Το Πνευμα και το ...Οινοπνευμα!
Πριν τη φώτιση, κόψε ξύλα και κουβάλησε νερό. Μετά τη φώτιση, κόψε ξύλα και κουβάλησε νερό!
27 Νοεμβρίου 2016, 21:00
Θέλω Να Πεθάνω…
Άρης  Βασίλης  Γερμανός  Γκαϊφύλλιας  Γλέζος  Δημητριάδη  Διονύσης  Ζιώγαλας  Ιατρόπουλος  Ισιδώρα  Κατερίνα  Κωχ  Λεττονός  Μαρία  Μαρίζα  Μαρίνα  Μάτσας  Μοναξιά  Μοναχικότητα  Ντάλας  Ξενουδάκη  Σαββόπουλος  Τασούλης  Τσιλογιάννης  Χρήστος  Ψαριανός  


Ήταν μια εποχή πολύ διαφορετική από τη σημερινή. Μια εποχή που νομίζαμε πως όλα θα τα κάναμε καλύτερα. Τότε που ο Τσε φιγουράριζε στους τοίχους των δωματίων μας, στις μπλούζες μας και στους στίχους των τραγουδιών μας.

Και δεν ξέρω πώς ήρθε ξαφνικά στο μυαλό μου αυτή η εποχή και τα τραγούδια που γράφαμε τότε. Τραγούδια που γίνανε αιτία να γνωριστούμε και να ξεκινήσουμε μία σειρά επαφών με τον Διονύση Σαββόπουλο ο οποίος ερχόταν πολύ συχνά να μας δει και να μας ακούσει στο κλαμπ που παίζαμε. Εκεί, που γινόμασταν όλοι μία παρέα με τα αστεία μας, με τα γέλια μας, και τα πηγαδάκια που στήναμε με φίλους όπως η Κωχ, ο Γκαϊφύλλιας, ο Γερμανός, ο Ζιώγαλας, ο Ψαριανός, ο Γλέζος, η Δημητριάδη, ο Τσιλογιάννης, ο Ντάλας, ο Λεττονός, ο  Ιατρόπουλος, ο Τασούλης, η Ξενουδάκη, η Ισιδώρα... Εκεί γινόμασταν όλοι ένα και ο ενθουσιασμός που είχαμε, έκανε τα πράγματα να δείχνουν καλύτερα. Έτσι τουλάχιστον νομίζαμε. Τίποτα όμως δεν πάει χαμένο. Έτσι δεν είναι; Όλα μένουν εδώ για να τα βρίσκουν οι επόμενοι. Μόνο οι άνθρωποι φεύγουν, όπως έφυγαν ξαφνικά η Μαρία, ο Βασίλης, ο Χρήστος, ο Άρης…

Ήταν μια εποχή που τα όνειρα έκαναν παρέλαση στο μυαλό μας. Όχι δηλαδή ότι σήμερα δεν κάνουμε όνειρα. Κάνουμε και σήμερα όνειρα, μόνο που τότε, τίποτα δεν έδειχνε και δεν προδίκαζε ότι θα ζήσουμε αυτή τη λαίλαπα στην οποία βρισκόμαστε.

Και ενώ -που λες- η Μαρίζα ήθελε να μας πάει στον Μάτσα και μας είχε ήδη κλείσει ραντεβού μαζί του, ο Διονύσης είχε κανονίσει με ένα στούντιο στην Ακαδημίας, να μπούμε για ηχογράφηση.

          “Θέλω να πάτε να ηχογραφήσετε τα τραγούδια σας εκεί και μη σας νοιάζει για τα χρήματα. Έχω συνεννοηθεί και θα το κανονίσω εγώ. Το μόνο που θέλω είναι να μου φέρετε τη μπομπίνα”.

Έτσι και έγινε. Μιλήσαμε και συνεννοηθήκαμε με το στούντιο, βρήκαμε τις ελεύθερες του ώρες, ηχογραφήσαμε, και στη συνέχεια τηλεφωνήσαμε στον Διονύση και κλείσαμε ραντεβού στο σπίτι του για να του δώσουμε τη μπομπίνα που περιείχε τα πνευματικά μας προϊόντα.

Μου τηλεφώνησε το φιλαράκι μου ο Ανέστος που είμαστε και bandmates.

          “Γιώργο θα ‘ρθεις να πάμε στον Διονύση; Σήμερα έχουμε το ραντεβού”.

Το σπίτι του Ανέστου δεν είναι μακριά από το δικό μου. Είναι μία στάση με το τραίνο. Στον Περισσό εγώ, στα Πευκάκια ο Ανέστος. Ήμουν εκεί σε δέκα λεπτά. Ο Ανέστος όμως ήταν χυμένος πάνω στα σκαλοπάτια της αυλής του σπιτιού του.
    
          “Δεν είμαι καλά“.
          “Τι έπαθες; Στο τηλέφωνο μια χαρά σε άκουσα. Τι άλλαξε μέχρι να έρθω;“.
          “Μου τηλεφώνησε η Κατερίνα και μου ζήτησε να χωρίσουμε“.
          “Μα καλά πώς; Γιατί; Έτσι ξαφνικά;“.
          “Δεν ξέρω τι να σου πω…“.
          “Και με τον Διονύση τι θα κάνουμε που περιμένει να του πάμε τα κομμάτια;“.
         “Πάρτον τηλέφωνο και ακύρωσέ το. Δεν μπορώ καθόλου. Πες του δεν είμαι καλά. Είμαι λιώμα“.

         “Τι θα πει είσαι λιώμα; Εδώ έχουμε δουλειά και ο άνθρωπος μας περιμένει“.
         “Δεν μπορώ σου λέω. Δεν είμαι καλά. Δεν το βλέπεις; Πήγαινε μόνος σου“.


Ποιος είναι όμως καλά; Όλοι κατά περιόδους έχουμε τις μαύρες μας. Άλλος γιατί τον χώρισε η Κατερίνα, άλλος γιατί δεν του ‘κατσε καλά το καινούργιο του παντελόνι, άλλος γιατί τον στενεύουν τα παπούτσια του, άλλος γιατί δεν έχει λεφτά να βγει με τη δικιά του και διάφορα τέτοια. Αλλά τα προβλήματα αυτά –για να σοβαρευτούμε- είναι αστεία μπροστά στα σημερινά, γιατί τα σημερινά έχουν ανεβεί level.

Το να μην έχεις να πληρώσεις το ενοίκιο είναι ένα πρόβλημα που σε τριάντα μέρες θα …διπλώσει. Το να μην έχεις να πληρώσεις και τους λογαριασμούς σου είναι κι αυτό ένα πρόβλημα που κι αυτό θα …διπλώσει. Το να μην έχεις δουλειά είναι το μέγιστο πρόβλημα που θα πολλαπλασιάσει τα χρέη σου και έχεις και τον Ανέστο να θέλει να πεθάνει για την Κατερίνα.

          “Γιώργο θα ‘ρθεις; Μας περιμένει ο Διονύσης“.

Και πας και είναι λιώμα στα σκαλοπάτια.

          “Τι έγινε ρε;“.
          “Με χώρισε η Κατερίνα“.
          “Και το ραντεβού με τον Διονύση;“.
          “Ακύρωσέ το“.
        

Δηλαδή αυτό το γεγονός τα σκεπάζει όλα; Τελικά ναι. Αυτό το γεγονός τα σκεπάζει όλα.

          “Δεν φτάνει που δεν έχω μία και χρωστάω και ενοίκια και ΔΕΗ και ΟΤΕ και κοινόχρηστα,  έχω και την Κατερίνα να με χωρίζει. Θα ήμουν καλύτερα αν δεν με χώριζε“.
          “Πήγαινε να κλειστείς στο δωμάτιό σου“.
          “Ωραίος φίλος είσαι κι εσύ“.
          “Πήγαινε αγόρι μου που σου λέω. Πήγαινε να γράψεις κανένα τραγούδι να ξεδώσεις. Άντε. Αυτό δεν κάνουμε άλλωστε μια ζωή; Μας χωρίζουν οι γκόμενες κι εμείς γράφουμε τραγούδια“.
          “Θα πεθάνω“.
          “Το ξέρω“.
          “Με δουλεύεις ρε Γιώργο στην κατάσταση που βρίσκομαι;“.
          “Δεν σε δουλεύω καθόλου. Διότι Ανέστο μου, αν εμείς οι άνθρωποι έχουμε μια βεβαιότητα σ’ αυτή ζωή, αυτή είναι ότι όλοι μας κάποια μέρα θα πεθάνουμε“.
          “Ναι αλλά εγώ σου μιλάω για τώρα“.
          “Ε τι να σου πω… δεν ξέρω… αν πιστεύεις ότι η δική σου  κάποια μέρα είναι τώρα, να πας στο καλό. Σου εύχομαι καλό ταξίδι και πάω να τηλεφωνήσω στον Διονύση“.
          “Και τι θα του πεις;“.
          “Ε δεν ξέρω θα δω. Ανάλογα με το πώς θα εξελιχθεί η κουβέντα. Μπορεί να πάρω τη Μαρίνα και να πάμε“.                    

Όλοι περνάμε από δύσκολες φάσεις και θέλω να πιστεύω ότι σε όλους έχει τύχει ένας χωρισμός, αλλά δεν κάναμε κι έτσι. Κι εγώ θυμάμαι ότι ήμουν πολύ χάλια όταν η Μαρίνα έφυγε από τη ζωή μου, αλλά δεν ήθελα να πεθάνω. Εγώ ήθελα να πάω να κλειστώ σε ένα μοναστήρι στο Άγ. Όρος κι αυτό βέβαια όχι μόνιμα, αλλά για λίγο, έτσι μέχρι να περάσει η μπόρα. Ήθελα να ηρεμήσω και να χαλαρώσω από την κατάσταση. Θα μου πεις ότι δεν αντιδρούν όλοι οι άνθρωποι το ίδιο. Είμαστε διαφορετικοί και ο καθένας έχει τη μοναδικότητά του. Ο Ανέστος ήταν πολύ ευάλωτος θα έλεγα, αλλά δεν πήγε βέβαια να πεθάνει και ευτυχώς που δεν πήγε. Ζει και βασιλεύει, και τα λέμε πολύ συχνά πίνοντας τα τσιπουράκια μας στο Ηράκλειο που συναντιόμαστε.

          “Μήπως κάναμε λάθος επιλογές ρε Γιώργο; Μήπως  αν είχαμε κάνει εκείνο, αν είχαμε κάνει το άλλο, αν είχαμε φύγει έξω τότε που το σχεδιάζαμε, και δεν είχαμε καμιά Κατερίνα και καμιά Μαρίνα να μας το παίζουν καμπόσες μήπως θα ήταν τα πράγματα καλύτερα;“.
          “Θυμάσαι τι είχες πει στον Διονύση τότε που σε είδε κατσούφη και σε ρώτησε τι έχεις;“.
          “Ναι. Ήμασταν στο σπίτι του. Καθόμασταν στο μπαλκόνι και του είπα “Είμαι μόνος Διονύση και θέλω να πεθάνω“. Έτσι ξερά με το κεφάλι κατεβασμένο. Άστο… ρεζίλι έγινα“.
          “Μην το λες. Του άρεσε“.
          “Ναι. Του άρεσε και γέλασε. Είπε μάλιστα ότι είναι ευκαιρία να γράψω καινούργια τραγούδια“.
         
Ε μα είδες; Γι αυτό κι εγώ σου έλεγα να πας να κλειστείς στο δωμάτιό σου“.
         
Στην ουσία του πράγματος, και εσύ και ο Διονύσης μου δείχνατε τη Μοναχικότητα. Αλλά εγώ τότε δεν μπορούσα να το δω αυτό το πράγμα.
         
“Για πες μου όμως… τι έχεις μάθει από τότε μέχρι σήμερα;“.
          “Τι έχω μάθει… Θέλουν δύναμη αυτές οι καταστάσεις και εγώ δεν την είχα. Πολλές φορές η δύναμη κρύβει τη στεναχώρια και ο άλλος δεν παίρνει χαμπάρι από αυτό που σου συμβαίνει. Άλλες φορές πάλι, η στεναχώρια κρύβει αυτή τη δύναμη και ο άλλος νομίζει ότι βρίσκεσαι στο έλεος του καθένα. Θυμάμαι την περίπτωση και γελάω, γιατί βλέπεις, πιάστηκα στον ύπνο. Ο
 κόσμος είναι γεμάτος από ανθρώπους που για κάποιο λόγο έμειναν μόνοι -έτσι όπως ένιωθα κι εγώ τότε- και που εξ αιτίας της μοναξιάς που νιώθουν, κάνουν ένα σωρό ανόητα πράγματα. Εγώ ήθελα να πεθάνω. Φαντάζεσαι να το είχα κάνει;”.
          “Το θεωρώ ανοησία”.
          “Κι εγώ, αλλά τότε ένιωθα ότι δεν έχω τίποτα να κάνω, ότι δεν έχω πουθενά να πάω και ότι δεν έχω κανέναν για να επικοινωνήσω. Ένιωθα να με τυλίγει μία φριχτή Μοναξιά. Η απουσία της Κατερίνας με βύθισε στη Μοναξιά και η Μοναξιά είναι πληγή. Ενώ εσύ ήθελες να πας στον Άθω
“.
          “Ναι. Για λίγο. Μέχρι να ηρεμήσω“.
          “Σε σύγκριση με εμένα, εσύ αντέδρασες σωστά“.
          “Χμ… Αυτή την ανάγκη ένιωσα“.

         
“Κοίταξε… η Μοναχικότητα είναι επιλογή, και είναι άλλο πράγμα. Είναι θετική, είναι υγεία και είναι η χαρά του να είσαι με τον εαυτό σου.
         
“Ε μα γι αυτό σου έλεγα να πας στο δωμάτιό σου“.
          “Εσύ σωστά μου έλεγες, αλλά εγώ πού να το νιώσω αυτό… 
Η Μοναχικότητα πάει με την Αγάπη.  Είναι δύο πόλοι της ίδιας ενέργειας. Μοναχικότητα σημαίνει πως κινείσαι προς τα μέσα και Αγάπη σημαίνει πως κινείσαι προς τα έξω. Μοναχικότητα είναι η εισπνοή και Αγάπη είναι η εκπνοή. Είναι μια συνολική διαδικασία της αναπνοής και μ’ αυτόν τον τρόπο ζει η ψυχή μας. Γεμίζει με την Μοναχικότητα, ξεχειλίζει με την Αγάπη αλλά δεν  πρέπει να δημιουργούμε ποτέ διαμάχες ανάμεσα σ’ αυτά τα δύο. Πρέπει να τα συνδυάζουμε αυτά τα δύο και βέβαια, πρέπει ο άνθρωπος κάποια στιγμή να κουνήσει επιτέλους το κεφάλι του και να ξυπνήσει“.
          “Κοίταξε σοφία ο Ανέστος. Ευτυχώς αδελφέ μου που δεν πήγες να πεθάνεις“.
          “Γι αυτό σου λέω ρε Γιώργο… μήπως κάναμε λάθος επιλογές; Μήπως αν…“.
          “Άντε πάλι… άστο το και ξέχασέ το Ανέστο μου το αν, γιατί  αν είχες κάνει κάτι άλλο δεν θα ήσουν ο Ανέστος που ξέρω και μπορεί να μην ήμασταν ούτε φίλοι. Είμαστε οι επιλογές μας και ότι κάνουμε είναι γιατί είμαστε εμείς και είμαστε φτιαγμένοι έτσι όπως είμαστε φτιαγμένοι και δεν είμαστε φτιαγμένοι αλλιώς. Δέξου το λοιπόν, πορεύσου μαζί του κι αν κάτι δεν πήγε καλά προσπάθησε να το διορθώσεις. Συνέχισε να κάνεις τις επιλογές σου χωρίς φόβο και δες την κατάσταση με ψυχραιμία. Στο κάτω-κάτω σκέψου το και διαφορετικά. Πότε μας θέλουν οι Κατερίνες και οι Μαρίνες;  Μόνο όταν τα πράγματα πηγαίνουν μια χαρά; Άστο λοιπόν. Κλείσε τα μάτια, νιώσε το χρόνο που περνάει και σκέψου ότι όποιο ποτάμι και να διαλέξουμε, στο τέλος όλα οδηγούν στη θάλασσα. Έλα να πιούμε άλλο ένα  τώρα: Άντε γεια μας…“.



11 σχόλια - Στείλε Σχόλιο

sven (28.11.2016)

Γιώργο,

όμορφα χρόνια τότε και όχι απλά επειδή δεν υπήρχαν μνημόνια. Και πριν από την οικονομική κρίση, υπήρχε τεράστια κρίση αξιών που αλλοτρίωνε τους ανθρώπους. Υπήρχε η απίστευτη λεηλασία του δημόσιου χρήματος, το βόλεμα, η επίδειξη, η αλόγιστη σπατάλη, ο άκρατος καταναλωτισμός...

Σίγουρα, η οικονομική κρίση έχει ουκ ολίγες αρνητικές συνέπειες αλλά από τη στιγμή που ήταν αναπόφευκτη, πιστεύω πως, όπως και η κάθε είδους κρίση άλλωστε, μπορεί να είναι και μια καλή ευκαιρία να αλλάξουμε πολλά από τα κακώς κείμενα, είτε προσωπικά, είτε κοινωνικά είτε αξιακά είναι αυτά...

Και ο χωρισμός μια κρίση είναι. Προσωπική, συναισθηματική. Βλέπεις, όμως, πόσο διαφορετικά τον βιώνει και τον διαχειρίζεται ο καθένας μας. Άλλος θέλει να πεθάνει, άλλος να πάει στους καλόγερους και στην απομόνωση, άλλος να δημιουργήσει, άλλος να βρει κάποιο υποκατάστατο, άλλος να φουντάρει, άλλος να κοροϊδέψει τον εαυτό του πως δεν του καίγεται καρφί...

Όταν περνούν τα χρόνια, βλέπουμε την περίοδο της νιότης μας, σχεδόν πάντα, με έναν εξιδανικευμένο τρόπο, δηλαδή ωραιοποιημένα. Πέραν αυτού, όμως, ως νέοι, βλέπουμε τα πάντα, ακόμα και αν είναι πολύ άσχημα, με άλλο μάτι. Τα βλέπουμε μέσα από μια προοπτική και περιθώρια χρόνου που δίνουν, αν μη τι άλλο, αισιοδοξία και δυνατότητα αποκατάστασης και επανόρθωσης, αν όχι φτερά.

Η αλήθεια είναι, πάντως, πως εκείνα τα χρόνια είχαμε και διαθέταμε χρόνο για τον εαυτό μας και για αυτούς που αγαπούσαμε. Ίσως αυτός ο χρόνος να μην ήταν απαραίτητα περισσότερος από τον σημερινό αλλά είχαμε διαφορετικούς ρυθμούς και μέσα επικοινωνίας. Οι όποιες επαφές μας ήταν, ως επί το πλείστον, ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ. Τώρα είναι σε μεγάλο βαθμό απρόσωπες, εικονικές και, ως εκ τούτου, επιδερμικές...

Αναρωτιέμαι αν, στις μέρες μας, αρκετοί που θέλουν να πεθάνουν, το επιθυμούν επειδή εγκαταλείπονται από την καλή ή τον καλό τους, αν, δηλαδή, το κάνουν εξαιτίας των συναισθημάτων που τρέφουν για το άτομο αυτό ή επειδή δεν αντέχουν τη μοναξιά που τους γνέφει, ξέροντας, ταυτόχρονα, πόσο δύσκολο είναι να βρεις άτομο με το οποίο να μπορείς να δεθείς συναισθηματικά...

Το να σκεφθείς το θάνατο, επειδή εγκαταλείπεσαι, σημαίνει κυρίως προσωπική ανημπόρια, φόβο, υπερβολική εξάρτηση, έλλειψη εμπιστοσύνης στον ίδιο τον εαυτό και πως, στην ουσία, ένιωθες "νεκρός" πριν συναντήσεις τον εξιδανικευμένο Άλλον. Απλά, δεν το γνώριζες...

Άλλα ξεκίνησα να γράψω, αλλού με πήγαν οι σκέψεις μου... Μου αρέσει, όμως, όταν συμβαίνει αυτό. Μου δίνει μια αίσθηση ελευθερίας της σκέψης που, δυστυχώς, δεν είναι πάντα εφικτή για χίλιους δυο λόγους...

Καλή βδομάδα να ΄χουμε!!!
Orfeus (28.11.2016)
Σάββα,

Όμορφα χρόνια τότε ναι και είναι αυτό ακριβώς που γράφεις. Ότι τώρα θυμόμαστε εκείνα τα χρόνια με έναν τρόπο ωραιοποιημένο. Αυτό -ακριβώς αυτό- με εντυπωσίαζε πάντοτε, αλλά δεν ασχολήθηκα ποτέ για να το "μελετήσω".
Πώς γίνεται δηλαδή να βιώνεις κάτι που σε κάνει να πονάς ψυχικά και να θέλεις να πεθάνεις να το θυμάσαι σήμερα και να γελάς;
Είναι λόγω της χρονικής απόστασης που σου χαρίζει και μία ασφάλεια ας πούμε;
Είναι ότι "μεγάλωσες" και θεωρείς τις τότε αντιδράσεις σου ανώριμες και παιδιάστικες;

Υπέροχο το σχόλιο. Σ' ευχαριστώ.
Hastaroth (28.11.2016)
"Αμα σε λέγαν,κι'άν ήσουν,κι'άν ήμουν",τραγουδούσε ένας που έχει πεθάνει.

Αν δέν είχε πεθάνει,σε δυό μέρες από σήμερα θα γιόρταζε και θα έπρεπε να πάμε στο σπίτι του να τού ευχηθούμε-και να κουβαλάμε κι'από ένα πακέτο γλυκά.

Οι Γάλλοι λένε "με τα άν,θα βάζαμε το Παρίσι σ'ένα μπουκάλι".

Και άν η γιαγιά μου είχε ρόδες,θα ήτανε πατίνι-ενδεχομένως και δηζελοηλεκτράμαξα.

Την πέρασα κι'εγώ την φάση τού να θέλω να πεθάνω.Και εξ αιτίας αισθηματικής,αλλά και με σοβαρώτερες αιτίες.Μέχρι και τον τρόπο είχα σκεφτεί-να πέσω από το τραίνο,είχα επιλέξει μάλιστα και το σημείο,λίγο πρίν το Λιανοκλάδι,που περνά η γραμμή πάνω από τον γκρεμό τού κάμπου τής Βοιωτίας.Ημουν,δηλαδή,μελετημένος.

Ομορφα χρόνια ήταν τότε και δέν είχαμε την ωριμότητα (νά'τη πάλι η πόρνη...) να τα εκτιμήσουμε όσο πρέπει.

Τα χαρήκαμε όμως.Τα απολαύσαμε.

Και παρ'όλες τίς δυσκολίες που περνάμε,πιστεύω πως απολαμβάνουμε και τα σημερινά......

ΥΓ.Ωραίο μαλλί είχες τότε....

ΥΓ.Να σε δώ ιερομόναχο και να ξεραθώ στα γέλια.Διότι όπως ξέρεις,οι μοναχοί κουρεύονται."Εκάρη μοναχός" δέν λέμε;Πάντως πάλι καλά που δέν το έκανες,σήμερα μπορεί να ήσουν και αρχιεπίσκοπος :)
Orfeus (28.11.2016)
Στην Ασημάκη Φωτήλα ήμασταν όταν μας ειδοποίησαν για την αυτοκτονία του, αλλά εγώ δεν θα του πήγαινα γλυκά στη γιορτή του. Μάλλον με ένα μπουκάλι κρασί θα πήγαινα ή με ένα πακέτο μπύρες.

Υ.Γ. Και τώρα έχω ωραίο μαλλί Αλμπέρτο.

Υ.Υ.Γ. Όχι, όχι. Δεν είναι για μένα τα "μοναχικά" κουρέματα. Άλλωστε για ένα μήνα παραμονής σε κάποια σκήτη (και όχι σε μονή), δεν θα ήμουν υποχρεωμένος να κάνω κάτι τέτοιο.
Hastaroth (28.11.2016)
Επίσης:

"Πώς γίνεται δηλαδή να βιώνεις κάτι που σε κάνει να πονάς ψυχικά και να θέλεις να πεθάνεις να το θυμάσαι σήμερα και να γελάς;
Είναι λόγω της χρονικής απόστασης που σου χαρίζει και μία ασφάλεια ας πούμε;
Είναι ότι "μεγάλωσες" και θεωρείς τις τότε αντιδράσεις σου ανώριμες και παιδιάστικες;"

Ετσι ακριβώς είναι.Διότι ναί μέν η απόλυτη ωριμότητα (η πόρνη,που λέμε) δέν επιτυγχάνεται ποτέ-τουλάχιστον,στην επίγεια ζωή μας-αλλά,όπως ισχυρίζομαι κι'εγώ,ενδεχομένως σε κάποια άλλη φάση τής ζωής μας,σε κάποιο άλλο σύμπαν,το καταφέρνουμε.

Θα το μάθουμε εν καιρώ-και τότε θα γελάμε ώς παρδαλά κατσίκια γιά την επίγεια ζωή που περάσαμε.....

ΥΓ.Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας,στην ταινία "Ο εαυτούλης μου",το είχε θέσει με πολύ γλαφυρό τρόπο "εξ άλλου,κάποια μέρα,όλοι μας θα πεθάνετε" :)
Hastaroth (28.11.2016)
Ναί,το θυμάμαι,άν και εκείνη την ημέρα δέν ήμουν κι'εγώ εκεί.Το έμαθα κάποιες μέρες αργότερα-και στενοχωρήθηκα πολύ.

ΥΓ.Το θέμα είναι ότι εσύ έχεις μαλλί και εγώ δέν έχω.Το είχα συζητήσει παλιότερα και με τον Γιοκαρίνη αυτό το θέμα.

ΥΥΓ.Δέν τα ξέρω καλά τα ιερομοναχικά και εν γένει τα εκκλησιαστικά θέματα.Ηξερα όμως κάποιον,πολύ καλό κιθαρίστα.Μιά μέρα που ήμουν στίς μαύρες μου εξ αιτίας αισθηματικής απογοήτευσης,τον είχα συναντήσει στον δρόμο και μού είπε:"τί είναι άλλωστε η μουσική;Οργανο τού διαβόλου.Αποφάσισα λοιπόν να γίνω μοναχός".Οπερ και έπραξε....
Orfeus (28.11.2016)
Την δική σου εξήγηση έχω και εγώ στο μυαλό μου. Απλά ζήτησα την επιστημονική τεκμηρίωση του γιατρού.

Ε τώρα τα ιερομοναχικά... κοίτα... δεν είναι δυνατόν για μια ολιγοήμερη -και όχι μόνιμη- επίσκεψη να σε υποχρεώσουν να κουρευτείς. Και δεν μιλάμε για μονή, αλλά για σκήτη έτσι; Αλίμονο δηλαδή. Αν είναι έτσι όχι μόνο δεν πάω, αλλά ούτε που το σκέφτομαι.

Πέραν αυτού, η εμπειρία είναι που με ιντριγκάρει, διότι τη μοναχικότητά μου την έχω και την έχω όποτε γουστάρω.
Hastaroth (28.11.2016)
Σωστά.Δέν κουρεύουν όποιον πάει να επισκεφτή μιά μονή γιά μικρό χρονικό διάστημα.Επίσης οι σκήτες δέν νομίζω ότι υπάγονται σε μονές,είναι κατοικίες ερημιτών

(Αν και,εδώ που τα λέμε,ένα καλό κουρεματάκι τζάμπα από μοναχό δέν θα έβλαπτε....Αλλά πάλι,να κάνης ολόκληρο ταξίδι γι'αυτό;Δεν πάει...)
sven (28.11.2016)

Οι λόγοι που ωραιοποιούμε το παρελθόν δεν οφείλεται απλά στο πέρασμα του χρόνου και στη μεγαλύτερη ωριμότητα (να την πάλι!) που αποκτήσαμε, αν αποκτήσαμε, γιατί η ωριμότητα δεν είναι απαραίτητα ανάλογη του χρόνου ή της βιολογικής μας ηλικίας…

Κατά την άποψή μου, οι λόγοι είναι περισσότεροι και συνθετότεροι. Καταρχήν, ψυχισμός μας έχει πάντα την τάση να απωθεί κάθε τι που δεν αντέχει να βιώνει, μέχρι του σημείου να μην έχουμε την παραμικρή μνήμη του επώδυνου/τραυματικού γεγονότος. Αν, για τον οποιονδήποτε λόγο, δεν είναι εφικτή η απώθηση αυτή, τότε μπορεί να μονώνονται τα επώδυνα συναισθήματα (εφόσον υπήρξε τραυματική εμπειρία) και να παραμένει απλά μια φαινομενικά ουδέτερη μνήμη του γεγονότος.

Το να μεγαλώνουμε είναι ενός είδους αποχωρισμός από την παιδικότητα, την ανεμελιά, την ασφάλεια της οικογένειας (αν αυτή παρείχε ασφάλεια) και την αίσθηση πως ο θάνατος είναι πολύ μακριά ακόμα. Έτσι, λοιπόν, η ωραιοποίηση αυτή μειώνει το άγχος του αποχωρισμού από μια εποχή που έχει περάσει ανεπιστρεπτί, με όλα τα συνακόλουθα… Η νοσταλγία δεν είναι παρά ο απόηχος των ανωτέρω…

Αλβέρτο, μπράβο σου για την ειλικρίνειά και το θάρρος σου να μοιράζεσαι δημόσια τέτοιου είδους εμπειρίες για θέματα «ταμπού» για τους περισσότερους, αν όχι για σχεδόν όλους. Για να έχεις κάνει τόσο λεπτομερή σχέδια, θα πρέπει να είχες φθάσει όσο γίνεται κοντύτερα. Κατάφερες, όμως, να αντισταθείς στον «πειρασμό». Θέλει κι αυτό δύναμη, αν και οι περισσότεροι λένε «Δείλιασε», λες και είναι το ίδιο με το φόβο κάποιου να μπει στο τραινάκι του τρόμου ενός Λούνα Παρκ…

Καλή συνέχεια!!!
Orfeus (28.11.2016)
Όμορφα. Σ' ευχαριστώ Σάββα. :)
Hastaroth (28.11.2016)
Το ν'αυτοκτονήση κάποιος επειδή έχει σοβαρά οικονομικά προβλήματα-τού πήραν το σπίτι με κατάσχεση,έχασε την επιχείρησή του,τους κόπους μιάς ζωής κλπ,το κατανοώ.

Αλλωστε,ένας καλός συνάδελφος και φίλος από τον όμιλο εταιριών όπου εργάζομαι,αυτόν τον τρόπο διάλεξε γιά να θέση τέρμα στην ζωή του-πήδηξε από ένα γιαπί κοντά στον χώρο εργασίας του.

Το ν'αυτοκτονήση κάποιος επειδή έχασε την σύντροφό του με την οποία είχε περάσει 30 χρόνια κοινής ζωής και ευτυχίας,κι'αυτό το κατανοώ.Τριάντα χρόνια είναι σχεδόν μιά ζωή.Μιά τέτοια απώλεια σού αφήνει ένα κενό που δύσκολα το αντέχεις.

Αλλά να θέλης να πεθάνης στα 20 σου επειδή σε άφησε η Κατερίνα,η Μαρίνα,η Κωνσταντίνα,με την οποία "τα είχες" επί ένα χρόνο,κρίμα δέν είναι;Να μήν ¨"προκάνης" (που έλεγε κι'ένας γνωστός πολιτικός) να ζήσης,να κάνης πράγματα,ν'αποκτήσης εμπειρίες,απλώς και μόνο επειδή σε "παράτησε" κάποια που ούτε κάν είχες αρχίσει να την γνωρίζης;.

Ναί,γιά έναν εικοσάχρονο,μπορεί αυτό να φαίνεται "βουνό",αλλά δέν είναι.Γιατί αυτή που σε παράτησε δέν είχε ακόμη προλάβει ν'αφήση το στίγμα της στην ψυχή σου,να συμβάλη στην διαμόρφωση τού χαρακτήρα σου (και αντιστρόφως,βεβαίως).Και δέν θέλει κόπο γιά να κάνης αυτήν την σκέψη-μόνο λίγη ψυχραιμία,να μην ενεργήσης "εν βρασμώ ψυχής",που λένε και εις τα δικαστήρια.Αν οι δικοί σου σε έχουν συμβουλέψει να μήν ενεργής ποτέ βιαστικά,είναι (σχετικά) εύκολο.Κι'άν είναι δίπλα σου εκείνη την στιγμή κάποιος που θα σε βοηθήση να κρατήσης την ψυχραιμία σου,γίνεται ακόμη ευκολώτερο.

ΥΓ.Η σκέψη που με εμπόδιζε κάθε φορά να πραγματοποιήσω το εγχείρημα αυτό ήταν "δέν θα κερδίσω τίποτε άν το κάνω τώρα.Ασε να περάσουν καμμιά 60ριά χρονάκια και βλέπουμε".

Αλλωστε,τέτοιου είδους "λύσεις" δέν είναι αντιστρέψιμες......

Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog
Συγγραφέας
orfeus
Γιώργος Μπιλικάς
Storyteller...
από Valley Below


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/orfeus

Tags

2020 Δώρα Ευχές Καλή Καλύτερη Χρονιά Χρόνος Ώρα 24 Live Rock Rockwood Stage Άντα Βιβλίο Βρεττού Γία Γιώργος Γράμματα Γυναίκες Δημοσιογράφος Ελληνιάδης Ηθοποιός Μπιλικάς Ντέπυ Παραγωγός Παρουσίαση Σακαρέλλου Στέλιος Χριστίδου 24symbols Adventures Al-Andalus Alypa Amazon Apple Blue Books D2D Demand Digital Draft Ebooks Eyed Heaven K Kobo No.9 Poems Print Prophets Rakuten Sad Scribd Songs Tolino Vivlio 24γράμματα Αγκαζέ Αθήνα Αίθουσα Δεκαετία Δήμος Εκδόσεις Κεραμεικός Μετρό Μπάντες Νέοι Παρασκευή Σαββατοκύριακο Τεχνόπολη Φούρνοι Around Bands Market Vinyl Women Αλεξίου Διπλό Κοκαβέσης Heaven Adventures Άννα Αγγελική Αθηνά Αλεξάνδρα Αντώνης Βάσω Βίκυ Γιάννα Δημήτρης Ειρήνη Ελένη Ερίκα Ζωή Ηρώ Θωμάς Θανάσης Κώστας Λίντα Μυρτώ Μίμης Μαρία Νίκος Νεφέλη Ορφέας Πάνος Ρένα Ρούλα Σπύρος Σοφία Τάσος Τζούλια Χρήστος K. No. 9 Album Audio Background Behind Cleo Eric Even Folk Format Ghosts Gothic Green Indie Jeff Joe Kelly Label Lake Laura Leader Lichter Love Might Monkey More Neo-Psych Northern Pajamas Pop Phantom Psych-Pop Records Ross Seattle Strung Sun Sunlight Weigh Weller Angle Beneath Christina Coffee Cohen Dancing Endless Flamenco Hoyos Missingness Nepal Only Passion Peninsula Portugal River Saudade Spain Stars Suzanne Tomorrows Waltz World You Younger Aretha Aretha Franklin Flash Franklin Goldberg Jack Jumping Jumping Jack Flash Keith Keith Richards Richards Whoopi Whoopi Goldberg Γιώργος Μπιλικάς Εγκυκλοπαίδεια Bat City Facebook Intro Mail Outro Päivi Tonya Γκάζι Διαδίκτυο Θέμα Θέρμανση Καφές Κινητό Μαγείρεμα Μαιτρ Μαργαρίτα Μιχαήλ Μπάνιο Μπουλγκάκοφ Όρυζα Πετρογκάζ Πλυντήριο Ρωσίδα Σταθερό Τηλεόραση Τηλέφωνο Φιάλες Φινλανδέζα Φως Φωτισμός Ψυγείο Bill Wyman Brian Jones Charlie Parker Charlie Watts Chico Hamilton Closed Elvin Jones Jelly Roll Morton Luftwaffe Mick Jagger Pattie Hansen Rolling Stones Shirley Shepherd Thelonious Monk Bob Dylan Leonard Έζρα Πάουντ Τ. Σ. Έλιοτ Αρθούρος Ρεμπώ Κάρολος Μπωντλαίρ Ουίλιαμ Μπλέικ Νόμπελ Φαινόμενο Έβερεστ Γιώργος Μπαμπασάκης Μεταίχμιο Brand Candles Down Key Lay Maxazine Melanie New Nickel Queen Rain Safka Song UNICEF Woodstock Christmas Merry Christmas Keb Mo Cibelle Grass Μπαστούνι Ντάμα Cigarettes After Sex Sweet Greg Lake ELP Emerson Lake and Palmer Keith Emerson Carl Palmer Robert Fripp King Crimson From the Beginning Hurt John John Hurt Sir Jesus Christ Lust Glory Holly Grail George Harrison Handmade Films Monty Python Life Brian Gleese Terry Jones Gilliam Graham Chapman Moon Michael Palin Peter Sellers Spike Milligan Idle Always Look Bright Koop Island Blues Thousand Kisses Deep Rolling Stones We We Love You Pink Floyd AndVilyly Βελόνα Βινύλιο Βράδια Δίσκος Κόστος Μακαρίτης Παππούς Περιεχόμενο Σκράτς Σπίτι Στάχτες Τραγούδια Φωνή Loners Εκδοτικός Οίκος Μοναχικοί Τόμος Rockin Wishes Merry '60s '70s Χρόνια Πολλά Xαμηλοβλεπούσα Μουσική Eρμηνεία Βασίλης Σαλταγιάννης Στίχοι Αντονία Τσολάκη Κόντρα μπάσο Μαρία Παντελάκη Κρουστά Μπουζούκι Κιθάρες Πιάνο Ηχοληψία Κώστας Παρίσσης Studio Praxis Μίξη Παραγωγή Καθρέφτης Άβελ Άμλετ Αρσέν Λουπέν Αφροδίτη Δίας Ερμής Ζορρό Κάϊν Κουασιμόδος Κρόνος Οφηλία Παγόβουνο Παραφίνη Πλούτων Ποσειδώνας Πουαρώ Σέρλοκ Χολμς Σκορπιός Σταχτοπούτα Σωματοφύλακες Ταυρομάχος Τιτανικός Τροβαδούρος Χιονάτη Blue Note Disk Jokey Uma Thurman Άγγελος Άμμος Ασημένια Βασιλιάδες Δικηγόροι Ερημίτες Εσώρουχα Ήχος Καράβια Καταδικασμένοι Κυνηγόσκυλα Λιμάνια Μαντόνα Μικρό Νύχτα Παράδεισος Πεζοδρόμιο Ποιητές Προστάτης Πυξίδα Σεβάχ Σημαδεμένα Στρουθοκάμηλος Υπόγειο Φακός Φάροι Ψιλικατζίδικο Bar Άγγλος Αεροπλάνο Αίγυπτος Αλεξάνδρεια Αλέξανδρος Αλλάχ Αμερικάνος Ανδρούτσος Αχέρων Γάλλος Έλληνας Θάνατος Ιταλός Ίωνας Καραϊσκάκης Καρμούζ Νεκρομαντείο Νεκρόπολη Σαχίμπ Τάβλι Χασάν Άγνωστος Αδύναμος Αισθητική Άνθρωπος Αξίες Αξιοπρέπεια Απάντηση Γενναιότητα Διακριτικότητα Δρόμος Δύσκολος Δώρα Μαργέλη Ελευθερία Επιμονή Ερώτηση Ευθύνη Θηρίο Μεγαλοψυχία Μοναξιά Παιδεία Πτυχία Σύστημα Σωτηρία Ταπεινότητα Άη-Γιώργης Δράκος LSD Άλλωστε Γιορτές Δημήτρης Σπυρίδωνος Θερμές Οδυσσέας Όμορφες Φαίδων Αλκίνοος Χριστίνα Σαββανή Αλύπα Δεύτερη Διηγήματα Έκδοση Εξαντλημένο Κ Λυπημένα Μάτια Μυθιστόρημα Ποιήματα Προφήτες Πρώτη ΣΔ Συλλογή Lulu Note Other Press Stories Στέλλα Πετρίδου Συνέντευξη Τέχνες Arts Arts On Line Άνεμος Βουρκωμένα Βράχια Βροχή Γλέζος Γυρισμός Δάκρυ Δέντρα Δύναμη Ευκολάκι Καημός Κεραυνός Κινδύνης Λαβωμένα Ξένα Πίκρες Πουλόπουλος Σταθμός Σύννεφο Τραίνα Χαρδαλιάς Χέρια Χωρισμός Ωκεανός Άπαντα Ανδρομέδα Λολίτα Τσέπη Στίγμα Υπόμνηση Συλλέκτης Simultane Ποιητικές Συλλογές Μπαλάντα Σκωπτικό New York USA 2023 Άρης Βασίλης Γερμανός Γκαϊφύλλιας Δημητριάδη Διονύσης Ζιώγαλας Ιατρόπουλος Ισιδώρα Κατερίνα Κωχ Λεττονός Μαρίζα Μαρίνα Μάτσας Μοναχικότητα Ντάλας Ξενουδάκη Σαββόπουλος Τασούλης Τσιλογιάννης Ψαριανός Άστρο Γήινη Εγώ Επάνω Εσύ Μαγεμένη Μάγισσα Ματιά Φωτιά Αβρότητα Αγαπημένη Ασύγκριτη Ένδοση Ερωτικό Λευκό Ντελικάτη Όμορφη Πλάνο Τρυφερότητα Φεγγάρι Χάρη Χλωμό Αγ. Δημήτριος Αθανίτης Ακρίβου Ασυνείδητο Γεγονός Θεσσαλονίκη Καζανάς Κάλτσου Κατάδυση Κινηματογράφος Κιορτσή Λαβύρινθος Μαγουλάς Πρεμιέρα Ρέτζιος Σαρημανώλης Στρογγυλό Ταινία Φεστιβάλ Φώτου FM100 Filming Greece Αγάπη Αδελφή Ακατάλληλη Διαδρομές Ε Ζάνη Κ. Νεφέλη Πόπη Ζάνη Πρόλογος Πόπη Στιγμή Συμπαντικές Συμπαντικές Διαδρομές Υπερβατική Ψυχή Support Ανάγκη Αποδοχή Ασφάλεια Βασίλισσα Βουτιά Δεσμός Δεσμά Δύσκολη Έκθεση Εμπιστοσύνη Ζητιάνος Μοίρασμα Οδοντόβουρτσα Ομορφιά Παράδοση Περίπτωση Πραγματικότητα Σιγουριά Συμφωνία Συναλλαγή Σχέση Απομεινάρια Ηλιοσκόταδο Καρυάτιδα Λόφος Μορφή Ντουλάπι Σκοτάδι Σκοτεινιά Σύμπαντα Βόλτες Γέλιο Επιθυμία Έρωτας Ξενύχτια Όνειρα Πάθος Παιχνίδια Πόθος Ποίημα Σημαντικά Στιγμές Συναισθήματα Ταξίδι Τραγούδι Φίλος Άδης Αδράνεια Αδρανής Απώλεια Αρχίας Άτομο Αύριο Αχελώος Εκείνη Εραστής Ευρυδίκη Ισπανία Κατάρτι Κατασκευή Κόσμος Μαλλιά Μοναχικός Πανδαμάτωρ Υπομονή Ύπουλος Φιλόλογος Χταπόδι Αγώνες Βεντάλια Γενικό Διαγωνισμός Επιτροπή Ερμηνεία Εφιάλτης Ιστιοφόρο Κέρκυρα Κριτική Μουσικοσυνθέτης Νυχτοφύλακας Όνειρο Παρατηρητής Παρελθόν Πρόσταγμα Σαμοΐλης Σανίδα Τρόποι Φαντασία Χίλιοι Air Condition Αιώνιο Αλήθεια Απλά Άφθαρτο Ερωτήματα Καθημερινότητα Μέρα Μόνος Ολοκλήρωση Πικρή Ποιητής Πορτραίτο Πρόσωπο Στόμα Ταπεινά Ύπαρξη Φτεροκόπημα Ψεύτης Ακουαρέλλες Αποθήκες Αρθρογράφος Αρκούδες Αφιερώσεις Γιόγκα Γκαρσονιέρα Διπλώματα Καπέλα Κρασί Λίμνες Μαθήματα Μαθητές Μέλι Μουσικός Οδήγηση Παρουσία Ποτάμια Ταινίες Υπερβόρεια Φεγγαρόφωτο Offline Online Skype Αγία Δημήτρης Αθανίτης Διάβολος Εκδήλωση Κώστας Καζανάς Καμία Κινηματογραφική Λένα Κιτσοπούλου Λέσχη Συμπάθεια Devil No Sympathy Αγροτικόν Βίντεο Βράδυ Δίσκοι Μπάντα Οδύσσεια Οκτώβριος Ουρανός Πανδημία Παπάζογλου Παραλλαγή Πηνελόπη Σειρήνα Σεπτέμβριος Συζήτηση Στούντιο Στρόγγυλοι Χθες Χιουμοριστική Blog MusicHeaven Αγωνία Θρίλερ Ιουλία Λυμπεροπούλου Λογοτεχνία Μεταφυσική Μυστήριο Νο 9 Περιπέτεια Αδάμ Αίμα Ανθρωπότητα Αυτοκίνητο Βαμπίρ Γνώση Γρανίτα Δημοφιλής Δολοφονία Εικασία Εξοπλισμένο Επιστήμονας Ερειπωμένο Εύα Ζόμπι Ζωντανοί Οπαδός Πατσάς Συγγραφέας Συσκευή Ταυτότητα Τράπεζα Χυμός Tesla Αεράκι Βραδάκι Ερημιά Καρδιά Κορμάκι Λυχναράκι Μπαλκονάκι Παραθύρι Παράθυρο Τζαμάκι Τραγουδάκι Φεγγαράκι Χαμηλοβλεπούσα Χατίρι Χείλη Χτύπος Αεροδρόμιο Γιόκο Γκολντ Δοξιάδη Ελληνικό Κρουαζιέρα Λένον Λονδίνο Μάρδας Μαστοράκης Μπητλς Νησιά Όνο Πασίφικ Πειραιάς Beatles Gold Lennon Ono Pacific Yoko Κιτσοπούλου Κοτανίδης Καλό Cross Orfeus Sunny Sunny Cross Αφηγητής Ελληνική Μοντάζ Ντοκιμαντέρ Οδηγός Πρόσωπα Σινεμά Σκηνοθεσία Συναντήσεις Στοές Φωτογραφία Χαλκίδα DNA Βαρσοβία Δανέζα Δανία Θεοδωράκης Κοπεγχάγη Ξαρχάκος Σουηδικό Χατζιδάκις Angie Darling Helsingborg Helsingør Kronborg Αϊνστάιν Βαστίλη Βιετνάμ Γαλλία Δαρβίνος Διαμάντια Ηλίθιος Ηλιθιότητα Ινδιάνοι Ιράκ Κάστερ Κόρινθος Λιβύη Λουδοβίκος Ναπολέων Ντοστογιέφσκι Παντοτινός Ρωσία Σιου Σεγιέν Συρία Τσιπόλλα Chiquentcento Απόλλων Γήπεδο Εισιτήριο Ένεκεν Θέατρο Ιούλιος Λαιμός Λυκαβηττός Ριζούπολη Συναυλία Ταμείο Τιμή Φωνές Anderson Birthday Happy Ian Jethro Scotland Tull Γιοκαρίνης Εκδόσεις Άλλωστε Ιησούς Ιθάκη Καλυψώ Κατερίνα Σιδέρη Κίρκη Κύκλωπας Όμηρος Παναγία Πολύφημος Σκύλλα Συμβίωση Σύμφωνο Τηλέμαχος Χάρυβδη Χριστός Instagram Mall Newsfilter Αθηναίων Πολιτεία Ανατολή Βοηθοί Δύση Ηθοποιοί Ήλιος Θεός Θησείο Κύρα Όψεις Πυγολαμπίδα Σελήνη Σκαθάρι Σοφία Παναηλίδου Σοφοί Συμβούλιο Φανταστικό Απομόνωση Βόρεια Γκέτεμποργκ Θάλασσα Κύματα Νησί Προβολές Σινεφίλ Φάρος Boutique Cinema Curators Distancing Focus Göteborg Holmberg Internet Isolated Jonas Noster Pater Project Social Sold-Out Zoom Αίθουσες Ανθολογία Ιππότης Καταθλιπτικός Κόντρα Μυαλό Μύθος Copyright Ακτή Βέλος Νόημα Παφλασμός Ποίηση Τοξότης Giralda Ακτίνες Άνθρωποι Άξονες Αστραπή Αύρες Γαλαξίας Γαλοπούλα Γεράκι Γύρη Ζέστη Κίσσα Κοράλλια Κρύο Ορίζοντας Όστρακα Πελαργός Πέτρα Σίσσυφος Σύμπαν Υγρασία Φτερά Milky Way Αλέξανδρος Καρακαντάς Γλέζου Καραμουσαλής Κρασούδης Μαστοράκη Μπενέτου Παπαθανασίου Πατσιφάς Πετρίδης Ρούσσος Ρωμανός Σαλιάρης Σουγιούλ Σπανουδάκης Στασινόπουλος Τρούσας Aphrodite’s Child Axis Charms Forminx Igloo Juniors Αλίμονο Άνθρακες Άνους Αντίδραση Αντίθετη Άποψη Αυτός Εκείνος Επιλογές Θησαυρός Κατανόηση Κυριολεξία Ορθότητα Ποιότητα Ποσότητα Προσβλητικό Ρέστα Ρήγας Σήμερα Συμπεριφορά Συνομιλητής Υπεύθυνος Φράση Φταίω Αλκαίος Άλκης Αντίο Θάνος Κακόηθες Μελάνωμα Μικρούτσικος Αλκίνοος Επίμετρο Θοδωρής Παπαδόπουλος Gordon Sumner Sting Αστείο Ενετοκρατία Κούντερα Μάνη Νύφι Πειρατές Tρικυμία Gena Rowlands John Cassavetes Paul Mazursky Raúl Juliá Susan Sarandon Tempest Vittorio Gassma Ταίναρο Ιερό Πύλη Βαθύ Κοκκινόγεια Σπηλιά Καταιγίδα Τρικυμία Vittorio Gassman Βασίλης Γκλεζάκος Λουκιανός Καρακαντάς Τζονιχάκης Ανάσταση Αλυσοδεμένος Αμίλητος Άνανδρος Ανήσυχος Ανόητος Απαρνημένος Απόβλητος Άτυχος Επαναστάτης Ζωγράφος Θύμα Θύτης Καταδικασμένος Κουτσομπόλης Κουφός Λάμψεις Μουγκός Παράνομος Πολεμιστής Πόρνη Πρόσφυγας Στρατιώτης Τυφλός Αμβρόσιος Άνθιμος Άρθρο Ασήμαντα Βατικανό Δημόσιο Δυνατός Εκκλησία Επικρατούσα Επίσημη Ευρώ Θεοφάνης Θρησκεία Ιερώνυμος Ιταλία Μεσαίωνας Παπάδες Παπάς Ποσά Προνόμιο Σεβασμός Συγγνώμη Σύνταγμα Ανεπάρκεια Ανοχή Γραμματέας Διαφορετικότητα Εγωκεντρισμός Ευθιξία Ιατρείο Κάμψεις Κατωτερότητα Κομπλεξικός Μητσοτάκης Μισογύνης Ορισμός Πληρότητα Πρόβλημα Ραντεβού Σύλλογος Ψυχολόγος Ανάλογη Ανταμοιβή Αρνάκια Αρπακτικά Βοσκός Δάσος Έξοδα Κόλαση Λιοντάρι Λύκοι Μαντρί Πειθήνια Πεποιθήσεις Τίγρης Υπάκουα Υπηρέτες Υποτακτικά Depredadores Αναμέτρηση Ανώδυνο Αυλαία Διαβολή Εγωισμός Επιθετικότητα Ζήλεια Κακοήθης Μάσκα Μέθοδος Προσωπείο Σκοπιμότητα Συκοφαντία Συμφέρον Υποκριτής Φθόνος Χειραγώγηση Ανασφάλεια Αρνητικό Δότης Δραστήριος Δυσοίωνο Ελπίδα Ενεργός Θετικό Κεφάλι Κοιλιά Κρίση Μέλλον Οικονομικά Παραλήπτης Παρόν Προβλήματα Φροντίδα Ανθοπωλείο Άντρας Αρειανός Διάλειμμα Ευνουχισμός Ιδρώτας Καρέκλα Κιθάρα Κοπή Κόρνα Λογαριασμός Παλαιά Πάλκο Πόρτα Ποτήρι Ταμπούρλο Τριαντάφυλλο Αντίθετο Αρλεκίνοι Δουλειά Θύελλες Κάβος Καιρός Μάνα Παλιάτσοι Πατέρας Πλόες Πόδια Πόλεμος Ποτάμι Ποταμόπλοια Πτήσεις Ρούχα Στολίδια Ψώνια Βερολίνο Εικόνες Εμφάνιση Επέτειος Μοναδικό Ξεχωριστή Οθόνη Προβολή Άση Δημητρουλοπούλου Eva Stylander Στάθης Πλώτας Παναγιώτης Θανασούλης Παναγιώτης Θεοφανόπουλος. Απιστία Κόλυβα Απόλαυση Γλωσσικό Διπλός Ελάττωμα Έξω Επιτυχία Ευχή Καινοτομία Κακός Καλός Κατευόδιο Κάτω Κούρεμα Κρασιά Κρυστάλλης Λάθος Λεξιλόγιο Λευτεριά Μέσα Νεολογισμός Νοηματικό Πάνω Παπαδιαμάντης Πλεονασμός Προκοπή Πρόοδος Πρόσημο Σιδεροκέφαλος Αποχρώσεις Μαύρο Bilikas Short Απόψε Κανείς Ξεκλείδωτο Πορτάκι Αρχάγγελος Καλλιμάρμαρο Μίκης Συγκίνηση Ασπρόμαυρη Βιογραφία Βλέμμα Βραχάκι Γελωτοποιός Γοργόνα Θλιμμένο Κάμερα Μικρή Μπαλκόνι Ναυαγός Ποδήλατο Χιλιόμετρα Havfrue Lille Αυλή Δίπατη Κουρελής Λήθη Μαλαματάς Μέθυσμένος Μνήμη Μονοκατοικία Μπουκάλι Ομπρέλα Σάββας Σιλουέτα Σπιτάκι Τουαλέτα Φίλη Fool Hill Sven Βασιλική Βασιλική Μπούζα Θεματοφύλακες Μπούζα Βόλος Κανάρια Κυριακή Λάρισα Όψεις του Φανταστικού Πολυχώρος Σάββατο Φουντούλης Ωδείο Καλαμάτα Bodega Γιώργο Εσένα Ζήσω Μπορώ Χωρίς. Γιώργος Βασιλείου Μάχη Σκληρή Cafe Γιάννης Αλεξίου Θέκλα Τσελεπή Στέλιος Ελληνιάδης Σίμος Κοκαβέσης Μουσική Γενιά Ζίμπρα Νίκος Παπάζογλου Πάτρα Πρωταπριλιάτικο Ψέμα Ghetto Noir Γκλίτσα Βιογραφικό Δηλητηρίαση Είδος Καθαρό Κάπα Λίρες Μάντρα Μισθός Περίφραξη Πρόβατα Σκωτία Τοίχος Τσοπάνης Φράχτης Φύκια Lighthouse North Orkney Ronaldsay Δεληβοριάς Σιδηρόπουλος Τριανταφυλλίδης John Lennon Bob Dylan Δρογώσης Καζούλλης Scorpions Caravel Marianne Faithful Walkabouts Robert Plant Ian Anderson Κόκκινος Βόγλης Βαλτινός Jethro Tull Στέλλα Κάλτσου Γιάννης Φώτου Σταμάτης Μαγουλάς Τούλα Ακρίβου Μιχάλης Σαρημανώλης London Greek Film Festival Odysseus Cosmocinema Awards Ένωση Ευαγγέλιο Ιερουσαλήμ Μόσχα Πιλάτος Πόντιος Σατανάς Σοβιετική Σταύρωση Φύση Azazello Behemoth Bulgakov Faithfull Faust Hella Jagger Koroviev Margarita Marianne Master Mikhail Mick Professor Woland Κηλαηδόνης Λουκιανός Κηλαηδόνης Δύστυχες Πουτάνες Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες Χολέρα Δαιμόνια Χρονικό Προαναγγελθέντος Κοιμισμένα Κορίτσια Γιασουνάρι Καουαμπάτα Απίστευτη Θλιβερή Ιστορία Αθώα Ερέντιρα Άσπλαχνη Γιαγιά Πεδίον Άρεως 24 γράμματα Περίπτερο Ελευθερίου Μάνος Μάνος Ελευθερίου Νέο Ψυχικό Νέο Ψυχικό Πεντάγωνο Τρέξιμο Περπάτημα Πατρικό Γείτονες Μετακόμιση Περισσός Ελίκη Κόκκινο Κρεμασμένος Λουκάνικο Λουτρό Μένανδρος Μένιος Μπύρα Νέα Νικόλ Ντους Ομελέτα Ορέστης Πανόραμα Παπαδάτος Παραμονή Πρωτοχρονιά Σαμπάνια Σαντορίνη Σμύρνη Σχοινί Χάρος Χατζηθωμάς Mojave 3 Εννέα Κολοκοτρώνη Νο. 9 Στυλάντερ Ευτυχισμένος Τυχερός Χαρούμενος Ωριμότητα Λιμάνι Πλοίο Ηλίας Λογοθέτης Ήρωας Τραίνο Τρένο Τρένα Θοδωρής Θοδωρής Παυλάκος Παυλάκος Strega Υπόλοιπα Βιβλία Εδώ Νο 9 2017 Year Καρό Belongs Daddy Get Heart Marilyn Monroe Want What Καταστροφή Κούφια Λιάνα Μπαλκόνια Πολυκατοικία Αγιος Ελευθέριος Jameson Ουΐσκι Μαίρη Σπαθί Ana Ana Moura Case Do Fadista Fado Fados Joni Joni Mitchell Mitchell Moura Sou Μασάζ Αεροπειρατεία Καφεδάκι Αεροσυνοδός Τενοντίτιδα Μασέρ Νεπάλ Καλάσνικοφ Σουτιέν Φούστα Κουκουλοφόρος Φερμουάρ Εντριβή Κύκλοι Ζύμωμα Χτυπήματα Άγγιγμα Έγκαυμα Ευφορία Πτήση Επιβίβαση Απογείωση Σπυρόπουλος Σπυριδούλα Μπάμπης Φλου Αναβλητικότητα User Manual Πιθανότητα Ενδιαφέρουσα Πόλη Πηγάδια Στόμιο Εξωτερικό Επικοινωνία Μόδα Εσωτερικό Επιφάνεια Αντικείμενα Κοσμήματα Νομίσματα Τέχνη Πίνακες Ζωγραφική Γλυπτά Μανιφέστα Επιστημονικά Περιοδικά Χωρητικότητα Jorge Bucai Πρόσκληση Αθηναίων Πολιτεία Οικογένεια Άνεση Ειδήμων Φάρμακα Αντίληψη Κτίρια Προδιαγραφή Υπάρχοντα Αξία Γείτονας Διάστημα Πλανήτης Προκατάληψη Εισόδημα Ηθική Κέρδη Τρόφιμα Διατροφή Τέσσερα Αντέχεις Βυθίζομαι Μαζί Αλλεργικοί Πατρίδα Blame Irish Φιλοσοφία Νίκος Ζωιόπουλος Νίκος Χατζόπουλος Δράμα Βραβείο Φρικιό Λαμόγιο Υπάλληλος 1993 Σενάριο Τάκης Βενετσανάκος Σκηνικά Κοστούμια



Επίσημοι αναγνώστες (3)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...

Links



template design: Jorge