Το Πνευμα και το ...Οινοπνευμα!
Πριν τη φώτιση, κόψε ξύλα και κουβάλησε νερό. Μετά τη φώτιση, κόψε ξύλα και κουβάλησε νερό!
19 Δεκεμβρίου 2016, 12:36
Περί Ηλιθιότητος...
Αθήνα  Αίγυπτος  Αϊνστάιν  Βαστίλη  Βιετνάμ  Γαλλία  Δαρβίνος  Διαμάντια  Ηλίθιος  Ηλιθιότητα  Ινδιάνοι  Ιράκ  Κάστερ  Κόρινθος  Κουασιμόδος  Λιβύη  Λουδοβίκος  Ναπολέων  Ντοστογιέφσκι  Παντοτινός  Ρωσία  Σιου  Σεγιέν  Συρία  Τσιπόλλα  Chiquentcento  

“Δύο πράγματα είναι ατελείωτα: το σύμπαν και η ηλιθιότητα του ανθρώπου. Όμως για το σύμπαν δεν είμαι ακόμα σίγουρος”. (Αϊνστάιν).

Το θέμα της ηλιθιότητας ερευνήθηκε από στατιστικής πλευράς σε μεγάλα πανεπιστήμια των ΗΠΑ και εντόπισε το ίδιο ακριβώς ποσοστό ηλιθίων ανάμεσα στις καθαρίστριες, τους διοικητικούς υπαλλήλους, τους φοιτητές και τους καθηγητές. Προφανώς, αν η έρευνα στρεφόταν και προς τους ίδιους τους ερευνητές θα ανακάλυπταν και το δικό τους ποσοστό ηλιθίων. Άρα ηλίθιοι υπάρχουν παντού. Από που προέρχεται όμως η ηλιθιότητα;


Στην αυγή της ιστορίας, στα πρώτα βήματα του ανθρώπου ως είδος, ο αγώνας για επιβίωση υπήρξε ανελέητος. Ο πανίσχυρος νόμος της Φυσικής επιλογής εξαφάνιζε χιλιάδες είδη που δεν κατόρθωναν να επιζήσουν. Και οι ανθρώπινες φυλές που χάθηκαν από διάφορες αιτίες είναι αναρίθμητες. Κυρίως αφανίστηκαν από τον συνεχή μεταξύ τους ανταγωνισμό και τις άγριες συγκρούσεις:

“Η πάλη της επιβίωσης ανάμεσα σε έμβια του ίδιου είδους είναι απείρως σκληρότερη αφού συχνάζουν στις ίδιες περιοχές και αναζητούν την ίδια τροφή“ (Δαρβίνος).

Αυτοί που κυριάρχησαν δεν ήταν οι πιο δυνατοί, αλλά οι πιο έξυπνοι και επιδέξιοι, που με τη σειρά τους κληροδότησαν αυτές τις ιδιότητες στους απογόνους τους. Δίχως αυτό το διαρκές μακελειό και το αλληλοφάγωμα θα ήταν αδύνατον να φτάσει ο άνθρωπος στο σημερινό επίπεδο ευφυΐας και πολιτισμού.


Πριν από 30.000 χρόνια περίπου, μια μεγαλειώδης βιολογική έκρηξη στην κρανιακή κάψα του δίποδου ζώου που λέγεται άνθρωπος, ένα νοητικό Big Bang, του άνοιξε τα παράθυρα στον μετωπικό φλοιό, εκεί που είναι η έδρα της σκέψης και του στοχασμού. Αυτό ήταν και το τελευταίο του μεγάλο και αποφασιστικό απόκτημα. Ο άνθρωπος κυριολεκτικά “άλλαξε μυαλά“. Το μέγεθος και οι αυλακώσεις του εγκεφάλου που χώρισαν τους ανθρώπους από το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο χωρίζουν και τους ίδιους ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος, φύλου, πλούτου, σπουδών, ιδεολογίας και άλλων ταξικών διακρίσεων σε δύο βασικές κατηγορίες: Στους “Έξυπνους“ και στους “Ηλίθιους“. Αν και η μεταξύ τους διάκριση δεν είναι δύσκολη, όσοι ανήκουν στην πρώτη κατηγορία δεν το λένε και όσοι ανήκουν στη δεύτερη δεν το ξέρουν.

 

Οι ηλίθιοι ανήκουν σε όλα τα κοινωνικά στρώματα. Η επίδρασή τους όμως επάνω μας είναι ανάλογη με την κοινωνική ισχύ που διαθέτουν. Διαφορετικά αισθανόμαστε την ηλιθιότητα ενός πολιτικού ή ενός επιχειρηματία από την ηλιθιότητα ενός αγρότη ή ενός εργάτη. Εν πάση περιπτώσει, η αρνητική αυτή ιδιότητα ενδημεί σε όλες τις εποχές και σε όλους τους λαούς, είναι δε αδύνατο να εξαλειφθεί εξαιτίας της μοναδικής ικανότητας των ηλιθίων να συσπειρώνονται και να επιβιώνουν, κάθε φορά που οι κοινωνίες κάνουν προσπάθειες να τους θέσουν στο περιθώριο.


Τι εννοούμε όμως με τη λέξη “ηλιθιότητα“; Η έννοια, αν και είναι ενστικτωδώς γνωστή σε όλους, μοιάζει να ξεφεύγει από οποιονδήποτε θεωρητικό ορισμό. Δεν είναι απλώς το αντίθετο της εξυπνάδας, γιατί υπάρχουν έξυπνοι άνθρωποι που, κάποιες φορές, συμπεριφέρονται σαν ηλίθιοι. Ο μοναδικός που κατάφερε να δώσει έναν πειστικό ορισμό στη βλακεία ήταν ο ιστορικός και οικονομολόγος Κάρλο Τσιπόλα: 

“Ηλίθιος είναι αυτός που με τις ενέργειές του προκαλεί ζημιά σε κάποιον άλλο, αλλά παράλληλα δεν πετυχαίνει κάποιο πλεονέκτημα για τον εαυτό του ή ακόμα υφίσταται ζημιά και ο ίδιος. Η ζωή μας είναι γεμάτη απώλειες χρήματος, χρόνου, ενέργειας, ησυχίας και καλής διάθεσης, λόγω των απίθανων πράξεων κάποιου παράλογου πλάσματος που μας τυχαίνει τις πιο απρόσμενες στιγμές και ζημιώνει, ακυρώνει και δυσκολεύει τη ζωή μας, χωρίς να έχει απολύτως τίποτα να κερδίσει από τις πράξεις του“.

Ένα πράγμα είναι λοιπόν ξεκάθαρο: Η ηλιθιότητα έχει μια ευκρινή κλίση να μετασχηματίζεται σε πράξεις, και αυτό την καθιστά επικίνδυνη. Η δε προαναφερθείσα μοναδική ικανότητα των ηλιθίων να συσπειρώνονται και να επιβιώνουν, τους καθιστά ανίκητους.


Οι πέντε θεμελιώδεις νόμοι της ηλιθιότητας:


1. Πάντα και αναπόφευκτα ο καθένας από μας υποτιμά τον αριθμό των ηλίθιων ατόμων που κυκλοφορούν.


2. Η πιθανότητα να είναι ένα συγκεκριμένο πρόσωπο ηλίθιο είναι ανεξάρτητη από οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό του ίδιου προσώπου.


3. Ηλίθιο άτομο είναι εκείνο που προκαλεί κάποια βλάβη σ’ ένα άλλο άτοµο ή σε μία οµάδα ατόµων, χωρίς παράλληλα να εξασφαλίζει κανένα όφελος για τον εαυτό του. Αντιθέτως, μπορεί να υφίσταται και ο ίδιος ζημιά.


4. Τα μη ηλίθια άτομα υποτιμούν πάντα τη βλαπτική ενέργεια των ηλίθιων ατόμων. Ιδίως οι μη ηλίθιοι ξεχνούν διαρκώς ότι σε οποιαδήποτε στιγμή και τόπο και σε οποιαδήποτε περίσταση η συναναστροφή και ο συγχρωτισμός με ηλίθια άτομα αποδεικνύεται ασφαλώς ένα σοβαρότατο σφάλμα.


5. Το ηλίθιο άτομο είναι ο πιο επικίνδυνος τύπος που υπάρχει.

 

Οι μη ηλίθιοι έχουν την τάση να μη λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τις ενέργειες των ηλιθίων και να τις γελοιοποιούν βλέποντάς τες ως συμβάντα που “βγάζουν γέλιο“. Όταν όμως γελάμε με την ηλιθιότητα, μπορούμε να την κάνουμε “συμπαθητική“ και συνεπώς να την υποτιμήσουμε περαιτέρω. Αν και στην τέχνη ο ηλίθιος είναι  αναγνωρίσιμος, δεν ισχύει το ίδιο για την αληθινή ζωή. Έχει βασική σημασία να συνειδητοποιήσουμε περί τίνος πρόκειται, για να μπορέσουμε να ελέγξουμε καλύτερα τις συνέπειες. Δε θα μπορέσουμε ποτέ να νικήσουμε την ηλιθιότητα ολοκληρωτικά, όμως τα αποτελέσματά της μπορούν να είναι λιγότερο βαριά αν καταλάβουμε πώς λειτουργεί. Άλλωστε η ηλιθιότητα έχει τρία χαρακτηριστικά.


1) Η ηλιθιότητα είναι ασυναίσθητη και υποτροπιάζει. “Ο κίνδυνος της ηλιθιότητας προέρχεται από τον ηλίθιο που δεν ξέρει ότι είναι ηλίθιος“.  Αυτό δίνει μεγαλύτερη δύναμη και αποτελεσματικότητα στην καταστρεπτική της δράση. Ο βλάκας δε γνωρίζει τα όριά του, παραμένει προσκολλημένος στις πεποιθήσεις του και δεν ξέρει πώς να αλλάξει, με αποτέλεσμα να επαναλαμβάνει επ’ άπειρον τα ίδια λάθη. Σε κλινικό επίπεδο, η ηλιθιότητα είναι η χειρότερη ασθένεια, γιατί είναι αθεράπευτη. Ο ηλίθιος έχει την τάση να επαναλαμβάνει πάντα την ίδια συμπεριφορά, γιατί δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί τη ζημιά που προκαλεί και συνεπώς δεν μπορεί να αυτό-διορθωθεί.

2) Η ηλιθιότητα είναι μεταδοτική. Το πλήθος, δηλαδή, συμπεριφέρεται με περισσότερο βλακώδη τρόπο από τα μεμονωμένα άτομα που το συνθέτουν. Αυτό εξηγεί γιατί ολόκληροι λαοί (όπως η ναζιστική Γερμανία και η φασιστική Ιταλία) μπορούν εύκολα να χειραγωγηθούν, ώστε να επιδιώκουν τρελούς σκοπούς. Αυτό το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα γνωστό στην ψυχολογία. Η συναισθηματική μετάδοση, που είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της ομάδας, μειώνει την κριτική ικανότητα. Παρατηρείται τότε η “πόλωση της λήψης αποφάσεων“: Επιλέγεται η πιο απλή λύση, που συνήθως είναι και η λιγότερο έξυπνη.


3) Εκτός από το πλήθος, υπάρχει και ένας άλλος παράγοντας που γιγαντώνει την ηλιθιότητα: Η εξουσία. “Η εξουσία αποβλακώνει“, έγραψε ο Νίτσε. Τα άτομα που έχουν εξουσία τείνουν να πιστεύουν ότι ακριβώς επειδή έχουν εξουσία, είναι οι καλύτεροι, οι πιο ικανοί, οι πιο έξυπνοι, οι πιο σοφοί από όλη την ανθρωπότητα. Εξάλλου, περιστοιχίζονται από αυλικούς, οπαδούς και κερδοσκόπους, που ενισχύουν διαρκώς αυτή την ψευδαίσθηση. Με αυτό τον τρόπο όποιος βρίσκεται στην εξουσία καταλήγει να διαπράττει κατά γενική ομολογία τις μεγαλύτερες ανοησίες. Άλλωστε η εξουσία αυξάνει κατακόρυφα την καταστρεπτική δύναμη ενός ηλίθιου. Η ιστορία βρίθει περιστατικών με συγκλονιστικά λάθη εκτίμησης.

Ο Λουδοβίκος ΙΣΤ΄ στις 14 Ιουλίου του 1789 (την ημέρα της κατάληψης της Βαστίλης, το γεγονός με το οποίο ξεκίνησε η Γαλλική Επανάσταση) σημείωσε στο ημερολόγιό του: “Σήμερα τίποτα καινούργιο“.

Η ίδια ανόητη αίσθηση του ανίκητου οδήγησε τον Κάστερ να επιτεθεί στους Ινδιάνους της Μοντάνα το 1876 όπου εκατοντάδες άντρες του αμερικανικού στρατού κατασφάχτηκαν από τη συμμαχία των Ινδιάνων Σιου με τους Σεγιέν.

Η ανοησία του Ναπολέοντα να εισβάλει στη Ρωσία το χειμώνα του 1812 κατά τη διάρκεια του οποίου η Μεγάλη Στρατιά της Γαλλίας αποδεκατίστηκε από το κρύο και την ανέχεια.

Πρόσθεσε τώρα εσύ και τις πανωλεθρίες στο Βιετνάμ και στο Ιράκ, αλλά και στη Λιβύη, στην Αίγυπτο, στη Συρία και πάει λέγοντας.


Η ηλιθιότητα επίσης δεν έχει κοινωνική τάξη. Τη συναντάς παντού. Όμως όσο πιο ισχυρό είναι ένα άτομο, όσο μεγαλύτερη εξουσία έχει κοινωνικά τόσο πιο επικίνδυνο μπορεί να αποδειχθεί. Εύλογα λοιπόν γεννιέται το ερώτημα:

Υπάρχει τρόπος να απαλλαγούμε από την ηλιθιότητα;
“Όχι, δεν υπάρχει. Γιατί δεν έχει αναπτυχθεί καμιά λογική μέθοδος που να προβλέπει με ακρίβεια το πώς, το πότε, το πού και το γιατί θα χτυπήσει, ένα ηλίθιο πλάσμα. Ενώ οι πράξεις του κακού είναι –ας πούμε- προβλέψιμες και αποτρέψιμες, οι πράξεις του ηλίθιου είναι απολύτως απρόβλεπτες. Ο ηλίθιος, με το χαμόγελο στα χείλη, με πλήρη φυσικότητα, χωρίς καμιά πρόθεση, τύψεις, και αιτία, θα εμφανιστεί ξαφνικά και θα καταστρέψει όλα σου τα σχέδια και θα το κάνει από καθαρή ηλιθιότητα“.


Απ όλα όσα έχουμε αναφέρει μέχρι στιγμής εύκολα συνάγεται ότι η ηλιθιότητα είναι επικίνδυνη, καταστρεπτική και πιθανόν ανίκητη. Γιατί κανείς όμως δεν έχει κάνει έστω και το παραμικρό εναντίον της; Από όσο ξέρω καμιά μελέτη στον κόσμο δεν ασχολείται με το πρόβλημα και κανένα ιατρικό ερευνητικό κέντρο δεν αναζητά τα αίτια ή τη θεραπεία της. Μήπως κατά κάποιο τρόπο η ηλιθιότητα και οι φορείς της είναι κοινωνικά χρήσιμοι; Σε μια κοινωνία ηλιθίων, οι ηλίθιοι φυσικά και είναι χρήσιμοι, με τους  μη ηλίθιους να είναι συνήθως οι αντικοινωνικοί.

 

Οι ηλίθιοι εμφανίζονται παντού στον κόσμο και δεν κάνουν διάκριση σε χρώμα, φυλή, ιδεολογία. Με άλλα λόγια, η ηλιθιότητα δεν είναι ρατσιστική. Οι ρατσιστές όμως είναι ηλίθιοι.

Ο ηλίθιος θα πηδήξει από τον δέκατο όροφο χωρίς αλεξίπτωτο όχι γιατί πιστεύει ότι θα ζήσει αλλά επειδή απλά μπορεί να το κάνει.

Επίσης ο ηλίθιος θα τρέχει με όσα περισσότερα χιλιόμετρα μπορεί με το Chiquentcento του στην παλαιά εθνική Αθηνών Koρίνθου  γιατί πιστεύει ότι θα μπορέσει να σταματήσει εγκαίρως όταν εμφανιστεί μπροστά του ένα πολυαξονικό 100 τόνων φορτωμένο με κορμούς δέντρων.

Ο ηλίθιος πιστεύει ότι την έχει μεγαλύτερη από τον οποιονδήποτε άλλο σε αυτό τον πλανήτη.

Ο ηλίθιος πιστεύει ότι εάν την πέσει σε 100 γυναίκες η μία τουλάχιστον θα του κάτσει, και αυτό δεν το βρίσκει υποτιμητικό. Ανεξάρτητα εάν έχει φάει 99 χυλόπιτες και η μία που τελικά θα βγάλει γκόμενα θα είναι σαν τον Κουασιμόδο μετά από σύγκρουση με περίπτερο στην Ακαδημίας. Αυτός θα είναι περήφανος για την επιτυχία του. Επίσης , ο ηλίθιος, θα προσπαθήσει να αποδείξει με χίλιους δύο τρόπους, ότι οι 99 γκόμενες ήταν κακάσχημες και δεν του ταίριαζαν, ούτε του άρεσαν πραγματικά, ενώ οι καθρέφτες θα σπάνε κάθε φορά που θα κοιτιέται σε αυτούς η μια και μοναδική …Κουασιμόδα!

Ο παραπάνω κατάλογος θα μπορούσε να εμπλουτισθεί με τόσα παραδείγματα που να μην χωράνε στο διαστελλόμενο σύμπαν. Η ηλιθιότητα είναι η προσπάθεια του ανθρώπου να πάει ενάντια σε θεμελιώδεις αρχές της φύσης, όχι γιατί έχει κάποια λογική επιχειρηματολογία αλλά επειδή γουστάρει και νομίζει ότι μπορεί.

Ο ηλίθιος είναι παντοτινός όπως και τα διαμάντια.

Ο μοναδικός πάντως ηλίθιος που ξεχωρίζει από όλους τους ηλίθιους παγκοσμίως, είναι “Ο Ηλίθιος” του Ντοστογιέφσκι, ο οποίος κάποια στιγμή αναρωτιέται: “Μα τι σόι ηλίθιος είμαι αφού ξέρω πως είμαι ηλίθιος;”.

του Cipolla Carlo (και όχι μόνο)

7 σχόλια - Στείλε Σχόλιο

sven (19.12.2016)
Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!!!!

Γιώργο, συγχαρητήρια! Πολύ καλή ανάρτηση που δίνει αφορμή και μπόλικες πάσες για σκέψη και σχολιασμό...


Για να θυμηθούμε, λοιπόν, και λίγη πολιτική ιστορία, θα θυμίσω την άποψη του Κ. Μαρξ που, πολύ νωρίτερα από τον Αϊνστάιν, αναφέρθηκε στην ηλιθιότητα, λέγοντας πως αποτελεί τον τρίτο ισχυρότερο μοχλό της ιστορίας, μετά τον πόλεμο και το χρήμα…

Όσο και αν θεωρούμε σχετικά εύκολη τη διάκριση της ηλιθιότητας και των συνεπειών της, παρόλ΄αυτά, ως όρος δεν είναι και τόσο εύκολο να περιγραφεί ικανοποιητικά γιατί ιστορικά μεταλλάσσεται, ακολουθώντας κι αυτή τα μονοπάτια της προόδου (εντός ή εκτός εισαγωγικών)…

Από την άλλη, μοιάζει να είναι μια ανεξάρτητη μεταβλητή, με την εξής έννοια: γνωρίζουμε πως η φύση, με έναν απίστευτα σοφό μα, συνάμα, μυστικό τρόπο, καταφέρνει να διατηρεί κάποιες ισορροπίες που συμβάλουν αποφασιστικά στη διασφάλιση μιας δυναμικής εξελικτικής πορείας που να είναι προς όφελος όλων των έμψυχων και άψυχων που την απαρτίζουν. Για παράδειγμα, ο λόγος του αριθμού γεννήσεων αγοριών και κοριτσιών παραμένει εκπληκτικά σταθερός, κάτι που στατιστικά επιβεβαιώνεται μόνο μετά από μετρήσεις ενός πολύ μεγάλου αριθμού ατόμων.

Εκεί που φαίνεται πως η φύση ξεπερνά τον ίδιο της τον εαυτό είναι πως ο αριθμός των ηλιθίων -βάσει πολλών επιστημονικών μετρήσεων- παραμένει σταθερός, ανεξαρτήτως, όμως, του μεγέθους της ομάδας. Κανένα άλλο φυσικό φαινόμενο δεν επιβεβαιώνει τόσο τρανταχτά το μεγαλείο και τη σοφία της φύσης…!!!

Χωρίς να θέλω να απογοητεύσω τις Αμαζόνες του φεμινιστικού κινήματος που, συχνά-πυκνά, αναφερόμενες στους άνδρες, υποστηρίζουν πως, αν όχι όλοι, τουλάχιστον οι περισσότεροι είμαστε ηλίθιοι, η επιστήμη και οι μετρήσεις της τις διαψεύδουν καθώς τα ποσοστά ηλιθίων ανδρών και γυναικών είναι εκτυφλωτικά παρόμοια. Αυτό που είναι άκρως εντυπωσιακό, όμως, και που άφησε άναυδους τους ερευνητές -που θέλησαν να επιβεβαιώσουν ή να απορρίψουν τον κανόνα της αμετάβλητης ποσόστωσης των ηλιθίων σε όλες τις ομάδες ατόμων- είναι το γεγονός πως ούτε και η ομάδα Νομπελιστών που εξετάστηκε δεν απέκλινε του γενικού κανόνα!!!

Όσον αφορά στην έκφραση του «Ηλίθιου» του Ντοστογιέφσκι, στην οποία αναφέρεσαι, εμένα μου θυμίζει, την υπερασπιστική ομιλία του Σωκράτη, όπου λέει πως το Μαντείο τον θεωρεί ως τον σοφότερο των ανθρώπων επειδή ακριβώς γνωρίζει πως δεν γνωρίζει τίποτα! Αυτό ακριβώς, θεωρώ, πως αποτελεί και έναν εύστοχο ορισμό της αυθεντικής εξυπνάδας, πως, δηλαδή, υπάρχουν πολλά άτομα με γνώσεις που θεωρούν πως γνωρίζουν σχεδόν τα πάντα χωρίς, όμως, να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Για το λόγο αυτό, στην ουσία πρόκειται για ηλίθιους, που, σε αντίθεση με το Σωκράτη, δεν έχουν ιδέα πως δεν γνωρίζουν τίποτα…

Εν κατακλείδι, λοιπόν, θα μπορούσαμε να πούμε πως η ηλιθιότητα είναι αδιάρρηκτα συνδεδεμένη με την εξυπνάδα καθώς υπάρχει για να μπορούμε να ξεχωρίζουμε την τελευταία, αλλά και το αντίθετο!!!

Καλή βδομάδα και καλή συνέχεια να ΄χουμε!!!
Orfeus (19.12.2016)
http://happinesstherapy.gr/wp-content/uploads/2016/11/arkas-2-600x460.jpg
sven (20.12.2016)

Α ρε, Γιώργο,

πόσο εύστοχη και επίκαιρη είναι η ανάρτησή σου, και πως το κύριο χαρακτηριστικό του ηλίθιου είναι πως θεωρεί τον εαυτό του ως (μοναδικό;) έξυπνο, τους δε άλλους ως ηλιθίους που τρώνε κουτόχορτο και δεν αντιλαμβάνονται τους εκάστοτε γελοίους ισχυρισμούς τους, συνεχίζοντας να εκτίθενται ανεπανόρθωτα...!!!

Καλή συνέχεια!!!
Orfeus (20.12.2016)
Σ ευχαριστώ Σάββα.
Ελπίζω να τα πούμε και από κοντά. (Μετά τις γιορτές εννοείται).
Θα σε ενημερώσω. :)
Hastaroth (21.12.2016)
Δέν ξέρω άν έχει γίνει κάποια έρευνα γιά τον εντοπισμό τυχόν υπάρχοντος γονιδίου (ή γονιδίων) που να "εκφράζουν" συμπεριφορές ηλιθιότητας στον άνθρωπο,άν και έχει βρεθεί ότι η έλλειψη κάποιων γονιδίων που σχετίζονται με άλλες ασθένειες επιδρά και στην έλλειψη διανοητικής ικανότητας τού ανθρώπου.

Σε κάποιο βιβλίο ζωολογίας είχα διαβάσει την μαρτυρία ενός ζωολόγου ο οποίος είχε δώσει σε έναν πίθηκο ένα παιδικό γάντι.Ο πίθηκος αρχικώς προσπάθησε να βάλη το γάντι στο ένα πόδι (ή χέρι-όπως ξέρουμε,τα περισσότερα είδη πιθήκων έχουν συλληπτήριες ικανότητες και στα πόδια τους) του,μετά στο άλλο κ.ο.κ.Την προσπάθεια αυτή την συνέχισε επί αρκετές ώρες και ο ζωολόγος βαρέθηκε και έφυγε-έγραψε όμως στην διήγησή του ότι "άν υποθέσουμε ότι το γάντι εκείνο είχε άπειρη αντοχή,ο πίθηκος ακόμη θα προσπαθή να το βάλη σε κάποιο από τα σέρια/πόδια του,διότι οι πίθηκοι δέν μπορούν ν'αντιληφθούν ότι ένα μικρό γάντι δέν μπορεί να χωρέση σε ένα μεγάλο χέρι".Είναι δηλαδή αυτός ο συσχετισμός μιά ένδειξη ηλιθιότητας εκ μέρους τού πιθήκου (ο οποίος,όπως αναφέρει ο ζωολόγος εκείνος,ήταν ένας χιμπαντζής,δηλαδή ανήκε σε ένα είδος πιθήκου που θεωρείται "έξυπνος".

Εξ άλλου,το να προσπαθή κάποιος να κάνη κάτι με έναν ωρισμένο τρόπο και να περιμένη διαφορετικό αποτέλεσμα-εφ'όσον οι συνθήκες δέν έχουν αλλάξει-είναι δείγμα ηλιθιότητας.
sven (21.12.2016)

Αλβέρτο, καλωσόρισες!

Η ηλιθιότητα δεν έχει να κάνει με το βαθμό ευφυίας, και αυτό την καθιστά ακόμα πιο επικίνδυνη...

Αν είχε απλά και μόνο σχέση με τη νοημοσύνη, δεν θα υπήρχαν ηλίθιοι νομπελίστες, που διαπιστώθηκε πως υπάρχουν. Άλλο ηλίθιος και άλλο κουτός...

Υπάρχουν, όμως, και κάποιοι που είναι ΚΑΙ κουτοί ΚΑΙ ηλίθιοι...
Hastaroth (23.12.2016)
Δέν πιστεύω ότι κάποιος που έλαβε βραβείο Νόμπελ γιά την συμβολή του στίς θετικές επιστήμες θα μπορούσε να είναι ηλίθιος ή βλάξ,κουτός ή ό,τιδήποτε άλλο τους ονομάζουμε.Η διάκριση στίς θετικές επιστήμες απαιτεί ορισμένες ιδιότητες που μόνο ευφυείς άνθρωποι διαθέτουν (και όχι αφυείς).


Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog
Συγγραφέας
orfeus
Γιώργος Μπιλικάς
Storyteller...
από Valley Below


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/orfeus

Tags

2020 Δώρα Ευχές Καλή Καλύτερη Χρονιά Χρόνος Ώρα 24 Live Rock Rockwood Stage Άντα Βιβλίο Βρεττού Γία Γιώργος Γράμματα Γυναίκες Δημοσιογράφος Ελληνιάδης Ηθοποιός Μπιλικάς Ντέπυ Παραγωγός Παρουσίαση Σακαρέλλου Στέλιος Χριστίδου 24symbols Adventures Al-Andalus Alypa Amazon Apple Blue Books D2D Demand Digital Draft Ebooks Eyed Heaven K Kobo No.9 Poems Print Prophets Rakuten Sad Scribd Songs Tolino Vivlio 24γράμματα Αγκαζέ Αθήνα Αίθουσα Δεκαετία Δήμος Εκδόσεις Κεραμεικός Μετρό Μπάντες Νέοι Παρασκευή Σαββατοκύριακο Τεχνόπολη Φούρνοι Around Bands Market Vinyl Women Αλεξίου Διπλό Κοκαβέσης Heaven Adventures Άννα Αγγελική Αθηνά Αλεξάνδρα Αντώνης Βάσω Βίκυ Γιάννα Δημήτρης Ειρήνη Ελένη Ερίκα Ζωή Ηρώ Θωμάς Θανάσης Κώστας Λίντα Μυρτώ Μίμης Μαρία Νίκος Νεφέλη Ορφέας Πάνος Ρένα Ρούλα Σπύρος Σοφία Τάσος Τζούλια Χρήστος K. No. 9 Album Audio Background Behind Cleo Eric Even Folk Format Ghosts Gothic Green Indie Jeff Joe Kelly Label Lake Laura Leader Lichter Love Might Monkey More Neo-Psych Northern Pajamas Pop Phantom Psych-Pop Records Ross Seattle Strung Sun Sunlight Weigh Weller Angle Beneath Christina Coffee Cohen Dancing Endless Flamenco Hoyos Missingness Nepal Only Passion Peninsula Portugal River Saudade Spain Stars Suzanne Tomorrows Waltz World You Younger Aretha Aretha Franklin Flash Franklin Goldberg Jack Jumping Jumping Jack Flash Keith Keith Richards Richards Whoopi Whoopi Goldberg Γιώργος Μπιλικάς Εγκυκλοπαίδεια Bat City Facebook Intro Mail Outro Päivi Tonya Γκάζι Διαδίκτυο Θέμα Θέρμανση Καφές Κινητό Μαγείρεμα Μαιτρ Μαργαρίτα Μιχαήλ Μπάνιο Μπουλγκάκοφ Όρυζα Πετρογκάζ Πλυντήριο Ρωσίδα Σταθερό Τηλεόραση Τηλέφωνο Φιάλες Φινλανδέζα Φως Φωτισμός Ψυγείο Bill Wyman Brian Jones Charlie Parker Charlie Watts Chico Hamilton Closed Elvin Jones Jelly Roll Morton Luftwaffe Mick Jagger Pattie Hansen Rolling Stones Shirley Shepherd Thelonious Monk Bob Dylan Leonard Έζρα Πάουντ Τ. Σ. Έλιοτ Αρθούρος Ρεμπώ Κάρολος Μπωντλαίρ Ουίλιαμ Μπλέικ Νόμπελ Φαινόμενο Έβερεστ Γιώργος Μπαμπασάκης Μεταίχμιο Brand Candles Down Key Lay Maxazine Melanie New Nickel Queen Rain Safka Song UNICEF Woodstock Christmas Merry Christmas Keb Mo Cibelle Grass Μπαστούνι Ντάμα Cigarettes After Sex Sweet Greg Lake ELP Emerson Lake and Palmer Keith Emerson Carl Palmer Robert Fripp King Crimson From the Beginning Hurt John John Hurt Sir Jesus Christ Lust Glory Holly Grail George Harrison Handmade Films Monty Python Life Brian Gleese Terry Jones Gilliam Graham Chapman Moon Michael Palin Peter Sellers Spike Milligan Idle Always Look Bright Koop Island Blues Thousand Kisses Deep Rolling Stones We We Love You Pink Floyd AndVilyly Βελόνα Βινύλιο Βράδια Δίσκος Κόστος Μακαρίτης Παππούς Περιεχόμενο Σκράτς Σπίτι Στάχτες Τραγούδια Φωνή Loners Εκδοτικός Οίκος Μοναχικοί Τόμος Rockin Wishes Merry '60s '70s Χρόνια Πολλά Xαμηλοβλεπούσα Μουσική Eρμηνεία Βασίλης Σαλταγιάννης Στίχοι Αντονία Τσολάκη Κόντρα μπάσο Μαρία Παντελάκη Κρουστά Μπουζούκι Κιθάρες Πιάνο Ηχοληψία Κώστας Παρίσσης Studio Praxis Μίξη Παραγωγή Καθρέφτης Άβελ Άμλετ Αρσέν Λουπέν Αφροδίτη Δίας Ερμής Ζορρό Κάϊν Κουασιμόδος Κρόνος Οφηλία Παγόβουνο Παραφίνη Πλούτων Ποσειδώνας Πουαρώ Σέρλοκ Χολμς Σκορπιός Σταχτοπούτα Σωματοφύλακες Ταυρομάχος Τιτανικός Τροβαδούρος Χιονάτη Blue Note Disk Jokey Uma Thurman Άγγελος Άμμος Ασημένια Βασιλιάδες Δικηγόροι Ερημίτες Εσώρουχα Ήχος Καράβια Καταδικασμένοι Κυνηγόσκυλα Λιμάνια Μαντόνα Μικρό Νύχτα Παράδεισος Πεζοδρόμιο Ποιητές Προστάτης Πυξίδα Σεβάχ Σημαδεμένα Στρουθοκάμηλος Υπόγειο Φακός Φάροι Ψιλικατζίδικο Bar Άγγλος Αεροπλάνο Αίγυπτος Αλεξάνδρεια Αλέξανδρος Αλλάχ Αμερικάνος Ανδρούτσος Αχέρων Γάλλος Έλληνας Θάνατος Ιταλός Ίωνας Καραϊσκάκης Καρμούζ Νεκρομαντείο Νεκρόπολη Σαχίμπ Τάβλι Χασάν Άγνωστος Αδύναμος Αισθητική Άνθρωπος Αξίες Αξιοπρέπεια Απάντηση Γενναιότητα Διακριτικότητα Δρόμος Δύσκολος Δώρα Μαργέλη Ελευθερία Επιμονή Ερώτηση Ευθύνη Θηρίο Μεγαλοψυχία Μοναξιά Παιδεία Πτυχία Σύστημα Σωτηρία Ταπεινότητα Άη-Γιώργης Δράκος LSD Άλλωστε Γιορτές Δημήτρης Σπυρίδωνος Θερμές Οδυσσέας Όμορφες Φαίδων Αλκίνοος Χριστίνα Σαββανή Αλύπα Δεύτερη Διηγήματα Έκδοση Εξαντλημένο Κ Λυπημένα Μάτια Μυθιστόρημα Ποιήματα Προφήτες Πρώτη ΣΔ Συλλογή Lulu Note Other Press Stories Στέλλα Πετρίδου Συνέντευξη Τέχνες Arts Arts On Line Άνεμος Βουρκωμένα Βράχια Βροχή Γλέζος Γυρισμός Δάκρυ Δέντρα Δύναμη Ευκολάκι Καημός Κεραυνός Κινδύνης Λαβωμένα Ξένα Πίκρες Πουλόπουλος Σταθμός Σύννεφο Τραίνα Χαρδαλιάς Χέρια Χωρισμός Ωκεανός Άπαντα Ανδρομέδα Λολίτα Τσέπη Στίγμα Υπόμνηση Συλλέκτης Simultane Ποιητικές Συλλογές Μπαλάντα Σκωπτικό New York USA 2023 Άρης Βασίλης Γερμανός Γκαϊφύλλιας Δημητριάδη Διονύσης Ζιώγαλας Ιατρόπουλος Ισιδώρα Κατερίνα Κωχ Λεττονός Μαρίζα Μαρίνα Μάτσας Μοναχικότητα Ντάλας Ξενουδάκη Σαββόπουλος Τασούλης Τσιλογιάννης Ψαριανός Άστρο Γήινη Εγώ Επάνω Εσύ Μαγεμένη Μάγισσα Ματιά Φωτιά Αβρότητα Αγαπημένη Ασύγκριτη Ένδοση Ερωτικό Λευκό Ντελικάτη Όμορφη Πλάνο Τρυφερότητα Φεγγάρι Χάρη Χλωμό Αγ. Δημήτριος Αθανίτης Ακρίβου Ασυνείδητο Γεγονός Θεσσαλονίκη Καζανάς Κάλτσου Κατάδυση Κινηματογράφος Κιορτσή Λαβύρινθος Μαγουλάς Πρεμιέρα Ρέτζιος Σαρημανώλης Στρογγυλό Ταινία Φεστιβάλ Φώτου FM100 Filming Greece Αγάπη Αδελφή Ακατάλληλη Διαδρομές Ε Ζάνη Κ. Νεφέλη Πόπη Ζάνη Πρόλογος Πόπη Στιγμή Συμπαντικές Συμπαντικές Διαδρομές Υπερβατική Ψυχή Support Ανάγκη Αποδοχή Ασφάλεια Βασίλισσα Βουτιά Δεσμός Δεσμά Δύσκολη Έκθεση Εμπιστοσύνη Ζητιάνος Μοίρασμα Οδοντόβουρτσα Ομορφιά Παράδοση Περίπτωση Πραγματικότητα Σιγουριά Συμφωνία Συναλλαγή Σχέση Απομεινάρια Ηλιοσκόταδο Καρυάτιδα Λόφος Μορφή Ντουλάπι Σκοτάδι Σκοτεινιά Σύμπαντα Βόλτες Γέλιο Επιθυμία Έρωτας Ξενύχτια Όνειρα Πάθος Παιχνίδια Πόθος Ποίημα Σημαντικά Στιγμές Συναισθήματα Ταξίδι Τραγούδι Φίλος Άδης Αδράνεια Αδρανής Απώλεια Αρχίας Άτομο Αύριο Αχελώος Εκείνη Εραστής Ευρυδίκη Ισπανία Κατάρτι Κατασκευή Κόσμος Μαλλιά Μοναχικός Πανδαμάτωρ Υπομονή Ύπουλος Φιλόλογος Χταπόδι Αγώνες Βεντάλια Γενικό Διαγωνισμός Επιτροπή Ερμηνεία Εφιάλτης Ιστιοφόρο Κέρκυρα Κριτική Μουσικοσυνθέτης Νυχτοφύλακας Όνειρο Παρατηρητής Παρελθόν Πρόσταγμα Σαμοΐλης Σανίδα Τρόποι Φαντασία Χίλιοι Air Condition Αιώνιο Αλήθεια Απλά Άφθαρτο Ερωτήματα Καθημερινότητα Μέρα Μόνος Ολοκλήρωση Πικρή Ποιητής Πορτραίτο Πρόσωπο Στόμα Ταπεινά Ύπαρξη Φτεροκόπημα Ψεύτης Ακουαρέλλες Αποθήκες Αρθρογράφος Αρκούδες Αφιερώσεις Γιόγκα Γκαρσονιέρα Διπλώματα Καπέλα Κρασί Λίμνες Μαθήματα Μαθητές Μέλι Μουσικός Οδήγηση Παρουσία Ποτάμια Ταινίες Υπερβόρεια Φεγγαρόφωτο Offline Online Skype Αγία Δημήτρης Αθανίτης Διάβολος Εκδήλωση Κώστας Καζανάς Καμία Κινηματογραφική Λένα Κιτσοπούλου Λέσχη Συμπάθεια Devil No Sympathy Αγροτικόν Βίντεο Βράδυ Δίσκοι Μπάντα Οδύσσεια Οκτώβριος Ουρανός Πανδημία Παπάζογλου Παραλλαγή Πηνελόπη Σειρήνα Σεπτέμβριος Συζήτηση Στούντιο Στρόγγυλοι Χθες Χιουμοριστική Blog MusicHeaven Αγωνία Θρίλερ Ιουλία Λυμπεροπούλου Λογοτεχνία Μεταφυσική Μυστήριο Νο 9 Περιπέτεια Αδάμ Αίμα Ανθρωπότητα Αυτοκίνητο Βαμπίρ Γνώση Γρανίτα Δημοφιλής Δολοφονία Εικασία Εξοπλισμένο Επιστήμονας Ερειπωμένο Εύα Ζόμπι Ζωντανοί Οπαδός Πατσάς Συγγραφέας Συσκευή Ταυτότητα Τράπεζα Χυμός Tesla Αεράκι Βραδάκι Ερημιά Καρδιά Κορμάκι Λυχναράκι Μπαλκονάκι Παραθύρι Παράθυρο Τζαμάκι Τραγουδάκι Φεγγαράκι Χαμηλοβλεπούσα Χατίρι Χείλη Χτύπος Αεροδρόμιο Γιόκο Γκολντ Δοξιάδη Ελληνικό Κρουαζιέρα Λένον Λονδίνο Μάρδας Μαστοράκης Μπητλς Νησιά Όνο Πασίφικ Πειραιάς Beatles Gold Lennon Ono Pacific Yoko Κιτσοπούλου Κοτανίδης Καλό Cross Orfeus Sunny Sunny Cross Αφηγητής Ελληνική Μοντάζ Ντοκιμαντέρ Οδηγός Πρόσωπα Σινεμά Σκηνοθεσία Συναντήσεις Στοές Φωτογραφία Χαλκίδα DNA Βαρσοβία Δανέζα Δανία Θεοδωράκης Κοπεγχάγη Ξαρχάκος Σουηδικό Χατζιδάκις Angie Darling Helsingborg Helsingør Kronborg Αϊνστάιν Βαστίλη Βιετνάμ Γαλλία Δαρβίνος Διαμάντια Ηλίθιος Ηλιθιότητα Ινδιάνοι Ιράκ Κάστερ Κόρινθος Λιβύη Λουδοβίκος Ναπολέων Ντοστογιέφσκι Παντοτινός Ρωσία Σιου Σεγιέν Συρία Τσιπόλλα Chiquentcento Απόλλων Γήπεδο Εισιτήριο Ένεκεν Θέατρο Ιούλιος Λαιμός Λυκαβηττός Ριζούπολη Συναυλία Ταμείο Τιμή Φωνές Anderson Birthday Happy Ian Jethro Scotland Tull Γιοκαρίνης Εκδόσεις Άλλωστε Ιησούς Ιθάκη Καλυψώ Κατερίνα Σιδέρη Κίρκη Κύκλωπας Όμηρος Παναγία Πολύφημος Σκύλλα Συμβίωση Σύμφωνο Τηλέμαχος Χάρυβδη Χριστός Instagram Mall Newsfilter Αθηναίων Πολιτεία Ανατολή Βοηθοί Δύση Ηθοποιοί Ήλιος Θεός Θησείο Κύρα Όψεις Πυγολαμπίδα Σελήνη Σκαθάρι Σοφία Παναηλίδου Σοφοί Συμβούλιο Φανταστικό Απομόνωση Βόρεια Γκέτεμποργκ Θάλασσα Κύματα Νησί Προβολές Σινεφίλ Φάρος Boutique Cinema Curators Distancing Focus Göteborg Holmberg Internet Isolated Jonas Noster Pater Project Social Sold-Out Zoom Αίθουσες Ανθολογία Ιππότης Καταθλιπτικός Κόντρα Μυαλό Μύθος Copyright Ακτή Βέλος Νόημα Παφλασμός Ποίηση Τοξότης Giralda Ακτίνες Άνθρωποι Άξονες Αστραπή Αύρες Γαλαξίας Γαλοπούλα Γεράκι Γύρη Ζέστη Κίσσα Κοράλλια Κρύο Ορίζοντας Όστρακα Πελαργός Πέτρα Σίσσυφος Σύμπαν Υγρασία Φτερά Milky Way Αλέξανδρος Καρακαντάς Γλέζου Καραμουσαλής Κρασούδης Μαστοράκη Μπενέτου Παπαθανασίου Πατσιφάς Πετρίδης Ρούσσος Ρωμανός Σαλιάρης Σουγιούλ Σπανουδάκης Στασινόπουλος Τρούσας Aphrodite’s Child Axis Charms Forminx Igloo Juniors Αλίμονο Άνθρακες Άνους Αντίδραση Αντίθετη Άποψη Αυτός Εκείνος Επιλογές Θησαυρός Κατανόηση Κυριολεξία Ορθότητα Ποιότητα Ποσότητα Προσβλητικό Ρέστα Ρήγας Σήμερα Συμπεριφορά Συνομιλητής Υπεύθυνος Φράση Φταίω Αλκαίος Άλκης Αντίο Θάνος Κακόηθες Μελάνωμα Μικρούτσικος Αλκίνοος Επίμετρο Θοδωρής Παπαδόπουλος Gordon Sumner Sting Αστείο Ενετοκρατία Κούντερα Μάνη Νύφι Πειρατές Tρικυμία Gena Rowlands John Cassavetes Paul Mazursky Raúl Juliá Susan Sarandon Tempest Vittorio Gassma Ταίναρο Ιερό Πύλη Βαθύ Κοκκινόγεια Σπηλιά Καταιγίδα Τρικυμία Vittorio Gassman Βασίλης Γκλεζάκος Λουκιανός Καρακαντάς Τζονιχάκης Ανάσταση Αλυσοδεμένος Αμίλητος Άνανδρος Ανήσυχος Ανόητος Απαρνημένος Απόβλητος Άτυχος Επαναστάτης Ζωγράφος Θύμα Θύτης Καταδικασμένος Κουτσομπόλης Κουφός Λάμψεις Μουγκός Παράνομος Πολεμιστής Πόρνη Πρόσφυγας Στρατιώτης Τυφλός Αμβρόσιος Άνθιμος Άρθρο Ασήμαντα Βατικανό Δημόσιο Δυνατός Εκκλησία Επικρατούσα Επίσημη Ευρώ Θεοφάνης Θρησκεία Ιερώνυμος Ιταλία Μεσαίωνας Παπάδες Παπάς Ποσά Προνόμιο Σεβασμός Συγγνώμη Σύνταγμα Ανεπάρκεια Ανοχή Γραμματέας Διαφορετικότητα Εγωκεντρισμός Ευθιξία Ιατρείο Κάμψεις Κατωτερότητα Κομπλεξικός Μητσοτάκης Μισογύνης Ορισμός Πληρότητα Πρόβλημα Ραντεβού Σύλλογος Ψυχολόγος Ανάλογη Ανταμοιβή Αρνάκια Αρπακτικά Βοσκός Δάσος Έξοδα Κόλαση Λιοντάρι Λύκοι Μαντρί Πειθήνια Πεποιθήσεις Τίγρης Υπάκουα Υπηρέτες Υποτακτικά Depredadores Αναμέτρηση Ανώδυνο Αυλαία Διαβολή Εγωισμός Επιθετικότητα Ζήλεια Κακοήθης Μάσκα Μέθοδος Προσωπείο Σκοπιμότητα Συκοφαντία Συμφέρον Υποκριτής Φθόνος Χειραγώγηση Ανασφάλεια Αρνητικό Δότης Δραστήριος Δυσοίωνο Ελπίδα Ενεργός Θετικό Κεφάλι Κοιλιά Κρίση Μέλλον Οικονομικά Παραλήπτης Παρόν Προβλήματα Φροντίδα Ανθοπωλείο Άντρας Αρειανός Διάλειμμα Ευνουχισμός Ιδρώτας Καρέκλα Κιθάρα Κοπή Κόρνα Λογαριασμός Παλαιά Πάλκο Πόρτα Ποτήρι Ταμπούρλο Τριαντάφυλλο Αντίθετο Αρλεκίνοι Δουλειά Θύελλες Κάβος Καιρός Μάνα Παλιάτσοι Πατέρας Πλόες Πόδια Πόλεμος Ποτάμι Ποταμόπλοια Πτήσεις Ρούχα Στολίδια Ψώνια Βερολίνο Εικόνες Εμφάνιση Επέτειος Μοναδικό Ξεχωριστή Οθόνη Προβολή Άση Δημητρουλοπούλου Eva Stylander Στάθης Πλώτας Παναγιώτης Θανασούλης Παναγιώτης Θεοφανόπουλος. Απιστία Κόλυβα Απόλαυση Γλωσσικό Διπλός Ελάττωμα Έξω Επιτυχία Ευχή Καινοτομία Κακός Καλός Κατευόδιο Κάτω Κούρεμα Κρασιά Κρυστάλλης Λάθος Λεξιλόγιο Λευτεριά Μέσα Νεολογισμός Νοηματικό Πάνω Παπαδιαμάντης Πλεονασμός Προκοπή Πρόοδος Πρόσημο Σιδεροκέφαλος Αποχρώσεις Μαύρο Bilikas Short Απόψε Κανείς Ξεκλείδωτο Πορτάκι Αρχάγγελος Καλλιμάρμαρο Μίκης Συγκίνηση Ασπρόμαυρη Βιογραφία Βλέμμα Βραχάκι Γελωτοποιός Γοργόνα Θλιμμένο Κάμερα Μικρή Μπαλκόνι Ναυαγός Ποδήλατο Χιλιόμετρα Havfrue Lille Αυλή Δίπατη Κουρελής Λήθη Μαλαματάς Μέθυσμένος Μνήμη Μονοκατοικία Μπουκάλι Ομπρέλα Σάββας Σιλουέτα Σπιτάκι Τουαλέτα Φίλη Fool Hill Sven Βασιλική Βασιλική Μπούζα Θεματοφύλακες Μπούζα Βόλος Κανάρια Κυριακή Λάρισα Όψεις του Φανταστικού Πολυχώρος Σάββατο Φουντούλης Ωδείο Καλαμάτα Bodega Γιώργο Εσένα Ζήσω Μπορώ Χωρίς. Γιώργος Βασιλείου Μάχη Σκληρή Cafe Γιάννης Αλεξίου Θέκλα Τσελεπή Στέλιος Ελληνιάδης Σίμος Κοκαβέσης Μουσική Γενιά Ζίμπρα Νίκος Παπάζογλου Πάτρα Πρωταπριλιάτικο Ψέμα Ghetto Noir Γκλίτσα Βιογραφικό Δηλητηρίαση Είδος Καθαρό Κάπα Λίρες Μάντρα Μισθός Περίφραξη Πρόβατα Σκωτία Τοίχος Τσοπάνης Φράχτης Φύκια Lighthouse North Orkney Ronaldsay Δεληβοριάς Σιδηρόπουλος Τριανταφυλλίδης John Lennon Bob Dylan Δρογώσης Καζούλλης Scorpions Caravel Marianne Faithful Walkabouts Robert Plant Ian Anderson Κόκκινος Βόγλης Βαλτινός Jethro Tull Στέλλα Κάλτσου Γιάννης Φώτου Σταμάτης Μαγουλάς Τούλα Ακρίβου Μιχάλης Σαρημανώλης London Greek Film Festival Odysseus Cosmocinema Awards Ένωση Ευαγγέλιο Ιερουσαλήμ Μόσχα Πιλάτος Πόντιος Σατανάς Σοβιετική Σταύρωση Φύση Azazello Behemoth Bulgakov Faithfull Faust Hella Jagger Koroviev Margarita Marianne Master Mikhail Mick Professor Woland Κηλαηδόνης Λουκιανός Κηλαηδόνης Δύστυχες Πουτάνες Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες Χολέρα Δαιμόνια Χρονικό Προαναγγελθέντος Κοιμισμένα Κορίτσια Γιασουνάρι Καουαμπάτα Απίστευτη Θλιβερή Ιστορία Αθώα Ερέντιρα Άσπλαχνη Γιαγιά Πεδίον Άρεως 24 γράμματα Περίπτερο Ελευθερίου Μάνος Μάνος Ελευθερίου Νέο Ψυχικό Νέο Ψυχικό Πεντάγωνο Τρέξιμο Περπάτημα Πατρικό Γείτονες Μετακόμιση Περισσός Ελίκη Κόκκινο Κρεμασμένος Λουκάνικο Λουτρό Μένανδρος Μένιος Μπύρα Νέα Νικόλ Ντους Ομελέτα Ορέστης Πανόραμα Παπαδάτος Παραμονή Πρωτοχρονιά Σαμπάνια Σαντορίνη Σμύρνη Σχοινί Χάρος Χατζηθωμάς Mojave 3 Εννέα Κολοκοτρώνη Νο. 9 Στυλάντερ Ευτυχισμένος Τυχερός Χαρούμενος Ωριμότητα Λιμάνι Πλοίο Ηλίας Λογοθέτης Ήρωας Τραίνο Τρένο Τρένα Θοδωρής Θοδωρής Παυλάκος Παυλάκος Strega Υπόλοιπα Βιβλία Εδώ Νο 9 2017 Year Καρό Belongs Daddy Get Heart Marilyn Monroe Want What Καταστροφή Κούφια Λιάνα Μπαλκόνια Πολυκατοικία Αγιος Ελευθέριος Jameson Ουΐσκι Μαίρη Σπαθί Ana Ana Moura Case Do Fadista Fado Fados Joni Joni Mitchell Mitchell Moura Sou Μασάζ Αεροπειρατεία Καφεδάκι Αεροσυνοδός Τενοντίτιδα Μασέρ Νεπάλ Καλάσνικοφ Σουτιέν Φούστα Κουκουλοφόρος Φερμουάρ Εντριβή Κύκλοι Ζύμωμα Χτυπήματα Άγγιγμα Έγκαυμα Ευφορία Πτήση Επιβίβαση Απογείωση Σπυρόπουλος Σπυριδούλα Μπάμπης Φλου Αναβλητικότητα User Manual Πιθανότητα Ενδιαφέρουσα Πόλη Πηγάδια Στόμιο Εξωτερικό Επικοινωνία Μόδα Εσωτερικό Επιφάνεια Αντικείμενα Κοσμήματα Νομίσματα Τέχνη Πίνακες Ζωγραφική Γλυπτά Μανιφέστα Επιστημονικά Περιοδικά Χωρητικότητα Jorge Bucai Πρόσκληση Αθηναίων Πολιτεία Οικογένεια Άνεση Ειδήμων Φάρμακα Αντίληψη Κτίρια Προδιαγραφή Υπάρχοντα Αξία Γείτονας Διάστημα Πλανήτης Προκατάληψη Εισόδημα Ηθική Κέρδη Τρόφιμα Διατροφή Τέσσερα Αντέχεις Βυθίζομαι Μαζί Αλλεργικοί Πατρίδα Blame Irish Φιλοσοφία Νίκος Ζωιόπουλος Νίκος Χατζόπουλος Δράμα Βραβείο Φρικιό Λαμόγιο Υπάλληλος 1993 Σενάριο Τάκης Βενετσανάκος Σκηνικά Κοστούμια



Επίσημοι αναγνώστες (3)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...

Links



template design: Jorge