Ασυμβίβαστος
Από τότε που βαρέθηκα να ψάχνω, έμαθα να βρίσκω..
02 Σεπτεμβρίου 2009, 11:54
To Sir Witn Love
Προσωπικά  

Μία ανάμνηση μου ήρθε με βάση το σχόλιο ενός post της Οφέλιας, που αφορά τους καθηγητές και πως αυτοί επηρέασαν τη ζωή μας. Από όσους καθηγητές πέρασαν σε όλες τις σχολικές χρονιές, ελάχιστοι ήταν αυτοί που με 'ταρακούνησαν' και τους ξεχώρισα για αυτό.

Πρώτος καθαρά χρονολογικά ήταν ο δάσκαλος του δημοτικού της Πέμπτης τάξης. Μετά την πρώτη κυρία που μας χτύπαγε με την βέργα μόνο και μόνο για να μάθουμε και τον διευθυντή που ο ρόλος του, τον έκανε τόσο απρόσωπο, ήταν ο πρώτος που μας πλησίασε. Αυτό που τον έκανε να ξεχωρίσει ήταν το γεγονός ότι μας άλλαξε θρανία (από την κλασσική διάταξη, τα βάλαμε σε σχήμα Π) και μας έβαλε να καθόμαστε με άλλα παιδιά μία φορά τον μήνα. Μας έβαλε και με κορίτσια σε σχέση με προηγούμενους που μας έβαζαν σε διαφορετικές λωρίδες. Αριστερά τα αγόρια, δεξια τα κορίτσια, λες και είμασταν τουαλέτες.

Ο δεύτερος που μου έκανε εντύπωση ήταν ο κύριος Π. Τέρας μορφώσεως με αστείρευτες γνώσεις, αλλά δυστυχώς μικρή μεταδοτικότητα. Μετέδιδε γνώσεις μόνο σε όποιον τον καταλάβαινε. Είχε μεγάλη μυωπία γεγονός που το καταλάβαμε όταν σε ένα διαγώνισμα, μας διάβαζε μία άσκηση από το βιβλίο, το οποίο το κράταγε ανάποδα. Κοίταγε να δει αν αντιγράφουμε.. Μία φορά σηκώθηκε μία κοπέλα στον πίνακα. Της ζήτησε να τον καθαρίσει.
"Μα το σφουγγάρι είναι βρώμικο, θα λερωθώ".
"Φοβάσαι να βρωμίσεις τα χέρια σου, όχι όμως και το στόμα σου",
της απάντησε. Είχε πέντε πτυχία στο ενεργητικό του, αθεράπευτα εργένης, αλλά και ερωτευμένος. Χειμώνα καλοκαίρι κυκλοφορούσε με ένα κοντομάνικο. Μία φορά τον είδαμε στην εκκλησία και φόραγε κουστούμι. Για να τον πειράξουμε τον πλησιάσαμε και τον ρωτήσαμε πως και δεν φοράει κοντομάνικο.
"Τα ρούχα δυστυχώς είναι ένα μέσο να σε κρίνουνε. Δεν θα είχα πρόβλημα να έρθω με το κοντομάνικο, αλλά ήρθα για να προσευχηθώ και όχι να γίνω στόχος".
"Μα επιστήμη αρνείται την θρησκεία", επιμείναμε.
"Κάνετε λάθος. Μαζί πάνε. Η θρησκεία εξηγεί αυτά που δεν εξηγεί η επιστήμη"
Δίδασκε γεωμετρία, όμως στο μαθημά του μάθαμε τον τύπο του Πάσχα, τα πάντα σχετικά με την αστρονομία, την ψυχολογία των χρωμάτων και άλλα ανεξαρτήτου ειδικότητας πράγματα. Μία φορά βάψαμε μία μπαταρία με blanco και ο κακομοίρης δεν μπορούσε να γράψει, αλλά ούτε να αντιληφθεί ότι δεν είναι κιμωλία. Φυσικά και μας μίλησε πάλι για ψυχολογία.

Ο τρίτος ήταν και αυτός μαθηματικός. Ήταν λογικό να με εμπνεύσουν καθηγητές που μου άρεσε το μαθημά τους. Αυτός όμως ξεχώριζε, γιατί σε ξεκίναγε από μία άλλη βάση για να καταλήξει στο ζητουμενό του. Πρώτο μάθημα και μπαίνει στην τάξη και μας λέει:
"Πόσο κάνει ένα και ένα"
Αρχίζουμε και γελάμε όλοι και αυτός μας κοιτάει ατάραχος.
"Αποδείξτε το"
Τα γέλια κόπασαν σιγά σιγά και δεν μπορούσε ούτε ένας να βρει μία λογική εξήγηση.
"Εγώ λέω πως κάνει τρία" λέει κάποια στιγμή φωνάζοντας.
"Αποδείξτε του" του λέω εγώ. Έρχεται με πλησιάζει μέχρι το πρόσωπο, τα μάτια του έβγαζαν φλόγες. Στραβώνει το προσωπό του και μου λέει,
"Της γυναίκας μου; Της θειάς μου" Αυτό ήταν ένα αστείο που έλεγε πυκνά συχνά.
Εγώ είχα κοκκαλώσει.
"Δηλαδή" με ξαναρωτάει με χαμόγελο πάλι
"Είναι βασική αρχή των μαθημ..."
"ΑΥΤΌ ΕΙΝΑΙ" φωνάζει ξαφνικά βροντοχτυπώντας τα χέρια του στα θρανία.
"Τόση ώρα ήθελα να ξέρετε την πρώτη αρχή των μαθηματικών και σεις μου λέγατε αρλούμπες. Ο τρόπος του ήταν απότομος, αλλά λεγόταν παλιά πως ήταν ένας από τους καθηγητές που έβαζε θέματα στις πανελλήνιες. Αυτό δεν το παραδέχτηκε ποτέ.
Μία φορά κάναμε λευκή αποχή, επειδή δεν μας πήγαιναν πενταήμερη. Ένας καθηγητής είχε κανονίσει μία εκπαιδευτική. Μας λέει, "κόψτε την αποχή για μία μέρα και αύριο την ξαναξεκινάτε". Συμφώνησαν όλοι εκτός από ελάχιστους. Όταν μπήκαμε στην τάξη, μας κοίταξε με περιφρόνηση.
Δεν συμφωνώ με την αποχή σας, αλλά το να ξεπουλιέστε τόσο εύκολα, σας κάνει πολύ φλώρους" μας είπε. Φυσικά συνεχίσαμε την αποχή, προς μεγάλη απογοήτευση του ψυχάκια καθηγητή που ήθελε να πάμε.
Στεναχωρέθηκα πολύ όταν έμαθα πως αρρώστησε και έφυγε πρόωρα από το σχολείο.

Όλοι αυτοί και μερικοί ακόμα με ενέπνευσαν και αργότερα όταν έκανα ιδιαίτερα μαθήματα, διέκρινα πως πολλά στοιχεία μου, τα είχα δανειστεί και τα είχα κάνει δικά μου.

8 σχόλια - Στείλε Σχόλιο

dreamer1 (02.09.2009)
κι εμενα ειναι πολυ λιγοι οι καθηγητες που με εχουν συγκινησει!δεν υπαρχουν πλεον αληθινοι παιδαγωγοι! μονο ο μαθηματικος μου και ο χημεικος μου στο φροντηστηριο ειναι πιο κοντα μας! οι υπολοιποι στον κοσμο τους! ο πρωτος ακουει metal μουσικη και μπορεις να συζητησεις μαζι του τα παντα απο το πιο χαζο μεχρι το σοβαρο θεμα που σε απασχολει! ο δευτερος ειναι επαναστατης! τρεχει σε πορειες διαδηλωσεις κι ετσι! αυτα..σορρυ για την πολυλογια μου αλλα μου αρεσε πολυ το κειμενο σου! μπραβο!
Υ.Γ.και αυτο που αναφερεις στο τελος ειναι σωστο!και ο μα8ητης αλλα και ο δασκαλος παιρνει στοιχεια ο ενας απο τον αλλον!
sven (03.09.2009)

Καλημέρα φίλε,

δάσκαλος και καθηγητής μπορεί να γίνουν ευλογία ή κατάρα για ένα μαθητή. Μπορεί να καθορίσουν συχνά, αν αγαπήσει ένα μάθημα, το διάβασμα γενικά, ακόμα και τον εαυτό του.

Η σχολική ηλικία είναι τόσο καθοριστική στη ζωή κάθε παιδιού, που οι επιρροές από άτομα με καθημερινή και σημαντική θέση στη ζωή του διαμορφώνουν χαρακτήρες.

Όλοι μας έχουμε να θυμόμαστε παραδείγματα εκπαιδευτικών προς μίμηση, αλλά και αποφυγή. Εγώ συχάθηκα τη φυσική, αγάπησα τη χημεία και λάτρεψα τη λογοτεχνία εξαιτίας καθηγητών που είχα...
mardhm (03.09.2009)
Το αγαπημένο μου θέμα... Το σχολείο!
Η σχολική μου ζωή ήταν συναρπαστική. Από όλους τους δασκάλους μου πήρα κάτι για να φτιάξω το δικό μου διδακτικό στυλ στην τάξη. Ακόμη κι απο τους προς "αποφυγήν" που λέει ο sven μαθαίνεις τι σου αρεσει και τι όχι.
Και οι προς "αποφυγήν" συνήθως είναι πιο πολλοί στην ζωή μας (σε όλους τους τομείς) από τους χαρισματικούς. Είναι τυχερός ένας άνθρωπος που έστω και μια φορά στην ζωή του συναντά έναν χαρισματικό δάσκαλο, γιατρό, ή....φίλο.
Είναι λίγοι και ξέρεται γιατί; Γιατί χαρισματικός δεν γίνεσαι...εισαι... Άλλο να αγαπάς την δουλειά σου και να προσπαθείς να είσαι καλός, και άλλο να είσαι καλός χωρίς να το παλευεις. Να σου βγαίνει αβίαστα.
Τότε και τα θετικά αποτελέσματα της προκύπτουν αβίαστα!

Την καλημέρα μου
Oraclas (03.09.2009)
Ιωάννα μου, υπάρχουν τρεις καλοί λόγοι που γίνεται κάποιος καθηγητής ή δάσκαλος. Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος. Πέρα από την αστεία πλευρά είναι σημαντικό να διδάσκεις και αν δεν το κάνεις για καθαρά βιοποριστικούς λόγους, είναι υπέροχο. Η μεγαλύτερη ευχαρίστηση είναι όταν ο μαθητής κατανοεί κάτι και ξέρεις ότι εσύ έχεις συμβάλλει σε αυτό. Ακόμα και εσύ που είσαι μικρή ακόμα, προσπάθησε να μάθεις σε ένα μικρότερο παιδί κάτι, οτιδήποτε και τότε θα το δεις πόσο υπέροχο είναι.

Γεια σου καλέ μας Ντόκτορ.
Ακόμα και κατάρα να είναι κάποιος αυτός ίσως είναι ένας λόγος να πεισμώσεις πιο πολύ. Κάποτε ένας καθηγητής φυσικής που τον θεωρούσα απαράδεκτο για καθηγητή μου είχε πει να αφήσω την θετική δέσμη και ότι δεν κάνω για αυτήν. Όπως πάντα αντιδραστικός του είχα απαντήσει ότι αν αυτός είναι το παράδειγμα της πρώτης δέσμης, τότε μάλλον έχει δίκιο, αλλά επειδή δεν το πίστευω θα δοκιμάσω και ας φάω τα μούτρα μου. Αν και θα φανώ κουραστικός, ο ίδιος καθηγητής στις τελικές εξετάσεις με έπιασε μαζί με άλλους στο προάυλιο και με ρώτησε ειρωνευτικά αν θα περάσω. Μπροστά σε όλους τον αποστόμωσα πάλι λέγοντας του, πως αν δεν μου βάλει 20 θα ζητήσω αναβαθμολόγηση. Έτσι και έγινε.

Μαρία, δεν το γνώριζα ότι ήσουν δασκάλα! Είναι αλήθεια ότι η μεταδοτικότητα δεν διδάσκεται, αλλά έχω μία ένσταση πάνω στο ότι δεν μπορείς να βελτιώσεις την διδασκαλία σου. Δεν αρκεί μόνο να έχεις χάρισμα, χρειάζεσαι εξάσκηση και φαντασία, επιμονή και ΥΠΟΜΟΝΗ. Αν και έχω σταματήσει εδώ και δύο χρόνια τα ιδιαίτερα μαθήματα, δεν είχα καμία σχέση στα 24 όταν πρωτοξεκίνησα και στα 31. Σίγουρα παίζει ρόλο και η ηλικία. Πάντως οι πιο δύσκολες ηλικίες είναι του δημοτικού, γιατί προσπαθείς να μάθεις πράγματα που πρωτύτερα δεν γνώριζαν. Είχα μόλις τρεις μαθητές δημοτικού και πιστεψε με έκανα την περισσότερη προετοιμασία, ώστε να μαθαίνουν και να απολαμβάνουν το σχολείο.

Κάποια στιγμή θα σας γράψω και κάποια 'διαμάντια' που μου είχαν γράψει και κρατιόμουν να μην γελάσω.
OpheliasDream (03.09.2009)
Ωραίες αναμνήσεις ε?
Χαίρομαι που έδωσα την αφορμή.
Πολύ σωστά όλα αυτά που είπαν τα παιδιά κι' εκεί που κόλλησα πιο πολύ ήταν στο σχόλιο της dreamer1 και ειδικά στο σημείο που αναφέρει για κάποιους καθηγητές που "είναι πιο κοντά μας"
Προσωπικά πιστεύω πως αυτό είναι το κλειδί στη διδασκαλεία. Ο σωστός τρόπος προσέγγισης και μεταδοτικότητας. Αν λείπει αυτό, όσες γνώσεις και να έχει ο άλλος καταντούν ασήμαντες πληροφορίες που χρησιμεύουν μόνο στον εαυτό του. :)
kithara-woman (04.09.2009)
Τελικά οι πιο ανέμελες στιγμές μας είναι οι μαθητικές και αργότερα οι φοιτητικές,αλλά όταν τις ζούμε,δεν μπορούμε να το καταλάβουμε απόλυτα.
Εχω κι εγώ πολλές ιστορίες να θυμάμαι,με καθηγητές που πραγματικά ήταν πρότυπα.Τόσο κοντά στους μαθητές,που έπαιρνες σημαντικά μαθήματα,όχι μόνο σε ό,τι αφορά το αντικείμενο τους.Μαθήματα ζωής.
Αλλά στο πανεπιστήμιο θυμάμαι ακόμα πιο έντονα καθηγητές.Όχι επειδή είναι πιο πρόσφατο,αλλά επειδή νιώθω πολυ τυχερή για συγκεκριμένους καθηγητές που παρακολούθησα τα μαθήματα τους.Κάποιοι θα μου μείνουν αξέχαστοι,πρότυπα,για το ήθος και την αξιοπρέπεια τους.
hithtoly (04.09.2009)
γλυκύτατο ποστ και ταινία!να σε καλά που τα μοιράστηκες μαζί μας!
Oraclas (05.09.2009)
Να είσαι καλά Ophelia..
Ναι εσύ μου έδωσες την αφορμή, και όσο καιρό είσαι στο blog θα καταλάβεις πως ο ένας επηρεάζεται από τον άλλο. Ο καθηγητής πρέπει να αποκτήσει μία σχέση με το παιδί που ο σεβασμός να κερδίζεται. Οι νέοι, όπως είναι φυσικό είναι πιο κοντά στα παιδιά. Έχω έναν φίλο που βγαίνει με τους μαθητές του κάθε εβδομάδα. Πριν τον παρεξηγήσεις είναι μόλις 29 και εργάζεται σε νυχτερινό, οπότε οι περισσότεροι είναι μεγαλύτεροι από αυτόν.

Αυγούλα και στο ΤΕΙ είχα καλές αναμνήσεις, απλά οι περισσότεροι καθηγητές είχαν μία απρόσωπη σχέση μαζί σου. Κάποιοι, δυστυχώς ελάχιστοι ξεχώριζαν. Οι περισσότεροι έκδιδαν βιβλία ακαταλαβίστικα για να παίρνουν τις μίζες τους και διακατέχονταν από έναν κομπλεξισμό.

Χρίστο φίλε μου, να είσαι καλά.

Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog
Συγγραφέας
oraclas
Τ.Χ.Κ.
DBA
από ΒΥΡΩΝΑΣ


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/oraclas

Στίχοι, μουσική, αποφθέγματα και όσα πράγματα αγαπώ και θέλω να μοιράζομαι..

Tags

Neruda Άγγελος αγάπη Διδάγματα Αγάπη Ελπίδα ελπίδα παιδιά Φιλία φτώχεια Αλαζονεία Αλληλεγγύη Αστεία Βιβλία Γνώμες Διακοπές Θυμός Προσωπικά φιλία Εμπειρία Ενδιαφέρον ετυμολογία Ενδιαφέροντα Επικαιρότητα έρευνα Έρευνα Μουσική έρωτας τραγούδι ποίηση ευτυχία ιστορία Ιστορίες_Καθημερινής_Τρέλας νοσταλγία Παιδιά Παράξενα Περίεργα πίστη Ποίηση πόλεμος προσωπικά Στρατός Χιούμορ ρητά στιχάκια Συμβουλές Ταινία ταινίες Τζόγος Τρίτη Ηλικία φιλοσοφία Φόβος χιούμορ Πληροφορική χρήμα Ψυχολογία



Επίσημοι αναγνώστες (18)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...

Links