Ανάμεσα στα σύννεφα.
Δεν είμαι εδώ, για να προσγειωθώ ... μόνο για να πετάξω ψηλότερα.
08 Μαΐου 2010, 15:19
Οι άλλοι φταίνε


Ε, λοιπόν όχι.    

 

Βαρέθηκα να ακούω τους πάντες να κατηγορούν τα πάντα, ως να διεκδικούν για τον εαυτό τους το αλάθητο. Βαρέθηκα να ακούω για στιλιτισμό, καταδίκες, αβύσσους και τρομοκρατίες. Δε δέχομαι ως αποδεδειγμένο ότι ζω σε μία χώρα, της οποίας οι πολίτες επιθυμούν ο ένας να καεί ο άλλος. Δε δέχομαι ότι ζω σε έναν τόπο, στον οποίο οι ιδεολογικές διαφορές εκφράζονται με σκοπούμενη αφαίρεση της ζωής. Δε δέχομαι ότι οι συνειδήσεις και οι φωνές θα ησυχάσουν με την εκδίκηση. Αρνούμαι να δώσω στο θάνατο φονική διάσταση και στην τρομοκρατία υπόσταση.

 

Θέλω να πιστεύω ότι οι άνθρωποι που πέταξαν τις μολότοφ μέσα στο κατάστημα της Μαρφιν σκόπευαν σε υλικές μόνο καταστροφές και πίστευαν ότι δεν υπάρχουν άνθρωποι μέσα. Θέλω να πιστεύω ότι έχουν κι αυτοί χάσει τον ύπνο τους από το αποτέλεσμα που έφερε η ενέργειά τους. Θέλω να πιστεύω ότι κλαίνε που, σκοπεύοντας μόνο να "χτυπήσουν" υλικά όλα αυτά που εκπροσωπεί για αυτούς μία τράπεζα, στέρησαν το φως της ζωής από τρεις ανθρώπους και την ευκαιρία να το αντικρύσει  ένας τέταρτος. Θέλω να πιστεύω ότι οι άνθρωποι που φώναζαν "να καείτε, ...." σε όσους από επιλογή ή ανάγκη αποφάσισαν την ημέρα της απεργίας να δουλέψουν, δεν το εννοούσαν και σέβονται την ανθρώπινη ζωή περισσότερο από το δικαίωμα στη διαφορετική επιλογή, στην εργασία ή στην απεργία...   

 

... γιατί αν δεν είναι έτσι, τότε όλο αυτό δεν είναι παρά η "εξέλιξη" προς το χειρότερο μιας στάσης ζωής και νοοτροπίας που μας αντιπροσωπεύει όλους...  
 

-----------------------------


(όλους εμάς που διαμαρτυρόμαστε για τους νέους διορισμούς στη Βουλή, αλλά πολύ θα θέλαμε να είχαμε θείο τον Πρόεδρό της...)

11 σχόλια - Στείλε Σχόλιο

maristo (08.05.2010)
Συμφωνω σε πολλα απ οσα λες αλλα διαφωνω κατηγορηματικα με την τελευταια παραγραφο. Πιστευω οτι το καθε ατομο ειναι ξεχωριστη προσωπικοτητα, αλλοι εχουν κριση άλλοι οχι και κανει ο καθενας τις επιλογες του με βαση τις αρχες και τις αξιες του.

Προσωπικα ουτε θειο θα με ενδιεφερε να εχω τον προεδρο της Βουλης ουτε τα "μεσα" θα χρησιμοποιουσα ποτε για να βολεψω εμενα ή τα παιδια μου ουτε θα πατουσα επι πτωματων για την προσωπικη μου επιτυχια. Αυτες δεν ειναι οι αρχες που με διεπουν και περιμένω να μεγαλώσω λίγο ακόμα για να αποδείξω και με πράξεις στον εαυτο μου και στους αλλους και όχι μονο με λόγια οτι λειτουργω διαφορετικά απο αυτούς που περιγραφεις. και νομιζω πολυς κοσμος ακομα λειτουργει διαφορετικα απ αυτο που περιγραφεις οσο κι αν οι ανάγκες που τρεχουν σπερνουν ζιζανια πολλες φορες στη σταση ζωης μας και στην ιδεολογια μας.

Ας κανει ο καθενας την αυτοκριτικη του και ας διορθωσει τα λαθη του. Ειναι πολυ ευκολο να πουμε "ολοι μαζι φταιμε μαζικα" και ετσι να ξεμπερδεψουμε απο το καταδικο μας ξεχωριστο μεριδιο ευθυνης. Αυτη ειναι η ευκολη λυση. Το καθε ατομο ειναι μια ξεχωριστη προσωπικοτητα και ειναι υπευθυνο για τις πραξεις του και τις επιλογες του ΑΤΟΜΙΚΑ. οταν λοιπον συνειδητοποιησειτο ατομο τι πραγματικα γινεται γυρω του τοτε πρεπει πρωτα προσωπικά και στη συνεχεια ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ να γινουν ΑΛΛΑΓΕΣ στη σκεψη και στην δραση!

καλο υπολοιπο ΣΚ:-)
Latte (08.05.2010)
Μaristo, σ'ευχαριστώ για το σχόλιό σου.

Εκανα αλλαγές στην τελευταία παράγραφο πριν το διαβάσω (όχι γιατί δεν πιστεύω ότι όσα περιέγραφα εκεί είναι μία κοινή - υποσυνείδητη - νοοτροπία όλων μας, αλλά γιατί μου φάνηκε κουραστική η πολλαπλή περιγραφή και νομίζω ότι αρκεί η πρώτη πρόταση για να δείξω τι εννοώ).

Καθόλου δεν αμφισβητώ αυτό που λες για τις αρχές και τις αξίες σου. Σε διαβεβαιώνω ότι ο καθένας μας το ίδιο αισθάνεται για τον εαυτό του. Αυτή είναι η παγίδα. Αν όλοι ήμασταν έτσι, (όπως νομίζουμε ότι είμαστε), δε θα υπήρχαν πελατειακές σχέσεις με τους πολιτικούς, δε θα υπήρχε διογκωμένο δημόσιο, δε θα υπερτιμούνταν τα δημόσια έργα, δε θα σπαταλούσαμε (λίγη ή πολλή) ενέργεια διαμαρτυρόμενοι για τους "ημέτερους" που εμείς δεν είμαστε, κ.ο.κ.

Όμως το αποτέλεσμα είναι συλλογικό - η παρούσα κατάσταση δεν αφήνει αμφιβολίες γι' αυτό (και σίγουρα δε δημιουργήθηκε από λίγους ανθρώπους, δηλ. μικρά νούμερα, αλλά από την πλειοψηφία, γεγονός που μαρτυρά για την καθολικότητα της νοοτροπίας μας) ... κι ας μη θέλουμε να το δούμε αυτό καθαρά.

Και σε σένα καλό ΣΚ :)
maristo (08.05.2010)
Υπαρχουν κατα τη γνωμη μου τρεις κατηγορίες.
1.αυτοι που εχουν αξιες και ηθος και το τιμουν.
2. Αυτοι που δεν εχουν και δεν ενδιαφερονται και να αποκτησουν.
3. Αυτοι που νομιζουν οτι εχουν.

Η 3η κατηγορια ειναι μαλλον αυτη στην οποια αναφερεται και το ποστ σου. Αυτα τα ατομα θεωρω ειναι θυματα της παραπληροφορησης, της αγνοιας ισως και της ελειψης παιδειας που πιστευουν οτι οι αξιες και ηθος τους δεν θα καταπατηθει απο το να "γλειψουν" εναν βουλευτη να παρει στη δουλεια το γιο τους (για το "καλο" του παιδιου τους δλδ). Αυτα τα ατομα εγω δεν μπορω να τα ονομασω θυματα της πολιτικης σκοπιμοτητας γιατι θα επρεπε να εχουν κριτικη σκεψη και πανω απ ολα πιστη στον εαυτο τους και στα προσοντα τους.
Πως ζητανε να ζουνε σε ενα κοσμο δικαιοσυνης και ισοτητας αν αυτοι οι ιδιοι κανουν "πασα" στην αδικια αφου δεν αφηνουν τα ατομα με τα περισσοτερα προσοντα να προοδευσουν αλλα το μονο που ψαχνουν ειναι ενα "μεσο" να τους βολεψει. Μονο που τα γραφω συγχιζομαι!! Δεν ειναι ομως ολοι ετσι. Γι αυτο ειμαι αντιθετη στο "τσουβαλιασμα" των ανθρωπων.
DemetresOpc (08.05.2010)
και γω ελπίζω καλή μου Latte αλλά..

Αυτοί που φώναζαν "να καείτε" μπορεί να μην το εννοούσαν αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία για να αποποιηθούν των ευθυνών τους..
είναι οι ίδιοι που στην καθημερινότητα τους καταδικάζουν τα πάντα και όλους εκτός από τον εαυτό τους..

Αυτοί που πέταξαν την μολότοφ (βαλτοί ή όχι)μπορεί να ήθελαν να κάνουν μόνο ζημιές αλλά δεν παύει η πράξη τους να ελλοχεύει κινδύνους τους οποίους δεν μπορούν μετ έπειτα να ελέγξουν(όπως ας πούμε μια πυρκαγιά..) οπότε το "ούπς!! σόρυ, δεν το ήθελα" δεν πιάνει γιατί η κάθε πράξη στην ζωή μας αφήνει στίγμα..υπάρχει..καταγράφεται..και η ζωή δεν διαθέτει πλήκτρο undo..

Και δεν δικαιολογώ τους ανωτέρω καθώς θα πρέπει τότε να δικαιολογήσω και αυτούς που κλέψανε ή που ήταν απλά ανίκανοι να διοικήσουν..να ελέγξουν και να επιβάλουν το ορθό..
Θα πρέπει λοιπόν να τους δικαιολογήσω όλους και να πω δεν πειράζει..αλλά όσο δεν υπάρχει το undo λυπάμαι..δεν γίνεται..

Και για να καταλήξω φταίμε όλοι..
φταίω εγώ(γενικά και ειδικά) που παράτησα την χώρα μου και δουλεύω για άλλους..
φταις εσύ (γενικά) που σου ζητάνε φακελάκι και το δίνεις..και μετά για να καλύψεις την χασούρα βάζεις πάνω τις τιμές..και μετά πας εσύ και αγοράζεις και είναι πάνω οι τιμές και για να καλύψεις την χασούρα βάζεις πάνω τις τιμές και μετά πας εσύ να αγοράσεις και είναι πάνω οι τμές και........

..και μετά πιάσ το αυγό και κούρευτο..

όσο αυτοί που κατεβαίνουν να διαδηλώσουν κατεβαίνουν για τα δικά τους προβλήματα και όχι του διπλανού τους τόσο θα σκάβουμε τον λάκο μας..

Υ.Γ. όπως είπε και ο μέγας καββαθάς..
"είμαστε μια κοινωνία που έχει εξωκήλει στα σκατά της..
Υ.Γ2 το εξωκήλει πως γράφετε??
maristo (08.05.2010)
DemetresOpc λες :"όσο αυτοί που κατεβαίνουν να διαδηλώσουν κατεβαίνουν για τα δικά τους προβλήματα και όχι του διπλανού τους τόσο θα σκάβουμε τον λάκο μας.."

συμφωνώ απόλυτα, μα τί σε κάνει να πιστεύεις πώς αυτό δεν ισχύει; άλλωστε και ο διπλανός μας τα ίδια προβλήματα με μας έχει οσο αναφορά στην οικονομική και κοινωνική κατάσταση. ολη στην ίδια χώρα ζούμε.

το "εξωκήλει" μάλλον "εξωκοίλει", μη σε πάρω και στο λαιμό μου.
StavmanR (08.05.2010)
"Ποιος φταίει;
'Ποιος φταίει;' κανένα στόμα
δεν το' βρε και δεν το' πε ακόμα"

(Κ. Βάρναλης - "Οι μοιραίοι")


Η εποχή της ετεροκρισίας κατέληξε στο τέλμα της. Η περίφημη 'κριτική σκέψη' κατάντησε 'επικριτική στάση', και η πολυσυζητημένη "κρίση" έδειξε τα δόντια της. Τα είπαν παλαιότερα. Κι ακόμα παλαιότερα...

Και τώρα... τώρα επανάσταση. 'Γδάρτε τους κλέφτες, κάψτε τους αλήτες'. Οι πλούσιοι φταιν! Οι αναρχικοί φταιν! Οι πολιτικοί φταιν! Οι Κινέζοι φταιν!

Για όλα φταιν ο γκόμενες, ανώνυμες κι επώνυμες και γενικώς, όπως σατιρικά τραγουδούσε ο Δ. Μούτσης.

Έχουμε ακόμα δρόμο για να γίνουμε άνθρωποι. Πολύ δρόμο. Κι ο δρόμος δεν ειναι ρόδινος.

Καλησπέρα Latte :)
Hastaroth (08.05.2010)
"εξωκείλει" είναι η σωστή γραφή (το ρήμα είναι "εξωκέλλω",που σημαίνει βγαίνω κατά λάθος στην ακτή.Είναι ναυτικός όρος.

Επί τού θέματος:πιστεύω πως η maristo έθεσε τό ζήτημα στήν σωστή του βάση.Ο καθένας μας είναι ξεχωριστή προσωπικότητα και ώς τέτοια ενεργεί.Μπορεί μέν νά υπάρχη η διεφθαρμένη κατάσταση που αναφέρει η latte,μπορεί να είναι πολλοί αυτοί που επωφελούνται από τίς γνωριμίες τους μέ πρόσωπα-κλειδιά τής δημόσιας ζωής,δέν είναι όμως όλοι οι άνθρωποι έτσι.

Και μπορεί μέν ο Ασιμος να είχε τραγουδήσει κάποτε "φταίμε όλοι,φταίμε όλοι,πού'χει ο παπάς περιβόλι",αλλά δέν είναι ακριβώς έτσι.Δέν φταίμε όλοι,αλλά το πρόβλημα είναι πως όσοι προσπαθούμε να μήν φταίμε είμαστε ανοργάνωτοι,δέν μπορούμε να μαζευτούμε και να συγκροτήσουμε μιά πολιτική ομάδα πίεσης που θα μπορέση να αλλάξη τά πράγματα.

Μπορεί εγώ,π.χ. νά έχω ένα σωρό ιδέες (που έχω δηλαδή) γιά να εξυγιανθή η δημόσια ζωή τής χώρας,αλλά ποιά δύναμη έχω ώστε να τίς επιβάλω σ'αυτούς που είναι "στά πράγματα";Κι'αυτό ισχύει γιά όσους κατοίκους αυτής τής χώρας σκέφτονται σάν εμένα και την latte και τον Δημήτρη και την maristo κλπ κλπ.

Δέν έχω ελπίδες ότι θ'αλλάξουν τά πράγματα ούτε σέ τρείς γενιές,εκτός άν ξαφνικά αποσυρθούν από την δημόσια ζωή όλοι όσοι εμπλέκονται σήμερα σ'αυτήν και εμφανιστούν καινούργιοι,άγνωστοι ώς εκείνη την στιγμή,μέσα από το πλήθος,που να μήν ξέρουν κανέναν από τούς ήδη "κρατούντες"-ούτε κάν κάποιον που είναι κλητήρας σέ υπουργείο....
kithara-woman (09.05.2010)
Μακάρι να είναι τα πράγματα έτσι όπως τα λες...Όποιος κάνει κάτι τέτοιο,μετά να μην μπορεί να κοιμηθεί,να έχει μετανιώσει...Είναι και το ελάχιστο δηλαδή...

Και λέω μακάρι γιατί δεν νομίζω πως είναι έτσι,πως νιώθει έστω και λίγη συμπόνια...Ο ανθρωπος απο τη φύση του έχει φονικά ένστικτα,σε αντίθεση με τα ζωα που σκοτώνουν στη ζουγκλα μόνο για να φάνε.
Λυπάμαι που το λέω από τη μια κι από την άλλη φοβάμαι ότι από δω και πέρα-και μακάρι να βγω ψεύτρα-θα δουμε πολύ χειρότερα να γίνονται...

Γενικά ανθει πολυ ο ''εμφύλιος'' μεταξύ μας.Πάντα χωρισμένοι στα δυο.Για ευνόητους λόγους.Έτσι συμφέρει.Αντί να ειμαστε ενωμένοι,οι μισοί βρίζουν τους υπόλοιπους.Ζήλια και κακία.Όσο εμείς είμαστε απασχολημένοι να βγαζουμε το μάτι του διπλανού μας,βρίσκουν ευκαιρία να μας κλέβουν...Κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Όλοι φταίμε για όλα,αλλά και κανείς δεν φταίει για τίποτα...Ταυτόχρονα,όσο παράδοξο κι αν είναι.

Φταίμε για την νοοτροπία μας,και για όσους μας κυβερνάνε 35 χρόνια,που τους δίνουμε βήμα να μιλάνε.Δεν φταίμε όμως για τις πράξεις τους.Για το ότι είναι άχρηστοι.Δεν είμαι όμως καθόλου σίγουρη ότι κι εμείς να ήμασταν εκεί θα τα καταφέρναμε.


Μάλλον είμαι η ζωντανή απόδειξη ότι δεν θέλουμε όλοι να έχουμε θείο στη βουλή...Αν ήταν ετσι,δεν θα ήμουνα στα 34 άνεργη,θα είχα βολευτεί κάπου να ζω εις βάρος άλλων,αλλά αρνούμαι να μπω σε τέτοιο σκεπτικό.Αν και δεν μου αρέσει να τσουβαλιάζω ανθρώπους και συμπεριφορές.Επειδη στο δημόσιο οι 8 στους 10 είναι άχρηστοι,δεν είναι όλοι,υπαρχουν και αυτοί οι 2 που δουλευουν.Όλα έχουν δυο όψεις.

''Εγω με τις ιδέες μου κι εσείς με τα λεφτά σας''.Βιωμα μου έχει γίνει αυτό το τραγούδι και το πιστευω λέξη προς λέξη,ολόκληρο.

Sorry για το σεντόνι.
:-)
DemetresOpc (09.05.2010)
@maristo:
Ο καθένας κατεβαίνει για το δικό του πρόβλημα..όχι για του δίπλα..απλά τυχαίνει του δίπλα να είναι ίδιο με το δικό του..
Ποια η διαφορά??
Αν βολευτεί κάποιος από αυτούς αυτός ο κάποιος δεν θα ξανακατέβει να φωνάξει για τα δικαιώματα του διπλανό του..

Αντιδράμε μόνο όταν απειλούμαστε σε προσωπικό επίπεδο..κι αυτό ίσως να συμβαίνει επειδή δεν έχουμε συλλογικό επίπεδο..

Αλβέρτο μου ευχαριστώ για τις γνώσεις..
Την έννοια της λέξης την ήξερα..αλλά δεν την είχα καλοσκεφτεί..
Είναι σίγουρα ο ορισμός της το "κατά λάθος"?? Μήπως είναι το "από λάθος"??
Αν είναι το πρώτο τότε η λέξη δεν καλύπτει το νόημα της φράσης..διότι το "κατά λάθος" δίνει άλλοθι ή τουλάχιστον ελαφρυντικό..και εμείς δεν έχουμε το πρώτο και ούτε δικαιούμαστε το δεύτερο..
Hastaroth (09.05.2010)
Δημήτρη,μιά χαρά τό έθεσες.Στην ναυτική ορολογία βέβαια,προσδιορίζεται ώς "κατά λάθος",ανεξάρτητα άν το λάθος οφείλεται στόν ανθρώπινο παράγοντα (π.χ. ο πλοίαρχος δέν χάραξε σωστά την πορεία του ή ο πηδαλιούχος δέν την τήρησε σωστά) ή "οφείλεται" σέ κακές μετεωρολογικές συνθήκες ή σέ μηχανική βλάβη.

Στην δική μας περίπτωση,τό λάθος σαφώς οφείλεται στόν ανθρώπινο παράγοντα,ο οποίος δυστυχώς εκτός τών άλλων τά σκατά τά έβλεπε μπροστά του καί συνεπώς μπορούσε να τά αποφύγη....
Latte (13.05.2010)
Ευχαριστώ όλους για το μοίρασμα των σκέψεων και της γνώσης.

Το μυαλό μου τις τελευταίες μέρες έχει κολλήσει σε κάτι τελείως διαφορετικό και δυσκολεύομαι πλέον να ξαναμπω στο κλίμα (και το συναίσθημα) του ποστ...

Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog
Συγγραφέας
latte

Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/latte

Αναμνήσεις (παρελθόν), ζωή (παρόν) και όνειρα (μέλλον) ξεδιπλωμένα σε έναν πολύχρωμο virtual ορίζοντα. Με αναγνώστες ή μη, βγαίνουν από μέσα μου και μπαίνουν ... σε τάξη.

Tags

Αγάπη Έρωτας Ζωή Αγαπημένα Σχέσεις Προσωπική αλήθεια Μητέρα Βασικές αρχές Σινεμά Ποίηση Ψυχολογία Φιλοσοφία της καθημερινότητας Σελίδες ημερολογίου Το τέλος της ιδιωτικότητας Καταναλωτής (ο) ενημερωμένος Μουσική Ορθογραφία Προσωπική αληθεια



Επίσημοι αναγνώστες (12)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...

Links