφης εξεπάτησε έναν ολόκληρο Κορδάτο για να γράψει γι αυτόν, σε μια περίοδο που τα
ΚΑΒΑΦΗΣ  ΚΟΡΔΑΤΟΣ  ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ  ΧΩΡΟΣ ΠΟΙΗΣΗΣ ΣΙΚΥΩΝΙΟΣ  ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ  ΦΑΙΔΩΝ ΑΛΚΙΝΟΟΣ  ΠΟΙΗΣΗ  154 ΠΟΙΗΜΑΤΑ  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ  ΒΛΑΧΙΩΤΗΣ  ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΑ  ΣΠΑΝΙΑ  

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Π. ΚΑΒΑΦΗΣ

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

          1863 Αλεξάνδρεια. Δυο άνθρωποι από την Κωνσταντινούπολη, ο Πέτρος Ιωάννης Καβάφης και η Χαρίκλεια Φωτιάδου, φέρνουν στον κόσμο τον καρπό της σχέσης τους.

          Έμπορος ο Πέτρος Ιωάννης Καβάφης κοσμογυρισμένος για την εποχή εκείνη, γόνος παλιάς φαναριώτικης οικογένειας η Χαρίκλεια Φωτιάδου, έφερε μέσα της κάτι το αρχοντικό και το επίσημο.

          Το παιδί που γεννήθηκε κάποια μέρα του 1863 (επίσημη βεβαίωση του Πατριαρχείου της Αλεξάνδρειας - 17/4/1863) ή του 1868 (κατά τα λεξικά - πληροφορία που μάλλον ο ίδιος ο Καβάφης είχε διοχετεύσει κατά την αδυναμία του να κρύβει τα χρόνια του), θα βρεθεί πολύ νωρίς, νήπιο ακόμα, στην Αγγλία, απ’ όπου θα γυρίσει σε ηλικία (9) εννέα χρονών πίσω στην Αλεξάνδρεια στο σπίτι της οδού Σερίφ, γνωρίζοντας μόνο την αγγλική γλώσσα.

          Ο μικρός αυτός αγγλόφωνος μετά από έντονες και επίπονες φαντάζομαι προσπάθειες μαθαίνει την ελληνική και το 1886 αφήνει το πρώτο του λογοτεχνικό ίχνος στον "Έσπερο" της Λιψίας. Κάτι σα λάμψη θα φώτισε τον κόσμο τότε. Κάτι σαν Πάθος θα κυρίευσε ίσως τον νεαρό εκείνο πρωτόβγαλτο ποιητή. Γιατί το μέλλον διαγράφεται φωτεινό και γεμάτο από το πείσμα ενός τελειολάτρη ιδιόρρυθμου και ιδιότροπου(κατά κάποιο τρόπο) ποιητή.

          Στα 1912 κάνει την ουσιαστική του εμφάνιση στα γράμματα πιο "οργανωμένα" (με τα μονόφυλλα που ο ίδιος επιμελείται) και η καθιέρωση είναι πια σίγουρη.

          Το όνομα Καβάφης αποκτά ιδιαίτερη αξία, ξεφεύγει από την εμπορική σύνδεση και "ιδιοκτησία" του Πέτρου Ιωάννη - ο οποίος έχει αποβιώσει από το 1870 - και παίρνει την άγουσα στην παγκόσμια μνήμη.

          Ο μικρός εκείνος άντρας του 1886, ο ώριμος πια τώρα άντρας δεν είναι άλλος από τον Κωνσταντίνο Π. Καβάφη, τον άντρα αυτόν που έμελλε να γίνει (και έγινε) ένας από τους μεγαλύτερους ποιητές στον κόσμο. Τον ποιητή εκείνο που διαβάστηκε περισσότερο ίσως από κάθε άλλον ποιητή (παρά το "μικρό" του σε όγκο ποιητικό έργο.)

          Στη δεκαετία 1872 - 1882 κάνει αρκετά ταξίδια. Κωνσταντινούπολη, Παρίσσι, Αθήνα, Αλεξάνδρεια. Στα 1903 επισκέπτεται την Ελλάδα. Στην Κωνσταντινούπολη έμεινε πάνω από δύο χρόνια. Ταξίδια - κληρονομιά από τον πατέρα του, την μόνη ίσως μιας και περιουσία δεν του άφησε - δουλειά "εις ένα κυβερνητικόν γραφείον εξαρτώμενον από το Υπουργείον των Δημοσίων Έργων της Αιγύπτου", και η ποίηση είναι τα τρία συστατικά της διάπλασης του Ποιητή.

          Αν και καταξιωμένος ο Καβάφης δεν μπορούσε παρά να περάσει από την διελκυστίδα των Συμπληγάδων της ελληνικής κριτικής με διάφορες και διαφορετικές αντιδράσεις.

          Γράφει ο Ψυχάρης για τον καβάφη: "άξιος διάδοχος, σωστό μαθητούδι του Σουρή, κατάλαβε περίφημα πως δεν είναι ανάγκη να ιδρώσει ολοένα ταφτί του, πως χρειάζεται κάπου - κάπου λίγο γλέντι. Κι έτσι έγινε πολί έφκολα ο κ. Καβάφης ο καραγκιόζης της Δημοτικής". Περ. "Κριτική και Τέχνη", Δεκ. 1924.

          Ο Ξενόπουλος στο προφητικό του εκείνο άρθρο του 1903 έγραφε, "Αν, εκ πρώτης όψεως, τα ποιήματα του κ. Καβάφη, φαίνωνται παράξενα και πιθανόν δεν αρέσουν, είναι διότι είμεθα κακοσυνειθισμένοι με τα άλλα. Αλλ’ ο κ. Καβάφης ομοιάζει - αν ομοιάζη με κανένα - μάλλον προς τους κλασσικούς παρά προς οιονδήποτε εκ των συγχρόνων". "Άπαντα Εθνικών Συγγραφέων", Γ. Ξενόπουλος τ. ΙΙ, σελ. 57, εκδ. ΜΠΙΡΗΣ.

          Ο Κωνσταντίνος Καβάφης εξεπάτησε έναν ολόκληρο Κορδάτο για να γράψει γι αυτόν, σε μια περίοδο που τα ποιήματά του γνώριζαν την ανοδική πορεία της διασημότητας πως "όχι μόνο θα ξεχαστούν αλλά και θα ταφούν στην κοπριά της Ιστορίας".

          Εκδίδει δυο ποιητικές συλλογές. λόγω του μικρού αριθμού των αντιτύπων είναι σπάνιες και δυσεύρετες.

          Στη ζωή του υπήρξε φιλάρεσκος αποζητώντας κάθε στιγμή αυτοί που τον περιστοίχιζαν (το επεδίωκε και το κατάφερνε) ώστε να σχηματίζουν "αυλή". Κληρονομιά από τη μητέρα του το αρχοντικό της συμπεριφοράς του, δεν τον εμπόδιζε να υποδέχεται τους ελάχιστους καλεσμένους του στο μισοσκότεινο δωμάτιο (τέχνασμα για να κρύβει τις ρυτίδες του)μιλώντας δήθεν βαριεστημένα. Έφτασε στο σημείο ακόμα και τον φίλο του Κεφαληνό να κατακεραυνώσει για κάποιο "πιστό" σκίτσο που του έκανε λέγοντας: τι διάολο καλλιτέχνης είταν, αφού δεν ήξερε να "ψεύδεται".

          Στα 1932 έρχεται στην Αθήνα για να νοσηλευτεί στο νοσοκομείο "Ερυθρός Σταυρός". Ασθένεια: καρκίνος του λάρυγγα.

          Ο Νίκος Καζαντζάκης περαστικός στα 1926 από την Αλεξάνδρεια έγραψε για τον Κωνσταντίνο Καβάφη "Σώμα και ψυχή στα τραγούδια του είναι ένα. Σπάνια στην ιστορία της φιλολογίας μας μια τέτοια ενότητα υπήρξε τόσο οργανικά τέλεια."

          Δε γελάστηκε, είχε δίκιο.

          Ο Καβάφης είναι ένα με τα ποιήματά του. Μέσα στους στίχους των ποιημάτων του ρέει ολόκληρος ο οξυδερκής παρατηρητής, ο εύστοχος κριτικός, ο ιδιόρρυθμος ιδιώτης, ο καυστικός είρων, ο ιστορικός, ο απόκοσμος, ο ντροπιασμένος, ο φιλήδονος, ο αυτοαγαπώμενος, ο περήφανος. Ρέει ολόκληρος ο Κωνσταντίνος Καβάφης και διαχέεται μέσα στον αναγνώστη σαν αστρική ύλη, μεταφέροντάς τον αιχμάλωτο, στη σκέψη στη γνώση στην συνέχεια και στη συνέπεια του ποιητή.

          Ο Κωνσταντίνος καβάφης της Ιθάκης και των Θερμοπυλών δεν είναι βέβαια στο πρώτο σκαλί της πόλης των Ιδεών, αλλά σε ένα απ’ τα ψηλότερα στην παγκόσμια βαθμίδα της ποίησης.

          Ο Κωνσταντίνος Καβάφης των ηδονών όμως, κλεισμένος πίσω από τα "Τείχη" που αδιάντροπα του έχτισαν γύρω του

 

          "Εξευτελίσθη πλήρως.   Μια ερωτική ροπή του

          Λίαν απαγορευμένη   και περιφρονημένη

          (έμφυτη μολοντούτο)   υπήρξεν η αιτία:

          ήταν η κοινωνία   σεμνότυφη πολύ."

 

          Παρ’ όλα αυτά ο Καβάφης μεγάλος, αληθινός, ειλικρινής, εραστής της Τέχνης του Λόγου, ΠΟΙΗΤΗΣ, δεν θα διστάσει να αυτό προβάλλει το ποιητικό του έργο στην Ευτυχία Ζελίδη και του συζύγου της Στέφανου Πάργα συνεκδοτών του Περιοδικού "Γράμματα", που το εξέδιδαν στην Αλεξάνδρεια ως εξής: "Ο Καβάφης είναι ποιητής υπερμοντέρνος, ποιητής των μελλουσών γενεών. Εκτός από την ιστορική, ψυχολογική και φιλοσοφική του αξία, η λιτότητα του ύφους του, που φτάνει ως τον λακωνισμό, ο συγκρατημένος ενθουσιασμός του, που οδηγεί στη διανοητική συγκίνηση, η σωστή φράση του, απόρροια μιας αριστοκρατικής φυσικότητας ύφους, η αδιόρατη ειρωνία του, αντιπροσωπεύουν στοιχεία που θα εκτιμήσουν ακόμα πιο πολύ οι γενεές του μέλλοντος, παρακινημένες από την πρόοδο των ανακαλύψεων και τον εκλεπτυσμένο νοητικό μηχανισμό τους. Οι σπάνιοι ποιητές σαν τον Καβάφη θα καταλάβουν τότε την πρώτη θέση σε έναν κόσμο που θα σκέφτεται πολύ περισσότερο από τον σημερινό. Με βάση τα δεδομένα αυτά, υποστηρίζω ότι το έργο του δεν θα μείνει κλεισμένο στις βιβλιοθήκες, σαν ένα απλό τεκμήριο της ελληνικής λογοτεχνικής εξέλιξης." (Το κείμενο ήταν γραμμένο στην γαλλική από τον ίδιο τον ποιητή και προοριζόταν για γαλλικό περιοδικό. Η μετάφραση ανήκει στον Μαν. Γιαλουράκη, "Καβάφη Άπαντα τα Ποιήματα", εκδ. ΩΡΟΡΑ, σελ. 15-16).

          Στα 1933 (29-4) πεθαίνει στην Αλεξάνδρεια, από την ασθένεια που τον βασάνιζε. Έτσι το τελευταίο παιδί - το ένατο - της οικογένειας του Πέτρου Ιωάννη Καβάφη έφευγε απ’ τον κόσμο, αφήνοντας πίσω του "διχασμένους" τους αναγνώστες.

          Δημοσιογράφος της "Ακρόπολις" έγραφε τότε:

          "Χάνουν δε τα ελληνικά γράμματα και γενικώς η παγκόσμιος ποίησις έναν από τους αξιωτέρους αντιπροσώπους των."

          Στο σπίτι που έζησε μέχρι το τέλος της ζωής του (της οδού Λέψιους) υπάρχει μια πλάκα, έργο του Λαζαρίδη, που φέρει την εξής δίγλωσση επιγραφή:

 

Σ’ ΑΥΤΟ ΕΔΩ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

ΕΖΗΣΕ ΤΑ ΕΊΚΟΣΙΠΕΝΤΕ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΙΑ

Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΣ ΠΟΙΗΤΗΣ

Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ

1863 - 1933

 

          Σήμερα 128 χρόνια από την γέννησή του και 58 από τον θάνατό του ο Κωνσταντίνος Καβάφης συνεχίζει να έρχεται πρώτος ανάμεσα στους προτιμώμενους από την νεολαία ποιητές. Το όνομά του φιγουράρει στην πρώτη θέση των βιβλιοθηκών όλων σχεδόν των σπιτιών ακόμα και αυτών των υποτυπωδών.

 

ΑΘΗΝΑ 27 / 5 / 91                                                     ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ

2 σχόλια - Στείλε Σχόλιο

adreo (27.05.2010)
αγαπητέ κύριε, συγχαρητήρια για τον τρόπο που παρουσιάζετε τον Μεγάλο ποιητή μας, εστιάζοντας το άρθρο σας στην αξία του και παραβλέποντας κάποιες άλλες αδυναμίες. Γιατί τελικά πρέπει να κρίνεται η αξία του κάθε ανθρώπου, αρκεί βέβαια η συμπεριφορά του να είναι αξιοπρεπής. Σαν άνθρωπος του πνεύματος και εγώ, στο μέτρο των δυνατοτήτων μου, διαβάζω τα γραφόμενα των άλλων με πολύ προσοχή.
Έτσι , επειδή γράφετε πολύ όμορφα, μέσα σε αυτό το site, όπου η σοβαρότητα δεν υπερέχει και τόσο, δεν έχω και πάλι να σας συγχαρώ και να σας ευχηθώ να συνεχίσετε να γράφετε με τον ίδιο εποικοδομητικό τρόπο, δίνοντας στο αναγνώστη την δυνατότητα να μαθαίνει έστω και συνοπτικά, κάποιες πληροφορίες για τους εργάτες του λόγου, είτε ζουν , είτε -αυτό είναι πιο απαραίτητο- δεν ζουν, ιδιαίτερα αν δεν έχουν την δυνατότητα ή και το ενδιαφέρον, να ασχολούνται με αυτούς.
adreo
faidonalkinoos (26.06.2011)
Καλημέρα φίλε Adreo !!!
Για κάποιο λόγο, δεν έλαβα ειδοποίηση για την ανάρτηση του σχολίου σας !!!
Καθυστερημένα λοιπόν: ευχαριστώ για το χρόνο σας, την αξιόλογη πράξη του σχολίου αλλά και για την εκτίμηση που τρέφετε απέναντι στους Δημιουργούς.
Η συγκεκριμένη παρουσίαση αποτελούσε τον πρόλογο στο (συλλεκτικό πια) ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Π. ΚΑΒΑΦΗΣ - ΤΑ 154 ΠΟΙΗΜΑΤΑ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΧΩΡΟΣ ΠΟΙΗΣΗΣ ΣΙΚΥΩΝΙΟΣ.
Το είχα υπογράψει - όπως και άλλα με το ψευδώνυμο Περίανδρος.
Τυγχάνω της ίδιας άποψης και αρχής: (πλην ορισμένων περιπτώσεων), τους Δημιουργούς, δεν πρέπει να τους κρίνουμε από την προσωπική τους ζωή αλλά από το σύνολο του έργου τους, και για το εξ αυτού παραγόμενου ήθους τους.
Σχετικά με τα πολλά κι ανόσια-ανούσια-ανόητα, που έχουν γραφεί, για την ηθική του Κ.Π.Καβάφη, έχω να απαντήσω πως, ο μακαρίτης πλέον, Ιωάννης Χατζηφώτης, με τη μελέτη του για το έργο και τη ζωή του Ποιητή, έδωσε και έθεσε την τελευταία πράξη, την τελική απάντηση, στο όλον του θέματος... ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΦΙΛΑΡΕΣΚΕΙΑΣ ΤΟΥ, ΤΟΝ ΕΙΧΕ ΟΔΗΓΗΣΕΙ, ΣΤΗΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥ ΦΥΛΑΚΙΣΗ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΟΙ ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΝΑ ΔΙΟΧΕΤΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΪΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ - ΣΕ ΤΕΤΟΙΟ ΒΑΘΜΟ ΜΑΛΙΣΤΑ, ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΙΣΩΣ, ΕΘΕΣΕ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΜΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ...
Επίσης θα ήθελα να πω, πως όταν ένας Ποιητής με μόλις 154 Ποιήματα, καταφέρνει να γίνει παγκόμια γνωστός αλλά και αναγνωρίσιμος, θα έπρεπε περισσότερος σεβασμός στη σπουδαιότητα αυτή και λιγότερη μιζέρια...

Και πάλι ευχαριστώ !!! Καλή συνέχεια και να είστε πάντα καλά !!!

Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog
Συγγραφέας
faidonalkinoos
ΦΑΙΔΩΝ ΑΛΚΙΝΟΟΣ
Στιχουργός - Συγγραφέας
από ΑΘΗΝΑ ΚΕΝΤΡΟ


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/faidonalkinoos

Οι σκέψεις συντρόφευαν την ηρεμία μου, τα κείμενα την καθημερινότητά μου, οι ελπίδες ακουμπούσαν στα ράφια των βιβλιοθηκών σας. Δεν προσπάθησα να λυντσάρω. Δεν προσπάθησα να αρέσω. Δεν προσπάθησα να ταμιεύσω. Δεν προσπάθησα να επενδύσω. Στη χύμα ζωή<

Tags

faidon alkinoos rock travels faliric bight poetrys boat 100 thousand poets for change φαιδων αλκινοος φαληρο πειραιας unesco μαρωνιτης michael rothenberg international women day 8 march μαρτιου 1857 νεα υορκι αμερικη παγκοσμια διεθνης μερα ημερα της γυναικας αφισες κειμενα φαιδων αλκινοος posters LIVE.η πολη μεσ τα φωτα της εκαψε την ψυχη φαιδων αλκινοος βαγγελης κορομηλης προοπτικη και δρομοι Strauss-Kahn ΝΙΚΟς ΔΗΜΟΥ ΧΑΡΡΥ ΚΛΥΝΝ ΣΚΑΤΑ Αδίστακτη Αυτοπροβολή Κωνσταντίνου ΚΑΒΑΦΗ λακωνισμός διανοητική συγκίνηση σπάνιοι ποιητές ΑΛΕΞΗ ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ ΚΟΥΓΙΑΣ ΑΜΦΙΣΣΑ ΕΞΑΡΧΕΙΑ ανεπαγγελτος διακονιαρης περιφερομενος κοινωνιολογια ψυχολογια σουλατσο βεακειο 2011 πειραιας φαληρο ζωγραφοι βαρκα ποιηση ταξιδια φαληρικο ορμο φαιδων αλκινοος unesco rock travels at faliro bay by poetrys boat Γιάννης Θεοχαρίδης παγκόσμια ημέρα για ποίηση 21 μάρτη μαρτίου ο ποιητής Μυρσίνη μαία Λάρισα γιωργος μπιλικας νο 9 βιβλιο ιουλια λυμπεροπουλου Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΑΝΤΑΡΗΣ ΑΟΥΣΒΙΤΣ ΜΕΡΚΕΛ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΧΡΕΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΦΡΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΤΑΜΙΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΦΑΙΔΩΝ ΑΛΚΙΝΟΟΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΦΚΑ ΙΛΙΣΣΙΑ ΚΥΠΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ 7 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟΥΣΙΑ ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΣ ΗΛΠΑΠ ΔΕΝΤΡΑ ΚΟΒΟΥΝ ΚΛΑΔΕΜΑ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΔΙΣΤΟΜΟ ΧΑΓΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΜΕΡΚΕΛ ΝΑΖΙ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ ΑΓΚΥΛΩΤΟΣ ΧΑΡΡΥ ΚΛΥΝΝ ΦΑΙΔΩΝ ΑΛΚΙΝΟΟΣ ΤΡΟΙΚΑ ΔΑΝΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ Ο ΔΙΓΕΝΗΣ ΨΥΧΟΜΑΧΕΙ ένας άντρας μεγάλο σπίτι αναμονή βέρες φαίδων αλκίνοος βιβλίο διήγημα διηγήματα επενδυσω ταμιευσω αρεσω λυντσαρω πατριδα αναμονη Η ΠΟΛΗ ΜΕΣ ΤΑ ΦΩΤΑ ΤΗΣ ΕΚΑΨΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΗΣ LIVE VERSONGS GROUP ΜΟΥΣΙΚΗ ΦΑΙΔΩΝ ΑΛΚΙΝΟΟΣ GLAM BAR ΓΚΑΖΙ ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ Η Τεράστια Κοινωνική Σημασία των Βλακών στο Σύγχρονο Βίο - Ε. Λεμπέσης χαχας ΜΟΥΝΤΖΕΣ VERSONGS GROUP LIVES ΚΑΥΣΤΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ ΚΑΒΑΦΗΣ ΚΟΡΔΑΤΟΣ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΧΩΡΟΣ ΠΟΙΗΣΗΣ ΣΙΚΥΩΝΙΟΣ ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ ΠΟΙΗΣΗ 154 ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΧΙΩΤΗΣ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΑ ΣΠΑΝΙΑ λουκανικος κανελλος ντικ αγανακτισμενοι συνταγμα ριτσος μουδρος δημητριαδη μπουλας Μαρια πολυτεχνειο νομικη συνταγμα 100000 αγαναχτισμενος αγαναχτισμενοι φαιδων αλκινοος Δαμανακη δικαιο ΔΝΤ δακρυγονα απεργια ισπανια ιταλια Μεσογειος Ελλαδα Τυνησια Λιβυη Αιγυπτος Κανταφι usa αμερικη Ομπαμα Ευρωπη δντ λιμνη θαλασσα κολπος Μουμπαρακ Ισραηλ Μητροπολις Μητροπολη ερωτας στασιδια σημαντρα ροδι αγιος εικονισμα ποιητη συνθημα περλες θαυμα μπεμπης δημητρης στεργιου μανωλης χιωτης τακης μπινης νικος γουργιωτης βεακειο veakio 2011 πειραιας rock ταξιδια unesco φαληρο καστελα 100 thousand poets for change ο ανθρωπος της καρπαζιας σουπερμαντολινη θρασιμι σουπερμαν μπατμαν παιδι φαντασμα καραγκιοζης Ο ΧΑΡΟΣ Οψές αργά \ ταμπουρας του στρατηγου μακρυγιαννη το τραγουδι βλαχογιαννης ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΡΟΣΩΝΥΜΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΗΝΟΣ ΓΙΟΡΤΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟς ΕΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ ΠΟΙΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΕΝΑ A POEM FOR PEACE FAIDON ALKINOOS ΦΑΙΔΩΝ ΑΛΚΙΝΟΟΣ UNITED NATIONS πλαγιάζει ο κόσμος σφαιρικός sleeps the world overall γλυστρά ο λόγος καιρικός slips the reason occasional ΠΑΛΑΜΑΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΟΛΙΓΩΡΙΑ.ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ ΑΛΗΘΕΙΑ πατερας αητος χαρταετος συννεφα ονειρα ψαρευω ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΒΕΑΚΕΙΟ 2010 ΠΕΙΡΑΙΑΣ UNESCO ΠΑΙΔΙ ΒΑΡΚΑ ΦΑΛΗΡΟ ΕΙΡΗΝΗ ΧΑΙΡΕ ΥΛΗ ΤΕΧΝΗ Πολίτη εξουσίας ποια είναι η θέση πολιτιστική επανάσταση εξουσία επιβάλλει επικράτεια προπτική δρόμοι ψυχή συμπληγάδες τραγούδι χρήστος ορφανόπουλος πόλη φώτα έκαψε γιάννης βλάχος καπογιάννης βήμα όνειρο prooptiki dromoi dromi ηπόλη ραδιόφωνο τζουκ μποξ Jucebox PICK UP ΠΙΚ ΑΠ Φοιτηταριό μαθηταριό νεολαία μακρυμάλληδες τέντι μπόις ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕΤΑΣΤΕΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ 2005 ΖΗΤΙΑΝΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΑΗ ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΟΤΚΑ ΜΑΝΑ ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΣΟΥΝΑΜΙ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΒΑΦΤΙΣΤΙΚΟΣ σβαστικα μερκελ χαρρυ κλυνν facebook φαιδων αλκινοος κανδανος καλαβρυτα θεοδωρακης διστομο αγκυλωτος 15 ιουνιος αγακτισμενοι ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΓΚΟΥΡΑΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΕΒΑΣΙΛΕΨΕ ΕΛΛΗΝΑ ΜΟΥ φιλοσοφια Επικουρος Αριστοτελης ποιηση Φαιδων Αλκινοος μεθη ποτο αρχοντοβλαχος ανθρωπος φυγη χωρισμος σιωπη χειμωνας γιωργος αλεκτον καρτελιας ασπα γιωργος ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΟΡΕΣΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ ΚΑΛΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ αραχνη τυψη φυλακη φιλος μυγα θανατος καθαρμος υπνος χαρισμα υφος



Επίσημοι αναγνώστες (6)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...

Links