Το Πνευμα και το ...Οινοπνευμα!
Πριν τη φώτιση, κόψε ξύλα και κουβάλησε νερό. Μετά τη φώτιση, κόψε ξύλα και κουβάλησε νερό!
23 Νοεμβρίου 2023, 08:39
Όταν διέλυσαν οι Beatles ένοιωσα ...άστεγος!
Γιώργος Μπιλικάς  24γράμματα  Μπάντες  Δεκαετία  Rock  Around  Bands  Cafe  Διπλό  Παρουσίαση  Γιάννης Αλεξίου  Θέκλα Τσελεπή  Στέλιος Ελληνιάδης  Σίμος Κοκαβέσης  Μουσική Γενιά  

To Rock υπήρξε η κινητήριος δύναμη στη ζωή του. Είχε την τύχη να ζήσει από πρώτο χέρι την μουσική εξέλιξη όταν όλα συνέβησαν στη δεκαετία του ’60 και ’70. Ως νέος που έβραζε το αίμα του έψαχνε την μουσική και τα νέα ακούσματα, σύλλεγε δίσκους, και ως μουσικός συμμετείχε στο περιβόητο Pop Festival του 1973 με το βραβευθέν συγκρότημά του Θαρσείν Χρεί.


Ο Γιώργος Μπιλικάς, ένας ωραίος, φύση καλλιτεχνικός τύπος, τραγουδοποιός, συγγραφέας, αρθρογράφος, που έκανε μια “επαναστατική” πράξη καθώς στην εποχή του διαδικτύου και της ηλεκτρονικής ενημέρωσης κυκλοφόρησε έντυπα την Εγκυκλοπαίδεια του Rock με τίτλο: Rock Around The…Bands ! (Οι μπάντες της δεκαετίας ’60 & ’70). Από τις εκδόσεις 24γράμματα. Αυτός είναι ο 1ος τόμος της πολυετούς εργασίας του που κράτησε δύο δεκαετίες μέχρι να ολοκληρωθεί. Επίσης έχει δρομολογήσει την έκδοση δύο ακόμη τόμων: 2. «Rock Around…Women!» (Οι Γυναίκες του Rock) και 3.«Rock Around…Loners!» (Οι Μοναχικοί του Rock), στις ίδιες εκδόσεις.


Μπορεί να είναι ο «Τελευταίος των Μοϊκανών» ή ο «Ρομπέν των παρηκμασμένων αισιόδοξων», όπως τον αποκαλεί ο rock δημοσιογράφος Κανέλλος Τερζής στο εισαγωγικό σημείωμά του πρώτου τόμου που ήταν και η αφορμή της συνέντευξης αυτής, όμως ο Γιώργος Μπιλικάς έχει τους λόγους του που προχώρησε στην συγγραφή της τριλογίας αυτής. Στον 1ο τόμο που κυκλοφορεί, μέσα σε 500 σελίδες παρελαύνουν όλα αυτά τα συγκροτήματα που ήμαστε δεμένοι μαζί τους, μας κάνουν την καλύτερη παρέα και είναι ο πιο πιστός μας φίλος. Στην καταγραφή των συγκροτημάτων ο συγγραφέας παραθέτει βιογραφικά στοιχεία, σύνθεση μελών και ενδεικτική δισκογραφία.


Ο Γιώργος Μπιλικάς, γουστάρει τα καπέλα, τα φουλάρια, και διαβάζει, στο μετρό, στα τρένα και στα αεροπλάνα. Ήταν φυσικό λοιπόν να συναντηθούμε δίπλα στο Μετρό Φιξ-Συγγρού στον πεζόδρομο της Δράκου, στο Κουκάκι για να ροκάρουμε!

 

-Σε ποιους μουσικούς και συγκροτήματα έχεις αδυναμία;

Έχω μία «Αγία Τριάδα»: Beatles, Bob Dylan & Rolling Stones. Μετά όμως, σκέφτομαι και τον Ray Davies με τους Kinks, και την τριάδα, την κάνω τετράδα. Να σου πω κιόλας, ότι όταν διαλύθηκαν οι Beatles ένοιωσα πως έμεινα ορφανός ή –αν θες- άστεγος. Η θλίψη μου ήταν τεράστια. Αυτοί που μου έδωσαν στέγη στη συνέχεια ήταν οι Jethro Tull. Θα μου πεις ότι δεν έχουν καμία σχέση με τους Beatles και θα συμφωνήσω. Δεν θα μπορούσα ποτέ όμως να αντικαταστήσω τους Beatles με κάποιους άλλους, διότι ήταν αναντικατάστατοι και καλώς έμειναν έτσι. Αρχές δεκαετίας του 70 λοιπόν και τα απογεύματα, καθώς ετοιμαζόμουν να πάω να συναντήσω τους φίλους μου, άκουγα από το ραδιόφωνο μία μουσική εκπομπή (δεν θυμάμαι ποια ήταν), ξέρεις τώρα... καινούργιες κυκλοφορίες κλπ. Ξαφνικά, άκουσα ένα τραγούδι εντελώς καινούργιο... ένας ήχος πολύ διαφορετικός από τους ήχους που συνήθως έφταναν στα αυτιά μου... η φωνή του τραγουδιστή διαφορετική... μια μπάντα διαφορετική... ένα φλάουτο που μέχρι τότε κανείς δεν μοστράριζε σε πρώτο πλάνο... η μελωδία του τραγουδιού γοητευτικότατη... όμως κάθε φορά –και δεν ξέρω πώς το κατάφερνα αυτό- έχανα τις πληροφορίες του εκφωνητή για τη μπάντα, το άλμπουμ και όλα τα σχετικά... τρελαινόμουν... και αφού λοιπόν κάθε φορά έχανα τις πληροφορίες, αποφάσισα κάποια στιγμή, να μη μπω στο μπάνιο, να μη λουστώ, μέχρι να ακούσω περί τίνος πρόκειται. Ήταν το “With You There to Help Me” από το Benefit των Jethro Tull. Ε έμεινα εκεί και η "ορφάνια" μου εξαφανίστηκε κατ’ ευθείαν. Περιττό να σου πω, ότι εξακολουθώ να στεγάζομαι ακόμα στους Jethro Tull (ας είναι καλά ο Ian Anderson). Μεγάλες μου αγάπες, είναι επίσης οι Green Pajamas του Jeff Kelly, ο David Sylvian με τις διάφορες κατά διαστήματα μπάντες του, ο Van Morrison, και το κολλητάρι μου, ο Neil Young.

 

-Το Rock πότε μπήκε στη ζωή σου και με ποιο τρόπο εμφανίστηκε; Πρώτα μουσικά ερεθίσματα; 

Τα πρώτα μουσικά ερεθίσματα, ήταν αυτά που έπαιζε το ραδιόφωνο, τα λεγόμενα ελαφρά, τα οποία τα άκουγα πιο ευχάριστα από τα διάφορα του Μίκη Θεοδωράκη, που αγόραζε ο πατέρας μου. Δεν με ικανοποιούσε πάντως τίποτα από αυτά. Ούτε τα μεν, ούτε τα δε. Δεν ήταν αυτό που ήθελα, αλλά δεν ήξερα και τι ήταν αυτό που ήθελα, μέχρι που άκουσα τον Elvis Presley. Αυτός ήταν το πρώτο μου ίνδαλμα, που κράτησε μέχρι την εμφάνιση των Beatles στην ταινία "A Hard Day’s Night". Από κει και πέρα, τίποτα δεν ήταν ίδιο. "Ήρθε ένας μάγος –που λέει κι ο Βαγγέλης- κι άλλαξε το σκηνικό".


-Από πότε έως πότε υπήρξες μέλος των Θαρσείν Χρεί;  Τι θυμάσαι από εκείνα τα χρόνια;
Οι Θαρσείν Χρεί φτιάχτηκαν την άνοιξη του 1973 και διαλύθηκαν τον Ιούλιο του 1974 με τα γεγονότα της Κύπρου και αναγκαστικά με την επιστράτευση. Κάναμε πρόβες στο υπόγειο του σπιτιού του μπασίστα, και το ρεπερτόριό μας ήταν τραγούδια δικά μας και μερικές (ελάχιστες θα έλεγα) διασκευές από το αγγλόφωνο ροκ ρεπερτόριο. Πριν φτιάξουμε τη μπάντα, ήμασταν φίλοι ναι, και παίζαμε -ως μονάδες όμως- στα διάφορα πάρτυ που κάναμε.

 

-Ποια η ιστορία του τραγουδιού σου “Μέρα Βροχερή” με το οποίο διαγωνιστήκατε στο ιστορικό Pop Festival ’73; Πού είχε γίνει το φεστιβάλ; Ένα περιστατικό που αξίζει να αναφερθεί και έχει μείνει στην μνήμη σου ως ιδιαίτερο;
Το τραγούδι “Μέρα Βροχερή”, δεν είχε καμία ιδιαίτερη ιστορία ή σημασία, τουλάχιστον στην αρχή του. Ήταν ένα τραγούδι που γράφτηκε όπως όλα τα άλλα, και είχε την πορεία που είχαν και τα άλλα μου τραγούδια. Το έπαιζα δηλαδή και αυτό στα διάφορα πάρτυ που κάναμε τότε. Αργότερα όμως, απεδείχθη σημαντικό, χωρίς όμως να το επιδιώξω εγώ. Όταν οι τρεις τραγουδοποιοί της μπάντας, πήγαμε να διαγωνιστούμε στο Pop Festival, πήγαμε και ηχογραφήσαμε (νομίζω πως το πρώτο στούντιο ήταν στην οδό Σταδίου) ως μονάδες. Όταν εγώ τελείωσα την ηχογράφηση των δικών μου τραγουδιών (είχα ηχογραφήσει 14 τραγούδια), ετοιμάστηκα να φύγω, αλλά μου είπαν από την κονσόλα ότι αν έχω άλλο ένα, μπορώ να το ηχογραφήσω κι αυτό, για να γεμίσω την κασέτα (δεν είχαμε CD τότε). Έτσι, για να γεμίσω την κασέτα, ηχογράφησα και το “Μέρα Βροχερή”, που έμελλε όχι μόνο να προκριθεί ανάμεσα σε 265 συμμετοχές, αλλά να κερδίσει και το τρίτο βραβείο. Στη συνέχεια, επειδή οι όροι του Φεστιβάλ, δεν επέτρεπαν συμμετοχή σε μονάδες, αλλά μόνο σε συγκροτήματα, φτιάξαμε τους Θαρσείν Χρει με τους υπόλοιπους, προσλαμβάνοντας στα τύμπανα τον Τόλη Πιπερά (που συμμετέχει στον δίσκο του Φεστιβάλ) τον οποίο μετά από λίγους μήνες, αντικαταστήσαμε με τον Δημήτρη Δημητράκα, που συμμετέχει στον δεύτερο δίσκο, που κάναμε πολλά χρόνια αργότερα. Το τραγούδι του Φεστιβάλ, δεν θυμάμαι πού το ηχογραφήσαμε. Ίσως στο Sierra. Για το τηλεοπτικό όμως μέρος, είχαμε πάει σε ένα στούντιο στην Κηφισίας.

 

Για τον επόμενο δίσκο που κάναμε 30 χρόνια μετά, με την Anazitisi Records, είναι πάλι το “Μέρα Βροχερή” υπεύθυνο, γιατί ο μουσικός ερευνητής Νίκος Καραθανάσης, εξ αιτίας αυτού του τραγουδιού έψαχνε να με βρει. Στη συνέχεια, ως μπάντα πλέον, διοργανώναμε διάφορες συναυλίες στην επαρχία, αλλά και στους συνοικιακούς κινηματογράφους της Αθήνας, όπου προσκαλούσαμε και διάφορες άλλες μπάντες από το Pop Festival όπως ήταν οι Live, ή οι Κορυφαίοι, είχαμε λάβει μέρος στη Γιορτή του Κρασιού στο Δαφνί, μαζί με το γκρουπ του Γιάννη Γιοκαρίνη, παίζαμε για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα στο Παπαστράτειο Πάρκο στο Αγρίνιο και το καλοκαίρι του 1974 παίζαμε στο Kazabra στην Πλάκα, όπου μας βρήκε η επιστράτευση.

 

 

-Τι έκανες μετά τη διάλυση του συγκροτήματος στη ζωή σου; Πώς επιβίωσες και ποια ήταν από τότε έως σήμερα η επαφή σου με την μουσική;

Μετά τη διάλυση των Θαρσείν Χρει, δούλεψα για λίγο ως ελαιοχρωματιστής και στη συνέχεια ως ασφαλιστής για δέκα χρόνια. Όμως, επανήλθα στον χώρο της μουσικής το 1985, ιδρύοντας τους Nepal με τους οποίους ήμασταν μέλη των ΑΕΤΑ (Ανώνυμες Εκφραστικές ΤΑσεις), μιας μη κερδοσκοπικής εταιρείας που είχαμε φτιάξει με τον Ηρακλή Τριανταφυλλίδη και άλλους καλλιτέχνες. Με τις ΑΕΤΑ, διοργανώναμε συναυλίες στην Αθήνα (Πάρκο Ελευθερίας, Θέατρο Παπάγου), με κορυφαία την τριήμερη εκδήλωση στο Θέατρο του Λυκαβηττού και με τελευταία συναυλία που δώσαμε όταν διαλύσαμε την εταιρεία, μέσα στις Φυλακές του Κορυδαλλού. Με τα δε έσοδα που είχαμε ως εταιρεία μέχρι τότε, αγοράσαμε βιβλία τα οποία τα μοιράσαμε στους φυλακισμένους. Η επαφή μου με τη μουσική όμως, δεν σταμάτησε. Συνέχισα παίζοντας μόνος, σε διάφορα αθηναϊκά clubs -με έμφαση στο Blue Note της Χαριλάου Τρικούπη- τουλάχιστον μέχρι το 2013, χρονιά στην οποία διοργάνωσα μία συναυλία στη μνήμη του κιθαρίστα των Θαρσείν Χρει, Μπάμπη Μαραγκού. Εκεί, είχα προσκαλέσει διάφορους φίλους να παίξουν μαζί μου, όπως ήταν οι: Λεωνίδας Παφιλιάρης, Purple Overdose, Ηρακλής & Λερναία Ύδρα, Δημήτρης Δημητράκας, Θέλμα Καραγιάννη, Φρανκ Νίνος (Panx Romana), Θοδωρής Τρύφωνας (Αγάπανθος), Μανώλης Σκουλάς, Γιώργος Μαραγκός, Δημήτρης Παναγόπουλος... Περιττό να πω, πως όλα τα έσοδα από τη συναυλία αυτή, δόθηκαν στην οικογένεια τού εκλιπόντος φίλου μας.

 

-Πώς έφθασες στη συγγραφή μιας Rock εγκυκλοπαίδειας; Πώς γεννήθηκε η ιδέα; Πόσο χρόνο χρειάστηκε για να ολοκληρώσεις το έργο σου; 

Από το 2000, είχα αρχίσει να γράφω διάφορα και από δε το 2003, που έγινα μέλος του musicheaven.gr, αρθρογραφούσα εκεί, έγινα μέλος της συντακτικής του ομάδας, απέκτησα δική μου στήλη και αρθρογραφώ μέχρι σήμερα, πάντα με μουσικά άρθρα βέβαια. Εκεί λοιπόν, μέσα από τα σχόλια των αναγνωστών που ζητούσαν επιμόνως να γίνουν τα άρθρα μου βιβλίο, γεννήθηκε η ιδέα της Rock εγκυκλοπαίδειας, και άρχισα σιγά-σιγά, να συγκεντρώνω το υλικό. Χρειάστηκαν περίπου 15 χρόνια για να συγκεντρωθεί όλο αυτό το υλικό που αποτελεί –ας πούμε- την ολοκλήρωση των τριών τόμων, που θα κυκλοφορήσουν συνολικά από τις εκδόσεις 24γράμματα. Και βέβαια, δεν τελειώνει το έργο με τους 3 αυτούς τόμους. Έχουμε κι άλλες δεκαετίες για να ασχοληθούμε στη συνέχεια, αλλά αυτό θα το δούμε αργότερα.


-Από τον υπότιτλο: Οι μπάντες της δεκαετίας του ’60 και ’70 φαίνεται ότι κατέγραψες τα ακούσματα σου και την νιότη σου. Πώς έζησες το Rock; Τι νέος υπήρξες;
Συχνά με ρωτούν να τους πω, γιατί διάλεξα αυτές τις συγκεκριμένες δεκαετίες για να ξεκινήσω και απαντώ: Γιατί σ’ αυτές τις δεκαετίες, συνέβησαν όλα και όχι μόνο στη μουσική. Ταρακουνήθηκε το σύμπαν σ’ αυτές τις δύο δεκαετίες και είχα την τύχη (;) να ζήσω όλα αυτά τα κοινωνικο-πολιτικο-μουσικά γεγονότα που συνέβησαν στον πλανήτη και βέβαια το Rock δεν έμεινε αμέτοχο σ’ αυτά. Τα κατέγραψε είτε με τραγούδια, είτε με κινηματογραφικές ταινίες και ντοκιμαντέρ, είτε με όποια άλλη μορφή τέχνης μπορείς να φανταστείς. Ως νέοι, υπήρξαμε έκπληκτοι παρακολουθώντας όσα συνέβαιναν στη δεκαετία του ’60. Ήταν όλα καινούργια, συνέβαιναν όλα για πρώτη φορά, τα γεγονότα ήταν συνταρακτικά και το Rock τα κατέγραφε. Στη δεκαετία του ’70 ήμασταν πιο ώριμοι, πιο συνειδητοποιημένοι και πιο αυστηροί στις επιλογές μας. Τολμώντας, θα μπορούσα να πω, πως ξέραμε καλύτερα τι ήταν αυτό που θέλαμε. Βεβαίως, εννοείται, πως έπαιξε μεγάλο ρόλο η μαγιά της προηγούμενης δεκαετίας, όπως γίνεται πάντα άλλωστε. Η μία δεκαετία προετοιμάζει την επόμενη. Στις δύο δεκαετίες αυτές, και κυρίως από τα τέλη της δεκαετίας του ’60 και μέχρι το 1974, ήμουν συχνός επισκέπτης διαφόρων αστυνομικών τμημάτων, ως μακρυμάλλης αφενός και λόγω παντελονιού καμπάνας αφετέρου. Ε αυτό δεν είναι άλλωστε και καμιά πρωτοτυπία. Όλοι το βιώναμε τότε αυτό και ήταν μέρος της καθημερινότητάς μας. Τα στέκια μας ήταν οι απανταχού καφετέριες της Αθήνας (Λουμίδης, Moreno), που λειτουργούσαν και ως εφαλτήρια για το πού θα πάμε μετά, ανάλογα με τη διάθεση: Στα διάφορα Clubs (Folk 17, Χρυσό Κλειδί), σε κάποια Μπουάτ (Εσπερίδες, Απανεμιά) ή σε κάποια Disco (Καρυάτιδες, Mecca) που είχαν φυτρώσει στην Πλάκα. Εμένα δεν μου άρεσαν αυτές οι δύο Disco. Τις θεωρούσα ψυχρές και απρόσωπες. Εγώ προτιμούσα μικρότερες "φίρμες", γιατί εύρισκα την ατμόσφαιρα ζεστή και οικεία (LP, Eleven).

 

-Με τι σκεπτικό κατέγραψες όλα τα συγκροτήματα και τους μουσικούς; Χώρεσαν όλα; Οι δισκογραφίες;   

Όταν κάνεις ένα λεξικό, μια εγκυκλοπαίδεια, πρέπει να τα συμπεριλάβεις όλα. Αυτό έκανα κι εγώ. Πιστεύω πως χώρεσαν όλα, κι αν κάποιο όνομα μου ξέφυγε, πιστεύω πως για να μου ξεφύγει, μάλλον δεν θα είναι και τόσο σημαντικό. Πέραν αυτού, πάντα μπορείς να κάνεις έναν συμπληρωματικό τόμο. Για τις δισκογραφίες, επέλεξα να βασιστώ στις επίσημες βρετανικές κυκλοφορίες των Studio Albums, αποφεύγοντας τα "Greatest Hits" και τα "Lives", επειδή οι Αμερικάνοι κάνουν ό,τι τους έρθει στο μυαλό.

 

-Σε μια εποχή που το διαδίκτυο παρέχει όλες τις πληροφορίες στο πιάτο, τι πράξη θεωρείς ότι είναι η συγκέντρωση όλου αυτού το υλικού στο χαρτί; Το σκεπτικό δηλαδή της έκδοσης αυτής.

Ίσως να έχει δίκιο ο Κανέλλος Τερζής που με αποκαλεί "τελευταίο των Μοϊκανών", αλλά όπως και να ’χει, θεωρώ, πως είναι ασύγκριτα γοητευτικό το να ξεφυλλίζεις ένα βιβλίο. Δεν είναι;

 

-Έχεις δισκοθήκη; Τι απέγινε; Από που αγόραζες δίσκους; Αγαπημένο δισκάδικο;
Τους πρώτους μου δίσκους, τους αγόραζα δυο και τρεις φορές, επειδή τους έδινα σε φίλους να τους ακούνε και ή δεν τους έπαιρνα πίσω ποτέ, ή τους γέμιζαν γρατζουνιές. Κάποια στιγμή σταμάτησα να τους δίνω. "Θέλεις να τον ακούσεις; Φέρε μου μια κασέτα να σου τον γράψω. Ο δίσκος δεν φεύγει από εδώ". Με αυτό τον τρόπο, τους έσωσα και τους πλήθυνα. Στην αρχή αγόραζα από τη Στοά Φέξη, αλλά αργότερα, τα βασικά δισκάδικα που επισκεπτόμουν, ήταν το "7+7", ο "Ζαχαρίας", το "Metropolis" και το "Music Corner".


-Έχεις τσακωθεί ποτέ για ένα δίσκο; Χάλασε μια φιλία για ένα δίσκο; 

Τσακώθηκα όταν έπαψα να "δανείζω" δίσκους. Μου έκοβαν την καλημέρα, αλλά δεν μ’ ένοιαζε, γιατί ήξερα ότι αυτός που παύει να μου μιλάει, είναι αυτός που δεν τους προσέχει.

-Από το Ελληνικό Rock ποιους ξεχωρίζεις; 

Ο Σωκράτης μπορεί να όρισε την έννοια, αλλά στην εποχή μας είναι τόσο πολύ μπερδεμένα τα πράγματα, που χάνει η έννοια την ταμπέλα και η ταμπέλα την έννοια. Δεν ξέρω πια σήμερα τι εννοούμε όταν λέμε Ελληνικό Rock (ελληνόφωνο το λέω εγώ). Ότι δεν καταλαβαίνουμε, το βαφτίζουμε Rock, ή άντε να γίνω πιο διαλλακτικός, το βαφτίζουμε έντεχνο, που τελικά, ούτε και αυτό καταλαβαίνω τι είναι. Θα πω λοιπόν, πως για μένα, γνήσιοι ροκάδες ήταν ο Παύλος Σιδηρόπουλος, και ο Νίκος Παπάζογλου. Ο τελευταίος που μας έχει απομείνει, είναι ο Δημήτρης Πουλικάκος.

 

-Ως άνθρωπος που αποτελείς μέρος της ελληνικής σκηνής θέλω να κάνεις μια αποτίμηση του Ελληνικού Rock; Έχει τη θέση που του αξίζει σήμερα; 

Δεν μπορώ να απαντήσω στο ερώτημά σου, αν το ελληνικό Rock έχει τη θέση που του αξίζει σήμερα, γιατί δεν το παρακολουθώ. Γενικώς, θεωρώ, ότι η ελληνική μουσική σκηνή είναι σήμερα στάσιμη, διότι εξέλιπαν οι δημιουργοί. Ο τελευταίος που "μπόλιαζε" την ελληνική μουσική σκηνή, με σωστές δόσεις Rock, ήταν ο Θάνος Μικρούτσικος, που δυστυχώς όμως, δεν είναι πλέον κοντά μας.


-Πού γεννήθηκες και μεγάλωσες; Είχατε πικάπ και δίσκους στο σπίτι; Πώς ήταν το περιβάλλον σου είχε σχέση με την μουσική; Υπήρχε μουσική κίνηση στην περιοχή;
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στον Περισσό, όπου και εξακολουθώ να διαμένω. Όπως προανέφερα, ναι, είχαμε πικάπ, είχαμε τους δίσκους των γονέων μου και η σχέση με τη μουσική δεν ήταν άσχημη, βοηθούντος ενός αδελφού του πατέρα μου που ήταν μουσικοσυνθέτης και της κόρης του, της ξαδέλφης μου δηλαδή, που ήταν τραγουδίστρια. Αν μουσική κίνηση, εννοείς αν υπήρχαν μουσικές σκηνές όχι, δεν υπήρχαν. Υπήρχε θυμάμαι μόνο μια "κοσμική ταβέρνα" –όπως την ονόμαζαν-, που είχε μουσικό πρόγραμμα, συνήθως λαϊκό, αλλά κι αυτή ήταν στη Νέα Φιλαδέλφεια. Ο Περισσός, δεν μπορούσε να "σταυρώσει" ούτε καφετέρια. Όλοι πήγαιναν στη Νέα Φιλαδέλφεια.

-Η πρώτη κιθάρα; Πώς την απέκτησες; Αυτοδίδακτος; Υπήρξαν αντιδράσεις όταν εμφάνισες την κιθάρα σπίτι; 

Την πρώτη μου κιθάρα, την απέκτησα δουλεύοντας σε ένα βενζινάδικο στα Κάτω Πατήσια. Μάζεψα λεφτά και την αγόρασα. Ο πατέρας μου σχολίασε: "κρίμα στα λεφτά". Τίποτα άλλο. Αυτό όμως, ήταν αιτία να συζητάμε για μουσική. Τον έβαζα και άκουγε Beatles. Κιθάρα με έμαθε ο θείος μου ο μουσικοσυνθέτης στο ιδιωτικό του ωδείο, στην οδό Σατωβριάνδου, αλλά είμαι και αυτοδίδακτος.


-Έχεις γράψει κι άλλα βιβλία; Αυτό είναι το πρώτο μουσικό; Πότε ξεκίνησες να γράφεις; Έχεις συνεργαστεί με περιοδικά;

Ξεκίνησα να γράφω το 2000. Έχω γράψει (και έχω κυκλοφορήσει) πέντε μυθιστορήματα, δύο συλλογές διηγημάτων, οχτώ ποιητικές συλλογές, και ναι, ή τρίτομη Rock Εγκυκλοπαίδεια, είναι το πρώτο μουσικό μου έργο.

 

-Από τα Εξάρχεια, όπου θα γίνει η παρουσίασή του πρώτου τόμου Rock Around The…Bands! τι θυμάσαι; Έχεις «ζήσει» εκεί; Έχεις αναμνήσεις; 

Όχι, δεν έχω «ζήσει» στα Εξάρχεια. Θα έλεγα ότι περισσότερο έχω «ζήσει» στην Πλάκα. Οι αναμνήσεις από την Πλάκα, είναι η Μαρίζα Κωχ που δούλευα στη μπουάτ της με την πρώτη μου μπάντα, τα "Τέσσερα Τέταρτα", είναι τα Μπουρμπούλια με τον Άρη Τασούλη που την συνόδευαν, ο Θανάσης Γκαϊφύλλιας, ο Χρήστος Λεττονός, και η Ισιδώρα Σιδέρη, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, ο Διονύσης Σαββόπουλος που ερχόταν να μας ακούσει, ο Βαγγέλης Γερμανός και ο Βασίλης Ζαρούλιας που ερχόταν στις πρόβες μας, ο λυράρης Κώστας Μουντάκης που με κυνηγούσε να με κουρέψει, ο Γιώργος Ζωγράφος στην Απανεμιά, ο Γιάννης Αργύρης στις Εσπερίδες, ο Γιώργος Μουφλουζέλης, ο ηθοποιός Ηλίας Λογοθέτης...


-Ποιος ήταν ο πιο “περίεργος” τύπος που είχες συναντήσει εκεί; Κάποια φάση;

Δεν θυμάμαι να είχα συναντήσει κάποιον "περίεργο", όπως λες, εκτός κι αν θεωρήσουμε περίεργο τον τύπο που γύρναγε με ένα καλάθι πουλώντας φιστίκια και φώναζε "έλα ο ματσεντάλες", ή τον ιδιοκτήτη του γαλακτοπωλείου στην Κυδαθηναίων, που νιαούριζε και οι τουρίστριες έψαχναν να βρουν τη γάτα.


-Ποιο δίσκο από τη δισκοθήκη σου κράτησες και δεν θα τον έδινες με τίποτα με οποιοδήποτε αντίτιμο; 

Τον δίσκο: Θαρσείν Χρει, 1974, σε πορτοκαλί βινύλιο. Είναι σε ένα κάδρο στον τοίχο, πίσω από το γραφείο μου.

 

* H παρουσίαση του βιβλίου "Rock Around The…Bands! (Οι μπάντες της δεκαετίας ’60 & ’70) " του Γιώργου Μπιλικά από τις εκδόσεις "24γράμματα", θα γίνει την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου στο "Διπλό Cafe", Θεμιστοκλέους 70, Εξάρχεια. Για το βιβλίο, εκτός από τον συγγραφέα, θα μιλήσουν οι:

Στέλιος Ελληνιάδης: Δημοσιογράφος, Εκδότης της εφημερίδας "Μουσική Γενιά", 1972

Θέκλα Τσελεπή: Ραδιοφωνική Παραγωγός

Γιάννης Αλεξίου: Μουσικός Δημοσιογράφος

Η βραδιά θα κλείσει με τον Σίμο Κοκαβέση και την κιθάρα του.

 

Σημ: Την συνέντευξη πήρε ο Μουσικός Δημοσιογράφος, Γιάννης Αλεξίου για το ogdoo.gr

Το link είναι εδώ: https://tinyurl.com/46yyuper

 

 

 

3 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
16 Ιανουαρίου 2021, 10:12
Ο Τσοπάνης, η Κάπα & η Γκλίτσα!
Γκλίτσα  Βιογραφικό  Δηλητηρίαση  Είδος  Ευρώ  Καθαρό  Κάπα  Λίρες  Μάντρα  Μισθός  Νησί  Περίφραξη  Πρόβατα  Σκωτία  Τοίχος  Τσοπάνης  Φράχτης  Φύκια  Cafe  Lighthouse  North  Orkney  Ronaldsay  Scotland  


Εάν δεν έχετε δουλειά ή μισείτε αυτή που κάνετε…

Εάν έχετε βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια και ψάχνετε να το "σκάσετε" από την καθημερινότητα…

Εάν έχετε κουραστεί από τα social media και θέλετε να βρεθείτε στη φύση, τότε υπάρχει μια δουλειά για εσάς.


Μπορεί να μην έχει καμία σχέση με τη χλιδάτη δουλειά βοηθού εκατομμυριούχου, ωστόσο, έχει και αυτή τις χάρες της, ειδικά εάν αγαπάτε τη φύση και τα ζώα, συγκεκριμένα τα πρόβατα!

Τι θα λέγατε, λοιπόν, εάν γινόσασταν φύλακας προβάτων σε ένα απομακρυσμένο νησί;

Το North Ronaldsay, ένα απομακρυσμένο νησί ακριβώς στην άκρη του Orkney στη Σκωτία, ψάχνει να βρει κάποιον που θα φροντίζει το ιδιαίτερο είδος προβάτων της περιοχής, που τρώνε φύκια! 

Αυτό που πρέπει να έχει στο νου του όποιος πάρει τη δουλειά είναι να μην πηδούν τα πρόβατα πάνω από τον φράχτη, να μην τρώνε λάθος φυτά και να μην μπαίνουν στα βράχια.

Η θέση δεν είναι απλή καθώς ο υποψήφιος χρειάζεται να έχει γνώσεις περί βοοειδών. Ο φύλακας των προβάτων καλείται, επίσης, να είναι αρμόδιος για την εκτέλεση ενός προκαθορισμένου προγράμματος ανακατασκευής και επιδιόρθωσης του φράγματος των προβάτων και θα είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση και την πραγματοποίηση επισκευών στην προσωρινή περίφραξη που ανεγέρθηκε και έχει φθαρεί, αλλά και για το συντονισμό εργασιών με ομάδες εθελοντών.

Ο τοίχος είναι άκρως σημαντικός καθώς κρατάει τα ζώα μακριά από την αγροτική γη του νησιού, ώστε οι καλλιέργειες να ανθίζουν. Ο τοίχος, επίσης, προστατεύει τα πρόβατα από τη δηλητηρίαση, καθώς ορισμένα φυτά προκαλούν προβλήματα, αλλά και τα κρατά μακριά από άλλα ζώα, διατηρώντας "καθαρό" το είδος τους.


Ο ρόλος απαιτεί 35 ώρες εργασία την εβδομάδα και προσφέρει μισθό 21.840 λίρες, τον χρόνο (περίπου 24.000 ευρώ). Αναζητείται άτομο σε καλή φυσική κατάσταση, επικοινωνιακό και έμπειρο στη διαχείριση έργων. "Η προθυμία να εργαστεί εποικοδομητικά με την τοπική κοινότητα είναι απαραίτητη και ο αιτών πρέπει να είναι σε θέση να εργαστεί με δική του πρωτοβουλία", αναφέρει η σχετική αίτηση.

Εάν επιθυμείτε να διεκδικήσετε τη θέση, τότε στείλτε το βιογραφικό σας εδώ:

North Ronaldsay Trust
Lighthouse Cafe
North Ronaldsay, Orkney
KW17 2BE, Scotland,
U.K.

6 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
Συγγραφέας
orfeus
Γιώργος Μπιλικάς
Storyteller...
από Valley Below


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/orfeus

Tags

13 24 30 Βιβλίο Γράμματα Γυναίκες Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκη Μπάντες Περίπτερο Around Bands Rock Stand Women 2020 Δώρα Ευχές Καλή Καλύτερη Χρονιά Χρόνος Ώρα Live Rockwood Stage Άντα Βρεττού Γία Γιώργος Δημοσιογράφος Ελληνιάδης Ηθοποιός Μπιλικάς Ντέπυ Παραγωγός Παρουσίαση Σακαρέλλου Στέλιος Χριστίδου 24symbols Adventures Al-Andalus Alypa Amazon Apple Blue Books D2D Demand Digital Draft Ebooks Eyed Heaven K Kobo No.9 Poems Print Prophets Rakuten Sad Scribd Songs Tolino Vivlio 24γράμματα Αγκαζέ Αθήνα Αίθουσα Δεκαετία Δήμος Εκδόσεις Κεραμεικός Μετρό Νέοι Παρασκευή Σαββατοκύριακο Τεχνόπολη Φούρνοι Market Vinyl Αλεξίου Διπλό Κοκαβέσης Heaven Adventures Άννα Αγγελική Αθηνά Αλεξάνδρα Αντώνης Βάσω Βίκυ Γιάννα Δημήτρης Ειρήνη Ελένη Ερίκα Ζωή Ηρώ Θωμάς Θανάσης Κώστας Λίντα Μυρτώ Μίμης Μαρία Νίκος Νεφέλη Ορφέας Πάνος Ρένα Ρούλα Σπύρος Σοφία Τάσος Τζούλια Χρήστος K. No. 9 Album Audio Background Behind Cleo Eric Even Folk Format Ghosts Gothic Green Indie Jeff Joe Kelly Label Lake Laura Leader Lichter Love Might Monkey More Neo-Psych Northern Pajamas Pop Phantom Psych-Pop Records Ross Seattle Strung Sun Sunlight Weigh Weller Angle Beneath Christina Coffee Cohen Dancing Endless Flamenco Hoyos Missingness Nepal Only Passion Peninsula Portugal River Saudade Spain Stars Suzanne Tomorrows Waltz World You Younger Aretha Aretha Franklin Flash Franklin Goldberg Jack Jumping Jumping Jack Flash Keith Keith Richards Richards Whoopi Whoopi Goldberg Γιώργος Μπιλικάς Εγκυκλοπαίδεια Bat City Facebook Intro Mail Outro Päivi Tonya Γκάζι Διαδίκτυο Θέμα Θέρμανση Καφές Κινητό Μαγείρεμα Μαιτρ Μαργαρίτα Μιχαήλ Μπάνιο Μπουλγκάκοφ Όρυζα Πετρογκάζ Πλυντήριο Ρωσίδα Σταθερό Τηλεόραση Τηλέφωνο Φιάλες Φινλανδέζα Φως Φωτισμός Ψυγείο Bill Wyman Brian Jones Charlie Parker Charlie Watts Chico Hamilton Closed Elvin Jones Jelly Roll Morton Luftwaffe Mick Jagger Pattie Hansen Rolling Stones Shirley Shepherd Thelonious Monk Bob Dylan Leonard Έζρα Πάουντ Τ. Σ. Έλιοτ Αρθούρος Ρεμπώ Κάρολος Μπωντλαίρ Ουίλιαμ Μπλέικ Νόμπελ Φαινόμενο Έβερεστ Γιώργος Μπαμπασάκης Μεταίχμιο Brand Candles Down Key Lay Maxazine Melanie New Nickel Queen Rain Safka Song UNICEF Woodstock Christmas Merry Christmas Keb Mo Cibelle Grass Μπαστούνι Ντάμα Cigarettes After Sex Sweet Greg Lake ELP Emerson Lake and Palmer Keith Emerson Carl Palmer Robert Fripp King Crimson From the Beginning Hurt John John Hurt Sir Jesus Christ Lust Glory Holly Grail George Harrison Handmade Films Monty Python Life Brian Gleese Terry Jones Gilliam Graham Chapman Moon Michael Palin Peter Sellers Spike Milligan Idle Always Look Bright Koop Island Blues Thousand Kisses Deep Rolling Stones We We Love You Pink Floyd AndVilyly Βελόνα Βινύλιο Βράδια Δίσκος Κόστος Μακαρίτης Παππούς Περιεχόμενο Σκράτς Σπίτι Στάχτες Τραγούδια Φωνή Loners Εκδοτικός Οίκος Μοναχικοί Τόμος Rockin Wishes Merry '60s '70s Χρόνια Πολλά Xαμηλοβλεπούσα Μουσική Eρμηνεία Βασίλης Σαλταγιάννης Στίχοι Αντονία Τσολάκη Κόντρα μπάσο Μαρία Παντελάκη Κρουστά Μπουζούκι Κιθάρες Πιάνο Ηχοληψία Κώστας Παρίσσης Studio Praxis Μίξη Παραγωγή Καθρέφτης Άβελ Άμλετ Αρσέν Λουπέν Αφροδίτη Δίας Ερμής Ζορρό Κάϊν Κουασιμόδος Κρόνος Οφηλία Παγόβουνο Παραφίνη Πλούτων Ποσειδώνας Πουαρώ Σέρλοκ Χολμς Σκορπιός Σταχτοπούτα Σωματοφύλακες Ταυρομάχος Τιτανικός Τροβαδούρος Χιονάτη Blue Note Disk Jokey Uma Thurman Άγγελος Άμμος Ασημένια Βασιλιάδες Δικηγόροι Ερημίτες Εσώρουχα Ήχος Καράβια Καταδικασμένοι Κυνηγόσκυλα Λιμάνια Μαντόνα Μικρό Νύχτα Παράδεισος Πεζοδρόμιο Ποιητές Προστάτης Πυξίδα Σεβάχ Σημαδεμένα Στρουθοκάμηλος Υπόγειο Φακός Φάροι Ψιλικατζίδικο Bar Άγγλος Αεροπλάνο Αίγυπτος Αλεξάνδρεια Αλέξανδρος Αλλάχ Αμερικάνος Ανδρούτσος Αχέρων Γάλλος Έλληνας Θάνατος Ιταλός Ίωνας Καραϊσκάκης Καρμούζ Νεκρομαντείο Νεκρόπολη Σαχίμπ Τάβλι Χασάν Άγνωστος Αδύναμος Αισθητική Άνθρωπος Αξίες Αξιοπρέπεια Απάντηση Γενναιότητα Διακριτικότητα Δρόμος Δύσκολος Δώρα Μαργέλη Ελευθερία Επιμονή Ερώτηση Ευθύνη Θηρίο Μεγαλοψυχία Μοναξιά Παιδεία Πτυχία Σύστημα Σωτηρία Ταπεινότητα Άη-Γιώργης Δράκος LSD Άλλωστε Γιορτές Δημήτρης Σπυρίδωνος Θερμές Οδυσσέας Όμορφες Φαίδων Αλκίνοος Χριστίνα Σαββανή Αλύπα Δεύτερη Διηγήματα Έκδοση Εξαντλημένο Κ Λυπημένα Μάτια Μυθιστόρημα Ποιήματα Προφήτες Πρώτη ΣΔ Συλλογή Lulu Note Other Press Stories Στέλλα Πετρίδου Συνέντευξη Τέχνες Arts Arts On Line Άνεμος Βουρκωμένα Βράχια Βροχή Γλέζος Γυρισμός Δάκρυ Δέντρα Δύναμη Ευκολάκι Καημός Κεραυνός Κινδύνης Λαβωμένα Ξένα Πίκρες Πουλόπουλος Σταθμός Σύννεφο Τραίνα Χαρδαλιάς Χέρια Χωρισμός Ωκεανός Άπαντα Ανδρομέδα Λολίτα Τσέπη Στίγμα Υπόμνηση Συλλέκτης Simultane Ποιητικές Συλλογές Μπαλάντα Σκωπτικό New York USA 2023 Άρης Βασίλης Γερμανός Γκαϊφύλλιας Δημητριάδη Διονύσης Ζιώγαλας Ιατρόπουλος Ισιδώρα Κατερίνα Κωχ Λεττονός Μαρίζα Μαρίνα Μάτσας Μοναχικότητα Ντάλας Ξενουδάκη Σαββόπουλος Τασούλης Τσιλογιάννης Ψαριανός Άστρο Γήινη Εγώ Επάνω Εσύ Μαγεμένη Μάγισσα Ματιά Φωτιά Αβρότητα Αγαπημένη Ασύγκριτη Ένδοση Ερωτικό Λευκό Ντελικάτη Όμορφη Πλάνο Τρυφερότητα Φεγγάρι Χάρη Χλωμό Αγ. Δημήτριος Αθανίτης Ακρίβου Ασυνείδητο Γεγονός Καζανάς Κάλτσου Κατάδυση Κινηματογράφος Κιορτσή Λαβύρινθος Μαγουλάς Πρεμιέρα Ρέτζιος Σαρημανώλης Στρογγυλό Ταινία Φεστιβάλ Φώτου FM100 Filming Greece Αγάπη Αδελφή Ακατάλληλη Διαδρομές Ε Ζάνη Κ. Νεφέλη Πόπη Ζάνη Πρόλογος Πόπη Στιγμή Συμπαντικές Συμπαντικές Διαδρομές Υπερβατική Ψυχή Support Ανάγκη Αποδοχή Ασφάλεια Βασίλισσα Βουτιά Δεσμός Δεσμά Δύσκολη Εμπιστοσύνη Ζητιάνος Μοίρασμα Οδοντόβουρτσα Ομορφιά Παράδοση Περίπτωση Πραγματικότητα Σιγουριά Συμφωνία Συναλλαγή Σχέση Απομεινάρια Ηλιοσκόταδο Καρυάτιδα Λόφος Μορφή Ντουλάπι Σκοτάδι Σκοτεινιά Σύμπαντα Βόλτες Γέλιο Επιθυμία Έρωτας Ξενύχτια Όνειρα Πάθος Παιχνίδια Πόθος Ποίημα Σημαντικά Στιγμές Συναισθήματα Ταξίδι Τραγούδι Φίλος Άδης Αδράνεια Αδρανής Απώλεια Αρχίας Άτομο Αύριο Αχελώος Εκείνη Εραστής Ευρυδίκη Ισπανία Κατάρτι Κατασκευή Κόσμος Μαλλιά Μοναχικός Πανδαμάτωρ Υπομονή Ύπουλος Φιλόλογος Χταπόδι Αγώνες Βεντάλια Γενικό Διαγωνισμός Επιτροπή Ερμηνεία Εφιάλτης Ιστιοφόρο Κέρκυρα Κριτική Μουσικοσυνθέτης Νυχτοφύλακας Όνειρο Παρατηρητής Παρελθόν Πρόσταγμα Σαμοΐλης Σανίδα Τρόποι Φαντασία Χίλιοι Air Condition Αιώνιο Αλήθεια Απλά Άφθαρτο Ερωτήματα Καθημερινότητα Μέρα Μόνος Ολοκλήρωση Πικρή Ποιητής Πορτραίτο Πρόσωπο Στόμα Ταπεινά Ύπαρξη Φτεροκόπημα Ψεύτης Ακουαρέλλες Αποθήκες Αρθρογράφος Αρκούδες Αφιερώσεις Γιόγκα Γκαρσονιέρα Διπλώματα Καπέλα Κρασί Λίμνες Μαθήματα Μαθητές Μέλι Μουσικός Οδήγηση Παρουσία Ποτάμια Ταινίες Υπερβόρεια Φεγγαρόφωτο Offline Online Skype Αγία Δημήτρης Αθανίτης Διάβολος Εκδήλωση Κώστας Καζανάς Καμία Κινηματογραφική Λένα Κιτσοπούλου Λέσχη Συμπάθεια Devil No Sympathy Αγροτικόν Βίντεο Βράδυ Δίσκοι Μπάντα Οδύσσεια Οκτώβριος Ουρανός Πανδημία Παπάζογλου Παραλλαγή Πηνελόπη Σειρήνα Σεπτέμβριος Συζήτηση Στούντιο Στρόγγυλοι Χθες Χιουμοριστική Blog MusicHeaven Αγωνία Θρίλερ Ιουλία Λυμπεροπούλου Λογοτεχνία Μεταφυσική Μυστήριο Νο 9 Περιπέτεια Αδάμ Αίμα Ανθρωπότητα Αυτοκίνητο Βαμπίρ Γνώση Γρανίτα Δημοφιλής Δολοφονία Εικασία Εξοπλισμένο Επιστήμονας Ερειπωμένο Εύα Ζόμπι Ζωντανοί Οπαδός Πατσάς Συγγραφέας Συσκευή Ταυτότητα Τράπεζα Χυμός Tesla Αεράκι Βραδάκι Ερημιά Καρδιά Κορμάκι Λυχναράκι Μπαλκονάκι Παραθύρι Παράθυρο Τζαμάκι Τραγουδάκι Φεγγαράκι Χαμηλοβλεπούσα Χατίρι Χείλη Χτύπος Αεροδρόμιο Γιόκο Γκολντ Δοξιάδη Ελληνικό Κρουαζιέρα Λένον Λονδίνο Μάρδας Μαστοράκης Μπητλς Νησιά Όνο Πασίφικ Πειραιάς Beatles Gold Lennon Ono Pacific Yoko Κιτσοπούλου Κοτανίδης Καλό Cross Orfeus Sunny Sunny Cross Αφηγητής Ελληνική Μοντάζ Ντοκιμαντέρ Οδηγός Πρόσωπα Σινεμά Σκηνοθεσία Συναντήσεις Στοές Φωτογραφία Χαλκίδα DNA Βαρσοβία Δανέζα Δανία Θεοδωράκης Κοπεγχάγη Ξαρχάκος Σουηδικό Χατζιδάκις Angie Darling Helsingborg Helsingør Kronborg Αϊνστάιν Βαστίλη Βιετνάμ Γαλλία Δαρβίνος Διαμάντια Ηλίθιος Ηλιθιότητα Ινδιάνοι Ιράκ Κάστερ Κόρινθος Λιβύη Λουδοβίκος Ναπολέων Ντοστογιέφσκι Παντοτινός Ρωσία Σιου Σεγιέν Συρία Τσιπόλλα Chiquentcento Απόλλων Γήπεδο Εισιτήριο Ένεκεν Θέατρο Ιούλιος Λαιμός Λυκαβηττός Ριζούπολη Συναυλία Ταμείο Τιμή Φωνές Anderson Birthday Happy Ian Jethro Scotland Tull Γιοκαρίνης Εκδόσεις Άλλωστε Ιησούς Ιθάκη Καλυψώ Κατερίνα Σιδέρη Κίρκη Κύκλωπας Όμηρος Παναγία Πολύφημος Σκύλλα Συμβίωση Σύμφωνο Τηλέμαχος Χάρυβδη Χριστός Instagram Mall Newsfilter Αθηναίων Πολιτεία Ανατολή Βοηθοί Δύση Ηθοποιοί Ήλιος Θεός Θησείο Κύρα Όψεις Πυγολαμπίδα Σελήνη Σκαθάρι Σοφία Παναηλίδου Σοφοί Συμβούλιο Φανταστικό Απομόνωση Βόρεια Γκέτεμποργκ Θάλασσα Κύματα Νησί Προβολές Σινεφίλ Φάρος Boutique Cinema Curators Distancing Focus Göteborg Holmberg Internet Isolated Jonas Noster Pater Project Social Sold-Out Zoom Αίθουσες Ανθολογία Ιππότης Καταθλιπτικός Κόντρα Μυαλό Μύθος Copyright Ακτή Βέλος Νόημα Παφλασμός Ποίηση Τοξότης Giralda Ακτίνες Άνθρωποι Άξονες Αστραπή Αύρες Γαλαξίας Γαλοπούλα Γεράκι Γύρη Ζέστη Κίσσα Κοράλλια Κρύο Ορίζοντας Όστρακα Πελαργός Πέτρα Σίσσυφος Σύμπαν Υγρασία Φτερά Milky Way Αλέξανδρος Καρακαντάς Γλέζου Καραμουσαλής Κρασούδης Μαστοράκη Μπενέτου Παπαθανασίου Πατσιφάς Πετρίδης Ρούσσος Ρωμανός Σαλιάρης Σουγιούλ Σπανουδάκης Στασινόπουλος Τρούσας Aphrodite’s Child Axis Charms Forminx Igloo Juniors Αλίμονο Άνθρακες Άνους Αντίδραση Αντίθετη Άποψη Αυτός Εκείνος Επιλογές Θησαυρός Κατανόηση Κυριολεξία Ορθότητα Ποιότητα Ποσότητα Προσβλητικό Ρέστα Ρήγας Σήμερα Συμπεριφορά Συνομιλητής Υπεύθυνος Φράση Φταίω Αλκαίος Άλκης Αντίο Θάνος Κακόηθες Μελάνωμα Μικρούτσικος Αλκίνοος Επίμετρο Θοδωρής Παπαδόπουλος Gordon Sumner Sting Αστείο Ενετοκρατία Κούντερα Μάνη Νύφι Πειρατές Tρικυμία Gena Rowlands John Cassavetes Paul Mazursky Raúl Juliá Susan Sarandon Tempest Vittorio Gassma Ταίναρο Ιερό Πύλη Βαθύ Κοκκινόγεια Σπηλιά Καταιγίδα Τρικυμία Vittorio Gassman Βασίλης Γκλεζάκος Λουκιανός Καρακαντάς Τζονιχάκης Ανάσταση Αλυσοδεμένος Αμίλητος Άνανδρος Ανήσυχος Ανόητος Απαρνημένος Απόβλητος Άτυχος Επαναστάτης Ζωγράφος Θύμα Θύτης Καταδικασμένος Κουτσομπόλης Κουφός Λάμψεις Μουγκός Παράνομος Πολεμιστής Πόρνη Πρόσφυγας Στρατιώτης Τυφλός Αμβρόσιος Άνθιμος Άρθρο Ασήμαντα Βατικανό Δημόσιο Δυνατός Εκκλησία Επικρατούσα Επίσημη Ευρώ Θεοφάνης Θρησκεία Ιερώνυμος Ιταλία Μεσαίωνας Παπάδες Παπάς Ποσά Προνόμιο Σεβασμός Συγγνώμη Σύνταγμα Ανεπάρκεια Ανοχή Γραμματέας Διαφορετικότητα Εγωκεντρισμός Ευθιξία Ιατρείο Κάμψεις Κατωτερότητα Κομπλεξικός Μητσοτάκης Μισογύνης Ορισμός Πληρότητα Πρόβλημα Ραντεβού Σύλλογος Ψυχολόγος Ανάλογη Ανταμοιβή Αρνάκια Αρπακτικά Βοσκός Δάσος Έξοδα Κόλαση Λιοντάρι Λύκοι Μαντρί Πειθήνια Πεποιθήσεις Τίγρης Υπάκουα Υπηρέτες Υποτακτικά Depredadores Αναμέτρηση Ανώδυνο Αυλαία Διαβολή Εγωισμός Επιθετικότητα Ζήλεια Κακοήθης Μάσκα Μέθοδος Προσωπείο Σκοπιμότητα Συκοφαντία Συμφέρον Υποκριτής Φθόνος Χειραγώγηση Ανασφάλεια Αρνητικό Δότης Δραστήριος Δυσοίωνο Ελπίδα Ενεργός Θετικό Κεφάλι Κοιλιά Κρίση Μέλλον Οικονομικά Παραλήπτης Παρόν Προβλήματα Φροντίδα Ανθοπωλείο Άντρας Αρειανός Διάλειμμα Ευνουχισμός Ιδρώτας Καρέκλα Κιθάρα Κοπή Κόρνα Λογαριασμός Παλαιά Πάλκο Πόρτα Ποτήρι Ταμπούρλο Τριαντάφυλλο Αντίθετο Αρλεκίνοι Δουλειά Θύελλες Κάβος Καιρός Μάνα Παλιάτσοι Πατέρας Πλόες Πόδια Πόλεμος Ποτάμι Ποταμόπλοια Πτήσεις Ρούχα Στολίδια Ψώνια Βερολίνο Εικόνες Εμφάνιση Επέτειος Μοναδικό Ξεχωριστή Οθόνη Προβολή Άση Δημητρουλοπούλου Eva Stylander Στάθης Πλώτας Παναγιώτης Θανασούλης Παναγιώτης Θεοφανόπουλος. Απιστία Κόλυβα Απόλαυση Γλωσσικό Διπλός Ελάττωμα Έξω Επιτυχία Ευχή Καινοτομία Κακός Καλός Κατευόδιο Κάτω Κούρεμα Κρασιά Κρυστάλλης Λάθος Λεξιλόγιο Λευτεριά Μέσα Νεολογισμός Νοηματικό Πάνω Παπαδιαμάντης Πλεονασμός Προκοπή Πρόοδος Πρόσημο Σιδεροκέφαλος Αποχρώσεις Μαύρο Bilikas Short Απόψε Κανείς Ξεκλείδωτο Πορτάκι Αρχάγγελος Καλλιμάρμαρο Μίκης Συγκίνηση Ασπρόμαυρη Βιογραφία Βλέμμα Βραχάκι Γελωτοποιός Γοργόνα Θλιμμένο Κάμερα Μικρή Μπαλκόνι Ναυαγός Ποδήλατο Χιλιόμετρα Havfrue Lille Αυλή Δίπατη Κουρελής Λήθη Μαλαματάς Μέθυσμένος Μνήμη Μονοκατοικία Μπουκάλι Ομπρέλα Σάββας Σιλουέτα Σπιτάκι Τουαλέτα Φίλη Fool Hill Sven Βασιλική Βασιλική Μπούζα Θεματοφύλακες Μπούζα Βόλος Κανάρια Κυριακή Λάρισα Όψεις του Φανταστικού Πολυχώρος Σάββατο Φουντούλης Ωδείο Καλαμάτα Bodega Γιώργο Εσένα Ζήσω Μπορώ Χωρίς. Γιώργος Βασιλείου Μάχη Σκληρή Cafe Γιάννης Αλεξίου Θέκλα Τσελεπή Στέλιος Ελληνιάδης Σίμος Κοκαβέσης Μουσική Γενιά Ζίμπρα Νίκος Παπάζογλου Πάτρα Πρωταπριλιάτικο Ψέμα Ghetto Noir Γκλίτσα Βιογραφικό Δηλητηρίαση Είδος Καθαρό Κάπα Λίρες Μάντρα Μισθός Περίφραξη Πρόβατα Σκωτία Τοίχος Τσοπάνης Φράχτης Φύκια Lighthouse North Orkney Ronaldsay Δεληβοριάς Σιδηρόπουλος Τριανταφυλλίδης John Lennon Bob Dylan Δρογώσης Καζούλλης Scorpions Caravel Marianne Faithful Walkabouts Robert Plant Ian Anderson Κόκκινος Βόγλης Βαλτινός Jethro Tull Στέλλα Κάλτσου Γιάννης Φώτου Σταμάτης Μαγουλάς Τούλα Ακρίβου Μιχάλης Σαρημανώλης London Greek Film Festival Odysseus Cosmocinema Awards Ένωση Ευαγγέλιο Ιερουσαλήμ Μόσχα Πιλάτος Πόντιος Σατανάς Σοβιετική Σταύρωση Φύση Azazello Behemoth Bulgakov Faithfull Faust Hella Jagger Koroviev Margarita Marianne Master Mikhail Mick Professor Woland Επιστροφή Κωνσταντοπούλου Πλεύση Κηλαηδόνης Λουκιανός Κηλαηδόνης Δύστυχες Πουτάνες Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες Χολέρα Δαιμόνια Χρονικό Προαναγγελθέντος Κοιμισμένα Κορίτσια Γιασουνάρι Καουαμπάτα Απίστευτη Θλιβερή Ιστορία Αθώα Ερέντιρα Άσπλαχνη Γιαγιά Πεδίον Άρεως 24 γράμματα Ελευθερίου Μάνος Μάνος Ελευθερίου Νέο Ψυχικό Νέο Ψυχικό Πεντάγωνο Τρέξιμο Περπάτημα Πατρικό Γείτονες Μετακόμιση Περισσός Ελίκη Κόκκινο Κρεμασμένος Λουκάνικο Λουτρό Μένανδρος Μένιος Μπύρα Νέα Νικόλ Ντους Ομελέτα Ορέστης Πανόραμα Παπαδάτος Παραμονή Πρωτοχρονιά Σαμπάνια Σαντορίνη Σμύρνη Σχοινί Χάρος Χατζηθωμάς Mojave 3 Εννέα Κολοκοτρώνη Νο. 9 Στυλάντερ Ευτυχισμένος Τυχερός Χαρούμενος Ωριμότητα Λιμάνι Πλοίο Ηλίας Λογοθέτης Ήρωας Τραίνο Τρένο Τρένα Θοδωρής Θοδωρής Παυλάκος Παυλάκος Strega Υπόλοιπα Βιβλία Εδώ Νο 9 2017 Year Κάπου Αρχές Σεπτέμβρη See Few Days Καρό Belongs Daddy Get Heart Marilyn Monroe Want What Καταστροφή Κούφια Λιάνα Μπαλκόνια Πολυκατοικία Αγιος Ελευθέριος Jameson Ουΐσκι Μαίρη Σπαθί Ana Ana Moura Case Do Fadista Fado Fados Joni Joni Mitchell Mitchell Moura Sou Μασάζ Αεροπειρατεία Καφεδάκι Αεροσυνοδός Τενοντίτιδα Μασέρ Νεπάλ Καλάσνικοφ Σουτιέν Φούστα Κουκουλοφόρος Φερμουάρ Εντριβή Κύκλοι Ζύμωμα Χτυπήματα Άγγιγμα Έγκαυμα Ευφορία Πτήση Επιβίβαση Απογείωση Σπυρόπουλος Σπυριδούλα Μπάμπης Φλου Αναβλητικότητα User Manual Πιθανότητα Ενδιαφέρουσα Πόλη Πηγάδια Στόμιο Εξωτερικό Επικοινωνία Μόδα Εσωτερικό Επιφάνεια Αντικείμενα Κοσμήματα Νομίσματα Τέχνη Πίνακες Ζωγραφική Γλυπτά Μανιφέστα Επιστημονικά Περιοδικά Χωρητικότητα Jorge Bucai Πρόσκληση Αθηναίων Πολιτεία Οικογένεια Άνεση Ειδήμων Φάρμακα Αντίληψη Κτίρια Προδιαγραφή Υπάρχοντα Αξία Γείτονας Διάστημα Πλανήτης Προκατάληψη Εισόδημα Ηθική Κέρδη Τρόφιμα Διατροφή Τέσσερα Αντέχεις Βυθίζομαι Μαζί Αλλεργικοί Πατρίδα Blame Irish Φιλοσοφία Νίκος Ζωιόπουλος Νίκος Χατζόπουλος Δράμα Βραβείο Φρικιό Λαμόγιο Υπάλληλος 1993 Σενάριο Τάκης Βενετσανάκος Σκηνικά Κοστούμια



Επίσημοι αναγνώστες (3)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...

Links



template design: Jorge