αρχική σελίδα MusicHeaven κεντρική σελίδα του blog περισσότερα Blogs
Home
Το Πνευμα και το ...Οινοπνευμα!
Πριν τη φώτιση, κόψε ξύλα και κουβάλησε νερό. Μετά τη φώτιση, κόψε ξύλα και κουβάλησε νερό!
07 Φεβρουαρίου 2022, 15:19
Συνέντευξη: Arts On-Line
Άλλωστε  Γιώργος Μπιλικάς  Δημήτρης Σπυρίδωνος  Εκδόσεις  Οδυσσέας  Στέλλα Πετρίδου  Συνέντευξη  Τέχνες  Φαίδων Αλκίνοος  Arts  Arts On Line  

Συνέντευξη στη Στέλλα Πετρίδου (Arts on Line)

Ασχολείται με τη μουσική, τη λογοτεχνία και την αρθρογραφία χωρίς να ξεχωρίζει καμία από τις αγάπες του αυτές. Μιλάμε για τον συγγραφέα Γιώργο Μπιλικά, τον οποίο σήμερα, με αφορμή το τελευταίο του βιβλίο, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Άλλωστε» και φέρει τον τίτλο «ΟΔΥΣΣΕΑΣ», φιλοξενούμε στις Τέχνες με σκοπό να τον γνωρίσουμε καλύτερα.

Ας δούμε τι έχει να μας πει...


Κύριε Μπιλικά, από το βιογραφικό σας διαβάζω πως έχετε σπουδάσει Θεωρία Μουσικής και Κιθάρα. Επίσης,  διαβάζω πως υπήρξατε ιδρυτικό μέλος των «Θαρσείν Χρει», και έχετε ασχοληθεί με την παραγωγή και τη μουσική επιμέλεια ραδιοφωνικών εκπομπών, με την ηχοληψία και την πρωτότυπη μουσική επένδυση ντοκιμαντέρ και ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους. Τέλος, αρθρογραφείτε στη μόνιμη στήλη που διατηρείτε στο www.musicheaven.gr. Για ποιο λόγο αποφασίσατε, παράλληλα με όλα αυτά που κάνετε, να στρέψετε το ενδιαφέρον σας και προς τη συγγραφή; Τι ήταν αυτό που σας παρακίνησε προς αυτή την κατεύθυνση;

 

Πάντοτε έγραφα. Απλώς, πέρασα από τον στίχο στην αρθρογραφία και εν συνεχεία στην συγγραφή. Άνοιξε μπροστά μου ένας δρόμος και είπα να τον περπατήσω. Το ένα έφερε το άλλο. 

 

Εντοπίζετε κοινά στοιχεία ανάμεσα στη μουσική και τη λογοτεχνία; Εσείς προσωπικά ως δημιουργός, έχετε κάποια μεγαλύτερη αδυναμία στη μία ή την άλλη τέχνη κι αν ναι γιατί; Θα δούμε επιρροές της μιας ή της άλλης τέχνης στα πονήματά σας;

 

Τις αγαπώ και τις δύο εξ ίσου και το αν προτιμώ κάποια περισσότερο έναντι της άλλης, εξαρτάται από το concept στο οποίο βρίσκομαι. Δεν μπορώ να τα κάνω και τα δύο μαζί. Δεν μπορώ να παίζω ας πούμε σε κάποιο μαγαζί και να γράφω ταυτόχρονα και ένα μυθιστόρημα. Δεν μπορώ να το κάνω, γιατί χρειάζεται να μπαινοβγαίνω από το ένα concept στο άλλο και αυτό είναι βασανιστικό γιατί με βγάζει βίαια από έναν κόσμο καλώντας με σε έναν άλλο. Όσο για τις επιρροές που με ρωτάτε, ο ρυθμός δεν διέπει μόνο τη μουσική, διέπει και τον λόγο είτε είναι έμμετρος είτε πεζός. Άρα, διέπει σαφώς και τη λογοτεχνία. Παρ’ όλο λοιπόν που τα τελευταία χρόνια βαδίζω κάτω από τον έναστρο ουρανό της λογοτεχνίας, θα παρατηρήσετε ότι σε όλα τα μέχρι τώρα μυθιστορήματά μου,  συνηθίζω να περνάω μελοποιημένους στίχους  συνήθως δικούς μου, που κάποιος (αν όχι ο ήρωας) τους τραγουδάει. Είναι κάτι που μου αρέσει και ξέρετε… το ωραίο είναι ότι κάθε φορά, υπάρχει ένα τραγούδι που ταιριάζει με την πλοκή. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στο "Κ" και στον "Οδυσσέα". Ίσως μ’ αυτό τον τρόπο η μουσική επιβεβαιώνει έμμεσα την παρουσία της και δηλώνει: "Έϊ, είμαι κι εγώ εδώ".


Έχετε γράψει ποιήματα, διηγήματα, αλλά και μυθιστορήματα. Προς τα πού κλίνετε περισσότερο;

 

Για να είμαι ειλικρινής, προτιμώ τα μυθιστορήματα. Τα διηγήματα είναι λίγα και τα ποιήματα ελάχιστα.

 

Δέχεστε επιρροές από άλλους αγαπημένους σας συγγραφείς ή ποιητές στα έργα σας;

 

Θεωρώ πως δέχομαι ναι. Ποιος είναι άλλωστε αυτός που δεν δέχεται επιρροές; Δεν γίνεται διαφορετικά. Από κάπου ήρθαμε. Δεν φυτρώσαμε ξαφνικά. Όταν ανοίξαμε την πόρτα για να βγούμε στο δρόμο, με ό,τι κι αν είχαμε αποφασίσει να ασχοληθούμε, τις επιρροές τις είχαμε ήδη στο τσεπάκι.

 

Τι μπορεί να αποτελέσει έμπνευση για εσάς;

 

Οτιδήποτε. Η έμπνευση βρίσκεται παντού. Ακόμα και κάτω από τις σόλες των παπουτσιών μας. Το θέμα είναι τι μας κάνει "κλικ" και τι μας ιντριγκάρει.

 

Θεωρείτε ότι υπάρχει συνταγή για τη συγγραφή ενός καλού βιβλίου; 

 

Όταν θα φτάσω στο επίπεδο να σας απαντήσω, σημαίνει πως (εάν υπάρχει) θα την έχω ανακαλύψει. Προς το παρόν, αυτά που γράφω είναι  ασκήσεις δημιουργικής γραφής, γιατί ασκήσεις γράφω. Ασκούμαι προσπαθώντας  να γράψω αυτό που δεν έχω γράψει ακόμα.

 

Το αναγνωστικό κοινό στην Ελλάδα στηρίζει τις προσπάθειες των συγγραφέων και ποιητών;

 

Οι Έλληνες δε διαβάζουν. Το θέμα κατά τη γνώμη μου, είναι η στήριξη της πολιτείας σ’ αυτό το τεράστιο πολιτιστικό αγαθό που λέγεται βιβλίο. Στην Ελλάδα, μπορούμε να είμαστε περήφανοι για αξιόλογους συγγραφείς και ποιητές, οι οποίοι, όμως, πέρα από τη δημιουργία των βιβλίων τους, έχουν επωμισθεί κι ένα επιπλέον έργο. Πρέπει παράλληλα να εκπαιδεύουν διαρκώς τους αναγνώστες στο καλό βιβλίο, έχοντας σοβαρά εμπόδια: Την έλλειψη φιλαναγνωστικής νοοτροπίας και πολιτικής διαχρονικά στη χώρα μας, αλλά και την κυρίαρχη χρήση του κινητού τηλεφώνου σήμερα, ιδίως στη νέα γενιά, πρακτική αποτρεπτική για το διάβασμα λόγω περιορισμού του ελεύθερου χρόνου μας. Επίσης, η εξέλιξη της τεχνολογίας έφερε υπερπροσφορά εκτύπωσης τίτλων τα οποία δεν περνούν δυστυχώς από αυστηρή επιλογή κάνοντας τη διαδρομή ενός καλού βιβλίου, να βρει το δρόμο του προς τον αναγνώστη κοπιαστική και δύσκολη. Αυτό, είναι μια πρόκληση για το παρόν και για το μέλλον του βιβλίου και όλων μας, κι ένα στοίχημα το οποίο ελπίζω κάποτε να κερδίσουμε.

 

Το ύφος, αλλά και η θεματολογία των πονημάτων σας, παρατηρώ πως κλίνει περισσότερο προς τη λογοτεχνία του φανταστικού. Είναι εν τέλει το είδος αυτό που σας ενδιαφέρει περισσότερο ή να περιμένει ο αναγνώστης από εσάς και κάτι διαφορετικό ενδεχομένως στο μέλλον;

 

Ναι, μέχρι τώρα κινήθηκα στον χώρο του φανταστικού και είναι αλήθεια ότι το είδος αυτό με ενδιαφέρει, γιατί και ο "Οδυσσέας", αν και έχει βάση στη Φαντασία, επίσης, πρόκειται για ένα ταξίδι που για μένα η πρωτοτυπία του αποτέλεσε μια γοητευτική ακροβασία μεταξύ του μύθου και της νεοτερικότητας. Πιστεύω πως το βιβλίο αυτό θα αγαπηθεί πολύ από τους αναγνώστες, γιατί ως είδος (πεζογραφίας), ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Αυτό όμως που γράφω τώρα, είναι εντελώς διαφορετικό. Πρόκειται περί μυθοπλασίας, που έχει σχέση με την πραγματικότητα και δεν βασίζεται στη Φαντασία. Ωστόσο, δεν θέλω ακόμα να αποκαλύψω πολλά πράγματα, παρά μόνο το εξής: Κάθε φορά που γράφω κόβομαι στα τρία. Είμαι ο αναγνώστης, είμαι ο συγγραφέας, αλλά είμαι και ο ήρωας της ιστορίας. Αυτοί οι "τρεις" λοιπόν, κατόπιν συνεργασίας, αποφάσισαν να κλείσουν τον κύκλο του Ορφέα και να ανοίξουν έναν κύκλο καινούργιο, για τον οποίο είναι γεγονός ότι αγωνιούμε και οι "τρεις" μας.    

 

Το τελευταίο σας βιβλίο, λοιπόν, που κυκλοφόρησε το 2021 από τις εκδόσεις «Άλλωστε», φέρει τον τίτλο «ΟΔΥΣΣΕΑΣ». Πρόκειται για ένα πολυσέλιδο διήγημα, νουβέλα θα το χαρακτήριζα εγώ, που μας μεταφέρει αρκετούς αιώνες πίσω, σε ένα γνώριμο ωστόσο περιβάλλον, το οποίο μας είναι ιδιαίτερα οικείο, εξαιτίας των πολλών αναφορών που έχουν γίνει σε αυτό από τον επικό ποιητή Όμηρο. Ο αναγνώστης κινείται στη σφαίρα του φανταστικού με οδηγό στο ταξίδι του εσάς και ξαναζωντανεύει τις εικόνες που έζησαν οι πρωταγωνιστές της πρώτης Οδύσσειας με έναν όμως εντελώς διαφορετικό, περισσότερο μοντέρνο και ανάλαφρο για εμάς τρόπο.  Πείτε μας λίγα λόγια γι’ αυτό. 

 

Το "παραμύθι των παραμυθιών" παρουσιάζει πάντοτε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Αποτελεί εξ άλλου αποστομωτική απάντηση σε όσους λένε ότι ο Έλληνας δεν έχει καμία σχέση με πύργους, με δράκους και γενικά με τον κόσμο του φανταστικού.  Ο δε Οδυσσέας είναι ένας αγαπημένος ήρωας και φαντάζομαι όχι μόνο σε μένα. Υποθέτω λοιπόν, ότι εάν η περιπέτειά του ήταν σημερινή, θα ήταν έτσι όπως τον παρουσιάζω. Ροκάς με τις μπύρες στην τσέπη και είναι πολύ πιθανό να έφευγε με φουσκωτό από την Καλυψώ για να πάει στους Φαίακες.   Ευτυχώς που μετά από την πραγματική "Οδύσσεια" του βιβλίου για να εκδοθεί, βρέθηκε το λιμάνι στην Ιθάκη των Εκδόσεων "Άλλωστε".  Ευχαριστώ την εκδότριά μου Χριστίνα Σαββανή που το εκτίμησε όπως του άξιζε και που το είδε σαν έργο δικό της.

 

Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να ξαναγράψετε στην ουσία την «Οδύσσεια» με το δικό σας ξεχωριστό τρόπο; Πού στοχεύσατε ως δημιουργός;

 

Όταν γράφεις για έναν αρχετυπικό ήρωα, κατά κάποιο τρόπο βαδίζεις στα χνάρια του και βρίσκεις μέσα σου τα στοιχεία που τον χαρακτηρίζουν. Μετά ανταποκρίνεσαι στην πρόκληση να τα παρουσιάσεις με τρόπο που να μπορεί ο αναγνώστης να ακολουθήσει την αντίστοιχη πορεία ανακάλυψης με σένα.

 

Πριν διαβάσω το βιβλίο σας, γνωρίζοντας απλά τον τίτλο του και αυτά που αναφέρονται περιληπτικά στο οπισθόφυλλό του, είχα την εντύπωση ότι θα έρθω σε επαφή με ένα νέο πολύστιχο ποίημα, γραμμένο σε δεκαπεντασύλλαβο στίχο, το οποίο θα μου περιέγραφε, στη δημοτική πλέον γλώσσα, την ιστορία της Οδύσσειας από μία νέα ίσως, πιο μοντέρνα οπτική ματιά. Παρόλα αυτά, έπεσα έξω στις προβλέψεις μου, καθώς το βιβλίο σας είναι γραμμένο σε πεζό λόγο. Δεδομένου ότι έχετε ασχοληθεί με την ποίηση και έχετε δώσει δείγματα ποιητικού λόγου στο παρελθόν, το ερώτημά μου είναι, γιατί δεν τολμήσατε να γράψετε την ιστορία σας, σε έμμετρο στίχο; Το θεωρήσατε ιεροσυλία ή μήπως φοβηθήκατε ένα ενδεχομένως κακό αποτέλεσμα και κατά συνέπεια μια ενδεχόμενη κακή κριτική;

 

Δεν είναι θέμα τόλμης ούτε φόβου για κακή κριτική. Αν φοβόμουν την κριτική θα καθόμουν στο σπίτι μου και δεν θα έκανα τίποτα. Η παιδεία μου είναι ελληνική όπως είναι ελληνικές και οι αναφορές μου.  Προέχει λοιπόν ο σεβασμός σε αυτά που με συνιστούν.  Εάν αποφάσιζα να το κάνω ποίημα, θα το έκανα ποίημα. Τελεία και παύλα. Επέλεξα τον πεζό λόγο γιατί πολύ απλά, έτσι μου προέκυψε. Αυτό είναι όλο. Σας θυμίζω όμως, ότι υπάρχει μία έμμετρη Οδύσσεια μέσα στον "Οδυσσέα". Την τραγουδάει ο Δημόδοκος στο παλάτι του Αλκίνοου.

 

Στο σημείωμά σας στην αρχή του βιβλίου αναφέρετε: «Το βιβλίο αυτό, επιχειρεί μία εκ νέου προσέγγιση στο «παραμύθι των παραμυθιών», με τον απαραίτητο απαιτούμενο σεβασμό στις πηγές του. Η άποψή μου είναι ότι ο ελληνικός μύθος έχει μία πανανθρώπινη αξία και γι’ αυτό πρέπει όλοι οι άνθρωποι σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης να γίνουν κοινωνοί του.» Θεωρείτε ότι ο συγκεκριμένος μύθος δεν είναι επαρκώς διαδεδομένος παγκοσμίως; Μιλάμε για έναν μύθο που αποτελεί σχολικό μάθημα από αρκετά μικρή ηλικία. Γιατί λοιπόν, επιλέξατε να ασχοληθείτε με αυτόν και όχι με κάποιον άλλον, λιγότερο γνωστό και οικείο; Τι περισσότερο θα αποκομίσει ο αναγνώστης του βιβλίου σας διαβάζοντας τη δική σας προσέγγιση στον μύθο αυτό;

 

Όταν γράφω για τον "ελληνικό μύθο" αναφέρομαι γενικά στην ελληνική μυθολογία. Η δική μου προσέγγιση στον συγκεκριμένο μύθο, όπως γράφει στον πρόλογό του ο αγαπητός μου φίλος Δημήτρης Σπυρίδωνος, είναι "καθ’ ομοίωσιν με τα ειωθότα της εποχής μας". Το τι θα αποκομίσει όμως, ο αναγνώστης, είναι καλύτερα να αφήσουμε τον ίδιο τον αναγνώστη να μας το πει.

 

Αισθανθήκατε κατά το διάστημα της συγγραφής του βιβλίου σας τον κίνδυνο να παραποιήσετε τον μύθο άθελά σας και κατά συνέπεια να κατηγορηθείτε σκληρά γι’ αυτό σας το εγχείρημα; Είναι ο συγγραφέας, θεωρείτε, σε θέση στις μέρες μας να αναλάβει ένα τέτοιο ρίσκο και να επωμιστεί τις ευθύνες που του αναλογούν, δεδομένου ότι σήμερα με τη χρήση του διαδικτύου τα πάντα ελέγχονται και οι αναλήθειες κατακρίνονται χωρίς κανέναν ενδοιασμό;

 

Δεν αισθάνθηκα κανέναν κίνδυνο για παραποίηση του μύθου, γιατί δεν είχα καμία πρόθεση να κάνω κάτι τέτοιο. Σας είπα και πριν περί παιδείας και αναφορών και θα αναφερθώ πάλι στον πρόλογο του αγαπητού μου Δημήτρη: "Ο συγγραφέας γράφει τον Οδυσσέα του σε πληθωρικό εναγκαλισμό με το πνεύμα του Ομήρου". Το επισημαίνει επίσης και ο αγαπητός μου Φαίδωνας στο επίμετρό του: "Ο Γιώργος Μπιλικάς, δεν αλλοιώνει τα κείμενα. Τα κατεβάζει αυτούσια από τις Βιβλιοθήκες του Ελικώνα, και τα μεταγράφει απλά, ως σύγχρονος Ραψωδός, παρουσιάζοντάς τα, αυτούσια, σημερινά, στους ανθρώπους του 2021. Ο Γιώργος Μπιλικάς, σέβεται τα κείμενα".  

 

Γιατί επιλέξατε τον συγκεκριμένο τίτλο για να κοσμήσει το εξώφυλλό του βιβλίου σας; Γιατί δηλαδή, «Οδυσσέας» και όχι «Οδύσσεια»; 

 

Στην προκειμένη περίπτωση, ο Οδυσσέας είναι που με ενδιαφέρει, γιατί ο Οδυσσέας είναι ο …frontman!

 

Υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα μηνύματα που θέλετε οπωσδήποτε να περάσετε στον αναγνώστη μέσα από την ιστορία σας αυτή;

 

Όχι, δεν στόχευα κάτι τέτοιο, αλλά ούτε στόχευα γενικώς κάπου. Παρ’ όλα αυτά, είναι η προηγούμενη πορεία του συγγραφέα που σε μια δεδομένη στιγμή γεννά ένα έργο. Όταν διαβάζω σαν αναγνώστης το βιβλίο μου εντοπίζω στοιχεία της ελληνικής ψυχοσύνθεσης από την αρχαιότητα ως σήμερα. Κι ενώ το χιούμορ παίζει μεγάλο ρόλο στη συγκεκριμένη μυθοπλασία, τολμώ να πω ότι το ελληνικό δαιμόνιο είναι ο αέρας στα πανιά του καραβιού που μας ταξιδεύει στη διάρκεια της ιστορίας, μαζί με τις θεμελιακές αρετές μας, ως σήμερα.

 

Το βιβλίο σας απευθύνεται αποκλειστικά σε ενήλικες ή μπορεί να αποτελέσει ανάγνωσμα και για το εφηβικό κοινό;

 

Νομίζω πως άνετα μπορεί να αποτελέσει ανάγνωσμα και για το εφηβικό κοινό. Γιατί όχι;

 

Σχεδιάζετε κάποια παρουσίαση του βιβλίου σας το προσεχές μέλλον;

 

Βεβαίως ναι, αρκεί να μας το επιτρέψουν οι συνθήκες.

 

Πού μπορεί κάποιος να βρει το βιβλίο σας;

 

Μπορεί να το παραγγείλει από το site των εκδόσεων "Αλλωστε": https://bit.ly/3HcncVn αλλά μπορεί να το ζητήσει και από τον βιβλιοπώλη του.

 

Πριν κλείσουμε τη συζήτηση θα ήθελα να μας παραθέσετε ένα μικρό απόσπασμα από τον «Οδυσσέα» σας.

 

Ναι. Θα σας παραθέσω τη συνάντηση του Οδυσσέα με τον Αίολο, έτσι όπως την αφηγείται ο Οδυσσέας στον Βασιλιά Αλκίνοο.

 

     "Ο Αίολος είμαι. Ο Θεός των ανέμων και αυτό είναι το νησί μου, η Αιολία, που είναι νησί πλεούμενο, ασύντριπτο και απάτητο. Το περιτριγυρίζει ένα τείχος χάλκινο και έχει γύρω-γύρω βράχια που γλιστράνε. Εδώ ζω με τη γυναίκα μου την Αμφιθέα και τα δώδεκα παιδιά μου. Έξι αγόρια που είναι οι δυνατοί άνεμοι και έξι κορίτσια που είναι οι αύρες".

     "Τιμή μου που σε γνωρίζω Αίολε, αλλά γιατί δεν με αφήνεις να πάρω νερό; Έχουμε ψοφήσει από τη δίψα".

     "Γιατί έχω εντολές για σένα Οδυσσέα".  

     "Μπα; Ξέρεις και ποιος είμαι;"

     "Όλοι ξέρουν τον Οδυσσέα, τον Βασιλιά της Ιθάκης. Λίγοι όμως ξέρουν ότι είσαι ο μόνος που δεν μπορεί να γυρίσει στην πατρίδα του. Έτσι δεν είναι;"

     "Α ναι. Ο Ποσειδώνας ας πούμε, εξακολουθεί να πιστεύει ότι μπορεί να με σταματήσει".
     "Μωρέ δεν με παρατάτε με τον Ποσειδώνα λέω ’γω; Όλη την ώρα ο Ποσειδώνας το ένα, ο Ποσειδώνας το άλλο… με έχετε πρήξει με τον Ποσειδώνα. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μου χαλάτε όλη την ώρα τη διάθεση. Λες και το κάνετε επίτηδες. Παράτα με στην ησυχία μου κι εσύ..."

     "Να με συμπαθάς Αίολε. Δεν ήθελα να σε συγχύσω".

     "Δεν ήθελες αλλά το κατάφερες. Στο κάτω-κάτω της γραφής, τι είναι ο Ποσειδώνας; Ξέρεις τι είναι;"

     "Εγωιστής".
     "Α γεια σου! Γι αυτό μ’ αρέσεις ρε συ Οδυσσέα. Επειδή λες τα σύκα-σύκα και τη σκάφη-σκάφη".
     "Μα τον ξέρω τον Ποσειδώνα. Τον ξέρω και δεν θα μπορούσα ποτέ να σου πω τα σύκα-σκάφη και τη σκάφη-σύκα
".

     "Χμμμ… το ξέρει ο Ποσειδώνας ότι τον λες εγωιστή;"

     "Δεν με ενδιαφέρει τι ξέρει ο Ποσειδώνας και τι δεν ξέρει. Αλλά μπορώ να το πω και στον ίδιο άμα λάχει. Δεν κωλώνω. Αλλά, δεν είναι που λες απλά μόνο ένας  εγωιστής".

     "Τι άλλο είναι;"

     "Δεν ξέρεις;"

     "Όχι. Για πες..."

     "Είναι και ο Πρόεδρος του ΔΙΣΥΛΕ".

     "ΔΙΣΥΛΕ;"
     "Ναι. ΔΙεθνής ΣΥΛλογος Εγωιστών".

     "Χαχαχα… καλό. Να και κάτι που δεν ήξερα. Ξεχνάει όμως ότι η θάλασσα είναι ένα τίποτα χωρίς τους άνεμους. Και ποιος είναι σε παρακαλώ ο Θεός των Ανέμων;"

     "Η αφεντιά σου".

     "Πολύ σωστά. Η αφεντιά μου είναι. Άρα;"

     "Τι άρα;"

     "Άρα,  χωρίς εμένα, ο Ποσειδώνας δεν πιάνει μία. Είναι ένα σκέτο μηδενικό".

     "Ναι, αλλά μη φωνάζεις και μας ακούσει".

     "Να κι αν μας ακούσει, να κι αν δεν μας ακούσει. Τι νομίζεις δηλαδή; Ότι θα τον φοβηθώ; Δώσε μου αυτό που κρατάς και θα δεις τι θα του κάνω".

 

    »Και ο Αίολος πήρε το φλασκί που κρατούσα και αντί για νερό, έκλεισε μέσα όλους τους άνεμους».

     «Τους άνεμους;»

     «Ναι!»
     «Γιατί;»

     "Δεν σ’ άφηνα –μου είπε- να το γεμίσεις με νερό, επειδή μου ζήτησε η Αθηνά να κλείσω μέσα τους άνεμους. Γι αυτό σου είπα ότι έχω εντολές για σένα. Κατάλαβες τώρα;
     "Η αγαπημένη μου Αθηνά. Πανταχού παρούσα".

     "Χμμμ… η αγαπημένη σου ε;"

     "Ναι".
     "Πανταχού παρούσα ε;"

     "Ναι".
     "Οδυσσέα..."
     "Τι;"
     "Μου είπε για σένα τα καλύτερα λόγια".

     "Καταλαβαίνω…"
     "Με το συμπάθιο δηλαδή και μη σου περάσει απ’ το μυαλό ότι είμαι κουτσομπόλης γιατί δεν είμαι, αλλά να… θέλω έτσι από περιέργεια… να σε ρωτήσω..."

     "Ναι, ρώτησέ με. Τι συμβαίνει;"

     "Τρέχει τίποτα με το κορίτσι;"

     "Ποιο κορίτσι;"

     "Την Αθηνά ντε".

     "Ααα… ε όχι βέβαια. Τι να τρέχει; Υπάρχει απλά μία μεγάλη συμπάθεια".

     "Μπα; Συμπάθεια το λένε τώρα;"

     "Σου ορκίζομαι Αίολε, σου ορκίζομαι".

     "Ορκίζεσαι;"
     "Ναι. Ορκίζομαι στη ζωή σου".

     "Χμμμ… Ας είναι. Επειδή φαίνεσαι τίμιο και ξηγημένο παλικάρι, έκλεισα όλους τους άνεμους μέσα σ’ αυτό το σακί και άφησα απ’ έξω μόνο τον Ζέφυρο, για να σε σπρώξει, ώστε να φτάσεις με τους συντρόφους σου στην Ιθάκη. Σε εννέα μέρες θα είσαι εκεί. Προς Θεού όμως".

     "Προς ποιανού Θεού;"

     "Όχι… θέλω να πω δηλαδή, προς Θεού, να μην ανοίξει κανείς και για κανέναν λόγο το σακί αυτό, μέχρι να φτάσετε στην Ιθάκη".

     "Ααα, μείνε ήσυχος Θεέ των Ανέμων. Θα το επιβλέπω εγώ. Μπορώ όμως να σε ρωτήσω κι εγώ κάτι;"

     "Βεβαίως και μπορείς. Αλίμονο. Μεταξύ μας τώρα;"

     "Γιατί με βοηθάς; Έχεις κάποιο όφελος;"

     "Γιατί είσαι ο πρώτος θνητός που χρησιμοποιεί το μυαλό του".

     "Χμμμ… μόνο γι αυτό;"

     "Και επειδή δεν αρνείσαι ποτέ να μαθαίνεις".

     "Αααα… Αίολε, εξακολουθώ να μαθαίνω για να ζω αληθινά και να κοιτάζω στα μάτια αυτό που με πονάει και με διαλύει. Εξακολουθώ να μαθαίνω να αντέχω την αλήθεια μου, να κοιτάζω χωρίς να κρύβομαι, να ακούω χωρίς να κρίνω και να προσεγγίζω οτιδήποτε νοιώθω, χωρίς να απαιτώ να αλλάξει".

     "Μα σε ξέρω. Σου το είπα και γι αυτό σε βοηθάω. Απορώ με τον Ποσειδώνα όμως. Γιατί σε παιδεύει τόσο πολύ βρε παιδάκι μου; Μου κάνει εντύπωση αυτό το πράγμα".
     "Επειδή τύφλωσα τον γιο του τον ασχημομούρη".

     "Α ναι; Τον Κύκλωπα Πολύφημο;"

     "Ναι, αλλά τι να έκανα; Να τον άφηνα δηλαδή να φάει όλα μου τα συντρόφια; Στο τέλος θα έτρωγε κι εμένα. Με αντιλαμβάνεσαι;"

     "Absolutely δικέ μου. Absolutely!"

 

Σας ευχαριστούμε πολύ για την όμορφη συζήτηση και σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία προσωπική, επαγγελματική και συγγραφική.

 

Ήταν πράγματι πολύ όμορφη η συζήτηση. Σας ευχαριστώ και εγώ που με φιλοξενήσατε στο περιοδικό σας και μου δώσατε την ευκαιρία να επικοινωνήσω με τους αναγνώστες σας. Σας εύχομαι τα καλύτερα. 

 

Βιογραφικό:

Ο Γιώργος Μπιλικάς, γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε Θεωρία Μουσικής & Κιθάρα. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος των "Θαρσείν Χρει", και έχει ασχοληθεί με την παραγωγή και τη μουσική επιμέλεια ραδιοφωνικών εκπομπών, με την ηχοληψία και την πρωτότυπη μουσική επένδυση ντοκιμαντέρ και ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους. Αρθρογραφεί από το 2003 στη μόνιμη στήλη που διατηρεί στο www.musicheaven.gr.

 

Από το 2012 μέχρι και το 2016, συνεργάστηκε με τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές με τις οποίες κυκλοφόρησε τα μυθιστορήματα "Heaven Adventures" (2012), "No. 9" (2013), "Al-Andalus" (2014), "Οι Προφήτες με τα Λυπημένα Μάτια" (2015) & "K" (2016), τα οποία κυκλοφορούν σε Β' Έκδοση από την Lulu Press (lulu.com).

 

Στο τελευταίο του βιβλίο, "Οδυσσέας", που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2021 από τις Εκδόσεις Άλλωστε, τον πρόλογο έγραψε ο Λογιότατος, Δημήτρης Σπυρίδωνος και το επίμετρο ο Ποιητής, Φαίδων Αλκίνοος.

Arts On-Line: https://bit.ly/3s59wVD

 

 

 


- Στείλε Σχόλιο


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Συγγραφέας
orfeus
Γιώργος Μπιλικάς
Storyteller...
από Valley Below



Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/orfeus






Το περιεχόμενο του ιστοτόπου αυτού, μπορεί να αναπαραχθεί ελεύθερα, εφόσον αναφέρεται η πηγή. Το περιεχόμενο που υπόκειται στους νόμους περί πνευματικής ιδιοκτησίας, ανήκει στον αξιότιμο ιδιοκτήτη του. (Ποιό είναι αυτό; ...βρείτε το)


Tags

2020 Δώρα Ευχές Καλή Καλύτερη Χρονιά Χρόνος Ώρα 24symbols Adventures Al-Andalus Alypa Amazon Apple Blue Books D2D Demand Digital Draft Ebooks Eyed Heaven K Kobo No.9 Poems Print Prophets Rakuten Sad Scribd Songs Tolino Vivlio Heaven Adventures Άννα Αγγελική Αθηνά Αλεξάνδρα Αντώνης Βάσω Βίκυ Γιώργος Γιάννα Δημήτρης Ειρήνη Ελένη Ερίκα Ζωή Ηρώ Θωμάς Θανάσης Κώστας Λίντα Μυρτώ Μίμης Μαρία Νίκος Νεφέλη Ορφέας Πάνος Ρένα Ρούλα Σπύρος Σοφία Τάσος Τζούλια Χρήστος K. No. 9 Album Audio Background Behind Cleo Eric Even Folk Format Ghosts Gothic Green Indie Jeff Joe Kelly Label Lake Laura Leader Lichter Love Might Monkey More Neo-Psych Northern Pajamas Pop Phantom Psych-Pop Records Ross Seattle Strung Sun Sunlight Weigh Weller Angle Beneath Christina Coffee Cohen Dancing Endless Flamenco Hoyos Missingness Nepal Only Passion Peninsula Portugal River Saudade Spain Stars Suzanne Tomorrows Waltz World You Younger Aretha Aretha Franklin Flash Franklin Goldberg Jack Jumping Jumping Jack Flash Keith Keith Richards Richards Whoopi Whoopi Goldberg Around Bands Bloomer Late Rock Απαίτηση Βιβλίο Γιώργος Μπιλικάς Δεκαετία Έκδοση Έντυπη Κανέλλος Τερζής Κείμενο Μπάντες Συνοδευτικό 60 Bat City Facebook Intro Mail Outro Päivi Tonya Γκάζι Διαδίκτυο Θέμα Θέρμανση Καφές Κινητό Μαγείρεμα Μαιτρ Μαργαρίτα Μιχαήλ Μπάνιο Μπουλγκάκοφ Όρυζα Πετρογκάζ Πλυντήριο Ρωσίδα Σταθερό Τηλεόραση Τηλέφωνο Φιάλες Φινλανδέζα Φως Φωτισμός Ψυγείο Bill Wyman Brian Jones Charlie Parker Charlie Watts Chico Hamilton Closed Elvin Jones Jelly Roll Morton Luftwaffe Mick Jagger Pattie Hansen Rolling Stones Shirley Shepherd Thelonious Monk Bob Dylan Leonard Έζρα Πάουντ Τ. Σ. Έλιοτ Αρθούρος Ρεμπώ Κάρολος Μπωντλαίρ Ουίλιαμ Μπλέικ Νόμπελ Φαινόμενο Έβερεστ Γιώργος Μπαμπασάκης Μεταίχμιο Christmas Merry Christmas Keb Mo Cibelle Grass Μπαστούνι Ντάμα Cigarettes After Sex Sweet Greg Lake ELP Emerson Lake and Palmer Keith Emerson Carl Palmer Robert Fripp King Crimson From the Beginning Hurt John John Hurt Sir Jesus Christ Lust Glory Holly Grail George Harrison Handmade Films Monty Python Life Brian Gleese Terry Jones Gilliam Graham Chapman Moon Michael Palin Peter Sellers Spike Milligan Idle Always Look Bright Koop Island Blues Thousand Kisses Deep Rolling Stones We We Love You Pink Floyd AndVilyly Βελόνα Βινύλιο Βράδια Δίσκος Κόστος Μακαρίτης Παππούς Περιεχόμενο Σκράτς Σπίτι Στάχτες Τραγούδια Φωνή Xαμηλοβλεπούσα Μουσική Eρμηνεία Βασίλης Σαλταγιάννης Στίχοι Αντονία Τσολάκη Κόντρα μπάσο Μαρία Παντελάκη Κρουστά Μπουζούκι Κιθάρες Πιάνο Ηχοληψία Κώστας Παρίσσης Studio Praxis Μίξη Παραγωγή Καθρέφτης Άβελ Άμλετ Αρσέν Λουπέν Αφροδίτη Δίας Ερμής Ζορρό Κάϊν Κουασιμόδος Κρόνος Οφηλία Παγόβουνο Παραφίνη Πλούτων Ποσειδώνας Πουαρώ Σέρλοκ Χολμς Σκορπιός Σταχτοπούτα Σωματοφύλακες Ταυρομάχος Τιτανικός Τροβαδούρος Χιονάτη Blue Note Disk Jokey Uma Thurman Άγγελος Άμμος Ασημένια Βασιλιάδες Δικηγόροι Ερημίτες Εσώρουχα Ήχος Καράβια Καταδικασμένοι Κυνηγόσκυλα Λιμάνια Μαντόνα Μικρό Νύχτα Παράδεισος Πεζοδρόμιο Ποιητές Προστάτης Πυξίδα Σεβάχ Σημαδεμένα Στρουθοκάμηλος Υπόγειο Φακός Φάροι Ψιλικατζίδικο Bar Άγνωστος Αδύναμος Αισθητική Άνθρωπος Αξίες Αξιοπρέπεια Απάντηση Γενναιότητα Διακριτικότητα Δρόμος Δύσκολος Δώρα Μαργέλη Ελευθερία Επιμονή Ερώτηση Ευθύνη Θηρίο Μεγαλοψυχία Μοναξιά Παιδεία Πτυχία Σύστημα Σωτηρία Ταπεινότητα Άη-Γιώργης Δράκος LSD Άλλωστε Γιορτές Δημήτρης Σπυρίδωνος Θερμές Οδυσσέας Όμορφες Φαίδων Αλκίνοος Χριστίνα Σαββανή Αλύπα Δεύτερη Διηγήματα Εξαντλημένο Κ Λυπημένα Μάτια Μυθιστόρημα Ποιήματα Προφήτες Πρώτη ΣΔ Συλλογή Lulu Note Other Press Stories Εκδόσεις Στέλλα Πετρίδου Συνέντευξη Τέχνες Arts Arts On Line Άνεμος Βουρκωμένα Βράχια Βροχή Γλέζος Γυρισμός Δάκρυ Δέντρα Δύναμη Ευκολάκι Καημός Κεραυνός Κινδύνης Λαβωμένα Ξένα Πίκρες Πουλόπουλος Σταθμός Σύννεφο Τραίνα Χαρδαλιάς Χέρια Χωρισμός Ωκεανός Άρης Βασίλης Γερμανός Γκαϊφύλλιας Δημητριάδη Διονύσης Ζιώγαλας Ιατρόπουλος Ισιδώρα Κατερίνα Κωχ Λεττονός Μαρίζα Μαρίνα Μάτσας Μοναχικότητα Ντάλας Ξενουδάκη Σαββόπουλος Τασούλης Τσιλογιάννης Ψαριανός Άστρο Γήινη Εγώ Επάνω Εσύ Μαγεμένη Μάγισσα Ματιά Φωτιά Αγ. Δημήτριος Αθανίτης Ακρίβου Ασυνείδητο Γεγονός Θεσσαλονίκη Καζανάς Κάλτσου Κατάδυση Κινηματογράφος Κιορτσή Λαβύρινθος Μαγουλάς Μετρό Μπιλικάς Πρεμιέρα Ρέτζιος Σαρημανώλης Στρογγυλό Ταινία Φεστιβάλ Φώτου FM100 Filming Greece Αγάπη Αδελφή Ακατάλληλη Διαδρομές Ε Ζάνη Κ. Νεφέλη Πόπη Ζάνη Πρόλογος Πόπη Στιγμή Συμπαντικές Συμπαντικές Διαδρομές Υπερβατική Ψυχή Support Ανάγκη Αποδοχή Ασφάλεια Βασίλισσα Βουτιά Δεσμός Δεσμά Δύσκολη Έκθεση Εμπιστοσύνη Ζητιάνος Μοίρασμα Οδοντόβουρτσα Ομορφιά Παράδοση Περίπτωση Πραγματικότητα Σιγουριά Συμφωνία Συναλλαγή Σχέση Απομεινάρια Ηλιοσκόταδο Καρυάτιδα Λόφος Μορφή Ντουλάπι Σκοτάδι Σκοτεινιά Σύμπαντα Φεγγάρι Χάρη Βόλτες Γέλιο Επιθυμία Έρωτας Ξενύχτια Όνειρα Πάθος Παιχνίδια Πόθος Ποίημα Σημαντικά Στιγμές Συναισθήματα Ταξίδι Τραγούδι Φίλος Αγκαλιά Αλυσίδες Άνεμοι Απανεμιά Αστέρια Αύρα Βράχοι Γλάροι Θάλασσα Κόκκινο Κύματα Ουρανός Παλίρροια Πλοία Πρωινό Σύμπαν Φουρτούνα Χαλί Αγώνες Βεντάλια Γενικό Διαγωνισμός Επιτροπή Ερμηνεία Εφιάλτης Ιστιοφόρο Κέρκυρα Κριτική Μουσικοσυνθέτης Νυχτοφύλακας Όνειρο Παρατηρητής Παρελθόν Πρόσταγμα Σαμοΐλης Σανίδα Τρόποι Φαντασία Χίλιοι Air Condition Αιτία Αντισηπτικό Απάτη Απέναντι Άρρωστοι Βήχας Γυναίκα Εμβόλιο Θάνατος Ιός Κίνα Κορμί Κορονοϊός Λεβερκούζεν Μάσκα Μυαλό Νοσοκομείο Ντούτσε Ξενιστής Ξένος Πατρίδα Πέτρα Πικρή Ποτήρι Ρόζα Στήθος Στολή Τύψεις Χώμα Ψέμμα Αγαπημένη Αιώνιο Αλήθεια Απλά Άφθαρτο Ερωτήματα Καθημερινότητα Μέρα Μόνος Ολοκλήρωση Ποιητής Πορτραίτο Πρόσωπο Στόμα Ταπεινά Ύπαρξη Φτεροκόπημα Ψεύτης Ακουαρέλλες Αποθήκες Αρθρογράφος Αρκούδες Αφιερώσεις Γιόγκα Γκαρσονιέρα Διπλώματα Καπέλα Κρασί Λίμνες Μαθήματα Μαθητές Μέλι Μουσικός Οδήγηση Παρουσία Ποτάμια Ταινίες Υπερβόρεια Φεγγαρόφωτο Offline Online Skype Αγία Δημήτρης Αθανίτης Διάβολος Εκδήλωση Κώστας Καζανάς Καμία Κινηματογραφική Λένα Κιτσοπούλου Λέσχη Παρασκευή Συμπάθεια Devil No Sympathy Αγροτικόν Βίντεο Βράδυ Δίσκοι Μπάντα Οδύσσεια Οκτώβριος Πανδημία Παπάζογλου Παραλλαγή Πηνελόπη Σειρήνα Σεπτέμβριος Συζήτηση Στούντιο Στρόγγυλοι Χθες Χιουμοριστική Blog MusicHeaven Αγωνία Θρίλερ Ιουλία Λυμπεροπούλου Λογοτεχνία Μεταφυσική Μυστήριο Νο 9 Περιπέτεια Αδάμ Αίμα Ανθρωπότητα Αυτοκίνητο Βαμπίρ Γνώση Γρανίτα Δημοφιλής Δολοφονία Εικασία Εξοπλισμένο Επιστήμονας Εραστής Ερειπωμένο Εύα Ζόμπι Ζωντανοί Ηθοποιός Μοναχικός Οπαδός Πατσάς Συγγραφέας Συσκευή Ταυτότητα Τράπεζα Χυμός Tesla Αεροδρόμιο Γιόκο Γκολντ Δοξιάδη Ελληνικό Κρουαζιέρα Λένον Λονδίνο Μάρδας Μαστοράκης Μπητλς Νησιά Όνο Πασίφικ Πειραιάς Beatles Gold Lennon Ono Pacific Yoko Κιτσοπούλου Κοτανίδης Καλό Cross Orfeus Sunny Sunny Cross Αθήνα Αφηγητής Ελληνική Μοντάζ Ντοκιμαντέρ Οδηγός Πρόσωπα Σινεμά Σκηνοθεσία Συναντήσεις Στοές Φωτογραφία Χαλκίδα DNA Βαρσοβία Δανέζα Δανία Θεοδωράκης Κοπεγχάγη Ξαρχάκος Σουηδικό Χατζιδάκις Angie Darling Helsingborg Helsingør Kronborg Αίγυπτος Αϊνστάιν Βαστίλη Βιετνάμ Γαλλία Δαρβίνος Διαμάντια Ηλίθιος Ηλιθιότητα Ινδιάνοι Ιράκ Κάστερ Κόρινθος Λιβύη Λουδοβίκος Ναπολέων Ντοστογιέφσκι Παντοτινός Ρωσία Σιου Σεγιέν Συρία Τσιπόλλα Chiquentcento Απόλλων Γήπεδο Εισιτήριο Ένεκεν Θέατρο Ιούλιος Λαιμός Λυκαβηττός Ριζούπολη Συναυλία Ταμείο Τιμή Φωνές Anderson Birthday Happy Ian Jethro Scotland Tull Γιοκαρίνης Εκδόσεις Άλλωστε Ιησούς Ιθάκη Καλυψώ Κατερίνα Σιδέρη Κίρκη Κύκλωπας Όμηρος Παναγία Πολύφημος Σκύλλα Συμβίωση Σύμφωνο Τηλέμαχος Χάρυβδη Χριστός Instagram Mall Newsfilter Αθηναίων Πολιτεία Ανατολή Βοηθοί Δύση Ηθοποιοί Ήλιος Θεός Θησείο Κύρα Όψεις Πυγολαμπίδα Σελήνη Σκαθάρι Σοφία Παναηλίδου Σοφοί Συμβούλιο Φανταστικό Αίθουσα Απομόνωση Βόρεια Γκέτεμποργκ Νησί Προβολές Σινεφίλ Φάρος Boutique Cinema Curators Distancing Focus Göteborg Holmberg Internet Isolated Jonas Noster Pater Project Social Sold-Out Zoom Αίθουσες Ανθολογία Ιππότης Καταθλιπτικός Κόντρα Μύθος Copyright Ακτή Βέλος Νόημα Παφλασμός Ποίηση Τοξότης Giralda Ακτίνες Άνθρωποι Άξονες Αστραπή Αύρες Γαλαξίας Γαλοπούλα Γεράκι Γύρη Ζέστη Κίσσα Κοράλλια Κρύο Ορίζοντας Όστρακα Πελαργός Σίσσυφος Υγρασία Φτερά Milky Way Αλέξανδρος Καρακαντάς Γλέζου Καραμουσαλής Κρασούδης Μαστοράκη Μπενέτου Παπαθανασίου Πατσιφάς Πετρίδης Ρούσσος Ρωμανός Σαλιάρης Σουγιούλ Σπανουδάκης Στασινόπουλος Τρούσας Aphrodite’s Child Axis Charms Forminx Igloo Juniors Αλίμονο Άνθρακες Άνους Αντίδραση Αντίθετη Άποψη Αύριο Αυτός Εκείνος Επιλογές Θησαυρός Κατανόηση Κυριολεξία Ορθότητα Ποιότητα Ποσότητα Προσβλητικό Ρέστα Ρήγας Σήμερα Συμπεριφορά Συνομιλητής Υπεύθυνος Φράση Φταίω Αλκαίος Άλκης Αντίο Θάνος Κακόηθες Μελάνωμα Μικρούτσικος Αλκίνοος Επίμετρο Θοδωρής Παπαδόπουλος Gordon Sumner Sting Αστείο Ενετοκρατία Κούντερα Μάνη Νύφι Πειρατές Tρικυμία Gena Rowlands John Cassavetes Paul Mazursky Raúl Juliá Susan Sarandon Tempest Vittorio Gassma Ταίναρο Ιερό Πύλη Άδης Βαθύ Κοκκινόγεια Σπηλιά Καταιγίδα Τρικυμία Vittorio Gassman Βασίλης Γκλεζάκος Λουκιανός Καρακαντάς Τζονιχάκης Ανάσταση Αμβρόσιος Άνθιμος Άρθρο Ασήμαντα Βατικανό Δημόσιο Δυνατός Εκκλησία Επικρατούσα Επίσημη Ευρώ Θεοφάνης Θρησκεία Ιερώνυμος Ιταλία Μεσαίωνας Παπάδες Παπάς Ποσά Προνόμιο Σεβασμός Συγγνώμη Σύνταγμα Ανεπάρκεια Ανοχή Γραμματέας Διαφορετικότητα Εγωκεντρισμός Ευθιξία Ιατρείο Κάμψεις Κατωτερότητα Κομπλεξικός Μητσοτάκης Μισογύνης Ορισμός Πληρότητα Πρόβλημα Ραντεβού Σύλλογος Ψυχολόγος Ανάλογη Ανταμοιβή Αρνάκια Αρπακτικά Βοσκός Δάσος Έξοδα Κόλαση Λιοντάρι Λύκοι Μαντρί Πειθήνια Πεποιθήσεις Τίγρης Υπάκουα Υπηρέτες Υποτακτικά Depredadores Αναμέτρηση Ανώδυνο Αυλαία Διαβολή Εγωισμός Επιθετικότητα Ζήλεια Θύμα Κακοήθης Μέθοδος Προσωπείο Σκοπιμότητα Συκοφαντία Συμφέρον Υποκριτής Ύπουλος Φθόνος Χειραγώγηση Ανασφάλεια Αρνητικό Δότης Δραστήριος Δυσοίωνο Ελπίδα Ενεργός Θετικό Κεφάλι Κοιλιά Κρίση Μέλλον Οικονομικά Παραλήπτης Παρόν Προβλήματα Φροντίδα Ανθοπωλείο Άντρας Αρειανός Διάλειμμα Ευνουχισμός Ιδρώτας Καρέκλα Κιθάρα Κοπή Κόρνα Λογαριασμός Παλαιά Πάλκο Πόρτα Ταμπούρλο Τριαντάφυλλο Αντίθετο Αρλεκίνοι Δουλειά Θύελλες Κάβος Καιρός Μάνα Παλιάτσοι Πατέρας Πλόες Πόδια Πόλεμος Ποτάμι Ποταμόπλοια Πτήσεις Ρούχα Στολίδια Ψώνια Βερολίνο Εικόνες Εμφάνιση Επέτειος Μοναδικό Ξεχωριστή Οθόνη Προβολή Άση Δημητρουλοπούλου Eva Stylander Στάθης Πλώτας Παναγιώτης Θανασούλης Παναγιώτης Θεοφανόπουλος. Απιστία Κόλυβα Απόλαυση Γλωσσικό Διπλός Ελάττωμα Έξω Επιτυχία Ευχή Καινοτομία Κακός Καλός Κατευόδιο Κάτω Κούρεμα Κρασιά Κρυστάλλης Λάθος Λεξιλόγιο Λευτεριά Μέσα Νεολογισμός Νοηματικό Πάνω Παπαδιαμάντης Πλεονασμός Προκοπή Πρόοδος Πρόσημο Σιδεροκέφαλος Απόψε Βραδάκι Κανείς Πορτάκι Ξεκλείδωτο Αρχάγγελος Καλλιμάρμαρο Μίκης Συγκίνηση Αυλή Δίπατη Κουρελής Λήθη Μαλαματάς Μέθυσμένος Μνήμη Μονοκατοικία Μπουκάλι Ομπρέλα Σάββας Σιλουέτα Σπιτάκι Τουαλέτα Φίλη Fool Hill Sven Βασιλική Βασιλική Μπούζα Θεματοφύλακες Μπούζα Παρουσίαση Βόλος Κανάρια Κυριακή Λάρισα Όψεις του Φανταστικού Πολυχώρος Σάββατο Φουντούλης Ωδείο Καλαμάτα Bodega Γιώργο Εσένα Ζήσω Μπορώ Χωρίς. Γιώργος Βασιλείου Μάχη Σκληρή Όμορφη Ζίμπρα Νίκος Παπάζογλου Πάτρα Πρωταπριλιάτικο Ψέμα Ghetto Noir Γκλίτσα Βιογραφικό Δηλητηρίαση Είδος Καθαρό Κάπα Λίρες Μάντρα Μισθός Περίφραξη Πρόβατα Σκωτία Τοίχος Τσοπάνης Φράχτης Φύκια Cafe Lighthouse North Orkney Ronaldsay Στέλλα Κάλτσου Γιάννης Φώτου Σταμάτης Μαγουλάς Τούλα Ακρίβου Μιχάλης Σαρημανώλης London Greek Film Festival Odysseus Cosmocinema Awards Ένωση Ευαγγέλιο Ιερουσαλήμ Μόσχα Πιλάτος Πόντιος Σατανάς Σοβιετική Σταύρωση Φύση Azazello Behemoth Bulgakov Faithfull Faust Hella Jagger Koroviev Margarita Marianne Master Mikhail Mick Professor Woland Κηλαηδόνης Λουκιανός Κηλαηδόνης Δύστυχες Πουτάνες Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες Χρόνια Χολέρα Δαιμόνια Χρονικό Προαναγγελθέντος Κοιμισμένα Κορίτσια Γιασουνάρι Καουαμπάτα Απίστευτη Θλιβερή Ιστορία Αθώα Ερέντιρα Άσπλαχνη Γιαγιά Ελευθερίου Μάνος Μάνος Ελευθερίου Νέο Ψυχικό Νέο Ψυχικό Πεντάγωνο Τρέξιμο Περπάτημα Πατρικό Γείτονες Μετακόμιση Περισσός Ελίκη Κρεμασμένος Λουκάνικο Λουτρό Μένανδρος Μένιος Μπύρα Νέα Νικόλ Ντους Ομελέτα Ορέστης Πανόραμα Παπαδάτος Παραμονή Πρωτοχρονιά Σαμπάνια Σαντορίνη Σμύρνη Σχοινί Χάρος Χατζηθωμάς Mojave 3 Εννέα Κολοκοτρώνη Νο. 9 Στυλάντερ Ευτυχισμένος Πόρνη Τυχερός Χαρούμενος Ωριμότητα Λιμάνι Πλοίο Θοδωρής Θοδωρής Παυλάκος Παυλάκος Strega 2017 New Year Καρό Belongs Daddy Get Heart Marilyn Monroe Want What Καταστροφή Κούφια Μαίρη Σπαθί Ana Ana Moura Case Do Fadista Fado Fados Joni Joni Mitchell Mitchell Moura Sou Μασάζ Αεροπειρατεία Καφεδάκι Αεροσυνοδός Τενοντίτιδα Μασέρ Νεπάλ Καλάσνικοφ Σουτιέν Φούστα Κουκουλοφόρος Φερμουάρ Εντριβή Κύκλοι Ζύμωμα Χτυπήματα Άγγιγμα Έγκαυμα Ευφορία Πτήση Επιβίβαση Απογείωση Σπυρόπουλος Σπυριδούλα Μπάμπης Φλου Αναβλητικότητα User Manual Πιθανότητα Ενδιαφέρουσα Πόλη Πηγάδια Στόμιο Εξωτερικό Επικοινωνία Μόδα Εσωτερικό Επιφάνεια Αντικείμενα Κοσμήματα Νομίσματα Τέχνη Πίνακες Ζωγραφική Γλυπτά Βιβλία Μανιφέστα Επιστημονικά Περιοδικά Χωρητικότητα Jorge Bucai Πρόσκληση Αθηναίων Πολιτεία Οικογένεια Άνεση Ειδήμων Φάρμακα Αντίληψη Κτίρια Προδιαγραφή Υπάρχοντα Αξία Γείτονας Διάστημα Πλανήτης Άτομο Προκατάληψη Εισόδημα Ηθική Κέρδη Τρόφιμα Διατροφή Blame Irish Φιλοσοφία Νίκος Ζωιόπουλος Νίκος Χατζόπουλος Δράμα Βραβείο Φρικιό Λαμόγιο Υπάλληλος 1993 Σενάριο Τάκης Βενετσανάκος Σκηνικά Κοστούμια

Γίνε επίσημος αναγνώστης!


Πρόσφατα...


Δημοφιλέστερα...




Αρχείο...


Φιλικά Blogs


    Links







    Ανάπτυξη MusicHeaven.gr, Hosting interTEN
    Όροι Χρήσης

    template design: Jorge