MusicHeaven blog Blogs

( )

31 2007, 21:16



Μνμη και λθη. Αναπολ και λησμον. Απ προνομιοχο μχρι ψυχοφθρο το πρτο, απ θλιβερ ως λυτρωτικ το δετερο, ανλογα πντα με την ποιτητα του παρελθντος υπ συζτηση. πως μως τα συναισθματα ποικλλουν απ ανμνηση σε ανμνηση ( απ λθη σε λθη) και τοποθετονται σε διφορα σημεα ενς πολχρωμου αλλ κυρως χαοτικο φσματος, τσι και η δια η μνμη και η λησμονι αποτελον απλ τις δο διαμετρικ αντθετες κρες ενς συνεχος πνω στο οποο τοποθετονται μισς, "σχεδν", απωθημνες αναμνσεις και ανολοκλρωτες, οδυνηρς, ατελες λησμονις.

Αυτς ο χρος, και χι τα δο κρα, εναι σως ο πιο πυκνοκατοικημνος. Δεν υπρχει καθαρ μνμη. Απ τη στιγμ που μας χει συμβε, που χουμε ζσει κτι, αυτ περν απ την παρξη στην ανυπαρξα, με την ννοια τι δεν υπρχει πια. Υπρξε. Το μυαλ μας παζει ακριβς αυτ το ρλο προσπαθντας να ανακαλσει μπρος μας μια ανμνηση: να ξανακνει ον το μη ον, υπαρκτ το ανπαρκτο. ρα η μνμη εναι η αφετηρα μιας κατστασης διαρκος εκφυλισμο, ξεφτσματος, αφο εναι μια απεγνωσμνη νοητικ απεικνιση της απουσας, μια απλπιδα προσπθεια να επιμηκνουμε την ζω ευχριστων για μας πραγμτων που χθηκαν να επμονο κακκτυπο δυσρεστων εμπειριν.

Δεν υπρχει μως οτε απλυτη λθη. Ακμα κι αν ξεχσουμε κτι τελεως, επειδ το απωθσαμε, επειδ μεσολβησε πολς καιρς απ ττε που συνβη, επειδ χουμε ασθεν αφηρημνη μνμη, αυτ δε σημανει πως χει χαθε πλρως. ,τι υπρξε μια φορ δε γνεται να πψει να χει υπρξει. Ακμα και το πιο μικρ ασμαντο φαινομενικ γεγονς στη ζω μας μας χει επηρεσει, μας χει αλλξει, μας χει συνδιαμορφσει, αφνοντας τσι να σημδι σημαδκι επνω μας, μια χαρακι. Εξλλου, πσα πργματα τα μισοθυμμαστε τα θυμμαστε περιστασιακ εκε που νομζουμε τι τα χουμε ξεχσει συμβανει κτι και λα ξανρχονται μπρος μας...

Μα απ' λα περισστερο αυτ που με πειρζει δεν εναι οτε οι επδυνες μνμες οτε η λησμονι ωραων στιγμν. Το πιο φαρμακερ εναι το σημεο εκενο που θυμσαι μνο τι ταν αυτ που χεις ξεχσει. Ξρεις τι υπρξε, αλλ αυτ δε σου λει πια (σχεδν;) τποτε. Οι περιπτσεις που θυμσαι χωρς να νιθεις. Το ενδιμεσο λοιπν. Το σημεο μηδν που ταυτχρονα εναι και το σημεο χωρς επιστροφ, αφο το μνο που μνει πειτα εναι ο δρμος προς την α-μνησα.

Πολλο παρομοιζουν μια ανμνηση με μια φωτογραφα. Κνουν λθος. Μια ανμνηση εναι περισστερο να αποτπωμα, μια μελανι απ να τυχαο χτπημα, το τριαντφυλλο που μας μνει στα χρια μετ απ μια πολλ υποσχμενη συνντηση. Την ανμνηση μπορες ακμα να την ψηλαφσεις, να την γευτες με τη γλσσα σου, να την μυρσεις, να περιπλανηθες με λες σου τις αισθσεις επνω της. Το σημεο που περιγρφω εναι η φωτογραφα του αποτυπματος, της μελανις, του τριαντφυλλου. χεις μπρος σου το παρελθν, το κοιτς, αλλ κακιωμνο, μουγγ, δεν σου μιλ. Μια νεκρ φωτογραφα που σου θυμζει αυτ που ταν, αλλ χι αυτ που νιωθες. Οι στιγμς που αντ να μυρζεις λξεις να γεεσαι δχτυλα, βλπεις γρω μνο ακατληπτα γρμματα μιας γνωστης γλσσας. Οι ρες που πσω σου κλενουν τοχοι χωρς να ανογονται μπροστ σου δρμοι. Το κεν.


1 -


29 2007, 20:03



"Δευτρα 29 Ιανουαρου 2007

 

Το Μαμι Σχεδιζει Πρτυ για τον Θνατο του Κστρο

 


Απ το AP

(MΑAMI) — Η πλη του Μαμι σχεδιζει επσημες εορταστικς εκδηλσεις στο στδιο Orange Bowl για την ημρα που θα πεθνει ο Κουβανς Πρεδρος Fidel Castro.

Στην σχετικ επιτροπ που δημιουργθηκε νωρτερα αυτν τον μνα για να σχεδισει την εκδλωση συζητθηκαν μχρι και θματα αναφορικ με το τι θα απεικονζουν τα T-shirt που θα τυπωθον, ποιοι μουσικο θα συμμετσχουν, το κστος και πσο θα διαρκσει η γιορτ..." (η συνχεια εδ)

 

Μνο εγ ανατρχιασα;

 

ρρωστος καιρς σακατεμνος...

 

 


4 -


24 2007, 21:44
, ;


"Υπρχουν τρα εδη ψματος: τα ψματα, τα παλιοψματα και οι στατιστικς" (There are three kinds of lies: lies, damn lies, and statistics)… Την φρση αυτ τη διβασα πρτη φορ χτες και κονησα χαμογελντας το κεφλι, περισστερο για την ευφυ διατπωση παρ γιατ συμφωνοσα με την καθολικ ισχ του αφορισμο αυτο. Δεν ξερα τι σμερα θα επιβεβαιωνταν με το παραπνω η ρση αυτ...Ορστε να υπδειγμα προπαγνδας και ψεδους που βασζεται σε μια τελεως αντιεπιστημονικ "στατιστικ" "ρευνα" (συνθως αποφεγω τα εισαγωγικ, αλλ το να μην τα βλω τρα θα αποτελοσε προσβολ τσο προς τη Στατιστικ σο και προς την ρευνα):

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθνα, 23 Ιανουαρου 2007

Απ το Υπουργεο Εθνικς Παιδεας και Θρησκευμτων ανακοινθηκαν τα αποτελσματα της ρευνας που πραγματοποησε το Παιδαγωγικ Ινστιτοτο, σχετικ με τη διδασκαλα της Αρχαας Ελληνικς Γλσσας στο Γυμνσιο. Η ρευνα λαβε υπ’ ψιν την αξηση απ το σχολικ τος 2005-2006 των ωρν διδασκαλας των Αρχαων, καθς και τη συγκριτικ αξιολγηση των παλιν διδακτικν βιβλων με τα να που εισχθησαν στα σχολεα κατ το σχολικ τος 2006-2007.
Τα αποτελσματα της ρευνας εναι συντριπτικ υπρ του μαθματος, δικαινοντας ταυτχρονα την απφαση του Υπουργεου Παιδεας να αυξσει τη διδασκαλα της Αρχαας Ελληνικς Γλσσας απ το σχολικ τος 2005-2006.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
Τμμα Ερευνν, Τεκμηρωσης και Εκπαιδευτικς Τεχνολογας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θμα: ρευνα για το μθημα της Αρχαας Ελληνικς Γλσσας στο Γυμνσιο

Το Τμμα Ερευνν, Τεκμηρωσης και Εκπαιδευτικς Τεχνολογας του Παιδαγωγικο Ινστιτοτου διεξγαγε κατ το σχολικ τος 2005-6 πανελλαδικ ρευνα για το μθημα της Αρχαας Ελληνικς Γλσσας στο Γυμνσιο, με αφορμ τη συγγραφ των νων βιβλων και την ανγκη συγκριτικς αξιολγησης των παλιν με τα να διδακτικ βιβλα, τα οποα εισχθησαν στα σχολεα κατ το σχολικ τος 2006-7.
Σκοπς της ρευνας ταν: α) να διερευνηθε η λειτουργικτητα των χρησιμοποιομενων μχρι το σχολικ τος 2005-2006 διδακτικν εγχειριδων της Αρχαας Ελληνικς Γλσσας στο Γυμνσιο και η στση των φιλολγων απναντι στο μθημα και β) να διαπιστωθε η επδραση του μαθματος στην ανπτυξη της νοητικς και κριτικς ικαντητας των μαθητν αλλ και στη σωσττερη χρση της ν.ε. γλσσας απ αυτος.
Η ρευνα εχε πανελλαδικ εμβλεια και διεξχθη με τη χρση ερωτηματολογου που απευθνθηκε σε 350 περπου φιλολγους καθηγητς που διδσκουν το μθημα της Αρχαας Ελληνικς Γλσσας και υπηρετον σε Γυμνσια της χρας, τα οποα ανκουν και στις 13 εκπαιδευτικς περιφρειες. Η επιλογ των Γυμνασων γινε- μετ απ υπδειξη των σχολικν συμβολων φιλολγων και με τη συνεργασα των οικεων διευθνσεων -με κριτριο την αναλογικ αντιπροσπευση αστικν, ημιαστικν, αγροτικν και νησιωτικν περιοχν, αλλ και διαφορετικν τπων σχολεου (πειραματικν, μουσικν κ.λπ.)
Τα ερωτηματολγια υπεβλθησαν αννυμα και απεστλησαν στο Παιδαγωγικ Ινστιτοτο απ τις οικεες διευθνσεις απ τους διευθυντς των οικεων σχολικν μονδων σχολεων.
Σμφωνα με στοιχεα που προκπτουν απ την επεξεργασα των 345 ερωτηματολογων:
• το 97,5 % των ερωτηθντων φιλολγων απντησε τι θα θεωροσε «λλειμμα παιδεας αν οι μαθητς τελεωναν το γυμνσιο, χωρς να ρθουν καθλου σε επαφ με την αρχαα ελληνικ γλσσα»
• το 79,7 % υποστηρζει τι η διδασκαλα του μαθματος των Αρχαων Ελληνικν απ το πρωττυπο στο Γυμνσιο βοηθει τους μαθητς στη σωσττερη χρση της νας ελληνικς γλσσας
• το 94,5 % τι το μθημα της Αρχαας Ελληνικς Γλσσας συμβλλει ουσιαστικ «στη συνειδητοποηση της διαχρονικτητας της ελληνικς γλσσας»
Αξζει επσης να σημειωθε τι σε ποσοστ 86 % οι φιλλογοι θεωρον θετικ το μτρο του ΥΠΕΠΘ για αξηση απ το σχολικ τος 2005-2006 των ωρν διδασκαλας του μαθματος της Αρχαας Ελληνικς Γλσσας.

Τα συντριπτικ υπρ του μαθματος ποσοστ της ρευνας δικαινουν την εκτμηση της πολιτεας για την πολλαπλ ωφελιμτητα της συστηματικς διδασκαλας της Αρχαας Ελληνικς Γλσσας στο Γυμνσιο και δνουν οριστικ απντηση σε σους -εκτς εκπαιδευτικς διαδικασας-επιμνουν να ζητον τον εξοβελισμ του μαθματος απ το ωρολγιο πργραμμα των Γυμνασων και σε σους αμφισβητον τη σημαντικ προσφορ του στην ουσιαστικτερη εκμθηση της νας ελληνικς γλσσας, στον περαιτρω εμπλουτισμ του λεξιλογου των μαθητν πως και στην ανπτυξη της κριτικς τους σκψης.
Επιπλον αποδεικνουν τι η μαθητεα στην Αρχαα Ελληνικ Γλσσα βοηθει καταλυτικ στη συνειδητοποηση της πολιτιστικς ταυττητας και προσφρει σημαντικ υπηρεσα στη διατρηση της ιστορικς μνμης, στοιχεου που εναι απ τα βασικτερα αιτματα της αληθος παιδεας, η οποα οφελει να υπηρετε με περισσ αφοσωση σμερα τις ποιτητες του πολιτισμο μας και να διαφυλσσει, στους χαλεπος καιρος μας, στο ακραιο τον ανθρωπιστικ προσανατολισμ της.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ
ΤΩΝ 345 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ

1. Η διδασκαλα του μαθματος των Αρχαων Ελληνικν απ το πρωττυπο στο Γυμνσιο βοηθει τους μαθητς:

 

2. Θα θεωροσατε λλειμμα παιδεας αν οι μαθητς τελεωναν το γυμνσιο, χωρς να ρθουν καθλου σε επαφ με την αρχαα ελληνικ γλσσα;
i. ναι 96,8%
ii. χι 3,2%

3. Πσο ωφλιμη θεωρετε τη διδασκαλα της αρχαας ελληνικς γλσσας στα Γυμνσια:
i. καθλου 0%
ii. λγο 12,8%
iii. πολ 86,4%

6. Οι δο ρες εβδομαδιαας διδασκαλας του μαθματος ταν αρκετς για την κλυψη της διδακτας λης κατ το προηγομενο σχολικ τος 2004-2005;
i. ναι 12,2%
ii. χι 87,5%

24. Η αξηση των ωρν διδασκαλας του μαθματος της αρχαας ελληνικς γλσσας στο γυμνσιο συμβλλει στην καλτερη εμπδωση της λης απ τους μαθητς:
i. καθλου ως λγο 14%

ii. αρκετ ως πολ 86 %

 

 

χουμε και λμε λοιπν:

· Στχοι ρευνας: Η ρευνα εχε εκ των προτρων δο στχους: α) να αποδεξει τι ταν σωστ η επαναφορ της διδασκαλας των Αρχαων Ελληνικν (α.ε.) στο Γυμνσιο, και β) να επιβεβαισει την ορθτητα της απφασης για αξηση των ωρν διδασκαλας των Αρχαων στο Γυμνσιο κατ την περοδο 2005-2006. Πς το ξρουμε; Μα, η ρευνα προωθθηκε και οργανθηκε απ αυτος που εισηγθηκαν και αποφσισαν τα δο παραπνω μτρα, το Παιδαγωγικ Ινστιτοτο (Π.Ι.) και το Υπουργεο Παιδεας (ΥΠΕΠΘ). Εναι γνωστς οι αντιδρσεις μσα και ξω απ την εκπαιδευτικ κοιντητα και για τα δο και λογικ εναι η πρεμορα και των δο φορων να δικαιωθον «επιστημονικ». Θα μου πετε, σχεδν κθε στατιστικ ρευνα ξεκιν θλοντας να αποδεξει κτι που δη το υποψιζονται αυτο που την διεξγουν, πο εναι τρα το κακ; Ακμα κι αυτ -που εναι μεθοδολογικ λανθασμνο- εναι θεμιτ για ναν σωστ επιστμονα, αλλ εδ δεν συμβανει το διο. Εδ το διακβευμα ταν η νομιμοποηση δο αμφιλεγμενων εκπαιδευτικν μτρων. Φυσικ, δεν θα πρπει να μας ξεγελον οι σκοπο που αναγρφονται στην αρχ του κειμνου –λεγχος λειτουργικτητας βιβλων, στση φιλολγων απναντι στο μθημα, επδραση μαθματος στην ανπτυξη κριτικς και νοητικς ικαντητας και σωσττερη χρση των νων ελληνικν (ν.ε.)- το πρτο ταν πολ αργ για να ελεγχθε (τα να βιβλα χουν δη αρχσει να διδσκονται στο Γυμνσιο, οπτε ποιος ο λγος να ασχοληθομε με τα παλι; ), το δετερο εναι τελεως προσχηματικ απ τη στιγμ που ζητεται η γνμη μνο των φιλολγων (απ λους τους εκπαιδευτικος) για να μθημα μνο (απ τα τσα αντικεμενα που διδσκουν), και τα δο τελευταα δεν εναι επαληθεσιμα (πς θα κρνει ο φιλλογος τι οι μαθητς χουν δεν χουν αναπτξει τις συγκεκριμνες ικαντητες και μλιστα χρη στα α.ε.; Τι θα πρει ως μτρο σγκρισης στε να διαπιστσει τι οι αρχαιομαθες μαθητς μιλον πιο σωστ ελληνικ; ).

· Προετοιμασα ρευνας: ο αριθμς των 350 (περπου στην αρχ, 345 τελικ) φιλολγων καθηγητν που διδσκουν α.ε. στα 1800 περπου γυμνσια της χρας μλλον επαρκε στε να συμπληρνεται το δεγμα αριθμητικ, αλλ δεν μπορ να καταλβω γιατ δεν ερωτθηκαν λοι. Τσο δσκολη θα ταν η επεξεργασα των επιπλον δεδομνων; στω… Πς επιλγηκαν αυτο οι φιλλογοι μως; Τους υπδειξαν λει οι σχολικο σμβουλοι σε συνεργασα με τις οικεες διευθνσεις. Μλιστα… σοι ανκουν στην εκπαιδευτικ κοιντητα γνωρζουν τι οι περισστεροι σχολικο σμβουλοι ρχονται σπνια σε επαφ με τους φιλολγους της περιφρεις τους –ετε λγω καθαρ πρακτικν-τεχνικν δυσκολιν ετε λγω τεμπελις αμλειας. Ποιους υπδειξαν ραγε; Μπως γνωστος τους φιλολγους; Μπως ανθρπους λοιπν που πολλς φορς ταν συνομλικοι των συμβολων, «παλιοσειρς» της εκπαδευσης, που μεγλωσαν και πγαν σχολεο και πανεπιστμιο σε εποχς που δεν εχε καλ καλ καθιερωθε η δημοτικ και λογικ εναι να χουν συντηρητικς απψεις για τη γλσσα; Και οι διευθνσεις ποιους μπορε να υπδειξαν; Θυμζω τι τον Αγουστο του 2004 η καινορια ττε ηγεσα του ΥΠΕΠΘ ρισε στις περισστερες Διευθνσεις Ββθμιας Εκπαδευσης «προσωρινος» (ακμα δεν τους χει αντικαταστσει, να πληρωθ το ρηθν «ουδες μονιμτερος του προσωρινο») Διευθυντς, που διθεταν το αξιοζλευτο προσν να εναι γαλζια παιδι. Αν βοθησαν αυτο στην επιλογ των φιλολγων που θα συμμετεχαν σε μια ρευνα που σκοπ εχε να στηρξει κυβερνητικς απψεις και επιλογς, σκεφτετε ποιους φιλολγους θα πρτειναν…Στα φανερ κριτρια συμπεριλαμβνονται πολ σωστ η αναλογικ αντιπροσπευση περιοχν και τπων σχολεου, αλλ απουσιζουν παντελς κριτρια πως αναλογικ αντιπροσπευση με βση την ηλικα, τα χρνια υπηρεσας, το τμμα της Φιλοσοφικς απ το οποο αποφοτησε ο φιλλογος, τις τελικς επιδσεις των μαθητν στο μθημα των α.ε. κ.α. Ωραο δεγμα, δεν συμφωνετε;

· Η ρευνα: Αξζει να αναφρουμε τι το Δελτο Τπου παρουσιζει πρτα τα στατιστικ συμπερσματα της ρευνας, που εναι εν πολλος λανθασμνα, πειτα προχωρ στην αποκαλυπτικτατη για τους στχους της ρευνας αξιολγηση των συμπερασμτων αυτν και, τλος, προσφρει στον αναγνστη που δεν χει πεταχτε απ την καρκλα του στο κοντιντερο βιβλιοπωλεο για να αγορσει το λεξικ των Lidell-Scott και τα παντα της α.ε. γραμματεας τα (συνοπτικ) στοιχεα που προκπτουν απ την επεξεργασα των ερωτηματολογων. Ο ανωτρω αναγνστης που συνεχζει την ανγνωση του δελτου τπου ανακαλπτει τρα διφορα ωραα:

α) Το ερωτηματολγιο ταξινομε τις απαντσεις σε δο κατηγορες: «καθλου ως λγο»-«αρκετ ως πολ». Δεν ξρω τι να υποθσω: τι οι ερωτσεις εχαν μνο δο απαντσεις τι οι απαντσεις ταν τσσερις αλλ ομαδοποιθηκαν και συγχωνετηκαν σε δο; Αν ισχει το πρτο –που πολ αμφιβλλω- χουμε μπροστ μας μια απστευτα μανιχαστικ ρευνα που απευθνεται σε ανθρπους πανεπιστημιακς εκπαδευσης και δεν ξρω πς θα μποροσαμε να τοποθετσουμε τις δο επιλογς στην 100βθμια κλμακα (1-50, 51-100; ), εν αν ισχει το δετερο μπορε κανες να δει εκολα το τρυκ: π.χ. «αρκετ (80%) ως πολ(4,30%)=σνολο 84,30%»(!). Φυσικ η διατπωση «αρκετ ως πολ» απουσιζει απ τα θριαμβολογικ συμπερσματα που εξγονται λγο πιο πνω στο δελτο τπου.

β) να ξυπνο κλπο για να δομε αν εναι τσο εντυπωσιακς οι απαντσεις και τσο αποστομωτικ υπρ των α.ε. τα αποτελσματα εναι να αντικαταστσουμε τη φρση «των Αρχαων Ελληνικν απ το πρωττυπο» στο πρτο ερτημα με τη φρση των «Νων Ελληνικν» και να σκεφτομε να ωρολγιο πργραμμα που στις ρες των α.ε. θα εχε αντστοιχο αριθμ ωρν διδασκαλας της ν.ε .επιπλον απ τις 2 (ΔΥΟ!) μνο ρες που δνονται σμερα. Στις ρες αυτς θα ασχολονταν περισστερο τα παιδι με πτυχς της ν.ε.αντστοιχες με αυτς που διδσκονται σμερα στο μθημα των α.ε. (γραμματικ, συντακτικ, λεξιλγιο). Αναλυτικτερα:

1. «Η διδασκαλα του μαθματος των Αρχαων Ελληνικν απ το πρωττυπο στο Γυμνσιο βοηθει τους μαθητς:

I. στον εμπλουτισμ του λεξιλογου τους;» Προφανς, αφο εναι γλωσσικ μθημα. Αν δεν διδσκονταν μως α.ε. αλλ επιπλον ν.ε. με μφαση στον εμπλουτισμ του λεξιλογου δεν θα μποροσε να συμβε αυτ;

II. στην κατανηση (παλαιτερων) ΚΝΛ;» Αυτ πλι πς μπορον να το ελγξουν οι φιλλογοι; Συγκρνουν με την προ 1994 ταν δεν διδσκονταν αρχαα στο γυμνσιο; Ττε κατανοοσαμε δυσκολτερα τον Βιζυην και τον Παπαδιαμντη; μπως τα παιδι καθς διαβζουν την χ ψ καθαρευουσινικη λξη (που μπορε να μην μαρτυρεται καν στους αρχαους) στους συγγραφες αυτος, φωνζουν «Α! αυτ το ξρουμε απ τα α.ε;». Η απντηση που δνουν εναι και πλι η προφανς, χωρς μως να μπορε να επαληθευτε.

III. στην κατανηση ρων απ λλα γνωστικ αντικεμενα;» πως; Ρωτστε ναν φυσικ αν τα α.ε. βοθησαν τους μαθητς του να καταλβουν καλτερα τι σημανει «νωση», «τριβ», «βαρτητα» κοκ., χι ναν φιλλογο. Η ερτηση αυτ εναι τουλχιστον αστεα και δεν εναι τυχαο το γεγονς τι εδ οι θετικς απαντσεις συγκεντρνουν το μικρτερο ποσοστ: οι ερωτηθντες απαντον και πλι το φαινομενικ αυτονητο αλλ δεν εναι και πολ σγουροι…

IV. στη σωσττερη χρση της ν.ε. γλσσας;»: Εδ γελμε! Οι φιλλογοι που απαντον σε ποσοστ σχεδν 80% θετικ, εναι οι διοι που που σταθον και που βρεθον μεμψιμοιρον για το πσο χλια μιλνε σμερα οι μαθητς τους και για το πσο κακοποιον τη ν.ε., τονζοντας τι «κθε πρσι και καλτερα!». Δηλαδ αν δεν εχαν και τα αρχαα, οι μαθητς θα επικοινωνοσαν με μουγκρητ;

V. στην ανπτυξη της κριτικς σκψης και της νοητικς τους ικαντητας»: Τρα, πστε μου να οποιοδποτε γνωστικ αντικεμενο, να επιστημονικ πεδο του οποου η συστηματικ διδασκαλα δεν θα οδηγοσε στο διο αποτλεσμα. Ρψιμο, που λει ο λγος, να διδσκονταν τα παιδι σε εκενες τις ρες –σωστ και συστηματικ, με θεωρα και πρξη- πλι θα μποροσαν να αναπτξουν αυτς τις ικαντητες. Κι εδ μως ζορστηκαν οι ερωτηθντες…

VI. στη συνειδητοποηση της διαχρονικτητας της ελληνικς γλσσας;»: Και πλι ερωτνται οι φιλλογοι για το αυτονητο. Γιατ δεν συμπληρθηκε το ερτημα με το «και κατ συνπεια στην αγπη προς την ελληνικ γλσσα και ιδιατερα προς τις παλαιτερες μορφς της»; Ττε θα βλπαμε απαντσεις! Μ’ λλα λγια, ας συνειδητοποισουν τα παγκοσμιπαιδ μας την «αδιλειπτη συνχεια» της ελληνικς (λλο σαθρ ιδεολγημα) –πργμα που θα μποροσε να τους το προσφρει η διδασκαλα της Ιστορας της Ελληνικς Γλσσας- και ας μισσουν τα α.ε.

2. «Θα θεωροσατε λλειμμα παιδεας αν οι μαθητς τελεωναν το γυμνσιο, χωρς να ρθουν καθλου σε επαφ με την αρχαα ελληνικ γλσσα;»: Εδ δνουν στους καθηγητς που διδσκουν αρχαα (χοντας επιλξει πολλς φορς οι διοι το μθημα στο συγκεκριμνο σχολεο, συχν απ αγπη για τα αρχαα) τη δυναττητα να αποκηρξουν να απ τα γνωστικ αντικεμενα που διδσκουν και να πουν τι η παντελς λλειψη επαφς των μαθητν με τα αρχαα στο γυμνσιο εναι προτιμτερη απ τη σημεριν επαφ τους. Αν αυτ δεν εναι καθοδηγητικ ερτηση εγ εμαι η Υπουργς! Προσξτε το «καθλου», ταν ακμα και σοι διαφωνον με τη διδασκαλα των αρχαων απ το πρωττυπο, δεν αρνονται κποια επαφ των μαθητν με τα αρχαα ετε μσω μιας Ιστορας της Ελληνικς Γλσσας ετε με λεξιλογικς-ετυμολογικς αναφορς.

3. Το αυτ με το προηγομενο ερτημα…

6. «Οι δο ρες εβδομαδιαας διδασκαλας του μαθματος ταν αρκετς για την κλυψη της διδακτας λης κατ το προηγομενο σχολικ τος 2004-2005;» Ποιος αμφιβλλει τι τα ποσοστ θα ταν τα δια πνω κτω για οποιοδποτε γνωστικ αντικεμενο; Το υψηλ ποσοστ αρνητικν απαντσεων στην ερτηση αυτ δεν μπορε να χρησιμοποιηθε μνο για να αποδεξει την ορθτητα της απφασης να αυξηθον οι ρες των α.ε. Κλλιστα θα μποροσε να σημανει τι η διδακτα λη εναι υπερβολικ πολλ υπερβολικ δσκολη…Το διο ισχει και για το 24ο ερτημα που εναι ουσιαστικ το 6ο ανποδα.

 

Βλπουμε λοιπν τι εναι αδικαιολγητη η θριαμβολογα του Π.Ι. και του ΥΠΕΠΘ τσι πως διαγρφεται στα συμπερσματα που τσο σοφ προταξαν των στοιχεων της ρευνας. Οτε δικαινεται η εκτμηση της πολιτεας για την πολλαπλ ωφελιμτητα των α.ε. οτε εναι οριστικ απντηση σε σους διαφωνον με τη διδασκαλα των α.ε. απ το πρωττυπο στο Γυμνσιο (οι οποοι, για να διαλσουμε λλο να ψμα του κειμνου, δεν βρσκονται οτε μνο οτε κυρως εκτς εκπαιδευτικς διαδικασας) οτε τποτα λλο. μως, ας δεχτομε τι ξαφνικ οι ιθνοντες νοιστηκαν για τη γνμη των καθηγητν και μλιστα της δνουν τσο μεγλη βαρτητα. ραγε χουν σκοπ να μας ρωτσουν και για λλα κρσιμα ζητματα της εκπαδευσης; Να περιμνουμε βροχ ερωτηματολογων και ττοιους εδους πανηγυρικς ανακοινσεις πειτα;

 

Συγγνμη που μακρηγρησα αλλ κουρστηκα να εμαι στους «ανυποψαστους κι ωραους, παραιτημνους κατ βθος»…



 

 

 

 

 


6 -


20 2007, 21:40
, ...


"...Ερωτηθες αν μετνιωσε για την επιλογ του να συνεχσει την καριρα του στο ΝΒΑ, υπεραμνθηκε των επιλογν του λγοντας:
«Εν δεν το κανα, δεν θα μουν ο Βασλης [Σπανολης]. Θα μου μενε απωθημνο σε ολκληρη τη ζω μου, θα το κουβαλοσα μσα μου. Εμαι περφανος που αγωνζομαι στο ΝΒΑ. Τρα πια ξρω. λθα και εδα απ κοντ.[...]"

 

Διβαζα τη συνντευξη του Βασλη Σπανολη σμερα και κοντοστθηκα στα λγια αυτ. Αμσως ρθαν στο μυαλ μου αυτο οι τσο ταιριαστο στχοι:

"Σα να ‘μουν λλος κι χι εγ μες στη ζω πορετηκα"

Γλυκι αυταπτη... Και ποιος θα σουν Βασλη; Ο Πτρος; Το κανες φλε μου, επειδ σουν ο Βασλης. Αν δεν το κανες, πλι ο Βασλης θα σουν, μνο που θα σουν νας Βασλης που θα εχε καθοριστε και απ την απφαση να μην πει στο ΝΒΑ, πως ακριβς κθε στιγμ εμαστε αυτ που χει προκψει απ λα σα μας χουν συμβε στη ζω...

Συχν για να επιβισουμε ανμεσα στις ενοχς και στις ανασφλεις μας τρεφμαστε απ την ψευδασθηση τι δεν εμαστε εμες που κναμε τοτο το λλο και πως μονχα συγκεκριμνες πρξεις εναι δικς μας. Μπερδεουμε συχν αυτ που θα θλαμε να κνουμε να εμαστε με αυτ που τελικ κνουμε και πραγματικ εμαστε. χι μνο νομζουμε τι διαθτουμε την δυναττητα της επιλογς, αλλ θεωρομε τι την ασκομε "επιλεκτικ" λγοντας συχν "ταν το κανα αυτ δεν μουν ο εαυτς μου"...

Ποιος αλθεια εμεγ λοιπν; (Το "πο πω;" το αφνω για λλη φορ). Εμαι λα. Και αυτ που κνω και αυτ που θλω και αυτ που δεν κνω και αυτ που δεν θλω. Και τα σωστ μου και τα λθη μου. Σε κθε πιθαν συνδυασμ. Τποτα δε μνει απ' ξω Βασλη. Τα κουβαλμε λα μαζ μας -ψηφδες ενς πολχρωμου, τσαπατσολικου και ανισρροπου μωσακο- και κθε στιγμ φορτωνμαστε κι λλο να στην πρβα αυτ που λγεται ζω. Πρβα και ταυτχρονα μοναδικ παρσταση...

Κοινοτοπες θα μου πεις ...Τα ξρεις λ' αυτ, τραγουδ ο Πορτοκλογλου. Θλω σως να μου θυμζω αρι και που τι δεν εμαι δυο ψυχς σε να σμα, τι εγ δεν εμαι ο λλος...

 


4 -


15 2007, 03:11



Εδα τον παππολη μου τον Μικρασιτη, ξεκινοσε ο Ξυλορης σ' να τραγοδι των Μαρκπουλου - Κ.Χ. Μρη που ακοω εδ και δο ρες περπου. Ο δικς μου ο παππος μοιζει πολ με τον παππολη του τραγουδιο, μνο που δεν ταν Μικρασιτης, αλλ Θρακιτης, σχεδν Πολτης, καθς ρθε με την ανταλλαγ απ το Μεγλο Τσεκμετζ, μια κωμπολη λγο ξω απ την Πλη. Τον βλπω κι εγ συχν μπροστ μου απ ττε που φυγε για να πει τις τσες ιστορες του και αλλο. Εδ και μερικς βδομδες μλιστα ρχεται διαρκς στη σκψη μου με ναν καινοριο, ιδιατερο τρπο, σα να μου ζητ αυτς τρα να τον κνω ιστορα.

Ο λγος; Μια ταινα ενς μεγλου παραμυθ, του Tim Burton, που με στοχειωσε απ τα πρτα κιλας λεπτ που την εδα, το Big Fish. Ο ρωας, νας μεσλικας που αργοπεθανει απ καρκνο, εναι νας νθρωπος που του ρεσαν οι ιστορες και διηγταν τη ζω του σαν παραμθι: με γγαντες, μγισσες, εξωφρενικς τερατολογες και απστευτα κατορθματα. Ο γιος του προσπαθε -στω και την τελευταα στιγμ- να τον πεσει να του πει ποια ταν πραγματικ η ζω του, ποιος στ' αλθεια ταν ο πατρας του. Μνο που καταλαβανει τελικ τι ο πατρας του ταν οι ιστορες που λεγε. Εχε ζσει μια ενδιαφρουσα ζω, αλλ αφηγομενς τη, βαζε και βγαζε φανταστικς λεπτομρειες, πρσθετε μικρ και μεγλα επεισδια σε αυτν, μπλκοντας την αλθεια με το ψμα τσο πολ, που η ζω του, ο διος ο νθρωπος, γινε πλον να αξεχριστο μεγμα πραγματικτητας και παραμυθιο. ταν να πολ μεγλο ψρι μσα σε μια πολ μικρ λμνη. Και φρντισε να τη μεγαλσει με τις ιστορες του.

Απ να σημεο και μετ βλεπα την ταινα με γυλινα μτια και ολκληρο το τελευταο τταρτο κλαιγα γοερ. χι απ θλψη πνο, αλλ πως ταν συναντμε μετ απ χρνια κποιο αγαπημνο πρσωπο... νιωθα τον παππο να στκει σε μια γωνι και να κουν επιδοκιμαστικ το κεφλι ψιθυρζοντας μου μια ακμη ιστορα. Ττοιος ταν κι αυτς. Παραμυθς και μυθομανς που φτασε τα εππεδα του θρλου: λοι τον ξεραν σαν τον "Μπαρμπαντνη τον ψετη", ναν νθρωπο που δεν λεγε ποτ ψμματα για να βλψει κποιον να επωφεληθε απ αυτ, αλλ που, ταν τον κουγες να σου διηγεται πργματα που του συνβησαν, νιωθες τι πρεπε να κρατς (πολ) μικρ καλθι.

Και να πεις τι δεν εχε ζσει πρματα και θματα...ξι χρονν πρε το δρμο της προσφυγις, τα παιδικ και εφηβικ του χρνια τα πρασε στη δσκολη περοδο της εγκατστασης και της προσαρμογς, με φτχεια και πειρες δυσκολες. Μετ στρατς και για μια δεκαετα περπου στα χακ. Αλβανα, αναγκαστικ στρατολγηση απ τους Γερμανος, φυγ στο βουν, αντρτικο (στον ΕΛΑΣ), στρατιτης του Εθνικο στρατο στον Εμφλιο. Κι πειτα δημιουργα οικογνειας, διωγμς απ το πατρικ, καινορια μετεγκατσταση, καινορια φτχεια μχρι που τελικ ορθοπδησε. Η ζω ενς απλο ανθρπου που μπλχτηκε στα γρανζια της περπλοκης και απνθρωπης Ιστορας του 20ου αινα.

Κι μως...Σαν να μην του φτανε αυτ. Ακμα και τρα, σαν τον γιο της ταινας, δεν ξρω πσα απ τις διηγσεις του εναι αληθιν και πσα χι. Εναι το επθετ μας το αποτλεσμα ενς φονικο και μιας απδρασης; Ποια ταν στ' αλθεια η σχση της οικογνειας με την Κρτη; ρθε ντως πρσωπο με πρσωπο με μια αρκοδα στο βουν; Εχε δει τον Βελουχιτη απ κοντ; Υπρξε ρωας χι; Τι γινε με εκενον τον αναπτρα στο ποτμι; Πετχαινε λα εκενα τα θηρματα στο κυνγι τα αγραζε;

Πολλς φορς προσθετε στην αφγησ του καινορια πργματα και αναρωτιμασταν αν εναι το χοι ενς ανθρπου που τον κατακτ η ιστορα του αν εναι απλ λεπτομρειες που τις εχε ξεχσει. μοιαζε με ναν νθρωπο που δεν τον νοιζει η αλθεια, αλλ το να πει "καλ" μια ιστορα. Και κοντ σε αυτς τις -υποτθεται- αληθινς ιστορες μας λεγε και κτι παραμθια τερστια, που διαρκοσαν πολλ βρδια. Για την Παλιονακοσα, για μγισσες, για νεαρος ρωες που περνοσαν τη μια δοκιμασα μετ την λλη μχρι να κερδσουν την αγαπημνη τους, για δρκους που λλες φορς ταν σαν φδια και λλες σαν γγαντες. ντε μετ να τον πιστψει κανες...

Στην ταινα ο γιος παθανει να απρσμενο σοκ στο τλος, ταν πια κηδεεται ο πατρας του. Κτι παρμοιο, που μου θμισε την ωραιτερη σως σκην που χω δει στο σινεμ, το τλος του "Ρεμπτικου", νιωσα στην κηδεα του παππο. Αφο κουσα απ συγγενες που δεν ξερα και φλους του ιστορες που εννονταν με τις δικς του, εδα κπληκτος τους κυνηγος της περιοχς να τον αποχαιρετον στο μνμα του με μια ομοβροντα.

 

 

Ο παππος μου δε ζει πια, φυγε ξαρμτωτος λγο πριν μπαρκρει για μακρ ταξδι στους μικρος μπαξδες του καρασεβντ. Νκησε μως τη λθη με το πιο ξυπνο κλπο. Επιβωσε μσα απ τις ιστορες του. Τρα πια εναι οι ιστορες του.


5 -


11 2007, 03:45



Τους βλπω συχν. Μεσλικες με μουστκι κιτρινισμνο απτον καπν, γυνακες με ομιχλιασμνο βλμμα, κοπλες με ντροπαλ σιδερκια, κουρασμνοι οικογενειρχες που γελον και βλπεις να βγανει νχτα, νθρωποι μονχοι. λοι τους χουν φτιξει τις μυνς τους γερ, μες στα τεχη που 'χει χτσει ο καθνας για να ζσει, κρβοντας καλ τις δικς τους ιστορες. Μονχα κποιες στιγμς, ταν νομζουν τι δεν τους βλπει κανες, βγζουν για λγο τη μσκα που φορον για να γυρνον στο καρναβλι ετοτο. Ττε κοιτζουν γρω σαν τους κλουν ταν ξεβφονται μετ απ μια παρσταση.

Νησι χειμωνιτικα λοι τους ( λοι μας ), περιμνουν να χρι γονης γραμμς. Ψχνουν για αυτι που θα ακοσουν για το διαζγι τους μετ απ δεκαετες γμου, για τις ανασφλειες της παρατεινμενης μοναξις τους, για το πως εναι να πνγεσαι σε μια δουλει που δεν αγαπς (και που -ακμα χειρτερα- αγαποσες κποτε). Θλουν να αφσουν την κοραση να τους κυριψει, να μη χρειζεται να σου πουν κθε φορ που θα σε δουν: "Γει σου, τι κνεις;", να πψουν να πετον κοφια και τονα "Καλ, ευχαριστ", να απολσουν τον τπο στο μυαλ τους με τις ταμπελτσες για το κοιν: "Χαμογλα", "Δεξε τι ακος", "Πες αστεο", "Απντησε ξυπνα"...

Σπνια πετυχανουν κτι απ' λ' αυτ. Παρνουν καμι-δυο βιαστικς ανσες ξω απ' τη στολ τους κι πειτα φορον το σκφανδρο και καταδονται ( μπως "υποδονται"; ) και πλι. Κλενονται και πλι στο δσος της σιωπς -της μσα, χι της ξω- παζοντας κρυφτ ο καθνας με τα δικ του φαντσματα. Οι πιο τυχερο χουν για συντροφι αναμνσεις, προβλλοντας στο μυαλ τους για χιλιοστ φορ την προσωπικ τους βιντεοκαστα. Για αυτος λωτς δεν εναι η λθη, αλλ η ανμνηση. Θυμονται να δικ τους, εξωρασμνο παρελθν, αφνοντας το παρν για το μλλον. Οι υπλοιποι προσπαθον να θυμηθον να (καλτερο) μλλον αφνοντας το παρν στο παρελθν.

Πινω συχν τον εαυτ μου να τους παρατηρε καθς γνονται ζεμπκικα που τρεκλζουν μ' να στριφτ στο χρι, μπαλντες σε βρμικες ταρτσες, στιχκια σε τοχο φυλακς, λες και ο μνος δρμος για να βρεθον στα χελη μας εναι να γνουν τραγοδι. Συλλγω μια-μια τις κρυφς τους κινσεις, τις ανεπασθητες αλλαγς στο βλμμα τους, τα ραγσματα της φωνς τους, σαν να εναι τα κομμτια του θρυμματισμνου καθρφτη μου.

Φανεται μως τι χω χτσει κι εγ ψηλ τεχη. Δεν τολμ να απλσω τα χρια. Κρβομαι πσω απ ανοσια λογοπαγνια, δθεν φιλικς συμβουλς, αμχανα χαμγελα. σως δεν χω τα φτερ ακμα. Κι ταν τους αφνω με να "Τα λμε!" μια μαγκωμνη καληνχτα, θυμμαι να τραγοδι που κουγα σε μια παλι καστα εκοσι λεπτ -τι λω, εκοσι χρνια- πριν ("Πς πρασεν η ρα...Πς πρασαν τα χρνια..."): "Μα τα φτερ μας βγανουνε την ρα που πεθανουμε..."

 

 


11 -


07 2007, 02:27



Σε να βιβλο εχα διαβσει κποτε για ναν τπο (ας τον πομε Αδμ) που επ 20 χρνια λμβανε αν δεκαπντε μρες περπου μια καρτ-ποστλ απ να διαφορετικ κθε φορ παραθαλσσιο μρος του κσμου. Τις κρτες στελνε νας φλος του που ταξδευε σε λα αυτ τα μρη για να ζωγραφσει 500 ακουαρλες. Ο Αδμ δεν εχε ταξιδψει ποτ, γερνοσε κθε μρα περισστερο και μια απ τις αγαπημνες του ενασχολσεις ταν να κοιτζει τις καρτ-ποστλ ταξιδεοντας με τη φαντασα του σε μρη μακριν ταξινομντας τες με διφορους τρπους. λλοτε τις χριζε με τον πιο προφαν τρπο, δηλαδ με βση τη χρονολογα αποστολς τους, λλοτε τις κατηγοριοποιοσε κατ πειρο, λλοτε με αλφαβητικ σειρ.

Κθε τσο ψαχνε διαφορετικος, πιο εργονομικος πιο ευφνταστους τρπους να τις ταξινομσει, εξαντλντας τα ρια της εφευρετικτητς του. Τους φτιαχνε κουτκια, κολλοσε επνω τους ταμπελτσες ( "1931", "1932" "Αφρικ", "Ασα", "Ευρπη"κτλ. "Α-Βρστη", "Σιγκαπορη-Τεργστη" "Λιμνια", "Προκυμαες", "Θλασσα", μχρι και "Νχτα", "Πρω", "Απγευμα" κοκ.), διαρκς τις βγαζε και τις ξανβαζε τσι αλλις ψχνοντας να βρει πς θα μποροσε να τις συνδει καλτερα στε να τις απολαμβνει περισστερο ποτε θελε να τις δει.

Δοκμασε πολλος συνδυασμος σπου μια μρα τις δειασε λες σε να μεγλο κουτ και τις ανακτεψε. Εχε καταλβει τι κθε καρτ-ποστλ μποροσε να συσχετιστε με οποιαδποτε λλη -με ναν περισστερους τρπους. τσι μποροσε να δημιουργε κθε φορ μια διαφορετικ, μοναδικ ακολουθα. Εχε αποφασσει λοιπν να τις βλπει στο εξς στην τχη τραβντας τες πως να 'ναι απ το σωρ και ψχνοντας να βρει ανμεσ τους περισστερο λιγτερο φανερς σχσεις. Αυτ που εχε ξεκινσει ως προσπθεια να μπει ο κσμος σε μια τξη κατληξε στην παραδοχ τι -με την βοθεια της φαντασας- ο κσμος μπορε να μπανει διαρκς σε μια διαφορετικ τξη, αρκε κθε φορ να τον κοιτμε με ναν λλο τρπο. Καθετ απλνει τα χρια του για να αγκαλισει και να αγκαλιαστε αρκε να μην το αφσουμε μνο του...

 

Πει καιρς που διβασα το βιβλο αυτ και σγουρα παρλειψα, πρσθεσα παρλλαξα κποια στοιχεα. Για να πω την αλθεια, εχα ξεχσει την παραπνω ιστορα. Την θυμθηκα πριν λγο, ταν φρτωσα την τερστια λστα των τραγουδιν που διαθτω και ρχισα να τα ακοω σε τυχαα σειρ. Κατ καιρος χω επιχειρσει κι εγ να τα ακοω με αλφαβητικ, χρονολογικ, ειδολογικ λλη σειρ. Τον τελευταο καιρ μως φορτνω συχν λα σα χω, ελληνικ και ξνα, παλι και καινορια, λακ, ροκ, ντεχνα ,τι λλο και τα ακοω ανακατωμνα προσπαθντας να βρω κρυφος προφανες δεσμος μεταξ τους στους ττλους, στους στχους, στη μουσικ.

τσι καμι φορ προκπτουν περεργες συγγνειες ανμεσα σε εκενα τα παιδι που μχρι να βγλουν τα δκωχ τους σε μια πλατεα εναι απλ φαντροι στα χακ και σε κτι λλα παιδι που, αν και γεννιονται κανονικ, δε μεγαλνουν κανονικ, δεν ονειρεονται κανονικ, δεν ερωτεονται κανονικ... Ανμεσα στους φλους που εναι μαρα πουλι και σε κτι πουλι της δυστυχας... Ανμεσα στον Χιτη τον τυφλ τραγουδιστ και σε ναν τυφλ ντρα που κλαει... Και κτι νχτες σαν κι αυτ τα τραγοδια να-να σηκνονται απ τις θσεις τους, ψχνουν για ντμες καβαλιρους και αρχζουν να στροβιλζονται, δυο-δυο, τρα-τρα στην αρχ, μχρι που πινονται λα μαζ χρι-χρι και μου λνε ΤΟ Τραγοδι...

Ποιο; Ακμα δεν μπορ να το ξεχωρσω. Μονχα σκρπιες, υπροχες ντες φτνουν σε μνα και σπασμνοι στχοι: "a smile from a veil...χαμαλ απ μετξι...ανθρωπομρκετ...τι να καταλβουμε...with a little help...ρθα στη ζω μου αργ...to be a rock...". σο μως θα καλ στα νυχτεριν μου πρτυ τα τραγοδια για να χορψουνε παρα λο και κτι περισστερο θα φτνει στην ψυχ μου...

 


7 -


02 2007, 03:11



Αριο ταξιδεω. Πηγανω στην Αθνα. Και, πως κθε βρδυ πριν απ ταξδι νω των 300-400 χιλιομτρων, ξαγρυπν. Νιθω να περεργο γχος και να σφξιμο που με κνει ιδιατερα απρθυμο να φγω. Το παθανω συνχεια, ετε πρκειται να φγω απ κπου που περνω καλ ετε -κι αυτ εναι το πιο παρξενο- ταν πρκειται να πω κπου με σκοπ να περσω μορφα.

Ξρω τι λα αυτ θα αρχσουν να φεγουν μλις περσω την εσοδο του σταθμο και θα χαθον τελεως ταν ξεκινσει το τρνο. Οι σταθμο των τρνων, τα πρακτορεα των λεωφορεων, οι αποβθρες και τα αεροδρμια εναι ανμεσα στα πιο αγαπημνα μου μρη, ση φασαρα, βρωμι, κρο ζστη κι αν χουν. Δε με πειρζουν καθλου οι αναμονς η πολυκοσμα. Αντθετα, λες μου οι αισθσεις ξυπνον για να ρουφξω τις στιγμς αυτς - μπως να με ρουφξουν;

Το διο και στη διρκεια του ταξιδιο: δε με νοιζει αν το τοπο εναι βαρετ πανμορφο, αν εναι μρα νχτα, αν πμε γργορα αργ. Ηρεμ με να σχεδν υπνωτικ τρπο καθς ταξιδεω. Σχεδν γαληνεω. Εναι στιγμς που εχομαι να μην τελεισει ποτ το δρομολγιο, αλλ να πηγανουμε, να πηγανουμε, με τον προορισμ μας πντα πιαστο μπροστ μας...

 

Μχρι τρα δεν εχα πολυκαταλβει γιατ αντιδρ τσι. Απψε μως που ξεκορδισα λγο το ρεφραν ενς αγαπημνου τραγουδιο, ξρω πλον. σως μχρι τρα να με μπρδευαν λα εκενα τα τραγοδια που μιλον για τους σταθμος σαν να εναι τρματα και αφετηρες. Δεν εναι. Αν η ζω μας εναι να βιβλο, οι χροι αυτο -αλλ και οι μετακινσεις μσω αυτν- δεν εναι οτε το αρχικ κεφαλαο γρμμα των προτσεων οτε τελεες, θαυμαστικ ερωτηματικ. Θυμζουν περισστερο -πως και οι κθε εδους αθουσες αναμονς- παρενθσεις, που κλενουν μσα τους κτι "παρεμπιπτντως"...

Εδ μνουμε γυμνο, πιο αληθινο μσα και χρη στην απραξα μας, χωρς φορτωμνο "εγ" ταυττητα. Το ποιοι εμαστε στην κοινωνα, απ που προερχμαστε, ποιες εναι οι προθσεις μας, τι σκοπος χουμε και πο θα καταλξουμε, μνει απ' ξω να φυλει τσλιες για χρη μας κπου στο παρελθν στο μλλον. Μνο "ταξιδιτες" εδ. Πολτες ενς παγκσμιου κρτους, που μας εννει ο δρμος που εναι δρμος..."Ταξιδιτες"...πως λμε "Γρεβενιτες", "Γιαννιτες", "Αγρινιτες". Γιατ το Ταξδι εναι μια λλη χρα...


1 -




gazakas


, , , '



Blog
blogs.musicheaven.gr/gazakas

...






Tags




(9)
blog !


...


...




...


Blogs

Links









MusicHeaven.gr, Hosting interTEN